PNRR, oportunitate pentru susținerea drepturilor copiilor

Date:

Lipsa forței de muncă de calitate reprezintă una dintre problemele resimțite la nivelul economiei cu precădere în perioada pandemiei – aceasta este o idee majoră reliefată în contextul evenimentului „Toți copiii au drepturi, să-i ajutăm să le cunoască!”, organizat de Asociația Valentina România, Ambasada Franței și Institutul Francez din România, eveniment component al proiectului „Toți copiii au drepturi: să-i ajutăm să le cunoască!”

Asociația Valentina România implementează și dezvoltă din anul 2002 proiecte în favoarea copiilor din Ferentari, care le oferă o șansă reală la o viață mai bună. Anual, 100 de copii cu vârste cuprinse între 3 și 18 ani sunt ajutați să aibă acces la educație, servicii medicale de bază, consiliere educațională și vocațională sau despre integrarea pe piața muncii.

Evenimentul actual, cofinanțat de Ambasada Franței și Institutul Francez din România, a reunit online reprezentanți ai autorităților publice și ai unor organizații nonguvernamentale, „cu scopul de a identifica soluții pentru a apăra drepturile la sănătate și educație ale copiilor”.

Dezvoltarea învățământului profesional dual, integrarea eficientă pe piața muncii, școlarizarea și preșcolarizarea în ansamblu au fost reiterate ca stringențe ale creșterii și educației copiilor și tinerilor.

Excelența sa, doamna Laurence Auer, ambasador al Republicii Franceze în România, a subliniat că „politicile europene vizează un obiectiv ambițios, acela de a crea cadrul necesar pentru ca 96% din copiii cu vârste de peste 3 ani să fie pre-școlarizați, în timp ce în România, în prezent, doar 78% din copiii cu vârste între 3-6 ani sunt pre-școlarizați. Riscul de a nu beneficia de educație timpurie este mai mare în rândul copiilor proveniți din mediile defavorizate și în special din rândul populației minoritare rome”. 

Ligia Deca, consilier de stat în cadrul Departamentului de educație și cercetare al Administrației Prezidențiale: „Școala online nu a fost posibilă pentru toți copiii, ea a asigurat un minim de conectare la educație, însă apox 40% dintre elevi nu au avut acces la învățământ online”. 

PNRR a fost evidențiat ca „o oportunitate care trebuie fructificată, dat fiind că de 5% din fondurile alocate României ar trebui sa beneficieze copiii. Este important ca aceste fonduri să fie alocate în funcție de priorități și în baza unor indicatori. Stabilirea unui plan de acțiuni coerent este esențială, iar conlucrarea între instituțiile statului și ONG-uri este necesară pentru a asigura o absorbție eficientă a acestor fonduri”.

În ansamblu, concluzia reuniunii a fost aceea de „responsabilizare a tuturor părților implicate (familie, școală, instituții de învățământ și spitalicești, societate civilă, comunitate și autorități publice), evenimentul fiind parte a unui demers comun de sensibilizare și conștientizare al tuturor părților implicate cu privire la drepturile fundamentale ale copiilor”.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate