CIEL România devine NextUp și investește peste 1 milion de euro în noi tehnologii

0

CIEL România, unul dintre cei mai importanți producători de software pentru companii, devine NextUp și investește peste 1 milion de euro în dezvoltarea de noi tehnologii și rebranding. Pentru 2022, compania targetează o creștere de peste 30% a cifrei de afaceri și o cotă de piață de 50% în ceea ce privește afacerile locale.

„Ideea de rebranding a CIEL România în NextUp vine ca un pas firesc după o creștere organică a companiei în cei peste 30 de ani de activitate și prezență în piață. Sistemul informatic de tip ERP creat de noi s-a dezvoltat odată cu cererile clienților noștri, pe care de-a lungul timpului le-am ascultat, iar apoi le-am implementat. Am transformat solicitările lor în funcționalități pragmatice ale softului. Și așa cum este firesc pentru afacerile locale să facă pasul următor către creștere, odată cu ele facem și noi pasul următor spre dezvoltare. Ne dedicăm în continuare susținerii afacerilor și antreprenorilor local pentru a face pasul către scalare în business, dar de astăzi suntem NextUp”, declară Roxana Epure, Managing Partner NextUp.

Sistemul informatic integrat de tip ERP este adaptat realității antreprenoriale actuale și se mulează pe procesele operaționale de business. Soluțiile pragmatice NextUp sunt special construite pentru antreprenorii locali și sunt potrivite realității operaționale de zi cu zi din afacerile românești.

„Venim în ajutorul antreprenorilor locali cu soluții de automatizare și robotizare prin tehnologii terțe, prin care reușim să salvăm timp și resurse. Totodată, soluțiile noastre reușesc să susțină fluxul de lucru pe tot parcursul activității. În ceea ce privește partea de user experience, antreprenorii trebuie să știe că instalarea inițială a sistemelor noastre moderne durează doar câteva zile, iar softul se poate învăța într-un timp relativ scurt. În plus, utilizatorii beneficiează de asistență online și telefonică 12 ore pe zi, fără număr limitat de apeluri. Suntem dedicați clienților noștri și le oferim tot suportul până la finalul implementării soluției software, iar raportul calitate/preț este optim”, declară Roxana Epure.

Soluțiile www.nextup.ro sunt potrivite pentru business-urile din România cu afaceri între 500 de mii și 2 milioane de euro din domeniile retail tradițional, ecommerce, producție alimentară, producție industrială, servicii și distribuție. Sistemul informatic integrat de tip ERP se potrivește perfect etapei de dezvoltare a afacerilor, în scalare și creștere, dar și pentru stabilizarea business-urilor.

METAMINDS, pentru al treilea an consecutiv în topul companiilor cu cea mai rapidă creștere din Europa, potrivit Financial Times, și singura companie de profil din România

0

METAMINDS, companie românească specializată în integrarea soluțiilor de securitate cibernetică și a arhitecturilor complexe din domeniul IT, anunță includerea de către Financial Times, pentru al treilea consecutiv, în clasamentul celor mai performante 1.000 de companii din Europa din punct de vedere al ritmului de creștere.

METAMINDS este singura companie românească și una din cele 9 companii europene din domeniul securității cibernetice care s-au situat în acest clasament.

În plus, METAMINDS este pe locul patru din cele  opt companii românești care se situează în acest clasament, fiind selectată de prestigioasa publicație în urma unui proces riguros de identificare a zeci de mii de companii europene cu o ascensiune rapidă și cu o evoluție organică a veniturilor în perioada 2017-2020.

„Distincția primită din partea Financial Times ne onorează și ne motivează. Rezultatele care au stat la baza acestei recunoașteri oficiale sunt meritul echipei; performanțele sunt cu atât mai remarcabile cu cât domeniul devine tot mai competitiv odată cu noile schimbări de paradigmă a securității cibernetice generate de pandemie și într-un context economic mai dificil față de anii anteriori pandemiei”, declară Andrei Cruceru (foto), CEO METAMINDS.

