Ospitalitatea s-a transformat în artă la ROMHOTEL 2020

0

Ediția de anul acesta a Expoziției internaționale de echipamente, mobilier și dotări pentru hoteluri și restauranteROMHOTEL – ne-a demonstrat că ospitalitatea se poate transforma în artă când profesioniștii oferă servicii de top.

Timp de patru zile, în Pavilionul B1 al Centrului Expozițional ROMEXPO, vizitatorii specialiști au găsit soluții și tehnologii de ultimă generație pentru afacerile din domeniul HORECA și au aflat care sunt tendințele anului în materie de amenajare, reamenajare și dotare a locațiilor pe care le dețin.

Demonstrațiile culinare avangardiste au fost atracția evenimentului, vizitatorii urmărind cu interes tehnicile gastronomice și sfaturile celor mai renumiți Chefi.

Activitățile conexe, menite să contribuie la specializarea și perfecționarea celor care își desfășoară activitatea în sectorul HORECA, s-au desfășurat cu sprijinul celor de la Horeca School, Atelierele ILBAH și Barista School România.

ROMHOTEL 2020 a avut și o latură de business networking, profesioniștii din domeniu discutând pe tema provocărilor cu care se confruntă industria ospitalității la nivel național și internațional. De asemenea, cei interesați de promovarea unei alimentații sănătoase au participat la Seminarul despre nutriție și alimentație, organizat de Horeca School.

Lemulțumim celor care au fost alături de noi la ROMHOTEL 2020și îi felicităm pentru modul în care și-au reprezentat compania la expoziție!

Produsele și serviciile HORECA de calitate, arta culinară prezentată în cadrul activităților conexe și sfaturile specialiștilor din domeniu au contribuit la creșterea nivelului de profesionalism din industria ospitalității și au stimulat concurența loială în acest mediu de afaceri.

ROMHOTEL 2020 în SOCIAL MEDIA

 

Barometrul industriei în ianuarie

0

Barometrul privind situaţia industriei în ianuarie, realizat de IRSOP(dr. Petre Datculescu) și Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative, Facultatea de Management (prof. univ. dr. Florina Pînzaru, conf. univ. dr. Lucian Anghel) pe un eşantion de 300 de firme industriale, reprezentativ la nivelul celor 15.200 de firme industriale cu peste 9 angajaţi din România, care generează aproximativ 95% din totalul cifrei de afaceri din industrie, arată că în ianuarie,„activitatea din industrie a intrat în a doua lună de contracţie”.

Cererea – comenzile noi au lipsit în mare măsură şi în ianuarie. Indicatorul n-a reuşit să depăşească 42 de puncte în zona de contracţie.Comenzile pentru export au depăşit parţial criza din decembrie urcând de la 32 la 51 de puncte. Totuşi cererea externă rămâne slabă şi mai ales instabilă.Importurile de materii prime au crescut de la 45 în decembrie la 51 în ianuarie, în contextul înviorării parţiale a comenzilor la export.

Producţia – volumul producţiei a rămas în contracţie la 42 de puncte, numai cu 2 puncte mai mult decât în decembrie. Stagnarea producţiei în zona de contracţie demonstrează capacitatea extrem de slabă a cererii de a restarta creşterea în industrie la început de an.Stocurile s-au contractat şi mai mult coborând de la 47 de puncte în decembrie la 44 în ianuarie.

Forţa de muncă – politica de ocupare a forţei de muncă arată tendinţe clare de restrângere. Deşi se confruntă cu o cerere slabă, managerii preferă să păstreze locurile de muncă în speranţa redresării semnificative în lunile viitoare.

Costuri şi venituri – costurile de producţie au crescut brusc de la 64 în decembrie la 72 în ianuarie. Probabil că activitatea scăzută şi subocuparea prelungită a salariaţilor contribuie la creşterea costurilor.  Preţurile încasate de firme pentru produsele lor au rămas stabile la 54 de puncte faţă de 55 în decembrie, dar ecartul dintre preţuri şi costuri a crescut de două ori, de la 9 puncte în decembrie, la 18 puncte în ianuarie.

