Proiect de educație economică și financiară pentru elevi

0

Asirom și organizația Junior Achievement România au derulat în anul școlar 2021-2022 proiectul de educație financiară „Sensul banilor”, la care au participat peste 3.000 de elevi de gimnaziu și profesorii lor, din 42 de unități de învățământ din 27 de localități din mediul urban, mic urban și rural. 

Rolul proiectului este de a le îmbogăți elevilor de gimnaziu cunoștințele economice și financiare și de a le dezvolta abilitățile, de a le da încredere în ei și a-i inspira să adopte un comportament responsabil.

Activitățile educaționale s-au derulat la clasă și online. Organizatorii precizează că „profesorii și elevii au avut acces gratuit, prin platforma JA InspireTM, la un kit de materiale educaționale pe teme de educație economică și financiară, adaptat pentru nevoile de învățare ale elevilor de gimnaziu, care îmbină noțiuni teoretice esențiale cu exerciții și aplicații, exemple din viața reală.

Prin intermediul activităților de tip learning by doing, elevii au putut înțelege concepte economice, rolul banilor în societate, consumul și economiile, au aflat cum să fie mai responsabili și să își gestioneze corect resursele, luând în același timp decizii raționale privind finanțele proprii, în funcție de potențiale riscuri. De asemenea, elevii au învățat despre inițierea unei afaceri proprii, cum să realizeze o planificare financiară simplă, dar și care sunt cele mai importante riscuri și potențiale soluții de depășire a lor. 

Participanții au apreciat conținutul educațional pentru exercițiile interactive disponibile, exemplele din viața reală legate de finanțe și explicațiile accesibile ale conceptelor”.

Deloitte România a asistat holdingul African Industries Group în preluarea rețelei de fitness World Class România, tranzacție care tocmai a fost finalizată

0

Deloitte România a asistat holdingul African Industries Group (AIG), care este prezent în România prin investiţii în agricultură, distribuţie de echipamente agricole și în domeniul imobiliar, în preluarea rețelei de fitness World Class România de la fondul de investiții polonez Resource Partners. Tranzacția a fost semnată în aprilie 2022 și a fost finalizată în data de 15 iulie, după obținerea tuturor aprobărilor necesare. Preluarea rețelei de 41 de centre de fitness reprezintă intrarea AIG pe segmentul sănătate și wellness.

Echipa multidisciplinară a Deloitte implicată în proiect a fost formată din experți din România și Germania, care au asigurat servicii de due diligence comercial, financiar și fiscal, precum și asistență în negocierea contractului de vânzare-cumpărare. La București, echipa de consultanți financiari a fost alcătuită din Radu Dumitrescu, Partener Coordonator, Ioana Boca, Director, Crina Ciudin, Senior Associate, Cristina Ifrim, Senior Associate, și Mădălina Tene, Senior Associate, iar echipa de experți fiscali a fost formată din Alexandra Smedoiu, Partener, Monica Țariuc, Director, Mihaela Iacob, Senior Manager, și Victoria Dobre, Senior Manager. Contribuția practicii Deloitte de consultanță financiară din Germania a fost asigurată prin Stefan Ludwig, Partener, și Steffen Gausselmann, Manager.

„Aceasta este a doua tranzacție pentru care colaborăm cu Deloitte, după cea în care am preluat fermele Agricom Borcea, Tudor 92, Concordia Agro și Alisa Farm Management, precum și Thames Farming Enterprises, compania ce deține cele patru ferme. De această data, proiectul s-a derulat în două faze, ambele necesitând demersuri de due diligence și de negociere, iar echipa internațională a Deloitte a fost alături de noi tot timpul, implicată în totalitate, și a dat dovadă de flexibilitate prin modul în care a răspuns numeroaselor schimbări care au apărut pe parcursului celor aproape opt luni de colaborare. Am apreciat în mod deosebit competența comercială a echipei Deloitte și profesionalismul analizei financiare”, a declarat Alexandru Rusu, Director financiar Europa Centrală și de Est, African Industries Group.

„Cred că succesul acestei tranzacții a fost asigurat de colaborarea extraordinară atât cu echipa de conducere a AIG, cât și cu ceilalți consultanți. Suntem onorați de faptul că am reușit să asistăm clientul nostru pe parcursul celor câteva luni, cât a durat proiectul, prin intermediul unei echipe internaționale, formate din experți din România și Germania. Această tranzacție reprezintă intrarea AIG pe o nouă piață și un nou pas către consolidarea poziției sale”, a declarat Radu Dumitrescu, Partener Coordonator Consultanță Financiară, Deloitte România.

MedLife semnează preluarea a 99.76% din acțiunile celui mai mare spital privat din județul Argeș, Muntenia Hospital

0

MedLife, liderul pieței de servicii medicale private din România, continuă planurile de dezvoltare și anunță semnarea contractului de achiziție pentru pachetul majoritar de acțiuni (99,76%) al celui mai mare spital privat din județul Argeș, Muntenia Hospital. Tranzacția MedLife urmează să fie analizată de către Consiliul Concurenței.

