Scade relaxarea în mediul urban

0

Relaxarea la nivelul populației urbane scade, nivelul de îngrijorare și cel de furie se mențin de ceva timp, arată ediția la zi a studiului Barometrul Românii AZI, realizat lunar de Reveal Marketing Research (https://reveal.ro/), companie ale cărei studii „pornesc de la înțelegerea consumatorilor, iar rezultatele pot ajuta brandurile să învețe cum să comunice mai bine cu publicul țintă”. La ediția de față a studiului, reprezentativ la nivel național urban și rural, au participat 1017 respondenți: 

Studiu Reveal Marketing Research

Mediul urban: Relaxareaa scăzut treptat în ultimele 3 luni, înregistrând în luna octombrie o valoare de8%,cu 14%mai scăzut decât în lunaaugust.Teritoriul emoțional alfuriei rămâneconstant,cu 59%dintre românii din mediul urban considerându-se furioși sau îngrijorați în luna octombrie.Procentul încă ridicat se poate datora numărului tot mai mare de infecții cu Covid-19, dar și restricțiilor pe care persoanele din mediul urban sunt nevoite să le respecte.

Mediul rural: Se înregistrează o creștere a scorului teritoriului emoțional al oboselii(28%),cu 11%în plus față de luna august. Cea mai resimțită emoție din cadranul oboselii a fost în luna octombrie dezamăgirea (15%), mai ales în ceea ce privește segmentul familiilor moderne cu copii (26%).

Cea mai resimțită emoție este îngrijorarea (22%),care aparține cadranului emoțional al furiei. 

Segmente: Segmentul cel mai furiosluna aceasta este cel format dintineri profesioniști, înregistrând cel mai ridicat scor în ceea ce privește furia, și anume 70%.

Emoțiile românilor în relație cu satisfacția față de diferite aspecte ale vieții: În mediul urban, în luna octombrie s-au înregistrat creșteri ale procentului satisfacției vizavi de aspecte precum starea de spirit (4%în plus față de septembrie) și carieră(în plus cu 4%) în mediul urban. În ceea ce privește mediul rural, cea mai mare creștereeste de 15% și s-a înregistrat în cadrul satisfacției cu privire la situația financiară (48%luna trecută și 63% luna aceasta).Scăderea emoțiilor negative ale persoanelor din mediul rural se poate vedea și într-o creștere considerabilă a satisfacției lor cu veniturile.

Analiza aprilie-octombrie: Revenire. Mai mult optimism și orientare către schimbare și mai puțină nevoie de stabilitate, mai ales pentru seniori și persoanele din mediul rural

Mediul urban: Prioritatea pentru Relații sociale și unitate a crescut în fiecare lună începând din luna iulie (29% pentru iulie, 30% pentru august, 33% pentru septembrie și 36% pentru octombrie). Tot luna aceasta asistăm la scăderea teritoriului stabilității, cu 3% față de procentul înregistrat în septembrie (29%) în mediul urban.

Mediul rural devine mai optimist și încrezător, pentru că observăm o scădere cu 4% a teritoriului stabilității/grijei (37%) și creștere a teritoriului schimbării/depășirii obstacolelor cu 6% față de luna septembrie, ajungând la 25%.                                                                                                            

Segmente: în luna octombrie segmentul Milenialii înregistrează din nou cel mai înalt scor (49%) pentru orientarea către schimbare. Seniorii, cei mai orientați asupra stabilității, sunt acum mai puțin orientați către aceasta (32% în octombrie, față de 36% în august). Milenialii pun și mai puțin preț asupra puterii/diferențierii de ceilalți (2%), după ce în lunile iulie și august au înregistrat cele mai mari valori, respectiv 6% (iulie) și 15% (august).

În ultima lună se observă o revenire a mediului rural la optimism și încredere. Mediul rural urmează trendul românilor din mediul urban, cu prioritățile legate de stabilitate, responsabilitate în scădere și o creștere atât a optimismuluiși a prioritizării depășirii obstacolelor, cât și mai multă importanță acordată relațiilor sociale și unității/armoniei cu cei din jur. Această revenire în oglindăa persoanelor din mediul rural și a vârstnicilor către a prioritiza mersul înainte și nu stagnarea din teama și dorința de a se proteja, are loc mai rapid pentru seniori (urban), decât pentru persoanele din mediul rural (în medie). Asta înseamnă că temerile și lipsa puterii și încrederii în sine corelează mai mult cu mediul de rezidență decât cu vârsta și alte caracteristici socio-demografice.

Analiza aprilie-octombrie: Cresc cheltuielile pentru cumpărături asociate casei nu doar cele pentru nevoile de bază, ci și cele ce acoperă nevoi sociale și de dezvoltare personală, din vârful piramidei. Au crescutcheltuielile pentru electrocasnice(de la 14% la 17%în mediul urban și de la 13% la 27%în mediul rural) și, strict în mediul urban,au mai scăzutcheltuielile pentru produse de curățenie pentru casă de la 68% la 62%, îngrijire corporală (59% de la 69%), ieșiri în oraș (16% de la 18%), vacanțe (11% de la 23%).

Cele mai cheltuitoare segmente: Seniorii pensionari (urban și rural), Familiile moderne (urban) și Familiile tradiționale (rural). Segmentulcare cheltuiește cel mai mult pe divertismentrămâne cel al Milenialilor, crescând în luna octombrie cu 7% (de la 9% în septembrie la 16% în octombrie).Pensionariiîncă sunt cei care investesc cel mai mult în alimente, igienă corporală și a casei,precum și în medicamente și suplimente.Există totuși câteva diferențe între scorurile obținute în ultimele 2 luni în cazul lor: a crescut cu 5%suma investită în alimente, și au scăzut cu 5% cheltuielile pentru igiena corporală și cu 23% sumele investite în medicamente și suplimente.

Diferențe între segmente: În mediul urban, procentul cheltuielilor pe alimente a rămas la fel ca și cel de luna trecută (80%), însă a scăzut treptat din iulie (84%) și august (82%). 76% dintre Maturii fără partener declară că au cheltuit numai pe strictul necesar și doar 24% admit că au acoperit mai mult decât strictul necesar prin cheltuielile pe alimente. În mediul rural, 50% au cheltuit mai mult decât strictul necesar pe calculatoare (în proporție de 75% tinerii profesioniști) și toți consideră că au investit numai strictul necesar în accesorii (ceasuri, bijuterii).În luna octombrie, orientarea către relații sociale nu mai corelează cu creșterea cheltuielilor în afara casei, ci se exprimă prin cumpărături pentru casă. Curățenia casei și investițiile în electrocasnice, mobilier și decorațiuni exprimă încercări ale românilor de a se adapta la noile restricții, dar și la venirea frigului. Asta înseamnă că brandurile pot face apel la imagini în care dimensiunea socială e importantă, dar exprimată mai mult în relații familiale și cu prieteni apropiați, în ideea de cămin.