Aşteptările – indicatorul global de încredere a managerilor în revigorarea activităţii peste 6 luni a crescut de la 70 de puncte în decembrie la 72 în ianuarie. Aşteptările tind să crească întotdeauna la începutul anului. În ianuarie 2019 au crescut cu 5 puncte faţă de decembrie. În 2020 au crescut numai cu 2 puncte. Managerii îşi formează aşteptări optimiste pe baza variaţiei sezoniere a activităţii industriale şi în mai mică măsură pe baza semnalelor economice curente.

19.000 de pasionați de călătorii și-au dat întâlnire la ediția de primăvară a TÂRGULUI DE TURISM AL ROMÂNIEI

0

19.000 de pasionați de călătorii și-au dat întâlnire în weekendul 20 – 23 februarie, la ROMEXPO, la ediția de primăvară a TÂRGULUI DE TURISM AL ROMÂNIEI.

Escapade romantice pe plaje îndepărtate și exotice, sejururi all-inclusive în țară și în străinătate, călătorii de aventură sau vacanțe la SPA, oferte pentru vacanța de 1 mai sau de Paște, toate au stat la dispoziția călătorilor cu reduceri substanțiale la TÂRGUL DE TURISM AL ROMÂNIEI I.

343 de agenții și tour-operatori din Africa de Sud, Albania, Bulgaria, Croația, Egipt, Emiratele Arabe Unite, Grecia, Israel, Italia, Maroc, Palestina, Republica Moldova, România, Serbia, Spania, Tunisia, Turcia și Ungaria s-au întrecut în oferte tentante pentru experiențe unice de vacanță. Participările oficiale la târg ale Africii de Sud, Bulgariei, Greciei, Israelului, Republicii Moldova, Marocului, Palestinei și Tunisiei au adus mai aproape de vizitatori savoarea unor destinații care trebuie văzute măcar o dată în viață.   

Reprezentanții Consiliilor judeţene din Bistrita, Bihor, Botoșani, Brasov, Buzău, Constanța, Dâmbovița, Hunedoara, Ialomița, Maramureș, Mureș, Suceava, Timiș și Tulcea au promovat, ca de fiecare dată, cele mai frumoase zone de atracție turistică din România, iar reprezentanții orașelor Amara, Bistrița, Brașov, Botoșani, Constanța, Eforie, Făgăraș, Geoagiu Băi, Herculane, Hunedoara, Iași, Mangalia, Oradea, Piatra Neamț, Târgoviște, Timișoara și ai comunelor Afumați, Miroslava, Molivisu și Vama Buzăului și-au „asezonat” participarea la eveniment cu produse culinare specifice, alături de cele mai frumoase tradiții și obiceiuri din zona din care provin. 

Cele mai căutate oferte de la această ediție a târgului au fost cele pentru vacanța de vară, Grecia, Turcia și Egipt rămânând și anul acesta în topul preferințelor. Agențiile de turism au pregătit vizitatorilor suprize dintre cele mai variate. Călătorii au avut la dispoziție chiar și un mod inedit de plată: magneții de frigider din vacanțele anterioare și au putut beneficia de oferte de cazare în Grecia de la doar un euro / noapte. De asemenea, multe dintre agenții au oferit reduceri de până la 50% pentru orice vacanţă contractată pe durata manifestării.

Cei care nu au putut plăti vacanța mult dorită în integralitate la târg, au avut posibilitatea de a o cumpăra și în rate. Turiștii care au preferat deplasarea cu chartere sau cu autocarul au găsit la eveniment reduceri de până la 50% la transport.

Totodată, mulți dintre călători și-au dorit pentru 2020 vacanțe inedite, așa că în cele 4 zile de târg agențiile au primit solicitări pentru destinații precum Africa – Maroc, Tunisia,  Caraibe – Cuba, Republica Dominicană, Oceanul Indian – Maldive, Mauritius, Seychelles, Asia – Bali, Sri Lanka, Vietnam.  

