Centrul de Inovare
Digitală RO Tech Nation a fost selectat de Autoritatea Națională pentru Digitalizarea
României între cele 12 centre regionale de inovare digitală care vor intra în
procesul de selecție și validare finală pentru rețeaua europeană de centre de
inovare digitală.
RO
Tech Nation DIHeste un centru
de inovare digitală cu expertiză în domeniile Smart Cities, Digitalizarea
Administrației, Industria 4.0, Transformarea Digitală a Industriilor, E-Health
și Cultură, care își propune
să:
Crească gradul
de conștientizare și să asigure accesul la informație și transformare digitală;
Faciliteze
colaborarea dintre industrii, întreprinderi, administrație care au nevoie de
soluții tehnologice și companii (în special start-up-uri și IMM-uri) care dețin
soluțiile pentru piață;
Ofere sprijin în
ceea ce privește instruirea în domeniul competențelor digitale;
Ofere sprijin
pentru companii privind accesul la instituții financiare și investitori.
Centrul de inovare digitală (Digital Innovation Hub –
DIH) este definit ca „un one-stop shop cu rol de a ajuta mediul privat să
răspundă dinamic la provocările digitale actuale și să devină mai competitiv,
prin facilitarea accesului la expertiză tehnică și experimentare, precum și
posibilitatea de a testa înainte de a investi. Rețeaua va fi finanțată prin
Europa Digitală, noul program al Comisiei Europene care susține tranziția către
o Uniune digitală pentru sectoarele public și privat.
Situația curentă
arată că din punctul de vedere al nivelului de digitalizare acesta este unul
dezechilibrat, depinzând în mare măsură de sectorul de activitate, statul din
care provin întreprinderile sau dimensiunea companiei. În plus, în anul 2020, România s-a situat pe locul 26 din
28 de state membre potrivit Indicelui economiei și societății digitale (DESI),
care măsoară progresele realizate de statele membre ale UE în direcția unei
economii și a unei societăți digitale”.
RO
Tech Nation DIH pune la dispoziție soluții de transformare digitială
pentru dezvoltarea regiunii București-Ilfov, fiind constituit
ca un parteneriat între membrii inițiativei
România Tech Nation – Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și
Mijlocii din România, Banca Comercială Română, eMAG,
Ernst & Young, How to Web, KPMG, Universitatea Politehnica din București și Academia de Studii
Economice din București, Iceberg Consulting SRL, Patronatul IT „π” și
Asociația Tech Lounge.
„Lectura pe suport digital
şi învăţământul online” constituie tema dezbaterii organizate la Târgul de
Carte Gaudeamus Radio România 2020 (online), vineri, 20 noiembrie, ora 17, dezbatere
care întregește finala pe țară a Concursului Național de Lectură „Mircea Nedelciu”,
eveniment realizat de Gaudeamus, cu sprijinul Departamentului Studiourilor
Regionale şi Teritoriale, Radio România Cultural şi al editurilor Niculescu,
Trei, Pandora M şi Casa Radio, moderator, Mirela Nicolae, realizator Radio
România Cultural.
Ediția din acest an
a concursului de tradiție „Mircea Nedelciu”se bazează pe elaborarea de către concurenţi, elevi în clasa a XI-a selectaţi de reprezentanţii studiourilor
regionale Craiova, Constanţa, Târgu-Mureş, Timişoara şi ai Radio România
Cultural), a câte unui eseu argumentativ pe tema importanței educației în lumea de azi, pornind de la versurile „Amețiți de limbe moarte, de planeți, de
colbul școlii,/Confundăm pe bietul dascăl cu un crai mâncat de molii” (M. Eminescu,
Scrisoarea II).
Lumea din timpul și de după pandemia Covid-19 nu mai este aceeași cu lumea de la sfârșitul lui 2019. Anul 2020 este Anul Covidului, dar Anul 2021 ar putea fi un „An Phoenix” pentru întreaga Uniune Europeană și, în particular, pentru România. Condiția esențială este ca, deopotrivă, mediul decident și simpli cetățeni să înțeleagă rolul major pe care îl vor juca politicile europene orientate către schimbare creativă, către restructurarea economiei capitaliste pe model sec. XX, către aducerea în practica curentă a celor mai avansate și mai îndrăznețe idei și tehnologii ce vor transforma fundamental relațiile dintre mijlocele de producție.
NOUA ECONOMIE a Uniunii Europene și implicit NOUA ECONOMIE a României este
una orientată masiv pe dezvoltare durabilă și cea care va construi o Românie
Durabilă. Această NOUĂ ECONOMIE are nevoie de POLITICI EUROPENE EFICACE ȘI
EFICIENTE pentru toate statele membre, politici europene care să fie foarte
realist conectate cu resursele, capabilitățile și oportunitățile fiecărui stat
membru în parte.
