Turismul, cel mai accesat beneficiu extrasalarial pe platforma Edenred Benefit

Date:

Bugetul mediu lunar alocat beneficiilor extrasalariale oferite de companii angajaților a crescut cu 12% în 2023 față de anul anterior, de la 696 de lei la 783 de lei, arată studiul Benefit realizat de Edenred România, în parteneriat cu HUMANISTIC, companie de consultanță în domeniul resurselor umane și mediul organizațional și cu OLX Locuri de muncă. Studiul analizează evoluția și tendințele actuale din industria beneficiilor extrasalariale din România.

Ovidiu Bîrsă, director comercial, Edenred România: „Piața de beneficii extrasalariale a evoluat semnificativ, reflectând adaptările la contextul socio-economic și la tendințele de pe piața muncii. Companiile au folosit din plin oportunitățile oferite de legislație, inclusiv majorarea sumelor pentru cardurile de masă, de exemplu, și au apelat la beneficiile extrasalariale pentru a oferi un venit în plus angajaților în context inflaționist. Astfel, bugetele de beneficii au continuat să crească, acoperind 10-30% din compensația totală. Ne așteptăm și în continuare la o creștere, previziunile noastre fiind că și pentru 2024 bugetul mediu lunar de beneficii va înregistra creșteri de două cifre, pentru al cincilea an consecutiv. Stăm în continuare aproape de clienții noștri cu informații și recomandări astfel încât să facă cele mai bune alegeri pentru angajații lor, soluțiile și produsele oferite de Edenred contribuind semnificativ la reducerea presiunii financiare și la îmbunătățirea calității vieții angajaților.” 

Industriile care alocă cele mai mari bugete mediu per angajat sunt: servicii financiare (988 RON/lună), IT & software (803 RON/lună), industrie și comerț (716 RON/lună și 712 RON/lună). 

Studiul arată că pentru 6 din 10 angajați, beneficiile din zona de wellbeing sunt prioritare în alegerea unui job. Autorii studiului pornesc de la cele cinci dimensiuni ale wellbeing-ului organizațional, fizic, emoțional, financiar, profesional și spiritual, constatând că „bunăstarea financiară este cea mai mare provocare pentru o treime dintre angajați, în timp ce bunăstarea mintală/emoțională este principala îngrijorare la birou pentru un sfert dintre angajați. Ecosistemul beneficiilor extrasalariale adresează toate cele 5 dimensiuni ale wellbeing-ului organizațional (fizic, emoțional, financiar, profesional și spiritual) și permite angajatorilor să răspundă cât mai bine la nevoile în continuă evoluție ale angajaților, pentru a crește bunăstarea acestora”. 

Studiul sintetizează oferta, semnalând că, pentru „zona de sănătate fizică, angajații au la dispoziție în platforma Edenred Benefit abonamente la săli de fitness și consultații de nutriție, în timp ce pe partea de sănătate emoțională pot găsi în platformă modalități de relaxare și petrecere a timpului liber, inclusiv activități culturale. În materie de siguranță financiară, platforma vine cu  o multitudine de oferte speciale și permite acces la instrumente financiare de protecție, cum ar fi asigurările sau pensiile private, în timp ce la nivel profesional angajații au acces prin platforma Edenred Benefit la cursuri și instrumente de learning & development. Nu în ultimul rând, pe cea de-a cincea dimensiune, spirituală, vorbim de acces la centre spa sau consultații psihologice și psihoterapie”. 

De asemenea, studiul evidențiază tendința de creștere a flexibilității beneficiilor, apelul angajatorilor în această direcție devenind „un avantaj competitiv în materie de employer branding și îmbunătățește semnificativ retenția angajaților. Oferirea de beneficii flexibile este o tendință în creștere care se observă la angajatorii din toate domeniile, numărul companiilor care aleg sistemul de beneficii flexibile Edenred Benefit fiind în creștere cu 20% în 2023 față de 2022”. 

