Acordul post-Brexit se lasă așteptat, deși perioada de tranziție expiră curând. Ce se schimbă din 2021?

Material de opinie de Vlad Boeriu, Partener Coordonator Servicii Fiscale și Juridice, Deloitte România

Retragerea Marii Britanii din Uniunea Europeană (UE), deși pare tot mai aproape de finalizare, continuă să creeze confuzie cu privire la regulile după care se vor derula, după 1 ianuarie 2021, relațiile dintre cele două entități pe toate palierele, de la cele care afectează cetățenii țărilor implicate, la cele comerciale sau administrative. Acordul post-Brexit dintre UE și Marea Britanie, care ar trebui să clarifice lucrurile, încă se negociază, în ciuda faptului că termenul limită este foarte aproape. Din acest considerent, cel puțin din punctul de vedere al relațiilor comerciale, este esențial ca toate societățile să se pregătească pentru schimbări profunde și să finalizeze toate măsurile administrative necesare înainte de 31 decembrie 2020.

Acordul de retragere a Marii Britanii din UE, convenit în urmă cu un an și intrat în vigoare la 1 februarie 2020, prevede o perioadă de tranziție, până la finalul acestui an, în care regulile comerciale și cele privind piața muncii rămân neschimbate. În acest timp, cele două părți s-au angajat să ajungă la un acord de parteneriat economic „amplu și echilibrat”, care să faciliteze comerțul și investițiile între părți după finalizarea perioadei de tranziție. În practică, însă, negocierile avansează lent și nu sunt lipsite de tensiuni.

În cea mai recentă întâlnire, care a avut loc la jumătatea lunii octombrie, reprezentanții celor două tabere au admis că textul acordului privind viitoarele relații trebuie să fie gata în timp util, având în vedere procedurile complexe pe care trebuie să le urmeze, inclusiv ratificarea Parlamentului European și a tuturor parlamentelor statelor membre. În caz contrar, dacă Londra și Bruxelles-ul nu vor ajunge la un acord post-Brexit, începând cu data de 1 ianuarie 2021, legăturile comerciale între cele două părți se vor desfășura după procedura urmată în prezent de UE cu orice alt stat terț.

Cu sau fără acord, regulile se schimbă

Așadar, regulile care se vor aplica de anul viitor nu sunt definitivate, însă, dincolo de rezultatul acestor negocieri, un lucru este cert: decizia Regatului Unit de a se retrage din piața unică a UE și din uniunea vamală și de a pune capăt liberei circulații a persoanelor, a bunurilor și a serviciilor cu UE de la 31 decembrie 2020 presupune o schimbare semnificativă în relația dintre societățile ambelor părți după această dată. Chiar dacă se ajunge la un acord de parteneriat, relațiile se schimbă, în special în ce privește piața unică a UE, uniunea vamală, domeniul TVA și cel al accizelor. Acest lucru se va aplica în ambele direcții, și anume dinspre Marea Britanie înspre Uniune și invers.

Sfârșitul perioadei de tranziție va afecta în mod semnificativ atât administrațiile publice din statele membre UE, cât și operatorii economici și cetățenii, fiind necesară pregătirea adecvată și în timp util pentru a evita orice blocaje sau obstacole nedorite și pentru a asigura continuitatea fluxurilor comerciale cu Marea Britanie.

Cum sunt afectate companiile din România

Pentru societățile comerciale din România implicate în operațiuni de export şi/sau import cu parteneri din Marea Britanie, sfârșitul perioadei de tranziție va aduce modificări administrative în domenii precum comerțul cu bunuri (formalități, verificări și controale vamale; regimul vamal; reguli de origine; regimul de taxare și impozitare pentru importul și exportul de bunuri – taxe vamale, TVA, accize), comerțul cu servicii (servicii financiare; servicii de transport; recunoașterea calificărilor profesionale) sau transferuri de date și protecția datelor cu caracter personal.

Spre exemplu, în privința taxei pe valoarea adăugată (TVA), Brexit-ul are numeroase consecințe, de la schimbarea regulilor privind aplicarea taxei în vamă (tranzacția nu va mai fi considerată intracomunitară, ci extracomunitară), la înregistrarea companiilor în scop de TVA. În această privință,companiile stabilite în Marea Britanie, înregistrate în România în scop de TVA, care intenționează să își continue activitățile, trebuie să știe că vor fi obligate să numească în România un reprezentant fiscal care să se ocupe de aceste formalități.

Dar implicațiile Brexit-uluinu se vor resimți doar în relațiile comerciale, ci și în piața muncii, fie că vorbim de cetățenii britanici care activează în România sau de românii care lucrează în Marea Britanie, atât prin prisma documentelor necesare desfășurării activității, cât și a contribuțiilor sociale și beneficiilor aferente.

Și exemplele pot continua, pe tipuri de tranzacții sau domenii de activitate. Ce este esențial, însă, de reținut este termenul de 31 decembrie 2020, după care regulile jocului dintre Uniunea Europeană și Marea Britanie vor fi altele decât cele după care ne-am ghidat în toți acești ani, de când România este membră a Uniunii Europene. Și, pentru că regulile încă nu sunt clare, iar timpul este foarte scurt, trebuie să ne pregătim temeinic.

