Kaufland România anunță că „lansează, în premieră, un scanner pentru avocado care arată cât de tare este fructul și, în funcție de gradul de coacere, dacă este potrivit pentru guacamole, pentru o salată de avocado sau dacă trebuie lăsat câteva zile acasă să se coacă. Noul dispozitiv, disponibil în magazinul Kaufland Barbu Văcărescu din București, folosește o tehnologie inovatoare care scanează avocado-ul fără a-l afecta.
Proiectul le oferă clienților certitudinea că aleg fructe pe gustul lor și, totodată, contribuie la reducerea pierderilor și la un consum responsabil, printr-o soluție modernă ce previne risipa alimentară”.
Valer Hancaș, director comunicare & Corporate Affairs, Kaufland România: „Inovațiile pe care le aducem constant în magazine au un obiectiv comun: să facă experiența clienților mai simplă, mai practică și mai prietenoasă cu mediul. Acest scanner este încă un pas în această direcție și abia așteptăm să vedem cum influențează obiceiurile de consum.”
Dan Țone, CEO Eutron: „Parteneriatul cu Kaufland confirmă direcția noastră de a aduce în retail tehnologii care schimbă modul în care facem cumpărăturile. AvoScan este rezultatul expertizei Eutron în soluții digitale și reprezintă o inovație ce adaugă precizie și viteză la cumpărături, și un pas important către o experiență complet digitalizată la raft.”
După cum ne informează Kaufland, acesta este al doilea proiect pe care „îl derulează alături de Eutron, după instalarea automatelor pentru colectarea monedelor în peste 190 de magazine, unde clienții își pot schimba monedele în carduri de cumpărături valabile în toată rețeaua.
Prin astfel de inițiative, Kaufland continuă lupta împotriva risipei alimentare, cu obiectivul de a o reduce la jumătate până în 2030, față de nivelul din 2019. Compania aplică reduceri treptate pentru produsele aproape de termen, redirecționează alimentele sigure către ONG-uri și adăposturi și susține proiecte sociale precum Cantina Socială Șansa Ta, unde zilnic se pregătesc 1.100 de mese calde pentru persoane vulnerabile.
Barbu Văcărescu – un hub al inovației în retail
Magazinul Kaufland din Barbu Văcărescu este cunoscut „pentru inițiativele sale inovatoare în domeniul sustenabilității și al reducerii risipei. Printre proiectele implementate aici se numără:
- cel mai mare echipament de colectare separată a deșeurilor din România, cu o capacitate de 60.000 de ambalaje PET, aluminiu și sticlă;
- zona specială de colectare în formă de broscuță țestoasă, unde clienții pot recicla ambalaje de îngrijire personală sau curățenie și primesc vouchere de reducere de 35%;
- recipiente dedicate pentru colectarea becurilor, hârtiei, foliei și electrocasnicelor, precum și coșurile inteligente BIN-e, care folosesc tehnologie AI pentru a recunoaște, sorta și compacta automat deșeurile;
- în 2024, primul recycling corner din rețea, unde clienții pot aduce inclusiv pungi, jucării sau ulei alimentar;
- un automat bulk Tomra R2, ce permite introducerea simultană a mai multor ambalaje, reducând timpul de procesare și îmbunătățind experiența de reciclare.
Prin toate aceste inițiative, Kaufland demonstrează consecvență în angajamentul său de a aduce soluții inovatoare care îmbunătățesc experiența de cumpărături și sprijină protejarea mediului”.