Parteneriatul strategic România–SUA: pilon de stabilitate și apartenență la valori comune!

0

„Aniversarea celor 25 de ani de Parteneriat Strategic între România şi Statele Unite ale Americii, ne oferă ocazia unei reflecții aprofundate asupra beneficiilor care au decurs în urma semnării acestui document și a etapelor parcurse în implementarea parteneriatului, precum și a nivelului la care ne dorim să ajungă relațiile bilaterale România-SUA în viitor. După un sfert de secol nu mai vorbim strict doar de elemente concrete de politică externă, ci și de stabilitate și apartenență la valori comune între cele două state”, a declarat Andreea NEGRU, doctor în economie, Președinte al Asociației pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului Autohton ADAA. După vizita efectuată în cadrul misiunii economice „Shaping the Future for a Better Tomorrow” în Statele Unite ale Americii, domnia sa a vorbit despre consolidarea relațiilor economice romano- americane în sectoare de interes bilateral, pe teme concrete, cu impact semnificativ asupra factorilor de decizie și companiilor direct implicate.

 „Evoluţiile majore în dinamica bilaterală, dat fiind și contextul regional tensionat din ultima perioadă,  au demonstrat soliditatea relaţiei bilaterale dintre cele două state, maturitatea  Parteneriatul Strategic între România și SUA , care a atins, în prezent,  un nivel de cooperare fără precedent”, a susținut Andreea NEGRU.

În ce privește contactele bilaterale din ultima perioadă, președintele ADAA a subliniat importanța schimburilor de opinii din cadrul întrevederilor avute în marja vizitelor de lucru la Washington D.C. cu E.S Andrei Muraru, Ambasador Extraordinar și Plenipotențial al României în SUA, unde a participat la recepția ‘The U.S.- Romania Trade and Business Partenership’, prilej cu care au fost aduse în discuție domeniile prioritare de dezvoltare durabilă pentru România în contextul actual geopolitic, cooperare strategică și continuarea întăririi relațiilor bilaterale între cele două state. În același timp, în cadrul Energy Security &International Trade Summit discuțiile s-au axat pe importanța sectorului energetic.

Întrevederea la nivel înalt cu Consulul General al României la Los Angeles, Cosmin Dumitrescu, alături de oficiali ai US Comercial Service, US Department of Commerce, participarea la cel mai mare forum economic din jumătatea de Vest a SUA- Select LA Investment Summit, vizita la Las Vegas Chamber of Commerce, Nevada Governor’s Office of Economic Development , Camera de Comerț Irvine, care are în componență companii care depășesc ca patrimoniu și cifră de afaceri o mie de miliarde de dolari și la New York Stock Exchange au oferit o înțelegere cuprinzătoare a ecosistemului de investiții din Statele Unite ale Americii. Misiunea economică a vizat și cooperarea interinstituțională la nivel central și regional prin întâlniri directe cu autoritățile locale și regionale din California, cea de-a cincea putere economică la nivel global.

Cosmin Dumitrescu, Consulul General al României la Los Angeles a declarat: „Celebrarea împlinirii a 25 de ani de la lansarea Parteneriatului Strategic surpinde o imagine foarte încurajatoare a relației bilaterale deja vibrante dintre România și Statele Unite ale Americii. SUA sunt, în mod categoric, cel mai important partener al României în privința asigurării securității. Însă relația de prietenie și parteneriat între națiunile noastre curpinde mult mai mult decât cooperarea politică și pentru apărare. Misiunea economică avută în statele americane Califormia și Nevada a evidențiat consolidarea unor relații bilaterale mult mai cuprinzătoare, în care cooperarea între autoritățile centrale, regionale și locale române și americane este sincronizată și armonizată cu cooperarea economică și comercială între companiile și organizațiile din cele două țări partenere și prietene.”

„România va rămâne și în viitor același partener strategic loial, consecvent și de încredere al SUA, iar întrevederile avute au reiterat, încă o dată, acest lucru. Companiile americane manifestă un interes crescut pentru România în domenii cheie de dezvoltare ”, a arătat Andreea NEGRU.

La rândul său, Consului General al României în Los Angeles a ținut să precizeze: „Calda relaționare și primirea delegației de reprezentanți ai companiilor și autorităților românești au demonstrat că relațiile dintre țări și autorități sunt motivate și consolidate pe concrețețea și interesul comun al cooperării directe dintre actorii economici și comerciali români și americani, precum și de relațiile directe și calde între persoane. Felicit pe toȚi cei implicați în cea mai mare misiune economică românească organizată în jumătatea de vest a SUA și mulțumesc personal și în numele Consulatului General al României în Los Angeles fiecărui participant pentru cooperarea eficientă și profesionalismul de care dau dovadă”.

La întâlnirile avute în Statele Unite ale Americii, președintele ADAA, a deschis un dialog cu companiile americane pe subiecte de interes comun, precum: energia, transformari digitale și diplomație economică. 

FIEKR, finanțare de 119 milioane lei din partea OTP Bank pentru dezvoltarea de noi benzinării Rompetrol

0

Fondul de Investiții în Energie Kazah-Român (FIEKR) a contractat recent o finanțare de 119 milioane lei (circa 24,75 milioane USD) pentru accelerarea programului de retail – dezvoltarea de noi stații distribuție carburanți, de la OTP Bank România. 

KMG International își continuă proiectele asumate prin Fondul de Investiții în Energie Kazah-Român și își respectă angajamentele față de partenerii săi pentru dezvoltarea sectorului energetic cu sprijinul și încrederea instituțiilor financiare din România, precum OTP Bank. KMG International contribuie la consolidarea acestui sector, atât prin contractarea de echipamente și servicii din plan intern, cât și prin crearea de noi locuri de muncă și noi surse de generare venituri la bugetul de stat”, declară Askar Abilov, Director Financiar și Management al Riscului, Grupul KMG International.

