Cazacu, XTB: Carantinarea Europei ia prin surprindere oamenii, companiile și bursele deopotrivă

0

În Europa, o puternică accelerare a infectărilor COVID a luat prin surprindere continentul care privea până de curând spre relaxare și normalizare, arată Claudiu Cazacu, Consulting Strategist în cadrul XTB România, casă de brokeraj specializată pe bursele internaționale.

Creșterea numărului de cazuri a adus situații care păreau să țină de o etapă depășită: Austria a impus carantina, la fel și Slovacia, cu un număr de cazuri chiar mai ridicat. 

Germania și Olanda iau, de asemenea, în calcul restricții severe, după un val pe care puțini l-ar fi anticipat la asemenea nivel. Recordul de infectări per milion pe ultimele 7 zile l-a determinat pe ministrul sănătății din Germania să afirme: probabil, până la finalul iernii, cum se spune uneori în mod cinic, mai toată lumea din Germania va fi vaccinată, vindecată sau decedată. 

Rata de vaccinare pe continent este una destul de ridicată, 65,8% schema completă, și 70,1% cu cel puțin o doză, potrivit ECDPC (European Centre for Disease Prevention and Control), dar se pare, insuficientă pentru a opri răspândirea noilor variante. 

Cu toate acestea, speranțe mari sunt legate de aprobarea medicamentelor care ar putea ușura stresul asupra sistemului sanitar și ar permite trecerea pe un mod de răspuns mai puțin restrictiv, în lunile următoare. Pentru moment, însă, Europa trebuie să se adapteze la noua conjunctură.

Potrivit unui reper compus al percepției din economie, cu valoare neutră la 50, indicele de activitate al PMI a revenit în raportul din noiembrie la 55.8 puncte. Asta, după ce coborâse în octombrie la un minim al ultimelor 6 luni, cu o performanță relativ mai bună pentru sectorul serviciilor, în salt la 56,6 în noiembrie de la 54,6 în octombrie. The Purchasing Managers’ Index (PMI) oferă indicii despre tendințele economice, atât separat pe domeniile manufacturier și al serviciilor cât și agregat. 

Angajaților le este tot mai ușor să își găsească loc de muncă: ritmul de adăugare de noi job-uri a ajuns la un nivel depășit doar o singură dată în ultimii 21 de ani. 

Totuși, optimismul referitor la perspective a atins un minim al ultimelor 10 luni. 

După un an greu, în care scăderea economică de 6.3% în 2020 a fost aproape dublă față de cea înregistrată în SUA, Europa se așteaptă la o revenire de 5% în 2021 și nu își permite o erodare pe final de an a impulsului pozitiv, mai ales că pericolul unor frâne induse de sistemul de aprovizionare și criza energiei e în apropiere. 

Posibilitatea de a crește cu 4.3% în 2022, potrivit estimărilor Comisiei Europene, e de asemenea în strânsă dependență cu evoluția acestor luni.

Așa s-ar putea contura imaginea unor riscuri pe termen scurt peste nivelul celor percepute de piață. 

Indicele german DAX a pierdut doar 2.6% din vârf până la închiderea de miercuri, deși înregistrase în timpul ședinței un minim la distanță de 3,4% de vârf.

Situația actuală poate aduce, în funcție de orizontul de timp și profilul de risc acceptat, și oportunități. 

Politica monetară se păstrează în zona foarte stimulativă, ceea ce înseamnă, vânt în pânzele investitorilor, câtă vreme nu se adună alte surse de risc sever, mai ales în condițiile în care inflația depășește remunerarea prin depozite. 

Potrivit lui Jeremy Siegel, profesor la Wharton, SUA, recunoscut pentru abordarea sa foarte favorabilă acțiunilor, deși în SUA o creștere a dobânzilor în decembrie ar putea aduce o lovitură pieței bursiere, el însuși păstrează portofoliul având în vedere lipsa unor plasamente alternative atractive. 

Nivelul relativ ridicat al evaluărilor din piețe și așteptările de întărire a politicii monetare în SUA pot pune presiune pe apetitul investitorilor instituționali pentru acțiuni. Aceasta – în timp ce Europa este în urmă, iar randamentele în Germania la titlurile de stat pe 10 ani sunt în continuare negative.

Retailul, însă, care a surprins prin gradul înalt de participare la piață anul acesta, ar putea relua activitatea. Numele alese ar putea fi, din nou, din sectorul autovehiculelor electrice, însă inclusiv firme recent listate, pe lângă potențialul de a reactiva apetitul pentru „meme stocks”, de urmărit în perioada de iarnă. Pe lângă titluri deja istorice precum Gamestop, este probabil că vor fi căutați noi candidați la „gloria” unor forumuri Reddit, cu efect în valoarea de piață. 

