COVID-19: Comisia și autoritățile UE pentru protecția consumatorilor iau măsuri împotriva răspândirii de produse înșelătoare în mediul online

Date:

De la izbucnirea pandemiei de COVID-19, s-a înregistrat o creștere a numărului de comercianți necinstiți care vând online produse înșelătoare și care pretind că ar putea preveni sau vindeca noul virus. Afirmațiile false se referă la o serie de produse, cum ar fi măști, bonete și dezinfectanți pentru mâini. Astfel de comercianți exploatează situația actuală pentru a-și vinde produsele la prețuri foarte mari, susținând lucruri neadevărate și inducând astfel în eroare consumatorii din UE.19/03/2020

Pentru a soluționa această problemă, Comisia Europeană și rețeaua autorităților naționale pentru protecția consumatorilor la nivelul UE (CPC) au lansat acțiuni comune, în urma unui demers realizat în primă instanță de autoritatea italiană competentă. În prezent, se schimbă în mod activ informații și se colaborează în vederea unei abordări coerente pentru a contracara astfel de practici și pentru a ne asigura că nu există consumatori înșelați de comercianți necinstiți. Acțiunile urmăresc, de asemenea, să informeze consumatorii cu privire la aceste practici neloiale.

Didier Reynders, comisarul pentru justiție și consumatori, a declarat: „Nu vom tolera comercianții care manipulează temerile consumatorilor cauzate de pandemia de COVID-19 din UE. Unele platforme, cum ar fi Amazon și Facebook, au luat măsuri voluntare împotriva unor astfel de practici. Organizațiile pentru protecția consumatorilor își intensifică la rândul lor activitatea. Aceasta este modalitatea corectă de a răspunde provocării. Îi îndemn pe toți actorii, inclusiv cei din piețele online și platforme de găzduire să ne ajute să luptăm împotriva unor astfel de comportamente abuzive. Fără îndoială, Comisia și autoritățile competente din statele membre vor utiliza toate mijloacele necesare pentru a combate comercianții necinstiți.”

Cu sprijinul Comisiei, autoritățile UE pentru protecția consumatorilor pregătesc o orientare pentru a identifica mai bine practicile problematice. Aceasta va contribui la coordonarea acțiunilor tuturor autorităților naționale, comercianților și platformelor, oferind consultanță autorităților naționale. Având în vedere caracterul urgent al situației, autoritățile statelor membre sunt încurajate să ia rapid măsurile necesare de asigurare a respectării legislației la nivel național, în mod prioritar. În același timp, toate platformele online trebuie să își intensifice eforturile pentru a detecta și a înlătura informațiile false.

Orientarea va fi publicată în următoarele zile. Mai multe informații privind punerea în aplicare a Directivei privind protecția consumatorilor și Directiva privind practicile comerciale neloialeCăutați traducerile disponibile pentru linkul precedentEN•••, aici.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

CBRE: Piața industrială și de retail rămân ancore solide pentru investiții și dezvoltare, în 2025

CBRE România confirmă, prin datele sale recente de piață,...

Înrolare 100% online, oferită de Garanti BBVA noilor clienți persoane fizice

Garanti BBVA anunță că oferă „clienților noi, persoane fizice,...

ENERGY CEO FORUM & AWARDS GALA –2025 – 13 mai | InterContinental Athénée Palace Bucharest, Sala Le Diplomate

THE DIPLOMAT – BUCHAREST organizează cea de-a 14-a ediție...

Certificarea locomotivei electrice de 6000 kW, modernizată cu fonduri din PNRR

Compania RELOC Craiova, membră a GRAMPET Group, anunță „obținerea...