Colliers: Aproape o treime dintre retaileri au avut vânzări similare sau mai mari comparativ cu 2019, deși 85% dintre aceștia au înregistrat o scădere a traficului anul acesta

0

Retailul a fost probabil unul dintre cele mai afectate segmente ale sectorului imobiliar, având în vedere blocajul din timpul stării de urgență, dar acum consumul este deja peste nivelul maxim înregistrat înaintea crizei, deși într-o structură diferită. Toți jucătorii din retail, care au și vânzări online, se așteaptă ca acest canal să genereze un procent mai mare din cifra de afaceri în 2020 comparativ cu 2019, un sfert dintre respondenți estimând creșteri chiar și de peste 50%, potrivit unui sondaj realizat de Divizia Retail a Colliers International, în rândul a peste 40 de chiriași și proprietari din sectorul de retail din România.

Pentru majoritatea respondenților (85%), traficul din magazine a fost mai mic în al treilea trimestru comparativ cu aceeași perioadă din 2019, unii raportând scăderi și de 40% a numărului de clienți care au intrat în magazine în ultimele luni, cifre mai mult sau mai puțin în linie cu alte valori cum ar fi Indicatorii Google de mobilitate, care arată că traficul din toate zonele de retail și de divertisment a fost, în medie, cu cel puțin 20% sub indicele de referință stabilit în septembrie. Cu toate acestea, 15% dintre respondenți, cu activitate în principal în domenii precum alimentație, discount sau decorațiuni interioare, au observat o creștere sau menținerea la nivel constant a traficului de la an la an.

În ceea ce privește vânzările, 27% dintre respondenți au declarat că vânzările din perioada iulie-septembrie au crescut sau au rămas la un nivel similar celor din aceeași perioadă a anului trecut, ceea ce înseamnă că, deși mai puțini oameni intră în centrele comerciale, ei cheltuiesc mai mult acum într-o sesiune de cumpărături decât în ​​trecut. De asemenea, retailerii prezenți mai degrabă în unități de tip retail park au fost mai puțin afectați, reușind să mențină traficul și vânzările la un nivel mai ridicat.

Pe fondul stării de urgență, când magazinele au fost închise, 42% dintre retaileri se așteaptă ca cifra de afaceri din 2020 să fie mai mică decât în ​​2019 cu 30 până la 50%. Cu toate acestea, există și categorii de retaileri care au fost mai puțin afectați și se așteaptă ca volumul total al vânzărilor să crească în 2020, precum cei din zona de retail alimentar (hipermarketuri/supermarketuri), bricolaj, decorațiuni pentru casă sau articole sportive. Mai mult, companiile caută canale alternative pentru a-și crește vânzările, rezultatele sondajului Colliers arătând că 1 din 2 retaileri dorește să își sporească prezența online, doar 10% dintre respondenți doresc să-și reducă prezența în mediul offline, în timp ce majoritatea se concentrează pe vânzări omnichannel și pe o combinație între serviciile din magazin și cele online. De asemenea, majoritatea retailerilor cu planuri de expansiune intenționează să-și extindă prezența în parcurile de retail și în centrele comerciale dominante.

„Dinamica vânzărilor online este destul de impresionantă: cel puțin una din patru companii cu prezență online se așteaptă la o creștere a vânzărilor de cel puțin 50% prin acest canal. În general, retailerii de fashion se numără printre cei mai susceptibili să se aștepte la creșteri accentuate ale vânzărilor online, dar asta nu înseamnă că alte sectoare rămân în urmă. Mai mult, diversitatea va fi probabil noua tendință, întrucât retailerii și proprietarii de spații de retail își pot direcționa interesul către proiectele bazate pe proximitate sau către parcuri de retail și, într-o oarecare măsură, către retailul stradal. Per ansamblu, următorii câțiva ani vor fi cu siguranță interesanți și, cel mai probabil, vom vedea noi concepte de magazine și/sau noi moduri de operare după adaptarea la noua realitate”, spune Simina Niculiță (foto), Partner & Head of Retail Agency la Colliers International.

Ponderea retailerilor care raportează o cifră de afaceri totală mai mică de 5% din comerțul electronic este aproape la jumătate, pe baza estimărilor companiilor, doar 36% dintre respondenți așteptând un impact oarecum limitat asupra veniturilor lor  din vânzările online în 2020. Pe de altă parte, numărul companiilor care speră ca online-ul să genereze cel puțin 20% din veniturile lor a crescut la 30% dintre respondenți, de la 21% în sondajul similar desfășurat de Colliers la începutul acestui an.

În ceea ce privește chiriile, majoritatea chiriașilor din spațiile de retail se așteaptă la o scădere a chiriilor anul viitor, ceea ce ar putea sugera că speră la o modalitate prin care să împartă efectele acestui an dificil cu proprietarii de spații de retail și să primească sprijin până când vânzările și traficul vor reveni la normal. De partea proprietarilor de spații de retail, aproape 90% așteaptă ca veniturile să rămână constante sau chiar să crească, potrivit sondajului Colliers privind estimările pentru venitul operațional în 2021, pe fondul menținerii operațiunilor pe tot parcursul anului și scăderii numărului de retaileri care au nevoie pe termen scurt de reducerea chiriei.

În general, jucătorii din segmentul de retail par a fi puțin mai pesimiști decât cei din alte segmente ale pieței imobiliare, cum ar fi birourile sau industrialul, dar acest lucru se explică prin impactul pe care pandemia l-a avut asupra acestui sector. Astfel, 2 din 3 respondenți se așteaptă să revină la un nivel satisfăcător al afacerilor lor până la sfârșitul anului 2021.