Despre barometrul Românii AZI

Românii AZI este un barometru dezvoltat de Reveal Marketing Research și funcționează ca instrument de punere în context a cercetărilor de piață implementate pentru clienții din portofoliul companiei. El are loc lunar și redă aspecte de moment legate de români, dar și evoluția lor în timp. Astfel, toate studiile pornesc de la înțelegerea consumatorilor deoarece ei sunt dinamici, nu statici. Brandurile învață cum trebuie să comunice cu publicul țintă, pornind de la emoțiile și motivațiile dominante din societatea românească din acea perioadă. Metoda de colectare pentru proiect este CAWI (computer assisted web interview). Studiul este reprezentativ național urban și rural, completat de 1017 respondenți (în luna octombrie) și marja de eroare este de +/-3%.

Peste 43.000 hectare de pădure retrocedate ilegal pot fi redate statului, în administrarea Romsilva

0

Regia Națională a Pădurilor – Romsilva anunță că peste 43.000 hectare de pădure retrocedate ilegal ar putea fi readuse în patrimoniul statului și în administrarea Romsilva:

„Înalta Curte de Casație de Justiție va judeca luni, 2 noiembrie, cererea de revizuire promovată de Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție împotriva încheierii judecătorești prin care instanța supremă a luat act de retragerea apelului de către Secția pentru Investigarea Infracțiunilor din Justiție în dosarul retrocedării ilegale a 43.227 hectare păduri administrate de Romsilva. Admiterea revizuirii ar însemna readucerea acestei suprafețe de pădure în patrimoniul statului.

Menționăm că judecătorii Curții de Apel Brașov au respins cererea Regiei Naționale a Pădurilor – Romsilva de a se constitui ca parte civilă în dosarul acestei retrocedări ilegale, împiedicând Romsilva să apere interesele statului, alături de reprezentanții Ministerului Finanțelor Publice, după ce juriștii Regiei au fost prezenți până acum în toate etapele proceselor privind retrocedarea ilegală a celor 43.227 de hectare.

Suprafața de 43.227 hectare fond forestier administrată de Direcția Silvică Bacău, formată din trupurile de pădure Comănești, Palanca, Brătulești, Agăș, Ciobănuș și Dărmănești, a fost retrocedată de Tribunalul Covasna în aprilie 2012, după ce trei instanțe anterioare au stabilit că nu se poate reconstitui dreptul de proprietate pentru Elie Vlad Sturdza și Paltin Sturdza, aceștia fiind rude de gradul al V-lea cu defunctul Nicolae Ghica, moștenirea în linie colaterală fiind posibilă până la gradul IV de rudenie inclusiv. Președintele completului de judecată care a dispus reconstituirea dreptului de proprietate pentru această suprafață de pădure a fost trimis în judecată de procurorii Direcției Naționale Anticorupție în anul 2015, alături de alți inculpați în dosar. Acesta a fost condamnat în anul 2018 de judecătorii Înaltei Curți de Casație și Justiție la o pedeapsă de 3 ani de închisoare pentru infracțiunea de luare de mită. Anul trecut, Secția pentru Investigarea Infracțiunilor din Justiție, care a preluat dosarul de la Direcția Națională Anticorupție – Serviciul Teritorial Brașov, a retras în mod abuziv apelul declarat împotriva sentinței penale, iar Înalta Curte de Casație și Justiție a judecat doar apelul inculpaților, pe care l-a și admis, iar în același timp a respins apelul Regiei Naționale a Pădurilor – Romsilva și a trimis cauza spre rejudecare la Curtea de Apel Brașov”.

Este de subliniat că juriștii Regiei Naționale a Pădurilor – Romsilva au reușit, în urma proceselor câștigate în ultimii ani, să mențină în patrimoniul statului circa 93.000 hectare fond forestier.

Romsilva reamintește că „administrează pădurile aflate în proprietatea publică a statului român, aproximativ 48% din totalul pădurilor la nivel național, asigură servicii silvice pentru circa un milion de hectare păduri aflate în alte forme de proprietate”.

Foto RNP Romsilva

Studiu EY: Activitatea IPO globală înregistrează o revenire spectaculoasă, atingând recorduri istorice în T3 2020

  • T3 2020, cel mai activ al treilea trimestru din ultimii 20 de ani după capitalul atras de tranzacțiile IPO globale și al doilea după numărul de tranzacții
  • Tehnologia, industria și sănătatea au înregistrat cea mai intensă activitate la nivel global în primele nouă luni ale anului, cu 537 de IPO-uri și un capital în valoare de 110,5 miliarde de USD

Activitatea intensă de pe piața IPO globală din trimestrul al treilea al anului 2020 contrazice tradiția de scăderi înregistrate, în mod normal, în această perioadă. Pe fondul unei avalanșe de lichidități pe piață, T3 2020 devine cel mai activ al treilea trimestru din ultimii 20 de ani în funcție de capitalul atras și al doilea după numărul de tranzacții.

La nivel global, activitatea din primele nouă luni ale anului 2020 a înregistrat o creștere de 14% a numărului de IPO-uri la 872 de tranzacții și o impresionantă creștere de 43% a valorii tranzacțiilor, care a ajuns la 165,3 miliarde de USD.

În ceea ce privește sectoarele, tehnologia, industria și sănătatea au fost din nou pe primele locuri. Sectorul tehnologiei, cu un număr de 210 IPO-uri, a atras capital în valoare de 53,9 miliarde de USD. În industrie au fost realizate 168 de tranzacții cu venituri în valoare de 23,3 miliarde de USD, iar în sectorul sănătății au fost 159 de tranzacții, care au atras 33,3 miliarde de USD, conform raportul trimestrial EY Global IPO trends: Q3 2020.

Activitatea IPO de pe continentul american a înregistrat 188 de tranzacții (și o creștere de 18%), care au atras capital în valoare de 62,4 miliarde de USD (cu o creștere de 33%), depășind nivelurile întregului an 2019.

În regiunea Asia-Pacific s-au înregistrat 554 de IPO-uri, cu o valoare totală de 85,3 miliarde de USD, generând creșteri de 29% și, respectiv, 88% în primele nouă luni ale anului curent. Ambele piețe au depășit deja nivelul din perioada similară a anului 2019.

În regiunea EMEIA, deși activitatea a crescut față de trimestrul anterior, volumul și valoarea tranzacțiilor IPO au rămas mai mici cu 27% (130 de tranzacții) și, respectiv, 24% (17,6 miliarde USD) în primele trei trimestre. Nivelul activității IPO transfrontaliere a rămas constant atât în privința numărului de tranzacții, cât și a valorii acestora, reprezentând 8% și, respectiv, 10% din activitatea IPO globală.