Cu o experiență de peste 10 ani pe piață serviciilor medicale, Muntenia Hospital asigură pacienților din sudul țării soluții moderne pentru investigații, tratamente medicale și intervenții chirurgicale, în regim de spitalizare de zi și spitalizare continuă. Unitatea dispune de un bloc operator cu 4 săli de operație, un centru de radiologie și imagistică de înaltă performanță (CT, RMN, DEXA, mamograf digital) și un laborator propriu de analize medicale, acreditat RENAR. Spitalul localizat în Pitești acoperă un spectru larg de specialități medicale și chirurgicale și se află în relație contractuală cu Casa de Asigurări de Sănătate pentru servicii de spitalizare de zi și continuă. 

Potrivit reprezentanților companiei, la nivelul anului anului trecut Muntenia Hospital a înregistrat o cifră de afaceri de 5,5 milioane euro. 

„Așa cum am anunțat deja acționarii noștri, continuăm procesul de consolidare și dezvoltare a Grupului MedLife la nivel național și ne bucurăm să anunțăm semnarea unui nou parteneriat în sudul țării – Muntenia Hospital, cel mai mare spital privat din județul Argeș. Noul parteneriat se va traduce în extinderea portofoliului nostru de servicii în regiune – astfel, pe lângă serviciile în regim de ambulatoriu, imagistică și laborator, argeșenii vor putea beneficia și de tratamente chirurgicale complexe și spitalizare la cele mai înalte standarde”, a declarat Dorin Preda, Executive Director al MedLife Group.

„Semnarea noului parteneriat este încă un pas important care vine să susțină angajamentul nostru, de a face împreună România bine, cu grijă și empatie față de pacienții noștri. Ne-am extins serviciile în zona de wellness, dar și în zona de asigurări, devenind astfel primul și cel mai mare integrator de servicii medicale la nivel național cu know how 100% românesc. De la prevenție și welness în regim de retail sau de abonamente medicale, la intervenții complexe și spitalizare oferite în regim fee for service sau de asigurare medicală, oferim soluții complete în beneficiul pacientului român. Practic, punem laolaltă medici și specialiști români, tehnologie de ultimă generație și expertiza noastră, a celui mai mare integrator de servicii medicale private din România, cu obiectivul de a contribui la o îmbunătățire a calității vieții și a oferi soluții medicale complete, acasă, în România” , a declarat Mihai Marcu, Președinte & CEO MedLife Group.

MedLife a intrat în județul Argeș în 2018, odată cu achiziția pachetului majoritar al grupului de clinici Solomed, facilitând împreună cu noii parteneri de la Pitești accesul pacienților la servicii medicale în regim de ambulatoriu și laborator, la cele mai înalte standarde. Odată cu finalizarea tranzacției anunțate, compania își va completa portofoliul de servicii oferite în sudul țării cu cele de chirurgie și spitalizare.

În prezent, Grupul MedLife este operatorul cu cel mai mare portofoliu de achiziții în zona medicală din România, având și cel mai mare know how în ceea ce privește integrarea unei afaceri românești fondată de medici și specialiști români, numărul total al tranzacțiilor finalizate urcând la 45. Dincolo de sistemul integrat de servicii cu acoperire la nivel național, prin particularitatea programul de achiziții de a păstra mare parte din fondatorii companiilor achiziționate în cadrul grupului, MedLife a reușit să dezvolte și cea mai mare comunitate de antreprenori români de pe segmentul serviciilor medicale private, contribuind, nu doar la o îmbunătățire a calității vieții pacienților, dar și la o consolidare a capitalului românesc. 

„Suntem mândri de faptul că MedLife este singura companie românească de servicii medicale private care, prin resurse proprii (echipa de M&A și investițiile susținute), a reușit să devină cel mai mare achizitor strategic în sectorul medical privat, confirmând în felul acesta și angajamentele asumate în fața investitorilor”, a mai declarat Mihai Marcu.

VTEX implementează o soluție de ecommerce B2B pentru un gigant global din industria alimentară

0

VTEX (NYSE: VTEX), platforma enterprise de comerț digital pentru branduri și retaileri, a fost aleasă ca partener în procesul de digitalizare a vânzărilor B2B de către BRF, una dintre cele mai mari companii din sectorul alimentar la nivel global, prezentă în 127 de țări. Compania din sectorul alimentar și-a lansat în martie operațiunea de ecommerce B2B (Business-to-Business) din Chile, aceasta reprezentând cea mai mare piață din America Latină, după Brazilia.

„Parteneriatul cu gigantul BRF este o nouă dovadă a faptului că segmentul de ecommerce în zona B2B crește din ce în ce mai mult. Această tendință este tot mai vizibilă atât local, cât și la nivel global, pe măsură ce companiile din industria alimentară au nevoie de noi metode de diferențiere. De exemplu, având acum funcționalități precum Live Shopping, pot prezenta mai bine produsele către retaileri, fiind un instrument educațional eficient în comerțul B2B”, susține Cristi Movilă, Eastern Europe General Manager & EMEA SVP în cadrul VTEX.

