Compania Pepco România, parte a Grupului Pepco, „lanțul de retail european cu cea mai rapidă creștere, oferind îmbrăcăminte pentru întreaga familie și bunuri de uz casnic”, a derulat a cincea ediție a programului Pepcolandia, implementat la nivel național de Asociația „pastel”. Organizatorii anunță că programul „s-a încheiat cu rezultate remarcabile: 11.589 de copii și tineri din întreaga țară au fost implicați în activități educaționale, recreative și de dezvoltare personală.
Prin cele 100 de proiecte finanțate, desfășurate în 31 de județe și 37 de comunități rurale, Pepcolandia 2025 a oferit ONG-urilor locale sprijin concret pentru a aduce educația non-formală mai aproape de copiii din medii vulnerabile.
Educație, incluziune și bucurie în comunități din toată țara
Pe durata verii, copiii au participat la tabere educaționale, excursii, ateliere și activități nonformale, precum și la diverse activități în comunități și școli, desfășurate sub îndrumarea profesorilor, voluntarilor și coordonatorilor locali.
În total, peste 6.800 de copii au luat parte la proiecte de educație nonformală, 1.850 la cursuri extrașcolare, 294 au practicat sporturi, iar 600 de beneficiari s-au bucurat de evenimente speciale, precum Ziua Copilului sau sărbători dedicate comunității. Totodată, 70 de copii au participat la sesiuni individuale de consiliere, iar 106 copii și părinți au făcut activități comune de dezvoltare personală și relaționare.
O mișcare națională care crește prin implicare
Pepcolandia 2025 nu a fost doar un program de granturi, ci o mișcare a binelui în comunități. În total, 804 voluntari s-au implicat direct în proiectele finanțate, printre care și 15 angajați Pepco România, care au ales să se alăture activităților locale ca voluntari, mentori sau susținători ai copiilor”.
Ioana Ioniță, Regional Marketing Manager Pepco România: „Ediția din 2025 a confirmat că Pepcolandia este o inițiativă vie, care crește de la an la an datorită pasiunii oamenilor din teren. Prin munca ONG-urilor și implicarea voluntarilor Pepco, am reușit să ajungem la mii de copii care au avut parte de o vară altfel – una plină de învățare, prietenie și joacă.”
Asociația pastel: de la beneficiari, la coordonatori ai binelui
Pentru prima dată, programul a fost implementat la nivel național de Asociația pastel, organizație cu experiență în proiecte sociale dedicate educației și incluziunii.
Andreea Oprea, director executiv, Asociația „pastel”: „Să coordonăm Pepcolandia a fost o misiune de suflet. Am văzut cum fiecare ONG a transformat o idee într-o poveste reală de schimbare. Am învățat mult despre puterea comunităților și despre cât de important este să fii acolo, prezent, pentru cei care au nevoie de tine.”
10 ani de Pepco România
Pepco România subliniază că, în 2025, se împlinesc 10 ani de prezență în România, „un deceniu în care compania a devenit unul dintre cei mai importanți retaileri europeni care își desfășoară activitatea în România, oferind produse accesibile și de calitate. Sub egida Future at Heart – angajamentul de sustenabilitate Pepco, în ultimii cinci ani, compania a investit în proiecte strategice de responsabilitate socială în domeniul educației din România și și-a consolidat implicarea în comunitățile locale, prin multiple inițiative sociale.
Pepcolandia 2025 a arătat, încă o dată, că parteneriatul dintre mediul privat și sectorul non-profit poate genera un impact real: copii mai încrezători, comunități mai unite și un viitor mai bun pentru generațiile care vin”.