Chiriași noi în comunitatea H Victoriei 109

0

Dezvoltatorul imobiliar Hagag Development Europe anunță închirierea a aproximativ 1.250 de metri pătrați de spații de birouri în clădirea H Victoriei 109. Noii chiriași sunt BTDConstruct & Ambient și Progetto Lusso Industrial Cluster, parte din Grupul de Companii BTD, jucători importanți din industria de construcții comerciale și industriale, respectiv din inginerie, arhitectură și design. Ei ocupă etajele 2, 3, 7 și parțial etajul 1, în aripa din Calea Victoriei. 

Yitzhak Hagag, cofondator și acționar Hagag Development Europe: „Îmi face plăcere să le urez bun venit noilor noștri chiriași, BTDConstruct & Ambient și Progetto Lusso, în comunitatea H Victoriei 109. Totodată, mă bucur să văd că, în ciuda vocilor mai puțin optimiste, piața de spații de birouri s-a dovedit rezilientă și cererea a rămas pregnantă. Cred că marea majoritate a companiilor ale căror model de afaceri este centrat pe dezvoltare continuă și în special companiile care pun bunăstarea angajaților pe primul plan, vor investi întotdeauna într-un spațiu de birouri modern, care să le ofere toate facilitățile necesare unei creșteri armonioase pe termen lung.”

Cornel Dogaru, CEO BTDConstruct & Ambient: „BTDConstruct & Ambient împlinește anul acesta 9 ani de activitate în sectorul de construcții din România. În tot acest timp am crescut alături de angajații și partenerii noștri, ne-am consolidat portofoliul de clienți, precum și pe cel de servicii și am livrat proiecte extraordinare. Dinamismul pieței și evoluția pozitivă a companiei ne-au motivat să recrutăm an de an noi colegi, aceste demersuri generând, implicit, și nevoia unui spațiu de lucru mai amplu. Așadar, relocarea BTDConstruct & Ambient și Progetto Lusso (parte din Grupul de Companii BTD), într-un spațiu mai generos și mai modern, a venit ca un pas firesc pentru noi în aceste momente. Apreciem foarte mult abordarea și demersurile Hagag Development Europe pentru revitalizarea țesutului urban al orașului, astfel că decizia de a alege H Victoriei 109 a fost, și aceasta, la fel de naturală.”

Hagag Development Europe reamintește că „H Victoriei 109 este unul dintre cele mai proeminente proiecte de birouri livrate în ultimul deceniu în zonele centrale și ultra-centrale ale Bucureștiului și singurul localizat pe Calea Victoriei. Desfășurat pe 8 nivele și cu o suprafață închiriabilă totală cu peste 6.000 de metri pătrați, proiectul este certificat BREEAM In-Use cu standardul Excellent și dispune de facilități similare celor specifice clădirilor de birouri de clasă A, oferind astfel o experiență de lucru excepțională. Totodată, amplasamentul central asigură accesul facil atât cu mașina personală sau transportul public, precum și cu mijloace de transport alternative, cum sunt bicicleta sau trotineta, din ce în ce mai apreciate în ultimii ani”.  

Hagag Development Europe este caracterizat ca „un investitor și dezvoltator imobiliar specializat în proiecte din domeniul rezidențial, comercial și hotelier din România, listat la Bursa de Valori din Tel Aviv. Compania este implicată în achiziționarea, dezvoltarea, renovarea și administrarea mai multor clădiri și proiecte situate în zonele premium ale Bucureștiului și este singurul jucător de pe piața locală care plasează investiții semnificative în dezvoltarea segmentului de nișă al reînnoirii urbane prin reconversia clădirilor vechi, istorice, cu prezență arhitecturală unică”.

Dai-Tech, creştere a cifrei de afaceri cu 47% în 2021 față de 2020

0

Compania Dai-Tech SA din Timișoara, care deţine nJoy, brandul românesc de echipamente şi soluţii IT&C de protecţie a echipamentelor electrice şi electronice, lider pe piaţa autohtonă de UPS (sisteme neîntreruptibile de alimentare cu energie), anunță că „a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 25,15 milioane de lei (5,09 milioane de euro), în creştere cu 47% faţă de 2020. 

Având o experienţă de peste 20 de ani, echipa Dai-Tech este deschisă la accesarea de noi surse de finanțare, fie de tip private equity, fie prin listarea pe Bursa de Valori București. Atragerea unui investitor strategic în acționariat, preferabil cu know-how în dezvoltarea companiilor industriale, ar accelera ritmul de creștere, pe o piață cu multe oportunități.

Sub brandul nJoy sunt produse echipamente electrice şi soluţii eficiente de back-up electric, care pot fi folosite atât de utilizatorii casnici, dar şi pentru orice tip de arhitectură electrică complexă, pentru spații de birouri, rezidențiale, comerciale sau industriale. Dai-Tech, prin soluţiile sale nJoy, poate susţine procese complexe de producţie de tip OEM (Original Equipment Manufacturer) şi ODM (Original Design Manufacturing) pentru cei care doresc produse personalizate, prin adaptarea unor produse existente sau crearea unor noi concepte. De asemenea, compania poate asigura suport în orice etapă a procesului de producție, de la schiţa de produs până la integrarea soluției în mediul propriu-zis, oferind produse la standarde de calitate înalte, la preţuri competitive.

Strategia actuală de business nJoy este de a sprijini întregul proces de dezvoltare a unei soluții de back-up electric, de la ideea inițială până la implementarea, finalizarea şi integrarea ei într-o structură deja existentă – fie că este vorba de private labelling, modificarea unui produs existent sau crearea unui produs complet nou”. 