Despre Colliers International

Colliers International Group Inc. (NASDAQ: CIGI) (TSX: CIGI) este unul dintre liderii globali în domeniul consultanței imobiliare și al managementului investițiilor. Cu operațiuni în 68 de țări, cei peste 15.000 de specialiști întreprinzători lucrează împreună pentru a oferi consultanță și servicii de specialitate pentru a maximiza valoarea proprietății pentru chiriași, proprietari și investitori. Timp de peste 25 de ani, echipa noastră experimentată de management, care deține aproximativ 40% din capitalul nostru, a oferit acționarilor profituri investiționale anuale de aproape 20%. În 2019, veniturile corporate au fost de peste 3 miliarde de dolari (3,5 miliarde de dolari inclusiv afiliații), cu active gestionate de 33 miliarde de dolari. Pentru mai multe detalii despre Colliers International puteți accesa corporate.colliers.com sau ne puteți urmări pe Twitter @Colliers și LinkedIn.

Sondaj BestJobs: Angajatorii se așteaptă ca angajații să învețe rapid noi abilități și să fie dispuși să preia task-uri noi. Salariile se mențin la un nivel similar cu perioada anterioară declanșării pandemiei

0

București, 3 noiembrie 2020. Trei din cinci angajatori români (58,2%) se așteaptă ca în această perioadă dificilă, generată de pandemia de Covid-19, angajații să dezvolte rapid noi abilități, cum ar fi cele digitale, potrivit unui sondaj efectuat de platforma de recrutare BestJobs, iar alți aproape 51% mizează pe disponibilitatea salariaților de a prelua și alte responsabilități decât cele din fișa postului.

Comparativ cu perioada anterioară Covid-19, pentru 44,5% dintre companii contează acum mai ales flexibilitatea celor din echipă privind responsabilitățile pe care le au, în timp ce 36% dintre angajatori se așteaptă la o adaptabilitate mai mare a acestora la schimbările prin care trece compania. De altfel, 40% dintre companiile respondente la sondajul BestJobs spun că păstrează echipa intactă în perioada următoare, în timp ce 27% vorbesc despre restrângere de activitate și disponibilizări de până la maxim 10% din personal.

În ceea ce privește evoluția numărul de angajați din martie, de când a început criza Covid-19, și până în prezent, aproape două treimi dintre companiile sondate (64%) spun că și-au menținut același număr de angajați sau chiar au mărit echipa (18%) pe fondul creșterii anumitor activități din companie.

În rândul candidaților pentru poziții noi, principalele abilități și competențe pe care companiile le caută și pe care pun mai mult accent sunt adaptarea la contextul actual al pieței muncii și al companiei (64,54%), ușurința în a se integra mai rapid în echipă, în contextul limitării interacțiunii sociale (53%), flexibilitate în ceea ce privește locul de desfășurare al activității, de la sediul companiei sau de acasă (31%), dar și abilități antreprenoriale (28%) sau competențe noi (21%).

Interviurile de angajare se desfășoară și ele preponderent online (70%), iar în acest context angajatorii români observă că interesul candidaților a crescut, fiind înregistrate cu până la 48% mai multe aplicări la joburi, față de perioada ianuarie-martie.

Salariile se mențin la un nivel similar cu perioada anterioară declanșării pandemiei

În cea mai complicată perioadă de după criza financiară din 2009, 57% dintre companii spun că nivelul salarial s-a păstrat, comparativ cu perioada anterioară declanșării pandemiei de coronavirus.

Mai bine de jumătate dintre companii spun însă că nu vor adăuga noi beneficii extrasalariale în această perioadă, în timp ce 12% dintre respondenți oferă salariaților noi beneficii, precum ședințe de coaching pentru dezvoltarea personală și profesională.

Sondajul a fost efectuat în perioada 01-22 octombrie 2020, pe un eșantion de 220 companii mici, medii și mari din România.

Despre BestJobs

BestJobs este una dintre cele mai importante platforme de recrutare online din România. Cu o experiență de peste 18 ani în domeniu, BestJobs a fost implicată în transformarea și inovarea industriei de recrutare online și integrează astăzi tehnologii digitale de ultimă generație pentru a oferi cele mai eficiente soluții de angajare. Cu un număr de peste 2,5 milioane de profesioniști conectați la piața muncii și peste 25.000 de joburi active în orice moment, atât în țară, cât și în străinătate, BestJobs creează conexiuni între toți cei care vor să găsească un job mai bun și angajatorii care caută noi talente.

Achiziții centralizate și descentralizate pentru educație, la zi

0

Situația achizițiilor centralizate și descentralizate în beneficiul procesului de educație și formare este prezentată de Ministerul Educației și Cercetării într-un raport cu date la nivelul lunii octombrie 2020, cu sublinierea că „în contextul modificării paradigmei de organizare a procesului didactic în anul școlar 2020-2021, Guvernul României sprijină sistemul național de educație prin alocarea de fonduri substanțiale pe două mari paliere:

  • achiziția de echipamente/dispozitive electronice pentru susținerea procesului de predare/învățare online, alternativă la sistemul clasic, față în față, suspendat acolo unde situația epidemiologică impune acest lucru;
  • achiziția de măști/echipamente de protecție medicală pentru combaterea răspândirii SARS-CoV-2 în mediul școlar și asigurarea unui climat sanitar propice desfășurării activității, în funcție de scenariile adoptate de unitățile de învățământ”.

Ministerul Educației și Cercetării prezintă sintetic modalitatea de distribuire a fondurilor destinate sistemului de educație (în egală măsură, sume repartizate Ministerului Educației și Cercetării sau altor instituții centrale/locale), precum și o diagramă la zi în ceea ce privește utilizarea acestor fonduri, în funcție de calendarele procedurilor de achiziție. 