România Durabilă și EM360 vă invită să urmăriți
dezbaterea online ”Politici Europene pentru Noua Economie‘’ ce va avea loc în
data de 19 noiembrie 2020, ora 11.00 și va fi transmisă live pe paginile de
Facebook ale organizatorilor https://www.facebook.com/EM360Studio și https://www.facebook.com/RomaniaDurabila
Noua Economie susține dialogul permanent între mediul decident și mediul de
afaceri. ROMÂNIA CU ECONOMIE DURABILĂ are nevoie de o cât mai bună definire,
comunicare, popularizare și înțelegere a politicilor europene care vor afecta
viitoarele generații ale UE.
Webinarul va aborda teme precum:
Green
Deal – Pactul ecologic European: izvorul politicilor europene pentru Noua
Economie
Predictibilitatea
pachetelor de politici europene și impactul acestora asupra economiei
Prioritățile
strategice pentru dezvoltarea durabilă în Noua Economie
Instrumente
și surse de finanțare specifice politicilor europene pentru Noua Economie
Printre invitații la dezbatere se numără Membri ai Parlamentului European,
experți și reprezentanți ai mediului de afaceri. În audiență vor participa
factori de decizie, manageri, antreprenori, consultanți și specialiști din
toate sectoarele de activitate ale economiei românești, alături de
reprezentanți ai autorităților de stat și mass media.
Noua Economie este un demers inițiat de România Durabilă și EM360 care
invită la construcție, acțiune, vitalitate – lucruri de care avem mare nevoie
pentru reconstrucția economiei.
Evenimentul se bucură de sprijinul partenerilor
media: Agerpres, Economistul, Club Economic, Money.ro, Financial Intelligence,
The Diplomat, G4Media, Profit.ro și Profit TV.
Agenția de
comunicare interactivă Interactions oferă detalii privind posibilitățile de
adaptare a campaniilor de marketing la contextul actual:
„Transformarea
digitală a operațiunilor unei campanii de marketing crește cu circa 30% rata de
succes a unei campanii promoționale, în condițiile eficientizării gradului de
utilizare a echipei, cu peste 80%. În loc de a construi un website promoțional
de la zero, implicând echipe de programatori și bugete considerabile, o
campanie poate fi realizată cu costuri mai mici de până la zece ori, dacă se
apelează la o aplicație de tip SaaS (Software as a Service), care preia
responsabilitățile de programare și reduce timpul de dezvoltare cu 64%.
Transformarea digitală foloseşte instrumente care generează automat și
personalizat un produs final fără resurse şi investiții semnificative. Un
astfel de instrument poate diminua gradul de implicare a programatorului chiar
şi cu 100%, iar un om de marketing poate opera campania rapid, recuperând mai
mult de jumătate din timpul dedicat metodei clasice. Rapiditatea implementării
este beneficiul major al aplicaţiilor SaaS, dar transformarea digitală mai are
şi alte avantaje. După finalizarea materialelor de conţinut, configurarea unei
astfel de campanii se poate face rapid, între două şi opt ore, iar rata sa de
succes crește cu 30%. În plus, aplicaţiile de automatizare pot stimula
creșterea productivității cu 83%, pentru că echipa nu mai e nevoită să
realizeze sarcini repetitive, ci se poate concentra pe latura creativă a
proiectului. În majoritatea cazurilor, rata de eroare a acestor aplicaţii se
apropie de zero, datorită multiplelor testări şi implementări.
În ciuda beneficiilor remarcabile, România se află la finalul clasamentului de transformare digitală, pe ultimul loc fiind Bulgaria. În Europa, se observă o deschidere mult mai mare pentru integrarea noilor tehnologii în ţări precum Finlanda, Belgia şi Olanda, aflate pe primele locuri în topul inclus în raportul din 2020 despre Indicele economiei și societății digitale (DESI), publicat de Comisia Europeană. În susţinerea acestei transformării digitale, NTERACTIONS şi-a cumulat toate cunoştinţele celor 11 ani de activitate într-un produs care eficientizează procesul de construire a unui website de promoţie: Promotiful. «Omul de marketing nu trebuie să reinventeze roata, ci doar s-o adapteze timpurilor în care trăieşte. Iar instrumentele cu care poate face acest lucru sunt astăzi la un click distanţă. Poţi căuta în piaţă tehnologia digitală care ar putea să te ajute să-ţi atingi obiectivele de marketing. De exemplu, în momentul în care te gândeşti să organizezi o campanie promoţională, până acum tendinţa ar fi fost o investiţie de aproximativ 10.000 euro, într-un website care să susţină o mecanică promoţională. Alternativa eficientă într-un context digitalizat este alegerea unui instrument specializat, care creează o pagină promoţională într-un mod automatizat, în sistem SaaS, cu doar 10% din bugetul iniţial», spune Cătălin Răescu, Project Manager PROMOTIFUL.
