Aplicație pentru devize, lucrări și piese de service auto

0

Compania integral românească de tehnologie și digitalizare „Code932”, concentrată pe eficientizarea activității companiilor, a dezvoltat în contextul stării de urgență o soluție pentru reparația mașinii în service fără prezența proprietarului. Aplicația astfel creată realizează comunicarea video dintre service și client, după preluarea automobilului cu platforma de către service de la client. Operatorul din service îi trimite clientului un link cu constatarea video, în care sunt incluse recomandările de piese și operațiuni. Clientul acceptă sau refuză cu doar câteva click-uri. Comanda ajunge la service și mașina poate intra în reparații. Pentru a face constatarea video, nu este necesară instalarea de aplicații, echipamente speciale sau cunoștințe tehnice. Oricine are un smartphone și știe să navigheze în aplicațiile de social media poate face constatarea și comanda către service. Constatarea video poate fi folosită fără costuri de instalare și abonamente lunare. Orice persoană poate beneficia de acest serviciu,prin intermediul unui smartphone conectat la internet. Toate detaliile sunt disponibile pe ConstatareVideo.ro. Serviciul este oferit gratuit tuturor service-urilor din România pe durata perioadei stării de urgență. Termenul de livrare a mașinii se scurtează. Istoricul lucrărilor este salvat și astfel se oferă o imagine mai clară service-urilor și clienților asupra colaborării și mentenanței vehiculului.

Andrei Dănilă, CEO al companiei Code932: „Ideea constatării video ne-a venit din experiențele personale legate de mașini,când trebuia să mergem în service pentru a fi de acord cu anumite operațiuni sau încercam să comunicăm prin mesaje, pe care ne era dificil ulterior să le mai identificăm pentru a vedea ce am confirmat și ce nu”.

Marius Diaconu, administrator al service-ului Madras: „Lucrările devin mult mai cursive când avem rapid acceptul clientului și comanda lui fermă. Oamenii noștri se pot ocupa cap coadă de un vehicul, astfel crescând și calitatea lucrărilor”.

Ovidiu Roșu, manager al service-ului MAN: „Unele reparații depind de anumite echipamente. Dacă ai o mașină desfăcută pe un elevator și descoperi un defect care nu era vizibil inițial, este foarte important să ai o decizie cât mai rapidă pentru a nu ține blocat acel loc și oamenii care se ocupă”.

Prelungirea înscrierii la Concursul Internațional George Enescu 2020

0

Termenul de înscriere la Concursul Internațional George Enescu (29 august-20 septembrie 2020) a fost prelungit până la 29 mai 2020, pentru toate cele patru secțiuni: vioară, violoncel, pian și compoziție. Condițiile de participare rămân neschimbate, procedura de înregistrare se derulează online, pe site-ul www.festivalenescu.ro.Organizatorii precizează că au decis prelungirea pentru a veni în ajutorul tinerilor muzicieni care doresc să intre în competiție, oferindu-le timpul necesar pregătirii materialelor pentru preselecție: „O serie de tineri muzicieni au arătat, în dialogul cu organizatorii concursului, faptul că au întâmpinat dificultăți în încercarea de a înregistra materialul muzical care trebuie depus, din cauza regulilor de distanțare socială din țările lor”.

Mihai Constantinescu, directorul executiv al Artexim, subliniază: „În contextul situației de urgență cauzate la nivel global de pandemia Covid-19, majoritatea școlilor de muzică sunt încă închise și mare parte din populația lumii stă acasă, respectând restricțiile impuse de autorități. Prin urmare, cei mai mulți dintre studenți nu au posibilitatea tehnică de realizare a materialelor necesare aplicației (în mod special a înregistrărilor pentru etapa de preselecție). În aceste condiții, dorim să ajutăm în procesul de înscriere al candidaților noștri. Am decis ca data finală pentru înscrieri să fie 29 mai 2020, sperând că până atunci situația va fi mai echilibrată, atât în România, cât și pe plan internațional. Ne dorim foarte mult ca aceste măsuri să fie de ajutor și îi încurajăm pe tinerii artiști să nu renunțe, ci să profite de această oportunitate deosebită oferită de Concursul Enescu”.

