Raportul financiar al Oracle Corporation, publicat miercuri, a relevat o cerere fără precedent pentru servicii de infrastructură cloud. Președintele și directorul tehnic Larry Ellison a menționat chiar o comandă, fără precedent pentru companie. Deși inițial numele clientului nu a fost dezvăluit, mai târziu în cadrul conferinței a apărut în discuție o companie uriașă: Temu, gigantul chinez al comerțului electronic deținut de PDD Holdings. Acest lucru oferă o imagine asupra dinamicii în evoluție a cloud computingului global, dar sugerează și că actualul război comercial dintre SUA și China ar putea fi doar un obstacol temporar pentru companiile chineze care urmăresc dominația globală.
În cadrul conferinței privind rezultatele financiare ale Oracle, Larry Ellison a descris o cerere extraordinară a unui client, simplă, dar fără precedent: acesta dorea toată capacitatea cloud disponibilă a Oracle, indiferent de locația geografică. Ellison a subliniat caracterul unic al acestei cereri, afirmând că Oracle „nu a mai primit niciodată o comandă de acest gen” și a explicat că „a trebuit să facă modificări” pentru a satisface nevoile clientului. Amploarea acestei cereri reflectă ceea ce Ellison a caracterizat drept un apetit „astronomic” pentru serviciile cloud, Oracle având dificultăți în a ține pasul cu cerințele clienților.
Deși Ellison nu a numit inițial clientul, în cadrul conferinței privind rezultatele financiare, el a dezvăluit ulterior că Oracle a încheiat o „afacere gigantică” cu Temu, platforma chineză de comerț electronic. Ellison a descris Temu ca „o companie foarte mare, care crește extrem de rapid și care, practic, își mută infrastructura în Oracle Cloud”.
PDD Holdings a lansat Temu în 2022 și funcționează ca o platformă internațională de comerț electronic care vizează piețele din afara Chinei, în special din Statele Unite și țările occidentale. Principalul argument de vânzare al companiei este prețul. Livrând direct de la furnizori și producători chinezi, platforma elimină multe dintre companiile intermediare care comercializează produse chinezești, oferind clienților acces direct la produse fabricate în China și reducând semnificativ costul total al mărfurilor.
La sfârșitul lunii martie, Oracle a intrat în atenția investitorilor individuali globali de pe platforma de tranzacționare și investiții eToro. Numărul investitorilor care dețin această acțiune în portofoliile lor a crescut cu 61% față de trimestrul anterior. Oracle este a 19-a cea mai mare companie din lume după capitalizarea bursieră, la doar un pas în spatele Netflix, Microsoft fiind numărul unu, urmat de Nvidia și Apple. Pentru următorul an fiscal, Oracle estimează venituri de cel puțin 67 de miliarde de dolari, ceea ce reprezintă o creștere de 16% în monedă constantă. Veniturile totale din cloud vor crește cu peste 40% în monedă constantă, față de 24% în anul fiscal curent. Oracle se așteaptă ca veniturile din infrastructura cloud să crească cu peste 70%, față de 51% în acest an fiscal. Dar acest lucru nu este lipsit de riscuri. Conducerea Oracle a recunoscut că oferta nu satisface cererea, o situație cu care compania nu s-a mai confruntat în istoria sa.
Oracle oferă soluții multi-cloud, colaborând cu Amazon, Microsoft și Google. Datorită creșterii cererii, conducerea se așteaptă ca numărul centrelor de date MultiCloud să crească de la 23 la 70 în anul următor. Cu toate acestea, într-o lume dominată de tehnologia AI, Ellison a subliniat că acordul cu Temu nu are nicio legătură cu AI-ul, pentru a demonstra că Oracle se descurcă bine pe mai multe piețe, inclusiv pe cea a bazelor de date, produsul său principal. Migrarea Temu către Oracle Cloud poate reprezenta mai mult decât un contract important.Experiența anterioară a Oracle cu TikTok arată că știe cum să gestioneze companiile chineze. Aceasta demonstrează capacitatea Oracle de a servi ca partener strategic de infrastructură pentru business-uri globale în expansiune rapidă. Acest parteneriat vine într-un moment în care Temu se confruntă cu presiuni operaționale din cauza schimbărilor în politicile comerciale ale SUA și are nevoie de o infrastructură cloud robustă, distribuită la nivel global, pentru a se adapta la condițiile fluctuante ale pieței. Cu toate acestea, amploarea tranzacției ar putea evidenția și faptul că Temu și alți giganți ai comerțului online chinezi consideră actualul război tarifar dintre SUA și China ca un simplu obstacol, care mai devreme sau mai târziu va fi depășit, făcând loc planurilor lor de dominație globală.