Campanie de responsabilizare socială prin recuperarea brazilor de Crăciun

0

Retailerul în construcții, decorațiuni și grădinărit Leroy Merlin anunţă şi pentru acest an campani de responsabilizare socială prin care susţine reutilizarea brazilor de Crăciun achiziţionaţi din reţeaua proprie de magazine. După sărbătorile de iarnă, orice posesor de brad natural cumpărat de la Leroy Merlin poate să-l returneze la magazin şi primeşte un voucher de cumpărături în valoare de 25 lei.

Frederic Lamy, CEO Leroy Merlin România, explică: „Această campanie face parte din seria acțiunilor de dezvoltare durabilă derulate de către companiile care fac parte din grupul ADEO, sub sloganul -20% impact CO2 până în 2025. Ne dorim să contribuim la scăderea numărului de brazi aruncați atunci când devin inutili şi să educăm clienții cu privire la utilizarea lemnului în manieră responsabilă. Alături de această inițiativă, Leroy Merlin susține protejarea industriei lemnului din România prin acțiuni de împădurire care au devenit o tradiție pentru noi.”

Campania Leroy Merlin de recuperare a brazilor naturali este unica de acest fel de pe piaţa românească. La ediţia anterioară, în ianuarie 2019, au returnat brazi 50.000 de clienţi. În centre specializate, brazii uscaţi au fost mărunţiţi şi transformaţi în peleţi (combustibil ecologic) şi compost (îngrășământ pentru grădini sau terenuri agricole), ca o alternativă la combustibilii convenţionali. Toţi brazii comercializaţi de Leroy Merlin provin din pepiniere autorizate.

EPG: 2020 aduce reguli noi în sectorul imobiliar, pentru conformarea României la Directiva privind performanța energetică a clădirilor

0

21 noiembrie 2019. Până în martie 2020, România trebuie să transpună în legislația națională Directiva 2018/844/UE privind performanța energetică a clădirilor, care va impune constructorilor și proprietarilor de clădiri reguli importante, precum obligația de a instala echipamente pentru alimentarea vehiculelor electrice și sisteme de automatizare și control al consumului de energie, spune Radu Dudău, director al Energy Policy Group (EPG), think-tank specializat în domeniul energiei și coordonator al proiectului România Eficientă.

„Eficiența energetică a clădirilor este o prioritate a politicilor UE privind energia și schimbările climatice, dar și securitatea aprovizionării cu energie și combaterea sărăciei energetice. Sectorul european al clădirilor este responsabil pentru 40% din consumul final de energie și 36% din emisiile de gaze cu efect de seră. Revizuirea Directivei privind performanța energetică a clădirilor a adus cerințe noi de promovare a infrastructurii de electromobilitate și de introducere de tehnologii inteligente în clădiri, accentuând dimensiunea de sănătate publică și de calitate a vieții pentru utilizatorii clădirilor”, a explicat Radu Dudău, director și co-fondator al EPG.

Prin transpunerea Directivei 2018/844/UE în legislația națională, apare obligativitatea investitorilor/proprietarilor/administratorilor, după caz, de a asigura echiparea clădirilor noi, precum și a clădirilor existente care sunt supuse unei renovări majore cu puncte de reîncărcare și infrastructură încastrată pentru vehiculele electrice. Măsura se va aplica clădirilor care au mai mult de zece locuri de parcare, în cazul în care parcarea se situează în interiorul clădirii sau este adiacentă fizic clădirii.

În cazul clădirilor rezidențiale noi, precum și în cazul renovării majore a clădirilor rezidențiale existente, care au mai mult de zece locuri de parcare, investitorii sau proprietarii acestora, după caz, ar putea fi obligați să asigure instalarea tubulaturii încastrate pentru cabluri electrice pentru fiecare loc de parcare, astfel încât să permită instalarea într-o etapă ulterioară a punctelor de reîncărcare pentru vehicule electrice.

