XTB: Putin îi sperie pe investitori. Piețele încep să includă în prețuri riscul de război

Dispozițiile optimiste de la începutul unui nou an nu au fost de durată. Se pare că investitorii au o serie de motive de îngrijorare, iar potențiala invazie a Ucrainei de către Rusia este pe ordinea de zi. Potrivit casei de brokeraj pe burse internaționale XTB România, nu există altă soluție decât cea prin care vom plăti cu toții, sub o formă sau alta, conflictul dintre Ucraina și Rusia. Adevărul este că Europa de Vest este parțial de vină pentru situația actuală, mai adaugă XTB.

Tensiunile persistă de aproape un deceniu

Trebuie amintit că tensiunile din jurul Ucrainei persistă deja de 8 ani. A început cu schimbări democratice în țară după răsturnarea președintelui Victor Ianukovici. Deși Ucraina și-a declarat independența în 1991, Rusia încă vede țara ca o zonă de influență strategică și cea mai importantă dintre republicile ex-sovietice. Situația a dus la anexarea Peninsulei Crimeea, decizie pe care Europa și Statele Unite nu au reușit să o oprească, și la acțiunile militare rusești ulterioare din partea de est a Ucrainei. Tensiunile dintre Rusia și Ucraina nu au fost ”cap de afiș” în media în ultima perioadă, dar încercările Kievului de a crea relații mai strânse cu Occidentul au provocat Rusia să ia din nou măsuri.

Europa de vest – parțial de vină

Adevărul este că Europa de Vest este parțial de vină pentru situația actuală. Politica energetică ambițioasă combinată cu o abordare naivă a politicii externe a Rusiei, a făcut Europa din ce în ce mai dependentă de importurile de produse energetice din Rusia. În timp ce 30% din importurile europene de gaze naturale veneau din Rusia în urmă cu un deceniu, acum ponderea Rusiei în importurile europene de gaze a crescut la aproape 47%. Aceasta este o carte puternică pe care Rusia o poate folosi în jocurile sale politice. Acest lucru este valabil mai ales acum, când creșterea prețurilor mărfurilor alimentează inflația, ceea ce face situația inconfortabilă pentru liderii europeni.

Instituțiile financiare rusești și Gazprom se depreciază cel mai puternic la bursă

Piețele au început să trateze în serios potențialul război dintre Rusia și Ucraina. Reacția actuală a piețelor a depășit-o deja pe cea din 2014, când a fost anexată Peninsula Crimeea. Principalul indice bursier rusesc RTS50 a scăzut cu 30%, chiar și în ciuda creșterii prețurilor mărfurilor care susțin în mod tradițional acțiunile rusești. 

Printre companiile care se depreciază cel mai tare se numără instituții financiare care riscă să fie vizate de sancțiuni, (adică interzicerea băncilor rusești din sistemele financiare globale), precum și Gazprom, care a beneficiat până acum de turbulențele de pe piața gazelor naturale.

Trebuie remarcat faptul că riscurile geopolitice sunt de obicei foarte binare. Reacția pieței tinde să fie pe termen scurt și situația revine rapid la normal odată ce investitorii văd că scenariile cele mai pesimiste au fost evitate. Cu toate acestea, nu suntem încă în acel punct.

Toată lumea va plăti prețul unui potențial conflict

Conflictele militare sunt negative aproape de fiecare dată. Este greu de justificat pierderea de vieți omenești sau pagubele cauzate civililor, mai ales dacă este făcută doar de dragul ambițiilor liderilor. Din păcate, așa stau lucrurile de obicei. Cu toate acestea, invazia rusă asupra Ucrainei va duce și la pagube economice majore. 

În timp ce China este cel mai mare partener comercial al Ucrainei, Polonia și Germania s-au clasat pe locul 2 și, respectiv, pe locul 4, în ceea ce privește importurile. Exporturile sunt de asemenea importante, mai ales acum când economia globală se luptă cu deficite. Polonia, Germania, Italia, Țările de Jos și Spania se află toate pe locuri fruntașe în ceea ce privește exporturile.

Rezervele de gaze naturale joacă, de asemenea, un rol major în conflict. Rusia limitează de luni de zile aprovizionarea cu gaze naturale către Europa. Statele Unite încearcă să ofere Europei surse alternative de materie primă, dar o schimbare completă de la gazul rus pare nerealist. 

Exporturile suplimentare de GNL (gaz natural lichefiat) din SUA către Europa ar putea ajuta la scăderea prețurilor, dar SUA nu poate înlocui pe deplin gazul rusesc, mai ales pe termen scurt. În primul rând, contractele privind furnizarea de gaze naturale sunt de obicei pe termen lung, în special în Asia, prin urmare, Statele Unite pot să nu aibă suficiente mărfuri pentru a satisface cererea clienților actuali și ai Europei. 

Chiar dacă ar fi avut-o, Europa s-ar putea să nu aibă infrastructură adecvată pentru a sprijini exporturile crescute de GNL din SUA. Partea bună este că e foarte puțin probabil ca Rusia să ia acțiuni atât de radicale. 75% din exporturile rusești sunt direcționate către Europa, prin urmare, un all-in va provoca daune semnificative pe termen lung economiei Rusiei. 

Scenariul mai probabil este că părțile în conflict vor încerca să se „tatoneze” reciproc, ceea ce, totuși, poate însemna prețuri destul de mari la gaze în Europa până când situația se va calma.

