Studiu Deloitte: directorii de marketing vor să angajeze specialiști cu mai multe abilități analitice, în contextul în care datele devin mai importante pentru strategia de business

0

În contextul utilizării unui volum foarte mare de date, directorii de marketing din întreaga lume vor să angajeze specialiști care dețin mai multe abilități analitice, potrivit celei mai recente ediții a raportului Deloitte Global Marketing Trends, considerând că acestea devin mai importante decât competențele creative în majoritatea industriilor – tehnologie, media și telecomunicații (34% față de 23%), servicii financiare (27% față de 18%), energie și produse industriale (24% față de 16%) -, cu excepția domeniului produselor de larg consum (18% față de 30%). Raportul subliniază, de asemenea, că o combinare a acestor competențe va necesita atenție sporită din partea directorilor de marketing pentru a asigura o colaborare mai bună în cadrul echipelor, atât pe plan intern, cât și extern, în contextul în care doar 25% dintre participanții la studiu acordă prioritate colaborării, o pondere mai mică comparativ cu alte poziții de top management – directori financiari (42%), directori IT (39%) și directori generali (31%). 

Chiar dacă unii consumatori apreciază anunțurile publicitare relevante, mulți dintre ei sunt îngrijorați cu privire la modul în care sunt utilizate informațiile lor personale, preferințele de cumpărare și obiceiurile de navigare. Ca răspuns, multe browsere web dezactivează cookie-urile de tip third party. În acest context, brandurile au identificat alte modalități pentru a continua să interacționeze eficient cu consumatorii, arată raportul, cum ar fi trecerea la folosirea datelor colectate intern (first-party data), aspect valabil atât în cazul companiilor care au avut creștere de două cifre (61%), cât și a celor care au scăzut (40%). De asemenea, brandurile care înregistrează creșteri mari sunt cu mult înaintea celor care au evoluții negative în ceea ce privește utilizarea datelor colectate intern în moduri mai sofisticate, în special pentru furnizarea de conținut personalizat prin optimizare creativă dinamică (51% față de 36%) și utilizarea datelor pentru a difuza anunțuri publicitare prin intermediul tehnologiilor automatizate (49% față de 29%). 

„În ultima perioadă, trecerea de la interacțiunea fizică la una predominant digitală a fost mai rapidă, multe branduri excelând la acest capitol și îmbunătățind viața clienților. De exemplu, tot mai multe branduri din domeniul serviciilor financiare au implementat metode de înrolare și de interacțiune digitală cu clienții, iar comerțul electronic a înregistrat creșteri, devenind o modalitate tot mai utilizată de a face cumpărături. Următorul pas va fi îmbunătățirea experienței hibride. Acest obiectiv presupune o bună înțelegere a preferințelor și comportamentului clienților, într-o epocă în care reglementările privind folosirea cookie-urilor s-au înăsprit. Utilizarea datelor obținute direct din interacțiunile cu clienții devine soluția sustenabilă și modul în care brandurile reușesc să personalizeze conținutul canalelor de comunicare, să ajusteze produsele și serviciile oferite prin integrarea reacțiilor și sugestiilor consumatorilor. De asemenea, pentru colectarea datelor direct de la consumatori, este nevoie ca brandurile să-și dezvolte o infrastructură care să conecteze diversele surse din care se strâng informații de la clienți în timpul interacțiunii acestora cu brandul”, a spus Ruxandra Băndilă (foto), Director Marketing și Business Development, Deloitte România.

Crearea și oferirea unei experiențe dinamice, care să acorde clienților informațiile și stimulentele potrivite la momentul oportun, a devenit o prioritate pentru branduri, menționează raportul. Ofertele primite de către clienți la scurt timp după manifestarea interesului pentru produsele electronice (40%) și serviciile bancare (32%) și suportul oferit de către angajați bine informați în domeniile auto (39%) și turism (31%) au fost indicate drept cele mai utile în luarea deciziilor de cumpărare. La polul opus, consumatorii spun că recomandările personalizate și testările gratuite/mostrele nu le influențează semnificativ decizia de cumpărare. În acest context, raportul sugerează directorilor de marketing să optimizeze experiența clienților prin intermediul inteligenței artificiale pentru a ajuta brandurile să răspundă nevoilor acestora în momentele potrivite. 

Combinația de experiențe fizice și digitale a devenit normă, mai subliniază studiul, 75% dintre respondenții cu funcții executive declarând că vor investi mai mult în furnizarea de experiențe hibride în următoarele 12 luni, ale căror beneficii sunt gradul mai mare de personalizare (43%), inovarea (43%), conexiunea cu clienții (40%) și sentimentul de includere (38%). Companiile își pot îmbunătăți experiențele hibride prin extinderea opțiunilor, integrarea reacțiilor și sugestiilor clienților și investițiile în infrastructura tehnologică, aspecte care pot aduce la viață aceste principii de organizare. Mai mult decât atât, brandurile pot utiliza aceste principii de organizare centrate pe om pentru a construi experiențe fizice și digitale atât de agile și flexibile pe cât se așteptă consumatorii.