„Implementarea platformei de ecommerce B2B dezvoltată de VTEX ne va permite să ne dublăm prezența în regiune și în același timp ne va oferi un nivel înalt de segmentare a pieței și posibilitatea de a defini nișele cheie”, explică André Taffarello, International Direct Exports Director la BRF.

El adaugă faptul că acesta este un nou canal tranzacțional pentru lansarea și prezentarea de noi oferte, pentru producția de conținut și pentru segmentarea pieței. În plus, magazinul B2B ajută BRF să creeze relații cu clienții deoarece le permite să se adreseze unui public la care compania nu a avut acces în mediul offline.

„Acest proiect modern adaugă experiența de Live Shopping la operațiunile online B2B, un trend care a luat avânt la nivel global. Companiile cu echipe de vânzări mari pot valorifica acest trend transformându-și agenții de vânzări în personal shoppers, valorificând astfel avantajele unui canal hibrid online și offline”, adaugă Santiago Naranjo, Chief Revenue Officer (CRO) în cadrul VTEX.

Una dintre principalele provocări în implementarea unei soluții de ecommerce B2B este aceea de a oferi o experiență de cumpărături personalizată, așa cum se întâmplă în comerțul B2C (Business-to-Consumer). Când vorbim despre un întreg segment de piață, precum cel B2B, provocarea este și mai mare pentru că discutăm despre digitalizarea unei altfel de relații comerciale. Spre deosebire de comerțul B2C, unde clienții vin către magazin, în B2B, magazinul își caută clienții. Din acest motiv este esențial ca BRF să dețină o platformă care să-i permită analizarea atentă a datelor. Practic, folosind istoricul de achiziții al fiecărui supermarket sau magazin local, BRF va putea crea oferte personalizate pentru clienții săi.

Cu noul canal de ecommerce B2B dezvoltat de VTEX, fiecare companie-client a BRF are acces la un magazin virtual care este foarte bine personalizat, începând cu promoțiile, prețurile, condițiile de livrare și până la afișarea produselor.

În plus, clienții pot contacta un agent de vânzări și pot accesa întregul istoric al achizițiilor online integrate în sistem. Cu alte cuvinte, ei pot beneficia de vizibilitate asupra produselor pe care le cumpără frecvent și asupra listelor de prețuri cu care s-au familiarizat deja.

Prima achiziție din această nouă operațiune de ecommerce B2B se va efectua cu suportul unui agent de vânzări, iar, cu trecerea timpului, acești clienți vor învăța și vor începe să realizeze achizițiile independent. Astfel, agenții de vânzări vor adopta o poziție mai degrabă consultativă, orientându-se mai mult pe extinderea portofoliulu de clienți pe care îi deservesc, reducând astfel timpul de deplasare necesar pentru vizitele fizice.

Pentru BRF, rolul acestei operațiuni de ecommerce B2B este unul clar, el constând în valorificarea activității profesioniștilor în vânzări. Noul canal este un instrument care digitalizează operațiunile companiei și o ajută să se dezvolte, ajungând să îndeplinească un rol strategic în cadrul companiei.

Trei din patru tineri nu au competențele necesare angajării

0

15 iulie este Ziua Mondială a Competențelor Tinerilor. Comisia pentru educație și UNICEF prezintă în context raportul Recovering learning: Are children and youth on track in skills development? [Recuperarea școlară: copiii și tinerii își dezvoltă competențele în mod corespunzător?], care „cuprinde analize referitoare la dobândirea competențelor în cazul copiilor mici, al copiilor din ciclul primar și al tinerilor. Datele relevă un nivel scăzut al competențelor în rândul copiilor și al tinerilor din toate grupele de vârstă, tinerii din țările cu venituri mici având cele mai reduse șanse de a deține competențele de care au nevoie pentru a se dezvolta, mai ales în ceea ce privește oportunitățile profesionale viitoare, un loc de muncă decent și antreprenoriatul”.

Date disponibile din 92 de țări arată că aproape trei sferturi dintre tinerii cu vârste cuprinse între 15 și 24 de ani „nu reușesc să dobândească competențele necesare angajării”. 

Robert Jenkins, director pentru educație în cadrul UNICEF: „O generație de copii și tineri inspirați și competenți este esențială pentru prosperitatea, progresul și succesul societăților și economiilor. Cu toate acestea, sistemele de învățământ sunt un eșec pentru majoritatea copiilor și tinerilor din lumea întreagă, care ajung să fie needucați, lipsiți de inspirație și de competențe – o combinație ce duce la lipsa productivității. Pentru a face față acestei crize, sunt necesare investiții urgente în soluții rentabile și testate care să permită accelerarea procesului de învățare și de dezvoltare a competențelor în cazul generației actuale și al generațiilor viitoare.” 