PlanRadar atrage 69 de milioane de dolari pentru a digitaliza industria globală de construcții și imobiliare

0


PlanRadar, principala platformă digitală de gestionare mobilă a proiectelor imobiliare și de construcții din Europa, a anunțat astăzi o rundă de atragere de fonduri de 69 de milioane de dolari, condusă în comun de Insight Partners și Quadrille Capital

Această rundă de atragere de fonduri Serie B este a treia ca mărime din istoria Austriei și cea mai mare pentru o companie B2B, și a adus, de asemenea, participarea substanțială a investitorilor existenți, inclusiv Headline, Berliner Volksbank Ventures, aws Gründerfonds împreună cu noii investitori Proptech1, Russmedia și GR Capital. 

PlanRadar este apreciată ca fiind compania cu cea mai mare rundă de finanțare B2B Seria B din Austria

Noua finanțare va ajuta PlanRadar să își dubleze eforturile de expansiune tehnologică și internațională. Noile birouri PlanRadar sunt pregătite de lansare în Statele Unite, Australia, Consiliul de Cooperare al Golfului (GCC), Asia de Sud-Est si America Latină. Compania își va accelera investițiile în cercetare și dezvoltare (R&D) și va crea un nou hub tehnologic și o echipă dedicată inovării de produs pentru a aduce noi tehnologii platformei SaaS care schimbă regulile jocului în construcții. Astfel, PlanRadar va crea peste 200 de noi locuri de muncă, aproape dublându-și numărul de angajați la nivel global în următoarele 12 luni.

De la lansarea sa în Viena, în 2013, PlanRadar s-a impus rapid ca lider european în materie de soluții PropTech, cu o platformă completă de construcții și de gestionare a proprietății imobiliare, cunoscută pentru valoarea adăugată în fiecare etapă a ciclului de viață al clădirii. În cele 18 luni care au trecut de la runda de investiții în valoare de 34 de milioane de dolari din seria A, PlanRadar a înregistrat o creștere a veniturilor de peste 250% și și-a dublat baza de clienți. 

PlanRadar este o soluție SaaS de gestionare pe santier, bazată pe cloud, independentă de platformă și dispozitiv, pentru documentație și comunicare în cadrul proiectelor de construcții și imobiliare. Poate fi utilizată pentru gestionarea defecțiunilor și sarcinilor, întreținerea și inspecția clădirilor, documentație de construcție, predări și multe altele.

Soluția inovatoare PlanRadar se bucură în prezent de încrederea a 14.500 de clienți și este utilizată zilnic de 100.000 de profesioniști din industrie în peste 60 de țări (inclusiv România), pentru a crește eficiența proiectelor și a asigura o finalizare de înaltă calitate a proiectelor. 

Creșterea rapidă a PlanRadar a fost facilitată de angajamentul său de a se extinde la nivel global, inclusiv prin lansarea pe 10 noi piețe din Europa și Rusia începând cu 2020. Echipa diversă a companiei, formată din peste 200 de angajați, deservește clienți în peste 20 de limbi din birourile din Viena, Londra, Amsterdam, Moscova, Paris, Madrid, Milano, Zagreb, Varșovia și București. Amprenta în creștere a companiei reflectă, de asemenea, angajamentul de a inova platforma sa de bază, inclusiv adăugarea recentă a capabilităților de raportare, integrare și BIM. 

Avem misiunea de a facilita gestionarea operațiunilor de construcție și am dovedit că există un apetit uriaș la nivel mondial pentru tehnologia noastră”, a declarat Ibrahim Imam, co-fondator și co-CEO al PlanRadar.
Suntem foarte mândri de tot ceea ce a realizat echipa noastră și suntem recunoscători pentru sprijinul investitorilor noștri în a adăuga valoare pentru clienții din noi piețe și industrii”.

Prin transformarea PlanRadar în cea mai importantă platformă PropTech din lume, transformăm o industrie care, din punct de vedere istoric, a fost reticentă în ceea ce privește digitalizarea”, a declarat Sander van de Rijdt, co-fondator și co-CEO al PlanRadar.
Demonstrăm că, dacă le oferim clienților o platformă intuitivă care le ușurează munca și o combinăm cu servicii de asistență la standarde înalte, atunci aceștia sunt dornici să adopte soluții de ultimă oră. Este într-adevăr atât de simplu”.

Creșterea sustenabilă pe care PlanRadar a obținut-o este o dovadă a muncii și dedicării echipei. Am văzut imediat potențialul PlanRadar, iar echipa a continuat să ne impresioneze prin angajamentul lor față de creșterea numărului de clienți, a veniturilor și a talentelor”, a declarat Thomas Krane, Managing Director la Insight Partners.
Sectorul PropTech este pregătit pentru o creștere enormă, iar PlanRadar aduce industria globală a construcțiilor și a imobiliarelor în viitorul digital”. 

Echipa PlanRadar a identificat o nevoie neadresată la lansarea din 2013 și a valorificat înțelegerea și cunoșterea îndeaproape ale clienților pentru a deveni adevărați lideri în industrie”, a declarat Brice Delome, Partener la Quadrille Capital.
Suntem încântați să continuăm să alimentăm creșterea rapidă a PlanRadar și să ne alăturăm unui grup puternic de investitori. Am fost extrem de impresionați de tehnologie, de echipă și de modul în care abordarea firmei ajută la digitalizarea construcțiilor și a sectorului imobiliar. Suntem nerăbdători să sprijinim în continuare continua expansiune globală a companiei”.


