Grupul TeraPlast: creștere organică de 46% a EBITDA și de 14% a cifrei de afaceri în primele nouă luni din 2020

Date:

Grupul TeraPlast, cel mai mare producător român de materiale de construcții, a înregistrat o EBITDA de 99,1 milioane de lei în primele nouă luni din 2020, în creștere cu 46% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Cifra de afaceri a Grupului a crescut cu 14% comparativ cu primele nouă luni din 2019, până la 816,2 milioane de lei.

Ioana Birta, director financiar al Grupului TeraPlast

 „Creșterea organică din primele 9 luni ale anului arată că Grupul nostru se poate adapta și poate găsi soluții de a performa și în contextul dificil din 2020. Am fi putut crește și mai mult, însă am avut limitări de capacitate de producție la mai multe grupe de produse principale. Nevoia de creștere a capacității de producție este unul dintre motivele pentru care pregătim investiții ample, de peste 20 de milioane de euro. Am depus un prim proiect de investiții de 7,9 milioane de euro în cadrul schemei de ajutor de stat. În următoarea perioadă urmează să depunem încă trei proiecte pentru investiții în creșterea capacității de producție și dezvoltarea de produse noi. Vom aduce în continuare valoare acționarilor, iar rezultatele actuale sunt o motivație suplimentară”, a declarat Ioana Birta, director financiar al Grupului TeraPlast.

Principalii indicatori, mii lei
Grup TeraPlast T3 2020 T3 2019 Evoluție (%)
Cifra de afaceri 816.235 719.137 +14%
EBITDA 99.121 67.711 +46%
EBITDA (%) 12,1% 9,4%
T3 2020 T3 2019 Evoluție (%)
TeraPlast
Cifra de afaceri 321.607 278.583 +15%
EBITDA 53.948 27.852 +94%
EBITDA (%) 16,8% 10,0%
T3 2020 T3 2019 Evoluție (%)
Wetterbest
Cifra de afaceri 222.678 202.079 +10%
EBITDA 17.560 13.348 +32%
EBITDA (%) 7,9% 6,6%
T3 2020 T3 2019 Evoluție (%)
TeraSteel România și Serbia
Cifra de afaceri 246.023 217.582 +13%
EBITDA 26.541 24.858 +7%
EBITDA (%) 10,8% 11,4%
T3 2020 T3 2019 Evoluție (%)
TeraGlass
Cifra de afaceri 25.928 20.893 +24%
EBITDA 1.072 1.652 -35%
EBITDA (%) 4,1% 7,9%

*Cifra de afaceri nu include vânzările intra – grup

*EBITDA reprezintă rezultat din exploatare, plus amortizarea și ajustările pentru deprecierea activelor imobilizate și provizioane, minus venituri din subvenții

*TeraPlast cuprinde rezultatele TeraPlast, TeraPlast Recycling și TeraPlast Ungaria

Marja de profitabilitate a Grupului TeraPlast s-a îmbunătățit în primele nouă luni din 2020 la 12,1%, față de aceeași perioadă a anului trecut, când aceasta era de 9,4%. 

TeraPlast a continuat și în trimestrul trei să fie cea mai profitabilă companie a Grupului, având o marjă EBITDA de 16,8% în 9 luni. EBITDA companiei, de 53,9 milioane de lei, este aproape dublă față de performanța operațională din perioada similară a anului trecut. Cifra de afaceri a TeraPlast a crescut cu 15% an/an și a ajuns la 321,6 milioane de lei, în principal datorită lucrărilor de infrastructură pentru apă și canalizare. Perspectivele pentru piața de infrastructură pentru următorii 2 ani se mențin pozitive datorită derulării investițiilor pe POIM (Programul Operațional Infrastructură Mare finanțat din fonduri europene) și a lansării PNRR (Planul Național de Relansare și Reziliență).

TeraPlast vizează extinderea capacității de producție a liniei de business Instalații, mai exact a portofoliului de țevi și fittinguri. În acest sens, compania a depus un prim proiect de investiții în cadrul schemei de ajutor de stat pentru stimularea investițiilor cu impact major în economie. Valoarea totală a proiectului depus este de 7,9 milioane de euro, din care 50% reprezintă ajutorul de stat solicitat. Implementarea proiectului va fi finalizată în aprilie 2022, iar în urma acestuia vor fi create 45 de locuri de muncă.

Wetterbest se află pe un trend ascendent, cu o EBITDA în creștere cu 32% față de primele nouă luni din 2019, atingând o valoare de 17,6 milioane de lei. Marja de profitabilitate a companiei s-a îmbunătățit semnificativ, ajungând la 7,9%, existând în continuare loc de îmbunătățire. Cifra de afaceri a Wetterbest a ajuns la 222,7 milioane de lei, în creștere cu 10% față de primele nouă luni din 2019. Ridicarea stării de urgență a lăsat loc noilor oportunități din piață, în această perioadă începând să se facă simțit potențialul noii unități de producție din Băicoi.

Business-ul TeraSteel a înregistrat o creștere de 13% a cifrei de afaceri în primele nouă luni din 2020 față de aceeași perioadă a anului trecut, până la 246 milioane de lei. EBITDA companiei a crescut cu 7%, până la 26,5 milioane de lei după primele nouă luni ale anului. TeraSteel este numărul 1 pe piața de panouri termoizolante din România și din Serbia.

Business-ul TeraGlass înregistrează o scădere de 35% a EBITDA în primele nouă luni din 2020, în pofida creșterii cu 24% a cifrei de afaceri în această perioadă, cea mai mare creștere dintre companiile Grupului. Compania a arătat un trend îmbunătățit al EBITDA în trimestrul 3 față de trimestrele anterioare, dar și aici există loc de îmbunătățire în continuare.

În 24 iulie, TeraPlast SA a încheiat un acord cu Kingspan Group pentru vânzarea diviziei Steel. Tranzacția vizează întreaga participație a TeraPlast SA în Wetterbest și TeraSteel România și Serbia. Transferul efectiv va fi realizat în urma îndeplinirii condițiilor suspensive, proces aflat în curs de realizare.



Despre Grupul TeraPlast

Cu o tradiție de 125 de ani, Grupul TeraPlast este în prezent cel mai mare producător român de materiale de construcții. Grupul este compus din companiile: TeraPlast, TeraSteel România și Serbia, Wetterbest, TeraGlass, TeraPlast Recycling, TeraPlast Ungaria.

Începând cu 2 iulie 2008, cea mai mare companie din Grup – TeraPlast SA – este listată la Bursa de Valori București sub simbolul TRP. Acțiunile TeraPlast sunt incluse în indicele de referință al Bursei de Valori București – BET – iar din toamna anului 2020 sunt incluse și în indicii FTSE Russell Total Cap și MicroCap. În cadrul evaluării Vektor în baza a 15 criterii de comunicare în relația cu investitorii, efectuată de ARIR, TeraPlast a obținut nota maximă, 10.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Analiză Claudiu Cazacu, XTB: Precedent în „uber-izarea prețurilor”. Cum pot cartofii prăjiți să influențeze valoarea acțiunilor

Prețurile stabilite dinamic fac parte dintr-o strategie utilizată frecvent...

Economia informală în România: context, cauze și efecte

| de Prof. univ. dr. Cristian PĂUN, Academia de Studii Economice din București și Prof. univ. dr. Radu MUȘETESCU, Academia de Studii Economice din București

ASIGURĂRI. POLITICI PREZENTE ȘI VIITOARE

În cadrul conferinței „Asigurări. Politici prezente și viitoare” organizată...