Grupul TeraPlast: creștere organică de 46% a EBITDA și de 14% a cifrei de afaceri în primele nouă luni din 2020

0

Grupul TeraPlast, cel mai mare producător român de materiale de construcții, a înregistrat o EBITDA de 99,1 milioane de lei în primele nouă luni din 2020, în creștere cu 46% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Cifra de afaceri a Grupului a crescut cu 14% comparativ cu primele nouă luni din 2019, până la 816,2 milioane de lei.

Ioana Birta, director financiar al Grupului TeraPlast

 „Creșterea organică din primele 9 luni ale anului arată că Grupul nostru se poate adapta și poate găsi soluții de a performa și în contextul dificil din 2020. Am fi putut crește și mai mult, însă am avut limitări de capacitate de producție la mai multe grupe de produse principale. Nevoia de creștere a capacității de producție este unul dintre motivele pentru care pregătim investiții ample, de peste 20 de milioane de euro. Am depus un prim proiect de investiții de 7,9 milioane de euro în cadrul schemei de ajutor de stat. În următoarea perioadă urmează să depunem încă trei proiecte pentru investiții în creșterea capacității de producție și dezvoltarea de produse noi. Vom aduce în continuare valoare acționarilor, iar rezultatele actuale sunt o motivație suplimentară”, a declarat Ioana Birta, director financiar al Grupului TeraPlast.

Principalii indicatori, mii lei
Grup TeraPlast T3 2020 T3 2019 Evoluție (%)
Cifra de afaceri 816.235 719.137 +14%
EBITDA 99.121 67.711 +46%
EBITDA (%) 12,1% 9,4%
T3 2020 T3 2019 Evoluție (%)
TeraPlast
Cifra de afaceri 321.607 278.583 +15%
EBITDA 53.948 27.852 +94%
EBITDA (%) 16,8% 10,0%
T3 2020 T3 2019 Evoluție (%)
Wetterbest
Cifra de afaceri 222.678 202.079 +10%
EBITDA 17.560 13.348 +32%
EBITDA (%) 7,9% 6,6%
T3 2020 T3 2019 Evoluție (%)
TeraSteel România și Serbia
Cifra de afaceri 246.023 217.582 +13%
EBITDA 26.541 24.858 +7%
EBITDA (%) 10,8% 11,4%
T3 2020 T3 2019 Evoluție (%)
TeraGlass
Cifra de afaceri 25.928 20.893 +24%
EBITDA 1.072 1.652 -35%
EBITDA (%) 4,1% 7,9%

*Cifra de afaceri nu include vânzările intra – grup

*EBITDA reprezintă rezultat din exploatare, plus amortizarea și ajustările pentru deprecierea activelor imobilizate și provizioane, minus venituri din subvenții

*TeraPlast cuprinde rezultatele TeraPlast, TeraPlast Recycling și TeraPlast Ungaria

Marja de profitabilitate a Grupului TeraPlast s-a îmbunătățit în primele nouă luni din 2020 la 12,1%, față de aceeași perioadă a anului trecut, când aceasta era de 9,4%. 

TeraPlast a continuat și în trimestrul trei să fie cea mai profitabilă companie a Grupului, având o marjă EBITDA de 16,8% în 9 luni. EBITDA companiei, de 53,9 milioane de lei, este aproape dublă față de performanța operațională din perioada similară a anului trecut. Cifra de afaceri a TeraPlast a crescut cu 15% an/an și a ajuns la 321,6 milioane de lei, în principal datorită lucrărilor de infrastructură pentru apă și canalizare. Perspectivele pentru piața de infrastructură pentru următorii 2 ani se mențin pozitive datorită derulării investițiilor pe POIM (Programul Operațional Infrastructură Mare finanțat din fonduri europene) și a lansării PNRR (Planul Național de Relansare și Reziliență).

TeraPlast vizează extinderea capacității de producție a liniei de business Instalații, mai exact a portofoliului de țevi și fittinguri. În acest sens, compania a depus un prim proiect de investiții în cadrul schemei de ajutor de stat pentru stimularea investițiilor cu impact major în economie. Valoarea totală a proiectului depus este de 7,9 milioane de euro, din care 50% reprezintă ajutorul de stat solicitat. Implementarea proiectului va fi finalizată în aprilie 2022, iar în urma acestuia vor fi create 45 de locuri de muncă.

Wetterbest se află pe un trend ascendent, cu o EBITDA în creștere cu 32% față de primele nouă luni din 2019, atingând o valoare de 17,6 milioane de lei. Marja de profitabilitate a companiei s-a îmbunătățit semnificativ, ajungând la 7,9%, existând în continuare loc de îmbunătățire. Cifra de afaceri a Wetterbest a ajuns la 222,7 milioane de lei, în creștere cu 10% față de primele nouă luni din 2019. Ridicarea stării de urgență a lăsat loc noilor oportunități din piață, în această perioadă începând să se facă simțit potențialul noii unități de producție din Băicoi.

Business-ul TeraSteel a înregistrat o creștere de 13% a cifrei de afaceri în primele nouă luni din 2020 față de aceeași perioadă a anului trecut, până la 246 milioane de lei. EBITDA companiei a crescut cu 7%, până la 26,5 milioane de lei după primele nouă luni ale anului. TeraSteel este numărul 1 pe piața de panouri termoizolante din România și din Serbia.

Business-ul TeraGlass înregistrează o scădere de 35% a EBITDA în primele nouă luni din 2020, în pofida creșterii cu 24% a cifrei de afaceri în această perioadă, cea mai mare creștere dintre companiile Grupului. Compania a arătat un trend îmbunătățit al EBITDA în trimestrul 3 față de trimestrele anterioare, dar și aici există loc de îmbunătățire în continuare.