PlanRadar este oFolosind o aplicație web sau aplicații pentru toate smartphone-urile și tabletele (iOS, Android și Windows), echipele pot partaja planuri digitale sau modele BIM, pot comunica și urmări orice tip de informații. Prin digitalizarea fluxurilor de lucru, PlanRadar reduce frecvența erorilor, economisește timp pentru toate părțile implicate și permite o creștere enormă a eficienței: clienții raportează economii de până la 7 ore de lucru pe săptămână. Cu sediul central în Viena, Austria, compania permite în prezent unui număr de peste 14.500 de clienți din peste 60 de țări să urmărească, să se conecteze și să rezolve toate proiectele de construcții și imobiliare din întreaga lume. 

Saint-Gobain România primește certificarea „Angajator de Top” pentru al șaselea an consecutiv

0

Saint-Gobain România a primit certificarea „Angajator de Top” pentru al 6-lea an consecutiv. La nivel global, Grupul Saint-Gobain a fost desemnat „Angajator de Top” pentru al 7-lea an consecutiv, fiind una dintre cele 11 companii din întreaga lume care au primit această recunoaștere din partea Top Employers Institute.  

Distincția a fost acordată pe baza unui audit care a acoperit peste 400 de practici privind mediul de lucru, în special procesele de resurse umane și de dezvoltare a carierei. Saint-Gobain s-a remarcat în special pentru aspectele care îi unesc pe angajații săi și îi apropie, creând astfel un sentiment de apartenență în cadrul organizației, punându-se accent pe valorile companiei: etică și integritate. De asemenea, au fost foarte apreciate bunele performanțe în ceea ce privește strategia companiei, leadershipul și tacticile de recrutare.      

Grupul Saint-Gobain a primit această distincţie în 38 de țări în care activează, cu două în plus comparativ cu anul 2021, Egipt și Vietnam fiind premiate pentru prima dată: Argentina, Australia, Austria, Belgia, Brazilia, Canada, Chile, China, Columbia, Republica Cehă, Danemarca, Egipt, Estonia, Finlanda, Franța, Germania, India, Indonezia, Irlanda, Italia, Japonia, Malaezia, Mexic, Olanda, Polonia, Portugalia, România, Arabia Saudită, Africa de Sud, Coreea de Sud, Spania, Suedia, Thailanda, Turcia, Emiratele Arabe Unite, Regatul Unit, Statele Unite și Vietnam.

„Suntem încântați și onorați că am obținut certificarea „Angajator de Top” pentru al șaselea an consecutiv. Această distincție reprezintă o recunoaştere valoroasă a atenţiei pe care o acordăm managementului talentelor și condițiilor excelente de lucru pe care le oferim angajaților noștri. Titlul ne motivează să continuăm direcția de creștere pentru implementarea cu succes a noului nostru plan strategic „Grow & Impact”, să ne asigurăm că răspundem nevoilor în continuă schimbare a forței de muncă și să menținem practicile și procesele de recrutare la standarde optimizate.”, a declarat Smărăndița Schnel, Director Resurse Umane al Grupului Saint-Gobain în România. 

Groupama, Angajator de Top pentru al cincilea an consecutiv

0

Groupama, unul dintre liderii pieței de asigurări din România, a obținut pentru al cincilea an consecutiv certificarea internațională Angajator de Top, acordată de Top Employer Institute din Olanda, cel mai prestigios institut din domeniu. Certificarea recunoaște calitatea practicilor de resurse umane din cadrul organizației, precum și instrumentele folosite în sprijinirea și dezvoltarea angajaților. 

„Suntem mândri că, pentru al cincilea an consecutiv, și în context pandemic, am reușit să obținem Certificarea Angajator de Top. Cu atât mai mult cu cât compania noastră depune eforturi constante pentru a pune oamenii în centrul activității de business și pentru a dezvolta practici de resurse umane adaptate realității actuale, atât pentru colegii noștri, cat și pentru candidați. Suntem mândri de modul în care am implementat programul de Work From Home încă de acum 5 ani, având astfel continuitate pe timpul pandemiei, de modul în care reușim să menținem un mediu de lucru sigur pentru colegi și de felul rapid în care ne adaptăm și găsim modalități de a continua să fim aproape, indiferent daca suntem la birou sau acasă. Reușitele sunt cu atât mai valoroase atunci când sunt împărtășite cu cei din jurul nostru, mai ales atunci când ei sunt cei care ne inspiră zilnic să devenim mai buni. Așadar, le mulțumim colegilor noștri pentru încă un succes”, a declarat Judith Kis, Director Resurse Umane și Logistică, Groupama. 

Institutul Top Employer acordă titlul de Angajator de Top în urma unei analize riguroase a politicii de resurse umane, a proceselor și practicilor, precum și a sistemelor informatice folosite în cazul strategiei de oameni, culturii organizaționale, managementului talentelor, oportunităților de dezvoltare profesională și programelor de învățare, competitivității pachetelor salariale și a beneficiilor acordate angajaților. Fiind aliniat la nevoile și realitățile prezente, procesul de certificare implică și sondarea unor aspecte legate de practicile de Work From Home, Hybrid Work, virtual hiring sau sustenabilitate în business. 

Groupama este cel mai mare angajator din industria de asigurări din România, cu aproximativ 1400 de angajați, ceritificat ca Angajator de Top încă din 2018. Compania prioritizează încurajarea performanței și învățarea continuă, ca modalități de dezvoltare a echipei. Angajații au astfel acces la training-uri, coaching de specialitate, sesiuni de mentorat sau job shadowing și cursuri de specializare conform unor planuri de dezvoltare personalizate. 

În plus, în contextul noilor condiții de lucru impuse de pandemia coronavirus, Groupama a pus la dispoziția angajaților instrumente esențiale pentru menținerea unui echilibru emoțional – un program de well-being care oferă acces la cursuri de nutriție, sport și stil de viață sănătos, consiliere psihologică oferită de un specialist psihoterapeut, sesiuni de coaching sau acces la sfatul medicului online și offline. 