Acordul post-Brexit se lasă așteptat, deși perioada de tranziție expiră curând. Ce se schimbă din 2021?

Material de opinie de Vlad Boeriu (foto), Partener Coordonator Servicii Fiscale și Juridice, Deloitte România

Retragerea Marii Britanii din Uniunea Europeană (UE), deși pare tot mai aproape de finalizare, continuă să creeze confuzie cu privire la regulile după care se vor derula, după 1 ianuarie 2021, relațiile dintre cele două entități pe toate palierele, de la cele care afectează cetățenii țărilor implicate, la cele comerciale sau administrative. Acordul post-Brexit dintre UE și Marea Britanie, care ar trebui să clarifice lucrurile, încă se negociază, în ciuda faptului că termenul limită este foarte aproape. Din acest considerent, cel puțin din punctul de vedere al relațiilor comerciale, este esențial ca toate societățile să se pregătească pentru schimbări profunde și să finalizeze toate măsurile administrative necesare înainte de 31 decembrie 2020.

Acordul de retragere a Marii Britanii din UE, convenit în urmă cu un an și intrat în vigoare la 1 februarie 2020, prevede o perioadă de tranziție, până la finalul acestui an, în care regulile comerciale și cele privind piața muncii rămân neschimbate. În acest timp, cele două părți s-au angajat să ajungă la un acord de parteneriat economic „amplu și echilibrat”, care să faciliteze comerțul și investițiile între părți după finalizarea perioadei de tranziție. În practică, însă, negocierile avansează lent și nu sunt lipsite de tensiuni.

În cea mai recentă întâlnire, care a avut loc la jumătatea lunii octombrie, reprezentanții celor două tabere au admis că textul acordului privind viitoarele relații trebuie să fie gata în timp util, având în vedere procedurile complexe pe care trebuie să le urmeze, inclusiv ratificarea Parlamentului European și a tuturor parlamentelor statelor membre. În caz contrar, dacă Londra și Bruxelles-ul nu vor ajunge la un acord post-Brexit, începând cu data de 1 ianuarie 2021, legăturile comerciale între cele două părți se vor desfășura după procedura urmată în prezent de UE cu orice alt stat terț.

Cu sau fără acord, regulile se schimbă

Așadar, regulile care se vor aplica de anul viitor nu sunt definitivate, însă, dincolo de rezultatul acestor negocieri, un lucru este cert: decizia Regatului Unit de a se retrage din piața unică a UE și din uniunea vamală și de a pune capăt liberei circulații a persoanelor, a bunurilor și a serviciilor cu UE de la 31 decembrie 2020 presupune o schimbare semnificativă în relația dintre societățile ambelor părți după această dată. Chiar dacă se ajunge la un acord de parteneriat, relațiile se schimbă, în special în ce privește piața unică a UE, uniunea vamală, domeniul TVA și cel al accizelor. Acest lucru se va aplica în ambele direcții, și anume dinspre Marea Britanie înspre Uniune și invers.

Sfârșitul perioadei de tranziție va afecta în mod semnificativ atât administrațiile publice din statele membre UE, cât și operatorii economici și cetățenii, fiind necesară pregătirea adecvată și în timp util pentru a evita orice blocaje sau obstacole nedorite și pentru a asigura continuitatea fluxurilor comerciale cu Marea Britanie.

Cum sunt afectate companiile din România

Pentru societățile comerciale din România implicate în operațiuni de export şi/sau import cu parteneri din Marea Britanie, sfârșitul perioadei de tranziție va aduce modificări administrative în domenii precum comerțul cu bunuri (formalități, verificări și controale vamale; regimul vamal; reguli de origine; regimul de taxare și impozitare pentru importul și exportul de bunuri – taxe vamale, TVA, accize), comerțul cu servicii (servicii financiare; servicii de transport; recunoașterea calificărilor profesionale) sau transferuri de date și protecția datelor cu caracter personal.

Spre exemplu, în privința taxei pe valoarea adăugată (TVA), Brexit-ul are numeroase consecințe, de la schimbarea regulilor privind aplicarea taxei în vamă (tranzacția nu va mai fi considerată intracomunitară, ci extracomunitară), la înregistrarea companiilor în scop de TVA. În această privință,companiile stabilite în Marea Britanie, înregistrate în România în scop de TVA, care intenționează să își continue activitățile, trebuie să știe că vor fi obligate să numească în România un reprezentant fiscal care să se ocupe de aceste formalități.

Dar implicațiile Brexit-ului nu se vor resimți doar în relațiile comerciale, ci și în piața muncii, fie că vorbim de cetățenii britanici care activează în România sau de românii care lucrează în Marea Britanie, atât prin prisma documentelor necesare desfășurării activității, cât și a contribuțiilor sociale și beneficiilor aferente.

Și exemplele pot continua, pe tipuri de tranzacții sau domenii de activitate. Ce este esențial, însă, de reținut este termenul de 31 decembrie 2020, după care regulile jocului dintre Uniunea Europeană și Marea Britanie vor fi altele decât cele după care ne-am ghidat în toți acești ani, de când România este membră a Uniunii Europene. Și, pentru că regulile încă nu sunt clare, iar timpul este foarte scurt, trebuie să ne pregătim temeinic.