În plus, la întocmirea proiectului tehnic de execuție și/sau a documentației de avizare a lucrărilor de intervenție, pot fi luate în considerare și aspecte privind securitatea la incendiu asociată vehiculelor electrice și infrastructurii de încărcare; infrastructura de parcare dedicată bicicletelor electrice și mijloacelor de transport destinate persoanelor cu mobilitate redusă; contorizarea inteligentă; facilitarea utilizării bateriilor vehiculelor electrice ca sursă de energie.

Sistem obligatoriu de control al temperaturii în fiecare încăpere

De asemenea, pentru clădirile noi și clădirile existente supuse renovării majore s-ar putea introduce obligativitatea montării unor dispozitive de autoreglare și sisteme de automatizare și control al consumului de energie. De pildă, pentru clădirile noi al căror certificat de urbanism a fost emis după data de 10 martie 2020, investitorii vor fi obligați să asigure echiparea acestora cu dispozitive care permit reglarea distinctă automată a temperaturii în fiecare încăpere a clădirii și/sau a unității de clădire, dacă acest lucru este fezabil din punct de vedere tehnic și economic.

Aceste prevederi sunt incluse în proiectul de lege pentru modificarea şi completarea Legii nr. 372/2005 privind performanța energetică a clădirilor, pus în dezbatere publică de Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării şi Administraţiei, în calitatea acestuia de autoritate competentă. Proiectul transpune la nivel național prevederile Directivei 2018/844/UE de modificare a Directivei 2010/31/UE privind performanța energetică a clădirilor.

În România sunt peste 8.300.000 de clădiri, din care cele mai multe sunt construite înainte de 1990 și au pierderi energetice de 2-3 ori mai mari decât clădirile moderne. Măsurile de eficiență energetică pot reduce cu până la 40% consumul de energie al unei clădiri. Energia termică pentru încălzire și apă caldă reprezintă aproximativ 70% din consumul unui imobil rezidențial. Prin izolarea termică corespunzătoare și prin implementarea unor soluții eficiente de încălzire, consumul de energie poate fi redus la jumătate.

Despre România Eficientă

România Eficientăeste un proiect privat, de interes public național, derulat de Energy Policy Group (EPG) în parteneriat cu OMV Petrom, companie care contribuie financiar cu o sponsorizare a programuluiîn valoare de 4 milioane de euro până în 2022. Proiectul a demarat în vara anului 2019 și constă în derularea unui program național multianual de eficiență energetică, cel puțin până în 2022. România Eficientă își propune să ajute atingerea țintelor de eficiență energetică ale României stabilite prin Directivele UE pentru anul 2030 în privința reducerii emisiilor de carbon și a creșterii eficienței energetice, atât prin campanii de informare și educare, cât și prin realizarea unor proiecte concrete de renovare profundă a unor clădiri publice, în diferite regiuni ale țării. Mai multe detalii găsiți pe site-ul romania-eficienta.ro.

Rezultatele concursului pentru stagiari la Romsilva

0

Regia Națională a Pădurilor – Romsilva a organizat concurs pentru posturi de ingineri silvici stagiari. Au concurat 178 de absolvenți ai facultăților de silvicultură. Au fost declaraţi admiși 153. Romsilva precizează că „examenul este valabil un an, iar toate posturile vacante de ingineri silvici care vor apărea în decursul anului următor, pot fi ocupate direct pe baza acestui examen în funcție de opțiunea fiecăruia, formulată fie în timpul examenului, fie precizată ulterior. Criteriile în baza cărora s-a făcut selecția sunt obiective, independente de Romsilva. Acestea pot fi ajustate pentru a se găsi o formulă optimă, astfel încât dezideratul Romsilva de a-i angaja pe cei mai buni candidaţi să fie dus la îndeplinire”.

