Metropolitan Life,susținere pentru programe dezvoltate de Junior Achievement România

0

Organizația Junior Achievement (JA) România – de educație antreprenorială, economică, financiară și STEM, de orientare profesională, sănătate și dezvoltare a abilităților pentru viață – și compania de servicii financiare Metropolitan Life dezvoltăinițiativele educaționale „Sănătate. Viață activă” și „Viitorul e la școală”, adresate elevilor de gimnaziu și de liceu, al căror obiectiv este „încurajarea comportamentelor responsabile și reducerea riscurilor de sănătate și a celor financiare”.

Organizatorii anunță că „peste 25.600 de elevi și 930 de profesori din 645 de școli și licee beneficiază în acest an de activități educaționale learning by doing, bazate pe exemple, studii de caz și exerciții de lucru în echipă pentru argumentare și luarea deciziilor. Activitățile sunt derulate în colaborare cu voluntarii Metropolitan Life și au la bază un kit educațional gratuit, adaptat învățării hibride – la școală și online –, care include materiale tipărite și resurse digitale interactive, disponibile pe platforma de e-learning JA Inspire™”.

Carmina Dragomir, CEO Metropolitan Life: „Ne bucurăm să fim alături de Junior Achievement ca parteneri în atingerea unui obiectiv comun: dezvoltarea educației, a unui stil de viață sănătos și construirea comportamentelor financiare responsabile. Le mulțumesc voluntarilor Metropolitan Life, care se implică activ în proiectele Sănătate. Viață activă și Viitorul e la școală, contribuind astfel la evoluția elevilor și la dezvoltarea de abilități esențiale care îi ajută în viață și în viitoarea carieră”.

Conceptul Viitorul e la școală asigură și „o componentă de sustenabilitateaprocesului didactic, oferind școlilor și profesorilor implicați instrumente și modele de lucru, precum și dotări cu echipamente care facilitează accesul la educație. În luna decembrie, patru școli din medii dezavantajate vor beneficia de astfel de dotări cu kit-uri smart classroom în urma participării la activitățile proiectului, în timp ce alte patru școli[1] au fost deja dotate cu echipamente de acest fel.

Parteneriatul dintre JA România și Metropolitan Life pentru susținerea educației learning by doing a început acum nouă ani, iar la finalul anului 2021 peste 50.600 de elevi vor fi beneficiari ai activităților de educație pentru incluziune financiară”.


[1] Școala Gimnazială Nr. 1, Motru (Gorj), Școala Gimnazială Petrești (Dâmbovița), Școala Gimnazială Răcăciuni (Bacău), Școala Gimnazială Băița (Hunedoara)

Platforma Michelin Guarantee Plus România dezvoltată de Ideologiq

0

Compania de servicii digitale Ideologiq dezvoltă platforma de garanții Michelin Guarantee Plus România, în cadrul căreia la achiziția a patru anvelope noi Michelin este asigurată înlocuirea gratuită a două anvelope deteriorate accidental*. Compania Michelin a realizat o creștere de 250% a numărului de înregistrări pe platformă în acest an, comparativ cu anul trecut. Platforma a fost lansată în aprilie, anul trecut. 

Adrian Ichim, fondator și partener Ideologiq: „Ne dorim ca această platformă să fie considerată un vector al creșterii gradului de satisfacție în rândul clienților Michelin. Creșterea cu 250% a numărului de înregistrări pe platforma din România, precum și creșterile de 200% în Grecia și respectiv de 150% în Slovenia, realizate în decursul acestui an, ne-a demonstrat că programul răspunde nevoilor cumpărătorilor și că totodată, în cadrul platformei, clienții au găsit cu ușurință toate informațiile necesare pentru a se putea înregistra rapid în program. În dezvoltarea acestui proiect au fost implicate trei departamente din cadrul agenției noastre, creație și strategie, client service și dezvoltare. Anul 2022 va veni cu alte proiecte noi pe care le vom dezvolta împreună cu echipa Michelin România“.

Condițiile de înscriere în program, după cum ne informează inițiatorii, „sunt simple și la îndemâna tuturor celor care doresc să beneficieze gratuit de înlocuirea anvelopelor. Astfel, la fiecare achiziție a patru anvelope noi Michelin, de la dealerii care fac parte din program, este asigurată înlocuirea gratuită a unui număr de maxim două anvelope. Cererea de înlocuire a anvelopelor se realizează doar în baza facturii de achiziție și a documentelor pe care dealerul autorizat Michelin le întocmește, și care ulterior deschide cererea de garanție. Înregistrarea garanției pe platformă trebuie să fie efectuată în termen de cel mult 30 de zile de la data achiziției anvelopelor. 

Platforma de garanții Michelin Guarantee Plus este construită într-un singur pas, astfel încât să fie ușor de accesat de către clienți în momentul înregistrării. Platforma vine și cu un element diferențiator, astfel, garanția unui utilizator nu poate fi înstrăinată, deoarece clientul primește un cod unic care este principalul identificator atât pentru înregistrare, cât și pentru cererea de garanție. Platforma reunește toate informațiile și funcționalitățile programului într-o singur loc, de la regulament, condiții de accesare, dealeri parteneri, și până la legătura cu echipa de suport.