În sectoarele „tradiționale”, titlurile din comerțul european, alături de cele din zona de vacanțe și călătorii, afectate temporar de restricții, ar putea stârni interesul piețelor pe un orizont mediu, o dată cu depășirea fazei acute și dorința de revenire la socializare și descoperirea unor noi locuri, sau pur și simplu evadarea din granițele prea cunoscute ale propriei locuințe. 

George se deschide pentru afaceri: primul banking inteligent© din România este acum disponibil și pentru microîntreprinderi și IMM-uri

0


  • La trei ani de la lansarea George pe piața din România, platforma se deschide oficial pentru business
  • Microîntreprinderile și IMM-urile își pot deschide contul George 100% online și beneficiază de o serie de produse și funcționalități care le ajută să-și gestioneze afacerile digital, simplu și modern
  • George transferă experiența online, pe care o oferă deja celor peste 1,3 milioane de clienți persoane fizice, către mediul de afaceri
  • George pentru afaceri a fost dezvoltat împreună cu clienții BCR. Peste 80.000 de clienți au interacționat cu platforma în faza de testare și au oferit suport în definitivarea experienței

George, primul banking inteligent din România, se lansează oficial pentru business și le propune antreprenorilor români să fie parteneri în lumea afacerilor inteligente digital. George transferă experiența digitală completă, pe care a acumulat-o în cei trei ani de la implementarea în România și pe care o oferă celor 1,3 milioane de clienți persoane fizice, către mediul de afaceri. Platforma pune astfel la dispoziția antreprenorilor un ecosistem de funcționalități care îi va ajuta să aibă un control mai bun al afacerilor, într-un mod simplu, rapid și modern.

 „Ultimii doi ani au demonstrat rezilienţa constructivă şi creativă a mediului de afaceri din România. Le datorăm enorm antreprenorilor, pentru că au știut să se adapteze și au făcut acest lucru cu un efort impresionant, atât material, cât și uman. În spatele afacerilor, care trec prin transformări existențiale și, în primul rând, digitale, sunt oameni cărora le trebuie un partener de drum ancorat în prezent și conectat la viitor. Au nevoie de o platformă deschisă pentru afaceri inteligente, capabilă să le simplifice viața, care să le ofere flexibilitate și viteză în luarea deciziilor ce fac diferența în business. Un instrument care le poate asigura transferuri mai rapide de informație, fluxuri de lucru mai eficiente și servicii financiare mai rapide, fără hârtii semnate și deplasări fizice. Am învățat, împreună cu clienții noștri, cum să construim un astfel de instrument. Cum să le putem pune la dispoziție timp personal sau timp pe care îl pot dedica pentru dezvoltarea afacerii. Împreună cu ei, cei 80.000 de clienți activi deja, îl deschidem acum oficial pe George pentru afaceri”, a declarat Sergiu Manea, CEO Banca Comercială Română.

Prin lansarea lui George și pentru mediul de business, Banca Comercială Română (BCR) propune antreprenorilor un portofoliu de produse și funcționalități digitale, unic ca ofertă integrată pe piața din România. Printre acestea, cele mai importante sunt:

  • Digital onboarding – orice antreprenor, administrator unic de companie, își poate deschide un cont pentru afaceri 100% online, fără să intre în contact fizic cu banca. Fără încărcarea documentelor în platformă și cu o singură ofertă de cont curent, este mai simplu ca oricând să-ți deschizi un cont de companie;
  • Multiprofile – asigură gestionarea în aplicație a contului de business, cât și a celui personal, și elimină nevoia folosirii de token-uri fizice sau a numerelor de telefon diferite;
  • Overdraft digital – oferă posibilitatea contractării unei linii de credit de până la 300.000 de lei, 100% online, cu un timp de aprobare de 15 minute, fără solicitarea altor documente. Toate informațiile necesare acordării creditului sunt prelucrate automat în George, inclusiv semnarea contractului.

Companiile care își deschid un cont de business George beneficiază de o personalizare a serviciilor în funcție de comportamentul tranzacțional al afacerii.

Platforma George a fost extinsă către mediul de business cu ajutorul și implicarea clienților BCR. În ultimul an, peste 80.000 de clienți au avut ocazia să interacționeze cu platforma, în faza de testare, și au oferit suport în definitivarea experienței.  