În 24 iulie, TeraPlast SA a încheiat un acord cu Kingspan Group pentru vânzarea diviziei Steel. Tranzacția vizează întreaga participație a TeraPlast SA în Wetterbest și TeraSteel România și Serbia. Transferul efectiv va fi realizat în urma îndeplinirii condițiilor suspensive, proces aflat în curs de realizare.



Despre Grupul TeraPlast

Cu o tradiție de 125 de ani, Grupul TeraPlast este în prezent cel mai mare producător român de materiale de construcții. Grupul este compus din companiile: TeraPlast, TeraSteel România și Serbia, Wetterbest, TeraGlass, TeraPlast Recycling, TeraPlast Ungaria.

Începând cu 2 iulie 2008, cea mai mare companie din Grup – TeraPlast SA – este listată la Bursa de Valori București sub simbolul TRP. Acțiunile TeraPlast sunt incluse în indicele de referință al Bursei de Valori București – BET – iar din toamna anului 2020 sunt incluse și în indicii FTSE Russell Total Cap și MicroCap. În cadrul evaluării Vektor în baza a 15 criterii de comunicare în relația cu investitorii, efectuată de ARIR, TeraPlast a obținut nota maximă, 10.

Lansarea strategiei de digitalizare a educației din România

0

 Ministerul Educației și Cercetării a lansat procesul de elaborare a „Strategiei privind digitalizarea educației din România 2021-2027 – SMART.Edu (Școală Modernă, Accesibilă, bazată pe Resurse și Tehnologii digitale)”.

Prin intermediul strategiei, Ministerul Educației și Cercetării subliniază că  „propune un apel la acțiune pentru o cooperare mai strânsă a tuturor factorilor interesați, pornind de la următoarele priorități: Accesibilitate, Conectivitate, Comunitate, Ecosistem educational digital, Inovare și Sustenabilitate”.

Monica Cristina Anisie, ministrul educației și cercetării: „Digitalizarea educației reprezintă un proiect prioritar pentru mandatul meu de ministru, pentru Guvernul Orban și pentru Partidul Național Liberal. Este un angajament îndrăzneț pentru generațiile viitoare, pe care toți miniștrii educației trebuie să și-l asume în următorii ani, indiferent de culoare politică. Pentru generațiile viitoare nu este prea târziu. Din contra: prin realizarea acestei strategii pentru educație construim, de fapt, viitorul pieței muncii și pregătim pilonii unei creșteri economice sustenabile pentru următorii (cel puțin) 30 de ani. Este foarte clar că această strategie trebuie să devină un proiect de țară, pentru că, dacă ne dorim să construim o Românie modernă, trebuie, în primul rând, să construim o Românie educată”.

Jean Badea, subsecretar de stat în Ministerul Educației și Cercetării: „Această strategie este un proiect de țară de care va depinde viitorul educației în România. Este un document strategic în care liniile și direcțiile de acțiune trebuie să asigure o predictibilitate în timp, cel puțin până în anul 2027, și care să se regăsească, distinct, în bugetul Ministerului Educației. Ne dorim o școală smart, o școală modernă, accesibilă, bazată pe resurse și tehnologii digitale care să asigure accesul la o educație incluzivă și de calitate pentru toți copiii din România. În acest sens, ne dorim un dialog deschis cu toți factorii interesați: autorități publice centrale, județene și locale, instituții publice și private, organizații neguvernamentale, institute de cercetare, asociații ale elevilor și studenților, asociații ale părinților, sindicate și patronate, reprezentanți ai industriilor și companiilor, specialiști IT, profesori și manageri”.

Elaborarea strategiei include o consultarea publică online în perioada 26 octombrie-9 noiembrie, prin completarea unui chestionar, consultare structurată pe 9 domenii: „Competențe digitale pentru elevi și studenți; Educația digitală pe întreg parcursul vieții; Formarea inițială și continuă a cadrelor didactice pentru educație digitală; Infrastructură și resurse tehnologice digitale; Conectivitate; Resurse educaționale deschise; Curriculum școlar pentru meserii emergente; Securitate cibernetică, protecția datelor, siguranța online și etica IT; Alte teme subsecvente digitalizării educației”.

Informații suplimentare: www.smart.edu.ro.

Foto MEC

Program de guvernare al mediului de afaceri

0

Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR) și-a lansat viziunea și propunerile reunite într-un „Program de guvernare 2021-2024 al mediului de afaceri. România – hub antreprenorial și de tehnologie”, pornind de la concepția enunțată de președintele CNIPMMR, Florin Jianu, că obiectivele strategice și direcțiile dezvoltării economice a țării este normal să fie conturate de către mediul de afaceri, implicat direct în domeniu și cunoscător al specificului acestuia.

În esență, programul propune modalități, mijloace, forme de organizare instituțională, reglementări ca „sistemul economic să rămână funcțional și performant în perioada de criză declanșată de pandemia Covid-19 și după aceasta”, aceasta însemnând că „IMM-urile din România trebuie să crească mai mult și mai repede, prin susținerea primită din partea programelor cu funanțare din fonduri europene în special și în domenii care se regăsesc în economia viitorului; finanțarea întreprinderilor, în special microîntreprinderile și întreprinderile mici, care doresc să își schimbe obiectul de activitate sau să își dezvolte activitățile prezente și în mod deosebit prin digitalizarea afacerilor; susținerea angajaților pentru recalificare în domeniile economiei digitale și ale profesiilor bazate pe folosirea tehnologiei informației”.

