Antreprenorii dezvoltă branduri. Peste 65% declară că investesc în activităţi de branding şi marketing online

0

Peste 65% dintre antreprenorii români aleg să lucreze la brandul lor, investesc în activităţi de branding şi marketing online şi sunt dispuşi să aloce un buget între 5000 – 50.000 de euro iar la nivel internațional până la 200.000 de euro, arată datele 2web, companie care furnizează Consultanță Branding și servicii digitale user centered pentru antreprenori și companii.

Anul trecut, majoritatea antreprenorilor au adoptat un nou look and feel al website-urilor, platformelor de e-commerce, identității vizuale care să ii diferențieze de concurenţă și să atragă noi categorii de clienți.

Cele mai solicitate servicii în zona de Brand de către antreprenori, pe parcursul anului 2020 au fost:

  1. Elaborarea strategiei;
  2. Market research pentru stabilirea contextului în care funcţionează brandul;
  3. Mesajele folosite de companie în comunicarea online;
  4. Design grafic pentru crearea identității vizuale a brandului (logo, materiale online, prezențe digitale: site, reviste, rețele sociale);
  5. Comunicare și promovarea brandului pe piețele externe.

Cum au perceput antreprenorii branding-ul într-un an pandemic

Pe parcursul anului 2020, 50% dintre antreprenori au fost conștienți de rolul de individualizare și autenticitate pe care îl aduce brandingul unei companii și de importanța strategică (ADN-ul companiei) în cadrul obiectivelor de business. Totodată, antreprenorii percep brandingul ca pe un instrument destinat pentru customer experience și loializare și în egală măsură asociază rolul acestuia cu creșterea organizației.

Conform datelor 2web, atunci când investesc în activităţi de branding şi marketing online, antreprenorii români vizează următoarele obiective în cadrul organizaţiei:

  • O mai bună vizibilitate şi diferenţiere a produselor;
  • Creşterea veniturilor şi notorietăţii brandului;
  • Definirea brandului şi transmiterea cât mai clară a mesajului către audienţele ce împărtăşesc aceleaşi valori;
  • Îmbunătăţirea elementelor vizuale existente (logo, website, content design);
  • Recunoaşterea şi diferenţierea pe piaţa internaţională;
  • Diminuarea efectelor economice ale pandemiei şi brandingul intern pentru coeziune în rândul echipei.

Detașat au câștigat campaniile de promovare din social media, evidențierea brandului prin conţinut și canale de Youtube, podcasturile nișate pe anumite teme și competențe dar și distribuirea de content pe reţele sociale cu profil de business de tip Linkedin.

„Toate schimbările trăite au dus la o profunzime mai mare a promisiunii mărcii şi pe proprietarii de business mult mai aproape de utilizatori. Anul trecut nu a fost vorba despre cel care „strigă”, ci despre cel care se face auzit mai bine: în social media și prin platformele proprii, regândite pentru adaptarea la noul stil de viaţă şi de afaceri. Mulți dintre antreprenori au optat pentru reinventarea businessului cu scopul de a diminua din efectele pandemiei, alții din domenii precum construcții au avut în continuare proiecte și posibilitatea de a alege clienții în funcție de criteriile proprii”, declară Andreea Avramescu, Co-Owner 2web Software & Services.

5 trenduri care se vor dezvolta accelerat în online pentru anul 2021

  • Oportunitățile în zona digitală și reașezări sau reinventări ale unor proiecte de perspectivă.
  • Parteneriatele și găsirea unor noi modele de colaborare.
  • Strategia de brand aliniată cu cea din zona de IT pentru a ajuta business-ul să beneficieze de vizibilitate și distribuție în plan internaţional.
  • Live Stream Shopping – Pandemia a scos cumpărătorii din magazine și i-a mutat în online. În acest context, retailerii sunt într-o continuă cursă de a adopta noi soluții pentru a menține vânzările crescute. Digitalizarea în acestă zonă aduce conceptul Live Stream Shopping nou introdus pe piața din România, asociat cu tradiționalele canale de video shopping (sau teleshopping), Live Stream Shopping-ul transformă procesul de cumpărare din e-commerce într-o experiență interactivă. Cumpărătorii urmăresc live o prezentare a produsului, pun întrebări și la momentul oportun cumpără printr-un simplu click, fără a opri sesiunea de prezentare.
  • Construirea de mesaje clare, structurate pentru a comunica ”de ce-ul” brandului, scopul pentru care există, audienței potrivite.

Toate aceste trenduri, împreună cu o strategie de conţinut se vor confirma a fi direcții de succes, pentru orice companie care face tranziția către online și care își dorește creștere pentru anul 2021.