Cele  mai apreciate funcționalități din George sunt acum disponibile și pentru contul de companie:

  • Deschidere completă pentru business:
    • Se poate intra extrem de ușor, dar sigur. Prin: PIN, pattern (tipar), amprentă sau recunoaștere facială;
    • Meniuri simple, unde plățile se fac intuitiv și rapid;
    • Transferuri și plăți în lei și valută, inclusiv plăți automate (Standing Order/Direct Debit) și plăți de facturi;
    • Reply & redo pe tranzacții, ca într-un simplu mail;
    • Scanarea codurilor QR/codurilor de bare/IBAN-urilor și generare de coduri QR;
    • Personalizarea șabloanelor de plată și a tranzacțiilor, precum și clasificarea tranzacțiilor;
  • Notificări push;
  • Gestionarea completă a cardurilor, prin posibilitatea blocării și deblocării lor, a recuperării PIN-ului, setarea limitelor de card și reemiterea cardurilor în aplicație.
  • Managementul afacerii în digital
    • Obținerea rapidă a unui extras de cont în aplicația mobilă; 
    • Căutare simplă, de tipul motoarelor web, în arhiva tranzacțională disponibilă până la șapte ani. Poți căuta după cuvinte-cheie, nume sau date, în funcție de cum îți este mai ușor;
    • Gestiune mai bună a vieții financiare a companiei, prin alocarea rapidă a cheltuielilor și tranzacțiilor;
    • Culori și imagini de profil pentru personalizarea conturilor, dar și posibilitatea configurării ecranului principal;
    • Etichetare tranzacții și adăugare atașamente pentru organizarea mai ușoară a afacerii.
  • Magazin online
    • Soluții de securitate cibernetică Bitdefender, pentru afaceri, cu prețuri preferențiale;
    • Certificate de semnătură digitală calificată Trans Sped; 
    • Aplicația TOM, care poate transforma orice telefon într-un POS;
    • Solicitare leasing.

În inima primului banking inteligent© din România se află platforma digitală George, cea mai populară platformă de digital banking din Europa Centrală și de Est, care are deja peste 1,3 milioane de clienți persoane fizice în România. Dintre aceștia, 300.000 de noi clienți au făcut cunoștință cu George numai în 2021. 

George este un ecosistem digital, care se transformă și evoluează permanent. Astfel, George a adăugat 40 de noi funcționalități numai în acest an și se bucură de cel mai mare rating în rândul aplicațiilor bancare din România în Google Play și AppStore. Platforma George a fost proiectată de hub-ul de inovație de la Viena al Erste Group, cu implicarea mai multor tineri IT-iști români. George a fost redezvoltat la nivel local de experții BCR, împreună cu un întreg ecosistem digital, unic în Grupul Erste. Mai multe detalii despre George pentru afaceri sunt disponbile aici. George pentru afaceri va fi prezentat astăzi LIVE, începând cu ora 12:00, în cadrul IQ Digital, un proiect hibrid media complex care îmbină elemente din televiziune, digital video, online publishing, dar și din zona trainingurilor și a marilor evenimente de business organizate înaintea pandemiei, proiect gândit de echipa festivalului UPGRADE 100. Lansarea va putea fi urmărită live pe platforma www.IQDigital.ro.

Locuri de muncă vacante

0

Agenţii economici din județul Ilfov au înregistrate la Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Ilfov 1131 locuri de muncă vacante: 51 – pentru studii superioare, 252 – pentru studii medii, 185 – pentru muncitori calificaţi, 653 – pentru muncitori necalificaţi.

Oferta este în profesiile, meseriile, ocupaţiile: director comercial, director tehnic, contabil-șef, manager de zonă, consilier tehnic, inginer geodez, asistent medical generalist, specialist în recrutare, analist, programator, consilier juridic, contabil, agent de vânzări, ofițer operațiuni financiar-bancare, agent comercial, agent transporturi, agent reclame publicitare, inspector resurse umane, funcționar administrativ, recepționer de hotel, funcționar informații clienți, bucătar, casier, agent de securitate, lăcătuș-mecanic, zugrav, electrician auto, mecanic agricol, croitor, operator mase plastice, șofer autoturisme și camioane, femeie de serviciu, muncitor necalificat în industria confecţiilor, portar, paznic, curier etc.

Condiţiile de angajare, valabilitatea ofertei şi informaţiile suplimentare despre fiecare loc de muncă în parte se pot obţine la sediul AJOFM Ilfov din Bucureşti, str. Ruginoasa, nr. 4, sector 4, la telefon (021)332.37.08/105, pe site-ul ANOFM  https://www.anofm.ro/  sau la punctele de lucru ale AJOFM Ilfov.