„În România, activitatea IPO este în urma tendinței EMEIA, din cauza incertitudinii cauzate de pandemia COVID-19, precum și a deciziei guvernului român de a suspenda listările publice ale companiilor de stat pentru următorii doi ani. Am asistat la o creștere a numărului de întreprinderi de dimensiuni mici și mijlocii, în principal din sectorul tehnologiei, al bunurilor de consum și din sectorul agricol, care și-au manifestat interesul de a atrage noi fonduri prin crowdfunding și IPO-uri pe platforma AeRO, însă ne așteptăm ca majoritatea acțiunilor de majorare de capital să aibă loc în afara spațiului principal al bursei de valori, pentru moment”, spune Florin Vasilică, Liderul Departamentului de Strategie și Tranzacții al EY România.

Florin Vasilică, Liderul Departamentului de Strategie și Tranzacții al EY România

Activitatea IPO din cele două Americi s-a intensificat în T3 2020

Activitatea IPO în America de Nord și de Sud s-a accelerat începând cu luna iunie. Valoarea capitalului atras în primele nouă luni ale acestui an a fost mai mare decât valorile anuale de după 2014. Septembrie a fost o lună a recordurilor în privința tranzacțiilor IPO din sectorul tehnologic pe bursele din SUA, cu cel mai mare număr de IPO-uri realizate într-o singură lună din ultimii aproape 20 de ani.

În timp ce sectorul sănătății domină clasamentul anual în privința numărului de IPO-uri (71), sectorul tehnologiilor conduce în topul valorii tranzacțiilor, atrăgând capitaluri în valoare de 22,3 miliarde de USD în acest trimestru. Continentul american s-a dovedit a fi sursa tranzacțiilor IPO cu companii „unicorn” (startup-uri private cu o valoare de peste 1 miliard de dolari), lansând doar în trimestrul al treilea 12 dintre cele 18 IPO-uri ale anului 2020.

Deși bursele din Statele Unite au înregistrat majoritatea tranzacțiilor IPO (82% din numărul tranzacțiilor și 87% din valoarea tranzacțiilor din trimestrul al treilea), se poate observa o intensificare a activității și pe piața braziliană (cu 13 tranzacții în T3 2020, față de nicio tranzacție în perioada similară a anului trecut).

Piața IPO din regiunea Asia-Pacific se dezvoltă puternic

În primele nouă luni ale anului, activitatea IPO din regiunea Asia-Pacific a depășit nivelurile înregistrate în aceeași perioadă a anului 2019, atât în ceea ce privește volumul (29%), cât și valoarea (88%) tranzacțiilor. Activitatea din regiune s-a intensificat în parte datorită politicilor de stimulare introduse de guverne în contextul pandemiei provocate de COVID-19, cum ar fi subvențiile pentru salarii acordate companiilor aeriene din regiune.

În China, tranzacțiile IPO din trimestrul al treilea ating niveluri record, cu o creștere de 152% a volumului tranzacțiilor și de 139% a valorii tranzacțiilor față de perioada similară a lui 2019. Pe fondul intensificării tensiunilor comerciale dintre SUA și China înainte de alegerile prezidențiale din Statele Unite, unele companii chineze listate pe burse americane au ales să deruleze o listare secundară pe bursele din China, accesând astfel piața de capital chineză. 

Și piața niponă a crescut în comparație cu trimestrul al treilea al anului 2019, înregistrându-se cu 67% mai multe tranzacții și capitaluri atrase cu 40% mai mari.

Piața IPO din EMEIA începe să își revină

După un prim semestru mai slab, piețele IPO din EMEIA au înregistrat o creștere semnificativă a numărului și a valorii tranzacțiilor de 34% și, respectiv, 49% în T3 2020 2020 față de perioada similară a anului trecut, în parte datorită câtorva tranzacții IPO cu valoare mare derulate în această regiune. Marii câștigători au fost cei care au valorificat valul de digitalizare  în special din sectoarele tehnologiei, industriei și sănătății.

În Europa, piețele încep să își revină, cu creșteri ale numărului și valorii tranzacțiilor IPO de 48% și, respectiv, 51% în trimestrul al treilea al anului 2020 față de perioada similară a anului trecut. În același timp, activitatea IPO din Regatul Unit a înregistrat o megatranzacție IPO (tranzacții cu o valoare a capitalului atras mai mare de 1 miliard de dolari), demonstrând disponibilitatea lichidităților pe piață și interesul investitorilor internaționali pentru a identifica tranzacția potrivită.

Perspectivele trimestrului al patrulea: așteptați-vă la surprize

Anul acesta a fost prin excelență imprevizibil. În ultimul trimestru al anului este posibil ca investitorii să caute să își încaseze profiturile imediat ce observă semne de neliniște pe piață. La nivel global, orice dezechilibru între bunăstarea economică, PIB și valorile bursiere ar putea, de asemenea, să provoace temeri în rândul unora dintre investitori. Deși există necunoscute legate de tensiunile comerciale sino-americane, de rezultatul alegerilor prezidențiale din SUA și de incertitudinile încă existente în privința Brexitului, perspectivele pentru trimestrul al patrulea rămân optimiste, cu o gamă largă de tranzacții în pregătire pe multe piețe. Atât timp cât fereastra de oportunitate rămâne deschisă, este de așteptat ca tranzacțiile să continue.

Datele aferente anului 2020 se referă la primele nouă luni ale anului, întimp ce datele pentru intervalul 2011 – 2019 se referă la anii integrali.
Sursa: Dealogic, EY

Activitatea IPO în al treilea trimestru

Lună/Trimestru Număr de IPO-uri Capital atras (miliarde USD)
Iulie 2018 162 20,9
August 2018                 78 13,2
Septembrie 2018 97 18,8
T3 2018 337 52,9
Iulie 2019 134 15,4
August 2019                 55 6,3
Septembrie 2019 62 18,2
T3 2019 251 39,9
Iulie 2020 146 33,2
August 2020 122 22,5
Septembrie 2020 177 39,3
T3 2020 445 95,0

Sursa: Dealogic, EY

Anexă: Tranzacții IPO globale în intervalul ianuarie – septembrie 2020, pe sectoare

Sectoare Număr de IPO-uri Procent din numărul de IPO-uri la nivel global Capital atras (miliarde USD) Procent din capitalul atras la nivel global
Produse de consum 53 6,1% 5,7 3,5%
Produse de consum de bază 51 5,8% 7,2 4,3%
Energie 42 4,8% 8,2 5,0%
Servicii financiare 25 2,9% 10,0 6,0%
Sănătate 159 18,2% 33,3 20,2%
Industrie 168 19,3% 23,3 14,1%
Materiale 69 7,9% 3,9 2,4%
Media și divertisment 17 2,0% 3,7 2,2%
Imobiliare 43 4,9% 7,7 4,7%
Comerț cu amănuntul 29 3,3% 8,0 4,8%
Tehnologie 210 24,1% 53,9 32,6%
Telecomunicații 6 0,7% 0,4 0,2%
Total global 872 100,0% 165,3 100,0%

Sursa: Dealogic, EY
Este posibil ca suma valorilor să nu fie 100%, din cauza rotunjirilor.