Ediția de primăvară a Târgului de Turism al României a fost exact așa cum ne-am dorit! Oferte pentru toate buzunarele, circuite lansate în premieră, momente artistice multiculturale și extrem de mulți vizitatori cu apetit pentru călătorii! În mod cert, în ultimii ani românii preferă să călătorească mai mult în afara granițelor, să iasă din zona de confort, să experimenteze, iar agențiile prezente la eveniment au pregătit pentru 2020 pachete de călătorie pentru noi destinații. Într-o eră în care rezervarea vacanțelor pe internet câștigă tot mai mult teren, noi ne propunem – și cred că și reușim – ca la fiecare ediție a Târgului de Turism al României să aducem laolaltă cât mai multe agenții care să prezinte oferte variate, pentru orice buget, care nu se găsesc în mediul online până la debutul târgului. În plus, de fiecare dată Târgul de Turism al României este în ansamblu o sărbătoare cu multe ingrediente, touroperatorii și reprezenții zonelor istorice românești alegând să se promoveze pe durata evenimentului prin momente artistice spectaculoase.” a declarat Mihai Costriș, Director General ROMEXPO, la finalul evenimentului. 

 Ediția a III-a a Conferinței Târgului de Turism, care a avut ca temă Impactul Social media în turism, a dezvăluit secretele din spatele celor mai de succes creatori de campanii online din domeniul turismului. Conferinta a atras specialiști social media din agenții de turism, agenții de marketing și PR, ghizi de turism, influenceri și bloggeri care au căutat ultimele informații referitoare la cele mai bune strategii de promovare online a serviciilor din industrie. Participarea numeroasă la eveniment a arătat, încă o dată, interesul crescut al PR-iștilor și publicitarilor pentru vizibilitatea crescută în online și social media, mai ales că în România sunt deja peste 11 milioane de utilizatori de Facebook și peste un million de utilizatori de Instagram.

TÂRGUL DE TURISM AL ROMÂNIEI este organizat de ROMEXPO, bianual, primăvara şi toamna, împreună cu Camerele de Comerţ şi Industrie din România, în parteneriat strategic cu Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism din România (ANAT ) şi în parteneriat cu: Organizaţia Patronală a Turismului Balnear din România (OPTBR), Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR), Asociaţia Naţională de Turism Rural, Ecologic şi Cultural  (ANTREC), Federația Asociațiilor de Promovare Turistică din România (FAPT). 

Ediția de primăvară a TÂRGULUI DE TURISM AL ROMÂNIEI a avut loc împreună cu ROMHOTELExpoziție internațională de echipamente, mobilier și dotări pentru hoteluri și restaurante.

A screenshot of a cell phone

Description automatically generated

Horia Gustă, propus președinte al AAF

0

Președintele Asociației Administratorilor de Fonduri (AAF), Radu Hanga, a anunțat că se retrage din funcție, ca urmare a alegerii în funcția de președinte al Bursei de Valori București, deși nu se află într-o situație de incompatibilitate: „Am decis să fac un pas în spate dar voi rămâne aproape de echipa Consiliului Director. Împreună cu colegii mei din board-ul AAF ne dorim să păstrăm actuala componență a Consiliului Director, pentru a ne continua mandatul încredințat. Astfel, am mers cu o propunere de realocare a funcțiilor în interiorul board-ului. Propunerea noastră este ca Horia Gustă, director general Certinvest, actual vicepreședinte al AAF, să preia mandatul de președinte iar Cristian Pascu, membru în board să devină vicepreședinte. Dacă propunerea de a rămâne membru în board va avea susținerea membrilor Asociației, voi rămâne în Consiliul Director. Avem aceleași interese și aceleași obiective, și la Bursă, și la AAF”.

RADU HANGA © Carlos Funes https://goo.gl/yR8reg

AAF a anunțat că membrii organizației administrau la finalul anului trecut active de 48,4 miliarde de lei, context în care industria de asset management a atins cel mai înalt nivel al activelor din ultimii zece ani. Radu Hanga: „Performanța excelentă a pieței de capital în 2019, atât în ceea ce privește nivelul activelor, cât și evoluția numărului de investitori, este un semnal extrem de încurajator într-un context deopotrivă favorabil și provocator în care este necesară mai mult ca oricând înțelegerea de către un număr cât mai mare de persoane a beneficiilor transformării economiilor în investiții. Anul acesta, mai mult decât în trecut, rolul nostru este de a fi un liant între nevoia investitorilor de a-și spori inteligent economiile și oferta pieței, de a răspunde într-o manieră personalizată acestor nevoi”. 

