Bright Sky Ro – aplicația mobilă în sprijinul victimelor violenței domestice

0

Fundația Vodafone România lansează aplicația Bright Sky Ro, un instrument digital gratuit care vine în sprijinul victimelor violenței domestice, oferind asistență și informații utile persoanelor aflate într-o relație abuzivă sau celor care vor să ajute astfel de cazuri. Aplicația a fost dezvoltată inițial  de către Fundația Vodafone Grup și ulterior adaptată pentru România în cadrul unui parteneriat cu Poliția Română, Asociația Necuvinte și Asociația Code for Romania. Bright Sky Ro este disponibilă în App Store și Google Play Store în limbile română, engleză și maghiară.

Bright Sky Ro are, în primul rând, un rol de informare și educare pentru că descrie care sunt categoriile de violență de gen, combate miturile legate de acest fenomen și permite utilizatorului să evalueze siguranța unei relații prin simpla completare a unui formular electronic. Aplicația oferă și o bază de date cu servicii de asistență, astfel încât utilizatorul să poată lua legătura cu cel mai apropiat serviciu disponibil în zona în care se află. În plus, meniul aplicației permite accesul utilizatorilor la informații despre cauzele și consecințele abuzului, planul de siguranță și prevederile legale care pot proteja o victimă a violenței domestice (ordinul de protecție provizoriu dat de poliție și ordinul de protecție dat de instanță), precum și măsurile care pot fi adoptate pentru creșterea siguranței în mediul online.

Bright Sky Ro oferă posibilitatea înregistrării incidentelor într-un jurnal digital confidențial, la o adresă de email aleasă de victimă, printr-o funcție ce folosește text, conținut audio, video sau foto. Informațiile strânse de victimă în acest jurnal pot deveni dovezi în instanțele de judecată. Aplicația oferă informații și sfaturi utile legate de consimțământul în relațiile sexuale și de hărțuire, prezentând și studii de caz care exemplifică tipurile de comportament abuziv afișate cel mai frecvent în relațiile intime.

Necesitatea unui astfel de proiect vine în contextul în care peste 80% dintre români consideră violența împotriva femeii ca fiind un fenomen național foarte răspândit. Doar pe parcursul anului 2019, la nivel național, polițiștii au emis 7.986 de ordine de protecție provizorii, dintre acestea 2.958 fiind transformate în ordine de protecție*. De asemenea, anul trecut, instanțele judecătorești au emis 7.899 de ordine de protecție, cele mai multe fiind emise la solicitarea victimelor.

După lansarea inițială din Marea Britanie în 2018, Fundația Vodafone Grup a avut inițiativa introducerii aplicației Bright Sky în toate țările în care există reprezentanțe Vodafone. În prezent, România este a patra țară în care este disponibilă, după  Marea Britanie, Irlanda și Cehia. Fundația Vodafone România a lucrat împreună cu parteneri locali la dezvoltarea și adaptarea conținutului aplicației, astfel încât aceasta să fie în concordanță cu realitatea și legislația autohtonă.

Poliția Română (prin Institutul de Cercetare și Prevenire a Criminalității) a oferit suportul instituțional  referitor la prevederile legale din domeniul violenței de gen, instrumentele de protecție pentru victime, mecanisme de recunoaștere și prevenire, contribuind cu informații și date statistice la înțelegerea fenomenului la nivel național. Institutul de Cercetare și Prevenire a Criminalității funcționează ca direcție în cadrul Inspectoratului General al Poliției Române și coordonează, monitorizează și controlează întreaga activitate de prevenire a criminalității desfășurată de Poliția Română, la nivel central și teritorial.

Începând cu anul 2001, institutul reprezintă România în European Crime Prevention Network (EUCPN), o rețea de prevenire a criminalității care face schimb de bune practici la nivel european și promovează activitatea de prevenire a criminalității. Mai multe informații despre institut puteți afla pe:

www.politiaromana.ro/ro/politia-romana/unitati-centrale/institutul-de-cercetare-si-prevenire-a-criminalitatii

Asociația Necuvinte, organizație neguvernamentală specializată în prevenirea și combaterea violenței de gen din România, a oferit consultanță din perspectiva societății civile care a interacționat atât cu victimele, cât și cu părțile implicate în sprijinul acestora (instituții ale statului, servicii de consiliere psihologică, adăposturi). Asociația a contribuit, printre altele, la elaborarea chestionarului de evaluare a siguranței într-o relație și combaterea miturilor asupra formelor de violență domestică și/sau sexuală. De asemenea, Asociația Necuvinte a facilitat aducerea ca parteneri în proiect a principalelor instituții cu atribuții în domeniul prevenirii și combaterii violenței în familie din România. Mai multe informații despre Asociația Necuvinte: www.necuvinte.ro

Asociația Code for Romania a întocmit baza de date cu serviciile de asistență disponibile la nivel național pentru victimele violenței de gen și a contribuit la prezentarea măsurilor care pot fi adoptate pentru creșterea siguranței în mediul online. Code for Romania este o organizație neguvernamentală, înființată în 2016 cu scopul de a rezolva probleme din societatea românească cu ajutorul tehnologiei. În cei peste trei ani de activitate, Code for Romania a adus împreună o comunitate de peste o mie de voluntari din IT, cercetare și UX, din țară și din diaspora, și a livrat zeci de soluții digitale viabile în colaborare atât cu societatea civilă, cât și cu instituții publice din România. Toate soluțiile Code for Romania sunt open source sub licență MPL 2.0, ceea ce înseamnă că oricare rezultat Code for Romania poate fi reutilizat și/sau replicat.