Recunoașterea performanțelor comerciale este dublată de recunoașterile din partea partenerilor tehnici, producători de nivel mondial, dintre care le amintim pe cele mai recente: – Excellence in Infrastructure Solution Sales, 2021, distincție acordată în cadrul Dell Technologies Partner Awards, CISCO Central Growth Partner of the Year 2020, premiu oferit în cadrul evenimentului Partner Summit Digital Global Award, Partner of the Year 2021 din partea f5 Networks, Fastest Growing Partner of the Year 2020 din partea Fortinet sau IT Transformation Partner of the Year 2020, distincție acordată de Dell Technologies.

„Livrăm soluții la cheie, personalizate pentru fiecare din clienții noștri, iar acest lucru nu ar fi posibil fără un nivel ridicat de expertiză și gândire creativă. Prin urmare, avem în vedere diversificarea portofoliului de soluții de orchestrare și securizare care să ne susțină nivelul crescut de competivitate și excelență în zona serviciilor pe care le livrăm.

Întrucât METAMINDS activează pe o piață locală foarte volatilă, puternic dependentă de decizii și blocaje la nivel de politici publice, mecanisme și procese, ne dorim ca aceste recunoașteri internaționale să consolideze capitalul de încredere al companiei pe piața locală și să aducem un plus de valoare pentru toți actorii și beneficiarii serviciilor și soluțiilor pe care le furnizăm”, a adăugat Andrei Cruceru.

ATENȚIE LA INVESTIȚIILE PE BURSE ȘI PE FOREX!

0

Autoritatea de Supraveghere Financiară atrage atenția investitorilor care activează pe piețele financiare, inclusiv celor care activează pe Forex, să încheie tranzacții doar cu firme de intermediere autorizate și să fie extrem de atenți la riscurile aferente tranzacțiilor valutare.

În această perioadă extrem de volatilă, ASF nu recomandă investitorilor neavizați să efectueze tranzacții cu produse complexe, cu grad mare de sofisticare, întrucât riscă să piardă sumele de bani plasate.

„Investițiile pe piețele financiare, inclusiv cele de tip Forex presupun, de multe ori, fluctuații semnificative ale prețului acțiunilor, respectiv ale ratelor de schimb valutar, care pot fi influențate de contextul politic și social global sau regional, de politica monetară din diverse țări, dar și de rata inflației. De aceea, în situația de față, orice plasament trebuie foarte atent analizat, iar riscurile trebuie să fie bine gestionate”, subliniază domnul Nicu Marcu, Președintele Autorității de Supraveghere Financiară.

Pe site-ul ASF, la secțiunea REGISTRE ENTITĂȚI AUTORIZATE, puteți regăsi o listă cu societățile autorizate să activeze pe piața financiară non-bancară din România.

PLATFORMĂ DE AJUTOARE SUSȚINUTĂ CU PARTENERIATE ÎNTRE PROFI, MINISTERUL AGRICULTURII SI CRUCEA ROSIE

0

Inaugurată astăzi, platforma www.profi.ro/ajutor-ucraina/ este o șansă pentru ca mulți dintre cei peste o suta de mii de ucrainieni refugiați în România în ultimele zile să găsească ajutorul de care au nevoie. Aici cererile celor care caută ajutor se întâlnesc cu ceea ce  nu doar Profi, ci și fiecare dintre noi, oameni și firme deopotrivă, oferă din suflet pentru a-i sprijini.

Intuitivă și dezvoltată în limbile română, ucrainiana, engleză și rusă, platforma face extrem de ușoară comunicarea dintre cei cei care caută și cei care oferă ajutor.

“Invităm cât mai mulți oameni, donatori și refugiați, să acceseze platforma pentru ca ajutorul să vină cât mai repede!” declară Calin Costinaș, Director general adjunct Profi

O zonă specială în această platformă este destinată marilor donatori care furnizează importante  cantități de produse.

Platforma este întărită considerabil prin parteneriatele semnate între Profi și Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale pe de o parte, iar pe de alta de Profi și Crucea Roșie. Aceste parteneriate facilitează colectarea ajutoarelor și apoi distribuirea lor în cel mai scurt timp acolo unde e nevoie de ele.