Jan Pricop, directorul executiv al AAF: „De-a lungul deceniilor, economia europeană s-a bazat pe forme tradiționale de împrumut pentru a finanța întreprinderile și pe conturile de economii pentru a remunera persoanele care economisesc. Dar vremurile se schimbă. Evoluțiile demografice ne arată în mod clar că pensiile asigurate prin sistemul pay-as-you-go vor trebui să fie completate din ce în ce mai mult de economisirea și investiția inteligentă de-a lungul vieții. Dacă ratele de dobândă scăzute persistă pe termen lung, conturile de economii nu vor mai fi un mecanism pentru a crește valoarea economiilor oamenilor. Acest lucru va mai putea fi realizat doar printr-o migrare pe scară largă către investiții în acțiuni”.

Aurel Bernat, membru în boardul AAF, director general al BT Asset Management: „Fondurile de investiții reprezintă o alternativă pentru lichiditate, economisire sau investiții de lungă durată. Gama este variată, utilizarea simplă și transparentă”. 

HORIA GUSTĂ © Carlos Funes https://goo.gl/yR8reg

Horia Gustă, vicepreședintele AAF, director general al Certinvest: „Saltul de la consumator la investitor nu este o cădere în gol, dar trebuie sa faci un prim pas sau măcar să îți iei avânt. În acest an, ne dorim ca prin eforturile pe care le facem în direcția educației financiare, să reușim să explicăm cât mai eficient investitorului de retail valoarea pe care o pot crea economiile personale, prin investiții diversificate. După un an frenetic cu performanțe peste media europeană, Bursa de Valori București așteptă o participare mai activă a jucătorilor de talie mică sau mijlocie, a căror listare ar aduce reale beneficii industriei fondurilor de investiții. Provocările din 2020 vor fi cele din fiecare an și anume cele legate de cadrul legislativ și de stabilitatea contextului socio-politic, care influențează mișcările pieței financiare”.

Dan Popovici, membru în board-ul AAF, director general al OTP Asset Management: „Dacă vrem să trăim diferit, trebuie să schimbăm ceva în comportamentul nostru, ca indivizi. Ne uităm la viața bună pe care o au mulți din vestul Europei și vedem că și-o permit, chiar și după pensionare și ne gândim, de ce nu și noi? Unul din factorii cheie ai prosperității acestora este disciplina de a economisi eficient, pe termen lung și prin intermediul fondurilor de investiții. Cred că de aici trebuie să începem. Chiar de azi”, a spus la rândul său De altfel, o analiză efectuată de compania pe care o reprezintă, atrage atenția că deși economiile populației cresc (în 2019, economiile românilor în bănci au crescut cu 11,9%) inflația le erodează, acționând ca o frână”. 

Cristian Pascu, membru al AAF, director executiv adjunct al BCR: „După succesul programului de educație financiară Școala de bani, lansăm în acest an un nou program educațional la nivel național – BCR Școala de business. Este destinat antreprenorilor iar  scopul este să îi ajutăm să fie mai bine pregătiți pentru situațiile care le pot impacta afacerea. Programul are o platformă dedicată – www.scoaladebusiness.ro –  dar oferă și posibilitatea unor întâlniri directe cu o parte din colegii pregătiți special pe conținut educational. Am pregătit o serie de sfaturi și recomandări utile și usor de implementat pentru business –uri inteligente”.

Susținere financiară pentru cauze sociale

0

Asociația „Zi de Bine”, a lansat un proiect de susținere a unor cauze sociale. Proiectul se numește de asemenea „Zi de Bine”: persoane, companii, firme etc. sunt invitate în luna în care e ziua lor să doneze o sumă oarecare în beneficiul câte unei cauze sociale pe care o susține câte o organizație neguvernamentală. Dureză 12 luni, pentru 12 cauze, semnalate de 12 ONG-uri. „Cauzele pot fi susținute financiar prin: SMS unic cu mesajul SUS la 8862 pentru 4 euro, donații individuale, parteneriate cu companiile care-și serbează ziua de înființare în luna respectivă și prin parteneriat cu companiile care vor să-și încurajeze angajații să se implice în cauze sociale”, anunță inițiatorii și precizează: „În cele 12 luni, Asociația Zi de bine își dorește să atingă 300.000 de donatori și fiecare om care-și aniversează ziua de naștere să devină un generos susținător al uneia dintre cele 12 cauze. Printre cauzele care vor fi susținute se află copii internați în spitale, copii instituționalizați, adulți cu problmee de sănătate mintală, doliu, educație, sărăcie, violența domestică etc. Pentru a păstra suspansul pentru donatori, fiecare cauză va fi dezvăluită treptat”.