ASF: Curtea de Apel București respinge contestația Euroins

0

Curtea de Apel București, prin hotărârea din data de 2.11.2020, pronunțată în dosarul nr. 5495/2/2020, a respins ca nefondată cererea Societății Euroins Asigurare-Reasigurare S.A. cu privire la suspendarea aplicării sancțiunilor și măsurilor dispuse de către Autoritatea de Supraveghere Financiară prin Decizia A.S.F. nr. 1137/28.09.2020.

În urma activității de supraveghere realizată asupra elementelor incluse în raportările transmise de societate pentru data de 30 iunie 2020, Euroins Asigurare-Reasigurare S.A. a fost sancționată cu o amendă de 1,5 milioane de lei, ca urmare a constatării unei serii de deficiențe cu privire la modul de calcul al rezervelor tehnice constituite, în conformitate cu cerințele legislației Solvabilitate II (Legea nr. 237/2015), precum și cu privire la modul de determinare și de raportare a elementelor de fonduri proprii de bază ce acoperă cerința de capital de solvabilitate și cerința minimă de capital.

În plus, societatea are obligația de a transmite Autorității de Supraveghere Financiară un plan de finanțare și de redresare în vederea restabilirii indicatorilor de solvabilitate, în conformitate cu prevederile legii. De asemenea, potrivit deciziei societatea trebuie să revizuiască tarifele de primă RCA, având în vedere deficiențele constatate, în termen de 90 de zile de la data comunicării deciziei.

Reamintim totodată că în dosarul nr. 5405/2/2020, prin Hotărârea nr. 1075/26.10.2020, instanța a respins ca neîntemeiată cererea de suspendare a executării Deciziei A.S.F. nr. 1139/28.09.2020 (de sancționare cu amendă în cuantum de 100.000 lei și retragerea aprobării doamnei Milena Guentcheva din funcția de Director Executiv al societății Euroins S.A.). Ca urmare a soluției pronunțate de instanță, Decizia A.S.F. nr. 1139/28.09.2020 continuă să își producă efectele.

V. Hancaș, Kaufland România: 66 de bani din fiecare leu achitat la casa de marcat merge în buzunarul unui partener român

0

Ponderea produselor autohtone în rețeaua Kaufland România este de 70%, iar 66 de bani din fiecare leu achitat la casa de marcat merge în buzunarul unui partener român, a declarat la BucharestFoodSummit Valer Hancaș, Corporate Affairs&Communication Director – Kaufland Romania & Moldova.

Retailerul lucrează cu câteva mii de producători locali, constituind o rampă de lansare pentru mulți dintre ei nu doar pentru piața internă, cât și la extern. În  magazinele Kaufland Germania pot fi găsite pe rafturi circa 50 de branduri românești, iar în cele din Bulgaria 30 branduri românești. Un producător de paste gluten free din Satu Mare își vinde marfa în toate cele 8 țări unde Kaufland este prezent și sunt doar câteva exemple.

„66 de bani din fiecare leu achitat la casa de marcat la Kaufland merge în buzunarul unui partener român. Valoarea acestor 66 de bani de la fiecare, vizavi de ponderea cifrei de afaceri pe care o avem, este de 1,8 miliarde de euro, care în 2019 s-au dus de la Kaufland România pentru plata facturilor partenerilor români”, a declarat Valer Hancaș.

Kaufland România, liderul pieței de retail alimentar, a raportat pentru anul 2019 o cifră de afaceri de aproape 11,8 miliarde lei, mai mare cu 9% față de anul anterior și un profit net de 847,66 milioane lei, cu 7,5%, mai ridicat. În ultimii ani, în România a fost înregistrat un profit mediu de circa 6% din cifra de afaceri, comparativ cu  cca 3,2% la nivel internațional, a mai precizat Hancaș.

Valer Hancaș: Ponderea produselor autohtone în rețeaua Kaufland România este de 70%

BucharestFoodSummit.ro, Ediția a III-a: 21 septembrie – 19 noiembrie 2020, conferința: „Modernizarea continuă a rețelelor de retail în România și Europa de Sud-Est. Efort, succes, asociere și parteneriat între producători și rețele de desfacere. Comerțul, veriga fundamentală pentru accelerarea integrării producției naționale alimentare și de băuturi.”

Conferința a fost moderată de Gabriel Biriș, Partener Fondator, Casa de Avocatură Biriș-Goran, iar co-moderator a fost Bogdan Popovici, BucharestFoodSummit. La eveniment a participat și Adrian Oros, Ministrul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, care a adus vești proaspete de la Bruxelles privind modul în care ar putea să arate viitoarea Politica Agricolă Comună, răspunzând astfel întrebărilor adresate de fermierii prezenți la USAMV, alături de Sorin Mihai Cîmpeanu, Rector, USAMV Bucuresti, Paul Anghel, Director general – ANPC, Mario Crețu, Corporate Affairs Manager – Carrefour România, Mihai Toader, Coordonator Achiziții Produse – Grup Auchan, Alexandru Baciu, Antreprenor  – Ferma Baciu, Nicușor Șerban, Președinte Clubul Fermierilor Români.

BucharestFoodSummit.ro este organizat în parteneriat cu #RomâniaFuncționează, FoodBiz, CEC Bank, Casa de Avocatură Biriș-Goran, Domeniile Urlați, ASAS, ASPES, FIHR, ICDP – Mărăcineni, HORA, Agrostandard și Academia de Studii Economice București.

Sponsorii evenimentului: Sponsor Gold – Computerland România, Exclusive Pure Water Partner –  Aqua Carpatica, Wine Partner – Domeniile Sâmburești.