Totodată, „Romsilva mulțumește pe această cale tuturor profesorilor universitari care alcătuiesc corpul profesoral al facultătilor de silvicultură, pentru modul de pregătire al studenţilor, care, în competiție, au dovedit că sunt deschiși la nou, dornici și pasionați de meserie, ajungând chiar ei, în timpul examenului să vină cu soluții inovative pentru progresul și alinierea silviculturii românești la standarde europene. De asemenea, un gând bun din partea conducerii Romsilva merge și către părinții absolvenților, care le-au oferit acestora posibilitatea de a studia sub îndrumarea celor mai buni profesori din țară, în cele mai bune universități din România”.

Creşterea profesionalizării în companiile de transport rutier

0

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) a lansat proiectul „TRANS-FORM – Îmbunătățirea nivelului de competențe ale angajaților din domeniul distribuției pentru ocuparea sustenabilă și de calitate a forței de muncă” (Cod MySMIS: 127802) cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Capital Uman 2014-2020 (valoare totală 2.476.273,20, din care 85% cofinanțare europeană nerambursabilă). Adresarea este pentru conducători auto și firme de transport rutier din regiunile de dezvoltare Nord-Est, Nord-Vest, Vest, Sud-Vest Oltenia, Centru, Sud-Est, Sud-Muntenia.
Proiectul, început la 18 octombrie 2019, are durata de 18 de luni.

Obiectivul general al proiectului este „îmbunătățirea nivelului de cunoștințe, competențe și aptitudini ale personalului întreprinderilor care asigură distribuția pentru întreprinderi care își desfășoară activitatea în sectoarele economice cu potențial competitive identificate conform Strategia Națională pentru Competitivitate (SNC) și în domeniile de specializare inteligentă conform Strategiei Naționale de Cercetare, Dezvoltare și Inovare (SNCDI)”.
Proiectul își propune „informarea și conștientizarea companiilor de transport rutier cu privire la importanța și necesitatea participării angajaților la programe de formare profesională continuă; creșterea performanțelor în plan profesional pentru angajații companiilor care asigură distribuția pentru întreprinderi care își desfășoară activitatea în sectoarele economice cu potențial competitiv identificate conform SNC și în domeniile de specializare inteligentă conform SNCDI; sprijinirea companiilor pentru introducerea de programe de formare profesională continuă pentru angajații lor”.

 

 

Industria bancară a semnat un acord pentru pregătirea profesională a angajaţilor din sistem

0

Federaţia Sindicatelor din Asigurări şi Bănci (FSAB), Federaţia Patronală a Serviciilor Financiare (FinBan) şi Consiliul Patronatelor Bancare din România (CPBR) au semnat, luni, Acordul pentru Implementarea Proiectului de Pregătire Profesională a Angajaţilor, primul astfel de acord încheiat între parteneri sociali din România, conform unui comunicat de presă al CPBR, scrie Economica.net.

 „Considerăm că acest acord e o dovadă a maturităţii dialogului social la nivelul sectorului nostru şi în relaţia dintre FinBan/CPBR şi FSAB, care în sine credem că reprezintă un precedent de bune practici ce poate fi preluat la nivelul oricărui sector de activitate economică”, a declarat înainte de semnare Steven van Groningen, preşedintele Federaţiei FinBan.

Acordul se referă la colaborarea dintre FinBan şi CPBR, pe de o parte, şi FSAB, de cealaltă parte, ca parteneri de dialog social în contextul nevoilor crescânde ale angajaţilor din sistemul bancar privind provocările prezente şi viitoare generate de digitalizare, potrivit sursei amintite.

De asemenea, acordul presupune, în practică, un program de e-Learning constând în 500 de cursuri în format electronic, din care jumătate sunt disponibile inclusiv în limba engleză. Programul de distribuţie al cursurilor va fi demarat la 31 martie 2020.

CPBR este membră a Federaţiei FinBan, parte a Confederaţiei Patronale Concordia, reprezentativă la nivel naţional.