Strângere de fonduri prin campania România Salvează România

0

Crucea Roșie Română informează că prin campania națională de strângere de fonduri „România Salvează România”  a colectat de la persoane juridice și persoane fizice 5.252.176 euro și din donații prin SMS, 68.076 euro. S-au folosit 3.910.000 euro, din care s-au cumpărat echipamente medicale și materiale de protecție, distribuite în consultanță cu reprezentanții Guvernului României către unități sanitare și autorități centrale și locale care intervin în mod direct în pandemie. Materiale de protecție au fost distribuite și către cele 47 de filiale ale Crucii Roșii Române din întreaga țară pentru protecția voluntarilor și personalului angajat.

Achiziții principale: 10 aparate de testare rapidă Covid și 300 de kituri (1.170.000 euro), 1.000.000 de măști sanitare (793.000 euro), 250.000 măști FFP3 (657.000 euro), 25 ventilatoare (582.000 euro), 1 unitate mobila de terapie intensivă ATI (250.000 euro), monitoare pentru funcții vitale, injectomate, mănuși, viziere, combinezoane, dezinfectanți, termometre, 1 generator electric (458.235 euro). O parte din materiale sunt în proces de livrare de la furnizori. 

Mai sunt disponibili 1.341.941 euro pentru achiziția de echipamente și materiale sanitare conform necesarului comunicat de autorități pentru linia întâi.

Ioan Silviu Lefter, director general, Crucea Roșie Română: „Suntem recunoscători întregului mediu de afaceri, care a reacționat cu atât de multă deschidere la nevoile unei țări aflate în stare de urgență și mulțumim tuturor persoanelor fizice care s-au solidarizat cu această cauză. Suntem onorați de încrederea pe care ne-au arătat-o donatorii noștri și îi asigurăm de întregul nostru angajament în luptă împotriva noului Coronavirus. Este important să rămânem la fel de uniți, implicați şi responsabili pentru că doar împreună vom diminua efectele negative ale acestei crize sanitare”.

Iuliana Tudor, ambasador al Crucii Roșii Române și al campaniei România Salvează România: „Se spune că Minunile sunt de fapt Oamenii Buni. Am traversat câteva săptămâni de campanie în care am descoperit încă o dată ce putere au, ei, Oamenii Buni. Cei care ajută și se implică. Cei care se sacrifică pe sine pentru ceilalți. Cei pentru care nimic nu este mai presus de Viata unui Om! Mă înclin și mulțumesc în numele Crucii Roșii Române. Ne ajutati să ajutăm! România Salvează România!”.

Campania națională de strângere de fonduri „România salvează România” continuă. Se pot face donații de 2 euro prin numărul special de SMS 8827 cu textul „RomâniaSalveazăRomânia”, valabil în toate rețelele de telefonie mobilă din țară, fără costuri suplimentare. De asemenea, donații pot fi făcute și prin intermediul site-ului Crucii Roșii Române: www.crucearosie.ro sau direct în contul campaniei RO59BRDE410SV24517324100 (Lei), deschis la BRD Agenția Piața Romană.

Impactul starii de urgență asupra procedurilor de insolvență.