Partenerii media: FoodBiz, #RomâniaFuncționează, Agrostandard, Lumea Banilor, EVZ, TVRi și Economistul

Seria de conferințe BucharestFoodSummit este în plină desfășurare.

Urmăriți îndeaproape TVR și TVR Internațional, Romania Actualități, Evenimentul Zilei, FoodBiz, Agro Standard, Lumea Banilor, Antena 3, Economistul, #RomaniaFuncționează, Agro TV și alte canale media, pentru următoarele sesiuni de conferințe BucharestFoodSummit.

Test rapid imunocromatografic Covid-19 Antigen, produs de cercetare românească

0

Activitatea de cercetare a companiei integral românești DDS Diagnostic – specializate în identificarea, dezvoltarea, realizarea și comercializarea celor mai performante soluții de diagnosticare și testare rapidă pentru spitale, clinici și laboratoare medicale – se concretizează în această perioadă prin crearea și scoaterea pe piață a unui nou produs: testul rapid imunocromatografic Covid-19 Antigen, un test calitativ pentru detectarea antigenului SARS-CoV-2, în probe de tampon nazofaringian.

Creatorii noii realizări ne oferă informații: „Testul indică infecția la persoane simptomatice cât și asimptomatice, este ușor de utilizat și oferă rezultate precise, în maxim 15 minute. Studiile clinice efectuate deja de compania producătoare au relevat performanțe similare cu metoda de referință RT-PCR.Testul rapid Covid-19 Antigen, dezvoltat și produs de compania 100% românească DDS Diagnostic, este un test imunocromatografic calitativ pentru detectarea antigenelor SARS-CoV-2 în probe de tampon nazofaringian. Acest produs poate fi folosit încă din primele zile de la infectare, motiv pentru care este de mare ajutor în identificarea și monitorizarea eficientă a pacienților suspectați a fi infectați, susținând astfel demersul cadrelor medicale de limitare a efectelor pandemiei. Spre deosebire de testul pentru detectarea anticorpilor, acest test evidențiază antigenele de pe suprafața virusului și de aceea este recomandat pentru identificarea persoanele infectate și care pot fi surse de infecție, la rândul lor, în cazul în care nu sunt carantinate. Este un test rapid foarte eficient pentru screeningul de masă putând limita semnificativ cazurilor noi de infecții.Trusa de diagnostic Covid-19 Antigen este foarte ușor de utilizat având incluse – un bețisor de plastic cu tampon textil pentru recoltare, un flacon cu soluție cu rol de mediu de eluare și picurător și caseta cu testul pentru antigene. Proba recoltată este introdusă în soluția din flacon și cu ajutorul picuratorului se depune în fereastra specială pentru probă. Dacă virusul este prezent, există antigene SARS-CoV-2 și va apărea o linie colorată în regiunea marcată cu litera T și o altă linie în regiunea marcată cu litera C, în acest caz testul fiind pozitiv. Dacă proba nu conține antigene de SARS-CoV-2, va apărea doar linia din regiunea marcată cu litera C, în acest caz testul fiind negativ. Este obligatoriu să apară linia colorată din dreptul literei C, indiferent dacă testul este pozitiv sau negativ, pentru validarea testului”.

DDS Diagnostic (https://ddsdiagnostic.com) subliniază că „este prima companie din România care produce acest tip de test, fiind deja disponibil pentru achiziționare de către pacienți, cadre medicale și unități specializate în testarea Covid-19. Totodată testul este foarte util pentru medicii de medicina muncii, pentru testarea periodică a persoanelor angajate”.

DDS Diagnostic reamintește că „echipa de experți din cadrul departamentului de cercetare-dezvoltare a a creat mai multe produse cu aplicabilitate pe scară largă în situația actuală deloc roz a pandemiei, în scopul eficientizării semnificative a testării rapide. Pe lângă Covid-19 Antigen, producătorul de teste rapide a mai lansat de curând trusele de testare IgG/IgM cu kit de verificare inclus, care elimină semnificativ rezultatele fals pozitive şi negative, îmbunătățind mult precizia rezultatelor. În perioada următoare, DDS urmează să scoată pe piață testele rapide mixte Combo Antigen Influenza/Covid-19 pentru diagnosticul diferențial gripa/SARS-COV-2, un singur test cu două rezultate în același timp, de mare ajutor pentru pacient și medic în identificarea precisă a tipului de infecție virală”.

Asigurări de cyber risk pentru companii

0

În contextul desfășurării actuale a activității economice, companiile își intensifică preocupările pentru asigărare împotriva riscurilor profesionale și riscurilor cibernetice. În ultimele 12 luni, 40 de companii din România cu activitate în industrii precum IT&C, retail, producție, transporturi s-au asigurat în acest sens, achiziționând prima poliță de asigurare care acoperă și amenzile GDPR. Leader Team Broker, jucător cheie pe piața asigurărilor din România, a anunțat că valoarea primelor de asigurare pentru răspundere profesională și riscuri cibernetice încheiate  în primul an de la introducerea produselor în portofoliul său a fost de 200.000 de euro, de patru ori mai mare decât estimările din octombrie 2019. Polița de asigurare, care acoperă riscuri speciale de răspundere și cyber, a adus asigurătorului britanic CFC Underwriting  în 2019 titlul de Specialistul anului în asigurări la Gala British Insurance Awards dedicată industriei asigurărilor din Marea Britanie, iar companiei românești, Leader Team Broker, distincția E-risk oferită de o publicație financiară.  