Spyros Politis, Marketing Director Europa Central Sudică: „Pentru acest proiect ne-am dorit simplificarea procesului de obținere a garanției Michelin Guarantee Plus pentru clienți prin intermediul unei soluții digitale user friendly, și totodată, simplificarea procesului de aplicare în acest program și pentru distribuitorii din țară. Odată cu încheierea acestui an, rezultatele pozitive privind acest proiect nu au întârziat să apară. Suntem încrezători că și anul viitor proiectul Michelin Guarantee Plus va continua pe o pantă ascendentă”.

Programul de garanții Michelin Guarantee Plus este un proiect pilot lansat încă din 2018 în Grecia, unde s-a bucurat de un real succes. Astfel, la scurt timp, programul a fost implementat și în România (ro.plus.michelin.eu), Slovenia (si.plus.michelin.eu) și Ungaria (hu.plus.michelin.eu).

Locațiile disponibile unde clienții pot merge pentru serviciile asigurate prin programul Michelin Guarantee Plus sunt în continuă creștere. În prezent în Grecia există peste 170 de distribuitori, parteneri ai programului, în România peste 110 distribuitori, în Ungaria 140, iar în Slovenia aproximativ 30 de distribuitori.

Compania Ideologiq și Michelin România colaborează încă din anul 2017, timp în care au dezvoltat și implementat diverse soluții software și proiecte, printre care se numără și  „Aventura Michelin” care are rolul de a reda parcursul Michelin în România în ultimele două decenii, printr-o experiență 3D, în cadrul unui tur virtual dezvoltat pe platforma aventura.michelin.ro.  

Ideologiq și Michelin România continuă colaborarea, cu alte noi proiecte, și în anul 2022.     

*  Acoperirea Programului Michelin Guarantee Plus este valabilă timp de 12 luni de la data achiziționării anvelopelor, gratuit.
Pentru fiecare set de 4 anvelope achiziționate, 2 pot fi înlocuite în baza garanției, dacă ambele anvelope sunt deteriorate în același timp.  

Materiale de protecție împotriva Covid-19 de peste 270.000 dolari, livrate de UNICEF în România

0

UNICEF livrează în această perioadă în țara noastră 7,5 tone de materiale de protecție personală în valoare de 273.000 de dolari, primite de Reprezentanța UNICEF în România de la Divizia de procurare a organizației din Copenhaga: 11.865 de combinezoane, 131.650 de măști chirurgicale și 10.000 de măști FPP2, 1.000 de viziere, 12.732 de halate de unică folosință, 119.600 de mănuși de protecție, 1.000 de perechi de ochelari.

Beneficiari sunt Spitalul Universitar de Urgență București – 22.000 de mănuși, 3.000 de combinezoane, 432 de viziere, 576 de halate chirurgicale, 1000 de halate de unică folosință, 240 de perechi de ochelari de protecție; Institutului Național de Boli Infecțioase „Prof. dr. Matei Balș” – 2.950 de combinezoane, 756 de halate chirurgicale, 2.000 de halate de unică folosință, 22.000 de mănuși, 240 de perechi de ochelari și 30.000 de măști chirurgicale; Maternitatea „Bucur”; Institutul pentru Ocrotirea Mamei și Copilului „Prof. dr. A. Rusescu”; primăriile Brașov, Bacău, Moinești, Colonești, Corbasca, Buhuși – mii măști chirurgicale, halate de unică folosință și mănuși de protecție. 

Prof. dr. Pop Corina Silvia, director medical al Spitalului Universitar de Urgență București: „Într-un spital de urgență, materialele de protecție sunt mereu bine-venite, astfel că mulțumim UNICEF pentru sprijinul acordat acum, în apropierea sărbătorilor de iarnă. Purtarea echipamentelor de protecție înseamnă atât protejarea personalului medical, cât și a pacienților noștri. La Spitalul Universitar de Urgență București vin zilnic sute de pacienți, atât la Unitatea de Primiri Urgențe, cât și în Ambulatoriul Integrat și tuturor le oferim îngrijirile necesare în condiții de siguranță”.

Dr. Cătălin Apostolescu, directorul medical al Institutului Național de Boli Infecțioase Prof. dr. Matei Balș: „Vreau să mulțumesc UNICEF pentru tot ajutorul pe care ni l-a dat în această perioadă. Tot personalul din Institutul Matei Balș are nevoie de aceste echipamente de protecție pentru a putea îngriji, în condiții de siguranță, pacienții. Acest dar de Crăciun a venit într-un moment foarte potrivit, în așa fel încât să putem trece această perioadă de sărbători în condiții bune și pentru noi, și pentru pacienții noștri”.

Gabriel Vockel, reprezentant adjunct al UNICEF în Romania: „Prin această acțiune concretă, UNICEF furnizează materiale de protecție esențiale profesioniștilor dedicați care se află în prima linie a luptei împotriva pandemiei de Covid-19. Sistemul medical din România a fost, în ultimele luni, solicitat la maximum și suntem bucuroși că putem contribui, prin aceste materiale, la protecția celor care muncesc neobosit pentru a proteja sănătatea persoanelor celor mai vulnerabile. Să nu uităm însă că vaccinurile oferă cea mai eficientă protecție, pentru noi și pentru cei dragi, împotriva Covid-19”. 