Fundaţia Vodafone România este o organizaţie neguvernamentală românească, cu statut caritabil, distinctă şi independentă de operaţiunile comerciale ale companiei, înfiinţată în 1998. În cei peste 20 de ani de activitate, Fundaţia Vodafone România a finanţat 1.168 de programe derulate de 745 de ONG-uri din întreaga țară, în domeniile sănătăţii, educaţiei, serviciilor sociale. Proiectele au avut peste 3 milioane de beneficiari – copii, tineri, vârstnici, persoane defavorizate fizic, social sau economic. Până în prezent, Fundaţia Vodafone România a investit 31 de milioane de euro în proiecte desfăşurate de organizaţiile non-profit partenere. Mai multe detalii despre programele fundaţiei sunt disponibile pe www.fundatia-vodafone.ro, http://jurnaldebine.fundatiavodafone.ro/ și www.facebook.com/fundatiavodafone.

* (sursa aici)

EM360 TALK: Suntem în plină furtună, în primul rând informațională

0

INVITAT: Mircea Coșea, Profesor Universitar Doctor, fost preşedinte al Comisiei Consilierilor economici guvernamentali ai Comisiei Economice ONU pentru Europa (Geneva)

Pare că suntem într-un bombardament informațional. Suntem în plină furtună, în primul rând informațională, pentru că ne lovesc valuri de zvonuri, de informații din toate părțile. Toate acestea influențează drastic felul în care merge economia, încrederea, deciziile noastre. Ce ne așteaptă de acum încolo, când restricțiile privind măsurile de protecție la pandemie încep să se relaxeze? Cum am putea înțelege de acum înainte situația?

Relansarea retailului și turismului și susținerea IMM-urilor, principalele măsuri luate în Europa pentru ieșirea din starea de urgență. Strategia României nu face excepție

0

Toate țările europene au luat anumite măsuri pentru protejarea și repornirea economiilor naționale după perioada stării de urgență. Printre prioritățile guvernelor, retailul, turismul și IMM-urile au beneficiat de cele mai multe măsuri, având în vedere că aceste segmente au fost cele mai afectate de pandemia de COVID-19 în toată Europa, potrivit Colliers International. România a luat până acum măsuri precum sprijin direct pentru finanțarea IMM-urilor, dar și amânarea plății taxelor și impozitelor sau anularea penalităților pentru întârzierile de plată, și se va concentra pe o strategie de relansare a retailului după ieșirea din starea de urgență.

Multe țări europene se află deja în a doua etapă de evoluție a pandemiei de COVID-19, punând în aplicare strategii de ieșire din perioada de carantină. Mai mult de jumătate dintre țările din EMEA, monitorizate de Colliers International din perspectiva măsurilor de stimulare a economiei, au conturat deja, iar unele chiar au început să implementeze o strategie de ieșire din starea de urgență la nivel național, pe etape, multe axate pe retail, turism și IMM-uri. În ceea ce privește sectorul imobiliar, majoritatea țărilor europene și-au concentrat strategia inițială în jurul redeschiderii retailului în diverse forme, precum și a repornirii sistemului de învățământ.
Concentrarea pe IMM-uri este relevantă datorită structurii majorității economiilor europene, inclusiv a României. Microîntreprinderile și companiile mici și mijlocii reprezintă peste 99% din numărul total de întreprinderi din România și din Uniunea Europeană, generând în același timp două din trei locuri de muncă și puțin peste jumătate din valoarea adăugată brută. Așadar, deși companiile mai mici nu pot fi la fel de eficiente cum sunt corporațiile și multinaționalele în ceea ce privește valoarea adăugată, acestea sunt mai relevante din perspectiva impactului social.

Măsurile mențin distanțarea socială

Majoritatea planurilor de ieșire din starea de urgență, pe etape, prevăd redeschiderea magazinelor și punctelor de vânzare cu amănuntul, centrele de bricolaj, de grădinărit și de înfrumusețare fiind prioritare. În cea mai mare parte din cazuri, repornirea sectorului de HoReCa va urma la finalul lunii mai sau începutul lunii iunie, potrivit specialiștilor. Anumite țări europene au în același timp și o strategie privind redeschiderea unităților de învățământ, grădinițele fiind prioritizate în raport cu învățământul primar și secundar, ceea ce oferă părinților posibilitatea să revină la serviciu. În Europa de Sud, însă, inclusiv în România, planurile actuale prevăd redeschiderea unităților de învățământ în toamnă.

„Foarte puține țări au definit politici explicite pentru întoarcerea la birou sau au oferit îndrumări pentru utilizarea transportului în comun, cu excepția obligativității din multe țări de a folosi măști de protecție. Țările care au anunțat măsuri în acest sens impun limite privind numărul de persoane care pot călători în același timp prin mijloace de transport, pentru a menține distanțarea socială. Cu excepția Cehiei, granițele naționale rămân închise, iar călătoriile în țară sunt restricționate”, spune Laurentiu Lazar, managing partner la Colliers International.

Ieșirea din starea de urgență în Europa

Germania, Austria și Elveția sunt printre primele care au luat măsuri de revenire a economiei, iar în aceste țări se văd îmbunătățiri majore privind numărul de cazuri active de COVID-19, ceea ce susține strategia de ieșire din starea de urgență.

Alte țări învecinate, precum Danemarca, Cehia, Slovacia și Italia, au început de asemenea să aplice strategii etapizate de ieșire din starea de urgență, chiar dacă în ritmuri și circumstanțe diferite. Alte țări care înregistrează o aplanare a numărului de cazuri confirmate de COVID-19 și care adoptă măsuri pentru ieșirea din starea de urgență sunt din regiunea Europei Centrale și de Est, printre care Croația, Muntenegru, Lituania și Letonia. Israel se alătură, de asemenea, țărilor în această situație din EMEA.

România, sprijin direct pentru finanțarea
IMM-urilor

Una dintre cele mai importante măsuri luate de România pentru redresarea mediului de business a fost sprijinul direct pentru finanțarea IMM-urilor, microîntreprinderilor și întreprinderilor mici, măsură destul de recentă. În același timp, guvernul a permis companiilor care nu au datorii la bănci să solicite amânări la plata ratelor cu condiția să dețină un certificat emis de guvern care confirmă o scădere majoră a activității în martie, din cauza stării de urgență. De asemenea, plata anumitor taxe poate fi amânată, iar unele penalități pentru întârzieri la plata taxelor au fost anulate.

Autoritățile au decis și să acopere plata șomajului tehnic până la 75% din salariul mediu brut pentru persoanele a căror activitate nu a fost necesară în această perioadă, probabil cea mai accesată facilitate oferită până acum. Guvernul a promis că va susține o parte din plata salariilor și în perspectivă, dacă firmele vor reintroduce în activitate angajații aflați în șomaj tehnic, dar în prezent nu există clarificări. Deși cele mai multe măsuri au fost orientate către IMM-uri, oficialii au declarat, de asemenea, că vor oferi ajutor și pentru companii mai mari. Concret, pentru sectorul imobiliar, o nouă lege adoptată de Parlament, care trebuie ratificată de președinte, oferă proprietarilor de spații imobiliare posibilitatea să nu plătească impozit pe veniturile din chirii pe parcursul anului 2020, dacă reduc chiriile.

Măsuri de susținere a sectorului imobiliar în Europa

Unele dintre cele mai mari țări europene au luat măsuri economice ample pentru a-și proteja economia și inclusiv sectorul imobiliar. În Italia, un decret de lege din 18 martie prevede un credit fiscal – 60% din chiria din martie 2020 pentru magazine și buticuri, măsură care ar putea fi extinsă. În Franța, o lege protejează IMM-urile împotriva evacuării dacă nu pot face față plății chiriilor sau a taxelor de servicii, începând cu 12 martie, pe o perioadă de până la 2 luni după ieșirea din starea de urgență.

În Germania și Marea Britanie, guvernele au impus un moratoriu în ceea ce privește evacuările, în timp ce în Ungaria evacuările sunt suspendate până la sfârșitul stării de urgență. Alte țări, precum Grecia, au făcut eforturi pentru reducerea chiriilor, oferind de asemenea măsuri compensatorii proprietarilor, în timp ce, în Austria, au fost oferite subvenții pentru chirii de către stat dacă anumite condiții au fost îndeplinite.

Aproape toate țările au luat măsuri privind accesul la finanțare pentru IMM-uri și pentru companiile cele mai afectate. Marea Britanie, Germania, Italia, Franța și Austria au anunțat pachete estimate la zeci sau sute de miliarde de euro pentru a susține economia. De asemenea, majoritatea guvernelor au anunțat pachete de garanții de stat pentru plata împrumuturilor accesate, pentru a evita o înghețare completă a finanțării, cu consecințe grave în întreaga economie europeană.


Despre Colliers International

Colliers International Group Inc. (NASDAQ: CIGI) (TSX: CIGI) este unul dintre liderii globali în domeniul consultanței imobiliare și al managementului investițiilor. Cu operațiuni în 68 de țări, cei peste 15.000 de specialiști întreprinzători lucrează împreună pentru a oferi consultanță și servicii de specialitate pentru a maximiza valoarea proprietății pentru chiriași, proprietari și investitori. Timp de peste 25 de ani, echipa noastră experimentată de management, care deține aproximativ 40% din capitalul nostru, a oferit acționarilor profituri investiționale anuale de aproape 20%. În 2019, veniturile corporate au fost de peste 3 miliarde de dolari (3,5 miliarde de dolari inclusiv afiliații), cu active gestionate de 33 miliarde de dolari. Pentru mai multe detalii despre Colliers International puteți accesacorporate.colliers.com sau ne puteți urmări pe Twitter@Colliers șiLinkedIn.

Examene on-line în universități

0

Ministrul educației și cercetării, Monica Anisie, Consiliul Național al Rectorilor, Federația Națională Sindicală „Alma Mater” și asociațiile studențești au stabilit cadrul de lucru în sistemul universitar pentru perioada următoare:

– organizarea examenelor de semestru, de an și de finalizare a studiilor parțial în sistem on-line, pe baza autonomiei universitare; în situații excepționale, care impun prezența fizică a studenților, universitățile vor stabili și comunica modul de desfășurare a examenului, în condiții de siguranță pentru studenți și profesori

– accesul universităților la Sistemul Informatic Integrat al Învățământului din România (SIIIR) pentru a facilita procesul de admitere în sistem on-line în instituțiile de învățământ superior; universitățile pot verifica rezultatele obținute de candidați la bacalaureat, evitând prezența fizică și o serie de proceduri birocratice la înscrierea pentru admitere

– Ministerul Educației și Cercetării și Consiliul Național al Rectorilor au stabilit repartizarea fondurilor aprobate la rectificarea bugetară, drept cheltuială din sold destinată investițiilor și s-a convenit semnarea urgentă a  bugetelor rectificate ale universităților.

Monica Anisie, ministrul educației și cercetării: ,,În această perioadă, căutăm să simplificăm cât putem de mult modalitățile prin care absolvenții clasei a XII-a se pot înscrie la facultate, în condiții de siguranță. La fel de important este și procesul de învățare-evaluare on-line din universități și am încredere că toate instituțiile de învățământ superior vor sprijini accesul la educație al studenților”.

Sorin Mihai Cîmpeanu, președintele Consiliului Național al Rectorilor: ,,A fost o primă întâlnire directă a reprezentanților învățământului superior din România cu doamna ministru Monica Anisie, având ca subiect principal soluțiile pe care universitățile românești le iau în calcul în vederea finalizării anului universitar și organizării admiterii în condiții de siguranță pentru studenți și cadre didactice. Există susținerea Ministerului Educației și Cercetării în vederea asigurării cadrului legal de organizare a examenelor de semestru, de an și de finalizare a studiilor și împreună gândim varianta cea mai potrivită care să le permită tuturor studenților un acces echitabil la educație”.

Value of Europe’s Top 3 Exchanges Dropped 25% Amid Coronavirus Outbreak

0

Global stock markets have responded to the coronavirus outbreak with worrying volatility and sharp price drops, the worst in the last few decades. Despite central banks announcing coordinated efforts to ease the coronavirus effects, the last few months have witnessed the stock market’s losses counted in trillions of dollars.

The strong downsizing trend hit the European stock markets, as well, causing a substantial fall in their market capitalization value. According to data gathered by Finanso.se, the market cap of the three largest stock exchanges in Europe amounted to $8.1trn in March, or 25% less compared to the January figures.

Euronext Market Cap Fell to $3.6trn in March

At the beginning of this year, the three largest stock exchange markets in Europe hit $10.9trn value, revealed the Statista data. As the leading European exchange, Euronext accounted for 45% of that amount, with $4.8trn in market capitalization in January.

Euronext covers France, Belgium, The Netherlands, Ireland, Norway, Portugal, and the UK. Statistics show that by the end of 2019, the Euronext, Euronext Growth, and Euronext Access listed 1,220 companies, with a total of 40 initial public offerings that year. By value, IBM was the largest company listed on Euronext in 2019, with €244bn in market capitalization last year.

However, the coronavirus outbreak brought a sharp price fall on the leading European exchange, causing a market cap plunge of over $400bn in a month. Statistics indicate that between January and March, Euronext`s market cap fell around 25%.

London Stock Exchange Value Dropped for $1.1trn

The coronavirus outbreak followed after the slowest year for fundraising activity on the London stock market in more than a decade. As the second-largest stock exchange market in Europe and seventh globally, the London Stock Exchange ended the last year with $4.1trn value.

The 2019 data showed the number of companies listed in London decreased considerably over the years, falling from 2.429 in January 2015 to 2.024 in January 2020. Also, the number of IPOs plunged 60% in a year, dropping to only 36 in 2019. Although 2020 was expected to bring a new financial boost to London’s stock market with $27bn worth acquisition of financial data group Refinitiv, the coronavirus outbreak caused a new shock.

The total market value of all companies trading on the London Stock Exchange has suffered a massive hit during the first three months of 2020. Mostly due to a mass sell-off of shares caused by the fears surrounding the coronavirus. Statistics indicate that between December 2019 and March 2020, the market capitalization value plunged by $1.1bn.

As the third-largest stock exchange in Europe, Deutsche Börse also faced severe consequences of the coronavirus pandemic. In the last three months, the market capitalization of the German leading stock exchange fell from $2trn to $1.57trn value.

The full story can be read here: https://finanso.se/value-of-europes-top-3-exchanges-dropped-25-amid-coronavirus-outbreak/

Atenție la plecarea la muncă în străinătate

0

În contextul economic și social din această perioadă, Agenția Națională Împotriva Traficului de Persoane oferă o serie de îndrumări specializate, de urmat de către cei care manifestă interes pentru plecare la muncă în străinătate, atrăgând atenția că „persoanele care caută locuri și oportunități de muncă pentru a-și asigura veniturile necesare ar putea fi tentate să accepte aproape orice propunere pentru un loc de muncă, ceea ce îi poate face vulnerabili la capcanele traficanților. Aceștia vor profita întotdeauna de lipsa de informaţie, de nemulţumirea privind nivelul veniturilor și de credulitatea persoanelor, încercând să le transforme în victime, în scopul exploatării”.

Doriți să plecați la muncă în străinătate?

Agenția Națională Împotriva Traficului de Persoane vă reamintește:

Verificați temeinic, utilizând mai multe surse de informare (site-uri, Facebook – grupuri destinate locurilor de muncă, Registrul Comerțului etc.) firma la care urmează să vă angajați, precum și agenția de plasare a foței de muncă (dacă este cazul).

Înainte de părăsirea țării, semnați un contract de muncă în limba română sau într-o limbă pe care o cunoașteți foarte bine. Contractul trebuie să conțină clauze clare referitoare la activitățile pe care urmează să le desfășurați, programul de muncă, drepturile salariale, etc.

Refuzați orice angajament care ar putea duce ulterior la şantajarea dumneavoastră (plata unor servicii, a transportului, oferirea unor bani cu împrumut etc.).

Anunțați persoanele de încredere când, unde și cu cine urmează să plecați și stabiliți o parolă de urgență pe care să o folosiți în caz de pericol.

Notați coordonatele ambasadei sau ale misiunii diplomatice a României în țara de destinație sau datele de contact ale unei organizații anti-trafic din țara respectivă.

Dacă pe timpul călătoriei aveți suspiciuni, reţineți orice detalii privind traseul efectuat şi persoanele care vă însoțesc.

În cazul în care ajungeți din nefericire într-o împrejurare periculoasă, anunțați autoritățile (poliție, ambasadă) și informați orice persoană cu care intrați în contact despre situația în care vă aflați.

Mesajele campaniei online de prevenire a traficului de persoane „Jobul perfect – iluzie cu sens unic”

Campania urmărește creșterea gradului de informare și a capacității de autoprotecție a persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă, prin transmiterea unor informații și recomandări utile în procesul analizării diferitelor anunțuri. Mesajul campaniei este „Informează-te! Poți fi la un click distanță de a deveni o victimă a traficului de persoane.” și reprezintă o atenționare cu privire la importanța informării și verificării prealabile a unei oferte de muncă, pentru evitarea potențialelor pericole ce pot surveni din acceptarea acesteia. Mesajele anti-trafic ale campaniei sunt transmise prin intermediul platformei OLX și în mediul Facebook.

Există un tipar legat de astfel de anunțuri. Prin intermediul anunțurilor și al unui comportament specific, traficanții reușesc să atragă victimele în plasa exploatării:

  • Anunțul promite câștiguri substanțiale într-un timp scurt;
  • Nu solicită experiență în domeniu
  • Nu solicită anumite studii, cursuri sau cunoașterea limbii țării de destinație
  • Sarcinile de muncă nu sunt clar specificate
  • Compania/datele de contact ale angajatorului sunt vag prezentate sau nu pot fi clar regăsite în anunț
  • Plata transportului
  • Diferite oferte de lucru on-line si nu numai, de regulă însoțite de mențiuni precum: „open mind”, câștiguri rapide peste medie și activitate discretă – Videochat, asistentă personală
  • Căsătoria de conveniență
  • Plata unor servicii turistice în străinătate
  • Împrumutarea unor sume de bani.

Prin urmare, următorii indicatori de pericol pot semnaliza pregătirea unei situaţii de trafic de persoane:

  • plata transportului
  • sprijin pentru perfectarea documentelor
  • împrumutarea unor sume de bani pentru plata transportului, obţinerea documentelor, şedere etc.
  • propunerea de a pleca cu acte false
  • propunerea de a pleca cu viză turistică
  • perfectarea documentelor fără participarea ta şi într-un timp foarte scurt
  • ţinerea secretă a plecării faţă de rude, apropiaţi, prieteni etc.
  • sugestia de a nu spune adevărul la frontieră despre scopul plecării
  • lipsa unor condiţii pentru viitorul loc de muncă: experienţă, studii, cunoaşterea limbii ţării
  • intenţia de a fi deposedat de actele de identitate: acestea pot fi reţinute doar de oficialităţile de la frontieră, poliţie şi jandarmerie; nicio alta persoană nu are dreptul să le reţină
  • intenţia de a fi deposedat de telefonul mobil, tabletă, restricţionarea accesului la orice mijloc de legătură

Traficanţii vor profita întotdeauna de lipsa de informaţie, de disperarea pentru găsirea unui loc de muncă sau nemulţumirea privind nivelul veniturilor, de credulitatea, spiritul de aventură sau inconştienţa persoanelor pe care le vor transforma în victime.

Ți s-a facut o propunere pentru un loc de muncă? Ce ai de făcut?

  •  Verifică legalitatea firmei de intermediere a forței de muncă (certificatul de înregistrare eliberat de Registrul Comertului, statutul firmei, lista de firme acreditate de pe site-ul Inspectoratului Teritorial de Muncă al fiecărui județ etc.)
  • Verifică în detaliu firma angajatoare la care urmează să îți desfășori activitatea, atât pe site-urile de specialitate, cât și istoricul de pe rețelele de socializare (din grupurile destinate locurilor de muncă)
  • Pentru a lucra în străinătate ai nevoie de un contract de muncă sau de o invitație oficială de la un angajator din afara României. Începând cu 2009, cetățenii români pot munci pe teritoriul U.E fără invitație din partea unui angajator.
  • Nu părăsi niciodată țara fără un contract semnat cu firma angajatoare din străinătate! Contractul de munca trebuie intocmit in cel putin 2 exemplare si scris intr-o limba pe care o cunosti foarte bine (și în limba română).
  • Înainte de a semna contractul de muncă, pentru siguranță și dacă este posibil, consultă un jurist. Nu semna niciodată un document fără a-i cunoaște conținutul!
  • Angajatorul din afara României sau firma intermediară, de obicei, nu acoperă cheltuielile pentru obținerea pașaportului, vizei sau cheltuielile de transport, deci nu accepta aranjamente în contul firmei de intermediere sau plata altor comisioane! AGENTUL DE PLASARE nu are dreptul legal de a percepe tarif de mediere, comisioane sau alte taxe!
  • Viza turistică, de studii sau alt tip de viză nu iți dă dreptul să muncești legal. Angajarea având la bază o astfel de viză este ilegală și poți fi amendat/ă, arestat/ă, sau deportat/ă. În acest caz, angajatorul te poate manipula, impunându-ți să faci tot ceea ce dorește.
  • Interesează-te care este salariul mediu în țara în care ți se propune să lucrezi.
  • Verifică dacă salariul propus îți va permite să acoperi cheltuielile pe care le vei avea în țara respectivă (cazare, mâncare, haine).
  • Evită semnarea unui contract cu specificații evazive de genul: “și alte tipuri de activități” sau “toate activitățile la cererea angajatorului”.
  • Învață limba țării sau câteva cuvinte uzuale în limba țării de destinație pentru a cere ajutor dacă vei avea nevoie
  • Nu da nimănui actele tale de identitate sau alte documente importante
  • Nu accepta să perfectezi documentele și să ți se plătească drumul în credit sau cu împrumut.

Dacă pe timpul călătoriei ai suspiciuni…:

1. Reţine orice detalii privind traseul efectuat şi persoanele care te însoţesc

2. Reţine adresa şi numărul de telefon ale unei organizaţii anti-trafic, din ţara unde vei pleca

3. Reţine adresa şi numărul de telefon ale ambasadei sau consulatului din ţara de destinaţie.

Atentie!

Paşaportul sau alte documente privind identitatea pot fi reţinute doar de oficialităţile de la vamă sau poliţie. Nicio alta persoană nu are dreptul să le reţină.

În majoritatea cazurilor, victimele realizează pericolul doar în momentul în care sunt sechestrate şi/sau obligate să desfăşoare activităţi împotriva voinţei lor ori când nu primesc decât o mică parte din ce li s-a promis ca plată, invocându-se diferite motive.