Studiul poate fi consultat aici.



Despre EY România

EY este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 298.000 de angajaţi în peste 700 de birouri în 150 de ţări şi venituri de aproximativ 37,2 miliarde de USD în anul fiscal încheiat la 30 iunie 2020. Reţeaua noastră este cea mai integrată la nivel global, iar resursele din cadrul acesteia ne ajută să le oferim clienţilor servicii prin care să beneficieze de oportunităţile din întreaga lume.

Prezentă în România din anul 1992, EY este liderul de pe piaţa serviciilor profesionale. Cei peste 800 de angajaţi din România şi Republica Moldova furnizează servicii integrate de audit, asistenţă fiscală, strategi şi tranzacţii, consultanţă către companii multinaţionale şi locale. Avem birouri în Bucureşti, Cluj-Napoca, Timişoara, Iaşi şi Chişinău. EY România s-a afiliat în 2014 singurei competiții de nivel mondial dedicată antreprenoriatului, EY Entrepreneur Of The Year. Câștigătorul ediției locale reprezintă România în finala mondială ce are loc în fiecare an, în luna iunie, la Monte Carlo. În finala mondială se acordă titlul World Entrepreneur Of The Year. Pentru mai multe informaţii, vizitaţi pagina noastră de internet: www.ey.com

Despre date

Datele prezentate în raportul Global IPO trends:Raportul și comunicatul de presă privind trimestrul al treilea al anului 2020 provin de la Dealogic și EY. Datele pentru primele trei trimestre ale anului 2020 (respectiv perioada ianuarie-septembrie) se bazează pe listările publice finalizate până la 30 septembrie 2020. Sursele tuturor datelor din prezentul document sunt Dealogic, CB Insights, Crunchbase și EY, dacă nu se precizează altfel.

BestJobs: Companiile au înregistrat cu 73% mai multe aplicări la joburi

0

Companiile au înregistrat cu 73% mai multe aplicări la joburi comparativ cu octombrie 2019. Angajații din domeniul financiar au fost cei mai activi în căutarea unui nou job, în ultima lună.

La nivelul întregii piețe, candidații au căutat în octombrie noi oportunități profesionale într-un ritm mai accelerat cu 5% față de luna precedentă, iar comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, numărul total de aplicări a crescut cu 73% în octombrie 2020.

În luna octombrie, candidații din domeniul financiar-contabil au fost cei mai activi în căutarea unui nou job, cu un total de peste 30.000 de căutări pentru un job în acest domeniu efectuate în ultima lună pe platforma BestJobs. Primele trei poziții în topul căutărilor efectuate de către candidații români în luna octombrie sunt ocupate de joburile din domeniile financiar – contabilitate, transport și resurse umane, cu aproximativ 70.000 de căutări în total.

Angajații din domeniile medical&pharma și IT&C au continuat și ei să fie activi în căutarea unui nou job și în această lună, cu un total de peste 25.000 de căutări. În același timp, rămâne crescut interesul pentru locuri de muncă remote, cu peste 20.000 de căutări în luna octombrie pentru joburi în care activitatea de zi cu zi poate fi desfășurată în sistem work from home.

Cele mai multe angajări au fost pentru poziții administrative și de vânzări

Companiile au făcut angajări în octombrie în principal pe poziții cu rol administrativ – 32,4% din totalul angajărilor, urmate de poziții de vânzări (19,7%) și de muncitori calificați (10,5%). În total, 8 din 10 poziții pe care companiile au căutat să le acopere au fost din categoria white collar (angajați cu activitate de birou), în timp ce aproape 11% au fost poziții din categoria blue collar (lucrători / muncitori calificați), iar puțin peste 8% din categoria gold (poziții de management/coordonare).

Enel a atras cei mai mulți candidați în octombrie, cu peste 3.000 de aplicări

Topul companiilor cu cele mai multe aplicări a fost condus în luna octombrie de către Enel (3.024 aplicanți), MobRog Company (2.203 aplicanți), Alpha Bank România (2.131 aplicanți), Bhip (2.037 aplicanți), UniCredit Bank (1.936 aplicanți) și Next Business Solutions (1.914 aplicanți).

Sierra Quadrant: Este nevoie de o reglementare mai strictă a service-urilor auto

Piața service-urilor auto necesită o reglementare mai strictă, care să prevadă termene foarte clare privind lucrările de reparații auto, afirmă experții de la Sierra Quadrant. În prezent, multe dintre service-urile auto, marea lor majoritate slab capitalizate, au renunțat la stocuri și lucrează numai la comandă, astfel că timpii de reparație, mai ales în cazul vehiculelor aflate în garanție sau leasing, au ajuns să se întindă pe o durată de până la 3-6 luni.

Marea majoritate a service-urilor auto din România sunt slab capitalizate și nu dispun de un management riguros, arată o analiza Sierra Quadrant.

În aceste condiții, pentru multe dintre firme, rulajul zilnic a ajuns să facă diferența între blocaj și supraviețuire. În tentativa de a supraviețui, multe dintre companii, așa numitele service-uri de cartier au trecut în zona gri a economiei, iar altele au aplicat stratageme financiare la limita legii.

„În service-urile mici, plățile se fac de multe ori fără factură, pe riscul clienților interesați să obțină un preț cât mai mic. Aceștia închid ochii la proveniența pieselor și calitatea acestora. Așa se explică explozia importurilor de mașini pentru piese, creșterea semnificativă a pieței dezmembrărilor auto”, explică experții.

Dincolo de service-urile mici, unde s-au înmulțit reparațiile cu piese din dezmembrări, există și o zonă foarte importantă din piața service-urilor auto care a recurs la o altă soluție.

„Multe dintre service-urile auto de reprezentanță, acolo unde cei care își cumpără mașini noi sunt obligați să le repare pentru a nu pierde garanția, și-au optimizat costurile prin reducerea aproape de zero a stocurilor de piese și accesorii. Încasează banii de la clienți, comandă piesele la distribuitori și abia apoi finalizează reparația”, explică analiștii.

„Fără o reglementare strictă a acestui tip de operațiune, reparația unei mașini aflată în garanție se poate întinde și la o perioadă de câteva luni, mai ales că nici distribuitorii de piese auto nu dețin stocuri și, la rândul lor, așteaptă să adune cât mai multe comenzi pentru a-și optimiza costurile de transport și distribuție”, arată analiza.

Ovidiu Neacșu, partener coordonator la Sierra Quadrant, spune că este necesară o modificare a reglementărilor în acest segment.

„În astfel de situații, clientul este captiv unor lanțuri economice care abuzează de poziția economică și contractuală, de exemplu de obligativitatea ca reparațiile, în perioada de garanție, să se desfășoare numai la un anumit prestator de servicii. Este nevoie de o modificare a reglementărilor în acest domeniu, pentru a fi eliminate aceste practici. Nu poți lăsa clientul să aștepte cu lunile de zile, fără orizont, o reparație doar pentru simplul motiv că service-ul este singurul „acreditat” la care poate să își repare mașina”, spune Ovidiu Neacșu.