La toate aceste programe și inițiative se adaugă și campania de Employer Branding, CU BUNE ȘI CU RELE, care propune o perspectivă onestă atât asupra părților bune, dar și a celor mai puține bune și o abordare incluzivă, în care individualitatea fiecăruia este respectată și apreciată. 

Mai multe informații despre certificarea Groupama sunt disponibile aici: Top Employer Institute 

Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimează o creștere a veniturilor în acest an, iar 73% se așteaptă la intensificarea tranzacțiilor

0

Reprezentanții companiilor din sectorul imobiliar comercial (spații comerciale, centre de afaceri și birouri, spații logistice) estimează, în proporție de 80%, o creștere a veniturilor în acest an comparativ cu 2021, iar 73% se așteaptă la intensificarea tranzacțiilor în domeniu în următoarele 12 luni, conform studiului global Deloitte 2022 Commercial Real Estate Outlook. Totodată, având în vedere că activitatea globală de fuziuni și achiziții a crescut cu aproximativ 85% în prima jumătate a lui 2021 față de anul precedent, 40% dintre companiile participante la studiu susțin că ar putea să se implice în astfel de tranzacții în următoarele trimestre.

Conform studiului, percepția privind evoluția veniturilor diferă în funcție de tipul de proprietate. Astfel, companiile care dețin clădiri utilizate în economia digitală (centre de date, turnuri de comunicații sau spații industriale) estimează o creștere mai accelerată a veniturilor în acest an, comparativ cu cele din alte domenii. Însă și respondenții care dețin clădiri de birouri, spații comerciale sau activează în sectorul ospitalității sunt în oarecare măsură optimiști cu privire la perspectivele pe termen scurt.

În aceste condiții, multe companii se concentrează pe reamenajarea proprietăților pentru a le putea folosi alternativ, în mai multe domenii, maximizându-le astfel valoarea. Cu toate acestea, doar un sfert dintre ele își majorează substanțial investițiile în tehnologie pentru a-și consolida portofoliul și capacitatea de gestionare a activelor.

„Piața imobiliară, în general, este influențată de evoluțiile din economie, iar sectorul comercial cu atât mai mult. În plus, într-un mediu puternic inflaționist, precum cel pe care îl traversăm acum, proprietățile imobiliare atrag fonduri în căutare de plasamente care să asigure menținerea valorii banilor în timp. Prin urmare, chiar dacă piața chiriilor nu va avea o evoluție favorabilă în termeni de randamente, investitorii vor căuta active a căror valoare să nu fie erodată de inflație, iar proprietățile imobiliare comerciale se pot încadra în această categorie. În ceea ce privește piața locală, după recordul din 2021 la tranzacțiile cu terenuri, ne așteptăm la o dezvoltare în consecință a proiectelor imobiliare. Capitala continuă să concentreze cea mai mare parte a tranzacțiilor imobiliare din România (67% dintre cele încheiate în primul semestru din 2021, având ca obiect în special clădiri de birouri și hoteluri, potrivit datelor BNR), dar apetitul pentru alte regiuni ale țării este evident”, a declarat Alexandra Smedoiu, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România, Lider al Serviciilor de Consultanță pentru sectorul Imobiliar.

În privința forței de muncă, organizațiile ar trebui să continue să investească în instrumente digitale pentru a sprijini munca la distanță și a atrage angajați cu aptitudini în zona de tehnologie, subliniază studiul. Două treimi dintre companiile participante spun că intenționează să își continue activitatea în mod virtual, total sau parțial, deși mai mult de jumătate consideră că, pe termen lung, munca la distanță ar avea un impact negativ asupra productivității. În schimb, aproximativ 60% sunt de părere că flexibilitatea în privința modului de lucru ar ajuta compania în competiția pentru angajați performanți.

O altă provocare la care companiile din domeniu trebuie să răspundă în perioada următoare pentru a satisface așteptările investitorilor, chiriașilor și angajaților, este cea legată de ESG (aspecte de mediu, sociale, de guvernanță). În același timp, 60% dintre respondenți cred că inițiativele ESG generează noi oportunități de afaceri pentru organizația lor și jumătate susțin că acestea le oferă un avantaj competitiv.

Pe de altă parte, 80% din companiile participante spun că nu au un sistem informatic modern, care să poată încorpora cu ușurință tehnologiile emergente, aspect care le limitează progresul și capacitatea de a inova.

Studiul Deloitte 2022 Commercial Real Estate Outlook a fost efectuat în rândul a 400 de companii cu active de peste 100 de milioane de dolari fiecare, din trei regiuni – America de Nord, Europa și APAC.

„Intră în formă, ascultă beat-ul” – Redmi Watch 2 Lite și Redmi Buds 3 Lite disponibile în România

0

Xiaomi, lider global în tehnologie, a lansat în România două noi gadget-uri din gama ecosistem: Redmi Watch 2 Lite, smartwatch-ul destinat celor care își propun să fie întotdeauna în formă, și Redmi Buds 3 Lite, căștile sigure și confortabile, cu o durată de viață uimitoare a bateriei.

Redmi Watch 2 Lite va avea un preț recomandat de vânzare începând de la 349.99 lei.

Redmi Buds 3 Lite vor avea un preț recomandat de vânzare începând de la 129.99 lei.

Xiaomi le-a pregătit o surpriză fanilor din România. Până pe 23 ianuarie, cele două produse sunt disponibile la precomandă într-un pachet promoțional, în Mi-Home.ro, Xiaomi Store Mega Mall București și în rețeaua partenerilor autorizați (eMAG, PC Garage, EvoMAG, Cel.ro), la prețul de 349.99 de lei.