Programul pornește de la măsuri instituționale și abordează aspecte privind programul România Tech Nation, sprijinirea și promovarea antreprenoriatului și inovării, parteneriatul public-privat, accesul la finanțare, stimularea creării de locuri de muncă în mediul privat, internaționalizarea, turismul, debirocratizarea, educația antreprenorială, robotica, legislația.

Documentul poate fi regăsit aici.

UniHack – Hackathon internațional pentru studenți

0

Liga AC (Liga Studenților din Facultatea de Automatică și Calculatoare) și Banat IT anunță o a doua ediție a hackathon-ului internațional UniHack, ce va avea loc în perioada 20 – 22 noiembrie 2020, online.

UniHack este o competiție dedicată atât studenților, cât elevilor de liceu,  pasionați de IT, care le va oferi acestora un cadru de dezvoltare și învățare într-un timp scurt. Participanții vor fi grupați în echipe de maxim 5 persoane și vor avea la dispoziție 48 de ore pentru a concepe și implementa soluții software sau hardware pentru probleme civice, sub îndrumarea unor mentori experimentați și a reprezentanților companiilor partenere. 

Pe lângă partea de programare efectivă, pregătim alături de partenerii noștri numeroase activități, challenge-uri și alte suprize, dar și sesiuni de conferințe și workshop-uri susținute de traineri și speakeri internaționali, care vor aborda atât teme tehnice, cât și de interes civic sau antreprenoriat.

Ca la orice hackathon, cele mai bune echipe vor fi premiate! În funcție de temă și tehnologiile folosite, proiectele se vor putea încadra într-unul sau mai multe dintre track-urile următoare: Best Mobile App, Best Web App, Digital Education și Safe Urban Mobility. Premiile track-urilor vor fi oferite de către sponsori, iar organizatorii vor oferi premiul cel mare, în valoare de 2000 euro.

După o ediție anterioară de succes, anul acesta așteptăm din nou participanți dornici să-și arate cunoștințele în domeniul IT și rapiditatea cu care găsesc soluții ingenioase la probleme de actualitate, din confortul casei lor.

Acest eveniment este organizat cu sprijinul Facultății de Automatică și Calculatoare, al Universității Politehnica din Timișoara, Ambasadei Franței din România, Institutului Francez din România și al sponsorilor: Atos, Continental Automotive, Visma și Here Technologies.

Înscrierile se fac la https://unihack.eu, unde se pot găsi și mai multe informații despre eveniment.

Studiu Cushman & Wakefield Echinox: Jumătate dintre angajații din București au continuat să lucreze preponderent de acasă și după ridicarea stării de urgență

Jumătate dintre angajații care își desfășoară în mod obișnuit activitatea în clădiri de birouri au continuat să lucreze preponderent de acasă și după ridicarea stării de urgență, în ciuda faptului că, pe perioada verii, majoritatea companiilor au început să își readucă parțial sau prin rotație personalul în spațiile de birouri, așa cum reiese dintr-un studiu realizat de Cushman & Wakefield Echinox cu privire la metodele de lucru ale angajaților din România pe perioada pandemiei Covid-19.

Unde v-aţi desfăşurat activitatea preponderent în perioada stărilor de urgenţă şi alertă?

Astfel, dacă în perioada stării de urgență (Martie – Mai 2020) 83% dintre angajați au lucrat de acasă, numărul acestora a scăzut la 50% în timpul stării de alertă (Iunie – Septembrie 2020), în condițiile în care 22% dintre angajați și-au reluat integral activitatea de la birou, iar 28% au practicat un mix între muncă de la birou și cea de acasă, potrivit unui studiu realizat în perioada 28 septembrie – 8 octombrie pe un eșantion de 205 angajați.

Cea mai mare parte a angajaților au reușit să se adapteze noilor condiții de lucru, ținând cont că munca de acasă era un concept mai puțin răspândit pe piața locală, iar revenirea la birou s-a făcut în condiții speciale, cu respectarea unor norme de securitate medicală și distanțare fizică. Astfel, 83% dintre angajați au avut o experiență cel puțin bună atât în ceea ce privește munca de acasă, cât și munca de la birou după revenirea din starea de alertă, ceilalți găsind această perioadă nesatisfăcătoare sau chiar demoralizantă din punct de vedere profesional.

Timpul salvat în trafic rămâne principalul avantaj al muncii de acasă, beneficiu apreciat de 83% dintre angajați, următoarele aspecte favorabile fiind legate de o libertate suplimentară în gestionarea orelor de lucru (56%) și realizarea de economii (52%). În contrapondere, 76% dintre angajați resimt lipsa socializării directe cu colegii, aproape jumătate (48%) au dificultăți în delimitarea timpului personal de cel profesional, iar 39% nu au un spațiu potrivit pentru desfășurarea muncii de acasă. Mai mult, 32% dintre angajați consideră că relația cu colegii s-a înrăutățit în perioada muncii de acasă, iar 21% au dificultăți în gestionarea relației cu clienții, colaboratorii și partenerii.

În acest context, doar 7% dintre angajați și-ar dori să lucreze exclusiv de acasă după depășirea pandemiei, cel mai dorit program fiind un mix de lucru 3 zile la birou și 2 zile de acasă, opțiune aleasă de 26% dintre respondenți.

Cum v-aţi împărţi zilele de lucru dintr-o săptămână dacă aţi putea alege?