Liesbet Steer, director executiv al Comisiei pentru educație: „Pentru a oferi tinerilor cele mai mari șanse de a reuși și de a recupera carențele școlare generate de pandemie, trebuie să îi sprijinim într-un mod holistic. Dar nu putem recupera ceva ce nu măsurăm. Trebuie să știm în ce punct se află copiii și tinerii în ceea ce privește dezvoltarea competențelor de care au nevoie și să le monitorizăm progresele. Acesta este motivul pentru care Comisia pentru educație, UNICEF și partenerii săi încearcă să elimine principalele lipsuri în materie de date, inclusiv prin lansarea Contorului mondial al competențelor care contribuie la urmărirea progreselor și la creșterea gradului de conștientizare a competențelor dobândite de tinerii din întreaga lume, astfel încât să putem lua măsuri urgente pentru a ajuta această generație să prospere pe viitor.”

După cum anunță UNICEF, „cu un procent ridicat al tinerilor aflați în afara sistemului de învățământ și cu un nivel scăzut al competențelor dobândite în învățământul secundar, țările din întreaga lume se confruntă cu o criză a competențelor, majoritatea tinerilor nefiind pregătiți pentru actuala piață a muncii, se arată în raport.

Disparitățile profunde înregistrate între țări și în rândul celor care provin din cele mai sărace comunități sporesc inegalitățile. Potrivit raportului, în cel puțin una din trei țări cu venituri mici care au date disponibile, peste 85% dintre tineri nu reușesc să dobândească competențe digitale și profesionale în timpul învățământului secundar.  

Datele din 77 de țări arată că mai puțin de trei sferturi dintre copiii cu vârste cuprinse între trei și cinci ani au un parcurs corespunzător în cel puțin trei din cele patru domenii ale alfabetizării – competențe de scris, citit și socotit, abilități fizice, abilități socioemoționale și abilități de învățare. În preajma vârstei de 10 ani, majoritatea copiilor din țările cu venituri mici și medii nu sunt capabili să citească și să înțeleagă un text simplu. Aceste abilități sunt fundamentale pentru învățarea și dezvoltarea ulterioară a competențelor, se arată în raport. 

Competențele fundamentale de scris, citit și socotit, competențele transferabile, inclusiv abilitățile de viață și cele socioemoționale, competențele digitale, care permit unei persoane să utilizeze și să înțeleagă tehnologia, competențele profesionale, care sprijină tranziția către piața muncii, și competențele antreprenoriale sunt esențiale pentru dezvoltarea copiilor. Aceste competențe sunt importante și pentru dezvoltarea societăților și a economiilor. 

Datele referitoare la România din Contorul mondial al competențelor arată că 1.038.197 (48,2%) din 2.152.418 de tineri cu vârsta între 15 și 24 de ani nu au competențe de nivelul învățământului secundar. De asemenea, 791.945 de tineri între 15 și 24 de ani – sau 36,8% din totalul acestora – nu au competențe digitale.

UNICEF și Comisia pentru educație îndeamnă guvernele să ofere o educație de calitate fiecărui copil și să elimine barierele care îl expun riscului de abandon școlar, să evalueze nivelul școlar al copiilor și să ofere cursuri remediale adaptate pentru a-i aduce la zi, să acorde prioritate competențelor fundamentale care să ofere o bază solidă pentru învățarea pe tot parcursul vieții și să sprijine sănătatea psihosocială și bunăstarea prin acordarea de sprijin holistic. Raportul subliniază necesitatea unor date mai ample privind deficitul de competențe în rândul copiilor și tinerilor din toate grupele de vârstă”.

FPPG salută votul din Parlamentul UE pentru noua taxonomie destinată investițiilor durabile, care a susținut ca gazul natural să fie inclus în taxonomie și, prin urmare, considerat sustenabil de către investitori.

0

O majoritate de 328 de membri ai Parlamentului European de la Strasbourg a votat săptămâna trecută împotriva obiecției la actul delegat al Comisiei Europene privind Regulamentul taxonomiei și, prin urmare, în favoarea clasificării energiei nucleare și a gazelor naturale drept sustenabile si durabile. Până în prezent, gazul fusese exclus de majoritatea investitorilor sustenabili, ceea ce a contribut la adâncirea dependenței UE de gazul rusesc, situație devenită de neacceptat în urma escaladării agresiunii din Ucraina.

Termenul până la care se putea contesta votul a expirat pe 11 iulie, iar în lipsa unei abțineri, Actul Delegat Complementar va intra în vigoare de la 1 ianuarie 2023. Acest lucru presupune că oficialii europeni au calificat utilizarea gazului, în anumite condiții, ca activitate sustenabilă ce răspunde în mod direct acestui deziderat cheie de securitate energetică a României și că va contribui la stabilitate pe termen mediu și lung în Europa Centrală și de Est, prin aducerea pe piață de noi resurse energetice cheie, din Marea Neagră, în condiții de eficiență economică, în timp ce vor contribui la consolidarea traiectoriei de atingere a obiectivului de neutralitate climatică în perspectiva anului 2050.  