În prezent, Promotiful a adunat peste 250 de campanii – website-uri realizate prin această aplicaţie – şi s-a extins în patru ţări: are 34 de clienţi în România, 7 în Bulgaria, 2 în Portugalia şi unul în Franţa. Implementarea Promotiful necesită o investiţie de minimum 1.000 euro, care poate scădea gradual, în cazul unor campanii multiple într-o perioadă de timp prestabilită. Amortizarea investiţiei poate fi realizată chiar şi într-o lună de zile, prin creşterea de vânzări generată de promoţie.
În viitor, INTERACTIONS şi-a propus
să-şi extindă segmentul de piaţă care ar putea folosi Promotiful şi să
contribuie activ la transformarea digitală a businessurilor româneşti şi
europene. Misiunea agenţiei este ca cel puţin 10% dintre paginile promoţionale
din România să fie construite cu Promotiful, până la finalul anului 2022”.
Agenția de comunicare interactivă &
eCRM INTERACTIONS, creată în 2009, este definită ca „parte a Grupul Mediapost
care a avut o cifră de afaceri de peste 121 de milioane de lei în 2019, cu o
creştere de 16 milioane față de 2018. Compania a avut o creștere constantă și
oferă servicii de creație, administrare și dezvoltări tehnice: două treimi
business autohton și o treime business extern, ce însumează peste 300 de
campanii. Alături de Promotiful, catalogul de servicii INTERACTIONS include
Eventiful şi Datamart. În portofoliul de clienți INTERACTIONS, de-a lungul
timpului, s-au numărat branduri precum Telekom, Nestlé (Joe, KitKat, Maggi,
Nescafe, Nesquik, Nescafe Dolce Gusto), Audi, Seat, Hochland, LG Electronics,
Mega Image, Macromex (Edenia), Martini, CEC Bank, Groupama, Mobexpert,
Metropolitan Life, Sodexo, Salterra, Porsche Finance Group, Elefant.ro, Oracle,
Niran, Free Now sau Queisser Pharma. Agenția are în portofoliu peste 50 de
premii creative și nominalizări”.
Protejarea organizației în prezent și facilitarea unei creșteri durabile,
principala prioritate pentru 86% dintre respondenți
77% dintre respondenți consideră că, până în 2025, sistemele
informatice financiare vor fi în principal amplasate în cloud și nu local
Funcția de director financiar (CFO) va avea unul
dintre cele mai importante roluri, la nivel executiv, în remodelarea viitorului
companiei în perioada post pandemie, potrivit ediției 2020 a studiului EY DNA of the CFO, derulat în rândul a
peste 800 de directori financiari (CFO) și directori executivi din domeniul
financiar din toată lumea.
„Presiunea cu care se confruntă directorii financiari în prezent este aceea de a nu fi doar cei care rezolvă problemele, ci și factori de decizie în companie. Prin urmare, misiunea lor este de a se adapta la noul mediu de business și de a pune în aplicare un proces eficient de digitalizare, prin care să genereze valoare pe termen lung și să obțină adeziunea tuturor părților interesate. Am putea defini acest parcurs drept «Construirea unei afaceri durabile, cu o creștere sustenabilă». Acest lucru nu exclude domeniile lor tradiționale de responsabilitate în ceea ce privește contabilitatea, raportarea și controlul, ci necesită noi indicatori de performanță nefinanciară, precum și o legătură puternică cu colegii lor din structurile de conducere ale companiei.
Directorii financiari din România beneficiază de un ecosistem care poate să îi sprijine într-o astfel de schimbare, cu un mediu economic care face presiuni pentru sustenabilitate, precum și cu o resursă umană tânără, adaptabilă, pentru a iniția schimbarea”, spune Guillaume Macczak (foto), Partener Asociat Servicii pentru Operațiuni Globale (Global Business Services sau GBS) și Consultanță pentru directorii financiari, EY România.
Analizându-și prioritățile, 86% dintre respondenți consideră că principala lor misiune este de a-și proteja organizația în prezent, pregătind totodată creșterea acesteia în viitor. Mai mult, 84% dintre respondenți cred că este esențială obținerea unui echilibru între rezultatele pe termen scurt și crearea de valoare pe termen lung, acest lucru presupunând un mix între atribuțiile tradiționale, precum raportările din companie, și cele noi care țin, de exemplu, de supervizarea transformării digitale.
Pe măsură ce vor pune în practică aceste
priorități, va fi necesar ca directorii financiari să își îmbunătățească
relațiile cu colegii din conducerile executive superioare. Conform studiului,
52% dintre directorii financiari intervievați au declarat că au o colaborare
limitată sau inexistentă cu directorii de resurse umane (CHRO), iar 44% au
indicat o relație similară cu directorii de marketing (CMO).