UNICEF subliniază că în 2020, la nivel global, „a achiziționat bunuri și servicii în valoare de 4,468 miliarde dolari pentru copii. De la începutul pandemiei de Covid-19, UNICEF a livrat provizii medicale pentru a susține țările în lupta împotriva Covid-19, cu scopul de a-i proteja pe copiii cei mai vulnerabili. La data de 17 decembrie 2021, UNICEF livrase 655,452 de milioane de vaccinuri anti Covid-19 în 109 țări, 726,6 milioane de seringi în 99 de țări, 389,9 milioane de măști chirurgicale, 291,7 milioane de mănuși, 23,4 milioane de măști N95, 10.3 milioane de halate de unică folosință și 40.084 de concentratoare de oxigen”.

Foto: UNICEF

Contrabanda, la cel mai mic nivel din ultimii 15 ani

0


Piața neagră a țigaretelor scade în noiembrie 2021 cu 0,9 p.p. față de septembrie, până la 7,4% din totalul consumului, cel mai mic nivel înregistrat în ultimii 15 ani, conform Novel Research. Media anuală a contrabandei cu țigarete din anul 2021 se situează la 8,7%, față de 9,4% în 2020.

„În luna noiembrie, piața neagră s-a menținut relativ constantă în majoritatea regiunilor țării. Cea mai mare scădere a comerțului ilegal cu țigarete s-a înregistrat în nord-est, și anume 5,9 p.p. față de septembrie 2021, până la 19,8%. Cu toate acestea, regiunea continuă să fie cea mai afectată de contrabandă. O creștere semnificativă de 3,3 p.p. până la 11% se înregistrează în zona de vest. Din punct de vedere al provenienței produselor de pe piața neagră, „cheap whites” continuă să dețină cea mai mare pondere, de peste 64%, aflându-se în creștere cu 3,2 p.p.. Ponderea produselor provenite din Moldova scade ușor cu 1,4 p.p. până la 3,5%, iar Ucraina și Serbia continuă să se situeze la 0%”, a declarat Marian Marcu, Director General Novel Research.

„În 2020, contrabanda, o infracțiune care prejudiciază grav bugetul public, a fost introdusă în Strategia Națională de Apărare a Țării, fiind considerată o ameninţare la adresa securităţii naţionale. În prezent, combaterea sa este inclusă ca direcție de acțiune în actualul program de guvernare, ca prioritate pe agenda publică și pentru autoritățile de aplicare a legii. Cea mai frecventă marfă de contrabandă în România sunt țigările, de aceea BAT sprijină de foarte mult timp autoritățile de resort în combaterea comerțului ilicit cu produse din tutun. Trendul descendent al contrabandei din perioada recentă demonstrează că România poate obține rezultate concrete în acest sens și se reflectă în impactul pozitiv asupra bugetului statului, BAT plătind cu aproape 1 miliard de lei mai mult în primele nouă luni ale acestui an decât în aceeaşi perioadă a lui 2020. Menținerea sub control a contrabandei și crearea unui cadru fiscal predictibil pentru toate categoriile de produse cu nicotină sunt esențiale pentru ca noi să putem continua să investim în România, asigurând în același timp venituri sustenabile pentru bugetul de stat”, a declarat Ileana Dumitru, Director juridic și relații publice al Ariei Europa centrală și de sud în cadrul BAT.

„Peste 75% din cifra de afaceri a JTI reprezintă accize, TVA și alte taxe și impozite. În primele nouă luni am virat la bugetul statului peste 4,28 miliarde lei, în creștere cu circa 20% față de perioada similară din 2020. Accizele, care dețin cea mai mare pondere, se plătesc în avans, înainte ca produsul să ajungă la consumator. Acționăm ca un agent fiscal, colectăm și virăm la timp, fără ca statul să depună vreun efort administrativ. În toată această perioadă dificilă, am continuat să fim parteneri ai Vămii, Poliției și Poliției de Frontieră, prin campanii publice anti-contrabandă derulate anual, donații de echipamente și susținerea echipelor canine mobile. Am sprijinit, de asemenea, sectorul cultural, grav afectat de pandemie și am continuat programele sociale. Am demonstrat astfel, chiar și într-o criză fără precedent, putere de adaptare, consecvență și corectitudine față de autoritățile statului. Pentru a putea continua să creștem contribuțiile, este necesară asigurarea predictibilității fiscale și a unui cadru de reglementare stabil. Într-un scenariu optimist luat în calcul de ASPES (Asociația pentru Studii și Prognoze Economico-Sociale), sectorul tutunului ar putea contribui la economie cu 5,7 miliarde de euro anual, dacă nu ar mai fi introduse noi restricții pentru piața legală, cadrul fiscal ar fi predictibil, iar comerțul ilegal nu ar depăși 10%”, a declarat Gilda Lazăr, Director Corporate Affairs & Communications JTI România, Moldova și Bulgaria.