Raportul Deloitte 2022 Global Marketing Trends a fost realizat în rândul a peste 1.000 de directori executivi din cadrul unor companii globale și 11.500 de consumatori din America, Africa, Europa și Asia.

Tema Energy– afaceri de 8,7 milioane de euro în 2021, mai mult cu 22% față de 2020

0

Tema Energy, cel mai mare jucător în domeniul dezvoltării de centre de date în România, a înregistrat o cifră de afaceri de 8,75 milioane de euro anul trecut, mai mult cu 22% față de 2020. De asemenea, profitul companiei a fost mai mare cu 40% față de 2020.  

Tema Energy este un furnizor de servicii pentru clienții care doresc un centru de date integrat prin asigurarea de consultanță, design, proiectare, construcție și implementare a instalațiilor, a echipamentelor, a comunicațiilor, a soft-ului de management al locației, cu includerea în proiectul final a serviciilor de start-up, mentenanță și intervenție. Tema Energy și-a completat profilul de activitate și cu rolul de integrator de sisteme de electro-alimentare (power systems, sisteme de stocare de energie, energii regenerabile, cogenerare).

Compania are în prezent peste 100 de clienți, printre cele mai importante proiecte gestionate în 2021 numărându-se Cluster Power – Data Center Craiova (unul dintre cele mai mari centre de date din zona Europei de Sud-Est), proiectarea și construcția de centre de date către Ministerul Afacerilor Interne, în parteneriat cu S&T, dar și reabilitarea coridorului de cale ferată Brașov – Sighișoara ca subantreprenor de specialitate al Alstom pentru CFR.

Tema Energy vizează ca în următorii cinci-zece ani să-și mărească cifra de afaceri cu 10%-15% anual. Avansul provine din creșterea puternică a pieței de centre de date din România, pe fondul creșterii pieței globale de centre de date și IT, care se preconizează a fi de cel puțin 5 – 10% anual pentru următorii 5 ani. Compania va continua să ofere soluții de energie regenerabilă (parcuri fotovoltaice pentru clienți industriali) și soluții de  eficientizare a consumului de energie electrică pentru consumatori mari. 

Tema Energy dezvoltă deja proiecte de sisteme fotovoltaice și sisteme de cogenerare de dimensiuni mici și medii în domeniul industrial și își propune să comercializeze și să instaleze echipamente cu eficiență energetică crescută și cu o amprentă minimă de poluare cum ar fi primele centre de date „verzi”, cu amprentă ecologică zero și independente din punct de vedere energetic.

„Marcăm în acest an 20 de ani de activitate, în care ne-am dezvoltat prin setarea de obiective clare și realizabile, printr-o strategie de afaceri durabilă și parteneriate care ne-au stimulat să investim în cunoștințe tehnice, în identificarea celor mai performante soluții de dezvoltare a  centrelor de date și a elementelor complementare. Avem toate premisele să continuăm în această tendință de creștere susținută și vom face tot ce ține de noi să păstrăm ritmul și chiar să îl accelerăm”, spune Mihai Manole(foto), Director General Tema Energy.

Nou hub economic în sudul Capitalei

0

Identificarea celor mai fiabile și eficiente proiecte de colaborare economică prin  parteneriate cu companii din Germania, al căror domeniu de activitate vizează conceptul de dezvoltare urbană sustenabilă, a constituit tema întâlnirii de lucru avute de primarul sectorului 4, Daniel Băluță, cu o delegație  Camerei de Comerț și Industrie Româno-Germană, condusă de directorul general Sebastian Metz.

Primăria Sectorului 4 informează că partea germană „și-a exprimat interesul în privința oportunităților de investiții oferite de noul hub economic dezvoltat pe Șoseaua Berceni. Zona în care unul dintre cei mai mari producători mondiali de doze de aluminiu, Canpack, derulează deja o investiție de 50 de milioane de euro într-o linie de producție de ultimă generație oferă un acces rapid în sudul Bucureștiului, datorită investițiilor permanente ale Primăriei Sectorului 4 în infrastructura rutieră. 

Astfel, lărgirea arterei de circulație de la 2 la 4 benzi, amenajarea parcărilor de tip park&ride și, nu în ultimul rând, construcția stației de metrou Tudor Arghezi, prelungirea magistralei M2 până în comuna Berceni precum și amenajarea unui sens giratoriu în apropierea Șoselei de Centură, toate aceste facilități conduc către fluidizarea traficului înspre și dinspre centrul orașului.