Scumpirea carburanților continuă și în România

0

Un raport al Consiliului Concurenţei privind analizele derulate în acest an asupra celor mai importante sectoare din economie arată că preţul carburanţilor s-a scumpit accelerat în ţara noastră în raport cu alte state membre ale Uniunii Europene, potrivit Adevărul.ro.

 „Conform datelor Comisiei Europene, preţul mediu al unui litru de benzină în Uniunea Europeană s-a majorat de la sfârşitul anului 2018 şi până la finele lunii septembrie 2019 cu 2,8%, în timp ce în România preţul unui litru la benzină a crescut cu 6,1%, a şaptea cea mai agresivă creştere înregistrată în rândul statelor membre. În ceea ce priveşte motorina, ritmul de creştere în România a preţului a fost mult mai redus (0,8%), dar sub media europeană (unde s-a înregistrat o scădere de 1,5%) şi cea regională (cu excepţia Bulgariei)”, porivit raportului Consiliului.

INS: aproximativ 55.000 de locuri de muncă sunt vacante la nivel național

0

Numărul locurilor de muncă vacante a fost 55.000 în trimestrul trei al acestui an, nivel similar cu cel din trimestrul anterior, iar industria prelucrătoare a concentrat aproape o pătrime din numărul total al acestora, respectiv 13.600, potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică publicate marţi.

De asemenea, sectorul bugetar a însumat peste 26% din numărul total al locurilor de muncă vacante, cu 6.500 locuri vacante în sănătate şi asistenţă socială, 6.100 locuri vacante în administraţia publică şi 2.000 în învăţământ, scrie Agerpres.

Astfel, cele mai puţine locuri de muncă vacante s-au înregistrat în tranzacţii imobiliare şi industria extractivă (100 locuri vacante pentru fiecare în parte).

În trimestrul III 2019, rata locurilor de muncă vacante a fost 1,11%, menţinându-se la aceeaşi valoare din trimestrul precedent.
La polul opus, cea mai mică valoare a ratei locurilor de muncă vacante s-a înregistrat în industria extractivă (0,31%), potrivit sursei citate.


Totodată, în ceea ce priveşte numărul locurilor de muncă vacante, cele mai importante creşteri s-au înregistrat în învăţământ (+700 locuri vacante) şi distribuţia apei; salubritate, gestionarea deşeurilor, activităţi de decontaminare (+500 locuri vacante).


La Romexpo, Târgul Gaudeamus Radio România

0

Târgul Gaudeamus Radio România îşi desfăşoară ediţia cu numărul 26 în perioada 20-24 noiembrie (zilnic între orele 10.00 şi 20.00) la Romexpo. Este cel mai longeviv eveniment de acest fel de la noi pe piaţa cărţii, între primele zece din Europa ca amploare. Ediaţia 2019 se desfăşoară sub semnul celebrării a 30 de ani de la Revoluția din Decembrie 1989, de unde şi calitatea de copreședinți de onoare ai ediției a lui Mircea Dinescu și Ion Caramitru.Noutăţileorganizare sunt brandul care include numele iniţiatorului şi organizatorului permanent, Radio România, locul desfăşurării, Pavilionul B2,precum şi suprafaţa totală a standurilor, peste 8.300 mp, record pentru un târg de carte din România (6.000 mp la ediția precedentă). Întregul spaţiu al târgului este împărţit în două zone, care poartă numele lui Mircea Nedelciu şi Mircea Sântimbreanu, personalităţi emblematice pentru anii de început ai Târgului Gaudeamus.