„Sperăm ca nivelul pieței negre să se mențină și în 2022 la sub 10%, iar revenirea la normalitate să nu inverseze trendul într-unul de creștere. Avem convingerea că pentru a reuși în acest demers este nevoie de o abordare cuprinzătoare care să includă nu doar autoritățile de aplicare a legii, ci și factorii cu putere de decizie într-un sector economic care contribuie anual la buget cu peste 3,6 miliarde de euro. Creștem contribuția la economie, prin taxele virate, dar și prin investiții.  Din 2017, până în prezent, 500 de milioane de dolari au fost investiți în fabrica noastră din Otopeni. În perioada 2022-2023, PMI va mai investi peste 100 de milioane de dolari pentru dezvoltarea capacităților de producție, cu un impact cât mai redus asupra mediului. De asemenea, continuăm să sprijinim proiecte și inițiative anti-contrabandă, prin programul PMI Impact. Ne dorim ca și pe viitor să contribuim substanțial la îndeplinirea obiectivelor bugetare și a indicatorilor macroeconomici, într-un cadru de reglementare corect și predictibil, bazat pe dialog constructiv”, a declarat Dragoș Bucurenci, Director External Affairs, Philip Morris România.

„Este îmbucurător că după creșterea ușoară din luna septembrie, contrabanda a revenit pe un trend de scădere, într-o perioadă în care de obicei piața neagră crește. La acest rezultat au contribuit, în mod cert, eforturile autorităților de aplicare a legii, în parteneriat cu companiile de profil. Este din ce în ce mai evident pentru marele public, ca și pentru factorii de decizie la nivel guvernamental că fenomenul contrabandei cu țigarete înseamnă crimă organizată și că afectează grav securitatea frontierelor țării, într-un context geopolitic foarte complex. Dat fiind rolul României de graniță externă a Uniunii, autoritățile trebuie să continue să facă front comun în fața comerțului ilegal, care prejudiciază veniturile bugetare, subminează siguranța cetățenilor și stopează dezvoltarea economică la frontiere”, a declarat  Adrian Pirau, Market Manager, Imperial Tobacco Distribution Romania.

„Rezultatele studiului Novel din noiembrie și media anuală din 2021 confirmă eforturile susținute ale Vămii Române și acțiunile concrete derulate pentru combaterea comerțului ilegal cu țigarete. De exemplu, în lunile septembrie și octombrie, echipele Vămii au participat la Operațiunea Joint Action Day Finestra, sub coordonarea FRONTEX, care a avut ca scop combaterea criminalității la frontiera terestră externă a estului și sud-estului UE, cu accent pe combaterea infracționalității din domeniul contrabandei cu tutun și produse din tutun. La operațiune au participat reprezentanți din 13 țări europene, precum și reprezentanți a șapte agenții europene și organizații internaționale și au avut ca lideri FRONTEX și România (Autoritatea Vamală, Poliția națională și Poliția de Frontieră). În urma intensificării acțiunilor de control la frontiera externă a estului și sud-estului Uniunii, pe perioada desfășurării operațiunii au fost descoperite 36 milioane bucăti țigarete de contrabandă, 2.360 kg tutun, 160.000 litri alcool, 6.000 litri ulei mineral și 6 vehicule. Astfel de acțiuni vor fi organizate și pe viitor, pentru a menține contrabanda cu produse din tutun la un nivel de sub 10%”, a declarat Președintele Autorității Vamale Române, Bogdan Lari Mihei. 

„Acțiunile de amploare desfășurate de Poliția de Frontieră au avut o contribuție substanțială la acest nivel minim istoric consemnat de compania de cercetare Novel. În primele 11 luni ale anului în curs, ca rezultat al eforturilor depuse la granițele țării, polițiștii de frontieră au reţinut în vederea confiscării, aproximativ 3,8 milioane pachete cu ţigări de contrabandă, cu o valoare de circa 48,7 milioane lei, precum şi cantităţi semnificative de tutun. Pentru a menține piața neagră la un nivel situat sub media din Uniunea Europeană, vom continua și pe viitor să colaborăm cu autoritățile abilitate pe plan intern, extern, precum și cu companiile private de profil.”, a declarat inspectorul general al Poliției de Frontieră, chestor principal de poliţie Liviu Bute.

„Cele peste 80.000.000 de țigarete și 70 de tone de tutun scoase de pe piața neagră de Poliția Română în primele 10 luni ale anului arată angajamentul instituției pentru contracararea contrabandei cu astfel de produse. În această perioadă, polițiștii au întocmit 1.259 de dosare penale, în care sunt cercetate 1.907 persoane. Faptul că nivelul pieței negre a țigaretelor a înregistrat o scădere semnificativă comparativ cu anii precedenți ne confirmă faptul că acțiunile noastre sunt eficiente, astfel că prevenirea și combaterea traficului ilicit cu produse din tutun va rămâne o prioritate a noastră”, a declarat directorul Direcției de Investigare a Criminalității Economice – chestor de poliţie Aurel Dobre.