Ieşirea din situaţia de trafic presupune:

  • 1. Să obţii şi să reţii orice informaţie privind locaţia în care te afli (adresă, telefon, nume etc.)
  • 2. Să informezi orice persoană cu care intri în contact că ești o victimă a traficului de persoane
  • 3. Să transmiţi un mesaj de ajutor către o rudă sau un prieten din ţară (prin telefon, e-mail etc.)
  • 4. Să încerci să pleci din locul în care te afli și să contactezi instituţiile sau persoanele care ți-ar putea oferi ajutor
  • 5. Să încerci să mergi la Poliţie, la Ambasada sau Consulatul Român din ţara în care te afli. Reprezentanţii acestor instituţii te pot ajuta să te întorci acasă
  • 6. Să apelezi gratuit linia telefonicăa ANITP.

În egală măsură, poate ca acum înțelegem că avem nevoie din ce în ce mai mare de coeziune. Poate că suntem foarte grăbiți când ieșim din casă ca să mergem la cumpărături și suntem preocupați mai mult de măsurile sanitare, grija zilei de mânie sau sărbătorile Pascale. Însă în aceste momente, oamenii cei mai vulnerabili, printre care și victimele traficului de persoane, sunt cei mai expuși și tratați cu cea mai mare lipsă de demnitate de către prădătorii cu chip de om. Este momentul să ne gândim și la aceștia și să anunțăm poliția, protecția copilului sau ONG-urile de specialitate dacă semnalați posibile cazuri de semeni traficați sau exploatați.

Cui te poti adresa pentru a ajuta o victima a traficului de persoane?

Politiei
– Misiunilor diplomatice ale României în străinătate
– Liniei Telverde a ANITP
– Organizațiilor neguvernamentale

În vederea preluării controlului total asupra victimelor şi parazitării extreme a acestora, în celelalte situații de recrutare decât cele prin intermediul anunțurilor, se poate observa următorul pattern în modul acestora de acţiune:

  • identificarea şi studierea vulnerabilităţilor, nevoilor şi dorinţelor viitoarei victime
  • câştigarea încrederii victimei şi a apropiaţilor (părinţilor, familiei, prietenilor), chiar îndrăgostirea
  • dovezi de prosperitate, generozitate, influenţă, succes social, putere
  • îndatorarea viitoarei victime, emoţional, financiar, moral etc.
  • accentuarea vulnerabilităţilor/breşelor (separării, certurilor sau neînţelegerilor cu apropiaţii)
  • apariţia unei oferte/oportunităţi cu necesitatea urgentării tuturor formalităţilor
  • pregătirea izolării: determinarea victimei să nu spună nimănui despre locul de destinaţie sau chiar să-şi mintă apropiaţii
  • determinarea victimei să nu aibă asupra ei mijloace care să-i asigure independenţa (bani, haine etc)
  • deposedarea de documentele de identitate şi de mijloacele de legătură cu apropiaţii sau autorităţile (telefon, internet etc.), ducerea acesteia într-un loc izolat
  • manipularea victimei folosindu-se de starea ei de dependenţă morală, financiară, emoţională (vulnerabilităţile existente + cele accentuate şi/sau nou create)
  • convingerea victimei că autorităţile nu ar interveni să o salveze
  • convingerea – constrângerea – compromiterea – îndatorarea – manipularea – ameninţarea (având acum la dispoziţie toate punctele sensibile ale victimei) în vederea exploatării
  • exploatarea efectivă (închirierea serviciilor) şi de multe ori revânzarea acesteia către alţi traficanţi.

Linde Gaz România: Mai multe spitale din țară trec acum printr-un proces accelerat de modernizarea instalațiilor de furnizare a oxigenului medicinal

0

București, 5 mai 2020 – Linde Gaz, unul dintre cei mai importanți furnizori de gaze industriale și medicinale din România, a montat, începând cu luna martie,un număr important de instalații de distribuție a oxigenului pentru tratarea pacienților cu afecțiuni respiratorii, în special cazuri Covid-19. Efortul personalului din producție și al echipelor de proiectare și montaj s-a intensificat pentru a putea asigura echipamentele și stocurile necesare de gaze medicinale lichefiate sau îmbuteliate pentru spitalele dințară.

„Am reușit să instalămîn timp recordrezervoare criogenice pentru oxigenmedicinal și instalații de distribuție la spitale desemnate centre de tratare COVID-19 . Secțiile ATIdin țară s-au pregătit și pentru o eventuală creștere bruscă a necesarului de oxigen pentru tratarea pacienților. Înțelegem preocuparea pentru asigurarea oxigenului medicinal pentru toți pacienții, reușind să oferim soluții adaptate nevoilor fiecărui spital care ne-a solicitat sprijinul”, a declarat Ciprian Islai, Director General Linde Gaz România.

„Am depus eforturi considerabile pentru asigurarea continuității în producția de oxigen medicinal lichefiat în stațiile de îmbuteliere. Procedurile de lucru și echipamentele de protecție au fost adaptate, punând pe primul loc siguranța personalului propriu, personalului medical și a pacienților. Pentru evitarea oricăror sincope în aprovizionarea continuă cu oxigen a spitalelor am pregătit un număr suplimentar de recipiente și am lansat o campanie de colectare a buteliilor de oxigen Linde de la clienții care nu au nevoie de stocuri în această perioadă”, a subliniatdirectorul general Linde Gaz România.

Linde Gaz România a oferit, în acest interval,servicii pentru extinderea rețelelor de distribuție a oxigenului pentru mai mult de zece centre medicale care tratează pacienți cu Covid-19, la care se adaugămontarea unor rezervoare suplimentare, dublarea capacităților de vaporizare sau suplimentarea numărului de butelii.

Compania a mai livrat peste 50 de ventilatoare mecanice simple către autorități, ONG-uri și firme implicate în susținerea eforturilor medicilor. Specialiștii Linde Gaz România au oferit în același timppersonalului medicalpregătirea necesară pentru utilizarea conformă a acestor echipamente.

Printre spitalele care au trecut printr-un proces de modernizare sau de suplimentare a instalațiilor de aprovizionare cu oxigen medical se numără: Institutul Național de Boli Infecțioase Prof. Dr. Matei Balș, Institutul de Pneumoftiziologie Marius Nasta, Spitalul Clinic Colentina, Spitalul Clinic de Boli Infecțioase Cluj-Napoca, Spitalul Clinic Județean de Urgențe Sf. Spiridon din Iași, Spitalul Clinic Județean de Urgență Târgu Mureș, Spitalul Județean de Urgență Slobozia, Secția de Boli Infecțioase a Spitalului Municipal Dr. Al. Simionescu Hunedoara sau Spitalul de Pneumoftiziologie din Bacău.

BestJobs: Ofertele pentru joburi de acasă au continuat să fie la mare căutare și în luna aprilie. Numărul de posturi remote disponibile a crescut cu 60%

0

București, 5 mai 2020. Pentru două luni la rând, cele mai multe căutări pe platforma bestjobs.ro au fost pentru joburi remote sau work from home, cu un volum total de peste 500.000 de căutări și în creștere cu aproximativ 40% față de luna martie a acestui an. În același timp, și numărul de joburi remote scoase la concurs de angajatori în luna aprilie a crescut cu 60% față de luna anterioară, în timp ce volumul de aplicări la acest tip de anunț a crescut și el considerabil, cu peste 75% față de aceeași perioadă a anului trecut.
Job-ul vedetă al lunii aprilie, care a strâns cele mai multe aplicări (1.362), vine de la platforma de anunțuri Olx.ro care a căutat să recruteze prin BestJobs moderatori anunțuri, cu desfășurarea activității de acasă.
Angajații din transporturi, financiar și inginerie au continuat să fie activi în căutarea unui nou loc de muncă și în luna aprilie, cu un volum total de căutări pentru aceste domenii de aproape 60.000. În același timp, luna trecută, se observă o creștere a interesului pentru un job nou din partea candidaților din industriile retail și call center pe fondul creșterii cu circa 40% a numărului de poziții deschise în aceste domenii, față de aceeași perioadă a anului trecut.
Enel, Genpact și Unifarm SA au atras cei mai mulți candidați în luna aprilie, cu aproape 8.000 de aplicanți
Și în luna aprilie candidații s-au uitat mai ales la companiile din zona de energie, BPO, farma și tehnologie. Printre companiile care au atras cei mai mulți candidați luna trecută se numără: Enel (3.124 candidați), Genpact (2.316 candidați), Unifarm SA (2.115 candidați), Olx Group (1.637 candidați), Vodafone (1.561 candidați) și Kaufland (1.330 candidați).

Romanian Software a lansat o aplicație care ajută firmele să facă scenarii de bugetare, în contextul crizei COVID-19

0

Romanian Software, unul dintre liderii pieței din România în dezvoltarea și implementarea de soluții software pentru departamentul de resurse umane, a lansat o aplicație care permite companiilor să facă diferite scenarii de bugetare și să gestioneze mai eficient fondurile de care dispun, în contextul crizei sanitare. Compania a investit peste 20.000 de euroîn dezvoltarea acestei noi funcționalități, banii provenind din fonduri proprii.

Aplicația îi ajută pe manageri să răspundă cu acuratețe la situații precum: „Ce economii faci în lunile în care angajații sunt în șomaj tehnic?”, „Cât din bugetul departamentului salvăm dacă înghețăm bonusurile?”, „Cum îți vor afecta bugetul eventualele reduceri de salarii sau concedierile colective?”, „Ce costuri implică reconfigurarea birourilor pentru a permite distanțarea fizică?”.

Victor Dragomirescu – CEO Romanian Software

„Ne-am gândit la provocările cărora companiile trebuie să le găsească rapid rezolvare și am creat o aplicație care să le ajute să facă toate scenariile de bugetare posibile și să ia decizii inteligente de business. Este un instrument complex, dar intuitiv, ușor de adaptat nevoilor diferitelor organizații din domeniile: bancar, construcții, energie, industrie alimentară, media, servicii, producție, distribuție sau din zona instituțiilor publice”, a declarat Victor Dragomirescu, directorul general al Romanian Software.

Prin aplicația de bugetare, companiile își pot construi bugetul în avans sau, în funcție de contextul economic curent, își pot recalcula bugetele în conformitate cu noile obiective de business. Odată ce utilizatorul s-a autentificat în aplicație, scenariile de tipul “what if” se fac simplu, prin introducerea datelor în sistem. Astfel, utilizatorii pot calcula cheltuielile cu măririle de salarii, acordarea de bonusuri, sporuri, beneficii sau pot vedea cum sunt impactate resursele companiei de angajările noi, introducerea șomajului tehnic sau de încetarea unor contracte de muncă. Aplicația lucrează cu datele actualizate ale companiilor și face scenarii de bugetare pe departamente și centre de costuri, pentru diferite perioade de timp.

„Calcularea bugetului este esențială în orice companie, indiferent dacă ne referim la alocarea resurselor, evaluarea performanțelor sau la dezvoltarea unor noi strategii de business. Pentru că este un proces de calcul complex, care consumă mult timp, companiile obișnuiesc să îl facă trimestrial sau anual. Cu aplicația dezvoltată de Romanian Software, proiecțiile pentru bugetarea costurilor salariale și operaționale se pot face mai des și punctual, pe departamente sau centre de costuri”, a explicat Victor Dragomirescu.