Totodată, investițiile constante în domeniul digitalizării interacțiunilor dintre  administrația locală și contribuabili precum și în cel al soluțiilor smart city, smart living și smart enviroment constituie tot atâtea posibilități de cooperare cu parteneri puternici, menite să genereze condiții de trai mai bune pentru locuitorii Capitalei și să reducă polarizarea socio-economică între nordul și sudul Bucureștiului”. 

Daniel Băluță, primarul sectorului 4: „Pentru o dezvoltare durabilă a sectorului nostru trebuie să avem alături parteneri puternici și cu experiență. Am avut astăzi deosebita plăcere să îl întâlnesc pe directorul Camerei de Comerț Româno – Germană, domnul Sebastian Metz, cu care am discutat despre oportunitatea unor investiții germane în sectorul 4. A fost o primă întâlnire care sper, ca în timp, să se transforme într-o prietenie de durată, benefică atât pentru comunitatea noastră, cât și pentru cea germană.”

Foto: PS4

Comisia Europeană suspendă cooperarea transfrontalieră și cooperarea transnațională cu Rusia și Belarus

0

Comisia Europeană a suspendat cooperarea cu Rusia și cu aliatul acesteia, Belarus, în cadrul programelor de cooperare transfrontalieră ale Instrumentului european de vecinătate, precum și în cadrul programului Interreg pentru regiunea Mării Baltice.

În urma agresiunii militare a Rusiei împotriva Ucrainei și în conformitate cu decizia Comisiei de a pune în aplicare integral toate măsurile restrictive ale UE, Comisia a suspendat cooperarea cu Rusia și cu aliatul acesteia, Belarus, în cadrul programelor de cooperare transfrontalieră ale Instrumentului european de vecinătate  (CTF IEV), precum și în cadrul programului Interreg pentru regiunea Mării Baltice.

Aceasta înseamnă, printre altele, că nu se vor mai efectua plăți către Rusia sau Belarus. Suspendarea are efect imediat pentru cele nouă programe de cooperare transfrontalieră din cadrul IEV la care participă Rusia și Belarus și pentru programul transnațional Interreg pentru regiunea Mării Baltice în perioada de programare 2014-2020. Finanțarea totală din partea UE pentru cele opt programe de cooperare cu Rusia este de 178 de milioane EUR, în timp ce finanțarea totală din partea UE pentru cele două programe de cooperare cu Belarus se ridică la 257 de milioane EUR. Normele privind CTF IEV prevăd suspendarea cooperării cu țările terțe în cazul încălcării dreptului internațional, a drepturilor omului, a principiilor democratice și a statului de drept.*

Se suspendă, de asemenea, cooperarea cu ambele țări în cadrul programelor din noua perioadă de programare 2021-2027.

Comisarul pentru coeziune și reforme, Elisa Ferreira, a declarat: „Agresiunea militară din partea Rusiei este o încălcare flagrantă a Cartei ONU, a dreptului internațional și a ordinii bazate pe norme. Suspendarea tuturor programelor și plăților transfrontaliere și transnaționale destinate Rusiei și Belarusului și, în paralel, consolidarea sprijinului acordat Ucrainei reprezintă o modalitate concretă de exprimare a solidarității europene cu poporul ucrainean prin intermediul politicii de coeziune.

Sprijin suplimentar pentru Ucraina

În același timp, Comisia analizează în regim de urgență posibilitățile juridice și operaționale de consolidare a programelor de cooperare transfrontalieră existente între țările UE (Polonia, Ungaria, România, Slovacia) și Ucraina, precum și participarea Ucrainei la Programul CTF IEV privind bazinul Mării Negre sau la Programul transnațional Interreg pentru regiunea Dunării.

Cu peste 1 000 de parteneriate existente între autoritățile regionale și locale din UE și regiunile frontaliere ucrainene, programele oferă oportunități de a direcționa un sprijin rapid și eficace către Ucraina, inclusiv pentru refugiați. 


Instrumentul european de vecinătate (IEV ) este principalul instrument financiar al politicii externe a UE în relația cu vecinii săi din est și din sud.

Programul de cooperare transfrontalieră din cadrul IEV (CTF IEV) 2014-2020 – care se va numi „Interreg NEXT 2021-2027” în perioada de programare 2021-2027 – este finanțat prin politica europeană de vecinătate și politica de coeziune a UE. El sprijină dezvoltarea durabilă la frontierele externe ale UE, contribuie la reducerea diferențelor de nivel de trai prin abordarea provocărilor comune la nivel transfrontalier și permite totodată cooperarea dintre UE și părțile interesate de la nivel local și regional din țările partenere, pe baza principiului parteneriatului în condiții de egalitate. 