Parteneriatul cu MADR prevede crearea cadrului institutional pentru colaborare in vederea acordarii de asistență și ajutor umanitor către ucrainienii refugiați în România. Autoritatea semnalează care sunt necesitățile iar Profi asigură bunurile de strictă necesitate ce constau din hrană, apă, materiale de întreținere și igienă.

La rândul său, Crucea Roșie are experiența și canalele prin care și ea poate afla cu rapiditate unde este nevoie de ajutor, deținând totodată  voluntarii și mijloacele care pot face ca ajutoarele sa ajungă în cel mai scurt timp acolo unde este nevoie de ele.

eToro lansează portofoliul Female Leadership, oferind investitorilor expunere la beneficiile diversității de gen în consiliile de administrație

0

eToro, rețeaua socială de investiții, a lansat astăzi noul său portofoliu inteligent FemaleLeadership, care oferă investitorilor expunere pe termen lung la companii care prezintă deja referințe puternice în ceea ce privește egalitatea de gen și conștientizarea acesteia.

Cercetările au arătat că o pondere mai mare a femeilor în poziții de conducere are un impact pozitiv asupra profitabilității unei companii și, de asemenea, tinde să îmbunătățească factori precum mentoratul, colaborarea, bunăstarea angajaților, precum diversitatea și incluziunea.[1]

Directorul executiv adjunct al eToro și directorul global de operațiuni (COO), Dr. Hedva Ber, spune: „Leadership-ul feminin și diversitatea din sălile de consiliu au avantaje dovedite, nu doar pentru cultura companiei, ci și pentru creșterea și dezvoltarea afacerii. Impactul acestor factori pe termen lung nu este doar o afacere mai puternică și mai rezistentă, cu procese mai bune și o gândire inovatoare, ci, la rândul său, aduce rezultate mai bune pentru investitori.

În ciuda acestui fapt, femeile ocupă aproximativ 30% din posturile de CEO în cadrul S&P 500[2],iar procentul este drastic mai mic atunci când vine vorba de directorii executivi. Începând cu 2021, doar 6% dintre directorii executivi din S&P 500 erau femei. [3]Cu toate acestea, numărul femeilor în poziții executive și în consiliile de administrație este în creștere[4],iar noul portofoliu Female Leadership al eToro a fost construit pentru a valorifica avantajele pe care acest lucru le aduce companiilor și sectoarelor respective.

Portofoliul este compus din 35 de companii listate în SUA din universul existent al acțiunilor eToro, clasificate în funcție de o serie de parametri, inclusiv diversitatea de gen, ratingurile de consens ale analiștilor, lichiditatea acțiunilor și capitalizarea pieței. Pentru a se califica, cel puțin 40% din directorii și consiliul de administrație al companiei trebuie să fie femei. 

Dr. Ber adaugă: „Pentru a identifica cele mai performante acțiuni de mâine, investitorii trebuie să evalueze procesele și culturile organizaționale pe care o companie le pune în aplicare astăzi și să determine cine este cu adevărat pregătit pentru viitor. Diversitatea gândirii, a competențelor și a experienței sunt semnele distinctive ale unei companii care este dispusă să evolueze, să adopte idei noi și să reacționeze creativ la provocările viitoare. Toate aceste caracteristici au o importanță dovedită pentru succesul pe termen lung.
Egalitatea de gen este doar un aspect al diversității, însă este un domeniu crucial în care trebuie făcute multe progrese. Acest progres nu va fi neapărat constant sau evident, iar pentru persoanele care nu au timpul necesar pentru a examina cu atenție evoluțiile în curs de desfășurare în cadrul fiecărei industrii, piața poate părea copleșitoare. Cu un portofoliu de companii diversificat și gata pregătit, noi vom face munca grea și le vom permite clienților noștri să se implice în realizarea acestui progres într-un mod simplu și responsabil.”

Alocarea inițială a noului portofoliu FemaleLeadership de la eToro este axată mai mult pe sectoarele de consum și de comunicații, cu un accent deosebit pe companiile din domeniul comerțului cu amănuntul și al internetului, conform modelului de clasificare menționat mai sus. Componența include branduri cunoscute ale căror echipe de conducere au făcut progrese importante pe calea egalității de gen, inclusiv Disney, GAP, Uber, Paramount Global și Hewlett-Packard. Repartiția completă poate fi consultată aici.