Două milioane de puieți forestieri plantați deRomsilva în campania de toamnă

0

Regia Națională a Pădurilor – Romsilva anunță că plantează circa două milioane de puieți forestieri în campania de împăduriri de toamnă, regenerând 2.697 hectare fond forestier, din care 1.548 hectare, prin regenerări naturale și alte 1.149 hectare, prin regenerări artificiale, adică prin lucrări de împăduriri.

Romsilva subliniază că „tot în campania de împăduriri de toamnă, vor fi efectuate lucrări de completări curente pe 392 hectare și lucrări de refaceri ale plantațiilor afectate de calamități, pe alte 275 hectare.

Programul din acest an de regenerare a pădurilor de stat administrate de Regia Națională a Pădurilor – Romsilva prevede lucrări pe 12.670 hectare fond forestier, din care regenerarea naturală pentru 8.037 hectare și regenerări artificiale, prin lucrări de împăduriri, pe 4.633 hectare fond forestier”.

Romsilva informează că „în cursul campaniei de împăduriri de primăvară au fost efectuate lucrări de regenerare pe 10.420 hectare fond forestier administrat de Romsilva, din care 6.846 hectare au fost regenerate natural și 3.574 regenerate artificial. Tot în cursul campaniei de împăduriri de primăvară au fost efectuate lucrări de completări pe 1.582 hectare și lucrări de refacere a plantațiilor pe 215 hectare. În total, în cursul campaniei de împăduriri de primăvară, au fost plantați 21.875.000 puieți forestieri.

În ultimii cinci ani, Regia Națională a Pădurilor – Romsilva a regenerat 75.401 hectare fond forestier proprietatea publică a statului, din care 48.163 hectare regenerate natural și 27.238 hectare prin lucrări de împăduriri, plantând în acest interval de timp 151,66 milioane puieți forestieri”.

Regia Națională a Pădurilor – Romsilva reamintește că „administrează 3,13 milioane hectare păduri proprietatea publică a statului, circa 48% din pădurile țării, și asigură servicii silvice pentru circa un milion hectare de păduri aflate în alte forme de proprietate. 

Din totalul pădurilor proprietatea publică a statului, 80% dețin certificarea managementului forestier în standard international”.

Foto: Romsilva

Paul Anghel, ANPC: Nu există presiune din perspectivă politică

0

Paul Silviu Anghel, director general pentru Control și Supraveghere Piața și Armonizare Europeană, în cadrul Autorități Naționale pentru Protecția Consumatorului (ANPC) spune că nu au existat și nici nu există vreo presiune din partea Guvernului Român sau a vreunei ambasade străine, iar dacă ar fi, nu va ezita să facă public acest lucru.

În cadrul conferinței Impactul Green Deal și evoluției retail-ului în Europa Centrală și de Sud Est” din cardul BucharestFoodSummit.ro, Paul Anghel recunoaște că în momentul de față, cu toate sancțiunile acordate, ANPC nu se numără printre preferații operatorilor economici și nici nu exclude posibilitatea ca aceștia să se fi plâns în anumite locuri.

„Presiune din perspectivă politică nu există, totuși în funcție de programul de guvernare există anumite tendințe care sunt ale guvernul român și aici nu cred că a existat un guvern în ultimii 14 ani care să nu pună în prim plan securitatea și siguranța consumatorului român. Pot să fiu martor că niciunul dintre fostele guverne nu au pus pe locul doi sau trei protecția consumatorului și pe primul plan un anumit interes al vrunui operator economic” declară la  BucharestFoodSummit.ro

Articol preluat de pe FoodBiz.ro

Studiu EY: Directorii generali locali anticipează cheltuieli mai mari cu transformarea în următorii trei ani

  • 97% dintre companiile românești și-au accelerat moderat sau semnificativ agenda de transformare ca reacție la schimbările intensificate de pandemie 
  • 100% dintre directorii generali locali estimează cheltuieli mai mari cu transformarea în următorii trei ani, comparativ cu ultimii trei ani
  • 84% dintre directorii generali români consideră accelerarea inovațiilor tehnologice și digitale drept cea mai importantă tendință cu impact asupra propriei companii

În ultimul deceniu s-au înregistrat valuri de schimbări tot mai mari, care au erodat starea de fapt și au început să redefinească modelele de afaceri și operaționale și chiar misiunea organizațiilor. Nevoia de agilitate și inovație a convins companiile să înceapă să renunțe la izolarea pe insula propriilor operațiuni în favoarea colaborării în cadrul unor ecosisteme. Iar atenția s-a reorientat de la a oferi profituri pe termen scurt acționarilor către a crea valoare pe termen lung pentru toți actorii interesați, conștientizându-se faptul că resursa umană este vectorul cel mai important de valoare la toate nivelurile.

