Program pilot de lucru la ING Bank România

Date:

ING Bank România prezintă o analiză asupra implementării programului cu 4 zile de lucru pe săptămână, pilot, la nivelul întregii companii, în primul trimestru al anului în curs, cu sublinierea că peste 500 de angajați au ales modelul flexibil de organizare a timpului:

Primul trimestru al programului cu 4 zile de lucru pe săptămână, implementat la nivelul întregii companii în ING Bank România, a convins deja peste 500 de angajați să aleagă modelul flexibil de organizare a timpului. Interesul crescut pentru acest program vine ca o continuare a celor 9 luni de testare din 2022, perioadă în care:

  • 82% dintre angajații care au experimentat modelul de lucru flexibil au acordat nota maximă programului în sondajele de satisfacție;
  • 88% dintre angajații înscriși în programul pilot au spus că noua structură a avut un impact semnificativ asupra sănătății emoționale deoarece își pot planifica mai ușor timpul pentru pasiuni sau familie;
  • 91% dintre cei care au testat săptămâna scurtă au declarat că nu au avut niciun impediment în a-și reorganiza activitățile cu o zi liberă în calendar.

Noul model de organizare a programului presupune ca timp de 4 zile pe săptămână să se adauge o oră în plus în fiecare zi de lucru, ceea ce conduce fie la opțiunea de a avea o jumătate de zi liberă în a 5-a zi, fie o zi întreagă liberă o dată la două săptămâni.

Mihaela Ionita,HR Director ING Bank Romania

„Ne-am bucurat să vedem rezultatele proiectului pilot implementat pe parcursul anului 2022 și că mulți dintre colegi au optat voluntar pentru acest model de lucru. Pentru noi, săptămâna de lucru redusă înseamnă o rearanjare a timpului care se bazează pe comunicarea transparentă între membrii echipelor și manageri, pe încurajarea autonomiei, dar și pe pasiunea oamenilor din ING pentru inovare și dezvoltare continuă. Flexibilitatea este noua cultură a muncii, construită pe încredere, responsabilitate și adaptabilitate. Scopul nostru este să lucrăm bine unii cu alții, să păstrăm acea energie pozitivă care ne caracterizează, astfel încât să găsim împreună echilibrul dintre nevoile de business și viața personală”, a declarat Mihaela Ioniță, Director de Resurse Umane în cadrul ING Bank.

Flexibilitatea – impact real asupra echilibrului
între muncă și viața personală

Anul trecut, programul flexibil a fost testat în două etape, iar criteriile urmărite pentru stabilirea succesului proiectului au vizat echilibrul dintre viața profesională și cea personală, productivitatea sau gradul de încărcare. Sondajul intern a arătat că angajații au putut planifica mai bine sarcinile de lucru și timpul alocat proiectelor, având, în același timp, opțiunea de a reveni la programul standard dacă doresc. Acest cadru flexibil este opțional, respectă legislația în vigoare și asigură norma de lucru de 40 ore/săptămână, conform Codului Muncii.

Săptămâna de lucru scurtă completează stilul de lucru hibrid implementat de ING Bank după pandemie, cu o zi pe săptămână de la birou, în medie, și 4 zile de acasă. Stabilirea programului de lucru se face de către fiecare echipă în funcție de sarcinile de lucru, obiectivele profesionale și nevoile individuale. Angajații au și posibilitatea de a alege ora de început de program, între 7:30 și 10:30, iar acesta se poate încheia începând cu ora 16.00. În sediul central ING din Expo Business Park, și spațiile de lucru sunt flexibile, potrivit metodologiei Agile – angajații își pot alege locul în care se simt mai productivi.

Starea de bine a angajaților se află în strânsă corelație cu performanța acestora. Pe lângă modelul de lucru flexibil, în ING punem accent permanent și implementăm programe pentru sănătatea emoțională, fizică, socială și financiară a angajaților.

Mai mult, cu acordul managerului, cei care își doresc au posibilitatea de a-și desfășura activitatea din altă țară pentru 30 de zile lucrătoare pe an.

 

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

CBRE: Piața industrială și de retail rămân ancore solide pentru investiții și dezvoltare, în 2025

CBRE România confirmă, prin datele sale recente de piață,...

Înrolare 100% online, oferită de Garanti BBVA noilor clienți persoane fizice

Garanti BBVA anunță că oferă „clienților noi, persoane fizice,...

ENERGY CEO FORUM & AWARDS GALA –2025 – 13 mai | InterContinental Athénée Palace Bucharest, Sala Le Diplomate

THE DIPLOMAT – BUCHAREST organizează cea de-a 14-a ediție...

Certificarea locomotivei electrice de 6000 kW, modernizată cu fonduri din PNRR

Compania RELOC Craiova, membră a GRAMPET Group, anunță „obținerea...