Finanțarea acordată companiei KMG Rompetrol Development – vehiculul investițional al Fondului pentru partea de retail, are o maturitate de 8 ani și este destinată refinanțării dezvoltării a 23 de noi benzinării. Operate de Rompetrol Downstream sub brandul Rompetrol, acestea vor comercializa exclusiv gama de carburanți auto Efix – produși de rafinăria Petromidia Năvodari.

„Această finanțare, acordată unui brand de importanță strategică în industria și sectorul energetic local, precum Rompetrol, consolidează rolul nostru în susținerea economiei locale. Este un proiect de investiții cu o dimensiune care ne oferă oportunitatea să contribuim la dezvoltarea unui sector de importanță națională și a rețelei locale de stații la un nou standard, în folosul consumatorului român”, declară Roxana Hidan, Director General Adjunct, Coordonator al Diviziei de Afaceri, OTP Bank România. 

Fondul de Investiții în Energie Kazah-Român deține în prezent o rețea de 40 de benzinării pe plan intern și și-a propus extinderea cu 44 de noi unități în următorii cinci ani. Cele 84 benzinării ale Fondului în România vor contribui la crearea a peste 1.000 de noi locuri de muncă, peste 5.000 de persoane implicate în diverse faze de dezvoltare (design, execuție, construcție) și peste 1.200 parteneri comerciali.

OTP Bank România a participat recent, în calitate de bancă co-finanțatoare, la acordarea unui credit sindicalizat în valoare de 83 de milioane de euro pentru un alt proiect important al FIEKR – construcția unei noii centrale de cogenerare pe platforma Petromidia Năvodari. Finanțarea acordată compania Rompetrol Energy (vehiculul investițional al Fondului pentru acest proiect) reprezintă circa 65% din valoarea necesară realizării investiției, care este estimată la 148 milioane USD.

Termenul estimat pentru punerea în funcțiune a centralei de cogenerare este finele lunii iulie 2023.

Înființat în octombrie 2018, FIEKR este deținut de KMG International și Statul Român prin Societatea de Administrare a Participațiilor în Energie – SAPE, obiectivul principal și strategic al acestuia urmărind dezvoltarea de proiecte energetice în România. În același timp, cei doi acționari – KMGI și Statul Român, se regăsesc și în cadrul companiilor Uzina Termoelectrică Midia și Rompetrol Rafinare – operatorul rafinăriilor Petromidia Năvodari și Vega Ploiești, unicul producător de polimeri din România.

„Taxa Netflix”, un nou impozit în România

0

_________________

Ana Petrescu-Mujdei,
Manager Senior, Deloitte România

Furnizorii de servicii media audiovizuale la cerere, cum ar fi Netflix, HBO GO, Amazon Prime Video, Voyo, sunt obligați, începând cu luna iulie 2022, să plătească o taxă pentru veniturile obținute de la utilizatorii români pentru vizionarea de filme online, cunoscută drept „taxa Netflix”. Legea care instituie această obligație a fost adoptată recent de Parlamentul României și a intrat în vigoare în data de 3 iulie. Taxa a fost menținută la nivelul din proiectul inițial, respectiv 4% din veniturile menționate, deși în urma dezbaterilor din Senat, prima cameră sesizată, fusese redusă la 2%. Dar, deși primul termen de declarare și plată ar trebui să fie 25 august 2022, mai sunt anumite aspecte tehnice încă neclare pentru contribuabilii vizați. 

Proiectul de lege a fost elaborat în cursul anului trecut, inițiatorii susținând necesitatea taxei în contextul încasărilor în scădere la Fondul cinematografic, din cauza restricțiilor legate de pandemie, inclusiv închiderea sălilor de cinematograf, în timp ce piața platformelor de filme online a fost în plină ascensiune. Taxa se va achita la Centrul Național al Cinematografiei, iar o parte din fondurile astfel colectate (40%) pot merge către finanțarea directă a producției cinematografice locale.

Obligația există, procedura nu

Baza de calcul a taxei de 4% este formată din veniturile obținute de operatorii vizați de la utilizatorii români, din tranzacții unice sau sub formă de abonament. Aceasta se va aplica și entităților nerezidente, care nu au filiale înregistrate în România, însă doar pe veniturile obținute din țara noastră. Pe de altă parte, platformele care obțin venituri anuale mai mici de 65.000 de euro sau au un nivel de audiență sub 1% raportat la numărul total de abonați din România vor fi exceptate, conform actului normativ menționat. 

Așadar, obligația de a plăti această taxă există, dar procedura de declarare și plată încă nu a fost pusă la dispoziția contribuabililor. Mai mult, textul de lege creează confuzie în rândul societăților vizate – pe de o parte prevede că termenul de declarare și plată este data de 25 a lunii următoare obținerii veniturilor (în acest caz 25 august 2022), iar pe de altă parte conține o mențiune potrivit căreia furnizorii de servicii media audiovizuale, la cerere, au obligația să declare și să transfere către Centrul Național al Cinematografiei taxa de 4% pe bază trimestrială, în termen de 30 de zile de la sfârșitul fiecărui trimestru. 

Taxarea economiei digitale în Europa

„Taxa Netflix” este inspirată dintr-un curent mai larg, global, prezent și în Uniunea Europeană, și anume taxa pe serviciile digitale, dat fiind că mulți jucători care obțin venituri din domeniul digital nu plătesc impozit pe profit în țările în care se află consumatorii, pentru că legislația actuală le permite acest lucru dacă nu au prezență fizică în țările respective. 

Există jurisdicții europene care au introdus deja sau au în plan să aplice, unilateral, impozite pe serviciile digitale, fie asupra unui spectru mai larg de servicii digitale sau mai redus, cum ar fi „taxa Netflix” (introdusă în România), dar nivelul diferă de la caz la caz. Spre exemplu, în Franța taxa este de 3% și este în vigoare de la începutul anului 2019, în Marea Britanie (2%), Italia (3%) și Austria (5%) se aplică din 2020, iar în Spania (3%) din ianuarie 2021. De asemenea, există discuții cu privire la introducerea unei astfel de taxe și în Olanda. 