Redmi Watch 2 Lite. Intră în formă. Începe acum

Redmi Watch 2 Lite este partenerul perfect de antrenament. Smartwatch-ul are un design compact și un display de 1.55’’, mai mare cu 10% în comparație cu modelul precedent, Mi Watch Lite. De asemenea, Redmi Watch 2 Lite oferă experiențe vizuale și de control îmbunătățite, la care se adaugă peste 100 de teme de afișaj disponibile în aplicația Xiaomi Wear. Dispozitivul vine cu GPS încorporat și le oferă utilizatorilor posibilitatea de a-și monitoriza în cele mai mici detalii antrenamentele. Are 17 sporturi specifice prestabilite, printre care Yoga sau HIIT, și poate monitoriza alte peste 100 de tipuri de exerciții. Poate fi purtat și în bazin sau la duș pentru că are rezistență la apă 5 ATM*. Redmi Watch 2 Lite suportă funcția de monitorizare a oxigenului din sânge (SpO₂) pe toată durata somnului, în timp ce senzorul PPG de înaltă precizie monitorizează ritmul cardiac pe parcursul întregii zile. Redmi Watch 2 Lite este dotat cu o baterie de 262mAh, care rezistă până la 10 zile la o singură încărcare.

Redmi Buds 3 Lite. Ascultă beat-ul

Redmi Buds 3 Lite au un design ergonomic și sunt foarte confortabile. Au doar 4.2 grame (36 de grame în total, inclusiv cutia de alimentare), se fixează bine în urechi și sunt, totodată, alegerea perfectă pentru cei care vor să le poarte în timp ce fac sport. Se conectează foarte ușor la telefon și sunt dotate cu Bluetooth 5.2, ce asigură o transmitere a sunetului mai stabilă, mai rapidă și fără întreruperi, dar și un consum mai eficient. Redmi Buds 3 Lite vin cu certificare IP54 la praf și apă, așa că pot fi purtate chiar și atunci când afară bate vântul sau plouă. La o singură încărcare, rezistă până la 5 ore de folosire continuă și până la 18 ore, cu ajutorul cutiei de alimentare. Driverul dinamic de 6mm a fost calibrat de experții Xiaomi Sound Lab, iar Redmi Buds 3 Lite oferă o claritate audio excepțională și redau cu acuratețe sunetele. De asemenea, folosesc un algoritm de anulare a zgomotelor în timpul apelurilor, care înlătură sunetele de fundal și îmbunătățește calitatea convorbirilor telefonice. Redmi Buds 3 Lite asigură și o experiență de gaming imersivă – prin activarea modului low latency (latență redusă) prin care redau foarte clar și fără întârziere orice tipuri de sunete.

eToro adaugă Fetch.ai, Ren și Synthetix la oferta sa de criptoactive

0

eToro, rețeaua socială de investiții, a anunțat că a adăugat încă trei active la oferta sa de criptoactive(1).

Fetch.ai (FET), Ren (REN) și Synthetix (SNX) sunt acum disponibile pe eToro, ceea ce aduce numărul total de criptoactive oferite la 45(2)

Fetch.ai (FET) este un protocol blockchain care se concentrează pe inteligența artificială (AI) și pe construirea unei rețele de machine learning cu acces liber. Ambiția proiectului este de a construi o infrastructură automatizată inteligentă pentru economia digitală, cu accent pe descentralizarea proceselor.

Tehnologia îi ajută pe utilizatori să automatizeze o serie de sarcini în DeFi, cum ar fi retragerea de lichidități din pool-uri pe bursele DeFi, de exemplu Uniswap. Deținătorii de token-uri pot vota modificările aduse sistemului și, de asemenea, îl pot folosi pentru a alimenta propriile programe Fetch. 

Ren (REN) conectează traderii și aplicațiile descentralizate prin blockchains. Rulând pe o rețea de “dark nodes”, tranzacțiile REN se fac în mod privat între burse pentru a limita impactul piețelor de tip frontrunning ale traderilor. Token-urile REN sunt utilizate pentru a alimenta rețeaua și sunt necesare pentru a rula un “dark node”.

Synthetic (SNX), este o platformă care permite utilizatorilor să își creeze propriile active sintetice prin intermediul blockchain. Tehnologia le permite utilizatorilor să creeze token-uri sintetice pentru o serie de active, de la valute, acțiuni, mărfuri și criptoactive. Investitorii pot utiliza SNX pentru rețele “oracol” de stabilire a prețurilor care detectează valoarea criptoactivelor și creează active sintetice pe mainnet-ul Ethereum. 

„Anul trecut, investitorii s-au orientat către criptoactive mai noi, deoarece ascensiunea finanțelor descentralizate a captat interesul tot mai multor persoane. Deși începutul anului a fost volatil, ne așteptăm ca DeFi să crească în 2022″, a declarat Tomer Niv, director al Global Crypto Solutions la eToro. „eToro are ca scop oferirea de opțiuni investitorilor și suntem încântați să continuăm să extindem gama de criptoactive pe care le oferim investitorilor, permițându-le acestora să își diversifice investițiile.”  ”  

eToro oferă clienților săi acces la piețele cripto încă din 2013. Utilizatorii eToro pot cumpăra, deține și vinde cu ușurință activele reale subiacente ale Fetch.ai (FET), Ren (REN) și Synthetix (SNX) pe platforma sa de investiții, folosind moneda tradițională. 


Deocamdată, aceste token-uri nu vor fi disponibile pentru utilizatorii din SUA.


