SUMAL 2.0 pornește pe urmele tăierilor ilegale de pădure

0

Sistemul informatic SUMAL 2.0, cel mai important instrument în lupta cu tăierile ilegale de pădure, pornește la 1 noiembrie 2020. Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor informează că „prin modificarea Codului Silvic, promulgat la începutul lunii septembrie, apare obligativitatea deținerii avizului de transport nu doar pentru materialul lemnos, ci și pentru toate celelalte produse din lemn: rumeguș, biomasă, coaja arborilor și orice rest de lemn. Această modificare introduce automat, ca utilizatori în SUMAL, zeci de mii de noi agenți economici, care până acum nu aveau obligația raportării în sistem. Toate operațiunile de ordin tehnic pentru adaptarea SUMAL 2.0 la noile prevederi din Codul Silvic au fost deja realizate”.

Până la 30 ianuarie 2021, noul sistem și cel vechi vor funcționa în paralel. Noii utilizatori beneficiază de o perioadă de grație pentru familiarizare cu noul sistem, prin extinderea obligativității utilizării vechii versiuni a sistemului. Utilizatorii sunt obligați să le folosească concomitent. După acest termen, urmărirea transabilității se va realiza exclusiv prin noul SUMAL.

Noua versiune a SUMAL este caracterizată de Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor prin aceea că „aduce inovații care ajută, pe de o parte, munca de combatere a tăierilor ilegale și, totodată, simplifică enorm munca lucrătorilor silvici din teren. Astfel, se va putea urmări, în timp real, prin coordonate GPS, orice transport de masă lemnoasă din punctul de încărcare până în punctul de descărcare, devenind astfel foarte dificil să mai apară acele escale ilegale realizate cu același aviz. SUMAL 2.0 obligă și la încărcarea de fotografii, din mai multe unghiuri, ale lemnului încărcat, pentru orice transport din România, precum și însemnarea, în pădure, a parchetelor de masă lemnoasă cu coordonate GPS înainte de a se face tăierea. O altă particularitate a sistemului  este aceea că se vor putea vedea zilnic toate volumele de material lemnos din orice depozit din țară. În plus, cantitățile de aici vor fi actualizate automat de sistem. SUMAL 2.0 nu permite realizarea transportului dublu pe același aviz și nici evitarea voită a înregistrării în sistem prin realizarea de transporturi multiple cu cantități reduse. În acest caz, transportatorii de volume mici, pentru care nu este necesar avizul de însoțire, nu vor mai avea voie să transporte, în total, mai mult de 20 mc pe an, dacă nu sunt înregistrați în noul SUMAL ca transportatori profesioniști. Sistemul are acum capacitatea de a depista și bloca automat astfel de practici”.

Secretarul de stat pentru păduri Gelu Puiu subliniază: „Am reușit să finalizăm în termenul stabilit cea mai importantă măsură asumată prin Programul de Guvernare, în ceea ce privește stoparea tăierilor ilegale de lemn. S-au implicat în egală măsură colegii din minister, din Serviciul de Telecomunicații Speciale, de la gărzile forestiere. În spatele acestui sistem este munca unei echipe care a lucrat continuu pentru respectarea termenelor propuse. Le mulţumesc tuturor, inclusiv  partenerilor din RNP Romsilva și din mediul privat, care au înțeles așteptările pe care le are  societatea românească. Prin operaționalizarea Sistemului de Urmărire a Materialului Lemnos vom reuși, în timp real, 24 de ore din 24, să avem un management foarte clar asupra masei lemnoase. Vom ști în permanenţă cât lemn s-a tăiat din pădurile României, unde va fi dus acesta, fie în depozit, fie la  terți. În permanenţă apar provocări pe care reuşim să le soluţionăm. Factorii implicaţi au venit cu sugestii importante, astfel încât sistemul să devină operaţional. Totul s-a făcut cu paşi siguri pentru ca SUMAL 2.0 să fie eficient. Suntem deschişi la dialog şi am luat în considerare, în mod special, propunerile venite din partea celor care operează în acest sistem”.

BRM lanseaza contracte derivate pe gaze naturale

0

Bursa Romana de Marfuri (BRM), institutia bursiera cu cea mai intinsa perioada continua de activitate din perioada moderna a tarii, aduce la cunostinta mediului de afaceri si publicului larg inca un eveniment major pentru peisajul economic national: lansarea in premiera in Romania, de la data de 16 noiembrie 2020,  a contractelor derivate avand ca activ suport gazele naturale.