Impozitarea economiei digitale este în discuție de mulți ani la nivel global, iar statele membre ale Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE) au ajuns în 2021 la un acord pe doi piloni, care are drept scop inclusiv impozitarea companiilor din domeniu și distribuirea unor cote din impozitul pe profit către țările din care acestea obțin veniturile. Dar, prin semnarea acordului, statele care au introdus unilateral taxe digitale se obligă să le elimine în momentul în care vor introduce în legislația locală prevederile convenite la nivelul OCDE.

Organizația internațională a publicat, recent, normele generale pentru implementarea pilonului I din acord, referitor la distribuirea parțială a impozitelor pe profiturile înregistrate de companiile multinaționale către statele sursă, astfel încât acesta să poată fi implementat din 2024. Pentru pilonului II, care prevede aplicarea impozitului minim pe profit la nivel global, de 15%, OCDE a lansat în dezbatere ghidul cu specificațiile tehnice încă din decembrie 2021, iar Comisia Europeană a publicat un proiect de directivă, programată să intre în vigoare de la 1 ianuarie 2023. Astfel, cel puțin pe termen scurt, probabil taxele actuale rămân în vigoare.

În acest context, în mod similar cu alte țări europene, a fost introdusă „Taxa Netflix” și în România, iar companiile vizate de noua reglementare sunt obligate să o aplice, dar au nevoie în acest scop de definitivarea procedurii de urmat pentru conformare și plată. 

 

Modelul de lucru de acasă – o provocare pentru 72% dintre team leaderi

0

În contextul în care cea mai mare amploare a fenomenului telemuncă este vizibilă în domeniul tehnologiei & IT, Equatorial, companie care susține dezvoltarea abilităților soft prin programe de leadership dedicate și adaptate conform nevoilor specifice din domeniul IT&C, a demarat un studiu reprezentativ în rândul team leader-ilor din România, în parteneriat cu  Reveal Marketing Research  pe teme legate de atitudini în raport cu locul de muncă.

Cercetarea desfășurată în perioada martie-aprilie 2022 în rândul a 317 respondenți evidențiază că:

  • Noile forme ale organizării muncii i-au determinat pe 67% dintre team leaderii din IT să își dezvolte noi abilități de comunicare și relaționare cu echipa pentru a păstra un nivel optim de productivitate.
  • În prezent, 8 din 10 team leaderi consideră că provocările de ordin uman, ce țin de interacțiunea dintre oameni, se dovedesc a fi mai greu de gestionat decât cele de ordin tehnic.

Provocările neprevăzute care au fost aduse de telemuncă au obligat liderii de echipă să adopte un nou stil de conducere

Noul context creat de modelul de lucru de acasă a reprezentat o provocare pentru 72% dintre team leaderi, 67% dintre aceștia menționând că au fost nevoiți să dezvolte noi abilități pentru a menține un nivel optim de implicare și productivitate în cadrul echipei.

Printre cele mai mari provocări menționate de team leaderi în activitatea lor zilnică se numără adaptarea skill-urilor pentru telemuncă (68%) și lipsa interacțiunii zilnice cu echipa (55%).

Întrucât trecerea la telemuncă a presupus o schimbare rapidă a modului de lucru, liderii de echipă au avut nevoie de mai mult timp și au depus un efort suplimentar pentru a lua decizii potrivite și eficiente. Astfel, o treime dintre aceștia consideră găsirea de soluții la problemele echipei un aspect dificil al activității lor din prezent.

Modul de organizare a muncii în stil hibrid începe să devină un standard pentru companii. Astfel, team leaderii sunt principalii actori care trebuie să ajute companiile pe de o parte, iar angajații pe de altă parte, să ajungă la un numitor comun în ceea ce privește modelul optim de lucru. 3 din 10 team leaderi consideră aspecte dificile la locul de muncă motivația și moralul angajaților, astfel că aceștia sunt puși într-o poziție dificilă de a găsi soluții pentru a repune în mișcare mecanismul lucratului de la birou, fără a înregistra scăderi ale productivității la nivelul echipei.

Paradigma muncii hibrid a subliniat importanța dezvoltării de soft skills de către team leaderi pentru a face față schimbărilor constante de la locul de muncă.

Pentru 76% dintre team leaderi, provocările de ordin uman ce țin de  interacțiunea cu oamenii se dovedesc a fi mai greu de gestionat decât cele de ordin tehnic.

În acest context, team leaderii consideră în proporție de 97% că abilitatea de a empatiza și comunica eficient cu membrii echipei joacă un rol fundamental în activitatea lor de zi cu zi, în special pentru că 56% dintre lideri au identificat o creștere a dificultăților de comunicare.


Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 25.03 – 05.04.2022 pe un eşantion reprezentantiv pentru universul liderilor de echipa din departamente de IT & Tech, cu vârsta 25+, din mediul urban, utilizatori de internet. Mărimea eșantionului a fost de 317 respondenți, iar eroarea maximă de eșantionare este +/-5.6% la un nivel de încredere de 95%.

Orientare spre studii și profesii în domeniile STEM

0

WiSTEM²D este un proiect educațional inițiat de organizația Junior Achievement România, adresat elevilor de la clasa pregătitoare la clasa a XII-a, care „urmărește în special cultivarea interesului fetelor pentru STEM²D și încurajarea lor spre a alege profesii în aceste domenii”. În anul școlar 2021-2022, s-a desfășurat a patra ediție, sub coordonarea cadrelor didactice și a consultanților voluntari de la Johnson & Johnson.

