Kaufland România simplifică procesul de achiziții pentru listarea producătorilor locali

0

Compania Kaufland România anunță că „simplifică procesul de achiziții dedicat exclusiv producătorilor locali și regionali, pentru a sprijini accesul acestora pe rafturile magazinelor sale.

Noua abordare strategică prevede crearea unei structuri cu achizitori dedicați sortimentului local și regional, care vor lucra direct cu furnizorii și îi vor sprijini în procesul de listare, de la cantități, ambalare și până la certificări sau standarde de calitate. Sortimentul va fi împărțit în două macrocategorii, fiecare achizitor urmând să gestioneze câte un segment, în strânsă colaborare cu achizitorii de categorii deja existente”.

Kaaufland informează că „producătorii locali interesați de colaborare sunt invitați să trimită oferta de produse folosind adresa de email regionalitate@kaufland.ro.

Furnizorii locali vor avea acum posibilitatea să livreze direct în magazine, fără a trece prin depozitul central – o schimbare care reduce birocrația și oferă mai multă flexibilitate. Totodată, Kaufland a simplificat partea de contracte, punând la dispoziția furnizorilor informații clare privind documentația necesară, volumele și standardele de calitate”.

Oana Lungu, director executiv, Achiziții Kaufland România și Republica Moldova: „Am decis să alocăm achizitori dedicați acestui proiect pentru că ne dorim să fim un real sprijin pentru furnizorii mai mici, care poate nu sunt încă pregătiți să livreze în formatul de retail mare. Simplificarea procesului de contractare și ghidarea pas cu pas le oferă șansa de a-și face produsele cunoscute clienților noștri. Obiectivul nostru este să avem furnizori reprezentativi în fiecare oraș, pentru că știm cât de important este pentru clienți să regăsească în magazinele noastre produsele familiare din comunitatea lor.”

Kaufland subliniază că, prin această inițiativă, „își propune să extindă gama de produse locale disponibile pe rafturi, de la panificație și prăjituri proaspete – unde rețeaua este deja bine acoperită în fiecare magazin fiind listați 1-2 producători care livrează local – până la lactate, mezeluri, vinuri, legume și fructe de la mici fermieri. Flexibilitatea procesului permite listarea furnizorilor în unu sau mai multe magazine, în funcție de notorietatea și capacitatea lor de producție, cu posibilitatea ca, în timp, aceștia să crească organic și să devină furnizori naționali.

În mod uzual pentru listarea producătorilor în magazinele Kaufland este importantă respectarea următorilor pași:

  1. Să îndeplinească câteva condiții obligatorii: coduri EAN, ambalare adecvată, livrare în baxuri și navete conforme cu standardele de livrare și expunere la raft;
  2. Să trimită oferta completă la regionalitate@kaufland.ro, însoțită de mostre​;
  3. Echipa de achizitori analizează oferta și revine cu feedback acolo unde este identificată oportunitatea de a colabora;​
  4. Verificarea documentelor și certificărilor necesare;​
  5. Listarea în sistem și stabilirea livrărilor”.

Kaufland informează că, în 2024, valoarea achizițiilor sale „de la furnizorii locali a depășit 2,93 miliarde de euro, reprezentând peste 80% din totalul cheltuielilor cu furnizori. Astfel, 65 de cenți din fiecare euro cheltuit la casele de marcat Kaufland merg direct către afaceri din România. Compania are un portofoliu de peste 19.500 de articole, iar peste 85% dintre alimentele comercializate sunt de origine românească. În anul în care sărbătorește 20 de ani de activitate pe piața locală, Kaufland marchează și o contribuție solidă în economie: peste 15,6 miliarde de lei investiți în România și peste 6,3 miliarde de lei contribuiți la bugetul de stat sub formă de taxe și impozite, doar în ultimii 10 ani”.