„Consumatorii dezvoltă o experienţă de tip “the gut feeling” cu un anumit brand, de la elementele vizuale și până la customer journey experience, de aceea, este important ca antreprenorii să vadă avantajele care vin din definirea ADN-ului de Brand ce le permite o poziționare într-o piață globalizată, într-un mod diferențiat, adaugă Andreea Avramescu, Co-Owner 2web Software & Services.

Din dorinţa de a fi mai aproape de nevoile antreprenorilor, 2web a dezvoltat un ghid cu instrumentele necesare promovării identității companiei – Brand Workbook, destinat antreprenorilor care încă nu au o viziune asupra brandului personal sau de companie sau pentru cei care se pregătesc să îşi deschidă un business.

Îl poți descărca aici.

Proiect-pilot de educație financiară lansat de Școala de Bani

0

Banca Comercială Română lansează prin programul Școala de Bani un proiect pilot de educație financiară multidisciplinară în premieră, dedicat profesorilor. Noțiuni de educație financiară pot fi introduse în lecții la discipline tradiționale de învățământ: limba și literatura română, matematică, geografie, istorie, engleză, științe sociale.

Experți ai Școlii de Bani și 25 de cadre didactice din Iași au creat fișe de lucru pe discipline de învățământ:

educație socială

  • Exersarea construirii de argumente pro și contra și a comparării opiniilor, folosind ca studiu de caz o idee de afacere, care poate fi analizată din patru puncte de vedere: ideea, piața, banii, cunoștințele
  • Evidențierea elementelor identității culturale ale unui popor pornind de la povestea unor termeni financiari (ban, bancă, credit, dobândă)
  • Cunoașterea noțiunii de proprietate pornind de la o piesă de teatru clasică
  • Realizarea bugetului unui proiect

limba engleză

  • Îmbunătățirea vocabularului legat de cheltuieli și economire (save, spend, invest, donate, needs, wants) și învățarea diferitelor construcții din limba engleză folosind termeni financiari
  • Planificarea bugetului unei aniversări și introducerea unor termeni financiari, precum și a construcțiilor de tipul cauză-efect
  • Discuții despre troc și schimbul de produse și învățarea unor termeni în limba engleză care fac referire la produse, servicii, comerț
  • Discuții despre investiții si termeni specifici prin realizarea profilului unui investitor cunoscut
  • Îmbunătățirea vocabularului financiar prin introducerea conceptelor de credit, dobândă, perioadă de grație, datorie

limba și literatura română

  • Călătoria mea de vis – Planificarea financiară a unei călătorii cu scopul de a-i ajuta pe elevi să se informeze despre viața socială și economică a altor țări
  • Abordarea temei familiei și motivul banului, ambele prezente în romanul „Mara” de Ioan Slavici, prin încurajarea elevilor să întocmească bugetul familial al Marei și un plan financiar pentru utilizarea acestuia
  • Introducerea unor elemente despre bugetare personală, prin solicitarea elevilor să planifice bugetul naratorului  din „Vizita” de I.L. Caragiale pentru vizita pe care o face doamnei Popescu sau prin schițarea unui buget de care Popa Tanda ar avea nevoie pentru a dezvolta comunitatea satului Sărăceni
  • Planificarea bugetară a călătoriei pe care Harap-Alb trebuie să o facă până la împărăția unchiului său, ținând cont de eventualele obstacole ce pot apărea pe parcursul călătoriei

geografie

  • Organizarea unei excursii cu familia și bugetarea acesteia
  • Călătorii în străinătate și schimburi valutare
  • Hazarde climatice și protecție-asigurare locuință
  • Independență energetică și costurile instalării unei turbine eoliene și a unor panouri solare

istorie

  • Bugetul lui Pasion
  • O zi în Roma Antică în contexte practice ce presupun planificare bugetară, cheltuieli, economisire
  • Fii consilierul financiar al Regelui Soare
  • Istoria monedei în spațiul românesc – principalele etape ale apariției și evoluției banilor în spațiul românesc
  • Bugetul călătoriei lui Denis Diderot de la Paris la Sankt-Petersburg, ce va fi înaintat Ecaterinei a II-a

științe sociale (logică, psihologie, filosofie, sociologie)

  • Structura unui argument folosind teme financiare
  • Mini-chestionar pe tema „Bugetul personal”
  • Memoria ca proces psihic cognitiv – exerciții cu termeni financiari pe care elevii trebuie sa-i rețină și să-i reproducă
  • Comportamente prosociale: realizarea unui buget pentru organizarea sărbătoririi majoratului unui coleg de clasă
  • Psihologie: discuții despre nevoi
  • Logică: Elaborarea unor definiții corecte pentru concepte importante în educația financiară
  • Filosofie: Delimitarea conceptului de independență financiară în cadrul contextului mai larg implicat de conceptul de libertate

matematică

  • Descompunerea numerelor naturale; transformări; dobândă: elevii sunt invitați într-o călătorie în lumea banilor unde învață să convertească din RON în EUR și invers, să facă tranzacții financiare în limbaj matematic, să opereze cu termeni financiari
  • Procente ș­i probleme cu procente: elevii învață să-și facă un buget lunar
  • Mulțimi de numere: elevii învață despre impozite și dobândă
  • Operații cu numere reale: banii se câștigă prin muncă

Materialele pot fi descărcate gratuit de către cadrele didactice de pe platforma Școala de Bani: https://www.scoaladebani.ro/fise-educationale.