Adorian Demeter, Fondator și General Manager, Dai-Tech

Adorian Demeter, fondator şi General Manager al Dai-Tech: „Am înregistrat vânzări foarte bune ale produselor noastre nJoy, atât în ţară, cât şi pe celelalte piețe unde suntem prezenţi, iar evoluţia pieţei globale ne oferă motive să fim optimişti în continuare. Dacă ne gândim la industrii de vârf, pentru care o secundă fără alimentare electrică poate duce la pagube considerabile, până la faptul că tot mai mulţi oameni lucrează de acasă şi au nevoie permanent să fie conectaţi la o sursă de energie, putem realiza rolul echipamentelor de tipul celor produse de noi în asigurarea unei nevoi vitale. Produsele noastre sunt destinate să protejeze echipamentele electronice în situația unei căderi de curent de durată scurtă sau medie, provocate fie de furtuni, fluctuații majore de tensiune sau pene de curent. Am creat sute de produse performante, care au la bază tehnologii de ultimă oră, respectând cele mai înalte standarde internaţionale de calitate şi sustenabilitate.” 

Dai-Tech subliniază că „optimizează continuu producţia proceselor sale, folosind tehnologii prietenoase cu mediul şi reciclând într-un mod eficient deşeurile. Echipamentele nJoy respectă standardele RoHS (Directiva 2011/65/UE), valabile pentru toate produsele electrice și electronice puse în vânzare pe teritoriul Uniunii Europene. Certificarea include prevederi care interzic utilizarea de materiale şi substanţe considerate periculoase în procesul de producţie şi reciclare şi pentru mediul înconjurător. 

Conform unui studiu al companiei de cercetări de piață, GfK, şi coroborat cu rapoartele interne ale Dai-Tech din 2020, brandul nJoy este alegerea numărul 1 a consumatorilor din România la categoria de echipamente UPS”.

Dai-Tech este recunoscută ca „o companie cu sediul în Timişoara, care deţine brandul de echipamente şi soluţii de securitate şi infrastructură electrică, nJoy, din 2010. Până în prezent, Dai-Tech a lansat peste 500 de produse nJoy – UPS, baterii, AVR-uri (stabilizatoare de tensiune) și surse de alimentare. Produsele sale se vând în 15 ţări: Armenia, Bulgaria, Cehia, Grecia, Italia, Kosovo, Liban, Macedonia de Nord, Portugalia, România, Rusia, Serbia, Tunisia, Ucraina și Ungaria. Dai-Tech este certificată la standarde internaționale pentru managementul calității prin ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001, emise de TUV Austria, iar produsele sale trec cu brio certificările de performanță IEC-62040-3, plasând compania între jucătorii de top pe plan global”.

Appraisal & Valuation SA, cifră de afaceri crescută cu 18% în 2021 față de 2020

0

Appraisal & Valuation SA (deținătorul brandului NAI Romania și unul dintre liderii pieței de evaluări, indicativ bursier APP) anunță o creștere a cifrei de afaceri în 2021 cu 18% față de 2020

Andrei Botiş (foto), CEO Appraisal & Valuation SA: „Această creștere programată este rezultatul muncii unei echipe care, timp de un an calendaristic, a fructificat din plin toate oportunitățile pieței, dar nu oricum. Pentru a ne atinge obiectivele financiare, ne-am adaptat permanent strategia în timpul unei pandemii ce părea fără sfârșit. De regulă, vremurile tulburi obligă la restrângerea activităților și implicit a personalului, însă noi am acționat exact invers și am câștigat. Acest risc calculat ne-a adus o creștere semnificativă a cifrei de afaceri în vremuri de instabilitate economică. Valoarea ușor mai redusă a profitului față de anul trecut este justificată prin recrutarea unor noi experți care ajută la îndeplinirea planului propus. Oamenii buni costă mult, însă reprezintă o investiție indispensabilă pentru succes. Planul nostru de dezvoltare vizează rezultatele obținute pe termen lung și asigurăm investitorii APP că vom respecta planul de creștere promis, în ciuda contextului politic și economic mondial, care nu este unul tocmai favorabil. Vom recruta noi experți și vom continua să ne dezvoltăm solid și pe orizontală, adăugând în permanență noi servicii pe care clienți noștri ni le solicită. De asemenea, este foarte posibil ca anul acesta să ne diversificăm și în alte domenii de activitate.” 

Raportul financiar al Appraisal & Valuation SA aferent anului financiar 2021 poate fi găsit pe pagina oficială a companiei și pe pagina emitentului APP de pe site-ul Bursei de Valori București. Dintre elementele performanței financiare menționăm:

➢ Cifra de afaceri a însumat 5,96 milioane lei, în creștere cu 18% faţă de anul financiar 2020, când aceasta a totalizat de 4,84 mil. lei
➢ Cheltuielile de exploatare au ajuns, la sfârșitul anului 2021 la valoarea de 5,65 mil. lei, mai mari cu 35.6% față de 2020 pe fondul creșterii cheltuielilor cu salariile şi a serviciilor prestate de către terți
➢ Rezultatul brut înregistrat la 31.12.2021 este de  435.852 lei şi care după plata impozitului pe profit a dus la realizarea unui profit net la 31.12.2021, de 350.924  lei
➢ Prin raportarea profitului net la cifra de afaceri înregistrată în anul financiar 2021, rezultă o marjă netă de profit de 6%
➢ Marja EBITDA se situează la valori de 645.554 lei pentru anul 2021 şi de 919.493 lei pentru aceeași perioadă a anului precedent

Din septembrie 2021, acțiunile Appraisal & Valuation SA sunt listate, sub simbolul APP, pe Sistemul Multilateral de Tranzacționare (piața AeRO) a Bursei de Valori București, în urma unui plasament privat de acțiuni, derulat de broker-ul TradeVille.