Producătorii de țigarete consideră că, pentru menținerea pe termen lung a unui nivel de sub 10% al traficului ilicit, sunt necesare mai multe schimbări legislative pe care, împreună cu autoritățile de aplicare a legii, le-au solicitat fără succes în ultimii ani. Încadrarea contrabandei în categoria amenințărilor identificate în Strategia de apărare a țării ar putea constitui baza pentru aceste modificări care includ reglementarea unitară, pe criteriu cantitativ, a infracțiunii de contrabandă cu țigarete, precum și stabilirea unor atribuții specifice pentru poliția locală și jandarmerie, întrucât comerțul ilegal cu țigarete se desfășoară aproape nestingherit în zona de competență a acestora – piețe, oboare, stații de metrou.

În 2020, companiile de tutun au virat la bugetul statului peste 17,54 miliarde de euro, sectorul tutunului devenind cel mai solid contribuabil pentru statul român. 

Garanti BBVA România – finanțare de 40 de milioane de euro cu Banca pentru Comerț și Dezvoltare a Mării Negre pentru a sprijini IMM-urile afectate de pandemia COVID-19

0

Garanti BBVA România, una dintre cele mai dinamice bănci de pe piața locală, a semnat un acord de finanțare în valoare de 40 de milioane de euro cu Banca pentru Comerț și Dezvoltare a Mării Negre (BSTDB), pentru sprijinirea întreprinderilor mici și mijlocii (IMM-uri) afectate de pandemia COVID-19.

Acordul de împrumut cu o durată de cinci ani va permite Garanti BBVA să extindă accesul la finanțare al întreprinderilor industriale, agricole și de servicii din România. Împrumutul este menit să susƫină IMM-urile să-și realizeze planurile de dezvoltare și să-și asigure capitalul de lucru. În plus, fondurile vor încuraja exporturile, păstrarea locurilor de muncă și dezvoltarea economică.

Pandemia a provocat, încă de la debutul său, o dislocare majoră în rândul întreprinderilor mici și mijlocii, iar ultimii doi ani nu au fost ușori pentru aceste entități. Totuși, în Garanti BBVA, am înțeles încă de la început că IMM-urile sunt coloana vertebrală a economiei românești și, prin urmare, sprijinirea acestora a devenit o prioritate pentru noi, determinându-ne să depunem toate eforturile pentru a le satisface nevoile. Ne bucurăm să continuăm parteneriatul nostru de succes cu BSTDB, deoarece știm că, împreună, putem ajuta mediul de afaceri și economia locală, inclusiv în momente încărcate de provocări”, a declarat Mustafa Tiftikcioğlu (foto), CEO al Garanti BBVA România.

Grupul Garanti BBVA derulează, începând din 2014 un parteneriat pe termen lung cu BSTDB. Cea mai recentă colaborare reprezintă cel de-al șaselea acord semnat și ridică valoarea totală a împrumuturilor la 80 de milioane de euro. La începutul acestui an, BSTDB a mai acordat un nou împrumut de 20 de milioane euro către Garanti BBVA Leasing și un altul de 10 milioane de euro către Garanti BBVA Credite de Consum, ambele parte din Grupul Garanti BBVA.

Întreprinderile mici și mijlocii sunt vitale pentru economia românească. Acordul de astăzi demonstrează angajamentul BSTDB de a consolida economia reală și, în special, segmentul IMM-urilor, care a fost cel mai grav afectat de pandemie. Parteneriatul nostru solid cu Grupul Garanti BBVA va sprijini întreprinderile mici să-și consolideze rezistența, să realizeze investițiile necesare, să păstreze locurile de muncă și să continue să contribuie la economia țării, în această criză fără precedent”, a spus Dmitry Pankin, președintele BSTDB.

Unul dintre marile grupuri multinaționale de retail câștigă într-o dispută cu ANAF o rambursare de TVA cu impact semnificativ

0

Unul dintre grupurile multinaționale de retail câștigă o rambursare de TVA, într-o dispută cu ANAF generată de o inspecție fiscală. În cadrul unei inspecții fiscale, ANAF a refuzat dreptul companiei la deducerea TVA aferentă unor servicii de dezvoltare a lanțului de magazine achiziționate de la o companie din grup și, implicit, a refuzat dreptul acesteia la rambursarea taxei. 

Printr-o soluție recent pronunțată, Înalta Curte de Casație și Justiție (ÎCCJ) a confirmat, pe de-o parte, legalitatea sentinței Curții de Apel de recunoaștere a dreptului la deducere a TVA și de cenzurare a actelor de impunere emise de ANAF prin care a fost negat dreptul de deducere a TVA aferentă unor servicii intragrup. Pe de altă parte, ÎCCJ a obligat organele fiscale să ramburseze în mod efectiv TVA, solicitată de contribuabil. 

Salutăm soluția instanței supreme de admitere a recursului formulat de contribuabil care confirmă deplina îndreptățire a instanței de contencios de cenzurare a actelor de impunere, dar și de reparare a vătămării aduse contribuabilului ca urmare a refuzului soluționării dreptului la rambursare a TVA. A fost astfel confirmată și lipsa vreunui temei legal care să confere o competență funcțională exclusivă organelor fiscale în domeniul rambursării taxei. Astfel, odată constatate îndeplinite condițiile pentru rambursarea TVA, judecătorul de contencios administrativ și fiscal are nu doar atribuția, ci și îndatorirea legală de a pronunța și hotărârea judecătorească care să constituie titlul de creanță în baza căreia ANAF să efectueze rambursarea”, Dan Dascălu, avocat Partener Coordonator al practicii de litigii a D&B David și Baias.

