aSpace: Peste 50% dintre antreprenori consideră găsirea de clienți drept principala provocare în afaceri

0

Găsirea și retenția clienților este principala provocare în business pentru 52% dintre antreprenori, potrivit unui sondaj realizat de aSpace, cel mai important jucător cu capital românesc din segmentul spațiilor de coworking și birouri all-inclusive din România, în rândul clienților săi. 

De asemenea, sondajul a evidențiat interesul tot mai mare al firmelor care au sediile principale la periferia Capitalei sau în Ilfov de a închiria spații de birouri mai mici în centru.

Totodată, 26% dintre respondenți menționează dificultăți în managementul timpului și al resurselor, inclusiv balansarea între multiple responsabilități și optimizarea operațiunilor, în timp ce 19% se confruntă cu provocări legate de creșterea și scalarea afacerii (accelerarea vânzărilor, expansiune, creștere sustenabilă).

Pentru 12% dintre antreprenori, prevalează problemele de infrastructură și logistică (spații de lucru, echipamente, networking), iar 10% sunt afectați de incertitudinea economică și schimbările politice.

Bogdan Mariniuc, fondator si CEO al aSpace

„Datele noastre confirmă că antreprenorii români sunt rezilienți și adaptabili, dar se confruntă cu provocări reale în dezvoltarea afacerilor. Rolul nostru este să le oferim nu doar un spațiu de lucru, ci un ecosistem care să faciliteze creșterea. Antreprenorii moderni nu caută doar un birou, ci un mediu care să le accelereze creșterea prin conexiuni valoroase, infrastructură de calitate și flexibilitate”, a declarat Bogdan Mariniuc, CEO al aSpace.

În același timp, tot mai multe firme cu sediile principale în Ilfov sau la marginea Bucureștiului analizează deschiderea unor birouri secundare în zone centrale, precum Victoriei, pentru echipe de management sau vânzări.

„Am avut mai multe discuții cu firme care au sediul în marginea orașului sau în Ilfov și care vor un birou și în centru. Calea Victoriei, unde se află cele mai noi birouri pe care le oferim spre închiriere, pare să fie cea mai bună zonă pentru astfel de birouri-satelit. Avem și câteva fabrici amplasate în Ilfov care își mută biroul de vânzări sau top management-ul în spațiile noastre”, a adăugat Bogdan Mariniuc.

În cazul birourilor aSpace, sondajul, realizat pe un eșantion circa 50 antreprenori și companii din diverse industrii (IT, consultanță, real estate, marketing, retail), a relevat că 40% dintre clienții companiei apreciază oportunitățile de networking și colaborare, 29% consideră infrastructura și serviciile ca fiind decisive pentru productivitate, 17% subliniază flexibilitatea și accesibilitatea, iar 14% remarcă impactul atmosferei profesionale și al comunității asupra dezvoltării afacerii.

aSpace are în prezent o cotă de piață de 15% din piața de flex offices din București, administrează șase spații de birouri de închiriat și oferă cel mai bun raport calitate-preț pentru IMM-uri și start-up-uri. Odată cu deschiderea celui mai nou spațiu din București, pe Calea Victoriei 222, în toamna acestui an, compania și-a consolidat poziția pe piața doperatorilor de spații de coworking din zona centrală de business (Central Business District) a Capitalei.

Clienții aSpace sunt, în general, start-up-uri, dar și companii active de peste un deceniu și provin din industrii variate, respectiv IT & software development (33%), consultanță (24%), real estate (14%), marketing & comunicare (12%), retail & e-commerce (10%), alte industrii (7%).