Universitatea din București și KPMG în România, parteneriat pentru Programul David Mitrany

0

Universitatea din București și KPMG în România lansează Programul David Mitrany, având ca obiectiv „recuperarea personalității intelectuale a lui David Mitrany pentru cultura românească, introducerea operei sale în circuitul cultural și academic românesc, precum și promovarea gândirii sale pe plan internațional”.

David Mitranyeste considerat „cel mai influent gânditor de origine română din științele sociale al secolului 20 și unul dintre părinții fondatori ai integrării europene”, cu sublinierea că, născut în 1888 la București și naturalizat în Marea Britanie în anii ‘20, s-a prezentat constant ca român. Inițiatorii programului subliniază că, „asociat cu cercurile intelectuale și politice de la LondonSchool of Economics și Oxford, coleg în anii ‘30 cu Albert Einstein la Institutul de Studii Avansate de la Princeton și influent sfătuitor politic al elitei anglo-americane, ideile lui Mitrany au definit mai multe curente contemporane în teoria relațiilor internaționale, în studiile de guvernanță economică și politică și în teoria socială”. Programul dezvoltat de Universitatea din București și KPMG în România „va iniția traducerea, pentru prima dată în limba română, a unor părți importante ale operei sale, va reedita și republica lucrările sale, va sprijini scrierea de studii academice precum și lucrări de popularizare bazate pe ideile sale și va organiza evenimente și conferințe academice pe aceste teme. Este anticipat că programul, coordonat de Dragoș Paul Aligică, profesor KPMG de științe administrative la Universitatea din București, va deschide calea spre un proiect de cercetare a arhivei Mitrany de la London School of Economics și o eventuală publicare a unor elemente ale acesteia și a unor studii bazate pe aceasta”.

Prof. univ. dr. Marian Preda, rector al Universității din București: „Universitatea din București și KPMG în România consideră ca acest program se va constitui nu doar într-un model de parteneriat public-privat între mediul corporativ și cel universitar dar, mai mult, se va afirma ca un proiect pilot al unui demers național mai vast de recuperare și relansare a studierii și promovării istoriei și tradiției gândirii sociale, politice și economice românești”.

Ramona Jurubiță, Country Managing Partner, KPMG în România: „Educația este un sector strategic cu impact pentru viitorul României, iar parteneriatul încheiat între KPMG în România și Universitatea din București va contribui nu numai la încurajarea performanței în educație, ci și la recâștigarea valorilor ascunse ale României. Contribuția lui David Mitrany în definirea relațiilor internaționale a creat contextul necesar existenței Uniunii Europene și a securității și prosperității de care ne bucurăm astăzi. Descoperirea personalității și rezultatelor sale subliniază importanța cunoașterii trecutului astfel încât să putem înțelege prezentul și să putem avea o viziune a viitorului”.

Inițiatorii accentuează că „programul va beneficia de susținerea unui consiliu academic consultativ alcătuit din cei mai importanți specialiști internaționali și are ambiția să devină cel mai semnificativ centru din lume în cercetări legate de David Mitrany și de moștenirea sa intelectuală. Programul inițiat de Universitatea din București și de KPMG în România va dedica o atenție specială studenților și promovării noii generații de specialiști români în științe sociale și ale guvernanței. KPMG anunță în acest context lansarea Burselor KPMG-David Mitrany, dedicate studenților de la Universitatea din București care se specializează în teme și domenii relevante pentru opera și gândirea lui Mitrany”.

Furnizorul Restart Energy vrea venituri mai mari cu 100 mil. lei și dublarea numărului de clienți casnici

0

Restart Energy, unul dintre cei mai mari furnizori independenți de energie electrică și gaze naturale de pe piața locală, targetează ca anul acesta să își dubleze numărul de clienți casnici la 65.000 și să își majoreze veniturile cu aproximativ 80%, până la 220 milioane de lei. Creșterea este determinată de liberalizarea pieței de energie și de adăugarea de noi linii de business cu valoare adăugată mai mare, precum cea de vânzare de echipamente.

Managementul Restart Energy, o companie înființată în 2015 la Timișoara, vrea ca până la finalul anului să ajungă la 65.000 de clienți persoane fizice, mai  mult cu 35.000 față de 2020. De asemenea, pe segmentul de business vizează să ajungă la 7.500 de clienți, în creștere cu 50% comparativ cu anul trecut.