0

Capitolul V – ”Domeniul justiție” din Decretul nr. 195 din 16 martie 2020 al Președintelui României, publicat în Monitorul Oficial nr. 212 din 16 martie 2020 – privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României (“Decretul”) – ca urmare a evoluției situației epidemiologice internaționale determinată de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2 la nivelul a peste 150 de țări, inclusiv la nivelul României si declararea „Pandemiei“ de către Organizația Mondială a Sănătății, la data de 11.03.2020, reglementează în cadrul dispozițiilor :
• ”Art. 42 – alin. (6) În temeiul prezentului decret, judecarea proceselor civile, altele decât cele prevăzute la alin. (1), se suspendă de plin drept pe durata stării de urgență instituite prin acesta, fără a fi necesară efectuarea vreunui act de procedură în acest scop”;
• ”alin. (1) Pe durata stării de urgență, activitatea de judecată continuă în cauzele de urgență deosebită”
• Art. 45 – alin. (1) Pe durata stării de urgență, activitatea Oficiului Național al Registrului Comerțului și a oficiilor registrelor comerțului de pe lângă tribunale continuă în ceea ce privește înregistrarea mențiunilor privind persoanele juridice și persoanele fizice înregistrate în registrul comerțului și se derulează prin mijloace electronice, în baza cererii de înregistrare a mențiunilor și a documentelor anexate la aceasta în formă electronică, având încorporată, atașată sau logic asociată semnătura electronică extinsă.
• Alin. (2) Copiile de pe înregistrările efectuate și de pe actele prezentate de solicitanți, informațiile despre datele înregistrate și certificatele constatatoare se eliberează pe cale electronică.
• Alin. (3) Activitatea de asistență pentru efectuarea procedurilor necesare înregistrării prin mijloace electronice în registrul comerțului, din cadrul oficiilor registrului comerțului de pe lângă tribunale, precum și activitatea de publicare și de furnizare a Buletinului procedurilor de INSOLVENȚĂ se realizează prin mijloace electronice.

Măsura legală și legitimă luată prin Decretul semnat de Președintele României, privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României, este aceea că judecarea tuturor litigiilor care nu sunt considerate urgente se suspendă de plin drept, fără a fi necesară efectuarea vreunui act de procedură în acest scop, deci fără a fi în vreun fel necesară intervenția părților.

Amintim în acest sens, practicienilor, persoanelor implicate în cadrul procedurii faptul că, dosarele de insolvență nu pot fi suspendate de plin drept, insolvența nefiind o procedură obișnuită, relația dintre – practicianul în insolvență – instanță – societatea debitoare – furnizorii, cocontractanții societății debitoare care asigură desfășurarea activității normale a debitoarei – creditorii societății debitoare – este imperios necesară și potrivit legii nr. 85/2014 cât și Decretului 195/2020 al Președintelui României obligatorie, astfel nefiind sistată activitatea debitorului ori a practicianului în insolvență.

A se vedea în acest sens dispozițiilor art. 42 alin. (3) reglementând faptul că, toate măsurile întreprinse de practicienii în insolvență precum și activitatea de publicare și de furnizare a Buletinului Procedurilor de Insolventa se realizează prin mijloace electronice, activitatea de publicare și de furnizare a documentelor în cadrul Buletinului Procedurilor de Insolvență realizându-se și până la aceste moment tot prin mijloacele electronice.

Conform Decretulului nr. 195/202, activitatea ONRC continuă pe durata stării de urgență, în ceea ce privește :

– înregistrarea mențiunilor privind persoanele juridice și persoanele fizice înregistrate în registrul comerțului și se derulează prin mijloace electronice;
– precum și activitatea de publicare și de furnizare a Buletinului Procedurilor de Insolvență prin mijloace electronice.

Procedura insolvenței nu se rezumă doar la participarea la termenele de judecare a dosarului, procedura insolvenței reprezintă regula specială în materia legislației, activitatea debitoarei continuând, în cazul în care societatea este în procedură de observație/reorganizare, iar în faza procedurii de faliment, lichidatorul judiciar efectuând demersuri prevăzute de dispozițiile art. 154 și urm. din Legea nr. 85/2014 privind luarea măsurilor de conservare si valorificare a bunurilor din patrimoniul societății.

Astfel, ceea ce se suspendă într-o procedură de insolvență este doar participarea/judecarea dosarului de fond, fiind suspendată participarea la termenele de judecată, însă procedura insolvenței continuă, aceasta neputând fi suspendată.