„Acesta este un progres semnificativ pentru atingerea dezideratului de independență energetică al UE fata de importurile din Rusia, deoarece va direcționa investiții durabile, diminuând nevoia de importuri de acest gen. România este una dintre țările cu cele mai semnificative resurse de gaze naturale, iar legea offshore adoptată de parlamentul național acum două luni primește noi valențe de oportunitate pentru dezvoltarea sistemului energetic românesc în raport cu rolul regional pe care îl dorim și constrim deja în ultmii ani. FPPG își propune să fie principalul aliat al României pentru creșterea producției energetice în regim de urgență, pentru a intampina sezonul rece al acestui an într-o poziție de putere atat în interiorul uniunii, dar mai ales în raport cu negocierile care vor urma în est.”, declară Directorul Executiv al FPPG, Cătălin Niță.

Ne exprimăm dorința ca, în viitorul apropiat, membrii FPPG să contribuie semnificativ la a asigura necesarul de consum de gaze naturale al României pentru mulți ani prin adăugarea cantităților din proiectele offshore, blocate până acum de o lege menită de fapt să le faciliteze, dar și a proiectelor onshore și deeponshore, care pot crește semnificativ aportul energetic la nevoile regionale.

Prin adăugarea cantităților suplimentare care pot fi generate, România poate ajunge cel mai important producător de gaze naturale din Uniunea Europeană, odată cu închiderea zăcământului Groningen din Olanda. Astfel, decizia politică de la nivel european în legatură cu taxonomia se dovedește una de înaltă responsabilitate, iar toti membrii FPPG își vor asuma partea lor de responsabilitate în perioada următoare, asigurând cât mai mult din nevoile cetățenilor indiferent de modul cum va evolua situația din est.

FPPG reiterează totodată deplina disponibilitate pentru o consultare permanentă cu autoritățile statului și își asumă responsabilitatea de a facilita cel mai constructiv dialog posibil între industria de petrol și gaze și reprezentanții mediului decident.

NextUp: IMM-urile din România nu mai speră la fondurile nerambursabile pentru digitalizare și investesc din surse proprii în soluții software pentru a evita pierderi

0

Cererea pentru soluții software care automatizează activități recurente a înregistrat o creștere accelerată, de 20%, în perioada ianuarie-iunie 2022, comparativ cu aceeași perioadă din ultimii doi ani, ca urmare a faptului că antreprenorii români, mulți afectați de pandemie, nu mai speră să fie lansat programul de finanțare nerambursabilă pentru digitalizare destinat IMM-urilor ca parte a Planului Național de Redresare și Reziliență (PNNR) promis din 2020, arată o analiză a companiei NextUp, dezvoltator și furnizor de soluții software pentru business.

PNRR, cu o valoare totală aprobată de Comisia Europeană de 29,2 miliarde de euro, include în strategia de dezvoltare a României componenta Transformare digitală, prin care este alocată suma de 315 milioane de euro pentru digitalizarea IMM-urilor, conform informațiilor din programul publicat pe site-ul Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene. Anunțat inițial în iulie 2020, ca sprijin pe durata pandemiei, programul a fost amânat pentru începutul anului 2021, iar ulterior pentru final de 2021, fără să fie încă lansat până în acest moment.

“Multe afaceri sunt încă afectate de efectele pandemiei și au nevoie de sprijin financiar, însă antreprenorii au renunțat să mai aștepte lansarea programului de finanțare nerambursabilă pentru digitalizare. Au trecut doi ani de promisiuni și mai ales de programe de finanțare amânate sau anulate, iar afacerile nu pot sta pe loc pentru că au responsabilitate față de clienți, angajați, furnizori și piață. Când ai un business, trebuie să acționezi rapid având în vedere evoluția pieței, iar amânarea continuă a acordării fondurilor europene generează scăderea încrederii antreprenorilor în stat și nu oferă perspectivă în mediul de business. Acesta este și motivul pentru care cei mai mulți antreprenori interesați de finanțarea publică au decis să nu mai aștepte lansarea programului PNRR și să investească din resurse proprii în digitalizarea proceselor în firmele lor pentru a evita pierderi și a fi competitivi pe piață”, explică Roxana Epure, Managing Partner NextUp.

În prezent, antreprenorii din România investesc între 1,000 și 5,000 euro în soluții software ready to use și între 7,000 și 12,000 euro în soluții software customizate în funcție de nevoile afacerii. Investițiile se fac pe parcursul a 3-12 luni, în funcție de nevoi și complexitatea business-ului. De asemenea, au în plan noi investiții în automatizarea mai multor procese din activitate, pe care intenționează să le facă odată cu dezvoltarea business-ului.

În schimb, prin accesarea fondurilor nerambursabile, companiile ar putea investi între 30.000 euro și 100.000 de euro pentru achiziționarea de echipamente IT și soluții de digitalizare, așa cum este prevăzut în PNRR.