Lansarea acestui portofoliu face parte dintr-o inițiativă mai amplă a eToro de a sprijini femeile în afaceri, finanțe și investiții. eToro a lansat recent InvestWithHer, o comunitate online menită să încurajeze mai multe femei să ia în considerare investițiile.


[1]  Documentul de lucru 16-3: Is Gender Diversity Profitable? Evidence from a Global Survey (piie.com)

[2] https://www.spencerstuart.com/-/media/2021/october/ssbi2021/us-spencer-stuart-board-index-2021.pdf

[3]  https://www.wbcollaborative.org/wp-content/uploads/2021/10/Women-CEOS-in-America_2021_1013-2.pdf

[4] Folosind datele Bloomberg pentru acțiunile listate în SUA disponibile pe eToro ~ 1 740 de acțiuni (~15% dintre companii nu au raportat niciun fel de date pe Bloomberg):

Chart, line chart

Description automatically generated

BCR sprijină refugiații din Ucraina

0

Banca Comercială Română vine în ajutorul cetățenilor refugiați din Ucraina și implementează mai multe măsuri de asistență, atât la nivel operațional, cât și prin donații și sprijin pentru ONG-urile care au demarat acțiuni umanitare pentru refugiați.

Inițiativele BCR sunt dezvoltate pe două paliere de intervenție: adaptarea rapidă a fluxurilor și serviciilor, astfel încât să răspundă imediat nevoilor cetățenilor refugiați din Ucraina, și, totodată, acțiuni umanitare esențiale, așa cum sunt donațiile directe și susținerea ONG-urilor active în sprijinirea refugiaților. 

Pentru simplificarea comunicării și a relației bancare cu cetățenii din Ucraina, BCR a mobilizat cu prioritate următoarele resurse:

  • 0373514244 – număr de telefon special, dedicat cetățenilor din Ucraina, pentru asistență 24/7 în servicii financiar-bancare;
  • suport.linia1@bcr.ro – adresă de mail suport pentru cetățenii din Ucraina;
  • Schimb valutar cash UAH-RON (hrivne-lei), la cursul BNR, în limita a 2.000 de lei de persoană/pașaport ucrainean. Oferta e valabilă doar pentru persoanele cu pașapoarte ucrainene, ca ajutor umanitar;
  • 0 lei costuri BCR la tranzacțiile efectuate la POS și ATM cu cardurile emise în Ucraina;
  • 0 lei comision de deschidere și administrare cont curent;
  • 0 comisioane pentru plați inter și intra bancare;
  • 11 sucursale BCR pregătite pentru a acoperi nevoia de cash suplimentar, 24/7. Acestea se află la zonele de graniță, iar echipele suplimentare acționează constant pentru a asigura alimentarea bancomatelor, astfel încât zona de ATM-uri să fie complet funcțională;
  • Secțiune specială de donații online în George pentru sprijinul copiilor și tinerilor din Ucraina.

În ceea ce privește participarea în zona de acțiune umanitară, implicarea BCR constă în:

  • Donații financiare directe către Salvați Copiii, Crucea Roșie Română și Asociația Tinerilor Ucraineni din România – ONG-uri care se implică susținut în criza refugiaților din Ucraina;
  • Încurajarea activă a celor aproximativ 5.400 de angajați ai Grupului BCR de a face donații către ONG-uri prin dublarea sumei donate online, în George;
  • Punerea la dispoziția autorităților a clădirilor BCR aflate în zonele de proximitate a graniței cu Ucraina, pentru a fi folosite ca spații logistice de depozitare a ajutoarelor sau a altor materiale de intervenție.

BCR a decis implementarea acestui program amplu de susținere a cetățenilor din Ucraina, prin măsuri care vor fi adaptate în permanență, în funcție de evoluția situației, înțelegând momentele dificile prin care trec, dar și necesitatea de a-și accesa resursele financiare fără probleme, chiar și din România.