(1) În prezent, Fetch.ai (FET), Ren (REN) și Synthetix (SNX) nu sunt disponibile pentru utilizatorii din SUA 
(2) eToro oferă 27 de monede pentru utilizatorii americani ai platformei. eToro oferă 43 de monede pentru utilizatorii din Olanda.

Alex Milcev, EY: Suntem în fața unei schimbări fundamentale de paradigmă. Asistăm la un nou nivel al relației ANAF-contribuabil

0


Viteza apariției unor noi reglementări, a digitalizării autorităților fiscale, transparența din ce în ce mai mare impusă companiilor, materializată atât printr-un număr de raportări în creștere, cât și printr-un nivel crescut de detaliu al informațiilor cerute, progresele tehnologiei sunt principalii factori care duc la redefinirea modului în care funcționează departamentele fiscale ale companiilor și tot atâtea elemente de atenție pentru companii. Aceasta ar fi, pe scurt, concluzia prezentărilor realizate de specialiștii EY în cadrul Conferinței sale anuale fiscale. Dar, în ciuda dificultăților cu care s-au confruntat și se vor confrunta agenții economici, aceștia dau dovadă de reziliență: în jur de 60% dintre companii anticipează o cifră de afaceri în creștere pentru 2022, cum relevă datele unui studiu EY, realizat în preambulul Conferinței. 

Alex Milcev, lider Asistenţă fiscală şi juridică, EY România

„Suntem în fața unei schimbări fundamentale de paradigmă. Asistăm la un nou nivel al relației ANAF-contribuabil prin cele trei raportări noi anunțate pentru 2022 – SAF-T, RO e-factura si RO e-transport. Viteza cu care se implementează aceste schimbări digitale este cu totul remarcabilă. Este clar că peste un an raporturile cu fiscul din România vor arăta diferit pentru contribuabili. Mari sau mici, companiile trebuie să conștientizeze acest lucru și să fie pregătite pentru a face față noilor cerințe, dar și unei nevoi de resurse umane, resurse financiare, dar mai ales de noi abilități”, a avertizat Alex Milcev, Liderul practicii de asistență fiscală și juridică EY România și Moldova. 

La rândul lor, fiecare dintre partenerii EY a atins principalele tendințe din sfera fiscală. Miruna Enache, Liderul Diviziei de Asistență Fiscală în Tranzacții, a explicat cum poate afecta companiile locale viitoarea Directivă europeană privind introducerea unui impozit minim de 15%.

„Dacă impozitul minim nu este colectat într-o țară non-EU, unde este situată o entitate din grup, țările membre (inclusiv România) pot aplica Regula Plăților de Impozit, colectând o parte din impozitul suplimentar, în funcție de numărul de angajați şi de active”, a spus Miruna Enache

Miruna Enache, EY Romania

Implicațiile fiscale, dar şi din perspectivă imigraționistă datorate flexibilizării „maxime” a muncii și folosirii intense a tehnologiei în prestarea de activități profesionale au fost tratate de Claudia Sofianu, Liderul Departamentului de Impozit pe Venit şi Contribuții Sociale. Deoarece în ultimii doi ani mulți angajați au putut munci de oriunde, au apărut situații greu de clarificat în baza reglementărilor legislative „clasice” – de la deciderea locului taxării, la încercarea de evitare a dublei impuneri sau la analiza riscului de sediu permanent într-un alt stat.

Conform sondajelor EY globale și locale din ultimul an, majoritatea companiilor par în continuare nepregătite pentru monitorizarea forței lor de muncă, pentru analiza implicațiilor complexe generate în zona fiscalității persoanelor fizice, a asigurărilor de contribuții sociale şi politică imigraționistă, în identificarea unor noi modalități de colaborare, în condițiile în care forța de muncă este deficitară”, a mai spus Sofianu. 

Efervescența” agendei de transformare a administrării fiscale şi agilitatea cu care contribuabilii vor adresa conformarea la noile raportări – SAF-T, e-factura, sistemul RO e-transport – vor contribui la succesul adresării inspecțiilor fiscale din anii care urmează, dar şi a gestionării mai eficiente a raportărilor fiscale, a apreciat, la rândul său, Georgiana Iancu, Liderul Departamentului de Taxe Indirecte.

Georgiana Iancu, EY Romania

Pentru moment, înțelegerea cerințelor de raportare pentru diverse spețe sau structuri de business, identificarea sursei datelor și volumetria datelor sunt printre cele mai frecvente provocări cu care se confruntă marii contribuabili care au început implementările SAF-T”, a punctat Georgiana Iancu.

Dincolo de provocările și complexitatea inerente raportării SAF-T, o implementare corectă poate permite, pe termen mediu, accesarea acelor beneficii pe care specialiștii EY au insistat să le sublinieze și până acum: timpi reduși de control fiscal, costuri mai reduse de conformare fiscală, simplificarea sau chiar eliminarea altor declarații fiscale.  

Inspecțiile fiscale și evoluția lor, dar și aplicarea amnistiei sau a eșalonării au fost subiectele dezvoltate de Emanuel Băncilă, Liderul practicii de litigii și dispute fiscale al Băncilă, Diaconu și Asociații. „Contribuabilii trebuie să conștientizeze această nouă oportunitate a eșalonării simplificate, fără garanții, care se aplică pentru orice creanță fiscală – chiar și celor ulterioare datei de 31 martie 2020. Totodată, recomand şi valorificarea amnistiei fiscale prelungite până la 30 iunie 2022”, a precizat Băncilă. 