Avocat Andreea Ciucur

Rolul conciliatorilor în perioada de criză generată de pandemie

0

Mii de oameni isi negociaza problemele financiare cu bancile prin intermediul Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor în domeniul Bancar. Cererile continua  și în perioada de criză generată de pandemie, mai ales că solicitările pot fi trimise online, direct de pe site-ul CSALB. Din Jurnalul de Economie aflam care este rolul conciliatorilor.

Profi deschide „Cutia de donații”

0

Profi – retailerul cu cea mai mare extindere geografică din România (peste 1200 de magazine în 570 localități, cu peste 20.000 de angajați) – lansează inițiativă civică „Cutia de donații”. Cutiile sunt instalate în magazine și mesajele scrise pe ele invită clienții să lase acolo ceva (un produs ori mai multe) din ceea ce tocmai au cumpărat, încât oricine se consideră într-o situație defavorizată, în imposibilitate de a-și cumpăra el, să ia pur și simplu dacă vrea.

Pawel Musial, directorul general al rețelei Profi: „Cu sloganul Dar din dar se face bine! ne invităm clienții cu suflet mare să se gândească la cei fără resurse și să îi ajute lăsându-le ceea ce poate le prisoseste dintre produsele pe care tocmai le-au cumpărat din magazin. Continuând misiunea întregului nostru angajament de responsabilitate socială, ne așteptăm ca și această inițiativă să inspire comunitățile din jurul magazinelor Profi să se implice în mai mare măsură într-un spirit de întrajutorare.”

Campania se desfășoară pe o perioadă nedeterminată. Lista magazinelor și regulamentul campaniei aici

Donație pentru Poliția de Frontieră, Poliția Română, Direcția Generală a Vămilor

0

Asociația pentru Combaterea Traficului Ilicit „Viitorul” (ACTIV), având ca obiective „promovarea, sprijinirea realizarea și coordonarea de activități care să contribuie la conștientizarea publicului și a autorităților cu privire la efectele negative ale traficului ilicit de mărfuri”, donează partenerilor 250.000 de măști model 3 ply, cu sprijinul unei mari companii din România: 170.000 bucăți către Poliția de Frontieră, 50.000 de bucăți către Poliția Română, 30.000 de bucăți către Direcția Generală a Vămilor.

Daniel Mărăcineanu, director general al Asociației ACTIV: „Pandemia de coronavirus ne-a bulversat tuturor viețile și ne-a izolat în case. Ne este greu, dar celor care au rămas în linia întâi, la datorie, le este și mai greu. Le mulțumim echipelor Poliției Române, Poliției de Frontieră și Direcției Generale a Vămilor pentru eforturile făcute zi și noapte pentru a ne garanta siguranța, atât la granițe, cât și în interiorul lor. Ne bucură că avem ocazia să le oferim și noi în schimb mai multă siguranță și de aceea le vom dona 250.000 de măști de protecție”.

Ziua națională a luptei împotriva traficului ilicit de mărfuri

În context este de subliniat că anual, la 21 aprilie, este marcată Ziua națională a luptei împotriva traficului ilicit de mărfuri.

Daniel Mărăcineanu, director general al Asociației ACTIV: „Eforturile Asociației ACTIV sunt centrate pe informarea și conștientizarea publicului larg asupra pericolelor la care se expun dacă achiziționează și folosesc produse contrafăcute și de contrabandă. Deși 44% dintre români consideră că în ultimii 3 ani a scăzut siguranța consumatorului în privința originii și calității produselor, tentația achiziționării produselor ilegale rămâne la un nivel îngrijorător de mare. Vom rămâne ACTIVi, prin continuarea demersurile educaționale derulate prin campania Fii tu! Fii original!, precum și prin intensificarea cooperarii cu Poliția de Frontieră Română, Poliția Română, Direcția Generală a Vămilor, Jandarmeria Română și cu alți reprezentanți ai administrației centrale și locale”.