“Chiar și în lipsa acestor subvenții, companiile prioritizează investiția în procesul de digitalizare, în special în zona de automatizări a task-urilor repetitive care ajută la reducerea costurilor pe termen lung. Tendințele pieței arată că tot mai multe firme mici, cu maximum 20 angajați, se dotează cu softuri de gestiune și contabilitate sau chiar cu sisteme de tip ERP, complet adaptate industriei lor, care simplifică munca, soluții personalizate de automatizare și alte tehnologii. În prezent, digitalizarea nu poate fi evitată dacă vrei ca afacerea ta să reziste pe piață și să se dezvolte continuu, fiind un must-have în business și, totodată, o soluție pentru numeroase situații, implicit pentru un consum mare de resurse și evitarea pierderilor în afacere”, punctează Roxana Epure, Managing Partner NextUp.

În timp ce lansarea programului de finanțare nerambursabilă pentru digitalizarea IMM-urilor este întârziată, statul îngreunează activitatea firmelor, angajaților și a antreprenorilor prin raportări stufoase despre tot ceea ce se întâmplă într-o afacere, prin sistemele SAF-T și e-Factura.

Astfel, în opinia antreprenoarei Roxanei Epure, statul doar simulează digitalizarea relației cu mediul de business, obligând practic companiile la cheltuieli neprevăzute cu noi soluții de digitalizare necesare pentru raportarea a tuturor datelor despre afacere către ANAF și la activități în plus față de cele curente. Pentru ca afacerile să nu resimtă raportarea SAF-T și transmiterea datelor de pe facturi în sistemul e-Factura ca responsabilități consumatoare de timp, NextUp a creat două soluții pentru automatizarea extragerii și transmiterii datelor către stat, procese care durează între 5 și 20 minute în funcție de numărul facturilor și cantitatea de date existentă și care ajută companiile să evite cheltuieli pe resurse suplimentare.

Beneficiarii programului Noua Casă își pot amenaja gratuit locuința, cu ajutorul unui specialist în design interior

0

Infinity for home, furnizor de mobilier și decorațiuni interioare personalizate, le oferă beneficiarilor programului Noua Casă servicii gratuite de asistență arhitecturală și amenajare a spațiului interior, pentru alegerea mobilierului, eficientizarea și organizarea spațiului din noua locuință.

Prin intermediul campaniei “Noua Ta Casă”, arhitecți și designeri ai furnizorului vor oferi servicii profesionale de amenajare a locuințelor dobândite în cadrul programului Noua Casă, în limita unui buget alocat de clienți pentru achiziția de piese de mobilier din magazinul Infinity for Home și pe baza nevoilor și dorințelor lor, astfel încât noii proprietari să se simtă acasă.

 „Știm cât de consumatoare de resurse poate fi o astfel de experiență a amenajării unei locuințe, așa cum și-o imaginează fiecare. Și nu ne referim doar la resurse materiale, ci în special la timpul suplimentar alocat acestui pas important în transformarea unui spațiu de locuit în acasă. Pentru că avem convingerea că realizarea acestui obiectiv ar trebui să fie despre bucuria și recunoașterea unei reușite, venim cu experiența noastră în arhitectură și design interior alături de clienți, încă de la începutul călătoriei lor spre casa de vis. Ne spun ce dorințe și nevoi au și găsim împreună o soluție potrivită, pentru că ne dorim să schimbăm puțin percepția asupra faptului că o colaborare cu un designer sau arhitect ar reprezenta un lux, astfel că îi vom ajuta să aibă o casă frumoasă în limita bugetului de care dispun”, a declarat Alexa Rădulescu, Managing Partner Infinity for Home.

În cadrul campaniei, clienții au la dispoziție și o platformă online informativă cu posibilitatea completării unui formular de cerere de ofertă, care poate fi accesat aici: www.nouacasa.infinityforhome.ro. Prin intermediul formularului, persoanele care doresc să beneficieze de consultanță pentru amenajarea casei pot transmite datele de contact și mai multe informații despre viitoarea locuință, cum își doresc să arate și ce buget vor să aloce pentru mobilier, iar un specialist Infinity for Home le va trimite o ofertă personalizată.

„Modul în care este amenajată o locuință, mobilierul ales și îmbinarea culorilor potrivite pentru maximizarea spațiului și a luminii naturale pot contribui foarte mult la starea noastră de spirit și la crearea senzației de armonie, încă de când intrăm în casă. Am pornit acest proiect pentru a putea oferi servicii complete de arhitectură, design interior și planificare a spațiului până la ultimul detaliu de amenajare, astfel încât să luăm această grijă de pe umerii clienților și să se bucure de timpul rămas pentru ei sau cei dragi”, a declarat Arhitect Monica Trașcă, Business Partner Infinity for Home.