Inițiativele de transformare ocupă primul loc în planurile directorilor generali (CEO) din România

Conform studiului EY CEO Imperative România, din punctul de vedere al inițiativelor de transformare, majoritatea directorilor generali din România (88%) intenționează să inițieze o transformare nouă și cuprinzătoare într-un orizont de timp de 12 luni, iar cele mai semnificative investiții vor fi direcționate către date și tehnologie. Toți liderii de companii din România (100%) consideră că în următorii trei ani companiile vor cheltui mai mult cu transformarea decât în ultimii trei ani, față de 65% dintre directorii generali de la nivel global.

Principalele trei tendințe care vor genera schimbarea în cadrul companiilor din România sunt considerate inovația tehnologică și digitală, modificarea experiențelor și așteptărilor clienților și geopolitica. Și executivii de la nivel global se așteaptă ca riscurile politice să se mențină la un nivel ridicat în anul care urmează, conform analizelor EY, riscurile geopolitice fiind menționate drept cea mai mare preocupare a acestora, oglindind astfel și opiniile liderilor de companii din România, cuprinse în studiul local CEO Imperative.

Bogdan Ion, EY Romania

„Indiferent dacă prioritatea sa este reprezentată de informații, durabilitate sau inovație, compania viitorului va avea nevoie să deruleze multiple transformări continue în cadrul organizației, bazate pe trei vectori de valoare interconectați: orientarea spre oameni, adoptarea rapidă a tehnologiilor și inovație la nivelul adecvat. Integrarea acestor trei vectori de valoare în fiecare aspect al transformării transfuncționale continue va permite directorilor generali să valorifice la maximum creșterea companiei lor și, în ultimă instanță, să susțină crearea de valoare pe termen lung pentru toți actorii interesați”, a declarat Bogdan Ion, Country Managing Partner EY România & Moldova și Chief Operating Officer al EY în regiunea Europei Centrale și de Sud-est și Asiei Centrale (CESA). 

Revenind la inovație și analizând datele, studiul derulat în România relevă că, pentru liderii locali, principalele priorități în domeniul transformării sunt inovația (72%), cultura și misiunea (66%) și resursele umane și abilitățile (56%). 

Leadership pentru viitor

În privința rolului conducătorilor în viitor, toți directorii generali din România au fost de acord că liderii trebuie să gestioneze transformări multiple și continue în organizație și 89% dintre respondenți consideră că directorul general trebuie să fie liderul proceselor de inovație transformatoare și de redefinire a activității. În plus, 91% cred că dobândirea încrederii din partea actorilor interesați va deveni o parte tot mai importantă a activității directorului general.

În ceea ce privește caracteristicile conducătorului eficient în următorii cinci ani și ulterior, liderii au subliniat mentalitatea orientată spre transformare, inovația, compasiunea și încrederea.

Studiul poate fi consultat aici.


Studiul global EY CEO Imperative Study 2021 a fost conceput și elaborat de EYQ, un think tank global al EY. Concluziile studiului se bazează pe interviuri cu 305 de directori generali din toată lumea, care conduc companii incluse în clasamentul Forbes Global 2000. Forbes Insight a desfășurat activitatea de intervievare în perioada octombrie – decembrie 2020.  Acest material face parte din seria EY CEO Imperative, care oferă răspunsuri și măsuri de importanță critică, menite să ajute directorii generali să regândească viitorul organizațiilor lor. Pentru mai multe informații cu privire la această serie, vizitați ey.com/ceoimperative. 

Activitatea de colectare a datelor pentru ediția din România a fost desfășurată de Forbes Insights în perioada martie-aprilie 2021. 

Europa digitală: Parlamentul European solicită introducerea rapidă a pașaportului european de securitate socială

0
  • Portabilitatea digitală a drepturilor de securitate socială pentru lucrătorii mobili 
  • Respectarea strictă a normelor UE privind protecția datelor cu caracter personal  
  • Respectarea diversității sistemelor naționale de securitate socială 

Parlamentul European solicită Comisiei o propunere legislativă privind un pașaport european de securitate socială înainte de sfârșitul lui 2022, pentru a reduce sarcina administrativă a lucrătorilor mobili.

