Romsilva oferă la vânzare 40 de mii de pomi de Crăciun

Date:

Regia Națională a Pădurilor – Romsilva oferă la vânzare 42.624 de pomi de Crăciun, majoritatea recoltați din culturi specializate în pepinierele silvice: 28.799 – specia brad, 13.825 – specia molid sau alte specii de rășinoase. Cei mai mulți provin din culturile specializate din pepinierele silvice proprii: 32.850 de bucăți; doar aproape 20% (9.774 de bucăți) provin din lucrări silvice de îngrijire a pădurilor, prin care se extrag arborii tineri din regenerările naturale cu o densitate excesivă.

Prețurile de vânzare pornesc de la 15 lei – înălțime până la 1,3 metri și ajung la 35 lei (TVA inclus) – înălțime între 2 și 3 metri; solicitările pentru exemplare de peste 3 metri înalțime sunt considerate comenzi speciale.

Pomii de Crăciun sunt vânduți la sediile ocoalelor silvice. Persoanele fizice au prioritate la achiziționare. În cazul în care unitățile din subordinea Regiei Naționale a Pădurilor – Romsilva vând pomi de Crăciun în piețe sau alte locuri amenajate, costurile de transport, manipulare și depozitare vor fi incluse suplimentar în prețul final de vânzare.

Regia Națională a Pădurilor – Romsilva accentuează că „susține și promovează achiziționarea pomilor de Crăciun autohtoni și încurajează cumpărarea pomilor cu rădăcină protejată sau plantați în ghivece, care vor putea fi replantați după sărbătorile de iarnă”.

În această perioadă, angajații Romsilva participă, ca în fiecare an, alături de Poliția Română, Jandarmeria Română și Garda Forestieră „la acțiuni de control în fondul forestier, pe drumurile publice și în locurile de vânzare pentru a preveni tăierile ilegale și a sancționa comerțul ilegal cu pomi de Crăciun”. Romsilva reamintește că „administrează 3,13 milioane hectare fond forestier proprietatea publică a statului, aproximativ 48% din totalul pădurilor la nivel național”.

Foto RNP Romsilva

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

FoodIntelForum Aqua Carpatica, ediția a VII-A : Business pe măsură

FoodIntelForum AQUA Carpatica, ediția a VII-a, debutează la fel...

Business serios, intensitate maximă la FoodIntelForum AQUA Carpatica

Începem ziua a doua a conferinței FoodIntelForum AQUA Carpatica,...

Influencerii înlocuiesc familia și prietenii ca sursă de informare pentru investitori 

În fiecare zi, investitorii individuali caută informații despre diferitele...