Un nou capitol în istoria transportului feroviar românesc se scrie odată cu sosirea în București a trenului Leon, primul automotor DMU (Diesel Multiple Unit) fabricat integral în România după mai bine de opt decenii. Proiectat și construit de Electroputere VFU Pașcani, companie membră a GRAMPET Group, trenul Leon a fost lansat joi, 19 iunie, într-o ceremonie care va sărbători revitalizarea industriei feroviare autohtone.
„Trăim un moment istoric – nu doar pentru GRAMPET Group și Electroputere VFU Pașcani, ci pentru întreaga industrie feroviară din România. Leon este dovada vie că tradiția și tehnologia pot merge mână în mână, atunci când sunt susținute de pasiunea și dedicarea unei echipe extraordinare. Împreună, am reușit să demonstrăm că spiritul ingineriei românești nu s-a stins niciodată – a rămas tăcut, așteptând doar momentul în care să strălucească din nou”, Gruia Stoica, Președinte GRAMPET Group.
Cu peste 30.000 de km de teste la activ, trenul automotor Leon este certificat CE și poate circula oriunde în Europa. Compus din trei vagoane, dispune de 145 de locuri – 11 VIP și 134 pentru clasa a II-a. Cu un design modern și confortabil, fotolii rabatabile și scaune ergonomice, Leon respectă toate standardele europene în materie de siguranță și calitate. Vagoanele sunt izolate fonic și dotate cu sistem de supraveghere video, senzorii de incendiu, interfoane care permit comunicarea directă cu mecanicul în caz de urgență și sisteme audio-vizuale de informare,
Călătorii vor avea la dispoziție spații speciale pentru așezarea bagajelor voluminoase și a bicicletelor, ferestre panoramice, măsuțe rabatabile și lumini de citit, prize de 230V și USB pentru alimentarea dispozitivelor. În plus, Leon este echipat cu facilități pentru persoanele cu mobilitate redusă – rampe speciale de acces și alte spații dedicate cu precădere lor.