Strategia Appraisal and Valuation SA de a performa pe piața de capital include atragerea în echipă a celor mai buni specialiști de pe piață, crearea unor divizii noi, achiziții de companii din același domeniu de activitate și arii conexe, precum și extinderea serviciilor și a platformelor digitale atât la nivel local, cât și internațional.

Burse de studiu pentru manageri și antreprenori

0

WU Executive Academy, parte a Universității de Economie și Afaceri din Viena (WU), cea mai mare universitate de business din Europa, anunță deschiderea sesiunii de burse de studiu în valoare totală de 200.000 de euro, adresate managerilor și antreprenorilor români și străini care își doresc să avanseze în carieră. Bursele sunt valabile pentru programul Professional MBA din Viena și pentru programul Executive MBA Bucharest. Înscrierile se desfășoară până la data de 30 iunie 2022. Informații complete sunt disponibile pe site-ul WU Executive Academy

WU Executive Academy anunță că programul de burse pe care-l oferă „este cel mai important program de tip EMBA din Europa Centrală și de Est și, totodată, singurul care beneficiază de prestigioasa triplă acreditare internațională – EQUIS, AMBA și AACSB, deținută de mai puțin de 1% din școlile de afaceri din lume. De asemenea, este clasat pe locul 34 mondial în cadrul Financial Times EMBA Ranking 2021. În România, acesta are o comunitate de peste 400 de alumni.

Programul va începe în luna noiembrie şi se va desfășura pe parcursul a 16 luni, în regim part-time. Acesta cuprinde 14 module, care încorporează noțiuni esențiale de management general și leadership global, dar și noi domenii de interes, cum ar fi transformarea digitală, business analitytics sau change management. Cursanţii au ocazia să lucreze cu profesori de renume internațional de la WU și alte universități de afaceri de elită din întreaga lume, printre care IE, ESADE (Spania), Frankfurt School of Finance & Management (Germania) sau Carlson School of Management (USA).   

Adriana Georgescu

Adriana Georgescu, Program Manager al WU Executive MBA Bucharest: „WU Executive Academy pune un accent deosebit pe sprijinirea candidaților cu potențial, antreprenori sau manageri din zona corporatistă, să își atingă obiectivele educaționale și de carieră, mai ales în această perioadă de criză. Bursele sunt adresate tuturor aplicanților care își vor achita programul din fonduri proprii și care pot dovedi prin documentele depuse și în timpul interviului că vor aduce un plus de valoare în timpul programului.”



Phillip C. Nell

Prof. Phillip C. Nell, director academic, Executive MBA Bucharest: „Studenții programului nostru de Executive MBA dobândesc un nivel complex de cunoștințe de management, într-un mod axat pe practică, pe baza celor mai recente cercetări și a expertizei profesorilor de renume din Europa și SUA. Abordarea noastră le oferă toate instrumentele necesare pentru a gestiona cu succes noile provocări din mediul de afaceri global, cum ar fi transformarea digitală sau perturbările lanțului de aprovizionare. Sperăm să ne menținem în continuare trendul de creștere al numărului de participanți, de care ne-am bucurat în ultimii ani.” 

WU Executive Academy subliniază că „în ultimii doi ani, EMBA Bucharest a înregistrat recorduri consecutive de participanți, cu un total 33 de manageri şi antreprenori înscrişi în cadrul programului. În ceea ce privește profilul studenților, media de vârstă a acestora a crescut de la 36 la 38 de ani, iar experienţa managerială de la 7 la 9 ani. Industriile predominante sunt IT şi telecomunicaţii, energie, transporturi și construcții/inginerie”.  

WU Executive Academy este recunoscută internațional „pentru calitatea programelor sale de educație executivă. În ediția din 2021 a clasamentului Financial Times (FT) Executive MBA (EMBA), WU Global Executive MBA a ocupat locul 34 din cele 100 de programe luate în considerare. Astfel, acesta s-a clasat pentru a patra oară în top 50 al celor mai bune EMBA-uri și, după 2020, pentru a doua oară consecutiv în top 35. Programul a obținut rezultate deosebite la trei categorii care prezintă un interes special pentru viitorii studenți: salariul anual (219.000 USD), experiența internațională de studiu (locul 10) și experiența profesională (locul 11)”. 

 

Cerințe noi de reglementare în industria bancară: constrângere sau oportunități de dezvoltare?

_________________

Dimitrios Goranitis, Partener,
Andrada Tănase, Director, și
Andrei Jalba, Manager, Consultanță în managementul riscului,
Deloitte România

Instituțiile de credit funcționează într-un mediu extrem de complex și puternic reglementat. Orice schimbare a climatului economic adesea capătă forma unor noi cerințe de reglementare, ceea ce testează în mod continuu capacitatea de răspuns și adaptare a instituțiilor de credit la noile realități. Într-un context atât de dinamic și uneori, chiar imprevizibil, acestea se văd nevoite să urmărească în mod constant schimbările regulilor jocului, atât la nivel comunitar, cât și național.

Perioada recentă, marcată de eforturile gestionării efectelor economice ale pandemiei de COVID-19, aduce cu sine noi obstacole pentru instituțiile de credit, reprezentate de numărul semnificativ de directive, regulamente și ghiduri noi care au fost propuse de către autorități și urmează a fi implementate în viitorul apropiat. Așadar, la ce trebuie să se aștepte participanții pieței financiare în următorii ani?

