Luchi Georgescu, Beciul Domnesc: Noi, producătorii români, nu suntem susținuți de stat nici 5%

Date:

Să fii producător de vin în România presupune multe provocări, iar dacă nu ar exista pasiune și devotament, probabil nu ar exista nici vinul românesc.

Luchi Georgescu, acționarul majoritar al companiei Beciul Domnesc, cel mai mare producător de vin ca volum din țară, vorbește într-un interviu acordat revistei FoodBiz.ro despre ce înseamnă să administrezi o plantație de viță de vie și să produci vin în România.

„Beciul Domnesc are în proprietate 1.400 de hectare pe care le exploatează aproape integral, pentru că o parte din ele nu sunt încă în producție, anul acesta și anul viitor intră chiar toată suprafața în producție. Înseamnă greu, înseamnă dificil, înseamnă câteodată imposibil, dar înseamnă dragoste, muncă, dedicație și să creezi un produs care te însoțește toată viața, de când ne naștem, până murim”, a mărturisit Luchi Georgescu.

Vinurile românești, deși sunt vinuri premiate la concursuri europene și internaționale, sunt destul de puțin comercializate peste hotare, unul dintre motive fiind lipsa marketingului de țară. Beciul Domnesc este exportat, în mod special, în zonele unde există comunități mari de români care sunt apropriați de produsele naționale. În alte părți ale lumii, livrările sunt nesemnificative, de unde și sentimentul de nemulțumire.

Un clasament recent arată că România se află pe locul 12 la nivel mondial la producția de vin din punct de vedere cantitativ și pe locul 13 dacă ne raportăm la calitate. Producătorul de vin Luchi Georgescu nu împărtășește, însă, acest rezultat, consideră că România merită un loc mult mai sus în clasament.

„Este imposibil să fim pe locul 13 mondial la calitatea vinului, se vede în toate concursurile internaționale la care producătorii români participă anual, câte medalii luăm. România ia foarte multe medalii pentru că, în momentul acela, nu ai nevoie de marketingul de țară, pentru că degustările se fac în orb. În momentul în care discutăm de promovarea vinului în afara țării putem să spunem că este cam zero. Deci noi producătorii, ca și în foarte multe alte domenii, nu suntem ajutați, și spun aceasta fiind în cunoștință de cauză, nu știu dacă 5% din ce ar trebui.
Dacă mergem la târgurile internaționale, trebuie să ne aranjăm singuri standurile, facem propriile investiții, nu putem participa sub steagul țării, ca o prezență unitară a mai multor producători … să putem să prezentăm unitar că noi suntem producători din România, nu că România are niște producători aruncați pe la niște standuri”, a declarat acționarul majoritar al Beciului Domnesc.

Ea se plânge că nu se fac eforturi pentru a comunica, nu doar că producem vinuri multe, dar și că acestea sunt foarte bune, de top european sau mondial.

Avem un raport calitate-preț foarte bun, ceea ce înseamnă că vindem ieftin calitate bună, însă România nu este valorizată vizavi de calitatea pe care o oferă.

Articol preluat de pe FoodBiz.ro

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Mihai Daraban: Consiliul de afaceri România – EAU își va începe activitatea în scurt timp 

Președintele Camerei de Comerț și Industrie a României...

Politică şi politicianism în procesul integrării europene a României 

| de Prof. univ. dr. Vasile Pușcaș, membru corespondent al Academiei Române 

DIGI se pregătește pentru lansarea serviciilor în Belgia

DIGI a făcut încă un pas în procesul de...

Finanțare, sustenabilitate, tehnologie: comandamentele FoodIntelForum AQUA Carpatica pentru tot anul

Timpul trece iar ecourile puternice ale FoodIntelForum AQUA Carpatica, ediția...