Evenimentul anuntat vine in continuarea efortului din ultimii ani al BRM si al producatorilor si furnizorilor din Romania de a construi impreuna o piata  de gaze naturale puternica, moderna si eficienta, capabila sa ofere, in sfarsit, tarii pozitia si statutul pe care il merita in regiune.

Piata actuala bursiera de gaze naturale este foarte tanara, dar dezvoltarea ei a fost una impetuoasa. In doar cativa ani Bursa Romana de Marfuri a reusit sa puna la dispozitia participantilor, impreuna cu acestia, mecanisme, instrumente si produse evoluate pentru tranzactionarea fizica, de natura sa confere un grad inalt de eficienta si de sincronizare cu modul de functionare al pietelor similare din Uniunea Europeana. In ciuda inabilitatilor legislative care au tulburat domeniul si a tendintelor monopoliste de stat ale autoritatilor, in perioade in care acestea nu au intervenit asupra pietei prin impuneri nejustificate, volumele tranzactionate s-au situate la cote ridicate, iar preturile au urmat o dinamica favorabila consumatorilor. Introducerea si operationalizarea contractelor derivate reprezinta insa proba maturitatii si a consacrarii.

Contractele derivate, care sunt, in esenta, contracte standartizate la termen, prezinta un grad sporit de complexitate. Caracteristicile lor principale se refera la fungibilitate, lichiditate, flexibilitatea intrarii si iesirii din pozitii, gradul maxim de siguranta cu privire la solvabilitate prin implicarea in post-tranzactionare a unei contraparti centrale. 

Avantajele utilizarii contractelor derivate pe piata activului suport, in cazul de fata, pentru inceput, gazele naturale, sunt majore: standartizarea conditiilor contractuale si fungibilizarea pozitiilor, eliminarea riscului de contraparte, garantarea executiei, asigurarea pretului de vanzare/cumparare pentru viitor, iesirea flexibila din pozitiile asumate daca este cazul, administrarea riscului de variatie a pretului (hedging), formarea si identificarea pretului viitor al activului. Toate acestea in conditii de transparenta, de egalitate a sanselor, de respect al reglementarilor, de lichiditate sporita si de costuri de operare reduse.

Pentru asigurarea deplinei functionalitati operationale pentru contractele futures pe termen mediu si lung cu active gaze naturale, Bursa Romana de Marfuri, sub supravegherea pe piata angro a Autoritatii Nationale pentru Reglementare in domeniul Energiei (ANRE), a ACER (Agentia pentru Cooperarea Autoritătilor de Reglementare din Domeniul Energiei) prin sistemul de raportare REMIT si cu acordul Autoritatii de Supraveghere Financiara (ASF), va oferi din 16 noiembrie 2020, atat functiile de platforma electronica de tranzactionare, cat si de post-tranzactionare, prin asumarea calitatii de contraparte financiara in toate tranzactiile inregistrate.

BRM este de parere ca lansarea contractelor derivate pe gaze naturale va constitui un moment de impulsionare a spiritului antreprenorial romanesc in domeniul bursier, inceputul unei etape prolifice de dezvoltare, marcate de speranta unei colaborari si intelegeri dintre operatorii pietei si a participantilor cu reglementatorii, cu autoritatile executive si legislative din Romania, in favoarea mediului economic si al integrarii cu success in pietele europene.

Securitatea aprovizionării cu gaze naturale, dependentă de dezvoltarea resurselor interne

Articol preluat de pe jurnalul.ro

În ultimii ani, piaţa gazelor naturale a fost bruscată printr-o serie de iniţiative legislative care au avut un efect negativ atât asupra producătorilor, cât şi a consumatorilor. Măsurile impuse din dorinţa de a strânge cât mulţi bani la buget nu şi-au atins scopul, dar, în schimb, au afectat securitatea aprovizionării cu gaze pe termen lung. Preţurile mai mici de pe piaţa internă stimulează în această perioadă furnizorii să exporte gazele din producţia locală pentru a obţine preţuri mai mari, dar acest comportament ne-ar putea penaliza în perioada rece. Pe fondul unor temperaturi scăzute și al unui consum mai mare de gaze naturale, există pericolul ca gazele din producţia internă să fie disponibile doar în cantităţi mici şi atunci vom fi obligaţi să apelăm la importuri scumpe. Despre toate acestea şi despre ce ar trebui schimbat pentru a avea o piaţă a gazelor naturale funcţională şi cu preţuri corecte Adrian Stoica, redactor sef adjunc la Jurnalul National a stat de vorbă cu Dumitru Chisăliţă (foto), expert în piaţa de petrol şi gaze, preşedintele Asociaţiei Energia Inteligentă.