Programele CTF IEV la care participă Rusia sau Belarus sunt: „Kolarctic”, „Karelia”, „Finlanda de Sud-Est/Rusia”, „Estonia/Rusia”, „Letonia/Rusia”, „Lituania/Rusia”, „Polonia/Rusia”, „Letonia/Lituania/Belarus”, „Polonia/Belarus/Ucraina”. De asemenea, Rusia participă la programul de cooperare transnațională pentru regiunea Mării Baltice.

Programele CTF IEV și Interreg care implică Ucraina sunt: „Polonia/Belarus/Ucraina”, „Ungaria/Slovacia/România/Ucraina”, „România/Ucraina”, „Bazinul Mării Negre”, „Programul Interreg Regiunea Dunării”.

*Actualizare efectuată în data de 4 martie 2022, ora 16:05. 

CN Loteria Națională se alătură demersurilor asociației Hansen de sprijinire a pacienților cu Sindrom Down

0
În fiecare an, pe 21 martie, este marcată  Ziua Mondială a Sindromului Down, iar Asociația HANSEN LIFECARE își susține misiunea de a sprijini tinerii pacienți cu astfel de sindrom prin facilitarea de tratamente stomatologice. Asociația HANSEN LIFECARE a desfășurat de-a lungul celor 5 ani de activitate proiecte destinate copiilor cu Sindrom Down, dar și cu alte nevoi speciale; scopul acestor acțiuni fiind prevenția și tratarea afecțiunilor stomatologice a tinerilor pacienți, dar și educarea acestora și a părinților în privința cerințele specifice de îngrijire orală. Anul acesta, asociația primește și mai multă susținere din partea sponsorilor, iar cel mai recent dintre ele este CN Loteria Națională care se alătură acestor demersuri prin suport financiar. Astfel Asociația HANSEN LIFECARE poate sprijini mai departe pacienții cu Sindrom Down prin diminuarea costurilor sau chiar acordarea unor tratamente gratuite. De-a lungul anilor, s-au alăturat mai asociației următorii sponsori și parteneri: Clinicile 3D DentalEuromellis (sucurile Melissimo), 247 Production și EM360 Group.

Banca Transilvania redevine cea mai interesantă companie în rândul investitorilor individuali de la Bursa de Valori Bucureşti

0

Banca Transilvania, cea mai mare bancă din România, redevine compania care a atras interesul celor mai multi investitori individuali de la Bursa de Valori Bucureşti. Evoluţia excelentă pe care societatea financiară a avut-o în ultima perioadă, reflectată în profitul record raportat de TLV pentru anul 2021, readuce Banca Transilvania pe prima poziţie a clasamentului BVBescu Retail Pulse Chart după 3 ediții trimestriale dominate de Teraplast S.A. Societatea bancară a atras atenția a 6 investitori din 10.

Medlife S.A., cel mai mare furnizor de servicii private de sănătate din România, ajunge pe locul 2, 1 din 2 investitori declarând că se uita cu interes la activitatea acestei societăți. Teraplast S.A. completează podiumul, coborând pe locul 3.

Clasamentul a fost realizat în luna februarie 2022 de site-ul bvbescu.ro, cu ocazia evenimentului „The Power Table – Cum arată rezultatele financiare pe anul 2021 şi cum investim”, care a avut loc pe data de 2 martie 2022.

Interesul investitorilor individuali,
către companiile de mari dimensiuni

One United Properties urcă 10 poziții fata de luna noiembrie, ajungând pe 4 și intrând în Top 5, în timp ce BRD și Fondul Poprietatea revin între primele 10 companii ca şi interes în rândul investitorilor individuali de la BVB, clasându-se pe locurile 8, respectiv 10. De cealaltă parte, Norofert S.A. și Agroland Business Systems S.A. nu au mai reușit să atragă la fel de mult interes din partea investitorilor individuali ca în urma cu 4 luni și ies din Top 10. În ciuda unor rezultate anuale foarte bune, Bittnet Systems S.A. coboară 13 poziții, până pe locul 18, părăsind Top 5.

Doar 5 din 9 societăți nou listate reușesc să atragă interesul investitorilor individuali

De la ultima ediție a BVBescu Retail Pulse Chart, 9 societăți s-au listat pe Piaţa de Capital din România. Dintre acestea, Arobs Transilvania Software S.A. a atras cel mai mare interes în rândul investitorilor de retail. Societatea din domeniul IT debutează în clasament direct pe locul 13. Softbinator Technologies, Roca Holding și DN Agrar reușesc și ele să atragă interesul investitorilor individuali, debutând în clasament pe locurile 26, 32, respectiv 33.