Potrivit acestuia, situația din zona service-urilor auto nu este singulară în economie. Multe dintre companiile care asigură service pentru bunurile vândute în țara noastră mizează pe poziția lor.

„De la service-urile auto la cele care repară electronice și electrocasnice, mobilă, sanitare etc. astfel de situații se întâmplă pentru că, în prezent, clienții sunt nevoiți să aștepte, fără drept de apel, rezolvarea sesizărilor. Dincolo de alternativa oferită de plângerea la Protecția Consumatorilor, nu există o reglementare strictă și adaptată realității pentru cei care desfășoară astfel de activități”, a mai spus acesta.

15.000 DE FIRME

Potrivit analizei Sierra Quadrant, realizată pe baza datelor de la Registrul Comerţului şi Ministerul Finanţelor, în România funcţionează, în prezent, peste 15.000 de firme care au ca obiect de activitate „activităţi de întreţinere şi reparare a autovehiculelor” (COD CAEN 4520). Numărul lor a crescut semnificativ de-a lungul anilor, de la 9320 în 2010 la 14.924 în 2019.

Cele mai multe service-uri auto sunt în Bucureşti (1682), urmate de Cluj (805), Timiș (607), Bihor (601), Ilfov (595), Constanţa (547), Prahova (524), Argeș (497), Dolj (457), Braşov (443), Suceava (430) și Iaşi (417).

„Din cele aproape 15.000 de companii, mai mult de 90% sunt microîntreprinderi și numai 21 de firme pot fi incluse în zona firmelor mari. Este o piață fragmentată, lipsită de lichiditate și cu puternice dezechilibre financiare”, afirmă analiștii de la Sierra Quadrant.

Piața service-urilor auto a ajuns la o cifră de afaceri netă de peste 7,5 miliarde de lei, un nivel mai mult decât dublu față de 2010 (2,97 mld.lei) și un profit net de peste 600 mil.lei, de aproape cinci ori mai mare decât în 2010 (137 mil.lei)

Evoluția semnificativă a sectorului a intervenit pe fondul creșterii parcului auto, atât de mașini noi cât mai ales de automobile second-hand.

„Peste 70% dintre mașinile înmatriculate în România sunt, în prezent, mai vechi de 12 ani și au nevoie de service. Am ajuns în această situație după boom-ul economic din perioada 2005 – 2007, când au fost cumpărate un număr record de mașini noi, și pe fondul importurilor de mașini second hand, urmare a eliminării taxei auto”, afirmă analiștii de la Sierra Quadrant.

Potrivit datelor de la Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare Vehicule din MAI, anul trecut am înregistrat un număr record de tranzacții cu autoturisme, 1,23 milioane de mașini.

La finele lui 2019, în România erau înmatriculate 8,74 milioane de vehicule (autoturisme, motociclete, autoutilitare etc.), din care numai 392.430 erau noi (0-2 ani), iar cele mai multe aveau peste 12 ani de vechime (6,07 mil.vehicule). 4,34 milioane de vehicule erau pe motorină și 3,89 milioane pe benzină.

Cele mai noi statistici oficiale arată, de exemplu, că în primele 15 zile din octombrie 2020 s-au înmatriculat 6775 de vehicule noi și 20.667 second hand.

MODIFICAREA LEGISLAȚIEI, PRIORITARĂ

Potrivit analiștilor de la Sierra Quadrant, dincolo de necesara modificare a legislației pe baza căreia funcționează service-urile auto și furnizorii de piese și accesorii, este nevoie și de o reglementare mai strictă a vânzării și reparației de mașini în România, atât noi cât și second-hand.

În domeniul vânzării de mașini noi, experții sugerează necesitatea impunerii unor condiții mai stricte de funcționare pentru dealeri. Asta în condițiile în care aceștia au puține service-uri, personal insuficient și o lipsă aproape totală de piese în stocuri.

„În esență, ar trebui să fie corelat numărul de mașini vândute cu infrastructura de service. Vinzi 10.000 de mașini, trebuie să asiguri un număr X de service-uri. O altă soluție este ca, atunci când cumperi o mașină nouă, să o poți repara și la alt service decât cel al importatorului sau producătorului”, explică Ovidiu Neacșu.

Pe de altă parte, analiștii spun că este nevoie de reglementarea pieței second hand, atât pe zona de importuri cât și pe cea de reparații.

„După eliminarea taxei auto, considerată pe bună dreptate abuzivă și neconformă cu aquis-ul comunitar, autoritățile n-au mai luat nicio măsură concretă pentru a limita importurile de mașini second-hand. Iar acest lucru se vede în importurile masive de rable, în creșterea traficului rutier și în accentuarea poluării mai ales în marile orașe’’, arată analiza Sierra Quadrant.

„Este nevoie de o regândire a mecanismului de taxare a înmatriculărilor și de impozitare a mașinilor vechi și poluante. Altfel ne vom transforma în coșul de gunoi auto al Europei. În timp ce alte țări mizează pe mașinile electrice, susțin producția și importul de automobile nepoluante, la noi, dincolo de limitele programelor Rabla și Rabla Plus, nu avem o metodă eficientă, în zona fiscalității, care să pună capăt acestui fenomen”, a declarat Ovidiu Neacșu.

Pe de altă parte, experții spun că legea pe baza căreia funcționează service-urile din România trebuie modificată în așa fel încât să elimine posibilitatea reparării vehiculelor cu piese din dezmembrări.

„Asistăm la un fenomen care a luat amploare în România – reparația mașinilor cu piese din dezmembrări. Cine garantează pentru calitatea acestora? Autoritățile trebuie să intervină mai puternic pe acest segment”, spune expertul de la Sierra Quadrant.

În ultimii ani, inspectorii RAR-RA au descoperit sute de cazuri de service-uri care nu aveau autorizaţia tehnică eliberată de RAR, nu înregistrau dovezi care să demonstreze conformitatea activităţilor executate cu condiţiile tehnice şi de calitate impuse, astfel încât vehiculele să corespundă condiţiilor şi reglementărilor legale privind admiterea şi menţinerea în circulaţie.

În alte situaţii, nu au fost menţinute condiţiile iniţiale de autorizare sau erau introduse pe piaţă produse şi materiale noi care privesc siguranţa circulaţiei şi protecţia mediului neomologate/ necertificate. Alte situaţii: lipsa declaraţiei de conformitate emisă de producător sau de reprezentanţii acestora; lipsa inscripţionării şi/sau etichetării produselor.