1. Cât de pregătită este România în ceea ce priveşte aprovizionarea cu gaze în iarna care se apropie?

Piața de gaze naturale din România a prezentat în ultimul an o evoluție atipică, datorită multiplelor modificări aduse de legislația primară și legislația secundară, precum:
* abrogarea OUG 114;
* liberalizarea totală a pieței de gaze;
* programul de Gas Release Price (GRP);
* ridicarea obligațiilor stabilite pentru stocurile minime pe care furnizorii trebuie să le realizeze, urmată la puțin timp de eliminarea pe viitor a acestor obligații.
La acestea s-a adăugat o supraofertă de gaze pe piață, datorată, pe de o parte, iernii blânde 2019/2020 și, pe de altă parte, cantităților mari de gaze depozitate anterior datei de 31 decembrie 2019, ca urmare a pericolului existent la acel moment de sistare a gazelor care tranzitau Ucraina spre Europa Centrală şi de Est.
Această situație ne plasează astăzi într-o conjunctură întâmplător favorabilă, în cazul unei ierni 2020/2021 ușoare. În situația în care prognozele de iarnă blândă nu se realizează, lucrurile pot aduce crize locale în aprovizionarea cu gaze a consumatorilor. În România, prețul gazelor dictează confortul consumatorilor și acest lucru este sesizabil de aceștia mai ales în timpul iernii. Noile și multele reglementări puse în aplicare fără studii de impact nu acoperă deficiențele sectorului de gaze naturale, riscând astfel securitatea aprovizionării cu gaze a României atât iarna următoare în situația unor temperaturi extreme, cât și pe perioade lungi. 

Securitatea aprovizionării cu gaze naturale a României depinde, pe termen lung, de dezvoltarea resurselor interne de gaze naturale, onshore și offshore. La orizontul anului 2030, cel mai mare aport de securitate a aprovizionării îl pot aduce zăcămintele din Marea Neagră. Programul de Gas Release Price (GRP) poate reprezenta încă un impediment în acest sens.

Atât OUG 114 din 2019, cât și programul de Gas Release Price (GRP) din 2020 sunt acte legislative care s-au constituit într-un veritabil atentat asupra producătorilor autohtoni de gaze, promovând importurile de gaze. Aceste abordări nu fac nimic altceva decât să erodeze industria de hidrocarburi, riscând să o aducă în rândul altor industrii care sunt pe cale de dispariție. 

2. Cum arată liberalizarea pieţei gazelor naturale pentru persoanele fizice la 3 luni de la demararea procesului? 

Conform datelor furnizate de ANRE, la 3 luni de la liberalizarea totală a pieței de gaze, doar 10% din consumatorii casnici care erau în sistem nereglementat au ales să-și negocieze contractele de furnizare de gaze. Un număr extrem de mic, ținând cont de următoarele aspecte:
* 1 iulie 2020 piața de gaze a fost liberalizată total, astfel încât ne găseam într-o situație de impunere a unei obligativități;
* Prețul mediu al gazelor naturale marfă, în această vară, a scăzut cu 50% față de anul 2019, conform ANRE.
* Economiile în bugetul familial puteau ajunge până la 600 lei/an prin renegocierea contractului de furnizare.
Facturile lunii noiembrie 2020, care vor fi vizibile în luna decembrie 2020, ar putea aduce un val de indignare din partea unor consumatori de gaze și să determine intenții de schimbare a furnizorului, dar cred că puține se vor materializa, de teama ca în plin ger să nu rămână fără gaze. Astfel, consider că nu vor exista modificări importante în numărul românilor care vor alege să schimbe furnizorul de gaze în următoarea perioadă.

Continuarea articolului pe jurnalul.ro

CBRE: Retailul devine motorul tranzacțiilor industriale, cu o pondere dublată în ultimii 5 ani

  • Stocul de spații de retail se apropie de 4 mil. mp, cu un apetit ridicat pentru retail park
  • Companiile din retail și servicii conexe au generat 50% din tranzacțiile de industrial
  • Stocul de spații industriale va depăși borna de 5 mil. mp iar dezvoltatorii pariază pe extinderea la nivelul țării

Trimestrul al treilea a adus o activitate crescută pe sectorul spațiilor industriale, unde companiile din retail și servicii aferente, respectiv curierat și logistică, au închiriat peste 300.000 mp, având o pondere de 50% din totalul tranzacțiilor, dublu față de anul 2015, arată raportul CBRE Market Snapshot Q3.