O banca străină și un fast-food, printre emitenții cu cea mai mare creștere a interesului

În mod surprinzător, cea mai mare creștere a interesului, față de luna noiembrie 2021, îi aparține unui emitent listat secundar la Bursa de Valori București. Ca urmare a rezultatelor financiare anuale excelente, Erste Bank revine în atenția investitorilor individuali din România și reușește o urcare spectaculoasă de 26 de poziții, până pe locul 24. Sphera Franchise Group, societate care administrează francizele Pizza Hut, KFC si Taco Bell în România, Italia și Republica Modova, urcă 12 poziții și revine în Top 30, pe locul 27. Conpet S.A urcă 9 locuri și revine în Top 20, în timp ce Digi Communication N.V. și Transelectrica S.A. reușesc și ele un salt de 8 poziții, ajungând pe locurile 22, respectiv 19. În fine, Transport Trade Services S.A., societate listată la mijlocul anului trecut pe Piața Principală de la BVB, urcă 7 poziții pana pe 12, apropiindu-se de Top 10.

Companiile de pe piața AeRO pierd teren

Dacă în luna august 2021, jumătate dintre primele 40 de poziții erau ocupate de companii listate pe Piața Secundară, în acest moment mai regăsim doar 14 societăți din Piața AeRO. Mai mult, dacă în urmă cu 6 luni 3 companii listate pe Piata AeRO se aflau între primele 10 cele mai urmărite societăți de către investitorii individuali, în acest moment, toți emitenții din Top 10 BVBescu Retail Pulse Chart sunt societăți listate pe Piața Principală.

MAM Bricolaj și 2 Performant Network S.A. înregistrează cele mai mari scăderi în topul interesului investitorilor de la BVB, coborând 23 de locuri până pe 49, respectiv 17 locuri până pe 38. BRK Financial Group S.A. și Holde Agri Invest S.A. pierd și ele din focus, părăsind Top 20.

Agroserv Mariuța, Alro Slatina S.A., MAM Bricolaj, Vifrana S.A., Cemacon S.A., Firebyte Games și IAR Brasov părăsesc Top 40, ultimele 3 atrăgând atenția, în luna februarie, a doar 3-5% dintre investitori.

Iată care sunt companiile care ocupa primele 10 poziții în BVBescu Retail Pulse Chart, din punctul de vedere al interesului investitorilor individuali la Bursa de Valori București, în luna februarie 2022:

PozAnt.Ev.SocietateDomeniu
12^TLV – Banca TransilvaniaBănci/Financiar
24^M – Medlife S.A.Sănătate
31vTRP – Teraplast S.A.Industrie
414^ONE – One United Properties S.A.Imobiliare
59^SNP – OMV Petrom S.A.Energie
63vSNN – Nucleareletrica S.A.Energie
78^SNG – Romgaz S.A.Energie
815^BRD – BRD Societe GeneraleBănci/Financiar
97vWINE – Purcari WineriesFMGC
1012^FP – Fondul ProprietateaFinanciar

BVBescu Retail Pulse Chart este un indicator care arată interesul investitorilor individuali față de companiile listate la Bursa de Valori București și este realizat pe baza unui chestionar completat de către investitorii individuali din comunitatea BVBescu.ro.

Rezultatele financiare publicate de companiile listate la Bursa de Valori București pe anul 2021 au fost subiectul principal de discuție în cadrul ediției din data de 2 martie 2022 a evenimentului online „The Power Table – Cum arată rezultatele financiare și cum investim”.

Evenimentul The Power Table a fost organizat cu sprijinul Bursei de Valori București, Tradeville S.A. și Life is Hard S.A., Evisara.com (Partener tehnic), Financial Intelligence, Finzoom, NewMoney, Ziarul Bursa, InvestTenergy, Economistul.ro, Club Economic, România Durabila, Prahova Business, Reușita TV și București Business (Parteneri media).

Inpresso: Noua cafenea de top din București

0

Marian Damian, proprietarul al restaurantului „The Grill”, prezinta exclusiv pentru FoodBiz, noul proiect bucurestean, o viitoare cafenea de top.

Cafeneaua Inpresso, asa cum am gandit-o noi, este un loc de intalnire, un „social”, in care, pe langa populara bautura „cafea”, prezentata sub diverse forme si mixuri, veti descoperi un meniu ce poate fi plasat in zona bistro asiatica, un fusion intre bucataria asiatica si cea mediteraneana.

Inpresso este un concept integrat in natura, este o terasa care poate fi inchisa si deschisa, in functie de vreme, de eventualele intemperii. Vrem sa fim in contact direct cu natura, iar ca amplasament, ne situam in parcul Herastrau, la mijlocul distantei dintre Charles de Gaulle si intrarea catre Pescarus.