Din perspectiva asociației „Zi de bine”, Melania Medeleanu, co-fondator al Asociației MagiCAMP, accentuează: „Am ales cauze pentru care se strâng bani greu – copiii abandonați în spitale, sănătatea mintală, doliu, sărăcia – cauze importante, de la care de multe ori întoarcem privirea. Noi nu am vrut să ne mai ferim privirea, am vrut să îi aducem în lumina reflectoarelor, să-i facem să se simtă importanți, să le arătăm că și ei contează. E greu să estimez în acest moment câți beneficiari vom avea, dar dacă vorbim de violența domestică, sunt zeci, dacă vorbim de doliu, sunt mii, anul acesta vom atinge cel puțin 3.000 de oameni. Avem nevoie de susținerea fiecărui sărbătorit care-și caută SENSUL, de ajutorul fiecărei persoane care nu are timp dar își dorește să se implice, al fiecărui donator care vrea să știe repede ce s-a întâmplat cu donația sa. Și companiile sunt invitate să deschidă șampania în luna în care-și sărbătoresc înființarea – și ce DAR mai potrivit pot primi dacă nu pe acela de a fi de folos comunității?”.

Prima cauză susținută este a unor copii abandonați în spitale pentru care există acordul DGASPC (sau al părinților, acolo unde este cazul) de a fi mutați în centrul de recuperare. Este implementată cu ajutorul Asociației Blondie – Centrul de recuperare „Acasă pentru copiii uitați în spitale”. Centrul de recuperare este Casa Blondie. Inițiatorii anunță că „valoarea proiectului este de 50.000 de euro și campania de strângere de fonduri se va derula între 1 și 31 martie 2020, când va fi inagurată Casa Blondie”.

Adelina Toncean, Asociația Blondie: „În secția de terapie intensivă, 1 copil din 5 nu e vizitat de părinți deloc sau e vizitat doar foarte rar. Deși suportă operații complicate, iar vindecarea lor vine cu eforturi uriașe, odată cu plecarea acasă, lipsa îngrijirii din partea unei familii nepregătite pentru nevoile lor speciale face ca starea copiilor să se acutizeze și, de foarte multe ori, să îi ducă la moarte”.  

Romgaz publica raportul anual consolidat preliminar pentru anul 2019

0

În data de 25 februarie 2020 compania făcut publice rezultatele economico-financiare preliminare pentru anul 2019. Anul trecut s-a înregistrat o crestere a cifrei de afaceri cu 1.52% , iar marja estimată a Profitului Net în 2019 a fost de 28,11%, în creștere față de anul 2018 cu 2,98% . Producţia de gaze naturale a fost de 5.276,9 mil. mc, cu 56,4 mil. mc mai mică decât producția realizată în anul anterior (-1,06%) și cu 1,37% mai mică decât producția bugetată, iar in ceea ce priveste producţia de energie electrică a scăzut în anul 2019 față de anul precedent cu 49,4% ca urmare a lucrărilor de investiții derulate în cadrul CTE Iernut. Am inregistrat o creşterea a veniturilor consolidate din înmagazinarea gazelor naturale cu 11% fata de anul 2018, cea mai mare influență având-o serviciile de rezervare. EBITDA aferentă anului 2019 se menține în continuare la o marjă ridicată de 50,37% raportată la cifra de afaceri. Adrian Volintiru, Directorul General al Romgaz, a declarat: „ Anul 2019 fost un an bun pentru Romgaz cu oportunități și cu persective care au început să se materializeze chiar de la începutul anului 2020. Suntem în plin proces de dezvoltare și diversificare iar pentru acest lucru vreau să mulțumesc angajaților Romgaz”

Va rugam sa consultati urmatorul link https://www.romgaz.ro/ro/rapoarte-anuale pentru raportul complet.