Un trend important în primele trei trimestre din 2020 este evoluția retailului către omnichannel. Pe de o parte, retailerii se concentrează pe rețeaua de magazine fizice, unde CBRE lucrează intens pe optimizarea de portofolii iar pe de altă parte investesc noi resurse pentru a beneficia de creșterea vânzărilor online, extinzându-și capacitățile logistice.

Evoluția retailului către omnichannel generează o nevoie sporită de spații logistice, alimentată de lipsa de predictibilitate vizavi de posibilele restricții din partea autorităților într-un moment cheie pentru retail. Trimestrul al patrulea, prin Black Friday, Moș Nicole și Crăciunul, generează peste 30% din vânzările totale de retail online iar extinderea spațiilor logistice influențează experiența de cumpărare și implicit vânzările de retail”, a declarat Carmen Ravon (foto), Head of Retail and Land, Omnichannel Real Estate Solutions, în cadrul CBRE România.

CBRE a lansat recent în România o gamă de servicii omnichannel pentru retailerii care vor o adaptare rapidă la noul context de piață prin extinderea spațiilor industriale.Noua gamă de servicii integrează soluțiile deja oferite retailerilor (achiziții de terenuri, leasing, optimizare de portofoliu, fuziuni și achiziții și property management) și facilitează accesul acestora la soluții tipice pentru sectorul industrial.

Stocul modern de retail din România era estimat la finalul trimestrului al treilea la 3,84 mil. mp, după ce în primele nouă luni au fost livrați 90.000 mp odată cu finalizarea proiectelor Dâmbovița Mall și Shopping City Târgu Mureș, NEST Miercurea Ciuc și NEST Oradea. În trimestrul al patrulea, alți 82.000 mp vor fi livrați în orașele Alba Iulia, Baia Mare, Brașov, Slobozia, Sibiu și Timișoara, prin deschiderea de noi proiecte sau extinderea celor existente, îndreptându-ne astfel spre pragul de 4 mil. mp, arată datele CBRE Research.

Proiectele livrate în 2020 au fost inițiate în 2019 sau chiar mai devreme. În continuare, investitorii devin precauți în ceea ce privește dezvoltarea proiectelor de mari dimensiuni și remarcăm mai degrabă un apetit pentru proiecte mici și medii, în special parcuri de retail. Astfel de proiecte, cum este și parcul de retail dezvoltat de Synergy în zona Pipera-Voluntari, ar putea deveni motorul pieței în următorul an”, a adăugat Carmen Ravon.

Peste 600.000 mp de spații industriale
tranzacționați în primele nouă luni

În primele trei trimestre, în România a fost tranzacționată o suprafață totală de 612.000 mp de spații industriale, în creștere cu 70% față de media perioadei similare din ultimii trei ani, potrivit datelor CBRE Research.

Retailul ca pondere în totalul tranzacțiilor de industrial s-a dublat față de anul 2015, creștere evidentă și dacă adăugăm serviciile de curierat și de logistică aferente. Aproape jumătate din totalul tranzacțiilor cu spații industriale din primele nouă luni a fost generat de companii din retail, respectiv peste 300.000 mp. Deși vedem tot mai multe tranzacții din zona non-alimentară, ne așteptăm în continuare și la tranzacții de mari dimensiuni din partea companiilor din FMCG, în diferite zone ale țării”, a declarat Andrei Jerca, Head of Industrial Services, CBRE România (foto).

Suprafața medie tranzacționată pe piața industrială a crescut în 2020 la peste 8.000 mp, confirmând interesul chiriașilor pentru depozite pentru depozite XXL și conturând pasul următor pentru a eficientiza si securiza livrările de marfă în timp util: last mile logistics și incity logistics, potrivit CBRE.

Stocul de spații industriale va depăși borna de 5 mil. mp în 2020

Volumul în creștere de tranzacții de închiriere a alimentat dinamica dezvoltărilor de noi proiecte industriale. Stocul de spatii industriale din România a ajuns la 4,84 mil. mp la sfârșitul trimestrului al treilea, după ce în primele nouă luni au fost livrați 389.000 mp. Aproximativ 260.000 mp urmează a fi finalizați în trimestrul al patrulea, astfel încât până la finalul anului, stocul de spații industriale va depăși borna de 5 mil. mp, potrivit datelor CBRE Research. Raportat la populația României, acest volum reprezintă un stoc industrial de 260 mp per mia de locuitori, sub nivelul din regiune (347 mp per mia de locuitori în Ungaria sau 510 mp per mia de locuitori în Polonia), cu potențial de creștere în continuare. Alți 250.000 mp de spații industriale sunt în construcție și urmează a fi livrați în primele trei trimestre din 2021.