La Innovation Camp – WiSTEM²D au participat 59 de elevi din 19 unități de învățământ. Participanții au fost provocați „să fie creativi, realiști, participativi și cu spirit antreprenorial, pentru a identifica soluții la o temă cu impact asupra comunității din care fac parte. În echipe, elevii au venit cu idei concrete despre cum ar trebui să arate laboratoarele școlare pentru a corespunde nevoilor actuale de educație ale tinerilor din România”.

Organizatorii subliniază că „proiectul, structurat în trei părți – activități la clasă derulate de profesorii coordonatori cu elevii înscriși, profesor pentru o zi (activități online sau față în față realizate de voluntarii Johnson & Johnson) și competiția de tip Innovation Camp –, creează un mediu potrivit acumulării cunoștințelor și formării elevilor prin metode și mijloace moderne de învățare, lectiile de educație STEM²D presupunând o abordare interdisciplinară, bazată pe scenarii practice și teme care îi ajută pe tineri să exerseze abilități de viață și să înțeleagă modul în care anumite informații teoretice pot fi utilizate pentru a rezolva situații de zi cu zi.

Lucrul alături de consultanții voluntari din mediul de business, care devin profesori pentru o zi, le oferă elevilor posibilitatea de a lua parte la contexte de învățare diferite și de a explora diverse oportunități de carieră, astfel încât să le fie mai ușor să se orienteze către viitoarele meserii și locuri de muncă”.

Crisanta Ivan, Cell Therapy Lead, Johnson & Johnson, consultant voluntar în proiectul WiSTEM²D: „Prin prisma activităților de voluntariat, elevii văd și o altă perspectivă decât cea prezentată în sistemul clasic de învățământ; pot fi mai deschiși la a pune întrebări, înțeleg practic ce înseamnă o meserie. Pe de altă parte, voluntariatul oferă un sentiment de împlinire inegalabil! Am simțit că am puterea de a ajuta, de a contribui la dezvoltarea copiilor, de a-i încuraja să facă alegeri și să le urmeze cu încredere.” 

Amalia Ilin, elevă la Colegiul Național Tudor Vladimirescu din Târgu-Jiu, Gorj, coordonată de profesor Daniela Ileana Vîlceanu: „Interacțiunea cu voluntarii, lucrul atât de bine organizat în echipă și evaluarea finală sunt trei dintre experiențele pe care le-am trăit în premieră datorită participării la Innovation Camp – WiSTEM²D. Încă de la început, am fost copleșită de noutate în acest eveniment. Munca în echipă s-a dovedit a fi extrem de eficientă, iar ideile s-au îmbinat perfect. Am cunoscut oameni noi, am legat prietenii. A fost o experiență de neuitat, din care am avut multe de învățat.”

Șuța Anișoara, profesor la Școala Gimnazială Oprea Iorgulescu, clasa a VIII-a, Câmpulung, Argeș: „În ultimii ani, am participat cu elevii mei la programele și proiectele educative Junior Achievement. Temele abordate au fost diverse și pot spune că parcurgerea lor a contribuit la dezvoltarea competențelor și abilităților elevilor mei. Activitățile din cadrul proiectului WiSTEM²D au condus la extinderea cunoștințelor dobândite de elevi în cadrul studierii disciplinelor fizică, matematică, educație tehnologică și la dezvoltarea abilităților de lucru în echipă, comunicare interpersonală, colaborare și gândire critică ale acestora. Elevii sunt hotărâți să urmeze cariere în domeniul STEM.”

Inițiat în România în anul școlar 2018-2019, proiectul WiSTEM²D a ajuns, de-a lungul celor patru ani de implementare, la peste 29.000 de elevi și profesori din țară, cu activități de tip learning by doing care contribuie atât la dezvoltarea lor, dar mai ales la exersarea unor abilități practice, necesare în școală și în afara ei.

General Beton România, achiziționat de grupul Holcim

0

Grupul Holcim, unul dintre liderii industriei materialelor de construcții, preia 100% din părțile sociale ale General Beton România SRL, unul dintre cei mai importanți jucători locali din piața producerii și comercializării de betoane. În procesul de achiziție, Holcim beneficiază de asistența asigurată de Casa de Avocatură Filip & Company, specializată în toate ramurile de drept relevante pentru afaceri care operează în România sau care vizează România.

Alina Stancu Bîrsan (foto), partener Filip & Company: „Holcim este una dintre cele mai dinamice companii multinaționale prezente în România. Suntem încântați că am putut să le fim din nou alături într-o nouă achiziție, care mărește amprenta și capacitățile grupului în această piață. Le suntem foarte recunoscători pentru încrederea acordată, pentru oportunitatea de a le sprijini eforturile de creștere și dezvoltare continuă și ne bucurăm pentru reușita echipei.”

Echipa Filip & Company implicată în tranzacție a fost coordonată de Alina Stancu Bîrsan (partener) și i-a inclus pe Olga Niță (partener), Andreea Bănică (senior associate), Georgeta Gavriloiu și Ioana Roman (ambele partenere), care au supervizat procedura de autorizare a operațiunii de către Consiliul Concurenței și, respectiv asistența pe aspectele de drept imobiliar, Alexandru Popa (associate) și Lavinia Cazacu (associate). 

După cum informează casa de avocatură, „avocații Filip & Company au avut roluri importante în multe dintre tranzacţiile semnificative de fuziuni & achiziţii din România. Fie că este vorba despre privatizări, tranzacţii de private equity, venture capital sau growth capital sau alte fuziuni şi achiziţii complexe, de foarte multe ori, cel puţin una dintre părţi a primit consultanţă juridică din partea Filip & Company. Totodată, avocații Filip & Company sunt clasați pe primul loc în cele mai prestigioase directoare internaționale – Chambers and Partners și Legal 500 în practica de Fuziuni și achiziții atât la nivel de echipă cât și individual”.

Clădiri eco-friendly în complexul Atria Urban Resort

0

Complexul rezidențial Atria Urban Resort, dezvoltat de Cityring Development, în parteneriat cu Evergent Investments, în sectorul 1 din București, în vecinătatea lacului Străuleşti, începe construcția a 350 de apartamente noi, faza a treia a proiectului, după ce recent a obținut autorizația de construcție și toate avizele necesare. 