Eu si asociatul meu, Dani Otil, suntem la al doilea proiect, primul, inceput acum 6 ani, fiind restaurantul „The Grill”. De fapt, motivul reintoarcerii mele in Romania a fost colaborarea cu Dani. Fiecare se ocupa cu partea sa: eu, de tot ce inseamna know-how, iar el, de partea de imagine si marketing.

Constructia cafenelei a inceput de la cafeaua Inpresso, pe care noi o avem ca brand si de la „The Grill”, ca marca a noastra inregistrata. Dar mai colaboram cu un prajitor independent, din Baia Mare, care este foarte cunoscut la nivel national. De asemenea avem si trei barista. Pentru ca ne incepem activitatea devreme si terminam tarziu in noapte, acoperim toate segmentele orare: incepem cu micul dejun, apoi cu elemente de patiserie, dar avem si un mix tip brunch.

Conflictul din Ucraina „gripează” motorul industriei auto

Industria auto din întreaga lume se pregătește pentru probleme și mai mari în urma conflictului dintre Rusia și Ucraina. Globalizarea producției, cu o parte din ea în regiunea de conflict, rupe lanțurile de aprovizionare și oprește producția de automobile în interiorul și în afara Rusiei și Ucrainei. Rapoartele analiștilor prevăd o nouă agravare a crizei cipurilor electronice, deoarece unele materii prime cruciale provin din această regiune. Teama de stagflație ar putea, de asemenea, să împiedice vânzările de automobile prin amânarea achizițiilor care nu sunt esențiale. 

Din cauza lipsei de piese de la furnizorii din Ucraina, inclusiv Fujikura, Nexans și Leoni, care produc cablaje esențiale pentru automobilele germane, producția modelelor Audi (A4, A5, A6 și A7) este suspendată. Audi a impus, de asemenea, o înghețare a comenzilor pentru modelele sale hibride din cauza întreruperilor de producție. Porsche suspendă producția Macan, Panamera, în timp ce grupul BMW oprește săptămâna viitoare producția la uzinele din Munchen și Dingolfing, ambele din Germania, precum și producția la fabrica Mini a grupului din Oxford, Anglia. Mercedes-Benz se așteaptă să reducă producția la unele dintre fabricile sale europene, deoarece rezervele de piese produse în Ucraina se vor epuiza. 

Ucraina găzduiește peste 20 de companii auto globale precum Bosch, Fujikura, Eurocar, Prettl, Aptiv și are peste 30 de uzine auto. În industria auto ucraineană sunt peste 60.000 de angajați. Deși majoritatea companiilor sunt situate în apropierea graniței vestice cu Ungaria, Slovacia și Polonia, încă în afara zonelor de operațiuni militare, conflictul a perturbat deja fluxurile de producție și aprovizionare. 

Pe termen lung, criza din Ucraina are potențialul de a agrava criza cipurilor. O estimare sumbră a secretarului pentru comerț Gina M. Raimondo constată că „stocul median de cipuri a scăzut de la 40 de zile în 2019 la mai puțin de cinci zile”. Acest lucru înseamnă că, dacă ceva perturbă producția de semiconductori chiar și pentru doar câteva săptămâni, acest lucru are potențialul de a închide fabricile  din SUA și nu numai. Producătorul de cipuri Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSM), care reprezintă 50% din piața globală de producție de chipuri, a declarat că va respecta sancțiunile împotriva Rusiei. Dar Rusia reprezintă 42% din exporturile globale de paladiu, 70% din neon, 40% din azot și 30% din xenon, care sunt ingrediente esențiale pentru producția de semiconductori. Dacă Moscova ripostează prin oprirea exporturilor, industria mondială a semiconductorilor va fi afectată. Experții estimează că Taiwanul și-a diversificat sursele de aprovizionare pentru aceste ingrediente și că și-a făcut deja stocuri.

Potrivit companiei de cercetare Techcet, se așteaptă ca în 2022 piața de gaze inerte de înaltă puritate, folosite in industria electronicelor, să depășească 7 miliarde de dolari, determinată în principal de expansiunea fabricilor de cipuri de siliciu. Există și alte surse pentru materiile prime decât Rusia și Ucraina. Cu toate acestea, pe o piață globală, dacă un furnizor este blocat, ceilalți furnizori au ocazia de a crește prețurile. Prețul paladiului a depășit deja 3000 de dolari pe uncie, cel mai ridicat preț din toate timpurile. Costul materialelor nu se repercutează automat asupra consumatorilor, dar dacă penuria este suficient de lungă și de gravă încât producătorii de automobile să decidă sau să fie forțați să producă mai puține vehicule, prețurile acestora vor crește.

