Grupul Agroland, 36% creștere a profitului în T1 2025 față de perioada similară din 2024

Date:

Grupul antreprenorial Agroland, prezent pe piața de retail, agribusiness, producție alimentară și nutriție animală, anunță că „a obținut, în T1 2025, vânzări consolidate de 89 mil.lei, în creștere cu 18% față de perioada similară a anului trecut și un profit net de 3 mil. de lei, majorat cu 36% comparativ cu T1 2024”.

Horia Cardoș (foto), fondator și CEO, Agroland Group: „Primul trimestru din 2025 a fost unul de expansiune pentru grupul Agroland. Am avut rezultate bune și am avansat cu pași mari în toate cele trei direcții principale ale grupului. Ne-am concentrat pe extinderea rețelei de magazine, pe consolidarea diviziei Food și pe dezvoltarea agribusiness-ului, dar poate cel mai important este faptul că am început să pregătim transformarea Agroland într-un holding bine structurat, cu o organizare clară și eficientă. Credem că această schimbare va aduce și mai multă transparență pentru investitori și ne va ajuta să gestionăm mai bine resursele, să creștem profitabilitatea și să ne atingem obiectivul de 100 de milioane de euro cifră de afaceri în următorii trei ani. Ne dorim ca fiecare pas pe care îl facem, de la extinderea operațiunilor până la organizarea internă, să contribuie la creșterea valorii grupului Agroland pentru toți cei care ne susțin. Credem că prin disciplină, transparență și o direcție clară de dezvoltare, putem consolida încrederea investitorilor și să le oferim motive reale să fie parte din povestea noastră pe termen lung.”

După cum ne informează Agroland, „cele mai mari venituri au fost generate, în această perioadă, de categoria furaje și concentrate, cu 20,1 mil. lei (+12% față de T1 2024), datorită creșterii cu 93% a producției la fabricile din Caransebeș și Ișalnița, în ciuda scăderii prețurilor; urmează puii de o zi, cu 17,8 mil. lei (+21%), și ouăle de consum, cu 16,5 mil. lei (+52%), creștere determinată de extinderea capacității de producție la Mihăilești (+37%) și de majorarea prețului la ouă.

Veniturile din inputurile agricole au înregistrat în T1 2025, 16 mil. lei, în scădere cu 25% față de perioada similară din 2024, fiind determinată de restrângerea activității de trading de cereale la nivel intra-grup prin suspendarea acestor vânzări către terți. 

În T1 2025, cheltuielile cu mărfurile au rămas constante la 40,4 mil. lei, reprezentând cea mai mare pondere în totalul cheltuielilor, și au reflectat volumul ridicat al activității de distribuție, chiar dacă valoarea absolută nu a crescut. În același timp, cheltuielile cu materii prime și materiale au înregistrat o creștere de 54%, în T1 2025 față de T1 2024, până la 15,1 mil. de lei, pe fondul intensificării producției în fabricile de furaje (Ișalnița și Caransebeș), pet food (Bixad) și la platforma avicolă Mihăilești. O altă categorie importantă de cheltulieli a fost reprezentată de cele cu energia și apa, care au crescut, în aceași perioadă, cu 52%, ajungând la 2 mil. de lei, în contextul creșterii activității de producție, costurile fiind parțial compensate prin utilizarea panourilor solare instalate în mai multe locații din rețea. De asemenea, cheltuielile cu personalul au ajuns la 9,9 mil. de lei, în creștere cu 29% față de perioada similară a anului anterior, evoluție determinată atât de majorarea salariului mediu, cât și de creșterea numărului de angajați (493 față de 409 în T1 2024).

Agroland Agribusiness, la nivel de situații financiare individuale, a încheiat primul trimestru din 2025 cu vânzări de 19,3 mil lei, înregistrând o ușoară creștere de +0,3% și un un rezultat net de 0,74 mil. lei, în scădere cu 18% comparativ cu T1 2024.  Aceste rezultate sunt datorate în special de amânarea unor tratamente agricole din luna martie pentru luna aprilie, pe fondul condițiilor meteorologice nefavorabile. De asemenea, s-a înregistrat o scădere a vânzărilor de semințe de porumb și floarea-soarelui, în contextul reticenței tot mai mari a fermierilor de a cultiva aceste plante, după pierderile repetate provocate de secetă în anii anteriori.