Basel 4 va fi implementat oficial în UE 

Comisia Europeană a publicat recent Regulamentul privind cerințele de capital III și Directiva privind cerințele de capital VI, care vor intra în vigoare la 1 ianuarie 2025. Acestea reprezintă un pachet legislativ de implementare a reformelor Basel 3, cunoscut și ca Basel 3.1 sau Basel 4, și deschid, practic, o ultima etapă a implementării modificărilor la standardele de capital în UE. Printre numeroasele modificări aduse de aceste noi reglementări, cele mai semnificative sunt abordarea standardizată pentru riscul de credit, bazată pe ratinguri interne, cadrul de risc operațional și stabilirea unui prag (output floor) pentru limitarea posibilității diminuării cerinței de capital pentru instituțiile de credit care utilizează modele interne.

Complementar acestor modificări, sunt absolut necesare menționarea încorporării standardelor de mediu, sociali și de guvernanță (environmental, social, governance – ESG) și instrucțiuni referitoare la aplicarea cerinței de capital pentru riscuri nereglementate (pilonul 2) și a amortizorului de risc sistemic (SyRB). 

Conform unui studiu al Comisiei Europene, impactul de capital al implementării acestor noi cerințe va fi semnificativ, ducând la creșterea cerinței de capital cu 6,5%-8,4% pe termen lung.

Implementarea unui cadru de management
al riscului climatic este iminentă

Printre cele mai importante modificări aduse de anul 2022 sunt cele care vizează riscul climatic. În ianuarie 2022, Autoritatea Bancară Europeană a publicat versiunea finală a standardelor tehnice privind cerințele de publicare pentru instituțiile de credit (pilonul 3) legate de riscurile ESG. Concomitent, Banca Centrală Europeană a cerut băncilor o autoevaluare privind riscurile climatice și de mediu, urmată de testul de stres top-down pentru riscul climatic, având printre obiective identificarea vulnerabilităților și problemelor cu care se confruntă băncile în ceea ce privește gestionarea riscurilor climatice. Perioada desfășurării exercițiului este martie-iulie 2022

Acțiunile celor două autorități europene privind abordarea riscului climatic impun o mai bună pregătire a instituțiilor de credit în acest domeniu, atât în anul 2022, cât și în cei ce vor urma. Această pregătire vizează acuratețea datelor, calitatea portofoliilor de credite „verzi” și înțelegerea importanței abordării riscurilor climatice într-un mod serios și pragmatic.

Cerințe minime de fonduri proprii și de pasive eligibile
(MREL) mai mari începând cu 2022

Cerințele autorității unice de rezoluție (Single Resolution Board – SRB) privind cadrul de rezoluție și în special legate de fondurile proprii și de pasivele eligibile s-au intensificat treptat în ultimii doi-trei ani cu scopul de a-și dezvolta capacitățile de rezoluție până la sfârșitul anului 2023. Astfel, de la 1 ianuarie 2022, cerința MREL pentru instituțiile de credit de importanță globală a crescut de la 16% la 18% din totalul activelor ponderate la risc sau 6,75% din valoarea indicatorului efectului de levier (leverage ratio), iar pentru instituțiile de credit cu active mai mari de 100 de miliarde de euro (top-tier banks), se va modifica de la o valoare specifică instituției la minimum 13,5% din valoarea activelor ponderate la risc sau 5% din valoarea indicatorului efectului de levier.

Provocarea pentru bănci în perioada 2022-2023 va fi să se adapteze la noile cerințe MREL și să se concentreze în paralel pe noile priorități, printre care îmbunătățirea continuă a sistemelor de guvernanță internă și a planurilor de comunicare internă și externă legate de procesul de rezoluție, testarea documentului operațional elaborat de către bancă legat de acțiunile interne și externe necesare pentru a aplica în mod eficient instrumentul de recapitalizare internă (Bail-in Playbook), măsurarea și prognozarea lichidității, precum și monitorizarea garanțiilor pentru a obține finanțări în cazul rezoluției.

Un nou pachet legislativ privind combaterea spălării banilor
și a finanțării terorismului (AML/CFT)

În luna iulie a anului trecut, Comisia Europeană a prezentat un pachet legislativ ambițios care vizează întărirea și armonizarea cadrului de reglementare european privind combaterea spălării banilor (anti-money laundering – AML) și a finanțării terorismului (CFT). Având scopul general de a proteja cetățenii și sistemul financiar al uniunii de impactul negativ al acțiunilor de spălare a banilor și de finanțare a terorismului, acest pachet legislativ include patru propuneri distincte: 1) crearea la nivel european a unei noi autorități AML (AMLR) care va supraveghea îndeaproape cadrul AML/CFT și va consolida cooperarea între unitățile de informații financiare (financial information unit – FIU); 2) implementarea unui regulament unic AML/CFT la nivel european; 3) adoptarea celei de-a șasea directive privind cadrul AML/CFT (AMLD6); și 4) modificarea regulamentului din 2015 privind transferul de fonduri pentru a include transferurile de cripto-active. Complexitatea acestui pachet legislativ presupune, bineînțeles, o perioadă mai lungă de implementare – data aplicării AMLD6 este estimată pentru anul 2026, în timp ce comisia își propune ca AMLR să devină operațională abia în 2024. Întocmai această complexitate a noilor propuneri precedă un impact semnificativ asupra instituțiilor financiare, care se vor vedea nevoite să depună eforturi considerabile pentru ajustarea la noile cerințe de reglementare. 


Ce înseamnă toate acestea pentru instituțiile de credit?