În funcție de bugetul alocat și tipul imobilului, clienții au la dispoziție trei tipuri de pachete[1] pe baza cărora vor putea fi achiziționate piese de mobilier și decorațiuni de înaltă calitate, pentru a beneficia gratuit de serviciile de consultanță în amenajarea locuinței, astfel:

  • Pachetul Basic – achiziții de minimum 2.500 euro, în funcție de tipul locuinței: consultanță în achiziția mobilierului, planificarea spațiului, livrare gratuită a produselor și garanție timp de 2 ani;
  • Pachetul Comfort – achiziții de minimum 5.000 euro, în funcție de tipul locuinței: consultanță în achiziția mobilierului, planificarea spațiului, proiect de design interior (mood board), livrare gratuită a produselor, garanție timp de 2 ani;
  • Pachetul Premium – achiziții de peste 10.000 euro, în funcție de tipul locuinței: consultanță în achiziția mobilierului, planificarea spațiului, proiect de design interior (mood board), livrare gratuită a produselor, montaj gratuit și garanție timp de 2 ani.

Cu experiență în proiectare, planificare a spațiului și design interior, consultantul va putea oferi răspunsuri la toate întrebările clienților despre importanța amenajării corespunzătoare și va veni cu soluțiile potrivite pentru fiecare locuință, astfel încât proprietarii noii case să se bucure de fiecare colț al acesteia.


[1] serviciile menționate pentru fiecare tip de pachet în parte sunt gratuite pe baza opțiunii alese, orice alt serviciu se poate realiza contra cost

Thoughtworks România, unul dintre cei mai mari angajatori din IT, a obținut certificarea Great Place to Work în urma voturilor angajaților

0

Thoughtworks (NASDAQ: TWKS), o companie globală de consultanţă în tehnologie care integrează piloni precum strategia, designul şi ingineria pentru a stimula inovarea digitală, a devenit unul dintre cei mai apreciați angajatori din România, în urma distincției acordate recent de organizația  de cercetare recunoscută la nivel internațional, Great Place to Work (GPTW).

Thoughtworks România a obținut certificarea Great Place to Work  în urma unui sondaj organizat în sediile din București, Iași și Cluj-Napoca. În urma rezultatelor interpretate de compania Great Place to Work, Thoughtworks România a obținut, în medie, un scor de 90%. 

Great Place to Work este o organizație globală de cercetare și consultanță în afaceri, care analizează cultura brandurilor și calitatea joburilor, care sprijină companiile în dezvoltarea lor, recunoscând, astfel, cele mai bune organizații din lume pentru angajați. Cercetările se concentrează pe experiența la locul de muncă al angajatului – arătând că există o relație clară și directă între devotamentul angajaților și performanța financiară. Certificarea GPTW este valabilă timp de un an, cu valabilitate imediată și oportunitatea companiilor de a fi recunoscute ca fiind una dintre organizațiile de top în sectorul în care activează.

„Ne bucurăm să anunțăm că Thoughtworks România este în mod oficial un loc deosebit pentru a lucra, în care angajații sunt cel mai important asset al companiei. Această certificare ne confirmă faptul că echipa noastră din România ne consideră o companie puternică, de încredere, ce contribuie la dezvoltarea industriei IT locale. Suntem convinși că doar împreună putem reuși să obținem rezultatele pe care ni le propunem, astfel că susținem în permanență fiecare membru al echipei și apreciem implicarea tuturor în desfășurarea proiectelor”, Şerban Ţîr, director general, Thoughtworks România.

Evaluarea Great Place To Work este realizată printr-o cercetare amplă, care ia în considerare cultura organizației și percepția angajaților despre companie. Aceasta acoperă criterii precum practicile culturale, sentimentele angajaților față de mediul de lucru, împlinirea personală și încrederea în management.

“Mulțumim întregii echipe pentru contribuția lor de zi cu zi și această recunoaștere oficială, care validează încă o dată faptul că Thoughtworks România este un angajator de top. Prin cultura sa organizațională, Thoughtworks România pune accentul pe creșterea continuă a nivelului satisfacției angajaților și pe împlinirea lor profesională, valorizând cu succes potențialul fiecărui membru al echipei. Pentru că ne preocupă starea de bine și echilibrul între viața profesională și cea personală, avem grijă continuu să optimizăm mediul de lucru și colaborarea cu membrii echipei”, Elena Boguș, Head of People, Thoughts România.

Cultura organizațională a Thoughtworks România pune în valoare abilitățile angajaților de la idee și până la implementare, fiind o companie în care membrii colectivului au rol de consultanți și sunt încurajați să își exprime ideile și creativitatea în ceea ce privește dezvoltarea soluțiilor software oferite de companie.

Cu trei sedii, în București, Cluj-Napoca și Iași, Thoughtworks are sute de angajați în România, majoritatea specialiști în dezvoltare software. Echipa locală oferă consultanță în dezvoltarea soluțiilor software și este implicată în crearea de aplicații tehnologice complete.

