„Crește productivitatea angajaților cu 46%, scade burnout-ul și numărul concediilor medicale” 

Date:

Unii o au, alții aleg să o cultive în interesul personal și al afacerii. Este vorba despre inteligența emoțională, cheia care ajută liderii să scadă cheltuielile unei companii prin reducerea concediilor medicale, retenție mai mare de personal și clienți, și, per total, să aibă o productivitate și profitabilitate crescute. Un atu cu atât mai important, mai ales în perioade de criză și instabilitate în afaceri. 

În contextul socio-politic mai larg al recesiunii și al conflictelor armate, managerii se confruntă cu o schimbare a dinamicii influențată de introducerea AI în fluxurile de lucru, dar și de provocări iminente precum solicitările de creșteri salariale, scăderea profitului, nevoia de a accesa credite, pierderea clienților, acumularea de datorii sau concedieri. „Elementul cheie într-un astfel de context ține de maturitatea emoțională și profesională tradusă în reziliență și capacitatea de a-i impulsiona pe ceilalți. Managerii trebuie să se adapteze rapid și abil schimbărilor, deci să fie flexibili în identificarea soluțiilor, reușind să transmită echipei: «Putem face asta!»”, e de părere Angi Ionescu, CEO și fondator al clinicii The Mind. 

Inteligența emoțională este cea care îi ajută pe lideri să își folosească abilitățile pentru a-și motiva oamenii din echipă în momentele cheie, pentru a-i sprijini și a-i ajuta să colaboreze, pentru a rezolva conflictele și tensiunile inevitabile. Acele organizații în care inteligența emoțională joacă un rol important au angajați mai implicați și mai aliniați valorilor culturii companiei, explică Angi Ionescu. Sunt organizații în care liderii își folosesc abilitățile pentru a-și motiva oamenii din echipă în momentele cheie, pentru a-i sprijini și a-i ajuta să colaboreze, pentru a rezolva conflictele și tensiunile inevitabile. În plus, astfel de companii au profitabilitate crescută și clienți mai loiali, tocmai pentru că reușesc să comunice într-un mod cu care oamenii rezonează la nivel emoțional.

Persoanele cu o inteligență emoțională mai ridicată au și venituri mai mari

Angajatorii obțin un ROI de 4 dolari pentru fiecare dolar cheltuit pe servicii de sănătate mentală la locul de muncă, potrivit World Economic Forum. Eficiența se datorează faptului că programele de sănătate emoțională a angajaților ating implicit și latura de motivație, mindset și reziliență. Rezultatul se traduce în performanțe îmbunătățite prin retenția și implicarea reală a oamenilor cheie. Aceste intervenții ajută la formarea unor lideri cu o inteligență emoțională bine dezvoltată, pregătiți să facă față schimbărilor și să răspundă rapid și eficient sub presiune. Statisticile arată că implementarea programelor integrate de sănătate emoțională la locul de muncă aduce beneficii semnificative în organizații: reducerea cu 125% a nivelului de burnout, scăderea ratei de turnover cu 51%, creșterea productivității cu 46%, diminuarea concediilor medicale cu 66%, și o creștere de 300% a inovației. În plus, datele arată că persoanele cu o inteligență emoțională mai ridicată au și venituri mai mari”, explică fondatorul The Mind. 

Prin programele dezvoltate pentru companii de top din diferite domenii, de la tehnologie până la retail și producție din România, specialiștii de la The Mind au implementat strategii care aduc echilibru emoțional, motivație crescută și angajați mai rezilienți. E un tip de experiență care duce la soluții personalizate și adaptate profilului local. Din experiența clinică se poate schița un profil al managerului român, care în prezent, în comparație cu cei străini, este mai puțin înclinat să reflecteze asupra propriului comportament pentru a-și înțelege mai bine reacțiile, deciziile și slăbiciunile. 

Profilul managerului român – stres accentuat de modelul cultural local în care greșelile sunt privite cu mare severitate

„Managerul român este concentrat pe rezultate și leadership eficient și își definește competența în funcție de succesul obținut și de relațiile pozitive cu angajații. Asta înseamnă că există acolo o implicare mai activă în relațiile cu colegii, inclusiv interacțiuni informale în afara jobului, dar și tendința de a avea un grad mai mare de control și decizie unică – deci mai puțin participativ ca stil de leadership, plătind costurile aduse de micro-management sau de supra-responsabilizare. Un alt rol trăit cu dificultate este cel de manager coach, care să poată să-și motiveze angajații neimplicați sau pe cei care au rezistență la schimbare. În astfel de situații, managerul român poate adopta o abordare autoritară, cu un nivel de transparență redus, ceea duce la o încredere scăzută și reticență din partea echipelor pe care le conduce. În esență, în România, managerul se confruntă cu stres și presiune crescută, accentuată de modelul cultural local în care greșelile sunt privite cu mare severitate”, arată Angi Ionescu.

Un lider își poate îmbunătăți inteligența emoțională și impactul asupra echipei, învățând cum să-și analizeze și calibreze propriul comportament și modelul de comunicare. Dacă liderul este dispus să asculte și să ofere suport și nu conduce izolat dintr-un „turn de fildeș”, va fi  perceput de către membrii echipei ca un adevărat coechipier. Astfel se creează o cultură organizațională de siguranță psihologică.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Studiu EY România: Comportamentul consumatorului român în perioada sărbătorilor de Paște 2024

Perioada festivă care se apropie aduce, ca în fiecare...

CCIR a semnat un Memorandum de Înțelegere cu Federația Camerelor de Comerț a EAU

Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) a...

ENERTOWN: Orașele mici din România au nevoie de un sprijin mai mare în tranziția energetică

Localitățile urbane mici sunt adesea lăsate în afara...