- 65% dintre organizații afirmă că inițiativele EHS produc valoare comercială, inclusiv beneficii de imagine și eficiență operațională
- 78% plănuiesc să majoreze cheltuielile pentru mediu, sănătate și securitate în următorii trei ani, iar 75% intenționează să investească în sisteme digitale și analiză de date avansată pentru gestionarea riscurilor
- Doar jumătate (50%) acordă prioritate aspectelor EHS în strategia de afaceri generală, cu riscul să nu valorifice beneficiile investiției pe termen lung
Companiile din întreaga lume încep să conștientizeze tot mai mult beneficiile investițiilor în inițiative de mediu, sănătate și securitate (Environment, Health and Safety, EHS) ca modalitate de a proteja angajații și mediul, de a spori valoarea comercială și de a consolida reziliența organizațională. Totuși, multe nu reușesc să le integreze în strategiile pe termen lung și riscă să piardă beneficii semnificative, potrivit celui mai recent studiu EY Global EHS Maturity Study.
Studiul, ajuns la a doua ediție, analizează beneficiile investițiilor strategice în EHS, definite ca orice activități de atenuare a riscurilor de mediu, precum poluarea sau schimbările climatice, sau de promovare a bunăstării și stării de sănătate a angajaților. Acesta se bazează pe informațiile oferite de peste 500 de specialiști în domeniul EHS și directori executivi din întreaga lume și explorează gradul în care organizațiile integrează EHS în strategiile pe termen lung, opiniile privind avantajele comerciale, nivelul actual al cheltuielilor și intențiile de investiții, precum și obstacolele în calea unor evoluții pozitive.
Studiul a constatat că EHS se află pe punctul de a înregistra o creștere semnificativă a investițiilor, peste trei sferturi (78%) dintre companiile intervievate declarând că intenționează să cheltuiască mai mult pentru inițiative EHS în următorii trei ani.
Jessica Wollmuth, co-lider EY Global EHS, EY Climate Change and Sustainability Services, a declarat: „Este ușor să desconsideri inițiativele EHS, ca simple demersuri de bifare a unor obiective sau ca modalități de întărire a măsurilor de apărare împotriva riscurilor, dar realitatea este că, atunci când sunt implementate corect, inițiativele EHS reprezintă o cheie care poate aduce o valoare nebănuită pentru companii, pentru stakeholderi și pentru planetă în ansamblu. Dacă inițiativele EHS sunt realizate corect, companiile pot obține o multitudine de beneficii comerciale, operaționale și de imagine”.
Planurile de sporire a investițiilor reflectă opinia larg răspândită că EHS aduce beneficii companiilor. Potrivit concluziilor studiului, aproape opt din zece companii (79%) consideră că EHS favorizează eficientizarea operațională, inclusiv creșterea productivității (cea mai importantă eficientizare pentru 14% dintre respondenți), reducerea incidentelor (13%) și creșterea inovației (9%).
Două treimi dintre companiile intervievate (65%) conștientizează valoarea comercială clară a EHS, inclusiv impactul asupra rezilienței afacerii și a reputației. Mai bine de jumătate dintre organizațiile care investesc activ în inițiative EHS (52%) au afirmat că reziliența lor a crescut ca urmare a acestor inițiative și că observă că perturbările neprevăzute ale activității au un impact redus sau inexistent asupra operațiunilor. Două treimi (67%) au declarat că abordarea lor în materie de EHS a condus la o mai mare agilitate în perioadele marcate de incertitudine.
De asemenea, există o conștientizare clară a faptului că inițiativele EHS pot ajuta la protejarea imaginii câștigate cu mari eforturi. Studiul a relevat că două treimi (68%) dintre organizațiile guvernamentale și din sectorul public și trei sferturi dintre organizațiile neguvernamentale (77%) consideră EHS ca pe o modalitate de a consolida încrederea față de clienți, investitori și societate în general.
Această recunoaștere clară a beneficiilor EHS nu se reflectă însă în planurile pe termen lung ale companiilor. Doar jumătate (50%) dintre organizațiile chestionate au declarat că acordă prioritate și investesc în EHS în cadrul strategiilor de afaceri generale. Peste o treime (36%) au afirmat că investițiile lor tind să fie determinate de nevoile imediate, iar 13% au spus că se concentrează în principal pe investiții pentru a respecta obligațiile imperative de conformitate.
Pentru acele companii care plănuiesc investiții permanente, strategia EHS este prioritatea cu cel mai înalt nivel, două cincimi (41%) declarând că aceasta este principalul lor punct de interes. Printre celelalte priorități majore se numără managementul riscurilor de sănătate și securitate (62%) și sănătatea mintală și bunăstarea angajaților (60%). Două treimi (64%) au afirmat că investesc deja în strategia EHS, iar aproape trei sferturi (71%) au indicat că intenționează să își sporească investițiile în următorii trei ani.
Studiul a arătat că organizațiile utilizează pe scară largă tehnologia pentru a gestiona și a își îmbunătăți practicile EHS, două treimi (64%) dispunând deja de o platformă tehnologică implementată, iar jumătate (49%) au indicat că folosesc instrumente de inteligență artificială pentru inițiativele EHS. În plus, opt din zece (81%) au spus că instrumentele precum inteligența artificială îi ajută să identifice și să soluționeze posibile lacune pentru a preîntâmpina incidente grave și încălcări ale normelor de sănătate și securitate. Cu toate acestea, doar un sfert (27%) au plasat investițiile în tehnologie printre primele trei priorități în ultimul an.
Monica Merlo, co-lider EY Global EHS, EY Climate Change and Sustainability Services, a declarat: „Nu pot fi negate dificultățile cu care se confrunta companiile atunci când vor porni pe drumul către un sistem EHS eficient. Fundamentarea economică, asigurarea bugetelor, măsurarea rezultatelor și chiar captarea atenției la nivelul consiliului de administrație reprezintă provocări care pot afecta eforturile chiar și în cazul celor mai determinate organizații. Însă, cu leadershipul potrivit, care să acorde prioritate strategiilor, deciziilor bazate pe date, investițiilor continue și adoptării din timp a tehnologiilor, companiile pot depăși aceste obstacole și se pot poziționa pentru a obține beneficii pe termen lung”.