Directorii financiari vor juca un rol esențial în remodelarea viitorului companiilor
Într-o perioadă de transformare care
oglindește tendințele pieței în 2020, directorii financiari recunosc importanța
unei strategii bazate pe definirea unei misiuni, 82% dintre respondenți afirmând
că principalii stakeholderi îi consideră din ce în ce mai mult drept garanții valorii
pe termen lung ai organizației, conform concluziilor studiului EY.
În plus, 79% dintre respondenți au declarat
că investitorii solicită tot mai multe informații despre modul în care
organizația creează valoare pe termen lung pentru actorii interesați, în timp
ce 81% consideră că o mare parte din valoarea generată nu este măsurată sau
comunicată prin intermediul indicatorilor cheie de performanță financiari.
Remodelarea funcției financiare
Potrivit studiului EY, performanțele piețelor
se modifică în mod fundamental. Apar noi piețe virtuale pe măsură ce giganții
operatori de platforme conectează cu ușurință cumpărătorii și vânzătorii, iar noile
tehnologii converg tot mai mult spre eliminarea ineficiențelor și fricțiunilor.
Un model operațional mai fluid, care să se extindă
dincolo de cei patru pereți ai organizației, va fi probabil un factor cheie care
va permite funcției financiare să dețină un rol major pe piețele conectate ale
viitorului. Mulți lideri financiari consideră că acest viitor, cu o mai mare
deschidere a funcției lor, va deveni realitate în următorii cinci ani. Peste
trei sferturi (77%) dintre respondenți consideră că, până în 2025, sistemele
informatice financiare vor fi în principal amplasate în cloud și nu locale, iar
74% cred că funcția va face parte dintr-un ecosistem bazat pe tehnologia
blockchain.
Despre studiu
Ediția 2020 a studiului EY DNA of the
CFO Will CFOs evolve finance or become
obsolete? a fost derulată cu participarea a peste 800 de directori
financiari (CFO sau FD) și persoane cu funcții de conducere executivă în
domeniul financiar în cadrul marilor organizații, cu scopul de a înțelege
provocările cu care se confruntă directorii financiari. Studiul a fost realizat
de Longitude în numele EY Global Financial Accounting Advisory Services (FAAS).
Peste două treimi (69%) dintre organizațiile respondenților au venituri anuale
cuprinse între 1 miliard și 4,99 miliarde de dolari, în timp ce organizațiile
unei treimi (30%) dintre respondenți au venituri anuale globale de peste 5
miliarde de dolari. Peste un sfert (34%) dintre respondenți au funcția de
director financiar la nivel de grup (CFO sau FD). Restul de 73% au funcții de
directori financiari (CFO sau FD) sau de coordonatori ai funcției financiare
(la nivel de grup, divizie sau regional). Respondenții provin din America de
Nord și de Sud, Asia-Pacific, Europa, Orientul Mijlociu, India și Africa
(EMEIA) și Japonia. Au fost reprezentate 13 sectoare principale, 38% dintre
companii fiind publice sau listate la bursă, 52% nelistate, iar în cazul a 10%
dintre companii această situație nu a fost declarată.
Despre EY
România
EY este una dintre cele mai mari
firme de servicii profesionale la nivel global, cu 298.000 de angajaţi în peste
700 de birouri în 150 de ţări şi venituri de aproximativ 37,2 miliarde de USD
în anul fiscal încheiat la 30 iunie 2020. Reţeaua noastră este cea mai
integrată la nivel global, iar resursele din cadrul acesteia ne ajută să le
oferim clienţilor servicii prin care să beneficieze de oportunităţile din
întreaga lume.
Prezentă în România din anul 1992, EY este liderul de pe piaţa serviciilor
profesionale. Cei peste 800 de angajaţi din România şi Republica Moldova
furnizează servicii integrate de audit, asistenţă fiscală, strategi şi tranzacţii,
consultanţă către companii multinaţionale şi locale. Avem birouri în Bucureşti,
Cluj-Napoca, Timişoara, Iaşi şi Chişinău. EY România s-a afiliat în 2014
singurei competiții de nivel mondial dedicată antreprenoriatului, EY
Entrepreneur Of The Year. Câștigătorul ediției locale reprezintă România în
finala mondială ce are loc în fiecare an, în luna iunie, la Monte Carlo. În
finala mondială se acordă titlul World Entrepreneur Of The Year. Pentru mai multe informaţii, vizitaţi pagina noastră de
internet: www.ey.com
Laserul de la Măgurele – ELI-NP
– s-a deschis către potențiali utilizatori printr-un eveniment de amploare la
care au participat online circa 300 de cercetători din întreaga lume. Au fost
prezenți laureații Nobel pentru fizica din 2018, Gérard Mourou – IZEST, Franța
și Donna Strickland – University of Waterloo, Canada. S-a desfășurat simpozionului
inaugural cu titlul „Deplasându-ne în teritorii necartografiate”(„Moving into Uncharted Territories”). A fost prezentată o simulare a
atingerii celei mai mari puteri de până acum a unui laser – 10 PW.