Particularitatea acestui litigiu fiscal a constat în faptul că instanța fondului a cenzurat concluziile eronate ale expertului judiciar care a abordat speța extrem de formalist, considerând că documentele, corespondența și chiar documentele contabile nu făceau dovada prestării serviciilor intra-grup întrucât nu erau întocmite potrivit reglementărilor contabile. Instanța fondului a concluzionat că prestarea serviciilor reprezintă un fapt juridic care poate fi probat prin orice mijloace de probă, iar corespondență electronică, status de lucrări și autorizațiile de construire, împuternicirile, contracte/antecontracte, extrase Revisal, etc confirmau realitatea și efectivitatea prestării de servicii, dar și scopul contractării acestora”, a spus Mihail Boian, Avocat Partener în practica de litigii fiscale a  D&B David și Baias.

Grupul multinațional de retail a fost reprezentat de echipa de avocați D&B David și Baias,  formată din Dan Dascălu, Partener Coordonator, Mihail Boian, Partener și Andreea Stoica, Avocat Senior. 

Romsilva a depășit cu 4,3% programul de regenerare a pădurilor în 2021

0

Regia Națională a Pădurilor – Romsilva anunță depășirea cu 4,3% a programului de regenerare a pădurilor prevăzut pentru acest an: a regenerat 13.227 ha de păduri în fondul forestier de stat, față de 12.670 ha, suprafața prevăzută. Au fost regenerate natural 8.724 ha de pădure; artificial, prin prin lucrări de plantare a puieților forestieri, au fost regenerate 4.503 ha (25,8 milioane de puieți forestieri).

Directorul general al RNP Romsilva, ing. Teodor Țigan (foto), subliniază că bugetul alocat în 2021 pentru lucrări de regenerare a pădurilor a fost de 199,2 milioane lei. 

Totodată, directorul general accentuează că în acest an, Romsilva a înființat încă 17 ha de perdele forestire, pe o lungime de 5,6 km pe autostrada A2 (Direcția Silvică Călărași – 10 ha, Direcția Silvică Constanța – 7 ha), fiind plantați 85.000 de puieți forestieri. Sunt în curs de implementare proiecte pentru 34 de obiective de investiții reprezentând realizarea de perdele forestiere de protecție pentru autostrăzi și drumuri naționale în județele Arad, Argeș, Brăila, Buzău, Călărași, Constanța, Dâmbovița, Giurgiu, Ialomița, Ilfov, Vrancea, cu o lungime cumulate de circa 216 km.

Foto: Romsilva

Bugetul antreprenoriatului și turismului în 2022, analizat de Consiliul IMM-urilor

0

Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR) analizează prefigurarea în bugtul de stat pentru anul viitor a domeniului antreprenoriatului, cu elementele lui componente.

CNIPMMR pornește de la observația că „în cadrul proiectul de lege privind bugetul de stat pe anul 2022, prezentat de Guvernul României, susţinerea start-up-urilor şi antreprenoriatului este prezentată în principal în capitolul dedicat Ministerului Antreprenoriatului şi Turismului” și prezintă programele pentru IMM-uri finanţate în 2022, potrivit Anexei nr. 3/60 din proiectul de lege:

Programul Stimularea exporturilor – dezvoltarea capacității administrative a factorilor din sectorul public implicați în dezvoltarea României prin creșterea exportului, precum și a investițiilor firmelor românești în afara UE

Programul pentru dezvoltarea abilităților antreprenoriale în rândul tinerilor și facilitarea accesului acestora la finanțare – START, care va fi implementat conform Pachetului de stimulare economică România Tech Nation de sprijinire și impulsionare a digitalizării economiei din Programul de Guvernare. Măsura va fi structurată în componente de finanțare Start-up Nation – ediția a III-a –  finanțarea a 10.000 de proiecte cu o sumă de 200.000 lei pe proiect

Programul național multianual de microindustrializare va fi implementat conform Pachetului de stimulare a producției interne și a lanțurilor de aprovizionare Fabricat în România, în domenii de producție prin acordarea de granturi în valoare maximă de 500.000 lei/IMM unui număr estimat de 1000 de beneficiari

Programul de dezvoltare a activităților de comercializare a produselor și serviciilor de piață va fi implementat conform Pachetului de stimulare economică Innovation în domenii de comerț și servicii prin acordarea de granturi în valoare maximă de 300.000 lei /IMM unui număr estimat de 1000 de beneficiari. În cadrul cheltuielilor eligibile se vor regăsi și software certificat de e-commerce și de administrare a unei firme (de tip ERP)

Programul național multianual pentru dezvoltarea antreprenoriatului în rândul femeilor din sectorul întreprinderilor mici și mijlocii va fi implementat conform Pachetului de stimulare economică România Tech Nation de sprijinire și impulsionare a digitalizării economiei – Componenta Woman in Tech şi cuprinde elaborarea și implementarea unei scheme de ajutor de minimis destinată IMM-urilor cu părți sociale/acțiuni majoritar deținute de către femei, de granturi în valoare maximă de 200.000 lei /IMM unui număr estimat de 1000 de beneficiare