Cele mai accesate beneficii extrasalariale pe platforma Edenred Benefit se dovedesc a fi „turismul, cu o creștere de 58% față de 2022, cadourile – beneficii în natură, cu o creștere de 35% față de anul precedent, și cadourile oferite pentru ocazii speciale, cu o creștere de 18%. Următorul beneficiu preferat de angajați, cu o creștere de 63% față de anul 2022, este reprezentat de telemuncă, devansând beneficiile din zona de sănătate, locul cinci, și pensiile private, aflate pe locul șase. Creșterile semnificative pe zona de turism și activități culturale, de 58%, și respectiv 71%, reflectă nevoia angajaților de relaxare, reducere a stresului și îmbunătățirea echilibrului între viața personală și zona profesională. Topul exclude cardul de masă, care rămâne în continuare beneficiul #1 preferat de angajații din România”.

Totodată, se remarcă interesul crescut al tinerei generații pentru beneficii în direcția pensiilor private, până anul trecut, de interes mai ales pentru Gen X și Baby Boomers.

În acest cadru, platforma Edenred Benefit se prezintă cu o nouă versiune, caracterizată astfel de realizatorii ei: „Pornind de la tendințele de pe piața muncii, cu accent pe importanța zonei de wellbeing, noua versiune a platformei online Edenred Benefit, disponibilă din luna iunie, oferă utilizatorilor o experiență îmbunătățită, integrând  instrumente și funcționalități noi. Totodată, oferind acces la un ecosistem amplu de beneficii extrasalariale, platforma răspunde mai bine nevoilor angajaților, susținând creșterea nivelului lor general de bunăstare, pe toate cele cinci dimensiuni, atât la birou, cât și în timpul liber.  

Printre noutățile cu care vine noua versiune a platformei Edenred Benefit se numără: „Interfață modernă, cu un design elegant și intuitiv, navigare optimizată cu opțiuni avansate de filtrare și motor de căutare mai eficient pentru a îmbunătăți experiența utilizatorului; gestionarea cardurilor Edenred direct din aplicație pentru a avea un control mai facil asupra tuturor beneficiilor extrasalariale; Dashboard personalizat care le permite utilizatorilor să-și administreze și să verifice soldurile tuturor beneficiilor Edenred, să verifice statusul și istoricul comenzilor pe care le plasează în platformă și să vizualizeze istoricul tranzacțiilor; raport detaliat al achizitiilor pentru a avea un control mai bun asupra bugetului; protecție sporită cu ajutorul autentificarii biometrice.” Edenred reamintește că „este lider de piață ca platformă digitală pentru servicii și plăți și este partenerul de zi cu zi la locul de muncă, conectând 60 de milioane de utilizatori și 2 milioane de comercianți parteneri prin intermediul a 1 milion de clienți corporativi în 45 de țări.

Edenred oferă soluţii de plată cu destinaţii specifice pentru alimentaţie (cardurile de masă), stimulente (carduri cadou, platforme dedicate angajaților), mobilitate (soluții multy-energy, mentenanță, taxe de drum, parcări și vouchere de transport) și plăți corporative (carduri de plată virtuale).

În concordanţă cu misiunea grupului, Enrich connections. For good., aceste soluții sporesc bunăstarea și puterea de cumpărare a utilizatorilor. Îmbunătățesc atractivitatea și eficiența companiilor și animă piața muncii și economia locală. De asemenea, favorizează accesul la o alimentație mai sănătoasă, produse mai sustenabile și soluții de soft mobility.

Cei 12.000 de angajați ai Edenred se angajează să facă din lumea muncii un ecosistem conectat, mai sigur, mai eficient și mai responsabil în fiecare zi.

În 2023, datorită activelor tehnologice globale, Grupul a gestionat un volum de afaceri de 41 de miliarde de euro, desfășurat în principal prin aplicații mobile, platforme online și carduri.

Edenred este cotată la bursa de valori Euronext Paris și inclusă în următorii indicatori: CAC 40, CAC 40 ESG, CAC Large 60, Euronext 100, Euronext Tech Leaders, FTSE4Good și MSCI Europe”.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate