ESTIMARE KEYSFIN: Firmele de poștă și curierat ar putea ajunge la afaceri de aproape șase miliarde de lei în acest an

Cifra de afaceri a pieței serviciilor de poștă și curierat din România a avansat cu 16% față de 2017 și a depășit cu aproape 90% nivelul din 2009, ajungând la aproape 4,8 miliarde de lei în 2018, potrivit celei mai recente analize KeysFin.

Analiștii KeysFin estimează apropierea de pragul de 5,2 miliarde de lei în 2019, pentru ca, în anul curent,ritmul de creștere să se dubleze cel puțin, iar cifra de afaceri a companiilor care oferă servicii de poștă și curierat să atingă pragul de 6 miliarde de lei,ca urmare a cererii online crescute, generate de pandemia de Coronavirus.

„Odată cu modernizarea serviciilor și apariția de jucători noi, piața locală de poștă și curierat a evoluat, iar rezultatele de business au fost pe măsură. Maximul istoric al pieței din acest an vine ca o încununare a unui parcurs pozitiv, iar noi mizăm pe faptul că vor exista creșteri în continuare, deși poate nu atât de spectaculoase. Pandemia de Coronavirus i-a forțat pe mulți consumatori locali să treacă peste bariera psihologică a efectuării de comenzi online.Odată convinși de beneficiile e-commerce-ului, consumatorii vor continua să aleagă această alternativă și, indirect, serviciile de curierat. Totuși, vorbim despre un business concentrat: deși există peste 2000 firme, primele 10 dintre acestea, în funcție de cifra de afaceri, cumulează 76% din piață“, a declarat Roxana Popescu, Managing Director al KeysFin, unul din cei mai importanți furnizori de soluții de business information din România.

Piața serviciilor de poștă și curierat este una dintre puținele domenii în care numărul de companii a avansat considerabil, cu 9% în comparație cu anul 2017 și cu aproximativ 250% față de 2009, la puțin peste 2.100 de companii în 2018. Dacă pentru 2019 specialiștii KeysFin estimează o creștere de aproximativ 9%, în 2020 firmele mici, fără putere logistică și mai ales financiară, vor fi cele mai afectate de pandemie, astfel că business-ul acestei piețe se va concentra într-un ritm moderat în următoarele luni. De subliniat însă că acesta va fi unul dintre segmentele cel mai puțin afectate de pandemie alături de Farma, Retail-ul alimentar, Sănătate&asistența socială, IT&C, Agricultură (dependentă însă de condițiile meteo), distribuitorii de energie&gaze și cei de apă& salubritate.

Rezultatul net (profit minus pierdere netă) al furnizorilor de servicii de poștă și curierat a crescutcu 77%,în comparație cu anul 2017 și a fost cu aproape 317 de milioane de lei peste pierderea din 2009, ajungând la aproape 233 milioane de lei, în 2018. Dintre cele 2.103 de companii analizate, mai mult de jumătate, 1.267 au înregistrat profit (60%), 633 au raportat pierderi (30%), restul având un rezultat nul în 2018.

Profitul net al industriei a înregistrat o creștere de 54% comparativ cu anul 2017 și  aproximativ 220% față de 2009, însumând aproape 304 milioane de lei, în 2018. Potrivit specialiștilor KeysFin, profitul companiilor a crescut și în 2019, cu aproximativ 13%, depășind astfel nivelul de 340 de milioane de lei.

PARADOXUL PIEȚEI: CEA MAI PUȚIN MODERNIZATĂ
COMPANIE DIN TOP, ESTE ÎN CONTINUARE LIDER

POȘTA ROMÂNĂ este în continuare principalul jucător din piața de poștă și curierat din țara noastră, în ciuda problemelor întâmpinate. Compania, deținută de statul român prin Ministerul Comunicațiilor – 93,5% și de Fondul Proprietatea – 6,5%, a raportat în 2018 o cifră de afaceri de aproape 1,2 miliarde de lei (24,4% din total). De remarcat că, în 2017, cifra de afaceri a acestei instituții a fost de 1,1 miliarde de lei, deci, procentual,creșterea de la an la an a fost minoră.

Situația stă total diferit în cazul FAN COURIER EXPRESS SRL, liderul segmentului de curierat, care vine repede din urmă și câștigă teren de la un an la altul. Astfel, în 2018, compania cu capital privat 100% românesc a făcut afaceri de 686 de milioane de lei, respectiv 14,4% din total. Mai mult, creșterea acesteia este substanțială în comparație cu 2017 când înregistra o cifră de afaceri de 586 milioane de lei.

Podiumului este completat deURGENT CARGUS SRL (425 de milioane de lei, 9% din total), TNT ROMANIA SRL (357 milioane lei, 7,5% din total, companie care a depășit DHL în 2018) și DHL INTERNAȚIONAL ROMÂNIA SRL (289 de milioane de lei, 6,7%).

O prezență interesantă în top este cea aDELIVERY SOLUTIONS SRL (locul 10 după cifra de afaceri, companie care administrează Sameday) al cărui acționar majoritar (88%) este DANTE INTERNATIONAL SA (controlat în proporție de 80% de investitori olandezi și care gestionează la nivel local brandul eMAG). Cumulat, cele mai mari 10 companii au generat 76% din cifra de afaceri totală.

Analiza nu ia în considerare performanța unor companii precum BRINGO MAGAZIN SRL (controlată indirect de Carrefour Nederland BV) sau GLOVOAPPRO SRL (deținută de spaniolii de la Glovoapp23 SL), acestea declarând ca principal domeniu de activitate coduri CAEN aferente sectorului IT&C. Potrivit ultimelor date furnizate de Ministerul Finanțelor, cele două companii au raportat o cifră de afaceri de aproape 10 milioane de lei, în primul semestru din 2019.

CURIERII, PRINTRE CEI MAI PRODUCTIVI ANGAJAȚI DIN ROMÂNIA

În 2018,aproximativ 40.700 angajați lucrau pentru companiile locale de poștă și curierat, cu 5% mai mulți decât în 2017.  Pentru 2020, analiștii KeysFin preconizează un avans la peste 42.500 angajați, ca urmare a creșterii accentuate pentru serviciile de curierat.

Totodată, în ceea ce privește productivitatea muncii, piața a înregistrat un avans consistent, de 10% în 2018, reușind să obțină o medie de aproape 117 000 de lei per angajat, datorită investițiilor majore în logistică și în optimizarea activității. Rezultatul este cu atât mai relevant cu cât costul mediu per angajat a înregistrat o creștere de doar 6%, comparativ cu anul 2017, însemnând peste 37 000 de lei per angajat.

Astfel, piața serviciilor de poștă și curierat este una dintre puținele sectoare de activitate, în care productivitatea muncii a avansat într-un ritm mai accelerat decât costul mediu al forței de muncă între 2009 și 2018: 101% versus 45%.

DE PE BANDA ÎNTÂI, ÎN LINIA ÎNTÂI

Pandemia a cauzat închiderea temporară a majorității magazinelor, care nu fac parte din categoria retail alimentar și mai ales a acelor unități aflate în mall-uri. Multe dintre acestea s-au adaptat din mers și au deschis variante online ale magazinelor fizice, realizând livrări prin intermediul marilor firme locale de curierat. De altfel, și retailerii au luat măsuri pentru evitarea aglomerărilor din cadrul magazinelor, inclusiv prin redirecționarea clienților către comercianții care au magazine virtuale sau către aplicații specializate.

Principalii jucători din piața locală de curierat au făcut față avalanșei de comenzi, timpul de livrare nemodificându-se semnificativ.Mai mult, aceștia au susținut imediat, încă de la finalul lunii martie, efortul autorităților de limitare a răspândiriivirusului: de la manageri zonali care monitorizează permanent activitatea din teren pentru triaj, dezinfectant atât pentru personal cât și pentru vehicule, mănuși și măști pentru curierii din zonele de carantină, la soluții noi de livrare care limitează contactul direct dintre destinatar și curier, în fața ușii sau în recepții, fără a mai fi înmânate direct, reducând sursele cu potențial de răspândire a noului Coronavirus.

De asemenea, odată cu declararea stării de urgență, care prevedea închiderea restaurantelor, a crescut considerabil numărul livrărilor prin aplicații de food delivery precum Glovo, Takeaway.com sau Foodpanda.

Cu toate acestea, nu toate platformele locale înregistrează și rezultate conform așteptărilor: Uber Eats, divizia de food delivery a gigantului mondial Uber, și-a anunțat recent retragerea din România, începând din 3 iunie, după 2 ani de activitate, reprezentanții companiei motivându-și decizia prin faptul că nu au reușit să devină lideri de piață. O parte din divizia Uber Eats a fost însă salvată de la întreruperea activității, fiind preluată de Tazz by eMAG, cu scopul de a dezvolta rețeaua de restaurante locale partenere și piața din București.

Notă: Analiza KeysFin are la bază datele financiare anuale, neajustate, agregate, raportate de companii la Ministerul Finanțelor (la sfârșitul perioadei) care au ca domeniu principal de activitate unul dintre codurile CAEN aferente grupei 53: activități poștale și de curier. Toate cifrele sunt exprimate în lei iar datele au fost extrase la începutul lui 2020.

DESPRE KEYSFIN

KeysFin oferă solutii de reducere a riscului comercial utilizând date despre companiile din România și din străinătate prin intermediul unor instrumente dedicate. Cu un portofoliu de peste 500 de clienți, KeysFin este unul dintre cei mai importanți furnizori de soluții de business information din România. KeysFin deţine şi aplicaţia KeysFinder, prin intermediul căreia utilizatorii pot accesa usor şi rapid situaţii financiare, indicatori şi informaţii juridice de la peste 4 milioane de entități economice din România.

Moneycorp România: Relansarea economică depinde de stimularea investițiilor străine directe și a exporturilor

România trebuie să se focuseze pe încurajarea producției autohtone și a exporturilor, în contextul în care oportunitățile pentru produsele ,,made in Romania’’ vor fi semnificative pe termen mediu și lung. Temerile investitorilor privind siguranța investițiilor și a produselor ,,made in China’’ sunt de natură să accentueze fenomenul de relocarea a unor facilități de producție în Europa, iar România trebuie să facă toate eforturile administrative și logistice pentru a se afla pe lista țărilor atractive pentru investiții greenfield, arată o analiză realizată de experții de la Moneycorp România.

De la #cumpărăromânește la #produsînromânia. Economia românească se află în blockstart pentru relansarea economică. Cu ce va veni România în fața cererii de produse și servicii la nivel european, în condițiile în care peste 70% din exporturile țării sunt către țările UE? Cum vom reuși să depășim această criză economică și de ce sunt importante exporturile în reconstrucția economică?

Experții de la Moneycorp susțin că într-o economie puternic afectată de efectele pandemiei de coronavirus, mulți investitori vor privi cu destule rezerve piața chineză, principalul exportator al lumii. Faptul că lanțurile de aprovizionare s-au întrerupt atât de ușor, urmare a crizei sanitare, îi va face pe mulți să își regândească portofoliul de furnizori si locatia acestora, focusul fiind pe apropierea producției de zona de desfacere, de clientul final.

În noul context internațional, în care SUA și UE își regândesc strategiile macroeconomice, firmele românești au șanse să câștige contracte semnificative, în condițiile în care gama de produse de export a crescut semnificativ în ultimii ani.

„România a înregistrat, în 2019 cel mai bun rezultat din istorie în materie de exporturi,  de 69 miliarde de euro, în linie cu estimările noastre”, spune Cosmin Bucur, directorul general Moneycorp România.

„2020 a început bine însă perioada de lockdown, generată de pandemie, precum și următoarele luni de relansare graduală a activității vor eroda puternic din potențialul de export. În acest context, estimările noastre indica un nivel al exporturilor de 60 miliarde de euro în acest an și o revenire către granița de 70 de miliarde de euro în 2021”, a mai spus acesta.

Spre comparație, în 2010, economia românească raporta exporturi de 37,3 miliarde de euro, la jumătate față de cele din 2019. 76,6% din exporturi au mers, anul trecut, către țările din Uniunea Europeană.

„Evoluția exporturilor românești va depinde, în principal, de modul în care principalii noștri parteneri comerciali din Europa, Germania, Italia și Franța își vor reveni din punct de vedere economic. Premizele sunt încă în zona incertitudinii însă, având în vedere pachetele financiare uriașe anunțate de Bruxelles pentru relansarea economiei europene, totul va depinde de modul în care economiile din zona euro vor conlucra pentru revenirea economică”, a mai spus Bucur.

Pentru România, spun experții de la Moneycorp, următoarea perioadă va aduce o serie întreagă de oportunități în condițiile în care, din punct de vedere al raportului preț-calitate, produsele românești se află într-o zonă atractivă, de la materiale de construcții la produse agroalimentare, textile și mașini.

Europenii vor fi mai atenți la preț și la proveniența mărfurilor”, estimează Claudiu Ghebaru, Senior Dealer Moneycorp România.În acest context, spune expertul, dând exemplu sectorul auto, ,,noile modele Dacia – Logan 3 și Sandero, ce vor fi lansate în toamnă, alături de noul Ford Puma produs la Craiova, se vor afla în prim-plan, așa cum Logan-ul și Duster-ul s-au vândut excelent în timpul crizei financiare din 2009”.

Principalele produse de export ale României au fost, în 2019, mașinile și dispozitivele electrice (29,1% din totalul exporturilor), mijloacele de transport (18,4%), mobilier, materiale de construcții și alte produse (12,5%), produsele agroalimentare (10,4%), produsele chimice și mase plastice (9,2%), produsele metalurgice (8,6%), textile, confecții, pielărie, încălțăminte (7,8%) și produsele minerale (4%).

România a exportat cel mai mult produse și servicii în Germania, de 15,4 mld.euro (29,3% din total), Italia – 7,7 mld.euro (14,7%), Franța – 4,7 mld.euro (9%), Ungaria – 3,3 mld.euro (6,3%), Marea Britanie 2,5 mld.euro (4,9%), Polonia – 2,4 mld.euro (4,6%), Bulgaria – 2,4 mld.euro (4,6%) și Cehia 2,1 mld.euro (4,1%).

Pe lista destinațiilor de export ale produselor „made in Romania”, s-au mai aflat, în ordinea valorii, Olanda, Spania, Austria, Slovacia, Belgia, Grecia și Suedia.

Din țările din afara UE, cele mai căutate destinații de export pentru produsele românești au fost Turcia (2,2 miliarde euro), SUA (1,3 mld.euro), Rep. Moldova (1,2 mld.euro) și Rusia (1 mld.euro) 

#PRODUSÎNROMÂNIA, UN EFORT NAȚIONAL

Potrivit analizei Moneycorp, evoluția exporturilor românești va depinde, într-o măsură semnificativă, de modul în care autoritățile vor sprijini relansarea economiei.

Programul IMM Invest și cel destinat marilor companii, luat în calcul de guvern, trebuie însoțite, potrivit experților, de o politică de stimulare a investițiilor de tip greenfield, prin facilități fiscale și administrative.

„Într-o Europă în care toate țările vor concura pentru a atrage investiții, România, cu un cost operațional redus în comparație cu țările din regiune, are șanse să reprezinte o destinație importantă pentru investitori, însă trebuie să facă mai mult pentru a atrage capitalul străin. Relevant este exemplul Poloniei care a reușit, recent, să atragă o investiție de 1 mld. euro de la Microsoft, ca parte a planului său la nivel global de a oferi startup-urilor, antreprenorilor, IMM-urilor și autorităților servicii cloud securizate”, spune Claudiu Ghebaru, Senior Dealer în cadrul companiei.

„Dezvoltarea unor programe de stimulare a producției, cu fonduri UE sau de la bugetul de stat, sunt de natură să ofere un boost semnificativ economiei, mai ales în sectorul IT&C, în contextul celei de-a patra revoluții industriale, Industry 4.0, la care și România va trebui să adere. Digitalizarea, robotizarea și noile tehnologii reprezintă un domeniu care trebuie să devină strategic pentru România, un domeniu cu potențial excelent de export”, a mai adaugat acesta.

Dincolo de sectorul IT, dezvoltarea infrastructurii de transport (rutier, aerian, feroviar, naval) este de natură să susțină investițiile greenfield în economie, singurele care pot aduce o evoluție economică solidă, predictibilă.

„De la #cumpărăromânește trebuie să evoluăm cât mai mult spre zona de #produsînromânia, către dezvoltarea unor lanțuri de business locale în toate sectoarele cu potențial, de la agricultură la industria prelucrătoare, care să ofere produse și servicii de calitate. Este nevoie de un efort susținut al mediului de afaceri și al statului către o reconstrucție economică pe baze sustenabile si predictibile, care să ofere o alternativă la importuri și o ofertă competitivă la exporturi”, a declarat Cosmin Bucur, Managing Director al Moneycorp Romania.

Potrivit experților, într-un mediu valutar volatil și a presiunilor economice generate de criză, mediul de afaceri trebuie să ia în calcul tot mai mult folosirea unor produse si strategii de hedging.

„Fluctuațiile cursului de schimb reprezintă un lucru normal într-o piață financiară dezvoltată dar, în același timp, pot reprezenta un risc semnificativ pentru companiile care desfășoară operațiuni de import sau export. O mișcare nefavorabilă a cursului de schimb poate afecta direct și negativ marja comercială pe un anume produs sau serviciu. De-a lungul celor 15 ani în domeniul trezoreriei bancare,am remarcat că o parte semnificativă din companiile cu expunere pe cursul valutar folosesc instrumente de mitigare a riscului. În momente de criză și incertitudine, cum este perioada pe care o traversăm acum, se observă o creștere a volatilității cursului de schimb pentru majoritatea perechilor valutare. Această volatilitate are efecte directe asupra marjei comerciale. Cred că orice companie își dorește o diminuare a volatilității și o creștere a predictibilității, cel puțin pe termen scurt și mediu”, menționează Sebastian Bacioiu, Head of Dealing al Moneycorp Romania.

Potrivit acestuia, cel mai de bază și eficient produs de hedging (acoperirea riscului valutar) este tranzacționarea la termen (Forward). Acesta presupune fixarea cursului de schimb la care o companie poate cumpăra sau vinde o valută la un moment viitor.

Diferența nivelului de dobandă, între EUR/USD/GBP pe de o parte și RON pe cealaltă parte, face ca un forward să fie foarte atrăgator în special pentru exportatori (companiile care vând valută și cumpără RON) datorită unui nivel al cursului de schimb superior față de cel oferit „la vedere’” în momentul încheierii tranzacției. Aceasta reduce costul asociat unei astfel de tranzacții și rămâne un produs pur de acoperire a riscului valutar.

Prezentă din 2016 în România, Moneycorp este cea mai mare instituție de plăți din Europa. În 2019, compania a tranzacționat la nivel global peste 40 miliarde de Euro și a efectuat plăți către peste 190 de țări. Moneycorp a câștigat, tot în 2019, premiul Best Money Service Provider în cadrul ceremoniei anuale World Banking Awards din Londra.

În România, Money corp lucrează cu peste 700 de companii Corporate și IMM-uri, din domenii diverse precum IT&C, Asigurări, Echipamente Industriale, FMGC sau Medical.

Finanțare pentru proiecte de cercetare fundamentală și de frontieră

0

Ministerul Educației și Cercetării a lansat ediția din acest an a competiției pentru proiecte de cercetare exploratorie (PCE) din Programul 4 – Cercetare fundamentală și de frontieră, Planul Naţional de Cercetare-Dezvoltare şi Inovare pentru perioada 2015-2020 (PNCDI III). Pot concura cercetători „cu performanţe demonstrate prin calitatea şi recunoaşterea internaţională a publicaţiilor ştiinţifice, inclusiv celor care activează în străinătate (cetăţeni români sau străini) şi doresc să conducă proiecte de cercetare de înalt nivel ştiinţific în instituţii din România”. Obiectivele programului sunt „creșterea prestigiului cercetării ştiinţifice din România, cuantificat prin rezultate ştiinţifice de nivel internaţional; identificarea, susţinerea şi dezvoltarea echipelor de cercetare pentru a le permite să atingă, să menţină şi să consolideze masa critică necesară competitivităţii acestora pe plan internaţional; atragerea resurselor umane naţionale şi internaţionale de calitate pentru dezvoltarea cercetării ştiinţifice din România; implementarea principiului finanţarea urmează performanţa în cercetare”.

Sunt vizate rezultate ştiinţifice de excelenţă, creşterea numărului de cercetători cu normă întreagă angajați în sistemul național de cercetare-dezvoltare, atragerea şi implicarea cercetătorilor din străinătate în proiecte cu impact asupra creşterii vizibilităţii internaţionale a cercetării ştiinţifice româneşti, creşterea capacităţii de a candida cu succes la instrumente de finanţare europene şi internaţionale de cercetare.