O relatare a evenimentului
științific lansat de la Măgurele către întreaga lume surpinde dinamica,
rigoarea și emoția desfășurării:
„Directorul
Centrului ELI-NP, academicianul Nicolae Victor Zamfir, a prezentat stadiul
actual al implementării și al principalelor direcții de cercetare validate de
Comitetul Științific Internațional. Acesta este un proiect implementat de o echipă științifică
internațională pe pământ românesc.
Peste 70 de scrisori de
intenție de a propune experimente la noul Centru Internațional au sosit deja
din întreaga lume și acesta este doar începutul – spunea profesorul Kazuo
Tanaka, directorul științific al Centrului ELI-NP de la Măgurele. Atribuirea
timpului de cercetare se va aloca exclusiv pe bază de merit științific. Deci,
cei mai talentați cercetători din domeniu vor veni în România să își verifice
ideile bombardând ținte cu laserul de 10 PW și studiind interacția fasciculelor
laser de mare putere cu materia. Programul de experimente pentru utilizatori
externi se va dezvolta treptat în următorii 2 ani. Cercetările în domeniile
medicinei nucleare, al testării materialelor noi, al degradării deșeurilor
radioactive sunt printre primele programate, studii care vor putea conduce la
elaborarea de metode, iar apoi de tehnologii și echipamente. Viața pe Pământ,
ca și viața exploratorilor cosmici, se va îmbunătăți datorită cercetărilor de
la Măgurele.
Dr. Ioan Dăncuș, dr. Cătălin
Ticoș (ELI-NP), dr. Gianluca Sarri (Queen’s
University, Belfast, UK) au prezentat aspecte concrete privind
funcționarea echipamentelor și modul de operare.
Unul dintre cele mai
palpitante momente ale după-amiezii de la Măgurele s-a întâmplat atunci când
s-a simulat (la vedere) atingerea puterii nominale de 10 PW a sistemului de
laseri de mare putere. Centrul de comandă arăta exact ca la NASA, specialiștii
de la monitoare, la fel, doar persoana care a anunțat performanța a avut vocea
mai emoționată decât cea a coordonatorului comunicării din Statele Unite ale
Americii. Directorul tehnic al ELI-NP, dr. Călin Ur s-a dovenit un fin
comunicator, moderând întreaga reuniune. Din fericire, ELI-NP nu a anunțat
coordonatorul tragerii cu lumina de mare putere: Măgurele, we have a situation!”
Start-up-urile
sociale și cele din industriile creative pot beneficia de acum de finanțare,
odată cu lansarea platformei de crowdfunding prin recompense consolid8. Este o premieră la noi,
pusă în operă de echipa fonduri-structurale.ro, lider pe piața românească în
informare și consultanță privind finanțările nerambursabile. Prime informații ne
oferă Dragoș Jaliu, co-fondatorul platformei consolid8: „Lucrăm de 14 ani cu antreprenorii, iar anul acesta
ne-am dat seama că acum, mai mult ca oricând, proiectele și business-urile la
început de drum au nevoie de susținerea noastră, a tuturor. Experiența în domeniul
fondurilor nerambursabile ne-a ajutat să creăm de la 0, în câteva luni, o
platformă de crowdfunding pentru antreprenorii sociali și cei din industriile
creative. Prin consolid8, pe
lângă descoperirea de proiecte inovatoare și cu viziune care au nevoie de
susținere, dorim să atragem atenția asupra rolului important pe care îl putem
avea noi toți, atât companiile și cât și persoanele fizice, în dezvoltarea
afacerilor care aduc un impact social pozitiv în comunitate”.
În detaliu, este de
reținut că „orice antreprenor social sau din industriile creative poate derula
campanii de finanțare pe consolid8,
dacă ideea sa de afaceri generează valoare pentru comunitate. Proiectele care
respectă criteriile de eligibilitate vor primi consultanță și suport de la echipa
fonduri-structurale.ro și de la experți în domeniu, facilitându-le înscrierea
pe platformă și ajutând la promovarea campaniilor.
Pe platformă se vor
derula între 2 și 5 campanii de crowdfunding simultan, înscrierea și promovarea
acestora pe platformă vor fi gratuite, până la finalul lunii mai 2021, iar
susținătorii au la dispoziție mai multe recompense de diverse valori din care
pot alege, în schimbul contribuției la finanțarea proiectelor. Ulterior, dacă
campania va strânge suma cerută, beneficiarul campaniei va primi direct suma în
contul său, prin parteneriatul cu platforma de plăți online Stripe, iar
susținătorii vor primi produsele sau serviciile pentru care au optat, direct de
la acesta.