Biroul de presă ROMGAZ

Despre ROMGAZ S.N.G.N. ROMGAZ S.A. este cel mai mare producător şi principal furnizor de gaze naturale din România. Compania este admisă la tranzacţionare pe piaţa Bursei de Valori din Bucureşti (BVB) şi a Bursei din Londra (LSE). Acţionar principal este statul român cu o participaţie de 70%. Compania are o experienţă vastă în domeniul explorării şi producerii de gaze naturale, istoria sa începând acum mai bine de 100 de ani, în anul 1909. ROMGAZ face explorare geologică în scopul descoperirii de noi zăcăminte gazifere, produce gaz metan prin exploatarea zăcămintelor din portofoliul companiei, depozitează subteran gaze naturale, efectuează intervenţii, reparaţii capitale şi operaţii speciale la sonde şi asigură servicii profesioniste de transport tehnologic.

Magazinul București, clădirea simbol din centrul istoric al Capitalei, este gata să reintre în circuitul comercial

0

București, 25 februarie 2020: Reconstrucția celebrului Magazin București, cu o istorie de 90 de ani, a fost finalizată, în urma unei investiții de peste 6,5 milioane de euro. Clădirea care păstrează la intrare vitrinele cu sticlă curbă, specifice magazinului emblemă din perioada interbelică este proiectată pentru a găzdui sub același acoperiș spații de retail, birouri de clasă A și HoReCa.

Magazinul Bucureşti este amplasat la intersecția străzilor I.C. Brătianu și Lipscani din Capitală, într-o zonă care dispune de peste 2.600 de locuri de parcare în proximitate, în zonele Universitate, Intercontinental, Cocor și Unirii. Clădirea are o suprafață totală închiriabilă de aproximativ 3.150 metri pătrați, distribuită pe șapte niveluri, care poate acomoda chiriași din zona de retail, birouri și spații de co-working, dar și servicii.

„La 90 de ani de la inaugurare, Magazinul București renaște în același spațiu ultracentral, dar adaptat standardelor actuale. Clădirea păstrează fațada de altădată și reintroduce elemente emblematice ale arhitecturii inițiale, modernizate pentru a se potrivi noului design, printre care copertina de la parter, axul central din sticlă la fațada principală și vitrinele cu sticlă curbă, unice la vremea construcției. Totodată, noul magazin poartă încă urmele istoriei sale bogate, având integrate elemente originale recuperate parțial în timpul demolărilor, cum sunt pișcoturile de pardoseală, diferite elemente metalice ornamentale de la vitrinele curbe și elemente de marmură”, a spus Radu Moldoveanu, reprezentantul proprietarilor Magazinului București în România.

Construit în perioada interbelică, Magazinul București a devenit unul dintre cele mai importante centre comerciale de dinainte de ‘89, dar după Revoluţie a fost abandonat. În 2010, Magazinul București a fost retrocedat moștenitorilor familiei Bunescu, care a ridicat clădirea în urmă cu aproape un secol, iar trei ani mai târziu a fost cumpărat de investitorii de origine olandeză Gerard Heinen şi Johannes Jozefus Maria Baakman, cu peste 4 milioane de euro. Cei doi investitori fac parte dintr-un grup de oameni de afaceri din Olanda, care deține mai multe spaţii în centrul istoric al Capitalei, fiind printre cei mai mari proprietari privați din zonă. Lucrările de reconstrucție ale Magazinului București au început în septembrie 2018 și au fost finalizate în mai puțin de un an și jumătate.

„Magazinul București a fost dintotdeauna un adevărat reper al centrului istoric al Capitalei. La 90 de ani de la construcție, ne-am dorit să readucem bucureștenilor acest reper și să punem din nou clădirea pe harta Bucureștiului. Astăzi, noul Magazin București continuă să scrie istorie, fiind gata să întâmpine noii chiriași într-o clădire care readuce istoria într-un spațiu de clasă A, la cele mai moderne standarde”, au spus investitorii care dețin Magazinul București.

Discuții pentru închirierea spațiilor sunt deja în derulare, agent exclusiv fiind compania de consultanță imobiliară Colliers International.