Viorel Arcaș, senator PSD, președintele Comisiei pentru buget, finanţe, activitate bancară şi piaţă de capital a Senatului României: „Sunt mândru să pot trece printre realizările mandatului meu instituirea acestei zile naționale de luptă împotriva traficului ilicit de mărfuri, deoarece protecția consumatorilor și
a intereselor financiare ale statului român se situează printre prioritățiile mele de senator”.

Lucian-Ovidiu Heiuș, deputat PNL, coordonatorul Comisiei de buget şi politici fiscale a PNL:„Experiența profesională m-a adus de multe ori în contact cu realitatea generată de traficul ilicit de mărfuri. Contrabanda și contrafacerea înseamnă furt din buzunarul oamenilor și din bugetul statului, produse de calitate îndoielnică și rețele de criminalitate organizată. Responsabilitatea noastră, în calitate de politicieni, este aceea de a acționa hotărât impotriva acestor fenomene, pentru protejarea populației și a intereselor financiare ale României”.

Prețul istoric negativ al petrolului : implicații pentru România

0

Ziua de ieri a reprezentat un șoc pentru industria petrolului, pentru prima dată în istorie barilul fiind tranzacționat la valori negative în Statele Unite ale Americii. Tipul de țiței West Texas Intermediate (WTI) a fost tranzacționat și la -40.32 USD/baril, în comparație cu o valoare de 18.27 USD/baril înregistrată vineri.

Constrânși de scăderea cererii de produse petroliere datorate crizei medicale, dar și a indisponibilității sau tendințelor speculative legate de spațiile de stocare, producătorii și traderii au preferat să vândă în pierdere deoarece oprirea producției de țiței durează și, uneori, nu se poate realiza fără asumarea riscului de scădere ulterioară de productivitate. O sondă oprită prezintă riscul ca la repornire sa nu mai producă la fel.

Pentru a ajuta industria de profil care întreține un număr de important de locuri de muncă, dar și simțind o oportunitate de afaceri, președintele SUA Donald Trump a anunțat că americanii își vor completa rezervele strategice de țiței. Paradoxal, toată această situație vine pe fondul acordului între OPEC și Rusia, mediat de SUA, cu privire la reducerea cotelor de producție, acord care, deocamdată, nu produce rezultatele așteptate. Ca în orice criză, în timp ce companiile de upstream (producție) și downstream (vânzare) se confruntă cu probleme grave, cele de midstream (stocare și transport) înfloresc, fiind, alături de Amazon, Netfix și de companiile medicale, printre preferatele investitorilor la burse.

Consecințele acestei situații pentru România diferă de la o categorie la alta. Pentru consumatori, în special transportatorii, acest colaps al prețurilor pare un câștig pe termen scurt, de care nu se pot bucura, însă, din cauza reducerii masive de activitate generate de criza medicală. Pe termen lung, dacă această situație va genera falimente și abandonări de producție în industria de petrol, acest lucru nu va ajuta la perspectivele de preț, adică nici consumatorii nu vor avea de câștigat.

Pentru stat, nu este o veste bună deloc deoarece în industria de petrol din România își desfășoară activitatea, încă, zeci de mii de oameni. În plus,  bugetul de stat va fi afectat de plata redevențelor, taxelor și accizelor generate de scăderea de cotație, consum și, eventual, producție.