În acest moment, pe
platformă există două campanii. Una dintre ele este inițiată de echipa Moara de
hârtie, echipa care creat la Comana, în apropiere de București, 10 ateliere
prin care promovează meșteșugurile tradiționale românești, precum realizarea de
hârtie de mână, legătorie de carte și tiparul manual. Inițiatorii și-au propus
să completeze Ansamblul Moara de hârtie –
Satul meșteșugurilor prin deschiderea unui bucătării care folosește ingrediente
de sezon de la producători locali.
A doua campanie aparține lui
Andrei Lasc, tânărul care aduce poezia în viața prietenilor săi de pe platforma
online Facebook. Prin campania de crowdfunding pe platforma consolid8,
Andrei dorește să strângă banii necesari pentru a-și lansa a doua carte la care
lucrează de mai mulți ani, numită simplu, Poevie.
Persoanele care vor
să își înscrie ideea de afaceri pe platformă sau vor să susțină proiectele care
derulează campanii de finanțare, o pot face pe site-ul www.consolid8.ro, urmărind pașii din ghidul aplicantului și cel al susținătorului.
consolid8 este platforma de
crowdfunding pentru antreprenorii sociali și cei din industriile creative, o
inițiativă a echipei fonduri-structurale.ro. Pentru mai multe informații,
vizitați-ne online la www.consolid8.ro sau urmăriți-ne pe: https://www.facebook.com/consolid8.ro.
fonduri-structurale.ro
reprezintă o echipă de oameni dedicați performanței, care din 2007 oferă un
pachet de servicii complet privind implementarea finanțărilor nerambursabile în
România. În ultimii 6 ani, am obținut finanțare europeană pentru înființarea a
9 acceleratoare de afaceri și a peste 230 afaceri pentru care am furnizat
servicii integrate de formare, mentorat și monitorizare”.
Educația și formarea în profil
vocațional reprezintă cadrul proiectului RTV – Key Competences in media
production for Radio, Film and Television (2019-2021), proiect Erasmus+
finanţat prin componenta KA202 – Parteneriate strategice pentru educația
vocațională și pregătirea profesională; beneficiar principal este Radio
România. O concretizare a proiectului se derulează la ediția din acest an a
Târgului de Carte Gaudeamus Radio România (16-22 noiembrie, online, http://www.gaudeamus.ro),
joi, 19 noiembrie, de la ora 13, sub forma unui eveniment care cuprinde
dezbaterea cu tema „Arta fotografică se învață”, în care, după cum anunță
inițiatorii, „elevi şi profesori discută în faţa publicului despre experienţele
lor în realizarea imaginilor pe suport digital sau pe hârtie”.
De asemenea, sunt analizate cele mai
bune fotografii realizate de elevi de la Colegiul Tehnic Media din Bucureşti
(partener în proiect, singura unitate de învățământ liceal unde se studiază
arta fotografică, operatoria de cinema şi televiziune și tehnica sunetului)
îndrumaţi de profesorii Elena Mișcoci şi Mircea Zăvoianu. Evenimentul –
moderator, Mirela Nicolae, realizator la Radio România Cultural – este
susţinut de editurile Niculescu, Pandora M, Trei, Casa Radio, Gaudeamus
România.
Olimpiadă de
matematică există și în acest an! O organizează Brio®, prima și singura platformă de teste digitale
standardizate adresate elevilor români, cu sprijinul Asociației Dedeman și
susținută de Societatea de Științe Matematice. Se cheamă Brio Challenge, se
adresează elevilor din clasele II-XII și a și început, cu etapa de
înscriere: 16 noiembrie-6 decembrie. Organizatorii informează că „elevii vor
trebui să își creeze un cont pe www.brio.ro/challenge. Ei pot fi înscriși și de către profesori sau părinți.
Odată cu înregistrarea confirmării de înscriere, elevii vor primi automat două
credite gratuite, unde 1 credit = 1 test. Aceștia pot achiziționa individual
extra-credite cu care pot efectua un număr suplimentar de teste, urmând să
înscrie în competiție rezultatul cel mai bun. Dacă au deja un cont, pot
utiliza, de asemenea, creditele aferente contului.
În cea de-a doua
etapă (11-24 ianuarie 2021) se vor califica elevii care au obținut peste 80 de
puncte, urmând ca apoi să treacă printr-o nouă rundă de testare. În urma
rezultatelor, în etapa finală vor trece cei mai buni zece elevi de la fiecare
clasă, care au obținut cele mai bune rezultate. Finala va avea loc între 25 și
31 ianuarie și va fi supravegheată video, participanții fiind obligați să aibă
activată camera laptopului sau a tabletei.