Despre Magazinul București

Magazinul Bucureşti a fost construit în anul 1930. Iniţial a fost denumit Magazinul Popp&Bunescu, după fondatorii săi, Bucur Bunescu și Nicolae Popp. În 1948, clădirea a fost naţionalizată şi a devenit astfel Magazinul Universal Bucureşti. După 1989, activitatea centrului comercial a fost sistată, iar în 2003 fostul primar al Sectorului 5, Marian Vanghelie a intrat în posesia pachetului majoritar al SC București SA, proprietara Magazinului Bucuresti la acea dată. În 2010, Magazinul București a fost retrocedat moştenitorilor familiei Bunescu, iar în 2013 a intrat în proprietatea investitorilor olandezi Gerard Heinen şi Johannes Jozefus Maria Baakman. Noii proprietari au obținut autorizație pentru reconstrucția magazinului în 2017, iar la 90 de ani de la deschidere, în 2020, Magazinul București reintră în circuitul comercial și în peisajul urban bucureștean, continuând astfel să scrie istorie.

România și-a dublat importurile de gaze

0

Controversata Ordonanță 114/2018, pericolul unei întreruperi a livrării de gaze rusești prin Ucraina, declinul natural al producției, dar și impunerea de către Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) a unei obligativități de înmagazinare mai ridicate au majorat cu peste 78% cantitățile de gaze importate de companiile din România în 2019, comparativ cu anul precedent, conform Profit.ro.

Astfel, importul de gaze al a atins un nivel istoric record, de 28,93 TWh, echivalentul a 27% din producția internă. Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider De ce este important.

De asemenea, România, singurul producător de gaze din regiune, a importat în 2019, numai din Ungaria, țară a cărei producție de gaze este insignifiantă, nu mai puțin de 16,82 TWh, cu peste 600 GWh față de importurile totale efectuate în 2018 (16,2 TWh).  

Comparativ cu 2019, când importurile au echivalat cu aproape o treime din producția internă, în 2018, acestea se ridicau la doar 14,5% din cantitatea de gaze extrasă în România. În timp ce în 2019 importurile au crescut cu 78%, producția internă s-a diminuat cu 7%, în cazul OMV Petrom, și cu 1,1%, în cazul Romgaz.

Indicele ROBOR la 3 luni continuă să scadă

0

Indicele ROBOR la 3 luni, în funcţie de care sunt calculate dobânzile la majoritatea creditelor în lei, a scăzut la 2,96%, cel mai mic nivel din luna noiembrie 2019 până în prezent, potrivit datelor publicate, marţi, de Banca Naţională a României (BNR).

Marţi, ROBOR la 3 luni a scăzut de la 2,98% la 2,96%. Acesta este cel mai mic nivel din 7 noiembrie 2019, când a fost 2,96%, scrie News.ro.

De asemenea, ROBOR la 6 luni a stagnat la 3,10%. Luni, acesta a atins cel mai mic nivel din 29 noiembrie 2019, când a fost 3,09%.

ROBOR (Romanian Interbank Offer Rate) este rata medie a dobânzii la care se împrumută, între ele, instituţiile bancare din România, în lei, iar evoluţia sa este legată, în principal, de nivelul de lichiditate existent în piaţă.

Finanțare pentru proiecte de protecție a biodiversității forestiere

0

Ambasada Franței și Institutul Francez din România propun o cofinanțare de până la 5.000 de euro pentru organizații neguvernamentale care susțin proiecte legate de protecția şi refacerea biodiversității forestiere. Atribuirea se face prin concurs. Proiectele inovatoare pe tema protecției florei și faunei forestiere se depun până vineri, 28 februarie 2020 la adresele: olimpia.buhai@diplomatie.gouv.fr şi clement.fabreguettes@diplomatie.gouv.fr.

Mai multe informații şi formularul de candidatură aici  .

Rezultatele vor fi comunicate direct candidaților la începutul lunii martie 2020.

Ca o continuare a concursului de proiecte,Ambasada Franței și Institutul Francez organizează o conferință pe tema biodiversității forestiere în 23 și 24 martie 2020, la Suceava, semnalată de organizatori prin aceea că„va acorda mai multă vizibilitate marilor preocupări și bunelor practici întreprinse la nivel teritorial pentru protecția și conservarea florei și faunei forestiere”.

Acțiunile se înscriu în contextul conferinței COP15 pe tema climatului, de la Kunming (China, octombrie 2020) și al congresului mondial al naturii, de la Marsilia (iunie 2020).