Venituri mai mari cu 83% față de 2020

Avansul numărului de clienți, dar și adăugarea de noi linii de business – precum vânzarea de echipamente – vor duce la o majorare semnificativă a cifrei de afaceri. Astfel, Restart Energy mizează pe venituri de 220 milioane de lei în 2021, mai mult cu 100 de milioane de lei (+83%) față de anul trecut. Conducerea companiei are în plan ca la sfârșitul lui 2021 să atingă un profit net de 24, 2 milioane de lei, comparativ cu aproximativ 13 milioane de lei (estimat) anul trecut.

„De la începutul acestui an, odată cu liberalizarea pieței de energie, am înregistrat o creștere foarte mare atât în privința solicitărilor de oferte cât și a numărului de clienți noi. Astfel, observăm că primim zilnic aproximativ o mie de solicitări, iar în jur de 70% dintre cei care se informează despre ofertele noastre ne devin și clienți. Știm că este un efect temporar – de câteva săptămâni – datorat liberalizării pieței. Însă acest eveniment istoric pentru piața românească de energie va schimba felul în care arată întregul domeniu, iar pe noi ne va susține în îndeplinirea obiectivelor” spune Armand Domuța (foto), CEO și fondator Restart Energy.

O emisiune de obligațiuni verzi de 3-5 milioane de euro

Alături de liberalizarea pieței, un alt factor important pentru dezvoltarea Restart Energy în acest an, dar și în următorii cinci este lansarea unei emisiuni de obligațiuni verzi. Emisiunea de obligațiuni este de altfel și cel mai important plan al companiei la început de an. Prin această emisiune, Restart Energy targetează să obțină 3-5 milioane de euro pentru investiții. Dobânda va fi de

aproximativ 8-10%, iar listarea la Bursa de Valori București va avea loc în următoarele săptămâni. Plasamentul va fi intermediat de societatea de brokeraj GOLDRING.

“Emisiunea de obligațiuni este o primă etapă în executarea strategiei noastre privind numărul de clienți, integrarea de active de producție regenerabilă, extinderea regională și atingerea țintei de a furniza energie 100% din surse regenerabile. În următorii cinci ani vizăm atingerea unor ținte ambițioase, dar realizabile: capacități de producere  de energie regenerabilă de 500 MW, 300.000 de clienți retail și business, o cotă de piață de 2,5% la energie electrică și 1,5% pentru gaze naturale pe un model complet digital. Suma obținută prin această emisiune de obligațiuni ne va ajuta să ne atingem aceste obiective”, adaugă Armand Domuța.

Proiecte de 500 de milioane de dolari până în 2025

Restart Energy vrea să lanseze anul acesta un plan de achiziții și dezvoltare de proiecte de energie regenerabilă cu o capacitate de 500 MW. Proiectele urmează să fie finalizate până la sfârșitul 2025. Conducerea companiei își dorește ca în fiecare an, până în 2025, să achiziționeze și să dezvolte 100 MW de proiecte solare, eoliene, biogaz, biomasă și energie geotermală. Acest plan al Restart Energy va avea nevoie de investiții de aproximativ 100 de milioane de dolari pe an. În acest sens, de curând Restart Energy a intrat într-un joint venture cu compania de consultanță și administrare a fondurilor Interlink Capital Strategies (SUA). Acesta parteneriat va susține Restart Energy în executarea strategiei de dezvoltare de proiecte de energie verde în valoare de 500 de milioane de dolari în România și în țările vecine, concomitent cu extinderea pe piață americană.

Pe lângă achiziția și dezvoltarea de proiecte de 100 MW anul acesta, conducerea companiei vrea că în 2021 să dubleze volumele furnizate către consumatori atât pentru furnizarea de energie cât și pentru gaze naturale. 

Avocado, platforma integrată de dezvoltare profesională și personală, devine de astăzi accesibilă utilizatorilor BestJobs direct din contul de utilizator

0

Avocado, platforma integrată de dezvoltare profesională și personală, devine de astăzi accesibilă utilizatorilor BestJobs direct din contul de utilizator. Momentul este marcat de lansarea programului de mentorat profesional Avocado pentru antreprenorii și managerii care întâmpină dificultăți în luarea deciziilor și stabilirea obiectivelor

Avocado, serviciul de learning unu-la-unu din cadrul platformei BestJobs, care conectează utilizatorii cu terapeuți, avocați, coachi și alte tipuri de specialiști, lansează un program de mentorat dedicat antreprenorilor, managerilor, dar și la nivel individual. Mentori cu experiență vastă în diverse arii profesionale vor împărtăși experiența, cunoștințele, dar și modul de lucru și de gândire pentru a le facilita creșterea profesională și personală, reorientarea sau progresul profesional.