„Dacă mergeți cu mașina la un service din cartier, cereți informații despre piesele pe care urmează să le folosească. Evitați produsele second-hand, din dezmembrări, și cereți documentele de garanție. Toate service-urile auto trebuie, conform legii, să asigure garanţie pentru lucrările efectuate, astfel că este absolut esenţial să solicitaţi documentele care prevăd acest lucru alături, bineînţeles, de factura şi bonul fiscal pentru serviciile prestate”, mai spun analiștii.

Colliers: Peste 90% dintre chiriași și-au plătit la timp obligațiile către proprietarii clădirilor de birouri în trimestrul trei al „anului pandemic”

0

București, 30 octombrie 2020: Majoritatea chiriașilor și-au respectat obligațiile contractuale față de proprietarii clădirilor de birouri administrate de Colliers International și în perioada iulie-septembrie, chiar dacă multe companii au funcționat în sistem hibrid, îmbinând activitatea de la distanţă cu prezenţa la birou. Astfel, ponderea chiriașilor care și-au plătit la timp datoriile a fost în trimestrul trei al acestui an de 91%, față de 87% în aceeași perioadă din 2019, în ciuda efectelor pandemiei asupra activității lor, arată datele diviziei de administrare a proprietăților din cadrul Colliers International.

„Datele Colliers privind comportamentul de plată și, în general, datele la nivel macroeconomic în acest sens sugerează că nu există un stres exagerat acumulat până acum în rândul companiilor. Într-adevăr, au apărut în ultimele luni puțin sub 100.000 de noi șomeri, dar pierderile de locuri de muncă par să se fi stabilizat încă din august, iar intențiile de angajare își revin mult mai rapid decât în urmă cu un deceniu. În plus, datele băncii centrale arată că sumele refuzate la plată cu instrumente de debit ale companiilor – care ar indica gradul de stres din economie – se află aproape de minimele acestui ciclu și la valori sensibil sub cele de anul trecut, ceea ce arată că banii circulă adecvat între firme”, explică Alexandru Atanasiu (foto), Associate Director Real Estate Management Services în cadrul Colliers International.

Chiriașii din clădirile de birouri de clasă A confirmă și în trimestrul trei al „anului pandemic” bunele intenții și practici în raport cu obligațiile pe care și le-au asumat. În luna septembrie, de exemplu, 88% dintre chiriași și-au plătit la timp obligațiile către proprietarii clădirilor de birouri, față de 81% în septembrie 2019, când activităţile business-urilor nu erau lovite de criza provocată de pandemia de COVID-19.

Chiar dacă au fost cei mai afectați în ultima perioadă, mai bine de o treime (76%) din chiriașii spațiilor de retail au reușit să-și respecte obligațiile contractuale, care includ chiria, utilitățile și costurile cu serviciile, și le-au achitat la termen în trimestrul trei al „anului pandemic”, procent în ușoară creștere în comparație cu aceeași perioadă din 2019.

La rândul lor, și chiriașii din spațiile industriale administrate de Colliers International au încercat în cea mai mare parte să-și plătească la timp obligațiile, numărul de companii care au putut respecta toate obligațiile contractuale în perioada iulie – septembrie a acestui an fiind însă mai mic în comparație cu aceeași perioadă din 2019, dar ponderea chiriașilor care au plătit la timp datoriile a rămas peste 80%.

Colliers International administrează un portofoliu total de peste 550.000 de metri pătrați de spații industriale și de birouri, și include proiectele de birouri Equilibrium, Business Garden Bucharest, The Office din Cluj-Napoca, The Bridge, Hermes Business Campus, Ștefan cel Mare Building, Art Business Center, portofoliul de birouri deținut de Adam America, portofoliul de birouri deținut de Smartown Group, Allianz Office Building Brașov și Vox Technology Park din Timișoara, precum și trei parcuri industriale în Timișoara, Brașov și Arad și parcul industrial ELI Park 1 dezvoltat de Element Industrial în nordul Capitalei.

Despre Colliers International

Colliers International Group Inc. (NASDAQ: CIGI) (TSX: CIGI) este unul dintre liderii globali în domeniul consultanței imobiliare și al managementului investițiilor. Cu operațiuni în 68 de țări, cei peste 15.000 de specialiști întreprinzători lucrează împreună pentru a oferi consultanță și servicii de specialitate pentru a maximiza valoarea proprietății pentru chiriași, proprietari și investitori. Timp de peste 25 de ani, echipa noastră experimentată de management, care deține aproximativ 40% din capitalul nostru, a oferit acționarilor profituri investiționale anuale de aproape 20%. În 2019, veniturile corporate au fost de peste 3 miliarde de dolari (3,5 miliarde de dolari inclusiv afiliații), cu active gestionate de 33 miliarde de dolari. Pentru mai multe detalii despre Colliers International puteți accesa corporate.colliers.com sau ne puteți urmări pe Twitter @Colliers și LinkedIn.

Andrei Crețu, numit în funcția de Head of Sales al companiei Hagag Development Europe

0

Andrei Crețu (foto) a fost numit în funcția de Head of Sales al companiei Hagag Development Europe, dezvoltator imobiliar de proiecte rezidențiale și comerciale în România, activ în achiziționarea, dezvoltarea și renovarea unor imobile și proiecte cu peste 200 de milioane de euro investite în zone de lux și de dezvoltare ale Bucureștiului.

Andrei Crețu, cu o experiență de 7 ani în piața de real-estate din România, a contribuit la dezvoltarea și vânzarea a trei proiecte rezidențiale de anvergură din București, tranzacționând peste 2.000 de apartamente și spații comerciale, va coordona activitățile de vânzare și închiriere pentru toate proiectele companiei, în contextul „creșterii cererii și a numărului tot mai mare de clienți interesați de poprietățile dezvoltate de Hagag Development Europe pe piața din România. Decizia vine într-un moment în care compania accelerează lucrările de construcție ale proiectele sale pentru a se concentra astfel asupra unor noi dezvoltări, vizând, totodată, intensificarea operațiunilor de vânzare, precum și consolidarea relațiilor cu clienții sau chiriașii, în scopul maximării satisfacției acestora”.

La preluarea funcției, Andrei Crețu subliniază: „Este o perioadă incitantă pentru noi începuturi! Am acceptat această nouă provocare profesională deoarece văd în Hagag Development Europe un dezvoltator inovator, care revoluționează atât serviciile, cât și soluțiile de care piața are atâta nevoie. Sunt încântat să pot activa în cadrul unei companii stabile și puternice care dezvoltă proiecte unice, la un nivel superior de calitate, mult peste majoritatea celor existente în România. Hagag este o organizație agilă, cu rezultate excepționale, iar strategia care mă va ghida în perioada imediat următoare este compatibilă pe deplin cu ritmul dinamic al companiei. Îmi voi concentra eforturile pe creșterea volumului de vânzări și am convigerea fermă că acest lucru va conduce, implicit, la creșterea competitivității în cadrul echipei”.