Pentru ca birourile să îşi crească atractivitatea în rândul angajaților, acestea ar trebui să fie situate mai aproape de casă (59%), să beneficieze de mai multe spații verzi (44%) și să fie mai sigure, având un grad de densitate mai scăzut (39%) și fiind mai bine ventilate (30%). O proximitate mai mare față de mijloacele de transport în comun nu mai reprezintă momentan o prioritate majoră, în condițiile în care acest criteriu este menționat de doar 17% dintre respondenți.

Mădălina Cojocaru, Partner Office Agency, Cushman & Wakefield Echinox

Mădălina Cojocaru, Partner Office Agency, Cushman & Wakefield Echinox: „Observăm în rândul angajaților locali un grad ridicat de adaptabilitate la actualul context în care volatilitatea situației medicale impune un grad ridicat de flexibilitate pe piața muncii. Analizând pe categorii de vârstă, observăm o predilecție a generațiilor tinere, fără copii, de a prefera într-o proporție mai mare munca de acasă, în timp ce în rândul celor peste 40 de ani există o dorință mai mare de a se întoarce la birou. Majoritatea companiilor încă analizează modul în care își vor desfășura activitatea după depășirea pandemiei, dar devine din ce în ce mai evident că vor fi alese soluții hibride care trebuie adaptate fiecărei organizații în parte și în care spațiul de birouri își va păstra un rol central.”

Mai multe detalii aici.

Șapte startup-uri acceptate în programul de accelerare „Advancing AI” organizat de Techcelerator și Google

0

Techcelerator și Google for Startups au selectat șapte startup-uri din cele 41 înscrise pentru programul de accelerare Advancing AI dedicat acestui segment de piață. Acesta urmărește susținerea antreprenorilor care dezvoltă produse bazate pe AI (artificial intelligence) și dezvoltarea acestui ecosistem și la nivel local.

Advancing AI oferă acces startup-urilor la resursele premium furnizate de Google, la instituții din Europa Centrală și de Est pentru validarea serviciilor oferite și dezvoltarea afacerii, la avantaje și instrumente de lucru dedicate startup-urilor din industria hi-tech asigurate de partenerii Techcelerator, la o rețea de investitori pentru finanțare, la mentori și know-how orientat pe nevoile curente ale echipelor și la suport oferit inclusiv după finalizarea programului de accelerare.

Startup-urile selectate folosesc cel puțin una dintre tehnologiile AI, ML (Machine Learning), Deep Learning, Big Data, Advanced Analytics. Acestea sunt:

  • GoTeleport serviciu de închiriere mașini electrice dezvoltat pe baza unor algoritmi proprii care oferă date privind cererea, localizarea în timp real a  autovehiculelor și livrarea acestora către clienți.
  • Medinav este un asistent digital pentru medici care ii ajută să dedice mai mult timp pacienților lor, reducând munca administrativă. Acesta ascultă recomandările verbale ale medicului, le înțelege, completează automat formularele din dosarul electronic și oferă asistență clinică prin diverse alerte.
  • Meetgeek.ai este asistent virtual pentru întâlniri eficiente, care ia notițe, trimite agenda întâlnirii și se asigură că progresul acțiunilor rezultate în urma acesteia este urmărit într-un mod eficient.
  • MOCAPP – o aplicație SaaS folosită de profesioniștii din marcom pentru a automatiza și a optimiza procesele dintr-o campanie cu influenceri. Companiile și agențiile o folosesc pentru a eficientiza campaniile de marketing și a tăia din costuri cu 45% până la 70%.
  • Neonic.ai – platformă tip API as a Service care oferă soluții de inteligență artificială pentru rezolvarea problemelor curente ale companiilor fără ca acestea să dezvolte soluții AI proprii.
  • RepsMate folosește tehnologii precum inteligența artificială și analize de date pentru a înțelege comportamentul și nevoile clienților și transformă reprezentanții companiilor, care interacționează cu clienții, în performeri de top.
  • Siscale dezvoltă o platformă ce are la bază algoritmi de inteligență artificială menită să rezolve problemele companiilor indiferent de industrie prin consolidarea mai multor date dispersate într-un singur set compact ce poate fi folosit pentru observabilitatea evenimentelor, reducere a „zgomotului” cauzat de alerte, corelarea evenimentelor și analiza automată a cauzelor problemelor.

“Inițial, ne-am propus să alegem pentru program cinci echipe, dar am fost impresionați de calitatea proiectelor înscrise, așa că am ales să susținem șapte, în care vedem potențialul de a dinamiza sectorul AI local. Așa cum se arată și în surse la nivel european, cum ar fi raportul <<A European Approach to Artificial Intelligence>> emis în luna septembrie de EIT Digital,  cu care colaborăm, cel mai des adoptate aplicații AI includ întreținerea predictivă, chatboți, recunoaștere vocală/text, prelucrarea limbajului natural, imagini computerizate și analize predictive. Iar în programul Advancing AI se regăsesc aproape toate aceste soluții. Mizăm pe faptul că, deși cererea de soluții AI este încă limitată, anumite sectoare ale economiei vor trece de la faza de a experimenta beneficiile AI sau utilizare minimală, la adopția la scară largă, cum este cazul zonei de producție sau sănătate”, a declarat Cristian Dascălu, partener GapMinder VC și Cofondator al Techcelerator.

Startup-urile vor beneficia de două luni de sesiuni de mentorat structurate pe trei module: „AI Design Thinking, o abordare centrată pe nevoile utilizatorilor pentru dezvoltarea produselor AI”, „Product Management și Marketing pentru produsele AI” și „Pregătire pentru atragerea de investitori”. Programul se va încheia în decembrie 2020 cu un eveniment public online de tip Demo Day.