În urma conflictului și a sancțiunilor, mai mulți producători de automobile, precum Renault, Toyota, Volkswagen, Mitsubishi au întrerupt producția la fabricile de automobile din Rusia, în timp ce Volvo și Daimler au oprit producția de camioane. Impactul acestor măsuri pentru marii producători de automobile este deocamdată limitat, în ciuda pierderilor din cifra de afaceri și în prețul acțiunilor. Pentru industria auto din Rusia, însă impactul este foarte important. Cu câteva zile înainte de declanșarea conflictului militar din Ucraina, Asociația Producătorilor de Automobile din Rusia publica vânzările de automobile în luna ianuarie, când au fost vândute 85.002 unități. Cea mai vândută mașină a fost Lada – produsă în uzinele AvtoVaz, controlate de Renault – urmată de KIA, Hyundai și Renault.

 În 2021, în Rusia au fost vândute aproape 1,5 milioane de mașini, din care 2131 de vehicule electrice. 52,6% dintre mașini au fost SUV-uri, urmate de 34% mașini din clasa B și B+. În departamentul SUV, cel mai vândut a fost Dacia Duster cu 40662 de unități, urmat de Toyota RAV 4 – 37212 și Volkswagen Tiguan cu 28504 unități. Cea mai vândută mașină electrică anul trecut a fost Porsche Taycan, urmată de Tesla Model 3 și Audi e-Tron. În ceea ce privește camioanele, 6294 au fost vândute în 2021, o creștere de aproape 29% față de anul anterior. Topul a fost dominat de mărcile rusești, Kamaz, GAZ și Ural, urmate de Volvo, Scania Mercedes, dar mărcile occidentale au reprezentat doar 44% din totalul camioanelor vândute. În 2020, industria auto a contribuit cu aproape un procent la PIB-ul Rusiei, în timp ce ponderea sa în toate industriile producătoare de bunuri industriale s-a ridicat la aproape 40%. Sancțiunile și reducerile de producție vor afecta cele peste 320.000 de persoane angajate direct în industrie și peste 3,5 milioane de angajați din industriile conexe, cum ar fi fabricarea materialelor, operarea, întreținerea și repararea vehiculelor.

 

Criptoactivele trec printr-o nouă fluctuație masivă de prețuri

Săptămâna trecută, criptactivele au trecut printr-o altă fluctuație masivă a prețurilor. Bitcoin a crescut la peste 44.000 de dolari, înainte de a reveni la nivelul de la începutul săptămânii, tranzacționându-se sub 40.000 de dolari. 

Ethereum a urmat un model similar, începând săptămâna în jurul valorii de 2.600 de dolari, înainte de a crește până la aproximativ 3.000 de dolari. Acum se tranzacționează din nou în scădere, în jurul valorii de 2.500 de dolari.

Fluctuațiile de preț, la fel ca cele de pe piețele bursiere, au fost determinate de manevrele geopolitice din Rusia, în condițiile în care incertitudinea a continuat să domine, iar investitorii au renunțat să mai riște.

Acestea fiind spuse, fluctuațiile la care asistăm sunt cauzate, în general, de incertitudinea investitorilor din întreaga lume. În pofida schimbărilor regionale în ceea ce privește cererea, criptoactivele sunt, în cele din urmă, globale și acest lucru se reflectă în variațiile de preț. 

Instituțiile financiare se îndreaptă
către Grayscale în căutarea de chilipiruri

Potrivit datelor, fondul Bitcoin Trust al trustului Grayscale a înregistrat în ultima vreme investiții instituționale consistente în fondul său de bază. Datele Glassnode au arătat că investitorii instituționali au adăugat în mod constant milioane de dolari în fiecare săptămână, cu aproape 140 de milioane de dolari investiți în săptămâna care s-a încheiat, la 25 februarie. 

Deși nu este în concordanță cu alte piețe, se pare că instituțiile caută să își sporească expunerea la criptoactive într-o perioadă de scăderi masive în sectoarele care au fost anterior „vaci de muls”, precum tehnologia. 

În ciuda fluxurilor de numerar pozitive, GBTC are nevoie să profite de circumstanțele sale favorabile actuale. În condițiile în care Canada a aprobat deja primul ETF pentru bitcoin, Grayscale ar putea avea în curând o concurență serioasă, fie în țară, fie în străinătate.  Pe baza datelor, se pare că cererea există, așa că va fi interesant de văzut ce se va întâmpla în lunile următoare în ceea ce privește creșterea accesului.

Doriți și o porție de bitcoin la burgerul acela?