Subiectul prețurilor de transfer a fost detaliat de Adrian Rus, Liderul Departamentului de Preţuri de Transfer, care a spus că este posibil ca, dat fiind volumul mare de informații aflat la dispoziția autorităţilor fiscale şi schimbul de informaţii între autorităţi, contribuabilii ar trebui să se aștepte la o creștere a numărului și intensității controalelor fiscale în privința preţurilor de transfer, aspect confirmat de reprezentanții ANAF.

Adrian Rus, EY Romania

„Pandemia a schimbat radical datele problemei şi punctele de referință în ceea ce privește domeniul preţurilor de transfer. România nu a adoptat recomandările OCDE în sensul unei flexibilități mai mari în abordarea inspecțiilor, si rămâne de văzut cât de bine pregătite şi documentate se vor dovedi a fi companiile, în momentul în care ANAF le va verifica tranzacţiile şi profitabilitatea afectate de perioada de pandemie”, a subliniat Adrian Rus.

Conferința anuală de fiscalitate a EY s-a bucurat și de prezența unor reprezentanți ai Ministerului Finanțelor și ai ANAF. Astfel Alin Chițu, secretarul de stat in cadrul Ministerului Finanțelor  a acoperit mai multe aspecte ale reglementarilor fiscale viitoare si a declarat: „Am observat că, în contextul ajutorului masiv acordat în perioada pandemiei mediului de afaceri, veniturile la bugetul de stat totuși nu s-au redus. De aceea, în 2022 Ministerul Finanțelor se va concentra pe colectarea mai bună fără sa fie nevoie de creștere a taxelor si impozitelor”.  

„SAF-T, e-factura, RO e-transport, alături de toate celelalte proiecte de digitalizare ale ANAF vin în sprijinul contribuabililor, având ca principal beneficiu pentru aceștia reducerea costului conformării pe termen mediu”, a transmis mediului de afaceri și Daniel Tudor, directorul general al Direcției Generale de Management al Riscurilor al ANAF.

Aceste instrumente vor permite ANAF identificarea timpurie a eventualelor erori și efectuarea unor acțiuni țintite, de scurtă durată pentru remedierea acestora și creșterea conformării fiscale. De asemenea, vom putea să valorificăm de o manieră inteligentă și structurată volumul de date și vom putea operaționaliza pe deplin sistemul de management al riscurilor fiscale”, a mai spus Daniel Tudor

Cum se simt companiile – sondaj EY

Aproape 70% dintre respondenții studiului EY care a sondat percepția companiilor despre facilitățile acordate în pandemie și despre măsurile fiscale recente adoptate de Guvern au declarat că au aplicat la facilitățile oferite de stat, în starea de urgență și, ulterior, în starea de alertă. Cele mai importante măsuri de sprijin accesate au fost reducerea la plata impozitului pe profit și indemnizațiile de șomaj tehnic, ca și amnistia fiscală, a revelat studiul EY.

În schimb, răspunsurile primite la întrebarea despre cât de mult s-au simțit ajutate de sprijinul oferit de stat au fost foarte împărțite, ceea ce ar putea reflecta gravitatea valului crizei cu care s-au confruntat și reacțiile diferite. Astfel, 38% dintre respondenți spun că s-au simțit ajutați mult și foarte mult de măsurile adoptate de Guvern în starea de urgență și în cea de alertă, 34,2% au declarat că suportul primit a fost „nici mult, nici puțin”, iar 27% au spus că a fost „puțin” și „foarte puțin” ce au primit din partea Guvernului. 

În ceea ce privește măsurile luate de Guvern în Ordonanța 130 din decembrie, companiile au spus într-o proporție covârșitoare că nu vor aplica pentru măsura amnistiei fiscale prelungite. Ceea ce ar putea însemna, însă, că deja au beneficiat de amnistie, pe de-o parte, pe de alta că „obligațiile ce fac obiectul amnistiei sunt tot cele de dinainte de 31 martie 2020”. 

50% dintre companii au decis oprirea acordării de beneficii, drept reacție la eliminare posibilității acordării de tichete cadou pentru angajații terților. Foarte puține companii – cca 12%, se mai gândesc să acorde altfel de premii către angajații partenerilor sau să mărească onorariile de marketing ale acestora. 

Dintre problemele cu care s-au confruntat companiile sau cu care anticipează că se vor confrunta anul acesta, legislația sau reglementările fiscale sunt văzute ca fiind cele mai importante – peste 35% dintre respondenți pronunțându-se în acest sens. Pe locul doi se situează complexitatea fiscală în creștere, cu 26%, iar pe locul trei problemele cu forța de muncă mobilă – pentru aproape 20% dintre participanți. Următoarele locuri sunt ocupate de incertitudinea sau riscurile mai mari în ceea ce privește prețurile de transfer și intensificarea activității de control fiscal. În schimb, companiile care au participat la studiul EY privesc cu optimism anul 2022 anticipând într-un număr important – aproape 60%, o cifră de afaceri în creștere. O treime planifică menținerea cifrei de afaceri şi doar 10% anticipează o reducere. 

Cele mai cumpărate categorii de produse prin credit în 2021

0

Credex IFN, instituție financiară nebancară, a realizat un top al categoriilor de produse achiziționate prin credit de bunuri de consum, pe parcursul anului 2021, la nivel național, din rețeaua magazinelor Altex, Media Galaxy și Mobexpert. Valoarea totală a creditelor pentru bunuri de consum în 2021 a fost de peste 161 milioane de lei, în creștere cu 64% față de 2020. La mijlocul anului 2021, Credex IFN a devenit principalul finanțator de credite pentru clienții retailerilor menționați anterior.  