Noi parteneriate de business la Măgurele

Asociația Măgurele Science Park (MSP) de stimulare a economiei regionale și creșterea competitivității economice prin transfer tehnologic și inovare – fondatori Consiliul Județean Ilfov, Primăria Măgurele și Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizică și Inginerie Nucleară Horia Hulubei, asociați Universitatea Politehnica din București și Universitatea din București – a dezvoltat în perioada august-octombrie 2020 noi parteneriate cu firme inovatoare, companii antreprenoriale și fonduri de investiții, „cu scopul promovării expertizei și a nevoilor acestora de colaborare către comunitatea de cercetare și/sau autorități”. Noii parteneri din mediul de business sunt firmele Zitec, Universum Events, ZITEC, Robomatic Process Control, Safetech Innovations, Soft Tehnica, Fia Integra, KFactory, Qualitance și fondurile de investiții Early Game Ventures și Gapminder VC.   

MSP subliniază că are ca obiectiv „dezvoltarea comunității în jurul conceptului investițional Măgurele Science Park și crearea de legături de colaborare între toți actorii comunității, în scopul valorizării rezultatelor activității de cercetare. Un pilon important al acestei comunități este format din reprezentanții mediului de afaceri (IMM, firme mari, multinaționale, antreprenori, startup-uri)”.

MSP caută „în mod activ firme pentru crearea de parteneriate prin care să identifice nevoile și competențele tehnologice ale mediului privat, să le promoveze către comunitatea de cercetare și autorități” și apreciază din propria experiență că „este importantă stabilirea unor puncte de interes comune între mediul de business și cel de cercetare, astfel încât prin relațiile de colaborare ulterioare să fie sprijinită dezvoltarea mediului de afaceri, economiei regionale și creșterea competitivității prin transfer tehnologic și inovare. Inovarea este foarte importantă pentru mediul de afaceri întrucât atunci când o firmă dezvoltă proiecte de cercetare în colaborare, are o șansa mult mai mare să genereze produse cu valoare adăugată în nișe de piață pe care alți concurenți nu le exploatează. Prin crearea de parteneriate cu mediul de afaceri, MSP își propune să reducă din barierele care stau calea colaborării dintre cercetători și antreprenori. O primă barieră se referă, potrivit concluziilor din cadrul dezbaterilor realizate de MSP cu mediul de business și de cercetare, la diferențele de mentalitate și de viziune între firme și instituțiile de cercetare. O altă barieră este lipsa ofertelor concrete de cercetare (dinspre universități, institute naționale de cercetare) pentru companii. Ca soluție, institutele de cercetare pot să se adreseze companiilor, să le înțeleagă nevoile și să le ofere servicii de cercetare. În acest context, MSP coagulează în jurul membrilor săi cea mai mare parte a instituțiilor de cercetare și de educație academică din regiunea București-Ilfov cu scopul creării unui context propice pentru crearea  Parcului Științific și Tehnologic Măgurele Science Park. Proiectul vizează coagularea administrației locale, a zonei de educație și a celei de afaceri pentru crearea unui hub de inovare, care să atragă proiecte locale și internaționale. Concret, obiectivul MSP este să dezvolte economia inovativă, prin sprijinirea valorizăriii rezultatelor C&D și ale sistemelor de spin-off din cadrul universităților și al institutelor de cercetare și participarea la crearea culturii relevante în acest domeniu”. 

Impulsionarea economiei sociale de piață a UE: salarii minime adecvate pentru lucrătorii din toate statele membre

0

Comisia a propus o directivă a UE în scopul de a se asigura că lucrătorii din Uniune sunt protejați prin existența unor salarii minime adecvate care să le permită un trai decent peste tot unde muncesc. Atunci când sunt stabilite la niveluri corespunzătoare, salariile minime produc nu doar un impact social pozitiv, ci și beneficii economice mai ample, întrucât duc la reducerea inegalității salariale, contribuie la susținerea cererii interne și la consolidarea stimulentelor de a lucra. Salariile minime adecvate pot ajuta și la reducerea diferenței de remunerare între femei și bărbați, întrucât sunt mai multe femei decât bărbați care câștigă salariul minim. Propunerea are și rolul de a contribui la protejarea angajatorilor care asigură salarii decente lucrătorilor, prin garantarea concurenței loiale.29/10/2020

Criza actuală a afectat în mod special sectoarele cu o proporție mai ridicată de lucrători cu salarii mici, precum sectorul curățeniei, al comerțului cu amănuntul, al sănătății, al îngrijirii de lungă durată și rezidențiale. Asigurarea unui trai decent pentru lucrători și reducerea sărăciei persoanelor încadrate în muncă nu sunt doar importante pe durata crizei, ci și esențiale pentru o redresare economică sustenabilă și incluzivă.

Președinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, a declarat: „Propunerea de astăzi privind salariile minime adecvate este un semnal important că și în vremuri de criză demnitatea muncii trebuie respectată cu sfințenie. Am văzut că pentru prea mulți oameni munca nu mai este rentabilă. Lucrătorii trebuie să aibă acces la salarii minime adecvate și să își poată permite un nivel de trai decent. Propunem astăzi un cadru pentru salariile minime, cu respectarea deplină a tradițiilor naționale și a libertății partenerilor sociali. Odată cu îmbunătățirea condițiilor de muncă și de viață vor fi protejați nu numai lucrătorii noștri, ci și angajatorii care plătesc salarii decente, creându-se totodată baza pentru o redresare echitabilă, incluzivă și rezilientă.”

Valdis Dombrovskis, vicepreședinte executiv pentru o economie în serviciul cetățenilor, a spus: „Este important să ne asigurăm că și lucrătorii cu salarii mici beneficiază de redresarea economică. Vrem să avem certitudinea, prin această propunere, că lucrătorii din UE câștigă un salariu suficient pentru un trai decent peste tot unde muncesc. Este extrem de important rolul partenerilor sociali în negocierea salariilor la nivel național și local. Le susținem libertatea de a negocia salariile în mod autonom și, atunci când acest lucru nu este posibil, punem la dispoziție un cadru care să orienteze statele membre în stabilirea salariilor minime.”

Nicolas Schmit, comisarul pentru locuri de muncă și drepturi sociale, a declarat: „Aproape 10 % dintre lucrătorii din UE trăiesc în sărăcie, iar acest lucru trebuie să se schimbe. Oamenii cu un loc de muncă nu trebuie să se afle în situația de a se zbate să își asigure toate cele necesare traiului. Salariile minime trebuie să urmeze tendința altor salarii care au crescut în ultimele decenii și le-au lăsat în urmă. Negocierile colective trebuie să reprezinte norma de referință în toate statele membre. Asigurarea unor salarii minime adecvate este înscrisă negru pe alb în principiul 6 al Pilonului european al drepturilor sociale, pe care l-au aprobat toate statele membre, așadar ne bazăm pe angajamentul lor susținut.”