Într-o rezoluție adoptată joi, eurodeputații îndeamnă Comisia Europeană să accelereze planurile pentru un pașaport european de securitate socială (PESS) pentru a facilita transferabilitatea drepturilor de securitate socială pentru lucrătorii mobili. PESS va permite verificarea în timp real a datelor lucrătorilor mobili de către autoritățile naționale ale statului membru în care intenționează să lucreze. Acesta va contribui la combaterea fraudei sociale și a muncii nedeclarate, și va facilita, în același timp, urmărirea și revendicarea drepturilor și a contribuțiilor la asigurările sociale ale lucrătorilor.

Respectarea diversității

Eurodeputații afirmă că inițiativa PESS ar trebui să aducă beneficii clare pentru toate părțile interesate implicate: lucrătorii mobili, întreprinderile, angajatorii, sindicatele și autoritățile naționale. Aceasta ar trebui să protejeze drepturile lucrătorilor și să facă procedurile administrative mai puțin complicate și mai eficiente. În același timp, pașaportul ar trebui să respecte diversitatea sistemelor naționale de securitate socială și să nu devină o condiție pentru exercitarea libertății de circulație.

Confidențialitate

Potrivit eurodeputaților, orice schimb de informații prin intermediul PESS ar trebui să fie ghidat de respectarea strictă a normelor UE privind protecția datelor cu caracter personal. Securitatea socială și datele cu caracter personal ar trebui să fie puse doar la dispoziția persoanei și a autorităților naționale competente în cauză și nu ar trebui să fie partajate în alte scopuri decât asigurarea respectării normelor UE în materie de securitate socială.

O carte de identitate electronică europeană

Actualul proiect-pilot pentru un pașaport european de securitate socială include doar informații cu privire la securitatea socială a lucrătorilor mobili. Eurodeputații doresc ca PESS să fie extins la alte domenii ale dreptului muncii din UE, cum ar fi asigurările de sănătate și pensiile, și să completeze cartea de identitate electronică europeană și alte inițiative ale UE de digitalizare în domeniul securității sociale.

Rezoluția a fost adoptată cu 598 voturi pentru, 59 împotrivă și 38 abțineri.


Începând din 2014, Parlamentul European a solicitat Comisiei, în mai multe rânduri, să introducă o propunere legislativă privind un număr european de securitate socială pentru a crea un instrument digital la nivelul UE pentru coordonarea securității sociale. În planul său de acțiune privind Pilonul european al drepturilor sociale, Comisia a anunțat lansarea unui proiect-pilot pentru a explora lansarea unui pașaport european de securitate socială.

Platforma locală de software inteligent RaBit oferă servicii gratuite pentru digitalizarea afacerilor aflate la început de drum

0

RaBit, platforma locală de software inteligent dedicată digitalizării proceselor de business din cadrul companiilor, lansează programul Start-up, prin care își propune să ofere servicii gratuite antreprenorilor cu afaceri la început de drum. 

Lansată oficial în luna august a acestui an, RaBit este o platformă integrată de management, cu funcționalități multiple și tehnologii de ultimă generație, având rolul de a automatiza, simplifica și eficientiza procesele implicate în viața unei companii.

Pentru a beneficia de această oportunitate, antreprenorii își pot face cont gratuit pe platforma RaBit și pot accesa funcționalitățile disponibile, având posibilitatea să își organizare și structureze activitățile mult mai eficient. Astfel, RaBit oferă posibilitatea de a monitoriza în timp real evoluția business-ului, într-o interfață grafică ușor de înțeles și utilizat, accesibilă atât pe web, cât și pe dispozitive mobile de tip IOS și Android.

Emanuel Mărcuș

Emanuel Mărcuș, Fondator RaBit și CEO RiseTech: Ideea acestei campanii ne-a venit la scurt timp după lansarea din luna august a versiunii RaBit cu posibilitate de înrolare online. În primele 2 luni, am avut peste 120 de companii din diferite industrii care s-au înrolat online, însă o parte dintre acestea erau de dimensiuni mici și aveau nevoie doar de un singur utilizator pentru a-și gestiona business-ul. Pentru a simplifica lucrurile, am decis sa eliminăm din planul tarifar perioada de probă de 2 luni. Astfel, indiferent de dimensiunea companiei, pentru un utilizator aplicația RaBit va fi gratuită de acum înainte. În momentul în care se dorește adăugarea unui nou utilizator, atunci compania va intra în planul tarifar Grown-up”.

Platforma RaBit este o soluție cloud ce conține modulele de ofertare, project management, planificare resurse, facturare, cashflow, managementul clienților și al furnizorilor, muncă colaborativă (taskuri), time management pentru angajați, gestiune stocuri, producție.

Pe lângă procesele de digitalizare, RaBit ajută și la identificarea riscurilor unei companii, atrăgând atenția asupra aspectelor care trebuie corectate. 