La nivel consolidat, Agroland Group a înregistrat cheltuieli financiare de 2,7 mil. de lei, o majorare de 41%. Aceasta este determinată de creșterea datoriilor bancare, care au o rată variabilă a dobânzii, restul cheltuielilor fiind reprezentat de dobânda fixă aferentă obligațiunilor corporative AAB26 și AGR28”. 

Adrian Gafița, director financiar, Agroland Group: „Rezultatele din T1 2025 arată că strategia noastră de integrare și eficientizare începe să dea roade. Creșterea profitului net cu 36%, într-un trimestru în care am extins semnificativ producția și am gestionat presiuni pe costuri, reflectă un control financiar riguros și o bună alocare a resurselor. Pregătirea pentru transformarea Agroland într-un holding bine organizat ne va ajuta să lucrăm mai eficient, să folosim mai bine resursele și să oferim investitorilor o imagine mai clară asupra modului în care funcționează fiecare parte din grup.”

Investiții 

Agroland Group subliniază că, pentru Divizia de food, „a realizat investiții totale în valoare de 3,5 mil. de euro din care 2 mil. de euro au fost alocate pentru dotări la nivelul a 6 hale noi din ferma nr. 6 de pe platforma de ouă de la Mihăilești, care adăpostesc 105.000 găini ouătoare, dublând capacitatea fermei. Tot la Mihăilești, Agroland a alocat 1,5 mil. de euro pentru finalizarea noii stații de sortare și ambalare a ouălor, care permite procesarea atât a producției proprii, cât și a ouălor achiziționate de la fermieri locali, infrastructură care a contribuit semnificativ la creșterea volumelor vândute, atât în rețelele de retail din România, cât și pe piețele externe. Mai mult decât atât, fabrica de ouă lichide din Caransebeș a intrat în ultima fază de amenajare, urmând montarea echipamentelor în perioada imediat următoare.

De asemenea, a fost finalizată achiziția primei ferme autorizate de ouă BIO din România, urmând să dubleze în următoarele 6 luni capacitatea de producție de ouă ecologice. Această achiziție a avut loc în contextul în care se poate remarca o evoluție atipică pe piața ouălor, prețurile fiind în creștere odată cu intrarea în sezonul cald, contrar tendinței obișnuite. Această situație este generată de cererea ridicată în Europa și de scăderea producției în Europa de Vest.

În ceea ce privește Divizia de retail, compania estimează deschiderea a 12–15 magazine noi Agroland, inclusiv prin preluarea unei rețele regionale din județele Suceava, Botoșani și Iași, aflându-se în negocieri avansate cu dezvoltatori pentru contractarea de spații comerciale pentru anul 2026. Pentru a susține această expansiune, Agroland va finaliza la Ișalnița, în următoarele 6–8 săptămâni, noua platformă logistică cu o capacitate de 4.000–5.000 de paleți, situată în imediata vecinătate a fabricii de furaje. Investiția totală se ridică la 1,5 mil. de euro.

În cadrul Diviziei agribusiness, compania a început procesul de retehnologizare a stației de procesare a semințelor, cu obiectivul de a crește eficiența și capacitatea de prelucrare. În paralel, Agroland explorează activ achiziția unei ferme vegetale, care să permită controlul direct asupra unei părți din materia primă necesară fabricilor proprii de furaje. Aceste demersuri susțin strategia Agroland de integrare verticală și reducere a dependenței de piețele volatile de cereale”.

Grupul Agroland reamintește că, în aprilie 2025, „a inițiat un proces de rebranding și reorganizare pe trei verticale strategice – Retail, Food și Agribusiness – pentru o gestionare mai eficientă a resurselor și o monitorizare clară a performanței. Transformarea într-un holding, estimată a fi finalizată până la sfârșitul anului, urmărește creșterea marjelor de profit, transparența față de investitori și atingerea unei cifre de afaceri consolidate de 100 mil. euro în următorii trei ani, cu obiectivul listării pe Piața Principală a Bursei de Valori București”.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Bucharest Arbitration Days 2025: Reevaluarea accesului la justiție și procesul echitabil în arbitrajul internațional

Curtea de Arbitraj Comercial Internațional de pe lângă Camera...

Apple în căutarea inovației pierdute

Apple Inc. navighează pe o mare complexă de provocări...

Agroland Business System și Agroland Agribusiness aniversează 4 ani de la listarea pe Bursa de Valori București

Grupul Agroland marchează patru ani de la listarea companiilor...