În plus, în funcție de progresele făcute de-a lungul perioadei de accelerare, acestea ar putea accesa potențiale investiții de până la 200.000 de euro de la GapMinder VC, dar și acces la oferte de co-investiții de la platforma de crowdfunding SeedBlink și comunitățile de business angels, precum TechAngels.

Toate companiile incluse în programul Advancing AI vor primi beneficii de la partenerii Techcelerator în valoare de peste 150.000 de euro: acces gratuit Google Cloud, credite Stripe, conturi HubSpot pentru startup-uri, produse software Freshworks și altele.

Dan Oros, Director de Marketing, Google România, afirmă: „Ne bucurăm că putem să susținem îndeaproape startup-uri ce folosesc tehnologie avansată pentru a dezvolta produse și servicii mai bune. Inteligența Artificială este unul dintre motoarele inovației și creează oportunități noi în toate sectoarele, având un rol din ce în ce mai important în dezvoltarea economică a României”.

Raportul EIT Digital << A European Approach to Artificial Intelligence. A policy perspective>> este disponibil aici.

***

Despre Techcelerator
Techcelerator este un program de accelerare care se adresează startup-urilor românești de tehnologie. Cu sedii în București și Cluj-Napoca, Techcelerator este primul accelerator din România care alocă fonduri pentru dezvoltarea companiilor hightech aflate în faza de (pre)accelerare. Sunt vizate pentru accelerare și investiții companiile tinere inovatoare, cu potențial ridicat de dezvoltare și extindere la nivel internațional, din industrii în creștere precum: FinTech, PropTech, software, securitate cibernetică, inteligență artificială, transformare digitală, soluții IT pentru sănătate și altele. Techcelerator beneficiază de suportul strategic oferit de GapMinder Venture Partners și colaborează și cu alți investitori locali și europeni pentru a susține ecosistemul tech local.

Techcelerator a susținut cu succes peste 40 de startup-uri de-a lungul rundelor de accelerare anterioare, dar și prin diferite programe de suport, organizate de acesta sau în parteneriat cu alte entități din ecosistem. În cei 2 ani și jumătate de când se află pe piață, companiile din portofoliul acceleratorului au beneficiat de o investiție totală de peste 5 milioane de euro din rundele de investiții atrase până acum.

Despre Google for Startups

Google for Startups este o inițiativă ce oferă startup-urilor cele mai bune produse, conexiuni și know-how de la Google printr-o rețea globală de parteneri și resurse online. Misiunea noastră este de a ajuta startup-uri din toată lumea să crească și să aibă succes.

Mircea Ignat (ICPE-CA), premiat de AOSR

0

In luna septembrie a.c., Academia Oamenilor de Stiinta din Romania (AOSR) a decernat premiile anului 2018. In acest context, dl. dr. ing. Mircea Ignat a primit din partea AOSR, in cadrul sectiunii Stiinte Tehnice, Premiul Martin Bercovici pentru cartea Initiere in Cercetarea Stiintifica, aparuta la editura Electra, Bucuresti, in anul 2018. Dl. Mircea Ignat este cercetator in inginerie electrica de mai bine de 40 ani, iar din anul 2011 este coordonatorul centrului Alexandru Proca pentru Initiere in Cercetarea Stiintifica a Tinerilor din cadrul INCDIE ICPE-CA Bucuresti. Premiul AOSR obtinut pentru cartea Initiere in Cercetarea Stiintifica reprezinta inca o recunoastere a activitatii si demersurilor facute in cadrul Centrului Alexandru Proca pentru Initiere in Cercetarea Stiintifica a Tinerilor, centru care inca de la inceput a obtinut numeroase premii si medalii la concursurile internationale de proiecte de cercetare.

CEC Bank contractează 50 de milioane de euro de la Banca Europeană de Investiții (BEI) pentru finanțarea companiilor

0

CEC Bank a încheiat un nou acord de finanțare, în valoare de 50 milioane de euro, cu Banca Europeană de Investiții (BEI), prin schemele de finanțare dedicate pentru economiile afectate de COVID-19. Sumele pot fi puse deja la dispoziția clienților băncii.

„Prin acest nou acord de finanțare, continuăm buna colaborare pe care o avem cu BEI încă din anul 2013 și ne diversificăm resursele disponibile pentru finanțarea economiei, în special pentru IMM-uri și companii cu capitalizare medie. Finanțarea pusă la dispoziție de BEI contribuie la îmbunătățirea accesului companiilor la credite și ne permite să susținem proiecte de investiții care contribuie la modernizarea și diversificarea activității economice și la menținerea și/sau crearea de noi locuri de muncă”, a declarat Bogdan Neacșu, Președinte, Director General CEC Bank. 

Acesta este un nou tip de finanțare dezvoltat de BEI în contextul pandemiei COVID-19, pentru a sprijini revenirea sectorului IMM, iar CEC Bank este prima bancă din România care a accesat finanțările dezvoltate de BEI ca răspuns la COVID-19.

Colaborarea dintre CEC Bank și BEI a început în 2013, iar acesta este cel de-al treilea acord de finanțare semnat de cele două parți. Precedentele acorduri au fost semnate în 2013, respectiv 2014 și au avut o valoare cumulată de 145 milioane euro.

Prin sursele atrase de la BEI până în prezent, CEC Bank a oferit finanțări în valoare de circa 1 miliard de lei, pentru peste 1.500 de companii, iar prin noul acord de finanțare CEC Bank poate oferi credite pe termen mediu (până la 5 ani), cu un nivel al dobânzii redus cu minimum 0,25% față de dobânda standard.