Toate aceste modificări se traduc în majorarea costurilor de conformare la reglementările noi și complexe, a costurilor de capital și a necesarului de resurse umane pentru a face față noilor cerințe de reglementare, raportare etc. Alte efecte sunt presiunea mai mare asupra modelelor de business și a profitabilității din cauza modificărilor de reglementare în timpul ciclului de viață a unui produs, diminuarea veniturilor în viitor, deoarece noile reglementări pot face modelele de business existente ineficiente sau imposibil de realizat. De asemenea, viteza de adoptare a tehnologiilor emergente și de utilizare a acestora se va reduce, neexistând încă un cadru de reglementare suficient de comprehensiv, iar presiunea concurențială va crește, deoarece participanții nereglementați au libertatea de a opera în moduri în care instituțiile de credit reglementate nu pot.

Cum pot răspunde instituțiile de credit noilor provocări?

Soluțiile pe care le au la dispoziție băncile includ monitorizarea permanentă a cadrului de reglementare existent și a actelor legislative aflate în faza de consultare publică, pentru a fi mereu la curent cu tendințele, instruirea permanentă a angajaților, astfel încât aceștia să cunoască bine cadrul de reglementare și să fie capabili să-l aplice în mod adecvat și eficient. De asemenea, instituțiile de credit trebuie să ia în considerare viitoarele reglementări atunci când dezvoltă noi produse și să actualizeze modelul și planul de business, planul de capital și lichiditate, precum și cadrul general de gestionare a riscurilor.

Patria Bank: APIA SAPS Plus este noul produs de finanțare care oferă agricultorilor până la 160% finanțare din adeverința APIA

0

Patria Bank, bancă locală cunoscută pentru expertiza sa în finanțarea din domeniul agro și un partener dinamic al fermierilor, anunță lansarea noului produs Patria APIA SAPS Plus, care oferă până la 160% finanțare din valoarea subvenției oferită prin adeverința APIA. 

Partener de peste 12 ani al Agenției de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) și al FGCR (Fondul de Garantare al Creditului Rural), Patria Bank oferă celor care beneficiază de Subvenția APIA, în baza convențiilor tripartite semnate cu cele două instituții, două tipuri de finanțări: creditul APIA și noul produs APIA SAPS Plus. 

Clasicul credit Patria APIA oferă finanțare de până la 90% din valoarea adeverinței, până la momentul încasării subvenției APIA, fiind destinat finanțării capitalului de lucru pentru desfășurarea activităților curente de către beneficiarii schemelor de sprijin implementate de APIA (SAPS), a schemei de ajutor de stat reglementată de HG nr. 1179/2014 pentru instituirea unei scheme de ajutor de stat în sectorul creșterii animalelor – ameliorare rase și de către beneficiarii  Măsurii 14 – Bunăstarea animalelor (păsari și porcine).

În fiecare an, deschidem printre primii «sezonul APIA», acceptând adeverințe din primele zile de când agenția de plăți începe să le elibereze. Și în 2022 am început să finanțăm beneficiarii de adeverințe APIA încă de la jumătatea lunii martie, la acest moment având deja câteva sute de solicitări”, spune Cezar Adrian Paladie, Manager Regional Agro, Patria Bank.

Cezar Adrian Paladie, Manager Regional Agro, Patria Bank

Începând de anul acesta, Patria Bank lansează Patria APIA SAPS Plus, un nou produs care se adresează tuturor antreprenorilor care exploatează suprafețe agricole mai mari de 50 ha, beneficiari ai subvenției SAPS, în baza convenției privind finanțarea capitalului de lucru pentru desfășurarea activităților curente de către beneficiarii schemelor de sprijin implementate de APIA. Valoarea creditului APIA SAPS Plus poate fi de până la 160% din sumele cuvenite din subvenția APIA SAPS,  finanțarea acordându-se pe o perioadă de până la 28 luni.

„Pentru noi este important că reușim să fim alături de fermieri în momentele cheie ale ciclului de producție, oferindu-le sprijin și finanțare atunci când au cu adevărat nevoie. Mai ales că lucrările agricole nu pot aștepta, ele au mersul lor, dictat de natură și de ciclicitatea specifică. Cu noul produs, finanțarea cu sume chiar și de 160% din adeverința APIA SAPS, oferim rapid capitalul necesar producătorilor agricoli pentru intensificarea lucrărilor de primăvară, setând astfel premisele pentru o bună recoltă anul acesta. Investițiile în creșterea productivității și a capacității de producție sunt cu atât mai necesare anul acesta, cu cât cererea de produse agricole este în creștere foarte mare, pe fondul contextului regional”, a mai spus Cezar Adrian Paladie, Manager Regional Agro, Patria Bank.

În ultimii 3 ani (2019 – 2021), volumul finanțării prin credite APIA în Patria Bank s-a ridicat la peste 230 de milioane de lei, 60% din volume mergând către beneficiari organizați sub formă de SRL, cu suprafețe mai mari, în timp ce din punct de vedere numeric, beneficiarii din grupul de producători agricoli, PFA și întreprinderi individuale au fost mai numeroși (60% din total beneficiari). Totodată, cei mai mulți fermieri care au contractat un credit APIA de la Patria Bank, respectiv 80% dintre ei, au o cifră de afaceri de până în 500.000 de euro/an. În ceea ce privește numărul angajaților, peste 90% dintre producătorii agricoli beneficiari au sub 5 angajați. 

Pe lângă sprijinul financiar acordat prin echipă dedicată specializată, Patria Bank fiind printre puținii finanțatori din sectorul bancar cu o divizie dedicată agriculturii, banca se implică activ și în activități conexe de suport al dezvoltării agriculturii locale. De exemplu, pentru susținerea și dezvoltarea canalelor de distribuție și de vânzare pentru producătorii agricoli, cei mici si foarte mici, Patria Bank sustine www.malltaranesc.ro – platformă creată de Asociația Creștem România Împreună – un instrument digital de promovare și vânzare de produse artizanale și produse agricole ale producătorilor locali. În aceeași direcție, Patria Bank promovează și sprijină demersurile de asociere, prin parteneriatul strategic cu Fundația pentru Dezvoltarea Agriculturii, susținând proiectele de stimulare a constituirii de asociații și cooperative agricole și urmărind facilitarea accesului acestora în rețelele marilor retaileri.

