Cel mai mare studiu asupra obiceiurilor și atitudinilor turiștilor români

Date:

Dominația petrecerii vacanțelor în țară în ultimul an, cu preferințe pentru localizare în Brașov, Constanța, Sibiu, Maramureș, Prahova, este una dintre constatările studiului „Cercetarea Destinații Vizionare”, caracterizat drept „cel mai mare studiu de obiceiuri și atitudini ale turiștilor români, din ultimii 10 ani, realizat de agenția de cercetare de piață AHA Moments, una dintre cele mai importante agenții de cercetare independente din România”. Inițiatori sunt competiția Destinația Anului și Institutul pentru Orașe Vizionare (IOV), care anunță că „cercetarea a fost realizată în martie 2023, cuprinde o analiză detaliată a 3000 de respondenți și a 2500 de vacanțe ale românilor din ultimele 12 luni, din România și străinătate și se concentrează asupra atitudinilor și obiceiurilor de vacanță ale românilor, precum și asupra profilului publicului țintă al destinațiilor turistice din țară”.

Din rezultatele studiului, reținem: 23% dintre respondenți nu au fost în nicio vacanță în ultimul an și doar jumătate și-au permis o vacanță mai lungă de 4 nopți; 13% dintre respondenți declară că au avut cel puțin o vacanță de peste 4 nopți și cel puțin o mini-vacanță de 1-3 nopți în ultimele 12 luni; principalele motive pentru care cei chestionați merg în vacanțe sunt nevoia de recreere (61%), deconectare (60%), distracție (53%); 50% dintre subiecți au indicat că vacanța este un mod de a se răsplăti sau de a avea grijă de ei 47%; la agenții de turim, subiecții studiului apelează în proporție de 18% pentru rezervări de vacanțe interne și de 32%, pentru vacanțe în afara țării.

Referitor la orientarea către destinații de vacanță în ultima vreme, Mihai Bârsan, organizator Destinația Anului, constată: „Odată cu creșterea puterii de cumpărare, a veniturilor, oamenii aleg în mod firesc să călătorească mai mult în străinătate, lucru observat și în alte țări din Europa. Operatorii turistici din România trebuie să fie pregătiți să facă față acestei situații, atât pentru a menține atractivitatea pentru de turiștii români, dar mai ales pentru a atrage turiștii străini interesați de experiențe în afara țărilor lor.”

Manuela Mancaș, reprezentanta agenției de cercetare de piață AHA Moments: „Cercetarea Destinații Vizionare a fost un proiect extrem de interesant și complex, care ne-a permis să analizăm în detaliu comportamentul și preferințele turiștilor români în ultimii ani. Rezultatele ne oferă o imagine clară asupra direcției în care se îndreaptă turismul în România și ne ajută să înțelegem nevoile și dorințele turiștilor, astfel încât România să poată oferi servicii și destinații de calitate.”

Mihai Bârsan, reprezentantul competiției Destinația Anului: „Cercetarea Destinații Vizionare este un studiu esențial pentru a înțelege piața turistică din România. Acesta ne oferă informații valoroase și ne ajută să identificăm elemente-cheie care pot face diferența între eșec și succes într-o piață cu multe provocări.”

Felix Tătaru, președintele Institutului pentru Orașe Vizionare: „Informațiile detaliate și actuale furnizate de cercetarea Destinații Vizionare ne vor ajuta să luăm decizii mai bune și să dezvoltăm destinații turistice competitive și de calitate, care să satisfacă nevoile și preferințele turiștilor români și străini. Sperăm că acest studiu va avea un impact pozitiv pentru strategiile de turism dezvoltate la nivel local și asupra industriei turistice în general.”

Institutul pentru Orase Vizionare (IOV) are misiunea „de crea branduri de oraș puternice, bazate pe o legatură strategică între realitățile curente ale localității, potențialul neexplorat, identitatea locuitorilor și viziunea pe termen lung. Institutul folosește instrumente specifice domeniilor de place branding, marketing Strategic și placemaking pentru a dezvolta identitatea competitivă vizionară a orașelor și regiunilor”.

Destinatia Anului „susține comunitatile locale în efortul de afirmare a unor branduri turistice puternice în spațiul românesc și își propune să aducă un flux constant de inspirație pentru ce poți vedea și experimenta ca turist în Romania. În 2022, Destinația Anului este cea mai importantă competiție de promovare a turismului intern prin popularizarea destinațiilor turistice ale României în mediul online, în emisiuni TV, prin implicarea directă a românilor pe www.destinatiaanului.ro, și prin colaborarea cu bloggeri și influenceri de turism”.

AHA Moments este definite ca „o agenție locală de cercetare de piață, care înglobează profesioniști de cercetare recunoscuți, statisticieni, matematicieni, sociologi și oameni de marketing cu până la 18 ani experiență. AHA Moments și-a câștigat rapid succesul în piață de cercetare, atingând 1 milion de euro cifra de afaceri în cel de-al doilea an de business, fiind asociată cu proiectele de anvergură (studii strategice, studii cu logistică și metodologii complexe sau studii cu analize statistice avansate). Scopul fiecărui proiect este de a aduce la masa deciziilor și părerea românilor obișnuiți, astfel încât percepțiile, comportamentul și dorințele lor să poată ghida servicii și produse mai bine adaptate cererii”.

Rezultatele studiului: Cercetare Destinații Vizionare,2023

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

CBRE: Piața industrială și de retail rămân ancore solide pentru investiții și dezvoltare, în 2025

CBRE România confirmă, prin datele sale recente de piață,...

Înrolare 100% online, oferită de Garanti BBVA noilor clienți persoane fizice

Garanti BBVA anunță că oferă „clienților noi, persoane fizice,...

ENERGY CEO FORUM & AWARDS GALA –2025 – 13 mai | InterContinental Athénée Palace Bucharest, Sala Le Diplomate

THE DIPLOMAT – BUCHAREST organizează cea de-a 14-a ediție...

Certificarea locomotivei electrice de 6000 kW, modernizată cu fonduri din PNRR

Compania RELOC Craiova, membră a GRAMPET Group, anunță „obținerea...