Comentariul analistului eToro, Gabriel Debach
Încheierea parteneriatului cu rapperul american Kanye West în octombrie anul trecut a avut un cost ridicat pentru Adidas, compania estimând o pierdere de venituri de 1,2 miliarde de euro în cazul în care nu reușește să vândă stocurile rămase. West este mai popular decât Messi și decât Cupa Mondială, în condițiile în care sponsorizarile Adidas nu reușesc să producă vânzările dorite pentru a compensa pierderile rezultate în urma incheierii contractului.
Adidas a emis al patrulea avertisment privind profiturile în mai puțin de șase luni, compania urmărind o schimbare drastică sub noua conducere a noului CEO Bjorn Gulden, care a declarat că 2023 este un an de tranziție și incertitudine, pe fondul riscului ridicat de recesiune în Europa și America de Nord și al unei redresări lente a Chinei.
Luna trecută, compania a surprins investitorii prin publicarea rezultatelor preliminare pentru 2022, provocând o scădere a acțiunilor și închizând pe pierdere cu aproape 11%. Actualizarea de astăzi nu oferă indicii liniștitoare, ci invită investitorii să fie încrezători și mai ales răbdători, dividendele fiind reduse pentru întregul an cu 79%.
Se pare că deciziile bazate pe etică și morală sunt încă secundare pentru piețe, iar o companie nu poate decât „să se adapteze sau să moară” pentru a rămâne competitivă și sustenabilă pe termen lung.