Câștigătorii vor fi
anunțați în data de 3 februarie 2021. Vor fi acordate 12 premii pentru Campioni
și 24 de premii pentru Vicecampioni, în funcție de rezultatele obținute.
Premiile pentru Campioni constau în câte un iPad Apple și un abonament pe un an Brio Unlimited, iar cele pentru Vicecampioni oferă câștigătorilor
câte o trotinetă electrică X T
și un abonament pe un an Brio Plus.
În plus, toți
finaliștii vor primi un abonament Brio Start pe 6 luni, iar profesorii acestora
vor primi, la rândul lor, abonamente
gratuite cu care pot realiza teste la clasă”.
Profesorul Dragoș Iliescu
Profesorul Dragoș Iliescu (foto), CEO, Chief Scientist și fondator Brio®, subliniază: „Încercăm să venim în sprijinul tuturor actorilor implicați în sistemul educațional, într-o perioadă plină de provocări, având un singur obiectiv: școala trebuie să meargă mai departe. Cred foarte tare în puterea pe care testarea o are pentru a învăța și pentru a accelera performanța elevilor și susținem acest deziderat prin organizarea primei olimpiade digitale de matematică”.
Brio® este definită ca „platformă ed-tech de măsurare
a performanței educaționale avizată de Ministerul Educației și Cercetării, iar
testele sunt în totalitate bazate pe programa școlară românească și sunt
realizate exclusiv de profesori români. Brio® pune la dispoziția
elevilor din clasele I-XII teste standardizate de limba română și matematică,
dar și teste de inteligență, de stiluri de învățare, de aptitudini vocaționale.
Testele Școlare Brio® sunt teste digitale
standardizate, prin care elevii români din clasele I-XII își pot evalua
obiectiv cunoștințele la principalele materii școlare și își pot îmbunătăți
performanța la examene. Testele standardizate sunt dezvoltate pe baza unor
principii științifice de măsurare (ramura științei care se ocupă de aceasta se
numește psihometrie), astfel încât întrebările, procedurile de scorare și de
interpretare să fie aceleași pentru toate persoanele care trec prin testul
respectiv. Ele utilizează metode statistice complexe pentru a respecta
principiile de fidelitate și validitate, adică acuratețe (lipsă de eroare) și
adecvare (corectitudine, acoperirea teritoriului conceptual țintit). De aceea,
sunt mult mai riguroase decât testele dezvoltate ad-hoc. Scorul unui test
standardizat nu este supus subiectivității, el nefiind dependent de blândețea
sau severitatea evaluatorului ori de lejeritatea ori dificultatea întrebărilor.După fiecare testare, elevul și părintele sau profesorul primesc un
raport de evaluare — Raportul Brio® — un document detaliat ce
descompune în termeni foarte clari aspectele din subcapitolele analizate,
indicând ce noțiuni sunt stăpânite deja de elev, respectiv pe cele pentru care
e nevoie de aprofundare. Un instrument de ghidare și de informare obiectivă și
acționabilă, este singurul tool de pe piața românească de educație digitală ce
sprijină pregătirea și performanța susținută, identificând cu exactitate ariile
unde elevul trebuie să mai lucreze pentru a fi competitiv față de colegii săi
de generație”.
Asociația Dedeman, partenerul Brio® în
organizarea primei olimpiade digitale de matematică,este
cunoscută ca „susținătoare activă a inițiativelor din domeniul educațional,
prin care sprijină performanța individuală a elevilor, o forță motrice a
sistemului național de educație.În luna martie, Asociația
Dedeman a susținut proiectul School
Must Go On, prin care Brio® oferea teste gratuite tuturor
elevilor și profesorilor din România”.
EM360 și ROMÂNIA DURABILĂ v-a provocat la dezbaterea „Petrolul în Noua Economie” prin care ne-am propus ca împreună să realizăm o radiografie a domeniului la momentul actual, să găsim soluții de atenuare a efectelor negative ale pandemiei astfel încât să poată fi asigurată continuu funcționarea sectorului energetic autohton, ca domeniu strategic și totodată să generăm planuri de creștere economică în care producția petrol și gaze să fie un puternic motor pentru relansarea economiei.
E nevoie urgentă de corectarea cadrului legislativ ca investițiile de la Marea Neagră să se poată realiza. Investiția va avea efecte benefice pentru întreaga economie, pentru industriile pe orizontală, până la întreg mediul social. Iată principalele concluzii din dezbaterea online „Petrolul în Noua Economie” pe marginea acestei investiții îndelung amânate până acum.