Anul trecut, cea mai cumpărată categorie de produse, prin credit, a fost reprezentată de cea a telefoanelor mobile, cu peste 56 milioane de lei finanțare. Apoi, televizoarele și laptopurile au fost în topul listei de cumpărături, în rate, pentru români. Acestea au fost urmate de alte categorii precum mașini de spălat rufe și vase, aparate frigorifice și electrocasnice mari de gătit (cuptoare, plite etc). Categoria mobilier ocupă și ea un loc important în clasament, situându-se pe locul al 7-lea, înaintea expresoarelor de cafea, aparate de aer condiționat sau centrale termice. 

 „Acest clasement reflectă preferințele românilor în ceea ce privește cumpărăturile de produse electro-IT și mobilier. Rezultatele topului ne arată că românii sunt interesați de tehnologie și că investesc în cele mai noi modele de telefoane, TV-uri Smart sau mobilier nou pentru confortul locuinței. Achiziția de produse prin credit rămâne o opțiune pentru mulți dintre clienții din retail.”, declară Traian Baicu, Director General Credex IFN. 




Din totalul cumpărăturilor, prin credit, 91% au fost realizate în magazinele fizice din țară iar 9% online, prin Aplicația Mobilă sau site-ul Credex. Luna noiembrie 2021, marcată de Black Friday, a fost luna cu cele mai mari achiziții în mediul online, de 26%. 

Perioada medie de creditare este de 22 luni iar valoarea creditului mediu de 3.100 lei. În ceea ce privește profilul clienților, atât bărbații cât și femeile au fost interesați de produsele electro-IT, respectiv 52% bărbați și 48% femei. Vârsta medie a clientului care a accesat un credit pentru bunuri de consum este de 39 ani. 

Cel mai scump produs achiziționat prin credit a fost un TV Samsung în valoare de 14.500 lei iar cel mai ieftin un telefon de 350 lei. 

Instituțiile financar nebancare (IFN-urile) sunt o alternativă la serviciile bancare tradiționale pentru că oferă un proces de finanțare simplificat, digitalizat și rapid. Topul a fost realizat luând în considerare valoarea produselor achiziționate în 2021, pentru toate contracte încheiate la nivel național, în toate magazinele Altex, Media Galaxy și Mobexpert.  

Sondaj BestJobs: Românii vor să se odihnească mai mult în acest an, după un 2021 dificil

0

În 2022, mulți angajați români vor să își rezerve mai mult timp pentru odihnă, după un 2021 în care nivelul de stres și volumul de muncă au fost mai ridicate decât înainte. Anul acesta, sunt 15 zile libere legale, dintre care 9 sunt în cursul săptămânii. Pentru a câștiga mai mult timp pentru recreere, 55% dintre angajații care beneficiază de zile libere cu ocazia sărbătorilor legale au declarat că își vor lua zile libere suplimentare, acolo unde se poate, pentru a face punte cu weekend-ul. 

Peste 39% dintre angajați au în plan să folosească zilele libere legal din acest an pentru relaxare, iar alți 12% vor profita să rezolve diferite probleme personale sau administrative de care nu se pot ocupa în zilele de lucru. Doar 18% au spus că sunt nevoiți să lucreze și în acele zile. 

În 2021, doar jumătate dintre români și-au folosit integral zilele de concediu, mai arată sondajul BestJobs. Dintre cei care au rămas cu zile de concediu nefolosite, 20% mai au sub 5 zile, iar 16% între 6 și 10 zile. 3% dintre ei plănuiesc să ia banii pe ele, iar alți 3% nu au încă niciun plan pentru acestea. Totodată, 61% dintre angajați plănuiesc să își ia anul acesta toate zilele de concediu, 9% au de gând să mai păstreze din ele, în timp ce 30% nu și-au făcut încă planuri de concediu. 

„2021 a fost greu pentru cei mai mulți dintre angajați, fiind un an în care economia a revenit puternic spre nivelul de dinainte de pandemie, după un 2020 foarte complicat pentru toată lumea. În plus, pe fondul restricțiilor generate de pandemia COVID-19 și al incertitudinilor privind cerințele de călătorie, anul trecut, mulți angajați au preferat să muncească mai mult și să nu-și ia toate zilele liber. Odihna este însă esențială pentru sănătate, iar un ritm foarte intens de lucru nu poate fi menținut mult timp fără efecte negative în ceea ce privește sănătatea fizică și psihică”, spune Ana Vișian, Marketing Manager BestJobs România.

Nevoia de relaxare se simte clar în acest an, în contextul în care 42% dintre români au declarat că își vor lua cel puțin 10 zile legate pentru concediul din acest an, iar 40% vor uni între 5 și 10 zile. În plus, doar 3% spun că își vor lua mai puțin de 5 zile. 

Totodată, cei mai mulți dintre români (76%) plănuiesc să își rezerve cele mai multe zile de concediu pentru perioada verii, 9% în perioada sărbătorilor, iar 6% preferă să își ia mai puține, dar mai des. Problema unui volum mare de muncă rămâne încă prezentă, în condițiile în care 42% nu sunt siguri dacă volumul de muncă le va permite să își ia concediul dorit. 

În ceea ce privește restricțiile din partea angajatorului, 45% dintre angajați vor avea în vedere să nu își ia concediu în aceeași perioadă cu colegii din echipă sau de pe proiect, 21% vor trebui să fie atenți la perioada în care își iau zilele libere, iar 9% vor avea grijă la durata concediului. 


Sondajul BestJobs a fost realizat în perioada 7-20 ianuarie 2022, pe un eșantion de 761 de utilizatori de internet.