Patria Bank este unul dintre cei mai activi parteneri ai FGCR – Fondului de Garantare a Creditului Rural – oferind credite cu garanție acoperite de FGCR pentru realizarea producției agricole și piscicole de către fermierii și procesatorii de produse agricole, a investițiilor în agricultură, acvacultură precum și implementarea proiectelor co-finanțate din Programul Național de Dezvoltare Rurală și Programul Operațional pentru Pescuit și Afaceri Maritime.

MedLife anunță semnarea unei noi tranzacții: Life Med

0

Sistemul Medical MedLife, liderul pieței de servicii medicale private din România, anunță semnarea achiziției pachetului de 100% al companiei Life Med. Compania va fi integrată sub brandul Sfânta Maria, parte a grupului MedLife. 

Life Med este un furnizor important de servicii medicale private la nivelul Municipiului București, acoperind 24 de specialități: alergologie și imunologie, cardiologie, chirurgie generală, dermatovenerologie, diabet și boli de nutriție, ecografie vasculară, endocrinologie, gastroenterologie, ginecologie, medicină de familie, medicină internă, neurologie, oftalmologie, ORL, ortopedie, pneumologie, psihiatrie, psihologie, recuperare medicală, reumatologie, urologie. Compania oferă servicii complete de diagnostic si tratament de la consultații, investigații clinice până la analize de laborator pentru peste 130.000 de pacienți anual. 

Cu o experiență de peste 17 ani pe piața de servicii medicale private, Life Med a reușit să dezvolte 2 clinici în București: Clinica Timpuri Noi și clinica Militari, cu laboratoare de analize medicale proprii. 

Cifra de afaceri înregistrată în 2021 a fost de 9.2 mil RON, în creștere cu 8% față de 2020 (8.6 mil RON). 

„Așa cum menționam la început de an, în 2022 va fi impulsionată și dezvoltarea rețelei Sfânta Maria, al doilea brand parte din grup cu focus pe pacienții care își doresc să acceseze în mod special servicii în regim CAS. Iată deja un prim pas spre consolidare, prin preluarea integrală a clinicii Life Med, o clinică cu servicii complete de diagnostic și tratamente de top care prin sinergie cu rețeaua Sfânta Maria, va veni în sprijinul pacienților”, a declarat Mihai Marcu, Președinte și CEO MedLife Group. 

Brandul medical Sfânta Maria a fost lansat în urmă cu 5 ani și a devenit una dintre cele mai importante rețele naționale de sănătate. Aceasta operează pe piața serviciilor medicale cu 50 de unități medicale proprii, care au rezultat în urma proiectelor de achiziție și a dezvoltărilor organice, după cum urmează: 12 clinici, în Bucureşti, Bacău, Galati, Măgurele și Sibiu, 10 laboratoare, în Bucureşti, Brăila, Bacău, Galati și Sibiu, precum şi peste 25 de puncte de recoltare. Totodată, Sfânta Maria este printre operatorii cu cea mai mare rețea proprie de medicină de familie. Achiziționarea integrală a clinicii Life Med reprezintă cea de-a 37 achiziție derulată până acum de grupul MedLife.

Divizia de eCommerce a Zitec vizează venituri de 1,5 milioane de euro și creșterea echipei cu 40% pentru 2022

0

Divizia de eCommerce a Zitec, lider pe piața de IT & digital marketing din România, a înregistrat în ultimul an o creștere a veniturilor de peste 60% comparativ cu anul anterior. Pentru anul în curs, obiectivele de business pe care divizia și le propune vizează creșterea veniturilor la 1,5 milioane de euro, consolidarea și diversificarea portofoliului de clienți atât la nivel local, cât și internațional și creșterea echipei cu 40%.

Potrivit companiei, divizia de eCommerce și-a dublat numărul de clienți în 2021 față de anul precedent și s-a axat pe dezvoltarea și îmbunătățirea de soluții de tip marketplace și B2B (Business-to-Business) pentru clienții parteneri.  

Printre cele mai importante proiecte și parteneriate desfășurate anul trecut se numără dezvoltarea noului magazin online al retailerului de bricolaj Brico Depot pe platforma Magento 2 Commerce Cloud, migrarea magazinului online al retailerului de produse electro-IT Flanco pe platforma Magento 2 și dezvoltarea continuă a parteneriatelor strategice cu Adobe (Magento) și platforma enterprise de comerț digital VTEX. 

Conform reprezentanților companiei, echipa eCommerce a crescut anul trecut cu circa 30%. La începutul acestui an, conducerea diviziei de eCommerce a fost preluată de Alexandru Dobre, care este alături de Zitec de peste 6 ani. 

Alexandru Dobre

„Digitalizarea accelerată a obiceiurilor de consum ne arată că există în continuare potențial semnificativ de dezvoltare a comerțului electronic B2C și B2B. Retailerii sunt preocupați de identificarea celor mai eficiente tehnologii și soluții pentru automatizarea proceselor de business și îmbunătățirea experienței de cumpărare. În 2022, ne propunem să continuăm creșterea diviziei de eCommerce și să oferim clienților noștri soluții prin care să-i ajutăm să devină mai competitivi. Avem în plan dezvoltarea de noi module în ecosistemele Magento și VTEX, precum și un focus mai mare în zona serviciilor complementare, cu valoare adăugată pentru magazinele online: soluții de Digital Marketing, Business Intelligence, Machine Learning, High Traffic sau High Availability”, a declarat Alexandru Dobre, Head of eCommerce, Zitec.