***

Despre CEC Bank

CEC Bank este instituția financiară cu cea mai lungă tradiție. Fondată în 1864, CEC Bank are în prezent cea mai extinsă rețea națională, cu peste 1.000 de sucursale și unități teritoriale și active de peste 36 miliarde lei, la sfârșitul primului semestru din 2020.

CEC Bank este o bancă universală de top pe piața românească, care oferă o gamă completă de produse și servicii persoanelor fizice, IMM-urilor și corporațiilor mari, prin multiple canale de distribuție: unități bancare, rețele de ATM, internet banking (CEConline), mobile banking , inclusiv posibilitatea deschiderii online de conturi, prin fluxul CEC_IN.

Statul român, prin Ministerul Finanțelor Publice, este unicul acționar al CEC Bank, iar în luna noiembrie 2019, în urma acordului Comisiei Europene, capitalul băncii a fost majorat cu 940 milioane lei.

Mai multe detalii despre produsele și serviciile oferite de CEC Bank pot fi obținute în orice unitate a Băncii, apelând gratuit Serviciul suport clienți la numărul de telefon 0.800.800.848 sau accesând site-ul www.cec.ro.

Vlad Năstase este primul român ales vreodată în conducerea globală a Turnaround Management Association

0

Vlad Năstase, CEO Concilium – companie de consultanță în restructurare de business și Președintele filialei române a Asociației de Turnaround Management este primul român ales în board-ul de conducere al asociației globale, cu sediul în Statele Unite.

Înființată în 1988, Turnaround Management Association (TMA) este singura asociație internațională non-profit dedicată soluțiilor de revigorare corporativă (corporate renewal) și a managementului de tip turnaround, cu filiale în 52 de țări și peste zece mii de membri. Asociația e prezentă și în România din 2012 și are peste 50 de membri – specialiști în banking, restructurări, avocatură de afaceri, investiții și consultanță financiară.

„Deși încă nouă în România, această soluție de management câștigă tot mai mult teren în contextul generat de criza sanitară, ale cărei efecte se vor vedea în economia noastră cu precădere în primul trimestru al anului viitor. Tocmai de aceea, împreuna cu echipa TMA România, facem eforturi să contribuim cât mai eficient la informarea antreprenorilor și managerilor în acest sens, pentru care am lansat recent un Ghid cu privire la soluțiile de restructurare pe care le pot accesa ca să evite dezechilibrarea business-ului și să salveze locurile de muncă. Faptul că țara noastră e prezentă de acum în board-ul acestei organizații internaționale facilitează și mai mult accesul la know-how și la fondurile mari de turnaround din SUA, motiv pentru care sunt extrem onorat să accept această nominalizare”, a declarat Vlad Năstase (foto), membru în board-ul global al Turnaround Management Association.

România e reprezentată pentru prima oară în echipa executivă a TMA, fapt ce va oferi țării noastre deschidere către cea mai puternică economie din lume, vizibilitate pe harta tendințelor globale și acces mai facil la finanțările internaționale în ce privește soluțiile de restructurare pentru companii. Vlad Năstase vine la conducerea TMA alături de alți 20 de profesioniști internaționali, împreună cu care va direcționa și superviza operațiunile globale ale Asociației, va eficientiza politicile de funcționare, va aproba programele fiscale și bugetul și va decide direcționarea fondurilor. În plus, își propune să întărească sinergiile dintre filialele americane și cele europene, astfel încât asociația locală să aibă acces la cele mai eficiente resurse din industrie ca să poată deveni un partener real de educație și sprijin pentru companiile românești aflate în dificultate.

Din poziția de Președinte al filialei române a Turnaround Management, Vlad Năstase își propune să continue eforturile de poziționare TMA România ca un stakeholder activ în procesul de transpunere în legislația națională a Directivei europene referitoare la restructurarea preventivă și dezvoltarea unui proiect educațional cu privire la conștientizarea vulnerabilităților în business pentru mediul antreprenorial autohton, în parteneriat cu băncile comerciale. Recent, asociația a lansat un Program de Management al Crizei – ghid de măsuri pentru antreprenori, manageri de companii și specialiști în restructurare pentru depășirea efectelor crizei și revenirea la o situație economică sustenabilă.

Vlad Năstase: O soluție de turnaround presupune instrumente complexe care nu sunt la îndemâna managementului actual și care pot fi implementate eficient în echipă cu un specialist în restructurare, în baza unei metodologii clare de lucru. De aceea, e important să recunoaștem primele semnale de alarmă a dezechilibrului în business și să ne obișnuim să solicităm ajutor specializat. Chiar dacă pentru asta e necesar să facem doi pași în spate în afacere sau să recurgem la soluții importate din alte state.”

Managementul de tip turnaround e solicitat cel mai des atunci când apar primele vulnerabilități la nivelul business-ului, când afacerea trece printr-un proces de restructurare și are nevoie de soluții complexe, implementate de un Chief Restructuring Officer sau când e necesară o opinie autorizată privind starea companiei în relația cu băncile creditoare.

Vlad Năstase are aproape 20 de ani de experiență în domeniul bancar, managementul riscului și al creditelor neperformante, restructurări de business, servicii financiare și de workout. După ce a acumulat o expertiză solidă în poziții de senior management al unor importante instituții bancare s-a reorientat spre antreprenoriat, iar acum conduce compania de consultanță financiară Concilium Consulting, cu un portofoliu de zeci de business-uri din toate industriile de referință din România.