Liria Themo, Marketing Manager al Atria Urban Resort: „Încurajați de tendințele globale, venim în întâmpinarea cererilor clienților, tot mai preocupați de protecția mediului înconjurător și de scăderea consumului de energie, le oferim, aici la Atria Urban Resort, un mix de facilități eco-friendly. Este o evoluție firească în dezvoltarea complexului rezidențial, construit pe valori precum regenerarea urbană, plantări substanțiale de arbori seculari, densitate redusă și un standard ridicat de viață oferit  proprietarilor. Ne bucurăm că direcția eco-friendly aleasă de dezvoltator este asimilată de membrii comunității Atria, care ne inspiră permanent prin deciziile individuale pentru protecția mediului. Avem mulți rezidenți interesați de reciclarea deșeurilor, de tehnologii pentru reducerea consumurilor, care folosesc și dețin vehicule electrice. Atria Urban Resort atrage clienți care conștientizează importanța mediului și asta este îmbucurător! Ca atare, am acționat în baza aspirațiilor lor: dacă acest proiect a atras oameni interesați de protecția mediului, noi, ca dezvoltator îi susținem prin soluțiile pe care le oferim.  Evoluăm împreună cu clienții noștri.” 

După cum subliniază devoltatorul, „clădirile Atria Urban Resort vor oferi cea mai înaltă rată de eficiență energetică. Atria Urban Resort este unul dintre puținele proiecte rezidențiale din Capitală care au luat în calcul soluții de sustenabilitate și protecție a mediului, în acord cu tendințele internaționale pentru reducerea amprentei de carbon, de aceea, construcțiile demarate începând din această fază a proiectului vor fi prevăzute cu panouri solare pentru prepararea apei calde menajere și recuperatoare de căldură HRV în apartamente. 

Cele 350 de apartamente construite în Faza a III-a vor fi un mix de studiouri și apartamente cu 2, 3 și 4 camere, din care unele vor avea grădini proprii. Faza a III-a va fi construită pe o suprafață totală de 22.834 mp, iar durata lucrărilor va fi de 20 de luni. Astfel, în 2023, clădirile aferente Fazei a III-a vor fi ridicate și în curs de finisare/amenajare.

Noutatea cu care vine această nouă fază a proiectului este aceea că toate clădirile vor fi aliniate cu tedințele internaționale privind protecția mediului, vor veni în întâmpinarea dorinței clienților de a locui într-un complex eco-friendly, fiind totodată în acord cu legislația în materie și standardele de eficiență energetică. 

Astfel, construcțiile vor avea un sistem propriu de panouri solare pentru prepararea apei calde menajere, iar fiecare apartament va avea montat în living recuperatoare de caldură HRV. Aceste sisteme de ventilație permit înlocuirea aerului din interior cu aer proaspăt din exterior printr-un proces denumit transfer de energie, astfel încât căldura din aerul de ieșire este folosită pentru a ridica temperatura aerului din exterior pe măsură ce intră în casă, reducându-se astfel consumul suplimentar de energie.

De asemenea, închiderile exterioare (ferestrele și pereții din exterior) vor avea un grad de izolare termică superior, tâmplăria exterioară folosită făcând parte dintr-o categorie superioară: ferestre tripan (trei foi de sticlă). 

Soluțiile în beneficiul eficienței energetice și al protecției mediului se aplică și în cazul parcărilor amenajate, parte din proiectul rezidențial în ansamblu. Astfel, toate locurile de parcare aferente Fazei a III-a vor fi prevăzute cu un sistem de canale subterane care vor permite în viitor montarea unei rețele de energie electrică, în vederea alimentării autoturismelor electrice și/sau hibrid”. 

Faza a III-a a complexului Atria va respecta standardele folosite și în primele două faze ale proiectului.  Clădirile armonios aranjate, cu regim de înălțime P+4 și parțial P+6, cu fațade albe, moderne și cu ferestre mari, care permit luminii naturale să pătrundă în apartamente, vor fi construite pe 25% din teren. Restul de 75% va fi amenajat cu spații verzi generoase, locuri de parcare, piscine, zonă dedicată activităților de recreere și grădini interioare cu o topografie variată. Distanțele mari între clădiri, de la 30 până la 100 de metri, vor oferi rezidenților intimitate și liniște”.

Caracterizând conceptul de resort urban, Atria accentuează că „dezvoltatorii și arhitecții complexului au pus accent pe dezvoltarea de spații verzi și pe indicatorii urbanistici ponderați, a adus proiectului, în ultimii doi ani, cinci premii de referință în industrie. Recent, la Gala Romanian Property Awards, Atria Urban Resort a primit premiul Urban Regeneration Vision 2021 care se adaugă altor distincții primite pentru regenerare urbană și sustenabilitate. Atria a fost recompensată cu premiul Cea Mai Impresionantă Regenerare Urbană, din partea Imobiliare.ro și a Clubului Profesioniștilor în Imobiliare, precum și premiul Best Standard Residential Development, oferit de Construction and Investment Journal – CIJ. Totodată, complexul Atria a fost desemnat Proiectul rezidențial Middle Market al anului 2021 în România, de către Imobiliare.ro, precum și Cel mai sustenabil proiect rezidențial din București, de către publicația Club Antreprenor”. 