În prezent, prin Avocado sunt disponibili mentori din domeniile business și management, vânzări, marketing și resurse umane, urmând ca în perioada următoare platforma să-și lărgească aria de specializări.

De la lansarea din primăvara anului trecut, prin platforma integrată Avocado au fost desfășurate peste 700 de sesiuni online de consiliere individuală, în special pe zona de coaching și psihoterapie. Prin intermediul a peste 130 de specialiști din diverse arii, serviciul este creat să le ofere profesioniștilor, antreprenorilor și companiilor acces la terapeuți, coachi și alte tipuri de specialiști, sprijinindu-i să gestioneze mai ușor perioadele dificile și, în același timp, să se dezvolte emoțional și profesional.

„Mentoratul este un proces de dezvoltare ce implică un transfer de abilități și cunoștințe de la o persoană cu mai multă experiență către o alta cu mai puțină experiență, transferul făcându-se prin învățare, dialog și exemplu personal (conform EMCC). Mentorul a fost acolo unde discipolul își dorește să ajungă, știe ce înseamnă călătoria acestuia. Online-ul nu împiedică, ba chiar ajută în relațiile de mentorat deoarece câștigăm mai mult timp, iar în aceste vremuri, mentorul poate face mai ușor transferul, inclusiv de competențe digitale cu discipolii”, declară Florentina Soare, specialist Avocado, fondator Mentorissima4You și Vicepreședinte Cercetare și Mentorat EMCC România.

BestJobs a devenit prin Avocado partener în comunitatea EMCC România (European Mentoring and Coaching Council), organismul internațional care dezvoltă, promovează și setează standarde de bune practici în mentorat, coaching și supervizare, în beneficiul societății.

Serviciile de învățare și dezvoltare Avocado se adresează atât persoanelor care au nevoie de un specialist pentru dezvoltare personală și profesională, cât și companiilor care vor să ofere astfel de abonamente angajaților, ca beneficiu extra salarial. Avocado vine ca o soluție de suport și dezvoltare pe piața din România, însă are deja specialiști internaționali care pot fi accesați direct din platformă. În planurile de viitor intră și extinderea la nivel european.




Despre Avocado

Avocado este serviciul BestJobs de learning unu-la-unu online care facilitează interacțiuni valoroase cu profesioniști, prin care utilizatorii obțin claritate, soluții, încredere și dezvoltare. Dezvoltată cu expertiza de peste 18 ani a BestJobs, platforma oferă servicii de comunicare integrată cu specialiștii (apeluri video, mesagerie, calendar, schimb de documente, plată etc), precum și recomandări personalizate pentru fiecare utilizator. Serviciile disponibile sunt momentan: life & business coaching, psihoterapie și sănătate mentală, consultanță juridică, mentorat.

CEC Bank a lansat noul pachet de cont curent SMART – fără comisioane și cu dobândă 0,3%p.a. la disponibilul de pe card

0

Bank lansează pachetulde cont curent SMART – unul dintre cele mai avantajoase pachete de pe piață pentru operațiunile de zi cu ziale persoanelor fizice.

Clienții pot beneficia de dobânzi similare celor de la conturile de economii pentru sumele de pe card. În cadrul pachetului SMART, CEC Bank bonifică cu o dobândă la vedere de 0,3%p.a. sumele disponibile pe card.

De asemenea, nu se percep comisioane la încasările în lei, pentruplățileintrabancareîn lei și nici pentru retragerile de la ATM.

Comisionul lunar de administrare este ZERO pentru clienții care își încasează veniturile prin CEC Bank, iar în cazul în care rulajul creditor lunar este sub nivelul salariuluiminim net pe economie, valoarea comisionului de administrare este de 8,9 lei lunar.

Pentru că serviciile bancare sunt din ce în ce mai mult digitale, pachetul SMART oferă acces gratuit la Mobile Banking, Internet Banking, precum și alerte prin Info SMS pentru operațiunile cu cardul.

Pachetul SMART de la CEC Bank include acces la următoarele produse și servicii bancare pentru a putea realiza de oriunde operațiunile de zi cu zi:

  • Cont Curent in lei
  • Cont Curent în euro
  • Card de debit Mastercard/Visa.
  • Cont de economiiîn lei
  • Internet Banking
  • Mobile Banking
  • Alerte Info SMS cont de card

De asemenea, pentru plățile interbancare în lei realizate prin Internet Banking sau Mobile Banking, comisioanele sunt reduse cu 60%.

Cushman & Wakefield Echinox: Piața de investiții din România a fost deosebit de rezistentă în fața pandemiei în 2020

În 2020, volumul total investit în active imobiliare în România a ajuns la 914 milioane EUR, o creștere de 28% față de 2019, fapt ce demonstrează reziliența pieței de investiții din România în perioada pandemiei Covid-19, conform raportului Romania Investment Marketbeat, lansat de compania de consultanță imobiliară Cushman & Wakefield Echinox.