FOOTBALL MUSEUM BUCHAREST ÎȘI CREȘTE INVESTIȚIA INIȚIALĂ CU 400.000 EURO INVESTIȚIA TOTALĂ AJUNGE LA 1,6 MILIOANE EURO

0

Football Museum Bucharest, primul muzeu din România și singurul din Europa de Est dedicat 100% fotbalului, realizat din fonduri private, primește un buget suplimentar de 400.000 de euro pe lângă investiția inițială de 1,2 milioane de euro. Banii în plus vor fi folosiți în achiziționarea de echipamente digitale ultraperformante pentru a oferi fanilor o experiență unică în cadrul muzeului, al camerelor interactive și al bistroului.

Investiție suplimentată pentru o experiență interactivă la cel mai înalt nivel din România.

Football Museum Bucharest va reprezenta o destinație de referință pe harta turismului românesc.  Muzeul va oferi turiștilor o experiență 360°, unde se vor putea bucura de spații expoziționale spectaculoase, retrăind momente din istoria fotbalului cu ajutorul experiențelor interactive digitale și de realitate virtuală. De aceea, mare parte din investiția suplimentată de 400.000 de euro va merge către echipamente digitale ultraperformante, precum și către ecranele speciale și sistemele care vor recrea atmosfera de pe stadion în incinta bistroului. La aceste evenimente vor fi invitate legende ale fotbalului românesc, dar și vedete din fotbalul internațional. Astfel, suporterii vor avea șansa să-și cunoască idolii și să se uite la meciuri alături de ei.

Ce obiecte vei putea vedea la Football Museum Bucharest?

Tricourile purtate de Maradona, Hagi și brazilianul Ronaldo vor face parte din prima colecție de la Football Museum Bucharest!

Football Museum Bucharest va fi un muzeu dedicat nu doar fotbalului românesc, ci și celui internațional. Fanii fotbalului vor putea vedea aici o colecție impresionantă de articole de valoare ale jucătorilor străini care au scris istorie sau ale jucătorilor români faimoși.

Câteva dintre obiectele de valoare care se vor regăsi în muzeu sunt: tricoul purtat de Maradona în sezonul 1983-1984, când juca la Barcelona, tricoul purtat de Hagi la Real Madrid în sezonul 1990-1991 (varianta pe alb), tricoul lui Ronaldo dintr-un meci al naționalei Braziliei, semnat de dublul câștigător al Balonului de Aur, dar și de Ronaldinho și Roberto Carlos.

La Football Museum Bucharest vom avea tricouri purtate de cei mai mari jucători din istorie. Maradona, Hagi și Ronaldo sunt doar câțiva dintre ei. Suntem entuziasmați de colecțiile care îi vor întâmpina pe vizitatori la lansare, însă vrem să mai păstram și câteva surprize, așa că nu vom divulga toate piesele de top care vor putea fi admirate în sala colecțiilor românești și în cea a colecțiilor internaționale. Mai mult, la intervale regulate de timp, vom schimba conceptul colecțiilor, precum și exponatele, astfel încât fiecare nouă vizită la FMB să fie o experiența diferită de cea anterioară.” a declarat Romeo Bănică, Director Executiv Football Museum Bucharest.

Cel mai tare loc de vizionare a meciurilor va fi în cadrul Football Museum Bucharest.

Pe lângă spațiile expoziționale, muzeul deține o cafenea, un bistro și o sală de evenimente private, aflate permanent la dispoziția vizitatorilor, precum și a celor care caută modalități diferite de petrecere a timpului liber în Capitală.

Toate aceste spații vor completa experiența pentru iubitorii fotbalului, iar FMB va deveni locul în care suporterii vor veni să vadă meciurile echipelor favorite.

Proiectul este rezultatul unei perioade îndelungate de consultare cu specialiști din mai multe zone, chiar și din afara sportului. Am discutat cu antreprenori din HoReCa, consultanți de business și marketing, autorități publice. Una dintre concluzii a fost nevoia de diversificare a ofertei turistice a Bucureștiului. Turiști străini au semnalat lipsa unei oferte consistente din partea Bucureștiului, pe care suntem convinși că proiectul nostru o va completa. Ne dorim să ne aducem contribuția cât mai rapid, dar în același timp suntem perfecționiști și vrem să fie totul la superlativ. Din acest motiv am suplimentat inclusiv bugetul de investiție cu peste 400.000 EURO, urmând a deschide porțile primului muzeu de acest tip din Europa de est în cea de-a doua jumătate a acestui an.” a declarat Tiziana Gagiu, Head of Partnerships & Communications Football Museum Bucharest.

Cu toate că lansarea muzeului era estimată pentru vara acestui an, echipa Football Museum Bucharest și-a dorit și propus ca fiecare detaliu să fie pus la punct, iar experiențele să fie unele cu adevărat inedite. Deschiderea oficială este reprogramată pentru luna septembrie. Mai mult, ținând cont de reintrarea în normalitate și măsurile aferente aplicate în ultima perioadă, fondatorii se așteaptă la un trafic de aproximativ 200.000 de vizitatori în primele 12 luni de la deschidere, atât români, cât și străini.