Atria Urban Resort este caracterizat ca „un proiect imobiliar dezvoltat pe Șoseaua Chitilei, în vecinătatea Lacului Străulești, de către EVERGENT Investments, în parteneriat cu Cityring Development, deținut de antreprenorii Liviu și Eugen Lepădatu. Proiectul se întinde pe 9 hectare și a fost conceput în patru faze de construcție, cu 1.400 de apartamente în total și o valoare totală de 120 milioane de euro. Prima fază a proiectul imobiliar de amploare, dezvoltat în sectorul 1 al Capitalei, a fost finalizată și vândută integral la începutul anului 2020. Faza a II-a, cu 398 de apartamente și o zonă cu spații comerciale, are o valoare de aproximativ 35 de milioane de euro și a fost vândută aproape în totalitate. Construcția fazei a III-a, cu 350 de apartamente, începe în 2022. Tot în acest an, Atria demarează proiectarea și autorizarea fazei a IV-a și ultima a proiectului imobiliar”. 

Investitorii au tranzacționat acțiuni ONE în valoare totală de 362 milioane de lei în primul an de la listarea One United Properties la BVB

0

 

One United Properties (BVB: ONE), principalul investitor și dezvoltator imobiliar de proiecte sustenabile rezidențiale, de birouri și mixte de ultimă generație din București, a înregistrat tranzacții în valoare totală de 362 de milioane de lei în primul an de la listarea companiei la Bursa de Valori București. Prin urmare, ONE este a noua cea mai tranzacționată companie în perioada iulie 2021 – iulie 2022 în ceea ce privește valoarea absolută tranzacționată. În plus, din punct de vedere al lichidității raportat la free float, One United Properties a fost a opta cea mai tranzacționată companie din indicele BET, raportul dintre lichiditate și free-float ridicându-se la 27%.  

„Le mulțumim tuturor acționarilor care au avut încredere în noi în ultimul an și suntem mândri că ne-am îndeplinit toate promisiunile pe care le-am făcut investitorilor noștri – începând cu faptul că ne-am concentrat pe lichiditate, includerea în indicii majori, creșterea acoperirii din partea analiștilor, până la preocuparea noastră continuă pentru transparență, guvernanță și sustenabilitate. De când ne-am exprimat intenția de a ne lista la Bursa de Valori București, am analizat toate modalitățile prin care putem crește vizibilitatea pieței de capital românești față de investitorii instituționali globali. Strategia noastră funcționează, deoarece chiar și într-o perioadă extrem de volatilă ca cea din ultimele 12 luni, am reușit să depășim piața locală și majoritatea companiilor din indicele BET, demonstrând că și companiile antreprenoriale pot oferi o creștere solidă, menținând în același timp o politică stabilă de dividende”, au declarat Victor Capitanu și Andrei Diaconescu, co-CEOs și cofondatori One United Properties.

One United Properties este a treia cea mai mare companie antreprenorială listată pe Piața Principală a Bursei de Valori București și cel mai mare dezvoltator imobiliar listat pe piața de capital locală. Acțiunile companiei au debutat la BVB pe 12 iulie 2021, în urma unui IPO de succes, în cadrul căruia compania a atras 260 de milioane de lei pentru dezvoltări viitoare atât în ​​segmentul rezidențial, cât și în cel de birouri. La 30 iunie 2022, Compania avea peste 5.500 de acționari.

În primul an de la listare la BVB, prețul acțiunilor One United Properties a crescut cu 21%, depășind semnificativ indicele de referință al Bursei de Valori București, BET, care a crescut cu 1,85% între 12 iulie 2021 și 11 iulie 2022. Doar opt companii de tip blue chip, inclusiv ONE, au înregistrat o evoluție pozitivă în această perioadă, iar doar două, Nuclearelectrica și Romgaz, au înregistrat o evoluție a prețului acțiunilor mai bună decât One United Properties. De la listarea la BVB, compania a plătit un dividend brut de 75 de milioane de lei, distribuit în două tranșe, una în decembrie 2021, iar alta în mai 2022. 

Din septembrie 2021, acțiunile ONE sunt incluse în indicele BET, principalul indice al Bursei de Valori București care urmărește cele mai lichide companii, în indicii BET-TR, BET-XT, BET-XT-TR și BET Plus. În plus, în decembrie 2021, acțiunile ONE au fost incluse în indicele FTSE Global All Cap, care urmărește performanța acțiunilor cu capitalizare mare, medie și mică la nivel global, FTSE Global Small Cap, segmentul cu capitalizare mică din cadrul grupului de indici FTSE Global Equity și FTSE Global Total Cap, care include companii mari, mijlocii, mici și micro.  

Din iunie 2022, acțiunile One United Properties sunt incluse în indicele FTSE EPRA Nareit EMEA Emerging, care urmărește performanța companiilor imobiliare listate și a REIT-urilor pe piețele emergente. One United Properties este prima companie imobiliară din România inclusă în acest indice. În urma includerii acțiunilor One United Properties, indicele FTSE EPRA Nareit EMEA Emerging este format din 33 de emitenți, dintre care doar doi sunt europeni, unul român și unul ceh. 

One United Propertie se află în prezent în curs de derulare a unei operațiuni de majorare a capitalului social, cu scopul de a atrage până la 470 de milioane de lei, pentru a fi investiți cu prioritate în noi dezvoltări imobiliare. În prima etapă a operațiunii, care se desfășoară în perioada 27 iunie – 26 iulie și este intermediată de BRK Financial Group, acționarii care dețineau acțiuni ONE la 20 mai 2022 și, în consecință, au primit drepturi de preferință ONER01 pe 23 mai, pot subscrie în operațiunea de majorare a capitalului social. Acțiunile rămase vor fi apoi oferite investitorilor instituționali globali într-un plasament privat, intermediat de Unicredit Bank, Raiffeisen Bank și Swiss Capital.

ING Bank și OLX: avertisment asupra tentativelor de fraudă pe platforme marketplace prin Horoscopul din Stele Verzi

0

OLX, cea mai mare platformă de anunțuri la nivel național, în parteneriat cu ING Bank, una dintre băncile de top din România, au lansat o campanie de conștientizare și combatere a tentativelor de fraudă cibernetică, Horoscop din Stele Verzi.
Prin abordarea inedită adusă de horoscopul antifraudă prezentat de astrologul Neti Sandu, această nouă inițiativă își propune să ajungă la și mai mulți consumatori și să continue să atragă atenția asupra faptului că metodele de fraudare cibernetică evoluează în permanență. De asemenea, campania vizează expunerea metodelor prin care atacatorii obțin datele personale ale utilizatorilor, pentru a-i ajuta pe cei din urmă să identifice și să respingă astfel de tentative. 