Un cadru pentru salariile minime, cu respectarea deplină a competențelor și tradițiilor naționale

În toate statele membre ale UE există salarii minime. În 21 de țări există salarii minime prevăzute de lege, iar în 6 state membre (Danemarca, Italia, Cipru, Austria, Finlanda și Suedia) protecția salariului minim este asigurată exclusiv prin contracte colective de muncă. Cu toate acestea, în majoritatea statelor membre, lucrătorii sunt afectați de gradul insuficient de adecvat al protecției și/sau de diferențe în ceea ce privește nivelul de protecție a salariilor minime. În acest context, directiva propusă instituie un cadru prin care salariile minime să devină mai adecvate și în baza căruia lucrătorii să poată beneficia de protecția salariului minim în UE. Propunerea Comisiei respectă pe deplin principiul subsidiarității: stabilește un cadru pentru standarde minime, respectând și reflectând competențele statelor membre și autonomia și libertatea contractuală a partenerilor sociali în ceea ce privește salariile. Propunerea nu obligă statele membre să introducă salarii minime prevăzute de lege și nici nu stabilește un nivel comun al salariilor minime.

Țările în care se asigură o protecție ridicată prin intermediul contractelor colective de muncă tind să aibă o proporție mai redusă a lucrătorilor cu salarii mici, un grad mai scăzut de inegalitate salarială și salarii minime mai mari. De aceea, propunerea Comisiei urmărește să promoveze negocierile colective privind salariile în toate statele membre.

Țările care au salarii minime prevăzute de lege trebuie să instituie condițiile care să permită stabilirea salariilor minime la niveluri adecvate. Aceste condiții includ criterii clare și stabile pentru stabilirea salariului minim, valorile de referință indicative care să servească la orientarea evaluării caracterului adecvat al salariului și actualizări regulate și în timp util ale salariilor minime. Se solicită acestor state membre și să asigure utilizarea proporționată și justificată a variațiilor și a deducerilor din salariul minim și implicarea efectivă a partenerilor sociali în stabilirea și actualizarea salariului minim prevăzut de lege.

În fine, propunerea prevede consolidarea aplicării și a monitorizării protecției salariului minim stabilite în fiecare țară. Respectarea și aplicarea efectivă a regulilor sunt esențiale pentru ca lucrătorii să beneficieze de accesul real la protecția salariului minim, iar întreprinderile să fie protejate de concurența neloială. Directiva propusă introduce raportarea anuală către Comisie de către statele membre cu privire la datele legate de protecția salariului minim. 

The Power Table – Cum arata rezultatele pe trimestrul III 2020 și cum investim – Editia a 4-a

0

Analizam companiile relevante listate la Bursa de Valori Bucuresti

Data: 17 noiembrie 2020

Ora: 18:00 – 20:30

Locatie: Eveniment Online

In prima jumatate a lunii noiembrie, cele mai importante companii listate la Bursa de Valori Bucuresti isi vor publica rezultatele financiare aferente Trimestrului III. Dupa incheierea perioadei de raportari, pe data de 17 noiembrie 2020, vom discuta despre cum arata aceste rezultate, in cadrul celei de-a 4-a editii din acest an a The Power Table – Cum arata rezultatele financiare si cum investim.

Este momentul in care vom putea face primele estimari ale dividendelor pe care companiile listate la Bursa de Valori Bucuresti ar putea sa le distribuie din profitul aferent anului 2020.

Ca si la editiile anterioare, vom avea peste 30 de companii analizate in cadrul evenimentului. Din motive de siguranta sanitara, editia din luna noiembrie a The Power Table se va desfasura online.

Care sunt subiectele abordate la cea de-a 4-a editie The Power Table – Cum arata rezultatele financiare si cum investim

In cadrul evenimentului, vom discuta cu Stefan Musgociu, Specialist Business Development si Marketing la Bursa de Valori Bucuresti, despre ultimele noutati legate de listari la BVB si despre stadiul in care se afla implementarea Contrapartii Centrale.

Cu Antonio Oroian – Broker la SSIF Goldring S.A. vom vorbi despre modul in care vor fi influentate Pietele de capital internationale de rezultatul alegerilor din SUA. Totodata, vom vedea si cum ar putea evolua Piata din Romania, in contextul alegerilor parlamentare din decembrie 2020.

Cu Lucian Bratu – IR Specialist Bittnet System S.A., vom discuta despre participatiile pe care compania doreste sa le achizitioneze in mai multe companii din zona IT si majorarea de capital social prin actiuni preferentiale – subiecte care sunt pe ordinea de zi a Adunarii Generale a Actionarilor din data de 26 noiembrie 2020.

Mircea Iliescu

Ca de obicei, Mircea Iliescu – Trainer si Financial Advisor la BVBescu.ro, va oferi o prezentarea detaliata a rezultatelor financiare publicate de cele mai importante companii listate la Bursa de Valori Bucuresti.

Evenimentul The Power Table este organizat cu sprijinul Bursei de Valori Bucuresti, SSIF Goldring S.A., Dendrio (pentru partea de logistica), Financial Intelligence Finzoom si Invest Energy (Parteneri media).

Accesul la eveniment este GRATUIT, dar necesita inscriere si confirmare din partea organizatorilor. Nu uitati, inscrierile au inceput deja, iar locurile sunt limitate!

Care este tema evenimentului „The Power Table – Cum arata rezultatele pe Trimestrul III 2020 și cum investim”

Vom analiza companiile relevante listate pe Piata principala si pe segmentul AeRO la Bursa de Valori Bucuresti pentru a afla:

  • cum arata rezultatele financiare pe Trimestul III si care sunt indicatorii importanti din raportari;
  • cum arata primele previziuni legate de profiturile companiilor pentru anul 2020;
  • facem primele estimari ale dividendelor pe care companiile listate la Bursa de Valori Bucuresti ar putea sa le distribuie din profitul aferent anului 2020.

Programul evenimentului „The Power Table – Cum arata rezultatele pe Trimestrul II 2020 și cum investim”:

18:00 – 18:05 – Accesul participantilor la evenimentul online
18:05 – 18:15 – Ultimele noutati legate de listari si stadiul implementarii Contrapartii Centrale –  Stefan Musgociu, Specialist Business Development si Marketing Bursa de Valori Bucuresti

18:15 – 18:30 – Cum vor influenta alegerile din SUA Pietele de capital, in urmatoarea perioada – Antonio Oroian – Broker SSIF Goldring S.A.

18:30 – 18:45 – Despre politica de achizitii si actiunile preferentiale propuse in AGA din noiembrie – Lucian Bratu, IR Specialist Bittnet System S.A.
18:45 – 20:00 – Prezentarea rezulultatelor financiare pe Trimestul III 2020 – Mircea Iliescu, Trainer si Financial Advisor la BVBescu.ro
20:00 – 20:30 – Sesiune Q&A

Evenimentul se adreseaza investitorilor de la Bursa de Valori Bucuresti si celor care sunt interesati sa investeasca pe Piata de Capital.