Competiția este organizată conform HG 1265/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice privind contractarea, finanțarea, monitorizarea și evaluarea programelor, proiectelor de cercetare-dezvoltare-inovare și a acțiunilor cuprinse în Planul Național de Cercetare-Dezvoltare-Inovare, cu modificările și completările ulterioare. Asigurarea finanţării şi monitorizarea proiectelor revin Unității Executive pentru Finanțarea Învățământului Superior, a Cercetării, Dezvoltării și Inovării (UEFISCDI).

Foto: Cercetare de top la Măgurele

Memorandum pentru evaluarea sistemului național de cercetare-dezvoltare-inovare

0

Guvernul a aprobat Memorandumul privind utilizarea mecanismului de sprijin al politicilor din Programul Orizont 2020 pentru evaluarea politicilor naționale în domeniul cercetare, dezvoltare şi inovare, a guvernanței și arhitecturii instituționale. Documentul se referă la utilizarea instrumentului Policy Support Facility (PSF) și a fost adoptat la propunerea Ministerului Educației și Cercetării. Aplicarea instrumentului PSF pentru evaluarea sistemului național CDI are ca scop creșterea fondurilor atrase din programele comunitare de finanțare a cercetării, inovării și integrării sistemului național CDI în Spațiul European al Cercetării (ERA). Conceptul ERA „a fost lansat de către Comisia Europeană în anul 2000 și  actualizat succesiv în perioada 2008-2015 printr-o serie de reforme care au conturat ERA prin direcționalitate, prioritizare, guvernanță, reforme concretizate prin stabilirea unui mecanism de monitorizare și suport din partea Comisiei Europene, cu sprijinul statelor membre”.

Memorandumul propune crearea unui comitet interinstituțional coordonat de Ministerul Educației și Cercetării, care să asigure sprijinul pentru realizarea în bune condiții a evaluării cu experți externi a politicilor naționale în domeniul CDI, a guvernanței și a arhitecturii instituționale, în vederea unei integrări optime în Spațiul European al Cercetării. Din comitet vor face parte reprezentanți ai instituțiilor publice centrale și ai altor organizații relevante pentru activitățile CDI.

În context, Ministerul Educației și Cercetării reamintește că are ca priorități în 2020 „atât elaborarea Strategiei Naționale pentru Specializare Inteligentă (SNSI), cât și a Strategiei Naționale de Cercetare-Dezvoltare-Inovare (SNCDI), precum și a următorului Plan Național de Cercetare-Dezvoltare și Inovare (PNCDI)”.

Compania a publicat raportul privind activitatea economico-financiară a Grupului ROMGAZ la 31 martie 2020

0

Grupul Romgaz a înregistrat în primul trimestru al anului 2020 o cifră de afaceri de 1.430,3 mil.lei, în scădere cu 16,51%, respectiv 282,8 mil.lei, comparativ cu cea realizată în primul trimestru al anului 2019.

Profitul net de 571,9 mil.lei a fost mai mare cu 5,54%, respectiv 30,1 mil.lei, comparativ cu perioada similară a anului anterior.

Profitul net consolidat pe acţiune (EPS) a fost de 1,5 lei. Marjele realizate ale profitului net consolidat (40,0%), EBIT consolidat (46,8%) şi EBITDA consolidat (56,1%) sunt în creştere faţă de T1 2019 (31,6%; 36,8% şi respectiv 52,2%) şi arată o îmbunătăţire a activităţii Grupului, chiar dacă cifra de afaceri a înregistrat o scădere. Consumul de gaze naturale estimat la nivel naţional pentru T1 2020 a fost de 45,85 TWh, cu aproximativ 3,7% mai mic decât cel înregistrat în T1 2019. Producţia de gaze naturale a fost de 1.362,3 mil.mc, fiind cu 4,7%, respectiv 67,7 mil.mc sub cea înregistrată în T1 2019.

Cantitatea de energie electrică emisă a fost de 240,2 GWh, cu 54,17% mai mare faţă de perioada similară a anului trecut (155,8 GWh). Cantitatea de energie electrică produsă a fost de 258,9 GWh în T1 2020, cu 51,5% mai mare faţă de perioada similară a anului trecut (170,8 GWh), diferenţa faţă de energia emisă în SEN reprezentând consumul propriu tehnologic al termocentralei.

“Temperaturile mari din această iarnă precum şi situaţia economică inedită cauzată de pandemie, au diminuat anumite rezultate financiare. Trăim timpuri în care ne adaptăm şi gândim strategii de dezvoltatre pentru a face faţă provocărilor ce ne aşteaptă” a declarat Adrian Volintiru, directorul general ROMGAZ.

Rapoartele complete (în limba romană şi în limba engleză) sunt disponibile pe website-ul societăţii: https://www.romgaz.ro/ro/rapoarte-interimare

Alpha Bank lanseaza pe piata din Romania ultima generatie de terminale EFT-POS in parteneriat cu Printec

0

Alpha Bank lanseaza pe piata din Romania ultima generatie de terminale EFT-POS in parteneriat cu Printec


O nouă generatie de terminale EFT-POS – Verifone Engage – este lansata in Romania de Alpha Bank, marcand un pas evolutiv pe piata locala a platilor. Aceste terminale au fost dezvoltate utilizand cele mai noi standarde, oferind o experienta imbunatatita utilizatorului, au o viteza crescuta, securitate maxima si o integrare usoara cu alte sisteme. Cu generația anterioara (VX) Alpha Bank Romania si Printec au castigat deja o experienta solida pe piata locala, integrand cu succes terminalele de plata cu sisteme de fidelizare, solutii ERP diferite si alte tipuri de sisteme self-service si kiosk.