Aplicația de bugetare le oferă astfel un avantaj companiilor, mai ales în situații imprevizibile, așa cum este cazul pandemiei actuale. În prezent, managerii sunt obligați să ia rapid decizii pentru a gestiona criza și pentru a-și securiza business-urile și angajații. Aplicația dezvoltată de Romanian Software ajută companiile să facă toate scenariile de bugetare posibile și să își recalibreze afacerile pentru a nu bloca activitatea. „Am creat acest software ținând cont de măsurile luate în piața muncii pentru a proteja salariații, odată cu declanșarea stării de urgență, astfel că angajatorii pot face inclusiv scenarii legate de introducerea șomajului tehnic”, a adăugat directorul general al Romanian Software.

Aplicația de bugetare este integrată în platforma de HR colorful.hr și poate fi testată gratuit timp de 30 de zile. În prezent, platforma colorful.hr este folosită de mai bine de 600 de companii și de peste 3.000 de manageri și specialiști HR. Romanian Software procesează datele a peste 250.000 de angajați din România.

Chiar și în această perioada de criză, Romanian Software investește în tehnologie de ultimă generație și dezvoltă funcționalități și aplicații noi, capabile să preia cât mai multe activități de la specialiștii HR, pentru ca aceștia să își rezolve eficient sarcinile de serviciu, chiar și când lucrează de acasă. Compania va lansa în curând un asistent virtual care ajută salariații să solicite adeverințe și să depună cereri de concediu, oricând, de oriunde, nemaifiind necesară interacțiunea umană. Acest chatbot inteligent are ca principal scop facilitarea lucrului de la distanță pentru departamentele de resurse umane în relația cu angajații. Mai exact, prin intermediul său, departamentele de HR se degrevează de sarcinile mici, repetitive, care le consumă mult timp, cum ar fi eliberarea și înmânarea adeverințelor, aprobatul cererilor de concediu și ținerea evidenței angajaților aflați în proiecte versus cei aflați în concedii, iar salariații primesc mai rapid răspunsurile și documentele care le sunt necesare.

„Lucrăm la un asistent virtual pentru că vrem să venim în sprijinul companiilor interesate să le ofere angajaților experiențe mai bune chiar și acum, când lucrează de acasă, fără să fie nevoie să mai dea mailuri, telefoane sau să se deplaseze la birou. Soluțiile dezvoltate de noi până acum automatizează o bună parte din munca departamentelor de resurse umane, iar acest chatbot vine ca un ajutor în această perioadă, când majoritatea angajaților lucrează de acasă, iar interacțiunea umană trebuie redusă la minimum”, a mai spus Victor Dragomirescu.

DIGITAL TRANSFORMATION CONFERENCE in ENERGY & UTILITIES

0

Conferinta online 7 mai, 14.30-16.30 (ora Romaniei)

Publicatia The Diplomat-Bucharest va organiza in data de 7 Mai 2020, intre orele 14.30 -16.30 (Ora Romaniei) conferinta online  DIGITAL TRANSFORMATION CONFERENCE ENERGY & UTILITIES

Conferinta desfasurata in limba romana, este dedicata transformarii digitale si perspectivei noilor tehnologii cu aplicabilitate in zona de energie si utilitati:  analiza datelor, smart metering, IoT, omnichanneling, noul comportament al consumatorului in era digitala, aplicatii practice, studii de caz si impact ale transformarii digitale in cadrul companiilor din domeniu, reglementari ale preturilor in noul context in domeniul energetic.

Evenimentul a beneficiat de sprijnul Gold Partners Siemens, MET, Horwath & Partners, Kaspersky, SAS, Partenerilor Sea One si Wave, si institutiilor partenere ANRE, CIO Council, ANIS, Consiliul Concurentei, Asociatia Companiilor de Utilitati din Energie (ACUE), Asociatia Furnizorilor de Energie Electrica din Romania (AFEER), Asociatia Romana pentru Promovarea Eficientei Energetice (ARPEE), Consiliul International al Marilor Retele Electrice CNR-CIGRE, ClujIT si World Energy Council – Comitetul National Roman.

Conferinta online reuneste specialisti, reprezentanti ai autoritatilor si specialisti din domeniul energiei si al utilitatilor, dar si dezoltatori si furnizori de solutii si tehnologii cu aplicabilitate in domenul energetic.

Discutiile din cadrul evenimentului vor fi moderate de Valeriu Binig, Director, Regulatory and Antitrust, Enel, alaturi de un panel format din specialistii: Maria Manicuta, Director Tarife Retea ANRE, Cristian Secosan, CEO Siemens Romania and Moldova, Bogdan Cornigeanu, Chief Operating Officer, MET Romania Energy, Mircea-Toma Modran, Chief Information Officer, Electrica, Vlad Gheorghe, Senior Project Manager, Horváth & Partners Management Consultants, Bogdan Pismicenco, Territory Sales Manager – Romania, Bulgaria & Republic of Moldova, Kaspersky, Stefan Baciu, Country Sales Leader, Romania & Rep. Moldova SAS, Yugo Neumorni, President of CIO Council Romania, CyberSecurity Council Chairman at European CIO Association

Agenda evenimentului va aduce in discutie atat teme de actualitate cat si studii de caz, impactul si modul de aplicare a solutiilor de tehnologie in cadrul companiilor.

  • Reglementari si date actualizate de legislatie din domeniul energetic
  • Green Deal 2020
  • Solutiile de inovare si noile tehnologii utilizate in domeniu
  • Smart Grid
  • Protectia datelor si securitatea cibernetica
  • Noul comportament al consumatorului in Romania, tendinte si modalitatile in care companiile vin in intampinarea clientilor finali cu solutii actualizate.

Seria de evenimente The Diplomat-Bucharest e-conferences isi propune sa vina in spriiinul comunitatii de afaceri si a sectorului energetic cu un produs media actualizat, adaptat la nevole actuale de informare si care sa sprijine in aceasta perioada provocarile impuse de situatia globala.

Mai multe detalii aici