Cel mai activ segment a fost de departe cel de birouri, cu valori ale tranzacțiilor estimate la aproximativ 784 milioane EUR, reprezentând 86% din volumul total al investițiilor. Segmentul industrial si logistic a atras 9% din capital, în timp ce restul de 5% a fost împărțit între sectoarele de retail și cel hotelier. În total, au fost tranzacționate un număr de 24 de proprietăți generatoare de venituri în 2020, cu o medie de 38 milioane EUR per proprietate, aceasta fiind una dintre cele mai ridicate astfel de valori în piața imobiliară locală din ultimul deceniu.

Cele mai mari șase tranzacții au fost reprezentate de proiecte de birouri, inclusiv vânzarea portofoliului local de birouri al NEPI Rockcastle către AFI Europe. Tranzacția a implicat patru clădiri din București și Timișoara cu o suprafaţă totală de 118.000 mp închiriabili, ce au fost vândute pentru 307 milioane de euro, cea mai mare tranzaţie de birouri semnată vreodată în România.

Mai mult, pragul de 100 de milioane EUR a fost depășit şi de o serie de alte tranzacții de birouri, cea mai relevantă pentru piață fiind achiziția Floreasca Park, un proiect de birouri cu un GLA de 38.000 mp, de o asociere între Zeus Capital Management și Resolution Property (Fosun), marcând intrarea investitorilor chinezi pe piața de birouri din România.

Creșterea volumului investițional din Romania este chiar mai impresionantă în contextul CEE / SEE, deoarece piața românească a fost singura care a înregistrat o evoluţie pozitivă în 2020 față de 2019. Proprietăți imobiliare cu o valoare totală de 9,9 EUR miliarde au fost tranzacționate în regiune în 2020, o scădere de aproape 29% față de volumul din 2019. De exemplu, Polonia, care deţine cea mai mare pondere în volumul total (57%), a înregistrat o scădere de 27%, Ungaria de 35%, iar Cehia a resimţit cea mai dramatică scădere de 60%, piața investiţională din România evoluând astfel mult peste așteptări într-un an foarte complicat.

Tim Wilkinson (foto), Partner, Capital Markets, Cushman & Wakefield Echinox: „România a arătat în 2020 semne clare că a atins un nou nivel de lichiditate în piaţa imobiliară, volumul total al investițiilor fiind încă o dată aproape de 1 miliard de euro, într-un an marcat de provocările pandemiei. Acest trend constant a avut loc, în mod remarcabil, într-un context regional diferit al piețelor mai dezvoltate din Europa Centrală și de Est, unde am văzut reduceri semnificative ale volumelor investiționale din 2020, comparativ cu 2019. Deși România rămâne o piață mult mai mică decât Polonia, a reuşit să reducă diferența faţă de volumele totale din Ungaria și Cehia.

În 2021, ne putem aștepta să vedem în continuare o cerere consolidată din partea investitorilor din sectorul industrial și logistic, pe termen mediu existând previziunea că această clasă de active imobiliare va deveni unul dintre primele două cele mai active sectoare, împreună cu cel de birouri. Anticipăm atât o perioadă pozitivă în următoarele 12 luni pentru piața imobiliară în ansamblu, cât și anumite volume care, fără îndoială, vor atrage un interes crescut din partea unor noi investitori, având în vedere mai ales faptul că randamentele rămân semnificativ mai atractive decât cele ale piețelor mai dezvoltate din CEE.”

TRANZACŢII MAJORE ÎN 2020

VOLUMELE INVESTIŢIONALE ÎN CEE & SEE (MIL. €)

 




Cushman & Wakefield Echinox este o companie de consultanţă imobiliară de top pe piaţa locală şi afiliatul exclusiv al Cushman & Wakefield în România, deținut și operat independent, cu o echipă de peste 60 de profesioniști și colaboratori ce oferă o gamă completă de servicii investitorilor, dezvoltatorilor, proprietarilor și chiriașilor. Pentru mai multe informații, vizitați site-ul companiei www.cwechinox.com

Cushman & Wakefield, unul dintre liderii globali în domeniul serviciilor imobiliare comerciale, cu 53.000 de angajați în peste 60 de țări, ajută chiriașii, proprietarii și investitorii în optimizarea valorii activelor. Cu venituri de 8,8 miliarde de euro, serviciile principale ale companiei sunt: consultanță în gestionarea activelor şi investițiilor, piețe de capital, închirieri, administrarea proprietăților, reprezentarea chiriașilor, servicii de proiect și evaluare. Pentru mai multe informații, vizitați site-ul companiei www.cushmanwakefield.com

Autoritatea de Supraveghere Financiară a publicat Strategia 2021-2023

0

Autoritatea de Supraveghere Financiară a lansat Strategia pentru perioada 2021-2023, document ce a fost elaborat în conformitate cu noul context generat de pandemia COVID-19.