OMNIASIG se alătură Crucii Roșii Române, în campania de sprijin a persoanelor afectate de conflictul armat din Ucraina

0

În aceste momente tensionate, cauzate de războiul din Ucraina, este nevoie mai mult ca oricând să acționăm cu iubire, pace și solidaritate. Foarte mulți cetăţeni ucraineni trec, în prezent, în România, fugind din calea războiului, și au nevoie de ajutor. În spirit de solidaritate față de poporul ucrainean, OMNIASIG Vienna Insurance Group se implică în campania Crucii Roșii Române „UMANITATEA NU ARE GRANIȚE”, cu o donație în valoare de 10.000 de euro, pentru sprijin logistic, uman și material a civililor ucraineni care ajung în România. 

OMNIASIG susține prin acest demers, în aceste momente dificile, familiile din Ucraina care și-au părăsit locuințele și îi încurajează pe toți cei care vor să se implice, să se alăture campaniei umanitare inițiate de Crucea Roșie Română, donând într-unul din conturile menționate pe website-ul organizației.  

În același timp, OMNIASIG se implică și la nivel local, în regiunea Iași, în campania umanitară „Ești printre prieteni… în România”, printr-o donație în valoare de 5.000 de euro. Această campanie este o inițiativă a Asociației Club Rotary Iaşi, pentru sprijinul rapid al refugiaților din Ucraina în zonele de tranzit, prin intermediul a circa 400 de voluntari implicați în acestă acțiune.

Condiții de ședere și oportunități de muncă pentru ucraineni în România

0

Material de opinie de Raluca Bontaș, Partener, și
Mihaela Vechiu, Manager, Servicii Dedicate Angajatorilor Globali,
Deloitte România

Situația creată de conflictul din Ucraina a generat un val de migrație către România și celelalte țări europene, cetățeni ucraineni și ai altor țări din regiune căutând zone sigure pentru a se stabili, cel puțin până la terminarea războiului. Dincolo de provocările legate de trecerea frontierelor, mulți dintre ei vor avea, foarte curând, de înfruntat și provocări financiare, astfel că este bine să se informeze cu privire la condițiile în care pot munci în țările în care se stabilesc. În România, există astfel de oportunități, de a lucra pentru angajatori activi pe piața locală, dar și pentru cei care își desfășoară activitatea în alte țări, inclusiv în Ucraina. Procedurile sunt greoaie, pe alocuri, dar poate că evenimentele fără precedent la care suntem martori vor determina autoritățile să le flexibilizeze.

În primul rând, cei care fug din calea războiului au nevoie de informații legate de rutele disponibile pentru a ajunge în România, de mijloacele de transport disponibile, de condițiile de intrare în țară. În linii mari, aceștia trebuie să știe că pot trece frontiera în România, în această perioadă, cu statut de scurtă ședere, pe baza pașaportului sau a cărții de identitate, valabile. În cazul în care nu au un act de identitate valabil, ucrainenii pot intra în țara noastră pe baza unei cereri de azil, depusă la poliția de frontieră. Totodată, este de menționat faptul că, în aceste cazuri, la graniță nu se solicită certificatul digital COVID-19 și nicio altă dovadă în această privință. Pentru cei interesați, o organizație nonguvernamentală a lansat, cu concursul autorităților române, o platformă cu toate informațiile necesare pentru a obține dreptul de intrare și de ședere în România, precum și detalii de trecere a frontierei.

Refugees from Ukraine cross the border into Poland, crisis related to the war in Ukraine, in Medyka, Polish-Ukrainian bordercross, Poland on March 2, 2022.
© EC – Audiovisual Service/European Union 2022

Aegon donează 1 milion de Euro în ajutoare umanitare pentru populația Ucrainei

0

Echipa Aegon din România a adunat materiale sanitare, alimente neperisabile, jucării și donații în bani; acestora li s-a alăturat contribuția de 10.000 Euro făcută de Aegon Pensii și Aegon Asigurări de viață din România; 100 de paturi și saci de dormit vor fi trimise în Ucraina; La nivel global, compania face donații în valoare de 1 milion de euro.

Aegon s-a mobilizat pe toate planurile, într-o amplă campanie de susținere a populației afectate de războiul din Ucraina. Aegon România a răspuns chemării venită din partea companiei mamă și completează donația de 1 milion de euro a Grupului Aegon, cu materiale sanitare, pături, saci de dormit, alimente, jucării plus o contribuție suplimentară de 10.000 de euro.  Încă de la primele ore ale dimineții de 24 februarie, când a fost anunțat primul atac asupra Ucrainei, echipa Aegon România a fost zguduită de cursul evenimentelor. 

