Agroland își consolidează poziția în piață: Producția de furaje crește cu 68%, ouăle vândute urcă cu 20% în cantitate și cu 31% în preț mediu

0

Grupul antreprenorial Agroland, prezent pe piața de retail, agribusiness, producție alimentară și nutriție animală, continuă să înregistreze o evoluție pozitivă a ouălor produse și vândute în al treilea trimestru din 2025. De asemenea, în această perioadă, cele două fabrici de furaje ale grupului, de la Caransebeș și Ișalnița, au produs o cantitate de 7.775 tone, o creștere de 68% comparativ cu T3 2024 și de 7% comparativ cu trimestrul precedent. 

Platforma de la Mihăilești a vândut în T3 2025 o cantitate de 14,7 milioane de ouă de consum, o creștere de 20% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. În al treilea trimestru, Agroland a reușit să valorifice producția de ouă de consum la un preț mediu cu 31% mai mare comparativ cu aceeași perioadă a anului 2024. La nivelul primelor nouă luni din 2025, platforma de la Mihăilești a vândut o cantitate de 53,3 milioane de ouă de consum, un avans de 25% față de primele nouă luni din 2024.

„Agroland a înregistrat rezultate pozitive în T3 2025 pe toate cele trei divizii de business, confirmând reziliența modelului integrat de operare în condiții de piață dificile. Seceta pedologică și volatilitatea piețelor europene au generat presiuni semnificative la nivel de industrie, însă strategia noastră de diversificare și investițiile realizate în ultimii ani ne-au permis menținerea traiectoriei de creștere. Divizia de Retail menține performanța prin strategii eficiente de comunicare și marketing. Divizia Food continuă să profite de dinamica pozitivă a pieței ouălor, cu performanțe remarcabile. Divizia Agribusiness avansează pe direcția de adaptare la noile condiții climatice, prin dezvoltarea de configurații genetice optimizate și tehnologii de condiționare a semințelor. Rezultatele trimestrului validează soliditatea fundamentelor construite în cei 30 de ani de activitate și capacitatea grupului de a genera performanță în contexte economice complexe”, a spus Horia Cardoș, fondator și CEO Agroland Group.

De la debutul producției de furaje, în T3 2023, Agroland a crescut constant productivitatea, ajungând în prezent la aproximativ 90% din capacitatea nominală de producție. Astfel, de la o producție medie trimestrială de 2.120 tone în 2023 s-a ajuns la o producție medie de 4.526 tone în 2024. În plus, în 2025, media trimestrială a crescut cu 64% față de 2024, ajungând la 7.413 tone. La nivelul primelor nouă luni din 2025, fabricile de la Caransebeș și Ișalnița au produs o cantitate de furaje de 22.240 tone, o majorare cu 68% față de perioada comparabilă din 2024.

În ceea ce privește segmentul de retail, în T3 2025, cele 87 de magazine proprii Agroland au înregistrat un număr de 405 mii de clienți, o creștere de 30% comparativ cu T3 2024, iar valoarea medie a bonului fiscal s-a ridicat la 76 lei, un avans de 7% față de aceeași perioadă a anului trecut. Pentru primele nouă luni din 2025, numărul de clienți a crescut cu 23%, la 1,5 milioane de persoane, iar valoarea medie a bonului fiscal este de 85 lei (+2%). Grupul se așteaptă ca magazinele francizate să obțină rezultate comparabile, având în vedere mărfurile achiziționate în primele nouă luni din 2025.