Turnaround Management Association va organiza următorul eveniment online în 28 octombrie, Leading through Crisis, parte a unei serii de webinar-ii în care publicul va putea urmări discuții specializate despre cele mai recente tendințe globale în industria de restructurare, precum și despre integrarea trans-frontalieră a soluțiilor de turnaround în companiile globale.

Dezvoltat în România, The IMMUNE Building Standard™inițiază colaborarea internațională pentru noua perspectivă a viitorului birourilor

0

  • The IMMUNE Building Standard™ certifică nivelul de reziliență al unei clădiri în fața unei pandemii sau a unei amenințări similare, pe baza a peste 100 de criterii de măsurare.
  • Clădiri certificate cu una dintre cele trei etichete: Puternic (Strong) cu 3 stele, Solid (Powerful) cu 4 stele sau Rezilient (Resilient) cu 5 stele, pe baza îndeplinirii criteriilor.
  • Spațiile de birou certificate IMMUNE™ ar putea include o cameră de carantină și un IMMUNE™ Steward pentru implementarea și monitorizarea măsurilor.
  • Propune să reducă temerile și să genereze încredere în relațiile dintre proprietari, chiriași, angajatori și angajați.
  • Pionierat de Genesis Property, o companie românească în domeniul dezvoltărilor imobiliare.

The IMMUNE Building Standard™ (IMMUNE™) este standardul global care redefinește viitorul clădirilor de birouri prin certificarea rezilienței acestora la riscuri actuale și viitoare pentru sănătate și identificarea unui set coerent de măsuri pe care orice proprietar de birouri din lume le poate aplica pentru asigurarea calității sănătății clădirilor deținute.

În contextul pandemiei de Covid-19, liderii organizațiilor din întreaga lume au intrat într-un dialog pentru găsirea soluțiilor revenirii la locul de muncă și caută răspunsuri pentru a dezvolta scenariile potrivite pentru a asigura productivitatea echipelor de angajați într-un mediu sănătos, atât în viitorul apropiat, cât și în perspectivă.

Standardul IMMUNE™  a fost lansat global open-source și a atras imediat atât atenția presei internaționale, fiind prezentat în media de prestigiu precum CNBC, SKY News, Bloomberg, The Guardian, Reuters sau Financial Times, cât și interesul exprimat pentru colaborare din partea mai multor entități profesionale din domeniul dezvoltării imobiliare, tehnologiei și facility management-ului din SUA, Europa, UAE și Asia.

The IMMUNE Building Standard™ estedezvoltat în România de o echipă de 20 de experți în sănătate, tehnologie, arhitectură, construcții, inginerie și facility management și inițiat de Liviu Tudor, fondatorul Genesis Property și președintele European Property Federation.

Liviu Tudor

„Pandemia a schimbat radical felul în care trăim, muncim și interacționăm. Cu excepția spitalelor, clinicilor medicale și a „camerelor curate” dedicate cercetărilor științifice, în prezent nicio clădire nu este pregătită să facă față unei provocări pandemice așa cum este Covid-19. Cum oamenii petrec până la 90% din timp în interior, este din ce în ce mai articulată nevoia de a reproiecta, reamenaja și reformula operațional mediul construit, în mare măsură responsabil pentru sănătatea noastră, pentru a obține reziliența la evenimente pandemice, dar și provocări bacteriologice sau toxicologice viitoare”, explică Liviu Tudor, fondatorul și președintele Genesis Property, care deține clădirile de birouri West Gate Business District și Novo Park. „La fel cum avem grijă și căutăm tot timpul să ne întărim propriul sistem imunitar, la fel este necesar să existe soluții care să îmbunătățească imunitatea clădirilor în care petrecem cea mai mare parte a timpului și să le pregătească pentru noua normalitate. Așa a apărut conceptul IMMUNE™, cu misiunea să crească reziliența spațiilor de birouri și să proiecteze mediul sănătos în care vom lucra în viitor”, mai spune Liviu Tudor.

Peste 100 de măsuri pentru clădiri IMMUNE™

Standardul IMMUNE™ este inspirat de tehnologii și proceduri dezvoltate și aplicate cu succes în spitale sau clinici și adaptate pentru utilizare în clădirile de birouri. Concret, standardul are la bază un index de peste 100 de măsuri recomandate pentru implementare în clădiri, care cuprinde soluții tehnice pentru proiectare arhitecturală, tehnologie și design precum și practici operaționale permanente și pregătite pentru activare în scenarii specifice de risc.

Unele măsuri nominalizate în indexul IMMUNE™ sunt intuitive, în timp ce altele sunt o premieră pentru ocupanții clădirilor de birouri și vor fi instrumentale în asigurarea securității și sănătății viitoarelor spații de lucru. Printre acestea sunt  IMMUNE™ Stewards, persoane desemnate în fiecare clădire cu scopul de a implementa și monitoriza activitățile ce vizează siguranța și sănătatea oamenilor, dar și amenajarea unui spațiu de Carantină IMMUNE – o zonă special concepută, complet echipată și gata de utilizare în cazul nevoii imediate de a izola persoane expuse – și a unui Depozit de urgență IMMUNE™, care este un sistem logistic de ajutor rapid și eficient în cazul unei pandemii. Aici vor fi depozitate permanent materiale de protecție specifice, inclusiv echipamente individuale de protecție. Reprezentantul IMMUNE™ va fi responsabil să mențină stocul de materiale și să distribuie toate cele necesare pentru siguranța ocupanților în toată clădirea.