Programul național multianual de înființare și dezvoltare de incubatoare tehnologice și de afaceri va fi implementat conform Pachetului de stimulare economică pentru IMM şi constă în acordarea de ajutor financiar de 500.000 lei unui număr estimat de 10 proiecte depuse în parteneriat de către universități cu autorități publice locale, în care să fie găzduite start-up-uri înființate de studenți

Programul de accelerare a dezvoltării întreprinderilor mici și mijlocii prin acordarea de credite cu dobândă subvenționată în valoare de maxim 50.000 lei unui număr estimat de 80 de întreprinderi mici și mijlocii

Programul național multianual pentru susținerea meșteșugurilor și artizanatului eveniment de promovare a micilor meșteșugari sau artizani pentru un număr estimat de 100 de beneficiari anual

Programul pentru organizarea târgului întreprinderilor mici și mijlocii –  organizarea unui eveniment de promovare a domeniilor prioritare de activitate aferente companiilor românești

Programul multianual de marketing și promovare turistică

– Programul multianual de dezvoltare a destinațiilor, formelor și produselor turistice

– Programul pentru dezvoltarea investițiilor în turism

– Schema de ajutor de stat dedicată industriei Horeca

Pe această bază, CNIPMMR face o serie de observații privind bugetul Ministerului Antreprenoriatului și Turismului în 2022:

OBSERVAŢIILE PRIVIND BUGETUL 

„CNIPMMR susţine necesitatea orientării spre investiții a bugetului şi sprijinirea antreprenoriatului, în special a IMM-urilor, în anul 2022 în contextul dat de efectele pandemie de Covid-19 şi de tranziţia către digitalizare şi economia verde.

În urma analizei fişelor sinteză de finanţare, CNIPMMR a observat că sumele alocate pentru anul 2022 nu corespund cu indicatorii prevăzuţi în Documentul sinteză privind politicile și programele bugetare pe termen mediu ale ordonantorilor principali de credite, astfel:

  • În Programul pentru dezvoltarea abilităților antreprenoriale în rândul tinerilor și facilitarea accesului acestora la finanțare – START se prevede acordarea finanţării de 200.000 lei/IMM, pentru 10.000 de firme, dar din alocarea bugetară pe anul 2022 de 520.031.000 de lei, rezultă că suma bugetată ajunge pentru 2600 de societăţi 
  • În Programul național multianual de microindustrializare se prevede acordarea granturi în valoare maximă de 500.000 lei /IMM unui număr estimat de 1000 de beneficiari, dar din alocarea bugetară pe anul 2022 de 50.000.000 de lei, rezultă că suma bugetată ajunge pentru 100 de societăţi la valoarea maximă
  • În Programul de dezvoltare a activităților de comercializare a produselor și serviciilor de piață se prevede acordarea acordarea de granturi în valoare maximă de 300.000 lei/IMM unui număr estimat de 1000 de beneficiari, dar din alocarea bugetară pe anul 2022 de 50.000.000 lei, rezultă că suma bugetată ajunge pentru 166 de societăţi la valoarea maximă
  • În Programul național multianual pentru dezvoltarea antreprenoriatului în rândul femeilor din sectorul întreprinderilor mici se prevede acordarea de granturi în valoare maximă de maximă de 200.000 lei/IMM unui număr estimat de 1000 de beneficiare, dar din alocarea bugetară pe anul 2022 de 157.624.000  lei, rezultă că suma bugetată ajunge pentru 788 de IMM-uri beneficiare la valoarea maximă”.

Florin Jianu, președintele CNIPMMR, conchide: „Având în vedere criza sanitară care afectează mediul de  afaceri şi, în special IMM-urile, necesitatea asigurării finanţării programelor pentru start-up-uri şi dezvoltarea IMM-urilor este o necesitate a oricărei economii. Ministrul antreprenoriatului şi turismului trebuie să vegheze la îndeplinirea indicatorilor asumaţi prin programul de guvernare, care trebuie să se regăsească în bugetul de stat prin finanţarea proiectelor. Totodată aşteptăm mai multă combativitate din partea Ministerului Antreprenoriatului şi Turismului în ceea ce priveşte finanţarea IMM-urilor şi în acelaşi timp să se asigure că la rectificarea bugetară se vor obţine fondurile necesare pentru susţinerea programelor dedicate antreprenoriatului”. 

Aplicație informatică de integrare a datelor financiare la Curtea de Conturi

0

Curtea de Conturi a României anunță că „a pus bazele unei aplicații informatice care să integreze seturile de date financiare raportate de toate instituțiile publice din România către Ministerul Finanțelor. Aceste seturi de date, utilizate exclusiv în analiza internă a instituției supreme de audit, au scopul de a arăta execuția bugetară a entităților publice. Aplicația funcționează pe platforma SQL Server și constituie un prim pas în dezvoltarea unui instrument mai amplu de analiză de risc. Seturile de date sunt analizate de specialiștii Curții de Conturi cu ajutorul aplicației informatice IDEA, prin conectarea acesteia direct la serverul care gestionează și stochează datele. Informațiile astfel generate vor servi la includerea entităților care vor fi auditate în programul de activitate al Curții. Noua platformă va permite atât schimbul de date în format electronic, cât și asistarea entităților pentru a răspunde mai ușor solicitărilor instituției supreme de audit”.