Certificarea noilor terminale a fost finalizata, noile modele vor fi introduse in portofoliul Bancii in zona serviciilor de acceptare, iar terminalele vor fi disponibile in curand pentru comercianti.


Noile terminale Verifone Engage folosesc o platforma foarte sigura si stabila atat la nivel de hardware, cat si de software; operatiuni complexe putand fi astfel initiate respectand cele mai noi standarde PCI si EMV. Pe o piata care prezinta o cerere in crestere permanenta pentru o mai buna eficienta operationala, experienta de utilizare superioara si functii diverse, si complexe cu valoare adaugata, terminalele Verifone Engage fac diferenta. Funcțiile diferentiatoare, cum ar fi memoria crescuta si  puterea interna de procesare, ecranul color de inalta rezolutie cu capacitati grafice imbuntatite, controlul ecranului tactil si comunicatie radio 3G / 4G / WiFi / Bluetooth, toate contribuie la o experienta superioara in utilizare.

Desi tehnologia contactless a castigat teren in ultimii ani, situatia generata de pandemia COVID-19 a dus la o adoptare mai larga si mai rapida de catre consumatori. Datorita functionalitatii lor portabile, terminalele Engage nu permit doar tranzactii contactless la punctul de vanzare, dar sunt, de asemenea, si o optiune foarte buna pentru servicii de livrare, curierat si orice alt serviciu care este utilizat din ce in ce mai mult in aceasta perioada in care nevoia de siguranta digitala, dar si de distantare sociala este ridicata.

„Alpha Bank Romania este alaturi de clientii sai, asigurandu-le suportul necesar pentru a depasi cu succes acest moment dificil si pentru a beneficia de oportunitatile de crestere viitoare. Impreuna cu partenerul nostru Printec, punem la dispozitia clientilor nostri o infrastructura de plata noua, avansata si flexibila. Suntem increzatori ca noua generatie de terminale POS va fi bine primita de catre clientii nostri, oferind o experienta de plata superioara pe piata locala. ” a declarat domnul Cristian Dragos, Vicepresedinte Executiv Retail Banking, Alpha Bank Romania.

“Ne bucura colaborarea cu Alpha Bank in acest proiect, iar finalizarea intregului proces reprezinta o noua borna in industria de plati din Romania. Partea noastra implica livrarea dispozitivelor EFT- POS, mentenanta si suportul tehnic necesare, alaturi de analiza, designul si intretinerea aplicatiilor de baza si ale tuturor celorlalte functionalitati ale platformei software. Prioritatea Printec ramane aceea de a combina expertiza tehnica cu cea de dezvoltare software, astfel ca nevoile si cerintele partenerilor sa le traspunem in solutii personalizate care genereaza valoare adaugata”. a spus Ionut Cristea, Director General, Printec Romania

On Point: Insider Interview – O criză cât toată viața!

0

George Soros răspunde întrebărilor lui Gregor Peter Schmitz

GREGOR PETER SCHMITZ: Ați trecut în viață prin multe crize. Se compară pandemia COVID-19 cu vreo criză anterioară?

GEORGE SOROS: Nu. Aceasta este criza vieții mele. Chiar înainte de lovitura coronavirusului, mi-am dat seama că ne aflăm într-un moment revoluționar în care ceea ce părea imposibil sau chiar de neconceput în vremurile normale devenise nu numai posibil, dar probabil și absolut necesar. Apoi a venit COVID-19, care a perturbat total viața oamenilor și a cerut un comportament foarte diferit. Este un eveniment fără precedent care nu a mai avut loc niciodată în această combinație. Și într-adevăr pune în pericol supraviețuirea civilizației noastre.

GPS: Dacă guvernele ar fi fost mai bine pregătite, ar fi putut fi prevenită această criză?

SOROS: Încă de la ciuma bubonică încoace omenirea a trecut prin pandemii de boli infecțioase. Au fost destul de frecvente în secolul al XIX-lea, iar apoi am avut gripa spaniolă la sfârșitul Primului Război Mondial, care a venit în trei valuri, al doilea val fiind și cel mai mortal. Milioane de oameni au murit. Și am avut și alte focare grave, cum ar fi gripa porcină din urmă cu doar un deceniu. Așadar, este uimitor cât de nepregătite pentru un astfel de risc sunt țările lumii.

GPS: Este aceasta cea mai mare problemă a situației actuală: această lipsă de certitudine cu privire la cum să facem față acestui virus și cum să procedăm în următoarele luni sau ani?

SOROS: Cu siguranță este o problemă foarte mare. Învățăm foarte repede și acum știm mult mai multe despre virus decât atunci când a apărut, dar “ochim” o țintă mișcătoare, deoarece virusul în sine se schimbă rapid. Va lua mult timp pentru a dezvolta un vaccin. Și chiar după ce vom fi dezvoltat unul, va trebui să învățăm cum să îl schimbăm în fiecare an, deoarece, cel mai probabil și virusul se va schimba la rândul său. Asta ni se întâmplă de altfel an-de an cu gripa obișnuită.