Pentru industrie situația este foarte îngrijorătoare. Pe zona de producție, în România sunt în operare câmpuri de petrol mici ca productivitate, cu un număr ridicat de sonde și un cost de producție semnificativ mai mare decât media internațională. Acest tip de producție este primul lovit de o scădere de preț masivă pe termen lung. Pe partea de rafinare, nu suntem deocamdată afectați grav datorită hazardului: rafinăria Petromidia a fost închisă pentru revizie generală încă de la mijlocul lunii martie. Chiar si așa, pe fondul scăderii masive de consum, celelalte două mari rafinării (Petrobrazi si Petrotel) au început să se confrunte deja cu probleme de funcționare. Dacă Petromidia își termină revizia în timp şi pornește la 1 mai situația se va complica si mai mult. Statul poate ajuta cu adevărat industria locala de rafinare și consumatorii în același timp, reducând cotele obligatorii de biocarburanți care provin din import. Adică, în loc să importăm biocarburanți am putea înlocui, provizoriu, molecula de biocarburant cu cea de benzină. În felul acesta am reduce riscul opririi activității la rafinării și intrării oamenilor în șomaj tehnic, în prezent acestea operând aproape de limita minimă de funcționare (aproximativ două treimi din capacitate). Și consumatorii ar ieși în câștig pentru că nu vor mai plăti biocarburanții din import  care nu aduc beneficii certe nici din perspectiva protejării mediului si sunt mai scumpi decât combustibilii clasici produși în rafinăriile din România. Măsura reducerii cotei de biocarburant doar în cazul unei probleme cu aprovizionarea din import, adoptată deja de autorități, nu ajută decât accidental sectorul local de rafinare.

Ca în orice situație dificilă, există și oportunități. Oil Terminal, compania care administrează capacități importante de stocare la Constanța, ar putea deveni una dintre companiile energetice din România ce ar putea profita cel mai mult de pe urma crizei actuale. O creștere a tarifelor de stocare pentru țiței și produse petroliere, transparentizarea capacitaților disponibile și punerea rapidă în funcțiune a cât mai multor capacități, ar putea crește semnificativ veniturile și profitabilitatea Oil Terminal, o companie cu acționariat diversificat, listată pe Bursa de Valori București. O oportunitate teoretică ar putea fi și pentru stat. Exista capacitate de stocare și la Agenția Națională care Administrează Rezervele de Stat. Îmi este însă greu să cred că administrația noastră ar putea lua în calcul să facă ce a făcut Donald Trump în SUA, adică să cumpere țiței ieftin, să îl depoziteze și apoi, eventual, să îl vândă în perioade mai favorabile. De ani buni, astfel de strategii nu sunt implementate în țara noastră din lipsa de asumare dar si de viziune antreprenorială în administrație.

Răzvan Nicolescu este partener în cadrul Deloitte Europa Centrală, fiind coordonatorul practicii de energie și resurse minerale. În perioada 2009-2015 s-a aflat la conducerea Agenției Europene de Reglementare în Energie.

Primul website din România despre Regina Maria a României

0

Cu prilejul sfintelor Sărbători Pascale, Asociația Identitate Culturală Contemporană lansează duminică, 19 aprilie 2020, primul website din România despre Regina Maria a României, una dintre cele mai cunoscute femei din Europa epocii interbelice (www.reginamaria.org). Platforma oferă informații și date istorice prețioase, extrase din jurnalul reginei, fotografii din arhive, imagini video de epocă și intenționează să se constituie într-un punct de referință în mediul online despre biografia și activitatea Reginei Maria.

Tematica generală a website-ului cuprinde etapele care i-au marcat destinul reginei și invită utilizatorii într-o incursiune în fascinanta poveste de viață a Reginei Maria: familia, locul nașterii, căsătoria, frontul, Primul Război Mondial, Marea Unire din 1918, Conferința de Pace de la Paris, turneul regal efectuat după unire în cele trei provincii românești – Transilvania, Bucovina și Basarabia, pasiunea pentru flori și artele decorative, atmosfera regală de la castelele din Bran și Balcic, relația cu țăranii și oamenii simpli din popor, campania diplomatică efectuată în Europa (Anglia, Franța, Italia, Belgia, Elveția etc.) și America, testamentul, funerariile și ultimul drum.

Regina Maria a fost o personalitate istorică extrem de iubită de popor, mereu implicată în treburile țării, de care românii au avut nevoie pentru a-și reclădi încrederea în forțele proprii. A fost o regină puternică, inteligentă, plină de farmec și curaj, care s-a identificat cu existența românilor timp de câteva decenii. A fost în centrul luptei pentru realizarea Marii Uniri din 1918 şi pentru crearea României moderne. Maria și-a dedicat viața oamenilor celor mai greu încercați în timpul Primului Război Mondial: bolnavilor de pe front și soldaților suferinzi ai Armatei Române. Pentru curajul arătat în fața pericolului gloanțelor și epidemiilor de holeră și tifos exantematic, Regina Maria a devenit eroina soldaților români de pe front. A fost transformată într-un simbol al luptei românilor în vremuri de restriște, fiind supranumită „Regina-soldat” și „Mama răniților”.