Obiectivele strategice aferente intervalului menționat au fost reanalizate și actualizate, în strânsă corelare cu cele mai recente politici adoptate la nivel European: noul Plan de acțiune pentru Uniunea Piețelor de Capital și integrarea piețelor financiare, dezvoltarea durabilă, digitalizarea și inovația tehnologică în sectorul serviciilor financiare.

De asemenea, Programul de activități pentru anul 2021 cuprinde acțiuni punctuale menite să asigure promovarea stabilității financiare, asigurarea convergenței intersectoriale, armonizarea cadrului de reglementare și întărirea funcțiilor de supraveghere. Totodată, programul presupune și continuarea procesului de întărire a capacității instituționale, în acord cu măsurile, practicile și prioritățile strategice promovate la nivelul autorităților europene ESMA și EIOPA.

Incertitudinile şi riscurile sporite la adresa evoluţiei şi stabilităţii economiei globale generate de efectele pandemiei COVID-19, dar şi de măsurile restrictive, aplicate pe plan național și european, presupun adaptarea continuă și considerabilă a modului de funcționare a Autorității de Supraveghere Financiară, precum și ridicarea standardelor profesionale și a vitezei de reacție la nivel instituțional.

Criza COVID-19 a însemnat și intensificarea utilizării tehnologiei în toate procesele și activitățile Autorității, fapt care a condus la o reașezare și o regândire a priorităților și a obiectivelor instituționale, pentru a răspunde cât mai eficient provocărilor legate de riscurile emergente și pentru a dispune măsurile optime menite să asigure încredere în piețele financiare.

Așadar, atât obiectivele strategice, cât și programul de activități sunt adaptate noilor realități și provocărilor fără precedent aduse de pandemia COVID-19 și urmăresc îndeplinirea rolului strategic al instituției, prin asigurarea funcționării corecte a piețelor supravegheate, dar și prin corelarea prevederilor legislative naționale cu legislația europeană și cu cele mai bune practici în domeniu.

Strategia Autorității de Supraveghere Financiară 2021-2023 poate fi consultată AICI.

Tailent și Aliant vor să „angajeze” roboți software inteligenți în toate companiile mici și mijlocii din România care au nevoie să elimine procese repetitive și ineficiente

0

Startup-ul românesc de tehnologie Tailent, specializat în dezvoltarea de roboți software care permit companiilor să automatizeze și să eficientizeze o plajă largă de procese operaționale și să ofere astfel echipei existente posibilitatea să se concentreze pe activități mai relevante, democratizează accesul la soluțiile inteligente de tip Robot Process Automation (RPA) printr-un parteneriat tehnologic cu Aliant, companie specializată în proiectarea și integrarea de soluții de infrastructură și principalul distribuitor de soluții Xerox pe piața din România.

Împreună cu Aliant, Tailent aduce tehnologiile inovatoare de automatizare RPA mai aproape de companiile mici și medii, care caută să-și transforme business-ul prin intermediul tehnologiei și să eficientizeze procese operaționale repetitive cu ajutorul roboților software inteligenți. Cu Tailent Automation Platform companiile pot integra în activitatea lor roboți software programați special pentru acțiuni specifice din domeniul lor și îi pot gestiona ușor în fluxul operațional.

„Tailent Automation Platform este o soluție eficientă și accesibilă către un ecosistem inovator care oferă companiilor din orice domeniu noi oportunități de business prin dezvoltarea de roboți software inteligenți și, în același timp, mai multă flexibilitate. Roboții software sunt creați specific pentru procese repetitive sau redundante, într-un context în care companiile mici și medii au nevoie mai mult ca oricând să se concentreze pe activitățile relevante din business, și sunt gata să fie puși la treabă imediat, grăbind procesul de transformare digitală și contribuind la creșterea productivității”, explică Mario Popescu, CEO Tailent.


Roboții software inteligenți ajută companiile să-și atingă obiectivele de automatizare, atât pentru acțiuni simple, dar consumatoare de timp, cât și pentru acțiuni complexe și costisitoare, care pot fi optimizate prin intermediul tehnologiei. Deși percepuți ca o soluție pentru companiile mari și foarte mari, roboții software au eficiență dovedită în organizații mici și medii, cu integrare flexibilă și scalabilă în business.

„Parteneriatul cu Tailent înseamnă un nou capitol de consolidare a direcției către transformare digitală. Început în ultimii ani cu o trecere de la vânzarea de echipamente către Managed Services, Infrastructure-as-a-Service și IT/Integration/Support services, următorul pas, nu doar logic, dar și cerut de piață, este automatizarea proceselor de business. Astfel, împreună cu Tailent, putem deservi nevoia de automatizare a companiilor din România prin soluții și tehnologii RPA inovatoare, bazate pe o expertiză și eficiență dovedită”, a spus Bogdan Ciubotaru, Chief Commercial Officer la Aliant.