Mihai Busuioc, președintele Curții de Conturi a României: „Curtea de Conturi a României parcurge o etapă importantă de transformare instituțională, în sensul adecvării activității și a procedurilor sale la standardele auditului modern. În acest context, planificarea misiunilor de audit după criterii de risc reprezintă o componentă esențială în procesul de schimbare. În acest fel va crește relevanța și calitatea misiunilor de audit”.

Curtea de Conturi a României subliniază că „planificarea bazată pe analiza riscurilor este o abordare care nu s-a regăsit până acum, în mod structurat, în legislația și regulamentele care guvernează activitatea instituției supreme de audit din România. Astfel, pentru a dezvolta aplicația informatică care va genera ratingurile de risc, Curtea de Conturi a României a încheiat, în 2021, un Acord pentru Consolidarea Capacității în auditul IT cu instituția supremă de audit din Turcia, respectiv un Memorandum de Înțelegere cu Ambasada Regatului Danemarcei din România. Cele două documente constituie o bază de lucru esențială în procesul de transformare digitală demarat de Curtea de Conturi a României. Acestea permit accesul specialiștilor instituției supreme de audit la expertiza internațională a auditorilor publici externi în domeniul tehnologiei informației, dar și un ghidaj valoros în activitatea de culegere și valorificare a datelor. Curtea de Conturi a României a implementat deja Sistemul de Identificare Rapidă și Păstrare a Documentelor (SPID), o aplicație internă care eficientizează procedurile de lucru, generând economie de timp și resurse”.

„Aer proaspăt de Crăciun” – Xiaomi duce mai departe parteneriatul cu grădinițele din București

0

Xiaomi Corporation continuă inițiativele de Responsabilitatea Corporatistă Socială din România. Reprezentanții locali au pus la cale o nouă surpriză după ce, de Ziua Copilului, au donat 100 de purificatoare de aer Mi Air Purifier 3C, în 9 grădinițe din București.

La șase luni distanță, în cadrul campaniei „Aer proaspăt de Crăciun”, s-a trecut la înlocuirea filtrelor necesare pentru purificarea aerului. Fiecare dintre aceste filtre este compus din trei straturi de înaltă eficiență. Primul dintre ele are rolul de a reține praful, părul și particulele fine. Filtrul True Hepa elimină în proporție de 99.97% particulele cu un diametru egal sau mai mare de 0.3 microni și factorii patogeni, precum bacteriile, virușii și alergenii. Al treilea strat este din carbon activ. Înlătură compușii organici volatili (VOCs) și alte substanțe dăunătoare și, în același timp, absoarbe mirosurile.

Potrivit studiilor, poluarea aerului reprezintă unul dintre cei mai mari factori de risc pentru sănătate la nivelul întregii Uniuni Europene. În zonele urbane, densitatea populației și activitățile economice generează riscuri suplimentare. Aerul poluat poate cauza boli respiratorii, boli cardiace și cancer. Din punct de vedere al calității aerului, Bucureștiul ocupă locul 263 din 323 de orașe europene.

În acest context, Xiaomi a decis să se implice activ. Primul pas a fost dotarea celor 9 grădinițe de stat din Capitală cu 100 de purificatoare de aer. La șase luni distanță s-a trecut la înlocuirea filtrelor.

„Ne bucură faptul că putem întreprinde astfel de acțiuni în România. Împreună cu partenerii noștri locali vom continua să promovăm dezvoltarea sustenabilă și vom face totul pentru a realiza ceea ce poate părea imposibil. Responsabilitatea Socială Corporatistă este în ADN-ul Xiaomi. Încă de la înființarea companiei, ne-am axat pe dezvoltarea unor produse uimitoare, cu prețuri juste, care să le ofere tuturor oamenilor șansa de a se bucura de o viața mai bună prin intermediul tehnologiei”, declară Jimmy Li, Country Manager Xiaomi România.

„Acțiunea Xiaomi, Aer proaspăt de Crăciun, are rolul de a susține dezvoltarea într-o ambianță cât mai sigură pentru cei peste 2.000 de copii care învață în aceste 9 grădinițe din București. Avem nevoie ca viitoarele generații să crească într-un mediu sănătos. Suntem bucuroși că am putut face acești primi pași și promitem că inițiativele Xiaomi din România vor continua”, declară Gabriel Fârtat, Go To Market Manager – Ecosistem Xiaomi România.

Mi Air Purifier 3C acoperă suprafețe de până la 106 m2, purifică 320 m3 de aer pe oră și eliberează 53 m3 de aer curat în fiecare minut. Are o formă de turn, design care permite o circulație eficientă a aerului și este mult mai puternic decât produsele similare de pe piață. Utilizatorii îi pot ajusta setările printr-o simplă atingere a display-ului inteligent LED, dar și prin intermediul aplicației Mi Home.