Pentru anul 2022, RaBit își propune să implementeze un modul de integrare între companii. Acest lucru va permite companiilor să integreze activitățile desfășurate împreună cu furnizorii și clienții într-un mod mult mai eficient.

Totodată, un alt obiectiv al companiei pentru anul viitor este de a accesa o rundă de investiții care să permită creșterea echipei, precum și scalarea platformei la nivel internațional.

În prezent, în platforma RaBit sunt înscrise peste 200 de companii, inclusiv companii cu peste 100 de angajați.

PayWell 2021: Majorările salariale bugetate de companii pentru 2022 ar trebui revizuite cu 2-3 puncte procentuale în sus, din cauza inflației

0

Creșterea ratei inflației pune presiune pe majorările salariale bugetate de companiile private din România pentru 2022, estimate anterior în medie la 7%, care ar trebui revizuite în sus cu două – trei puncte procentuale, pentru a compensa erodarea puterii de cumpărare, reiese din a doua parte a studiului PayWell 2021, realizat de PwC România.

Majoritatea companiilor și-au realizat bugetele de creșteri salariale la sfârșitul verii, când inflația se situa la 4%. Pentru finalul anului așteptările sunt ca inflația să depășească 7%, ceea ce ar putea determina revizuirea bugetelor salariale.

Daniel Anghel

Pentru 2022 companiile își construiseră bugete mai moderate comparativ cu acest an, când rata medie de majorare a fost de 8,9%, care venea după un an 2020 greu, cu întreruperi de activitate, șomaj tehnic sau înghețări salariale în multe industrii. Creșterea inflației peste estimări în acest an va pune însă presiune pe aceste bugete, iar companiile vor fi nevoite să își ajusteze politicile pentru a fi competitive pe piața muncii, ținând cont însă de resursele disponibile”, a declarat Daniel Anghel, Partener servicii fiscale și juridice PwC România.

Conform estimărilor companiilor respondente, bazate pe bugetele din vară, anul viitor, cea mai mare creștere medie a salariilor de circa 13% este prevăzută în industria de serviciilor de marketing și publicitate, urmată de servicii financiare cu 11,06%, asigurări cu 8,75%, IT cu 6,83%, retail cu 5,94%, centrele de servicii cu 5,79%, industrie cu 5,42% și sectorul farmaceutic cu 4,41%. Observăm, de altfel, că sectoarele care au avut creșteri mai mici anul acesta și anul trecut, sunt în top în anul următor, pentru a recupera. Cele mai mari venituri salariale medii sunt în sectorul IT, urmat în ordine de servicii financiare, centre de servicii, industrie, bunuri de larg consum, asigurări, farmaceutic, servicii medicale, ospitalitate și retail.

Studiul reflectă și diferențe demografice în abordarea pachetelor de remunerare. Cea mai bine plătită grupă de vârstă este cea cuprinsă între 26 și 43 de ani, categoria 44-54 de ani fiind la un nivel ușor mai redus decât cea anterioară, iar după 55 de ani nivelul salarial acordat de companii scade și pentru că procentul angajaților din acest segment este foarte mic. De asemenea, remunerarea femeilor față de bărbați este vizibil mai scăzută în anumite segmente profesionale, cum ar fi categoria muncitori / operatori. 

În același timp, angajații cu performanțe ridicate sunt plătiți cu 12% până la 18% mai mult decât restul angajaților, la fel și cei care au o vechime mai mare în firmă.

Oana Munteanu – Senior Manager, PwC Romania

Piața muncii s-a schimbat foarte mult de la începutul pandemiei. Pe lângă accelerarea  digitalizării și schimbările ireversibile generate de flexibilitatea modului de lucru, vorbim și despre evoluții în zona relațiilor de muncă, de exemplu, o apetență crescută a multor categorii profesionale de a lucra contractual, pe proiecte, și de a nu avea angajamente pe termen lung, ceea ce determină provocări din partea organizațiilor de a-și regândi politicile de resurse umane. Astfel, presiunea dată de disponibilitatea forței de muncă de care vorbim de câțiva ani a continuă, dar capătă și valențe noi. Planurile ambițioase de creștere și transformare ale organizațiilor, inclusiv cele publice, ar putea fi limitate de lipsa resurselor umane. La nivel internațional, în 2022 angajatul va avea o putere de negociere mai mare, inclusiv în economiile stabile din punct de vedere al pieței muncii, cu atât mai mult în cele emergente din Europa Centrală și de Est, care încă au probleme structurale”, a arătat Oana Munteanu, Director People & Organization PwC România, coordonatoarea studiului.