„Misiunea noastră este aceea de a clădi un viitor financiar mai bun, un viitor sigur pentru copiii și familiile noastre. E de datoria noastră să ajutam – noi ca și companie, noi ca și părinți, ca și vecini ai Ucrainei, cu prieteni în Ucraina, ca oameni care simt durerea și zbaterea familiilor a căror viață a fost schimbată realmente peste noapte. Nu pot decât să sper că pacea e aproape, că primăvara va aduce soare și liniște ca să ne putem reconstrui o viață și o lume cu armonie și comunicare”, spune Sînziana Maioreanu, CEO Aegon România.

Pentru că totul s-a întâmplat extrem de repede, echipa Aegon a căutat o cale prin care să participe activ cât mai eficient. Adică să furnizeze exact ajutoarele cerute, în punctele în care era cea mai mare nevoie de ele. Soluția găsită pentru ca rezultatul tuturor acestor demersuri să ajungă la timp la cei în nevoie a fost colaborarea cu Crucea Roșie, atât la nivel global cât și local, cu Crucea Roșie din România și Cluj. Organizația a pornit o cauză în acest sens la nivel global, cu acțiuni dedicate de strângere donații în fiecare țară și cu intervenții direct în Ucraina.

„În aceste momente este important să fim solidari. Colegii, prietenii, familiile noastre, cu toții privim și trăim evenimentele cu îngrijorare, dar și speranță. Așa cum am făcut-o și în trecut, ne-am unit forțele și de această dată. Ca echipă, am adunat materiale sanitare, alimente neperisabile, jucării și bani pentru Crucea Roșie. Umanitatea nu are granițe. Donăm și 100 de paturi și saci de dormit care vor fi trimise în Ucraina. Acestora li s-a adăugat donația de 10.000 euro făcută de Aegon Pensii și Aegon Asigurări de Viață din România. Acțiunile noastre, aici, în România se adaugă celor făcute de Grupul Aegon, de la Haga ”, spune Sînziana Maioreanu.

OLX lansează o inițiativă urgentă de susținere a refugiaților ucraineni

0

OLX, lider al pieței locale de anunțuri generaliste și unul dintre cele mai vizitate site-uri din România, lansează o acțiune de susținere a populației afectate de războiul din Ucraina. Compania răspunde urgent crizei înregistrate la nivel internațional și se alătură, astfel, demersurilor impresionante de ajutorare a tuturor persoanelor dislocate din cauza acestui conflict.

Ajutor Ucraina este noua categorie din platforma OLX care va colecta anunțurile celor care pot da o mână de ajutor, de la persoane fizice la companii și ONG-uri din România, în încercarea de a se conecta cu persoanele care au nevoie imediată de asistență (materială, medicală, juridică etc.).

Așadar, în secțiunea recent inaugurată, anunțurile listate vor fi separate în două părți distincte: propunerile de ajutor și solicitările pentru diverse tipuri de sprijin. Fiecare dintre aceste anunțuri va putea fi asociat cu o anumită arie de interes, printre care:

  • Voluntariat (pentru cei care doresc să participe la variate activități de voluntariat sau cei care sunt în căutare de voluntari)
  • Transport (din partea persoanelor fizice și juridice)
  • Cazare (din partea persoanelor fizice și juridice)
  • Mâncare și provizii (restaurante, ONG-uri, rețele de bănci locale de alimente etc)
  • Donații electronice
  • Îngrijire copii (haine, încălțăminte, produse de igienă etc)
  • Asistență medicală (sub-categorie dedicată autorităților competente și instituțiilor cu atribuții în domeniu)
  • Asistență legală (sub-categorie dedicată autorităților competente și instituțiilor cu atribuții în domeniu)
  • Traduceri (din partea persoanelor fizice și juridice)
  • Îngrijire animale (adăpostire, mâncare, asistență veterinară)

Listarea anunțurilor pentru toate aceste domenii se va face în mod gratuit pe platforma OLX.