Grupul antreprenorial românesc Agroland, activ în retail, agribusiness, producție alimentară și nutriție animală, își continuă strategia de expansiune prin inaugurarea a două noi magazine în format MEGA, în Odorheiu Secuiesc și Orăștie. Odată cu aceste deschideri, rețeaua MEGA ajunge la 36 de unități la nivel național.
„Deschiderea celor două noi magazine din Odorheiu Secuiesc și Orăștie reprezintă un pas important în consolidarea prezenței noastre în aceste regiuni. Ne dorim să oferim clienților acces facil la un portofoliu extins de produse, într-un format modern, adaptat nevoilor gospodarilor, fermierilor mici și iubitorilor de animale. Estimăm ca pentru anul ce urmează, cele două magazine vor aduce vânzări cumulate de peste 1,5 milioane de euro și un trafic mediu zilnic de aproximativ 200 de persoane în Odorheiu Secuiesc, respectiv 150 în Orăștie”, a declarat Horia Cardoș, Fondator & CEO Agroland Business System.
Agroland MEGA din Odorheiu Secuiesc a presupus o investiție de aproximativ 200.000 de euro, sumă în care nu sunt incluse stocurile de marfă. Acesta este situat în centrul comercial Riverside Retail Park din municipiul Odorheiu Secuiesc, jud. Harghita, are o suprafață de aproximativ 400 mp și oferă o gamă extinsă de peste 3.500 de produse. Magazinul funcționează de luni până sâmbătă în intervalul orar 9:00 – 21:00 și duminica de la 9:00 la 18:00.
Pentru Agroland MEGA Orăștie investiția totală s-a ridicat la aproximativ 150.000 de euro, fără a include stocurile de marfă. Magazinul este situat în municipiul Orăștie, jud. Hunedoara, dispune de o suprafață de vânzare de peste 160 mp și oferă o gamă de peste 2.500 de produse. Programul de funcționare pentru MEGA Orăștie este de luni până vineri în intervalul orar 9:00 – 20:00 și în weekend cu program sâmbata și duminica de la 9:00 la 18:00.
Începând de anul viitor, Grupul Agroland va intra într-o nouă etapă de dezvoltare, care marchează maturizarea modelului său de business și consolidarea poziției de lider regional în producția alimentară sustenabilă, retail specializat și agribusiness integrat. În acest context, strategia pentru Divizia de Retail vizează extinderea accelerată a formatului MEGA, modernizarea rețelei tradiționale și digitalizarea completă a interacțiunii cu clienții. De asemenea, Divizia Retail va crește cu 15-20 de magazine anual, astfel încât rețeaua să ajungă la peste 300 în 2028, și să consolideze formatul, unic în România, Pet & Garden, orientat spre produse sustenabile. În același timp, compania estimează, pentru 2028, o creștere a cifrei de afaceri până la 400 milioane lei și o EBITDA de 10%.
La 30 septembrie 2025, Divizia de Retail opera 249 de magazine la nivel național, dintre care 34 în format MEGA (20 proprii și 14 în franciză) și 215 magazine tradiționale (67 proprii și 148 operate de parteneri francizați). În primele nouă luni ale anului, comparativ cu perioada similară a anului trecut, vânzările nete totale, incluzând performanța magazinelor fizice proprii, magazinul online și vânzările către francizați, au ajuns la 226,9 mil. lei, (+18%), în timp ce numărul de clienți a fost de 2,8 mil., un avans cu 15%.