Cele mai recente date colectate intern de OLX arată că, numai în ultimele două luni, cele mai vulnerabile categorii de produse, ca număr de utilizatori, au fost: modă (33%), electronice (30%), casă și grădină (14%), mama și copilul (10%), sport (7%) și 6% (piese auto). Cât privește distribuția în funcție de localizare, majoritatea  victimelor fraudelor cibernetice provin din mediul urban (80%), inclusiv din București (25%).

„În contextul actual, tentativele de phishing au crescut semnificativ, atacatorii devenind din ce în ce mai abili în accesarea datelor personale ale utilizatorilor: prin website-uri false, e-mail-uri sau SMS-uri care creează iluzia că sunt de încredere. OLX, alături de ING Bank România, dorește să participe activ și să își aducă contribuția la expunerea și combaterea vulnerabilităților din mediul online, la care sunt supuși consumatorii de pretutindeni”, spune Melania Budulan, Fraud Prevention Manager la OLX România.

Suntem activ implicați în proiecte continue de informare pentru combaterea fraudelor din mediul online, dedicate tuturor deținătorilor de carduri, nu doar a clienților ING. Totodată, investim puternic în sisteme interne de monitorizare pentru identificarea și minimizarea fraudelor. Dar atacatorii cibernetici obișnuiesc să își schimbe strategiile și să își adapteze metodele pentru accesarea datelor personale ale consumatorilor. De aceea, informarea continuă este esențială. Încercăm să punem subiectul cât mai mult pe agenda publică și să transmitem mesaje cât mai simplu și cu un impact cât mai mare. Astfel, ne bucurăm să facem din nou front comun cu OLX România, abordând într-o notă jucăușă, prin horoscopul antifraudă alături de Neti Sandu, metodele de prevenție pe care fiecare dintre noi le poate lua în fața potențialelor înșelătorii”, a explicat Raluca Voicu, Manager Issuer and Acquirer Fraud Investigations la ING Bank

Cum te poți apăra de fraudatorii din mediul online:

  • Dă IBAN-ul, nu datele de pe card (numărul de pe fața cardului) dacă vinzi produse pe Internet

Ține datele de pe card pentru tine. Numărul, data expirării și codul CVV/CVC NU sunt informații de împărtășit. Dacă trebuie să primești bani, nu va fi nevoie în nicio situație să furnizezi datele menționate. Cine îți trimite bani pentru produsele pe care le vinzi pe platformele de tip marketplace are nevoie doar de IBAN și numele complet.
Dacă ți-ai dat totuși datele cardului si primești un mesaj pentru autorizarea unei tranzacții, reține să nu autorizezi niciodată o plată pe care nu ai inițiat-o tu! Citește cu atenție mesajele primite și contactează banca dacă ai suspiciuni.

  • Vorbește pe chat-ul OLX/ paltforma de vânzare-cumpărare, nu pe WhatsApp.

Ține conversațiile pe platforma de chat OLX/ platforma de vânzare-cumpărare, ca să te poți proteja de fraudatori. Dacă cineva îți cere să muți discuția pe WhatsApp sau îți ia numărul și îți scrie direct pe altă platformă, fii foarte atent. Cel mai bine este să îi spui să continuați conversația pe platforma de vânzare-cumpărare. Astfel, în cazul unei fraude, echipa de ajutor poate face investigații.

  • Fii atent la gramatică și la tonul alert.

Un fraudator poate scrie cu multe greșeli, poate folosi exprimări ciudate sau un ton foarte alert. E posibil ca acesta să facă presiuni asupra ta pentru a grăbi tranzacția. În acest caz, pune capăt conversației și raportează utilizatorul.

  • Ai grijă la link-urile false și paginile clonă.

Nu da click pe link-uri primite de la necunoscuți. Cel mai sigur este să introduci chiar tu adresa URL a site-ului în bara browser-ului tău sau să intri direct în aplicația de pe telefonul tău (descărcate doar din Google Play sau Apple Store).
Verifică și dacă paginile de plată și site-urile au un lacăt în fața link-ului. Dă click pe acel lăcățel și vei vedea dacă ai o conexiune sigură sau, dimpotrivă, dacă un atacator ți-a întins o capcană.

Ce este phishing-ul?

„Phishing” se traduce prin „pescuirea de date online”, deoarece presupune oferirea unei momeli prin intermediul unor mesaje care direcționează utilizatorii către pagini false, pentru a obține parole și acces la informații private sau chiar date ale cardurilor în vederea sustragerii anumitor sume de bani.

Ce poți face dacă ești victima unui atac de tip phishing? 

  • Anunță imediat banca și raportează problema în scopul blocării cardului
  • Depune o plângere la Poliția Română, pe https://www.politiaromana.ro/ro/petitii-online sau la cea mai apropiată secție de poliție 
  • Contactează echipa de customer success OLX și trimite-le linkul paginii false pe contact@olx.ro, pentru a-l bloca de urgență
  • Blochează numărul de telefon al atacatorului 

Pentru mai multe informații utile, accesează platforma dedicată:  https://steleverzi.olx.ro/

Eurobarometru: cetățenii UE au încredere mai ales în mass-media tradițională

0
  • 72% dintre respondenții sondajului afirmă că au citit, văzut sau auzit recent știri despre Uniunea Europeană; 57 % afirmă acest lucru despre Parlamentul European 
  • Televiziunea domină ca sursă principală de știri (75%), mai ales pentru generațiile mai în vârstă 
  • În general, posturile publice de radio și de televiziune sunt sursele de știri în care cetățenii au cea mai mare încredere în Uniune (49%); următoarele sunt presa scrisă (39%) și posturile private de radio și de televiziune (27%) 

Mass-media joacă un rol important în informarea cetățenilor europeni despre activitățile Uniunii Europene și ale instituțiilor sale.