Recunoașterea internațională a României întregite din 1918 s-a datorat în mare măsură și influenței Reginei Maria în cercurile diplomatice de la Paris, acolo unde s-a configurat Europa postbelică. A fost considerată primul oaspete oficial la Casa Albă al președintelui american Calvin Coolidge și prima femeie din lume care a devenit membru al Academiei de Arte Frumoase a Franței. Întâlnirile pe care le-a avut cu șefii de stat și de guverne de la Paris, Londra, Bruxelles, Washington au rămas în istorie, iar astăzi se vorbeşte despre ele ca momente legendare ale diplomaţiei româneşti. Talentul Reginei Maria în politica externă este un bun exemplu pentru diplomații și oamenii politici de azi despre cum trebuie construite și dezvoltate relațiile diplomatice și politice cu partenerii noștri occidentali.

„Mi-a fost dat să trăiesc cu tine, Poporul meu, vremuri de restrişte şi vremuri de mari îndepliniri. Pentru un timp mi-a fost dat să-ţi fiu călăuză, să-ţi fiu inspiratoare, să fiu aceia care a păstrat flacăra vie, aceia care a devenit centrul de îndârjire în zilele cele mai negre. Aceasta ţi-o pot spune astăzi căci nu mai sunt în viaţă. În acele zile mi-ai dat un nume ce mi-a fost drag; m-ai numit Mama tuturor şi aş vrea să rămân în amintirea ta aceia care putea totdeauna să fie găsită în clipele de durere sau pericol. […] Atât timp am fost în mijlocul tău, încât mi se pare, abia cu putinţă că trebuie să te părăsesc; totuşi, orice om ajunge la capătul drumului său. Eu am ajuns la capătul drumului meu. Dar înainte de a tăcea pentru veşnicie vreau să-mi ridic, pentru ultima dată, mâinile pentru o binecuvântare.

Te binecuvântez, iubită Românie, ţara bucuriilor şi durerilor mele, frumoasă ţară, care ai trăit în inima mea şi ale cărei cărări le-am cunoscut toate. Frumoasă ţară pe care am văzut-o întregită, a cărei soartă mi-a fost îngăduit să o văd împlinită. Fii tu veşnic îmbelşugată, fii tu mare şi plină de cinste, să stai veşnic falnică printre naţiuni, să fii cinstită, iubită şi pricepută. Am credinţa că v-am priceput: n-am judecat, am iubit…

                                                                                                                    (Regina Maria a României)

Reginamaria.org reprezintă continuarea și dezvoltarea proiectului cultural „Regina Maria – Marea Doamnă a Diplomației Europene”, realizat de Asociația Identitate Culturală Contemporană din București. Proiectul a pornit de la realizarea unei expoziții foto-documentare în anul 2019, cu accent pe vizitele externe efectuate după război de Regina Maria, în statele occidentale din Europa și America.

Echipa implicată în realizarea proiectului: Florin Pîrlea, Mihai Floroiu, Răzvan Tudor Grigore, Monica Pîrlea, Oana Cerchia, Laura Ostafe, Liviu Țăranu, Ionuț Matei și Vlad Harabagiu.           Parteneri instituționali: Arhivele Naționale ale României.

Asociaţia Identitate Culturală Contemporană (AICC) este o organizaţie nonguvernamentală înființată cu scopul de a promova identitatea culturală românească în context european. AICC dezvoltă proiecte menite să contribuie la promovarea culturii și civilizației românești şi la diseminarea de informații obiective despre România.  www.aiccromania.org.