Deschiderea are loc miercuri, 20 noiembrie, ora 12.00, la standul Radio România. Primele recomandări editoriale sunt de la

Academia de Studii Economice din Bucureşti

Masa rotundă cu tema „Academia de Studii Economice din București – 106 ani în universul cărților”, la ora 11.00, eveniment prilejuit de împlinirea a 106 ani de la apariția primului număr al Revistei Cursurilor Academiei

de Înalte Studii Comerciale și Industriale. Invitați: prof. univ. dr. Alexandru Tașnadi (Departamentul de doctrine economice și comunicare, Facultatea de Economie Teoretică și Aplicată), prof. univ. dr. Dumitru Miron (Departamentul de relații economice internaționale, Facultatea de Relații Economice Internaționale), prof. univ. dr. Alecxandrina Deaconu (Departamentul de management, Facultatea de Managment), prof. univ. dr. Laurențiu Tăchiciu (Departamentul de business, ştiințele consumatorului și managementul calității, Facultatea de Business și Turism), Lector univ. dr. Amedeo Istocescu (Departamentul de management, Facultatea de Management).

Editura Școala Ardeleană” 

Între orele 13.00 şi 15.00, Întâlnirile revistei „Sinteza”. Invitați: Grigore Arbore, Ioan Chirilă, Vasile Sebastian Dâncu, Ioan-Aurel Pop, Vasile Pușcaș. Lansarea volumelor: Grigore Arbore, „Periculoasele derive. Reflecții asupra unui prezent fără viitor”; Ioan Chirilă, „A învăța să trăiești veșnicia. Un dialog cu Sandu Frunză”; Ronald F. Inglehart, „Evoluția culturală. Schimbarea motivației umane și a modului în care aceasta transformă lumea” (Traducere în limba română de Mălina Voicu, Prefață de Mălina Voicu, Bogdan Voicu, Claudiu D. Tufiș); IoanAurel Pop, „Românii.

Eseuri dinspre Unire”; Vasile Pușcaș, „Universitate. Societate. Modernizare” (Ediția a III-a, revizuită și adăugită).

Editura Gama

Editura „Gama” aniversează 25 de ani (eveniment special aniversar vineri, 20 noiembrie, de la ora 17.00).

Diana Mocanu, directorul general al editurii, subliniază: „Pentru noi, cei 25 de ani de poveste înseamnă nenumărate provocări depășite și vise împlinite. Tot ceea ce facem, facem cu pasiune, ținând seama de misiunile pe care ni le-am asumat: educația prin joc ca metodă eficientă de învățare, dezvoltarea inteligențelor multiple, promovarea metodelor alternative de educație, susținerea eforturilor de deprindere a citirii, promovarea literaturii de calitate și încurajarea lecturii în familie și a interacțiunii părinte-copil. Ediția de anul acesta a Târgului Internațional de Carte Gaudeamus este un prilej de a-i sărbători în primul rând pe eroii poveștii noastre: copiii și părinții care ne sunt alături!”

Între noutățile ofertei de la actuala ediţie a târgului se află: „Băiatul din bulă” de Stewart Foster, „Orangeboy”de Patrice Lawrence, „Acum sunt normală?”, primul volum al trilogiei feministe „Clubul Fetelor Bătrâne” de Holly Bourne. Oferta de Crăciun cuprinde, între multe altele, „Noaptea de Ajun în Țara Minunilor” de Carys Bexington și Kate Hindley, poveste în versuri ilustrată, inspirată de „’Twas The Night Before Christmas” și de „Alice în Țara Minunilor”.

Editura „Gama” face şi un act de implicare socială, un gest caritabil: o donație de cărți către Centru Educațional „Casa bună” fondat de Valeriu Nicolae, cunoscut pentru proiectele sale de voluntariat legate de accesul la educație al copiilor proveniți din mediile defavorizate.

Formare pentru inserția tinerilor pe piața muncii

0

Junior Achievement România, organizaţie de educație antreprenorială, economică, financiară, orientare profesională, sănătate și viață activă și dezvoltarea abilităților pentru viață, a lansat un hub antreprenorial și o serie de cursuri de formare pentru inserția tinerilor pe piața muncii. La sesiunea inaugurală (o săptămână), au participat 12 tineri din București și Ilfov. După cum precizează iniţiatorii, activitățile „reprezintă o adaptare a metodei de lucru norvegiene FROG, dezvoltată de organizația Lyk-z & døtre cu scopul de a le crea tinerilor o mai bună cunoaștere a propriilor aspirații, resurse, competențe și valori, și, astfel de a pune bazele formării viitorilor profesioniști și antreprenori”.