Astăzi a fost publicat un sondaj Eurobarometru special care analizează în profunzime deprinderile oamenilor în domeniul mass-media, încrederea pe care o au în diverse surse de informații, dar și atitudinile lor față de amenințarea dezinformării.

Gradul de informare a publicului și impactul mediatic

Știrile care prezintă cel mai mare interes pentru cetățeni sunt subiectele politice naționale, declară 50% dintre respondenți. Chestiunile europene și internaționale (46%) sunt pe locul trei, cu un procentaj similar cu cel al știrilor locale (47%).

72% dintre respondenți își amintesc că au citit, văzut sau ascultat recent o știre despre Uniunea Europeană, fie în presă, pe internet, la televizor sau la radio. 57% dintre ei au citit, văzut sau auzit recent o informație despre Parlamentul European.

Procentajul oamenilor care-și amintesc de știrile referitoare la Uniune variază între 57% în Franța și 90% în România. În ceea ce privește știrile referitoare la Parlamentul European, procentajul variază între 39% în Franța și 85% în Malta.

Deprinderile oamenilor în domeniul mass-media

Televiziunea domină cu 75% și este principala sursă de știri, în special pentru europenii cu vârsta de peste 55 de ani. Pe locul doi, cu un procentaj simțitor mai mic, se află platformele de știri online (43%), radioul (39%) și platformele de comunicare socială și blogurile (26%). Presa scrisă vine pe locul cinci: unul din cinci respondenți (21%) menționează că ziarele și revistele sunt principala lor sursă de știri. Pe de altă parte, respondenții tineri folosesc într-o proporție mult mai mare platformele de comunicare socială și blogurile pentru știri (46% dintre persoanele cu vârsta între 15 și 24 de ani față de 15% dintre persoanele de peste 55 de ani).

Deși sursele tradiționale de știri, în special televiziunea, sunt importante, 88% dintre respondenți consultă cel puțin unele știri online pe telefon, calculator sau laptop. 43% dintre respondenți folosesc site-ul sursei de știri (de exemplu site-ul unui ziar) pentru a accesa știri online, iar 31% citesc articole sau postări care apar online pe rețelele lor de comunicare socială. Accesarea postărilor cu știri pe platformele lor de comunicare socială este importantă într-o măsură și mai mare pentru tineri (43% dintre persoanele cu vârsta între 15 și 24 de ani față de 24% dintre persoanele de peste 55 de ani).

Consultarea știrilor online contra plată continuă să fie o excepție: 70% dintre cei care accesează știri online consultă doar știri sau servicii de știri disponibile gratuit.

Sursele media considerate cele mai de încredere

Cetățenii europeni au încredere în mass-media tradițională (radio, televiziune sau presa scrisă), inclusiv în prezența lor online, mai mult decât în platformele de știri online și în canalele online de comunicare socială. 49% dintre respondenți se așteaptă ca posturile publice de radio sau televiziune să le furnizeze știri demne de încredere, indiferent de formatul ales (tradițional sau online). Următoarea sursă de știri în ordinea preferințelor este presa scrisă, cu 39%. Pe de altă parte, posturile private de televiziune și de radio sunt considerate de 27% dintre respondenți drept surse de știri de încredere. Polonia este un caz aparte: este singura țară în care populația consideră că posturile private de radio și de televiziune sunt sursa de știri care prezintă cea mai mare încredere. Respondenții din Ungaria arată o neîncredere și mai radicală în sursele tradiționale de știri în general. Ei consideră că o altă sursă de știri prezintă cea mai mare încredere: „persoanele, grupurile sau prietenii urmăriți pe platformele de comunicare socială”.

Importanța încrederii este evidențiată și atunci când respondenții sunt întrebați ce i-ar convinge să deschidă un articol de știri online. 54% se simt motivați dacă titlul corespunde intereselor lor, iar 37% spun că este important să aibă încredere în serviciul de știri care postează articolul respectiv.

Expunerea la dezinformare și știri false

Peste un sfert dintre respondenți (28%) consideră că, în ultimele șapte zile, au fost expuși „des” sau „foarte des” la dezinformare și știri false. Cifra atinge cote maxime în Bulgaria, cu 55% dintre respondenți, iar Olanda se află la polul opus: doar 3% dintre respondenți consideră că au fost expuși „foarte des” și 9% „des” la dezinformare sau știri false.

Majoritatea respondenților sunt încrezători că pot recunoaște dezinformarea și știrile false: 12% se simt „foarte încrezători” și 52% „întrucâtva încrezători”. Nivelul de încredere în posibilitatea de a face distincția dintre știrile adevărate și cele false scade cu vârsta și crește cu nivelul de educație.

Percepțiile cetățenilor despre Uniunea Europeană și Parlamentul European sunt influențate de ceea ce ei pot vedea, auzi și citi în diverse surse mass-media. Acest sondaj Eurobarometru Flash prezintă o analiză aprofundată a surselor media folosite de cetățeni și a obiceiurilor lor în domeniul mass-media. El ia în considerare atât mass-media tradițională, cât și cea online. Ipsos European Public Affairs a contactat un eșantion reprezentativ de cetățeni din Uniunea Europeană, în vârstă de cel puțin 15 ani, în fiecare dintre cele 27 de țări ale Uniunii Europene. Între 26 aprilie și 11 mai, au fost realizate 52.347 de interviuri prin tehnologia de interviuri online asistată de calculator (CAWI), folosind grupurile online Ipsos și rețeaua lor de parteneri.

Rezultatele de la nivelul Uniunii Europene sunt ponderate în funcție de dimensiunea populației din fiecare țară.

Datele aferente și un raport complet pot fi găsite aici.