Care este motivația din spatele afacerii și care este misiunea voastră?

Motivația principală este că suntem pasionați de tehnologie și tot ce facem, facem cu plăcere. Știm că sună clișeic, dar atunci când faci ceva cu drag, nu mai privești jobul ca pe o necesitate, ci ca pe o nouă oportunitate de a realiza ceva într-o echipă tânără, dinamică și pasionată. Misiunea noastră este de a oferi soluții inovative intuitive, cu alte cuvinte, effortless technology, pentru a fi întotdeauna cu un pas înaintea concurenței.

Echipa HLS

De cine a fost fondată/de cine este reprezentată compania?

Fondatorul companiei este Marius Dascălu. Acesta a absolvit Academia de Studii Economice din București și și-a petrecut prima parte a activității profesionale lucrând ca broker, pe piața de capital. Era pasionat de această industrie, așa că a evoluat constant, dar, odată cu sosirea crizei financiare, a simțit că trebuie să facă o schimbare și să se orienteze spre un domeniu cu mai multe perspective. Fiind pasionat de IT – datorită unuia dintre profesorii din liceu –, a rămas întotdeauna conectat la tehnologie și a dedicat timp studiului pe cont propriu, așa că, în 2013, s-a decis să își fondeze o companie de servicii IT și dezvoltare software.

Cum a ajutat programul InnovX-BCR la scalarea și accelerarea afacerii tale?

Pentru Headlight Solutions, InnovX Business Accelerator a reprezentat o oportunitate de evaluare avansată pentru companie și acces exclusiv pentru membrii echipei noastre la a învăța noi abilități și a dobândi experiență într-un mediu de învățare global.

Ce parteneriate ai reușit să realizezi cu mentorii din program?

Am încheiat un parteneriat cu Microsoft, care o să aducă plusvaloare companiei și care o să ne ajute să ne perfecționăm produsele.

Ce dificultăți au prezentat ultimii doi ani de pandemie pentru companie, respectiv pentru echipa ta?

Știm că există acest miraj al companiilor de servicii IT, despre care se crede că nu au fost afectate de pandemie, dar am trecut şi noi printr-o perioadă în care clienţii au îngheţat toate proiectele, fără a ne oferi un orizont de timp sau niște perspective. Între timp, lucrurile și-au revenit, unele proiecte au fost reluate, am avut şi solicitări noi, iar noi ne-am reluat ritmul.

Cum ați trecut peste ele?

Provocările pandemiei s-au resimțit şi în activitatea de producţie a companiei, unde era nevoie ca oamenii să vină fizic la serviciu. A trebuit să dezvoltăm un sistem sigur, eficient, care să ne permită să ne îndeplinim responsabilităţile şi să livrăm proiectele.

Câteva achievements cu care vă mândriți?

Suntem mândri de faptul că în prezent suntem în curs de implementare a două proiecte cu fonduri europene, ambele fiind proiecte de cercetare, ale căror rezultate se vor vedea în curând și vor reprezenta încununarea eforturilor noastre comune.

Cu ce evenimente urmează să ne surprindeți în viitorul apropiat?

Pregătim intens lansarea unui terminal self service nou, cu un design futurist, dar care o să înglobeze în continuare cele mai noi tehnologii, pentru a oferi clienților o experiență plăcută, care să înlocuiască cu succes ghișeele din toate mediile de lucru unde există relații cu publicul. Practic, realizăm, de la hardware până la software, o agenție pe un metru pătrat, care nu consumă resurse și care este accesibilă 24/7.

DISTRIBUIȚI
Dr. Daniel Dumitrescu esteChief Innovation Officer InnovX, partener European Center for Services Investments and Financing.