O altă măsură nominalizată în index este și IMMUNE Digital Twin, ecrane digitale plasate în recepții ce vor afișa indicatori de stimulare a imunității, cum ar fi îmbunătățirea zilnică a calității aerului din interior în comparație cu aerul exterior, parametrii apei filtrate în comparație cu cei ai apei provenite din rețeaua orașului și informații relevante despre buna funcționare a echipamentelor IMMUNE™ din întreaga clădire.

Gavin Bonner

„Atenția operatorilor de clădiri pentru diminuarea consumului energiei este înlocuită de preocuparea pentru sănătatea oamenilor și a spațiilor în care lucrează. Alegerea echipamentelor și sistemelor de management este concentrată pe consumul de energie inteligent și sustenabil, astfel încât condițiile de performanță a clădirilor să răspundă prioritar la sănătatea oamenilor și să creeze spații productive sănătoase”, explică Gavin Bonner, vicepreședintele Genesis Property.

Stefan Tudos

„Dincolo de măsurile pe care fiecare angajat trebuie să le ia la nivel personal, cele mai importante fiind igienizarea frecventă a mâinilor, purtarea măștii în spațiile interioare și păstrarea distanței recomandate față de cei din jur, soluțiile standardizate prevăzute de The IMMUNE Building Standard™ și aplicate la scară largă în spațiile de birouri pot face diferența între un risc ridicat de contaminare a unui număr mare de oameni, atunci când apare suspiciunea de îmbolnăvire în clădire și un spațiu mai sigur pentru sănătate, cu riscuri reduse.” explică Ștefan Tudos, vicepreședintele Genesis Property.

Certificarea IMMUNE™, un instrument Healthy by Design®

„IMMUNE™ a fost conceput pentru oameni, pentru fiecare dintre noi, cei care vrem să ne întoarcem la birou fără grija că ne-am putea îmbolnăvi – de Covid-19, dar nu numai – și că am putea pune în pericol sănătatea celor dragi. Tocmai de aceea, nu este doar un simplu standard, este o fereastră prin care putem privi către viitorul birourilor și, implicit, către viitorul vieții noastre profesionale”, a mai spus Liviu Tudor.

Un evaluator autorizat în domeniul proiectării sustenabile, dezvoltării și certificării clădirilor, va evalua o clădire pe baza unui Index de Evaluare a Scorului IMMUNE™ și va acorda una dintre cele trei etichete IMMUNE™, Puternică (Strong) cu 3 stele, Solidă (Powerful) cu 4 stele sau Rezistentă (Resilient) cu 5 stele. Acestea se bazează pe numărul de puncte obținute de clădire în timpul evaluării oficiale. Etichetele reflectă angajamentul pentru implementarea conceptul Healthy by Design®, considerând cele mai bune practici pentru atingerea standardului IMMUNE™.

Darren Allen

„Orice proprietar poate opta pentru certificarea clădirilor de birouri pe care le deține prin The IMMUNE Building Standard™, crescând astfel încrederea companiilor ocupante și a angajaților acestora în siguranța spațiilor de lucru. Costurile pentru implementarea măsurilor prevăzute de standardul IMMUNE™ într-o clădire de birouri sunt estimate la cel mult 2% din investiția inițială în dezvoltarea clădirii, în funcție de dotările existente ale clădirii și de volumul și complexitatea măsurilor care trebuie implementate pentru nivelul de certificare dorit” a spus Darren Allen, director de dezvoltare Genesis Property.

Clădirea H3 din West Gate Business District, prima certificată IMMUNE™

Prima clădire care va fi certificată la cel mai înalt nivel IMMUNE™ chiar în perioada următoare va fi clădirea H3 din West Gate Business District, ocupată integral de Ericsson, unde măsurile prevăzute de standard sunt deja în curs de implementare. Printre chiriașii clădirilor de birouri deținute de Genesis Property se mai numără companii precum HP, Luxoft, Siemens, Accenture, Medicover, Infineon sau Société Générale European Business Services.

Procesul de evaluare și certificare IMMUNE™ este desfășurat de Build Green, companie independentă, care a contribuit la dezvoltarea standardului IMMUNE™ și care oferă servicii de evaluare și certificare a clădirilor de birouri după standardele BREEAM, LEED, EDGE și WELL.

The IMMUNE Building Standard™ a apărut ca răspuns la pandemia de Covid-19, într-un timp extrem de scurt, ca urmare a unei investiții de peste un milion de euro pentru cercetare, dezvoltare și implementare. Standardul este dedicat clădirilor de birouri, dar poate fi adaptat pentru mai multe tipuri de clădiri, cum ar fi cele din domeniul ospitalității, comerțul cu amănuntul, industrial, asistența medicală, educația și zona rezidențială.

„Măsurile pentru sănătate aplicate în contextul actual nu asigură viabilitatea pe termen lung a mediului de afaceri, fie că vorbim despre activități desfășurate în clădiri de birouri sau în spații destinate HoReCa sau de retail, care presupun prezența unui număr mare de oameni. Așa cum nicio clădire nu poate fi imaginată fără standardul pentru prevenirea incendiilor, astfel în viitor standardul IMMUNETM credem că va face parte firească din viața sănătoasă a unei clădiri. Încă nu avem concluziile finale ale specialiștilor despre această pandemie. IMMUNETM este open-source și invitația noastră pentru colaborare, la care am primit un răspuns impresionant până acum, este deschisă în continuare, pentru a dezvolta forma finală a standardului, care va proiecta sănătos spațiul de lucru al viitorului”, conchide Liviu Tudor, fondatorul și președintele Genesis Property.