Unul dintre participanţi, Adrian (27 de ani, București), spune: „Când am început acest curs, aveam păreri împărțite; aveam impresia că sunt conștient de capacitățile și valorile mele și credeam că nu îmi va fi de folos. Cu fiecare exercițiu, am fost din ce în ce mai captivat și plăcut surprins de calitatea programului. Am ajuns să creez o legătură cu trainerii și colegii și să ne cunoaștem. Am conștientizat că am calitățile necesare pentru a reuși în ceea ce îmi propun și am învățat să nu mă descurajez. Recomand programul tuturor tinerilor! Cu siguranță se vor redescoperi și vor învăța din experiențele altora.”   

În completarea cursului, se desfăşoară activități de tip job shadow, traininguri, consultanță și oportunități de finanțare pentru deschiderea unei afaceri, adresate tinerilor de până la 29 de ani, care nu sunt înscriși într-o formă de educație sau pregătire profesională și nici nu muncesc (tineri NEETs). Până în 2021, prin intermediul proiectului, vor fi instruiți 400 de astfel de tineri și 1.000 de liceeni din învățământul vocațional și tehnic din România.

Proiectul NEETs in Entrepreneurship este finanțat de Islanda, Liechtenstein și Norvegia prin EEA and Norway Grants Fund for Youth Employment și este implementat de organizațiile Junior Achievement din 6 țări. Până la finalul proiectului, 1.600 de tineri NEET din Bulgaria, Italia, România și Spania vor beneficia de activități de formare pentru dezvoltarea abilităților de angajare și pentru a își deschide propria afacere.

Complexul Therme, oferte de city break

0

Complexul Therme, construit Greenfield, recunoscut a fi „cel mai mare centru termal de wellness, relaxare și entertainment din Europa”, în parteneriat cu Christian Tour, „cel mai mare tour-operator autohton”, anunţă lansarea de pachete speciale city break pentru turiștii din afara Bucureștiului. Oferta este pentru familii, cupluri, orice doritori de relaxare în piscine şi saune tematice, pe plaja urbană, în activităţi de wellness (show-uri Aufguss, peeling, aqua gym, aqua fun, yoga, pilates), în grădina botanică indoor. Pachetele pot fi customizate, cu opțiuni de plată inclusiv cu tichete de vacanță. Cazarea se face la hoteluri de top din București, momentan Complex Herăstrău, Arc de Triomphe, Lido by Phoenicia, Ibis Gara de Nord, Ibis Erbas, Domenii Plaza, cărora pe parcurs li se vor adăuga alte unități de cazare. La cerere, turiștii pot beneficia de transport de la hotel la Therme și retur cu shuttle bus sau mașini electrice cu șofer Memento Green. Pachetele turistice pot fi achiziționate de pe christiantour.ro, din rețeaua Christian Tour și din agențiile partenere.

Andrada Șeitan, Chief Communications Officer al Therme București, subliniază: „Therme Bucuresti se bucură de o serie de superlative care îl fac unic în Europa, motiv pentru care a devenit o destinație în sine pentru vizitatori din zona Balcanilor, Marea Britanie, Germania, Italia, Austria sau Israel. Popularitatea lui internațională a crescut exponențial, însă același lucru se întâmplă și în interiorul țării. Numărul din ce în ce mai mare de români care vin din alte zone ne-a convins că e timpul să ne extindem oferta pentru cei care locuiesc în afara Bucureștiului și care își doresc o experiență de relaxare și wellness cum numai aici pot găsi”.