Continuarea aici

Agenția Ideologiq, 40% creștere a cifrei de afaceri în 2019 față de 2018

0

Agenția Ideologiq, specializată în soluții digitale de comunicare (campanii online și offline, activări BTL, comunicare ATL, generarea identității, producție media AV, design UI/UX, dezvoltare de software complet, cursuri online, proiecte majore de digitalizare corporativă), a înregistrat în 2019 o creștere a cifrei de afaceri cu 40% a față de 2018, iar în primele 3 luni din acest an, în contextul impus, s-a menținut la același nivel cu primele 3 luni ale anului trecut.

Adrian Ichim, fondator și parteneral agenției Ideologiq

Adrian Ichim, fondator și partener al agenției Ideologiq, subliniază: „Rapiditatea cu care apare schimbarea în domeniul digital este extraordinară, iar tocmai acest aspect ne motivează să continuăm să ne dezvoltăm responsabil și asumat. Faptul că am reușit să creștem organic și să depășim 1 milion de euro facturați în anul 2019, ne impulsionează să ne dorim mai mult. Strategia pe care ne-am propus-o pentru anul 2020 se bazează pe evoluție, dezvoltare și eficiență, aspecte pe care le adugăm negreșit la rețeta succesului. Este adevărat, în contextul covid, anul acesta a demarat cu mici dificultăți pe care însă am reușit să le depășim. Suntem pregătiți pentru ce ne rezervă următoarea jumătate de an”.

Factorii importanți care au contribuit la creșterea cifrei de afaceri enumerați de agenție sunt consolidarea relației cu clienții strategici și dezvoltarea portofoliului de servicii. Ponderea serviciilor care au condus la această performanță este reprezentată de segmentele dezvoltarea de e-commerce, site-uri și aplicații mobile, folosind inclusiv tehnologii noi de tip Virtual Reality și Augmented Reality (40%) și de asemenea, programe de fidelizare și promoții (30%). Totodată, dezvoltarea departamentului de creație și strategie a reprezentat un plus în dinamica și evoluția agenției reușind astfel să livreze mult mai multe proiecte integrate, cum ar fi: strategie+creație+rebranding+dezvoltare aplicație+media+campanii promoționale.

Adrian Apostol, fondator și partener al agenției Ideologiq

Adrian Apostol, fondator și partener al agenției Ideologiq, adaugă: „La Ideologiq ne propunem să schimbăm viziuni adăugând un strop de inovație în toate proiectele la care lucrăm. Nu ne lăsăm conduși de cuvinte și promisiuni, ci de rezultate cuantificabile. Principalul nostru focus este orientat către vânzarea produselor și serviciilor clienților agenției. În prezent, dezvoltăm proiecte noi 100%  „de acasă „, iar altele sunt chiar finalizate „de acasă”. Pot spune că ne ocupăm acum de proiecte care nu ar fi apărut dacă nu ne aflam în această perioadă de lock down”.

În contextul actual, menținerea la același nivel ca în primul trimestru al anului trecut a ajutat la menținerea echipei în formulă completă. Clienții s-au bucurat de susținerea agenției cu idei și produse noi, setări pentru platforme de video-streming, sugestii pentru o bună comunicare pe timp de criză, fară tarife suplimentare.

Dinamica accelerată din 2019 a dus la extindere internațională, în Bulgaria, Ungaria, Grecia, Serbia, Croația, Slovenia. Dezvoltarea birourilor regionale este un aspect foarte important pentru Ideologiq în 2020.  

Ideologiq face parte din grupul Ascendis (deţinut de partenerii români Florin Rădulescu, Marius Opriş, Sorin Păun şi Andrei Goşu), liderul pieţei de training şi consultanţă în domeniul dezvoltării organizaţionale, cu linii de business în training, coaching, consultanţă, team building, digital learning, certificări HR şi LSS, limbi străine, well-being.  

Întoarcere în timp sau dezvoltare economică durabilă?

0

În condițiile ridicării stării de urgență, pentru trecerea la relansarea economiei, organizația profesională și patronală Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) oferă o analiză pe tema „După starea de urgență, ne întoarcem în timp sau putem crea condițiile unei dezvoltări economice durabile? Infrastructura rutieră subdezvoltată și timpii mari de așteptare la trecerea frontierelor, principalele impedimente în desfășurarea transporturilor rutiere eficiente”.

În pachetul măsurilor pentru atenuarea impactului crizei COVID-19 asupra economiei și relansarea activităților industriei de transport rutier, alături de alte măsuri importante, Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită implicarea tuturor autorităților de resort pentru soluționarea problemelor acute ce afectează activitatea de transport rutier, respectiv eliminarea timpilor de așteptare în frontiere și urgentarea investițiilor în infrastructura rutieră.

UNTRR a realizat chiar înainte de declanșarea crizei COVID-19 un reportaj video relevant cu privire la principalele impedimente în desfãșurarea transporturilor rutiere eficiente în România – infrastructura rutieră subdezvoltată și timpii mari de așteptare la trecerea frontierelor. Materialul video poate fi urmărit pe pagina Youtube a UNTRR – link aici.

În prezent, România dispune de o rețea de autostrăzi de numai 850 km, respectiv cel mai mic număr de kilometri de autostradă din Europa raportat la suprafața țării (de 3 ori mai puțin decât Bulgaria și de 6 ori mai puțin decât Ungaria). Construcția Autostrăzii A1, parte a Coridorului IV pan-european de transport care leagă capitala României de vestul Europei, a fost demarată în 1967, iar după 53 de ani are în exploatare numai 77% din intreaga lungime, lipsind cel mai important tronson din punct de vedere economic, Pitești-Sibiu.