Anul acesta, Zitec continuă procesul de recrutare, având ca obiectiv o creștere de 40% a echipei de eCommerce. Posturile disponibile în prezent vizează roluri precum: Senior PHP Magento Engineer, Frontend Engineer Magento sau Magento Developer Trainee.  

Totodată, începând cu luna aprilie compania va desfășura un program de internship pentru un număr de șase participanți în cadrul echipei eCommerce. Astfel, pe durata a trei luni, participanții vor avea posibilitatea să își dezvolte cunoștințele PHP, de Magento 2, dar și oportunitatea de a implementa un proiect pe platforma Magento. La finalul programului de internship, participanții au posibilitatea de a se alătura echipei Zitec. 

Cu o experiență de peste 19 ani în dezvoltarea de soluții business, Zitec oferă în prezent servicii de eCommerce pentru clienți importanți din România, precum și din alte țări din Europa. În portofoliul companiei se regăsesc branduri precum Flanco, Brico Depot, iELM sau Arctic. 

Curtea de Conturi a României a finalizat un audit al performanței privind activități din domeniul siguranței alimentare

0

Curtea de Conturi a României a finalizat o misiune de audit privind performanța activităților din domeniul sănătății și bunăstării animalelor, a hranei pentru animale, a siguranței alimentelor, precum și a activităților de control oficial. Acțiunea a vizat perioada 2015-2020 și s-a desfășurat în intervalul 21 mai 2020 – 12 noiembrie 2021 la Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA), la Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR) și la Autoritatea Națională Fitosanitară (ANF). 

Misiunea de audit a evaluat eficacitatea modului de organizare și coordonare de către ANSVSA a unităților subordonate din rețeaua națională proprie. Totodată, auditorii publici externi au analizat modul în care ANSVSA și unitățile din subordine, MADR și ANF, și-au asumat și îndeplinit obiectivele, atribuțiile și responsabilitățile stabilite prin lege în domeniul auditat. Constatările în urma misiunii și recomandările formulate de echipa de audit constituie un suport relevant pentru entitățile auditate în activitatea lor, respectiv în remedierea – acolo unde este cazul – a deficiențelor.

Echipa de audit semnalează, ca prim aspect, lipsa strategiilor naționale în domeniul siguranței alimentare, al calității alimentelor și în cel fitosanitar. Absența acestor strategii afectează coerența politicilor și a măsurilor în domeniu, obiectivele naționale pe termen mediu și lung fiind inexistente.

Schimbările frecvente ale managementului superior al ANSVSA – niciun mandat al președintelui nu a fost exercitat integral – și succesiunea de acte normative prin care s-a modificat structura organizatorică a Autorității și a structurilor teritoriale au creat vulnerabilități în continuitatea și coerența decizională. Totodată, este probabil ca sancțiunile aplicate de ANSVSA și de ANF să nu descurajeze încălcarea legii sau să nu fie proporționale cu gravitatea faptei, fiindcă nivelul amenzilor contravenționale nu a fost actualizat și nici armonizat cu regulamentele europene.

Resursele și echipamentele tehnice ale Direcțiilor Sanitare-Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor auditate, ale Institutului de Diagnostic și Sănătate Animală, ale Institutului de Igienă și Sănătate Publică Veterinară și ale ANF sunt în mare parte depreciate tehnic și moral, având un grad de uzură între 69% – 100%. Acest lucru generează costuri mari de întreținere și riscuri majore de neîndeplinire a obiectivelor specifice.

În ceea ce privește pesta porcină africană (PPA), acțiunile de prevenție realizate de entitățile publice desemnate și de fondurile private de vânătoare au fost, în unele cazuri, insuficient de bine organizate și coordonate. Măsurile ineficiente privind testarea și supravegherea pasivă a efectivelor de porci mistreți au favorizat răspândirea virusului pe întreg teritoriul țării și creșterea presiunii virale asupra exploatațiilor comerciale profesionale de porcine.

Pe lângă pierderile aduse de decesul sau sacrificarea preventivă a animalelor, această boală a generat costuri însemnate pentru bugetul de stat, prin plata despăgubirilor către deținătorii de animale moarte sau sacrificate preventiv. Astfel, în perioada iunie 2018 – decembrie 2020, s-a achitat în acest scop suma totală de 589 de milioane de lei, reprezentând echivalentul a 122 de milioane de euro.

O altă constatare a auditorilor se referă la schemele naționale de calitate privind rețeta consacrată și produsul tradițional. Acestea nu au fost recunoscute la nivel european deoarece MADR nu a notificat Comisia Europeană înainte de adoptarea acestora. Astfel, din 1.374 de produse alimentare din statele membre, înregistrate în sistemele de calitate europene la data auditului, doar zece erau produse alimentare românești.

În ceea ce privește sistemul de control din domeniul fitosanitar, auditorii au constatat că, în toată perioada auditată, ANF nu a realizat integral planul de control privind monitorizarea reziduurilor de pesticide. Produsele Bio nu au fost verificate pentru a determina prezența sau absența reziduurilor de pesticide, deși au fost planificate acțiuni în acest sens.

Echipa de audit a formulat o serie de recomandări pentru eliminarea deficiențelor și pentru diminuarea riscurilor și a punctelor slabe, așa cum reies din analiza tuturor documentelor puse la dispoziție de entitățile auditate. Astfel, Curtea de Conturi a României înțelege să ofere suport acestor entități în demersurile lor, în limita competențelor și a atribuțiilor stabilite de cadrul legislativ.