Soluțiile Tailent sunt deja utilizate cu succes de companii din industrii precum ospitalitate, servicii profesionale, producție, dar și instituții publice locale. Tailent este în prezent în plin proces de extindere atât pe plan local, prin parteneriate strategice cum este cel cu Aliant, cât și pe plan internațional, prin lansarea pe noi piețe din Europa, SUA și Asia.

Foto: Mario Popescu, Tailent (stanga) si Bogdan Ciubotaru, Aliant (dreapta)



Despre Tailent

Tailent (ex Mission Critical) este un start-up românesc fondat în București. Compania dezvoltă tehnologii inovatoare de automatizare (RPA) care schimbă modul în care oamenii muncesc și fac business ajutând companiile să-și realizeze scopurile de automatizare. Tailent oferă o alternativă mai aproape de așteptările clienților: mai rapidă și mai convenabilă introducând Tailent Automation Platform (TAP). www.tailent.com

Despre Aliant

Fondată în 1992, Aliant a câștigat încrederea clienților săi printr-o preocupare constantă de a identifica și implementa soluții de business și servicii customizate, având în același timp un focus în zona de inovație IT. Aliant este integrator de tehnologii și servicii adaptate nevoilor de business cu obiectiv de creștere a performanței prin transformarea digitală a afacerilor. Printre partenerii cu care compania colaborează activ se numără Xerox, Microsoft, Lenovo, Fujitsu, Dell, Fortinet și Bitdefender. www.aliant.tech

Platformă pentru startup-uri și antreprenori la început de drum

0

Antreprenorilor români aflați la început de drum, „care vor să accelereze dezvoltarea startup-urilor tech și să obțină finanțare de la investitori”, li se adresează platforma de cursuri online StartupdeSucces.ro, creată de antreprenorul în serie Sergiu Biriș.

Primul curs se intitulează „Cum să atragi bani de la investitori” și „își propune să îi învețe pe antreprenori pașii pe care trebuie să îi facă pentru a construi un startup de succes, cum să întâlnească investitorii și mai ales cum să îi convingă că startup-ul lor este unul în care merită să investească”.

Sergiu Biriș

Sergiu Biriș oferă detalii: „Proiectul StartupdeSucces.ro se bazează pe experiența mea de peste 15 ani în antreprenoriat și investiții în startup-uri de tehnologie, prin care îmi propun să îi ajut pe antreprenorii aflați la început de drum să construiască un startup solid, beneficiind de resursele necesare pentru o creștere accelerată pe piață. Primul curs disponibil Cum să atragi bani de la investitori este cel mai complex curs online, în limba română, adaptat la contextul de business din România, în urma căruia cursanții vor deprinde procesul pe care un antreprenor trebuie să-l parcurgă pentru a obține finanțare de la un investitor pentru proiectul lor”.

Cursul online, subliniază creatorul lui, „este structurat pe cinci module și cuprinde peste 80 de lecții video care însumează peste 20 de ore de informație concentrată, adaptată la realitatea antreprenorială de zi cu zi ce îi va ajuta pe antreprenori să atragă investiții pentru startup-urile lor. Mai mult, programul este gândit să arate perspectiva unui investitor atunci când evaluează un startup pentru o eventuală investiție. Acesta se desfășoară în limba română și este primul curs de acest fel adaptat la contextul din țara noastră. La finalul programului, utilizatorii vor primi și un certificat de absolvire. De asemenea, odată înscriși, participanții vor avea acces la o comunitate de fondatori de startup-uri și alte oportunități de networking”.

Sergiu Biriș este antreprenor în serie și investitor în tehnologie de peste 15 ani. Dintre realizările lui se remarcă: Trilulilu – platformă de video sharing fondată în 2007, achiziționată de compania Digitap; Zonga – serviciu de streaming de muzică fondat în 2011, care a atras investitori precum Vodafone; LiveRail – companie de publicitate online, unul dintre cele mai de succes startup-uri românești, fondat în 2007, achiziționat de compania Facebook în 2014 pentru circa 500 milioane de dolari; Eventmix.live – platformă prin care organizatorii de evenimente pot organiza online pe site-ul propriu conferințe, workshopuri, webinarii, concerte, cursuri în contextul generat de pandemia cu noul coronavirus, platformă evoluată din Soundmix, aplicație lansată în 2019, care le permitea pasionaților de muzică electronică să urmărească online cele mai mari festivaluri din industrie, concerte ale DJ-ilor preferați și care a transmis live festivalul Neversea din 2019.