Este arhicunoscut faptul că infrastructura rutieră dezvoltată conduce la creșterea mobilității, a transportului de bunuri și persoane într-un timp cât mai scurt și în siguranță și cu emisii poluante reduse, determinând atragerea investițiilor și implicit creșterea economică. Autostrăzile sunt o necesitate economică vitală pentru România, iar criza provocată de COVID-19 nu trebuie să împiedice recuperarea decalajelor legate de infrastructură comparativ cu restul țărilor europene, ci dimpotrivă, va trebui să determine accelerarea investițiilor, ca prioritate economică zero.

Dacă pentru angajarea și finalizarea lucrărilor de infrastructură România nu poate învinge timpul pierdut în ultimii 30 de ani, fiind necesar un uriaș efort financiar și material susținut, în schimb ar putea ameliora substanțial condițiile de desfășurare a transportului rutier prin diminuarea până la eliminare a timpilor mari de așteptare a autocamioanelor și autocarelor la trecerea frontierelor. Acest lucru s-ar putea realiza prin demersuri diplomatice și organizaționale eficiente realizabile într-un orizont de timp scurt, odată cu ridicarea restricțiilor de circulație generate de criza sanitară.

Înainte de începutul crizei COVID-19, UNTRR a atras de multe ori atenția autorităților române despre situația de la punctele de trecere a frontierei, unde frecvent se înregistrează timpi de așteptare foarte mari pentru șoferii profesioniști, fapt care afectează și perturbă serios operațiunile internaționale ale transportatorilor români. Criza provocată de noul coronavirus a generat timpi uriași de așteptare la frontiere, cauzați de controalele excesive. Potrivit comunicării Comisiei Europene din data de 13.05.2020, COVID-19: Orientări privind restabilirea progresivă a serviciilor de transport și de conectivitate, transportul de marfă ar trebui sã fie în continuare protejat pentru a asigura funcționarea lanțurilor de aprovizionare, iar controlul la trecerea frontierelor, care în prezent ar trebui să dureze maximum 15 minute, va trebui relaxat pentru ca în final tranzitul pentru toate vehiculele de transport marfă să fie fluidizat cel putin la nivelul anterior crizei. Totodata, CE mai recomandă ca în timpul tranziției și în urma recomandărilor autorităților de sănătate publică, controalele de sănătate la frontiere ar trebui să fie reduse treptat, iar măsurile de carantină sistematice (adică aplicate indiferent de simptomele afișate sau de rezultatele testelor) trebuie ridicate.

Astfel, UNTRR solicită autorităților responsabile implicarea în facilitarea operării transporturilor rutiere de marfă pe teritoriul României și eliminarea restricționării circulației camioanelor numai pe culoarele de tranzit pentru transportul rutier, atât în România, cât și în coordonare cu țările vecine.

Dacă astăzi România ar fi fost în spațiul Schengen, s-ar fi eliminat mai multe probleme întâmpinate în prezent, controalele la frontiera cu statele membre UE vecine României, cu reducerea semnificativă a timpului de staționare a transportatorilor români la frontieră. În acest sens, UNTRR solicită autorităților române intensificarea acțiunilor pentru integrarea României în spațiul Schengen cât mai curând posibil.

Cel mai important instrument împotriva tăierilor ilegale de pădure

0

Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor a lansat pentru consultare publică pe site-ul propriu proiectul de hotărâre a guvernului pentru aprobarea normelor tehnice de funcționare a Sistemului Informațional Integrat de Urmărire a Materialelor Lemnoase – SUMAL. Ministrul mediului, apelor și pădurilor, Costel Alexe, subliniază: „Prin demararea procedurii de consultare publică astăzi, ne vom putea încadra în termenul asumat pentru finalizarea procesului, adică sfârșitul lunii iunie. Iată că avem rezultate concrete pe un proiect esențial pentru protejarea pădurilor care, până acum câteva luni, era doar un plan pe hârtie întârziat sistematic și nejustificat de fostele guvernări, încă din 2016”.

Orice transport de masă lemnoasă poate fi urmărit prin coordonate GPS din punctul de încărcare până în punctul de descărcare. Concomitent, se încarcă fotografii din mai multe unghiuri ale lemnului încărcat în orice transport din România. De asemenea, sunt însemnatea parchetele de masă lemnoasă cu coordonate GPS, în pădure, înainte de a se efectua tăierea. Zilnic se văd toate volumele de material lemnos din orice depozit din țară. Cantitățile de lemn din depozite sunt actualizate automat de SUMAL 2.0, fără să mai poată fi făcute uitate alte volume. Sistemul contribuie mult și la reducerea birocrației. 

Ministrul Costel Alexe accentuează: „Noul SUMAL, alături de portalul Inspectorul Pădurii, destinat utilizării de către cetățeni, pe care l-am deblocat recent și care va primi, la rândul său, o nouă interfață, dar și alături de celelalte decizii pe care le-am luat – înăsprirea sancțiunilor și retragerea certificatelor de exploatare pentru cei care sunt prinși că nu respectă legea – sunt măsurile de care România are nevoie pentru a scăpa de abuzurile asupra pădurilor românești”.