Sinteza Raportului de audit poate fi consultată pe site-ul instituției www.curteadeconturi.ro

One United Properties propune acționarilor acordarea de dividende în valoare de 75 milioane de lei pentru anul financiar 2021

0

One United Properties (BVB: ONE), principalul dezvoltator imobiliar de proiecte sustenabile rezidențiale, de birouri și mixte de ultimă generație din România, a convocat Adunarea Generală a Acționarilor (AGA) pentru 26 aprilie 2022. Pe ordinea de zi a AGA se află, printre altele, și aprobarea plății celei de-a doua tranșe de dividende, majorarea de capital social cu aport în numerar, răscumpărarea de acțiuni, precum și alegerea de noi membri ai Consiliului de Administrație.   

„One United Properties a avut un an prosper datorită impulsului primit în urma IPO-ului pe bursă. Performanța excepțională a echipei noastre este o confirmare pentru toți stakeholderii că suntem hotărâți să ne menținem poziția de lider de piață pentru dezvoltări rezidențiale și cu utilizare mixtă premium și să continuăm să aducem profituri consistente pentru acționarii noștri. Deși realizăm permanent investiții importante în dezvoltarea companiei, reușim să menținem o poziție excelentă de numerar și, prin urmare, în conformitate cu politica noastră de dividende, Consiliul de Administrație propune Adunării Generale anuale a Acționarilor acordarea celei de-a doua tranșe a dividendelor pentru anul 2021, în valoare de 42,5 milioane de lei”, a declarat Victor Capitanu, co-CEO One United Properties. 

Pentru 2021, One United Properties își propune să acorde dividende în valoare brută de 75 milioane de lei. Prima tranșă de dividende în valoare brută de 32,5 milioane de lei a fost aprobată în AGA din septembrie 2021 și plătită în octombrie 2021. Consiliul de Administrație a propus acționarilor aprobarea celei de-a doua tranșe în valoare de 42,5 milioane de lei. Dacă va fi aprobat în AGA anuală, dividendele cu o valoare brută de 0,0165 lei per acțiune vor fi plătite la 30 mai 2022. Politica de dividende a One United Properties include plata semestrială a dividendelor. 

Propunerea de alegere a membrilor Consiliului de Administrație este următoarea: mandatele tuturor celor șapte membri actuali ai Consiliului de Administrație vor expira pe 26 aprilie 2022. Membrii Consiliului vor fi aleși pentru un mandat de un an, în linie cu standardele internaționale. Candidații propuși de Comitetul de Nominalizare și Remunerare al Societății sunt Claudio Cisullo (actualul Președinte al Consiliului de Administrație), Victor Cpitanu, Andrei-Liviu Diaconescu, Dragoș Manda, Marius Diaconu, toți membri în prezent în Consiliul de Administrație al One United Properties, precum și Augusta Dragic și Magdalena Soucek, două noi propuneri de membri ai Consiliului.  

Augusta Dragic a co-fondat Grupul Superbet în 2008 împreună cu Sacha Dragic. De la deschiderea primului punct de lucru în urmă cu mai bine de un deceniu, Grupul a devenit liderul incontestabil al pieței românești, extinzându-se la nivel internațional și incluzând mai multe mărci în toată Europa. În 2019, Superbet a atras investiții minoritare de 175 de milioane de euro de la Blackstone, un grup global de investiții cu sediul în SUA, pentru a contribui la creșterea companiei.  

Magdalena Soucek a ocupat funcția de Country Managing Partner pentru EY în Republica Cehă din 2008 până în decembrie 2021. Din 2011 până în 2020 a fost și Managing Partner pentru Clusterul Central al EY, care include Republica Cehă, Slovacia, Ungaria, Slovenia, Serbia, Croația, Bosnia, Herțegovina și Muntenegru. Sub conducerea ei, Clusterul aproape și-a dublat dimensiunea, cu afaceri de 220 de milioane de dolari, 80 de parteneri și 2.500 de angajați. Magdalena Soucek are peste 30 de ani de experiență în furnizarea de servicii de audit și consultanță pentru afaceri. De-a lungul anilor de carieră, s-a specializat în audit și alte proiecte pentru clienți, în principal din industriile farmaceutice, de producție și imobiliare, atât pentru companii multinaționale de top, cât și pentru cele cehe.

În cadrul AGA din aprilie, acționarii vor vota și o operațiune de majorare a capitalului social cu aport în numerar. One United Properties intenționează să atragă de la investitori capitaluri proprii de până la 500 de milioane de lei într-o operațiune de majorare a capitalului social prin emiterea a 330.017.986 de noi acțiuni. Majorarea de capital planificată ar fi a cincea pentru companie, care în iulie 2021 s-a listat pe Piața Principală a Bursei de Valori București după ce a atras cu succes 252 milioane de lei în urma unui IPO.

Capitalul atras în urma majorării va susține strategia de creștere a One United Properties, permițând companiei să profite de oportunități suplimentare din piață. Noul capital propriu va fi investit cu prioritate în noi dezvoltări, în conformitate cu pipeline-ul solid al companiei din prezent, în timp ce poziția actuală de numerar va fi folosită pentru a accelera livrarea dezvoltărilor în curs. Dezvoltatorul se concentrează cu preponderență pe investiții în București, unde se află cea mai mare parte a portofoliului său.

Alte subiecte aflate pe listă în AGA includ propunerea Consiliului de Administrație de a aproba răscumpărarea de acțiuni în scop de trezorerie în limită totală de 10 milioane de lei, la un preț de achiziție maxim de 1,75 lei per acțiune.

Acționarii One United Properties își vor putea exprima voturile în cadrul AGA atât fizic, cât și online, folosind soluția eVote, care va transmite în timp real atât ședințele Ordinare, cât și pe cele Extraordinare.