Potrivit celui mai recent studiu realizat de Edenred România, liderul pieței de beneficii extrasalariale, 7 din 10 români acordă sub 30 de minute mesei de prânz, pentru care alocă o valoare medie de 40 RON. În același timp, 8 din 10 respondenți consideră că pauza de masă contribuie foarte mult la creșterea nivelului de concentrare și le oferă un plus de energie și fericire.
Datele raportului au arătat că 7 din 10 români aleg să ia prânzul în fața calculatorului și doar 6% comandă de pe platformele de livrare. Studiul denumit Pauza de prânz în 2025 – Între rutină, gust și tendințe a fost realizat online, în aprilie 2025, pe un eșantion de 2206 respondenți, femei și bărbați, cu vârste cuprinse între 18 și 61 ani.
„În România anului 2025, pauza de prânz rămâne, paradoxal, cel mai neglijat obicei valoros din viața profesională. Doar 1 din 10 angajați își oferă peste 45 de minute pentru această pauză, iar 7 din 10 o petrec în fața calculatorului. Pauza de prânz nu este doar un moment de alimentație — este o sursă reală de energie, productivitate și echilibru mental. Studiul nostru arată că 8 din 10 angajați declară că se simt mai concentrați și mai fericiți după o pauză de prânz de calitate. Mai mult, dacă ar avea acces la o valoare mai mare a tichetelor de masă, 1 din 2 ar alege restaurante mai bune, cu ingrediente locale și opțiuni sănătoase. Prin campania Prânzul Anului, ne dorim să schimbăm percepții și să atragem atenția asupra unui adevăr simplu: o pauză de prânz corectă este un reset vital pentru angajat și un catalizator de performanță pentru angajator”, a declarat Gorkem Oran, director general Edenred România.
Cercetarea Edenred arată că în alegerea restaurantului, criteriile cele mai importante sunt gustul mâncării, prețul și opțiunile sănătoase. În materie de preferințe în funcție de generație, 45% dintre cei din generația Z au afirmat că ar dori o pauză de prânz mai lungă ca durată, iar peste jumătate dintre ei (51%) susțin că aleg restaurante cu ingrediente locale și nu ar ține cont de preț la alegerea restaurantului la prânz. În același timp, în rândul millenials, doar 39% ar dori timp mai mult pentru pauza de prânz, dar interesul lor este mai crescut pentru produsele autentice românești (62%).
Studiul a mai arătat că pentru 88% dintre persoanele chestionate este foarte important să aibă opțiuni sănătoase la prânz, iar 62% sunt interesate de gust, prospețime și susținerea producătorilor locali, fapt ce confirmă interesul crescut al românilor pentru produsele tradiționale atunci când aleg un restaurant. Peste 68% au declarat că preferă meniul zilei, salatele sau mâncarea gătită pe grătar.
Edenred caută și premiază cel mai bun prânz din România
Pe 1 mai, Edenred România a dat startul campaniei Prânzul Anului, care se va desfășura la nivel național, timp de o lună.
În căutarea celui mai bun prânz din România, Edenred invită românii să își împărtășească preferințele și să contribuie la desemnarea Prânzului Anului. Tot ce trebuie să facă este să acceseze platforma www.pranzulanului.ro unde să își voteze restaurantul preferat pentru pauza de prânz, iar printr-o tragere la sorți vor avea șansa de a câștiga un premiu de 500 de euro. Votul lor va pune restaurantul ales pe harta celor mai bune locuri de luat masa din România. Fiecare participant poate vota un singur restaurant în perioada 1-31 mai 2025, iar alegerea lor poate face diferența.
În plus, votanții pot descoperi și ce personalitate culinară îi reprezintă. După ce votează, aceștia pot completa un test care le va revela dacă sunt „pastafariani”, „vegangeliști”, „prăjitologi” sau „desertozauri”. Fiecare prânz are o personalitate proprie, iar acest quiz oferă ocazia de a explora și de a împărtăși cu cei dragi ce tip de prânz le reflectă cel mai bine gusturile și preferințele. Este momentul ca fiecare să își descopere povestea culinară!
Restaurantele sunt, de asemenea, încurajate să își invite clienții la vot, având astfel mai multe șanse de a deveni câștigător al Prânzului Anului 2025 pe platforma www.pranzulanului.ro. Cel mai votat restaurant va beneficia și de un premiu în valoare de 5.000 euro.
Edenred continuă să fie un promotor al sănătății fizice și mintale a angajaților din România
Edenred își continuă misiunea de a susține și promova alimentația sănătoasă în rândul românilor, importanța mesei de prânz și a wellbeing-ului în rândul angajaților prin portofoliul extins de beneficii extrasalariale și campanii dedicate.
Potrivit studiului Barometru Food 2024, în privința beneficiilor tichetelor de masă, 79% dintre respondenți confirmă că acestea sunt o soluție practică pentru prânz, iar 72% spun că prin intermediul acestora mânâncă mai bine și pot avea o masă mai completă și mai echilibrată. Totodată, studiul anual Benefit, realizat de Edenred, reafirmă impactul beneficiilor extrasalariale în creşterea bunăstării, atât material, cât şi fizic sau psiho-emoţional, unde cardurile de masă, cardurile cadou, cardurile de vacanţă și cardurile culturale continuă să fie cele mai apreciate de angajații din România.