Răzvan Rusu, fondatorul Leader Team Broker, subliniază: „În octombrie 2019, în parteneriat cu asigurătorul britanic CFC Underwriting, pionier în riscuri speciale, am introdus in portofoliu un produs complex și accesibil, cu scopul de a sprijini companiile din domeniul IT&C în fața riscurilor ce pot rezulta din activitățile profesionale desfășurate si din atacuri cibernetice. Estimam atunci, pentru primul an, un volum de maxim 50.000 de euro dar, în mai puțin de 12 luni, am reușit să câștigăm jucători importanți din domeniul tehnologiei, printre care FintechOS, Softelligence, Zitec, Tremend dar și companii mai mici interesate de protecția oferită de poliță. Cea mai mare poliță încheiată a fost de 40.000 de euro și acoperă  riscul de erori, omisiuni si atacuri cibernetice. Ca un exemplu, o poliță pe segmentul IT&C pornește de la 550 euro/an  și are o acoperire de 500.000 de euro”. Interesul companiilor pentru noul produs a fost direct influențat de schimbările pe care criza generată de SARS-COV2 le-a produs în piața muncii la nivel local și internațional, de decizia multora dintre companii de a introduce telemunca și de faptul că multe companii locale din domeniul IT&C au semnat contracte cu clienți internaționali prin care li se cereau astfel de polițe.

Leader Team Broker informează că „polița de asigurare IT&C care acoperă și amenzile GDPR, dedicată inițial companiilor din domeniul tehnologiei acoperă riscurile unui atac cibernetic, inclusiv amenzile GDPR care decurg din expunerea datelor clienților în afara companiei, răspunderea profesională, respectiv toate costurile privind erorile și omisiunile din activitatea unei companii, încălcarea confidențialității informațiilor pe care le gestionează, daune provocate de acțiunea neloială a angajaților, riscuri reputaționale, inclusiv furtul banilor din companie prin diverse metode (Phishing etc.). Polița acoperă și alte riscuri cibernetice cum sunt:

  • Furtul din conturi bancare sau carduri
  • Întreruperea activității comerciale ca rezultat al unui atac cibernetic
  • Costurile de recuperare a datelor în urma atacurilor cibernetice
  • Șantaj cibernetic și recompensele solicitate de infractori
  • Defăimare
  • Furt de proprietate intelectuală
  • Transmiterea neintenționată de virsuri informatice
  • Încălcarea neintenționată a informațiilor legate de terțe părți.

Alexandra Elena Durbacă, director executiv al Leader Team Broker, explică: „Tot mai multe companii locale, inclusiv mici afaceri, au început să conștientizeze riscurile la care se expun odată cu accelerarea digitalizării și beneficiile oferite ca măsură de protecție de polița de cyber risk. Nu trebuie să fii gigant de renume mondial pentru a fi victima unui atac cibernetic, poți fi o cofetărie care, în urma unui email de phishing poate pierde până la câteva mii de euro. Toate statisticile oficiale arată că, în ultimele luni, au crescut îngrijorător atacurile cibernetice iar această tendință se va menține”. Directorul executiv al companiei se așteaptă ca cererea de polițe de asigurare IT&C să crească în continuare atât ca efect al dezvoltării industriei de profil dar și a nevoii furnizorilor și clienților de a fi protejați împotriva oricăror riscuri cibernetice sau de răspundere profesională în domeniul tehnologiei. Nu doar companiile IT&C ci și companiile care activează în alte domenii de activitate (producție, retail, servicii medicale, transport, automotive, turism, consultanță/servicii, energie, aviație, etc) pot încheia o poliță împotriva atacurilor cibernetice.

Leader Team Broker este companie de brokeraj în asigurări fondată în 2006 de antreprenorul Răzvan Rusu. În prezent are 40 de angajați și parteneri, care oferă servicii de brokeraj în București și la nivel național prin birourile din Sibiu, Brașov, Deva, Oradea, Bacău. Leader Team este recunoscută ca „una dintre cele mai inovatoare companii de brokeraj de asigurări din România, cu produse unice de cyber security, produse pentru industria IT, industria navală, aviație, energie, sănătate și proiecte speciale cum sunt UEFA Champions League Romania (2012), White Sensation Romania (2012), The Human Body (2013). În 2017, a primit premiul Cel mai creativ broker de asigurare din România, oferit de Media Xprimm, în 2019, a primit premiul pentru Inovație și Digitalizare, fiind singura companie de brokeraj din România care a folosit tehnologia RPA pentru operațiunile financiare repetitive. Leader Team este singura companie de brokeraj în asigurări care a dezvoltat conceptul iDoctor, un program intergrat de servicii medicale naționale și internationale, având la bază un program de asigurări personalizat. Detalii pe https://leaderteam.ro

Sub egida Consiliului IMM-urilor, Topului Naţional al Firmelor Private din România 2020

0

Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR) a organizat ediţia 28 a Topului Naţional al Firmelor Private din România, cel mai mare eveniment de recunoaștere a meritelor antreprenorilor prin promovarea celor mai performante întreprinderi.

Au fost premiate companii situate pe primele locuri în clasamentul general la nivel naţional, clasamentul naţional pe domenii de activitate-cod CAEN și clasamentul județean; de asemenea s-au acordat premii speciale. Criteriile de evaluare au fost: performanţă globală, productivitate, cifră de afaceri, profit brut. Valoarea totală a principalilor indicatori ai firmelor participante este de aproximativ 11 miliarde de lei cifra de afaceri, 1 miliard de lei profit brut, peste 36.000 de salariați reprezentanți ai firmelor premiate.