Există o teorie potrivit căreia România e o țară bogată în resurse naturale. Ceea ce, dacă e să comparăm țara noastră cu alte țări, poate fi chiar adevărat. Însă din punct de vedere economic, resursele devin bogăție abia după ce sunt exploatate.
Profesorul Cristian Păun a vorbit despre această transformare a resurselor de gaze naturale în bogăție.
Gazele naturale au „șansa” să fie catalogate, în scurt timp, „resursă poluantă”. În acest timp, clasa politică românească continuă să nu înțeleagă necesitatea de a folosi gazele naturale pe care le avem în subsol – și mai ales în Marea Neagră – atrage atenția profesorul Cristian Păun.
„Morcovul și bâta”, cu alte cuvinte pedeapsa și premiul – așa traduce, pe scurt, profesorul de economie Cristian Păun felul în care consideră că trebuie să se poarte oamenii politici puși să reglementeze funcționarea economiei și, mai ales, a industriei energetice.
Dar, speră specialistul în economie, probabil că după alegeri vom avea un legislativ mai prietenos cu inițiativa privată.
Ce poate face un guvern ca să atragă investitori în România, care să folosească gazele naturale ce ar urma să fie extrase din Marea Neagră? Cu alte cuvinte, cum ar putea beneficia țara noastră de o resursă mai mult decât să o vândă pur și simplu afară? Cum să crească, de exemplu, petro-chimia?
Există o îngrijorare din partea industriei europene a gazelor naturale privind viitorul acestui sector. Profesorul Radu Dudău pune îngrijorarea pe seama alinierii la noile tehnologii și la drumul „verde” al Uniunii Europene. Însă directorul Energy Policy Group vede și noile planuri de dezvoltare ale sectorului.
În acest context, să investești acum ca stat în tehnologii care ar putea fi depășite curând, „înseamnă un mod miop de folosire a banului public”.
„România trebuie să facă niște lucruri ca să poată gestiona resursa numită gaze naturale” spune Corneliu Bodea, Președintele Centrului român al energiei.
„Scoți gazul și… ce faci cu el?” continuă el. Asta înseamnă că să ai gaze naturale nu te face, automat, mai valoros. Dacă nu reușești să te dezvolți ca țară datorită acestei resurse, înseamnă că nu ai făcut mare lucru.
Ce înseamnă banii europeni pentru economia României în general și pentru proiectele energetice în special? Avem noi destul proiecte viabile ca să folosim aceste fonduri, este țara noastră pregătită pentru o asemenea dezvoltare sau doar ne plângem că nu avem bani?
A găsit câteva răspunsuri la aceste întrebări Sorin Elisei, director Deloitte Romania/ central Europe.
„Trebuie să ne trezim nu doar pentru că ne ticăie ceasul ecologic, ci și pentru că avem cu adevărat nevoie de gazele naturale pentru economie.”
Profesorul Cristian Păun a tras o concluzie de „maestru al vorbelor”, și nu doar de specialist în economie, la webinarul „Petrolul în Noua economie”, organizat de EM360 și „România durabilă”.
Sorin Elisei, director în Deloitte și Corneliu Bodea, președintele Centrului român al Energiei adaugă observații pe care autoritățile ar trebui să le asculte.
Marea Neagră este o mare oportunitate pentru România din multe puncte de vedere. Aspectele de securitate energetică sunt foarte importante. De asemenea, poate fi una dintre investițiile care pot sprijini relansarea economică de care e atâta nevoie, mai ales în contextul pandemiei, a declarat Adrian Badea, Vicepreședintele FPPG.
Compania de stat Romgaz vrea să își crească expunerea regională și a devenit unul dintre actorii principali din Mare Neagră.
Însă „nu ne putem rupe de contextul european. Trebuie să ne asigurăm că orice resurse pe care le avem își vor găsi loc în piață în următorii 10-20 de ani. Vorbim de proiecte pe termen lung, costisitoare”, spune Mihaela Toader, Director Relații Internaționale în cadrul Romgaz.
Una dintre marile probleme pentru sectorul de petrol și gaze naturale a fost lipsa predictibilității. S-au schimbat guverne, au venit oameni cu diverse păreri, s-a politizat foarte mult acest domeniu, afirmă Sebastian Burduja, Secretar de Stat în Ministerul de Finanțe. Care sunt soluțiile?
Elementul de bază care trebuie înlăturat este instabilitatea legislativă. Ne sabotăm creșterea și dezvoltarea sectorului energetic prin acest hățiș de legi care multe dintre ele se bat cap în cap, a declarat Niculae Havrileț, Secretar de Stat în Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri.
Dacă avem investiții, avem și energie ieftină, și siguranță, și locuri de muncă în acele domenii. Trebuie să încurajăm investitorii, iar acest lucru nu se poate face decât prin stabilitate, predictibilitate, non-retroactivitate.