A doua parte a studiului salarial şi de beneficii PayWell România 2021 a fost extins, incluzând industrii noi pentru raport, respectiv tehnologie, BPO, asigurări, advertising și FMCG. Prima parte a studiului PayWell România 2021 a cuprins peste 100 de companii din industrie, banking, farmaceutic, retail și ospitalitate, pentru care rata medie de creștere a salariilor în 2022 a fost calculată la 8,1%. În total, la ambele părți ale sondajului au participat peste 200 companii, rata de creștere medie de salarii recalculată fiind 7%.

Studiu Deloitte-MIT Sloan Management Review: companiile depind tot mai mult de așa-numiții „angajați externi” precum contractanții, furnizorii de servicii, colaboratorii, dezvoltatorii și chiar soluțiile tehnologice

0

Forța de muncă a companiilor depinde tot mai mult de așa-numiții „angajați externi”, care se referă la contractanți precum lucrătorii temporari, furnizorii de servicii precum consultanții de management sau agențiile de comunicare, colaboratori externi, dezvoltatori și chiar soluții tehnologice precum inteligența artificială, roboții, chatbots, după cum menționează aproximativ 90% dintre participanții la studiul Future of the Workforce Global Executive Study, realizat de Deloitte și MIT Sloan Management Review. O treime dintre companii (33%) se așteaptă ca dependența lor de angajații externi să crească în următorii doi ani, în special în ceea ce privește soluțiile de tehnologie (73% dintre respondenți), dezvoltatorii (61%) și colaboratorii externi (48%). Această tendință se manifesta încă dinainte de pandemie și cel mai probabil va continua și după ce efectele sale se vor diminua, subliniază studiul.

Deși se bazează pe ideile și competențele angajaților externi, peste 70% dintre companii nu sunt pregătite pentru a gestiona o astfel de structură a forței de muncă.

„Această nouă abordare privind structura forței de muncă, pe care studiul Deloitte o denumește «ecosistemul forței de muncă», reprezintă o schimbare semnificativă față de viziunea tradițională, conform căreia companiile se bazau pe angajați cu normă întreagă, care aveau cariere cu o evoluție mai degrabă liniară. Pe de altă parte, companiile au deocamdată sisteme și procese de management, strategii privind forța de muncă și atragerea de competențe, sisteme de management al performanței și politici de remunerare concepute pentru a se concentra asupra angajaților interni. Reconcilierea acestor două realități și abordarea lor într-o manieră integrată devine o provocare majoră, cu implicații semnificative la nivel de strategie, leadership, cultură organizațională”, a spus Raluca Bontaș (foto), Partener Global Employer Services, Deloitte România.

Măsurile legate de forța de muncă pe care le-au implementat organizațiile pentru a se adapta la schimbările bruște generate de pandemia de COVID-19 au constat în principal în oferirea de oportunități de învățare și dezvoltare (57%) și în desemnarea de noi roluri angajaților existenți (55%). De asemenea, 65% dintre companii au intensificat ritmul de automatizare a proceselor și sarcinilor.

Studiul subliniază că modul de lucru se schimbă, deoarece companiile au acum o abordare bazată pe echipe, pe proiecte, pe viteză, pe inovație și pe relația dintre oameni. Organizațiile se concentrează și pe munca de la distanță – o tendință prezentă dinainte de pandemie și alimentată parțial de măsurile de carantină – datorită beneficiilor acesteia în mai multe arii, cum ar fi costurile companiilor cu sediile, constrângerile legate de imigrație sau chiar creșterea eficienței.

O altă tendință majoră evidențiată de studiu este evoluția preferințelor angajaților, pentru care sentimentul de sens pe care îl găsesc în muncă, flexibilitatea și experiențele personalizate au devenit mai importante decât stabilitatea și siguranța locului de muncă. De asemenea, oamenii își construiesc tot mai des cariere cu structuri diferite și de durată mai mare, care implică alinierea stilului de viață cu stilul de lucru, dobândirea de noi competențe și o viață profesională activă după vârsta de 65 de ani.

Strategia privind forța de muncă este văzută ca o responsabilitate comună a echipei de top management, ce implică în principal directorul executiv (56% dintre respondenți) și directorul de resurse umane (37%), dar și directorul de operațiuni, directorul financiar, directorul de strategie și directorul juridic, conform studiului.

Studiul Future of the Workforce Global Executive Study a fost efectuat de Deloitte și MIT Sloan Management Review în rândul a peste 5.000 de respondenți de pe toate continentele.