La evenimentul de premiere, s-au adresat laureaților, mediului de afaceri Florin Jianu – preşedintele CNIPMMR, Ludovic Orban – prim-ministrul României, Cosmin Marinescu – consilier prezidențial, care a transmis mesajul președintelul Klaus Iohannis, Adrian Zuckerman – ambasadorul SUA în România, Virgil Popescu – ministrul economiei, energiei și mediului de afaceri, Violeta Alexandru – ministrul muncii și protecției sociale.

Florin Jianu: „Anul acesta a fost cu atât mai importantă organizarea acestui eveniment, chiar și într-o manieră hibridă, pentru a le mulțumi întreprinzătorilor pentru eforturile lor din acest an, pentru ceea ce fac pentru România, pentru comunitățile din care ei fac parte. Această perioadă este una dificilă pentru noi toți, este o perioadă în care vrem sa menținem competitivitatea firmelor, vrem să menținem locurile de muncă însă trebuie să ne uitam și la ce înseamnă relansarea economică. La CNIPMMR ne uităm și pe ceea ce se va întâmpla cu economia României și sperăm ca la un moment dat să trecem de acestă perioadă și să ne concentrăm doar pe ceea ce înseamnă reconstrucție economică. Noi am realizat un program ce cuprinde peste 60 de măsuri pentru o bună guvernare unde propunem ca într-un termen de 4 ani să ducem România în primele 20 de țări privind ușurinta derulării unei afaceri, să luăm o serie de măsuri instituționale precum înființarea unui Minister dedicat IMM-urilor și Digitalizării, să susținem realizarea unor programe pentru start-up-uri în rândul tinerilor sau să dezvoltăm turismul românesc prin atragerea de noi turiști. În egală măsură, stimularea creării de noi locuri de muncă în această perioadă este un lucru esențial pentru economia României”.

Ludovic Orban: „Participarea mea la Topul Național al Firmelor Private din România este dictată de convingerea că mediul de afaceri, IMM-urile, trebuie să fie un partener serios al guvernului, implicat în susţinerea fundamentărilor care să ducă la decizii cu efect în economia românească. Guvernul pe care îl conduc este deschis dialogului permanent, multe dintre decizii au fost luate în discuţii, dezbateri, cu reprezentanţii mediului de afaceri. O ţară în care există un mediu de afaceri prietenos, iniţiativă economică și un parteneriat între întreprinzători şi decidenţii guvernamentali, este o ţară care merge bine. Iar o ţară în care afacerile merg bine este o ţară în care fiecare om poate să trăiască mai bine. Obiectivul nostru fundamental este să fim permanent atenţi la ce se întâmplă în mediul de afaceri pentru a genera cât mai multe programe, proiecte, decizii la nivel guvernamental care să vină în sprijinul antreprenorilor”.

Cosmin Marinescu, transmițând mesajul președintelui Klaus Iohannis: „Transmit felicitări întreprinzătorilor ale căror performanțe sunt astfel răsplătite. Modelele de succes trebuie să capete recunoaștere, cu atât mai mult în perioada actuală, marcată de atâtea dificultăți și provocări economice. Cunosc dificultățile prin care treceți ca întreprinzători, și nu mă refer doar la bilanțuri și cifre de afaceri, ci mai ales la eforturile deosebite de adaptare pentru asigurarea protecției sanitare a oamenilor, eforturi pentru care vă felicit. În ceea ce privește problema finanțării, avem asigurarea că vor exista resurse pentru derularea în continuare a programelor de finanțare a economiei, prin credite garantate și granturi pentru capital de lucru și investiții. O altă sursă de finanțare, deosebit de importantă, este reprezentată de programele operaționale, în special prin fondurile mai accesibile destinate IMM-urilor”.

Adrian Zuckerman: „România este o țară cu foarte mulți antreprenori și susținem eforturile CNIPMMR în promovarea și dezvoltarea mediului antreprenorial. Pentru un mediu antreprenorial sănătos este nevoie de oameni minunați și talentați, asa cum sunteți dvs. Dar acesta este doar un prim pas, ceea ce mai este necesar este un mediu în care rodul ideilor și muncii dvs. să crească”. 

Virgil Popescu: „IMM-urile sunt foarte importante, pentru noi, pentru mine ca Ministru al Economiei și sunt un pilon important al economiei românești. Atunci când România a avut nevoie, antreprenorii din țară și-au mutat producția și s-au reorientat spre ceea ce piața a avut nevoie, spre ce românii au avut nevoie și au reușit. Împreună vom reuși sa trecem peste această perioadă dificilă. Sunt multe lucruri pe care le putem face împreuna printr-un parteneriat mediu de afaceri-guvern și vă asigur că multe din programe vor fi prinse în programul nostru viitor”.

Violeta Aexandru: „Ca ministru al muncii, văd deja cum s-a făcut performanță în acest an în companiile din România. Cine a știut șă facă performanță în acest an este un luptător, este un om care a știut șă își respecte echipa, un om vizionar, un om care a înțeles să se adapteze, inclusiv prin folosirea tehnologiei. De aceea, m-am bucurat că am găsit sprijin în echipa guvernamentală în a acorda ceea ce puținele state europene au făcut-o și anume, oferirea unui sprijin de 2500 de ron pentru fiecare persoană care lucrează în regim de telemuncă”.