Shake Shack US oferă recompense în criptoactive clienților care folosesc aplicația Cash App atunci când cumpără mâncare. Clienții care folosesc Cash Card sau programul de recompense al Cash App vor recupera 15% din valoarea achiziției lor în bitcoin.

Deși oferta este valabilă doar până la jumătatea lunii martie, acesta este doar cel mai recent brand de consum care intră pe piața cripto. Potrivit declarațiilor directorilor pentru Wall Street Journal, această promoție a fost pur și simplu un test de fezabilitate – atât în ceea ce privește atragerea clienților mai tineri, cât și pentru a vedea dacă adoptarea la o scară mai mare a criptoactivelor are sens pentru afacere. 

Shake Shack nu este primul brand de consum care testează și învață și, după părerea mea, este foarte posibil să vedem o serie de alte branduri care încearcă promoții la scară mică, pe măsură ce experimentează modul în care criptoactivele pot sau nu să se integreze în afacerile lor. 

Cu case de modă precum Gucci sau Adidas intrând în spațiul NFT, reducerile oferite la achiziții folosind cripto sau creșterea optiunilor de a le utiliza la cumpăraturi ar putea deveni în curând un lucru obișnuit.

Au început înscrierile pentru competiția Social Impact Award. 10.000 de euro premii pentru idei de afaceri sociale

0

Vrei să calci pe urmele antreprenorilor sociali care au schimbat lumea? Vineri, 4 martie, s-a lansat ediția 11 a Social Impact Award România, parte a competiției internaționale care susține tinerii profesioniști, studenții și elevii care vor să devină antreprenori sociali. Tinerii între 14 și 30 de ani care își doresc să aducă soluții inovative la probleme sociale curente sunt așteptați să aplice până pe 10 mai intermediul platformei online: www.socialimpactaward.net/romania/.

În cadrul SIA 2022, participanții au acces la o comunitate internațională de antreprenori sociali, premii în valoare totală de 10.000 de euro, un program de 3 luni de incubare și mentorat alături de antreprenori sociali români cu experiență. 

În timpul programului educațional din primăvară, echipa SIA desfășoară peste 10 ateliere de antreprenoriat în orașe ca Brașov, Râmnicu Vâlcea, Timișoara, Făgăraș sau București dintre care 2 într-o comunitate de tineri vulnerabili din medii institutionalizate.

După primirea aplicațiilor până în 10 mai, juriul va selecta 15 idei de proiecte care vor intra într-o etapă de dezvoltare și incubare a ideilor pe parcursul verii. Juriul este format din Diana Certan, Director, Organizația Umanitară Concordia, Anca Luca, Senior Brand Manager, BCR, Alina Kasprovschi, Director Executiv, Fundația Comunitară București, Angela Achiței, Președinte ADV România, Andrei Coșuleanu, Fondator, Act for Tomorrow, Zoltan Bereczki, Președinte, Synergy Venture Catalizer și un reprezentant SAP România. Perioada de incubare vine cu resursele necesare, astfel încât tinerii să își dezvolte ideea mai departe. 

Incubarea oferă acces la:

  • sesiuni individuale de mentoring;
  • metode și instrumente de lucru specifice antreprenoriatului social;
  • o comunitate națională și globală de tineri antreprenori sociali;
  • suport în înțelegerea priorităților și în acționarea în direcția lor;
  • 3 premii a câte 3000 de euro și premiul publicului de 1000 de euro
  • Burse de participare la SIA International Summit în Viena, Austria.

Ce este Social Impact Award?

Social Impact Award este o ​competiție internațională de idei de afaceri sociale pentru tineri, fiind prezentă în 17 țări și de 11 ani în România. Scopul principal al programului este de a dezvolta tineri antreprenori și de a pune antreprenoriatul social pe harta oportunităților de carieră. Tinerii antreprenori, studenții și liceenii care își doresc să aducă soluții la probleme sociale curente într-un mod inovator pot primi contextul și resursele necesare pentru a crește de la idee la o afacere socială. 

Mai multe detalii găsiți și pe pagina noastră de Instagram

În România proiectul a ajuns la ediția cu numărul 11  și este organizat de echipa Social Innovation Solutions, cu sprijinul BCR România și SAP și alături de partenerii internaționali Erste Foundation și Vienna University.

Misiunea Social Innovation Solutions este să susțină indivizi și organizații să înțeleagă transformările viitorului și să dezvolte soluții sustenabile de tehnologie, politici publice și antreprenoriale. SIS dezvolră incubatoare și acceleratoarele în CEE cum ar fi: Future Makers, Social Impact Award, Transformator & Switch; conversațiile globale & platforme educaționale: Future Summit, Future Talks & Sustainable Futures și cursuri de foresight & sustenabilitate.