Românii devin tot mai interesați de călătorii de explorare, care combină aventura, cultura și relaxarea, de vacanțe ce presupun fie circuite premium, fie croaziere de lux, iar destinațiile îndepărtate mai puțin cunoscute se află în topul tendințelor în turism pentru 2026.
Potrivit datelor și estimărilor touroperatorului J’Info Tours, cererile early booking pentru circuite exotice internaționale și croaziere sunt în creștere semnificativă, cu aproximativ 25%, consolidând trendul din ultimii doi ani.
Noi destinații apar în preferințele turiștilor: Myanmar, Nepal, Bhutan, Tibet, Peru, Insula Paștelui, Namibia, Botswana
Destinațiile asiatice cunosc o creștere spectaculoasă în privința cererilor. Pe lângă China care este din ce în ce mai solicitată, datorită și eliminării temporare a vizei turistice, destinații din Asia ca Myanmar, Tibet, Nepal și Bhutan se numără printre cele care captează tot mai mult interesul românilor. Tot mai mulți își aleg vacanțele pe criterii ca: autenticitate culturală, experiențe locale, zone naturale protejate și prețuri atractive, în detrimentul turismului standard, urban sau de plajă.
În același timp, câștigă teren destinațiile mai puțin convenționale, în topul preferințelor intrând cele din America de Sud, ca Peru sau Insula Paștelui, care oferă un mix unic de patrimoniu istoric și spiritual, peisaje spectaculoase și comunități tradiționale.
Africa și interesul pentru BIG FIVE
Țările africane se conturează drept destinații preferate în viitorul apropiat, cu o creștere vizibilă a cererilor pentru circuite în Namibia, Botswana și Africa de Sud. Întâlnirea cu „Big Five” (cei 5 mari: leul, elefantul, rinocerul, bivolul african și leopardul) în mediul lor natural generează emoții intense și un sentiment puternic de reconectare cu natura. În același registru, Senegal câștigă teren în rândul călătorilor interesați de un mix de cultură, istorie și natură, ce include situri istorice care fac parte din Patrimoniul Mondial UNESCO, observarea faunei sălbatice în rezervații naturale și activități de litoral, pe o coastă cu circa 700 km de plaje.
„Înregistrăm o creștere constantă a cererii pentru circuite complexe și croaziere premium, cu plecări în 2026, iar Asia și Africa se află în topul preferințelor. În cadrul târgurilor noastre de vacanțe, desfășurate periodic online și în agențiile din București, Brașov și Constanța, propunem trasee noi de circuite, în funcție de preferințele actuale ale turiștilor români. Aceștia își doresc tot mai des să mearga în locuri cu peisaje spectaculoase, biodiversitate și nivel scăzut de poluare, trend care favorizează și circuitele cu „destinații îndepărtate” ca Australia, Noua Zeelandă sau Fiji.
Previziunile pentru 2026 indică o creștere de cel puțin 25% pe acest segment al vacanțelor în destinații cu autenticitate, diversitate naturală și un ritm al vieții care permite reconectarea cu natura generoasă”, a declarat Carmen Pavel, fondator J’Info Tours.
Croazierele de lux, segmentul cu cea mai rapidă creștere
Alături de circuitele în zone îndepărtate, croazierele reprezintă un segment puternic în expansiune, preferat tot mai mult de turiștii români datorită raportului excelent între confort, experiență și diversitatea destinațiilor. Pachetele de lux, precum cele operate de Explora Journeys (MSC) atrag prin facilitățile de tipul unui resort de 5 stele și prin flexibilitatea de a vizita numeroase destinații fără schimbarea cazării. Pentru croazierele clasice, tarifele pornesc chiar de la aproximativ 400 de euro per persoană, în sistem all inclusive, un avantaj major pentru familii și pentru turiștii care își doresc costuri predictibile și acces la numeroase servicii la bord.
Un alt beneficiu semnificativ în cazul croazierelor îl reprezintă posibilitatea de a ajunge, într-o singură săptămână, de pe un continent pe altul. Spre exemplu poți ajunge rapid din Europa în Africa, având vizite incluse în orașe fascinante de pe ambele continente, precum: Cannes, Napoli, Palermo, Cartagena (Tunisia), totul în timp ce turiștii se bucură de confortul constant al acelorași cabine și de facilitățile vasului. Itinerariile croazierelor variază de la Marea Mediterană și Fiordurile Norvegiei până la Caraibe, Atlantic, Pacific și Marea Chinei, iar interesul este în creștere pentru rute premium, cum ar fi cele către Insulele Canare și Madeira.
„O croazieră oferă un tip de confort pe care foarte puține alte forme de călătorie îl pot egala. Turiștii pot vizita mai multe țări într-o singură vacanță, fără grija transferurilor sau a bagajelor, iar acest lucru schimbă complet desfășurarea unei călătorii. Navele moderne funcționează ca niște resorturi plutitoare cu facilități premium, de la piscine, spa și săli de sport, până la restaurante internaționale, zone VIP, de lux și programe de divertisment pentru toate vârstele. Este o experiență ideală pentru cei care caută relaxare, diversitate și eficiență în același timp. În plus, atmosfera selectă de la bord oferă oportunitatea de a socializa într-un mediu elegant și de a te bucura de călătorie în ritmul tău, fără stres și fără compromisuri”, a adăugat Carmen Pavel, fondator J’Info Tours.
Investițiile în tehnologie și AI, o altă tendință în creștere
Pe fondul cererii ridicate pentru circuite exotice, al interesului accentuat pentru croaziere și al digitalizării accelerate a proceselor de rezervare, previziunile indică un an 2026 marcat de creșterea segmentelor premium.
Comportamentul agențiilor de turism și al clienților se va alinia tendințelor internaționale, în care tehnologiile AI joacă un rol esențial în conturarea unor programe de vacanțe personalizate.
AI, diferențiator competitiv în turism
Sectorul turistic intră într-o nouă etapă tehnologică, în care integrarea soluțiilor de inteligență artificială influențează direct modul în care consumatorii caută, compară și achiziționează vacanțe. Pentru a răspunde acestor schimbări, J’Info Tours va urma trendul internațional și va investi în lunile următoare circa 150.000-200.000 de euro în modernizarea platformelor sale online, prin implementarea unor sisteme AI. Noile funcționalități vor permite recomandări personalizate de destinații și trasee, filtrarea rapidă a ofertelor în funcție de bugete, preferințe și stil de călătorie, simulări de costuri, optimizarea itinerariilor și asistență virtuală 24/7 în procesul de selecție și rezervare.
Platformele J’Info Tours vor integra softul AI în actualul sistem complet de rezervări online, care deja include cazări, zboruri și activități la destinație, facilitând o experiență digitală fluidă pentru utilizatori. Digitalizarea avansată va permite o creștere semnificativă a conversiilor, reducerea timpului de interacțiune dintre agenți și clienți și o îmbunătățire vizibilă a experienței de navigare pe site-urile de turism.
În același timp, soluțiile AI vor sprijini compania în gestionarea eficientă a datelor, în anticiparea preferințelor turiștilor și în adaptarea rapidă a ofertelor la trendurile globale.
J’Info Tours, care a încheiat anul 2024 cu o cifră de afaceri de peste 5 milioane de euro, pe segmentul leisure, estimează că investițiile în digitalizare și AI vor genera o creștere a cifrei de afaceri de cel puțin 30% în 2026.



