Grupul antreprenorial Agroland, prezent pe piața de retail, agribusiness, producție alimentară și nutriție animală, anunță „o creștere considerabilă a producției de furaje și o evoluție pozitivă a ouălor produse și vândute în al doilea trimestru din 2025. În această perioadă, cele două fabrici de furaje ale grupului, de la Caransebeș și Ișalnița, au produs o cantitate de 7.268 tone, o creștere de 50% comparativ cu T2 2024. De asemenea, platforma de la Mihăilești a vândut în T2 2025 o cantitate de 17,9 milioane de ouă de consum, o creștere de 17% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut”.
Agroland subliniază că, „la nivelul primului semestru, vânzările de ouă de consum au înregistrat un avans semnificativ mai mare față de 2024 (+ 27%), în condițiile finalizării investițiilor în noua stație de sortare și ambalare ouă și extinderea efectivelor de păsări pe platforma de la Mihăilești. În același interval, divizia de Retail a raportat o creștere de 20% a numărului de clienți”.
Horia Cardoș, fondator și CEO al grupului Agroland: „Dezechilibrele la nivelul pieței de ouă din UE s-au menținut și în al doilea trimestru al acestui an, consecință a focarelor de gripă aviară înregistrate în diverse state membre, inclusiv Polonia, Germania, Italia si, mai aproape de noi, Ungaria, focare care au dus la sacrificarea a milioane de păsări. Situația a fost agravată și de creșterea costului cu furajele, energia și forța de muncă. Toate acestea au dus la o scădere a efectivelor de păsări și au afectat semnificativ producția de ouă, în contextul în care consumul se menține la un nivel susținut. Dezechilibrele din zona de producție au fost reflectate în creșterile semnificative de preț: deși a scăzut față de valoarea maximă înregistrată în aprilie anul acesta, prețul mediu la ouă de consum la nivelul UE se menține, totuși, cu peste 30% mai mare la finalul lunii iunie anul acesta față de anul trecut (256,81 EUR/100 kg). Valorificând din plin avantajul producției proprii de furaje (în continuă expansiune) și creșterea efectivelor de păsări pe platforma avicolă de la Mihăilești până la aproximativ 300.000 de găini ouătoare, Agroland a reușit să întoarcă în favoarea sa acest context european extrem de volatil. Am reușit, astfel, să obținem un avans de 27% la vânzările de ouă de consum în primele șase luni ale anului, față de aceeași perioadă a anului trecut, la un preț mediu de vânzare care s-a situat peste nivelul din 2024, atât în trimestrul 1 cât și în trimestrul 2 din acest an.”
Agroland anunță că „platforma de la Mihăilești închide primul semestru din 2025 cu 38,7 milioane de ouă de consum vândute, un avans de 27% față de aceeași perioadă a anului 2024.
În trimestrului al doilea, Agroland a reușit să valorifice producția de ouă de consum la un preț mediu cu 20% mai mare comparativ cu aceeași perioadă a anului 2024.
În al doilea trimestru din 2025 Agroland Group a finalizat extinderea unei ferme din cadrul platformei avicole de la Mihăilești cu ajutorul căreia numărul total de găini ouătoare ajunge la aproximativ 300.000. De asemenea, pentru a contribui la creșterea volumelor de ouă vândute, compania a finalizat și o nouă stație de sortare și ambalare a ouălor.
De la debutul producției de furaje din T3 2023, Agroland Group a crescut constant gradul de utilizare a capacității de producție, ajungând în prezent la aproximativ 90% din capacitatea nominală de producție. Astfel, în 2024, media trimestrială a producției a crescut cu 113% față de 2023, de la 2.120 tone la 4.526 tone. În plus, în 2025, media trimestrială a crescut cu 60% față de 2024, ajungând la 7.233 tone. De asemenea, la nivelul primului semestru din 2025, fabricile de la Caransebeș și Ișalnița au produs o cantitate de 14.465 tone de furaje, un avans de 69% comparativ cu aceeași perioadă din 2024.
În ceea ce privește segmentul de retail, cele 92 de magazine proprii Agroland au înregistrat un număr de 696 de mii de clienți în al doilea trimestru din 2025, o creștere de 19% în comparație cu perioada similară din 2024. De asemenea, valoarea medie a bonului fiscal s-a ridicat la 92 lei, păstrând un nivel constant față de T2 2024. Pentru primul semestru din 2025, numărul de clienți a crescut cu 20%, la 1,1 milioane de persoane, iar valoarea medie a bonului fiscal a înregistrat un avans până la 88 lei. Grupul se așteaptă ca magazinele în franciză să obțină rezultate comparabile, având în vedere mărfurile achiziționate în primul semestru din 2025”.