Aproape jumătate din stocul total existent este concentrat în București, însă dacă analizăm proiectele aflate în construcție, observăm un interes ridicat pentru vestul și nordul tării. Peste 70% din noile proiecte se află în aceste zone, pe care dezvoltatori precum CTP, WDP, Element Development și Global Vision au pariat prin extinderea portofoliilor. Centrul țării devine de asemenea atractiv și  remarcăm noi dezvoltări din partea VGP”, a subliniat Andrei Jerca.

Despre CBRE

CBRE, Inc. (NYSE: CBRE), Fortune 500 și S&P 500 cu sediul central în Los Angeles este cea mai mare companie de servicii comerciale și investiții în real estate din lume, pe baza veniturilor din 2019. Compania are peste 100.000 de angajați (fără a include afiliații), răspunde nevoilor dezvoltatorilor imobiliari și deservește proprietari și chiriași prin intermediul celor peste 530 de birouri (excluzând filialele) din întreaga lume. În România, CBRE oferă o gamă extinsă de servicii integrate, inclusiv administrare și coordonare de tranzacții și management de proiecte, servicii de design and build, managementul proprietății, administrarea investițiilor, evaluare, închiriere de proprietăți, consultanță strategică, vânzări de proprietăți, servicii ipotecare și servicii de dezvoltare. Pentru mai multe informații, vă rugăm accesați www.cbre.ro.

Agroland deschide primul magazin de tip MEGA din București și estimează vânzări de 750.000 euro, în primul an

0
  • Agroland MEGA București, situat pe Șoseaua Fundeni, ocupă 550 mp și devine astfel cel mai mare magazin din rețea și cel mai mare supermarket cu specific de grădinărit, îngrijire a animalelor și hobby farming din Capitală
  • Până la finele lui 2020 și în T1 2021, vor fi deschise încă patru unități Agroland MEGA, dintre care două în apropierea Bucureștiului

București, 29.10.2020Agroland inaugurează primul magazin Agroland MEGA din București, situat pe Șoseaua Fundeni, care ocupă 550 metri pătrați și devine astfel și cel mai mare din rețea, atât ca suprafață cât și ca număr de produse. Investiția în această unitate se ridică la 150.000 euro, fără stocuri, iar vânzările din primul an de activitate sunt estimate la 750.000 euro. Conceptul Agroland MEGA este unic în România, a fost lansat în 2017, și se referă la magazine specializate, cu produse dedicate grădinăritului, îngrijirii animalelor de companie și hobby farming-ului, având o suprafață mai mare cu 300% decât magazinele Agroland tradiționale. Agroland MEGA Fundeni este cel de-al șaselea magazin de acest tip din cadrul rețelei, iar reprezentanții companiei vor continua extinderea atât în București, cât și în restul țării. Până la sfârșitul lui 2020 și în primul trimestru din 2021, vor fi deschise alte patru Agroland MEGA, dintre care două în apropierea capitalei. 

Magazinul este situat în incinta unui centru comercial din care mai fac parte supermarketul Penny, precum și magazinele Pepco și Jysk, localizat în București, pe Șoseaua Fundeni nr. 38 – 40. Primul Agroland MEGA din București va pune la dispoziția clienților 3.000 de produse, cele mai multe care se găsesc în oricare dintre magazinele MEGA din cadrul rețelei. Din punct de vedere al gamelor, aici se vor găsi: (1) produse pentru grădină, printre care material săditor, fertilizanți și echipamente pentru întreținere; (2) produse destinate animalelor de companie, de la hrană, la suplimente și accesorii; (3) produse pentru hobby farming, precum și alte produse utile în casă și gospodărie. 

Traficul mediu estimat în Agroland MEGA Fundeni este de 250-300 de persoane zilnic, cu variațiile sezoniere specifice. Reprezentanții companiei consideră că zona Pantelimon-Fundeni are avantaje multiple pentru un supermarket cu acest profil, printre care densitatea crescută a populației, precum și apropierea de zonele rezidențiale noi de case, din Dobroești și Fundeni. 

„Am lansat conceptul MEGA acum trei ani, perioadă în care l-am dezvoltat și îmbunătățit continuu, iar acum am decis că avem capacitatea și sortimentația perfectă pentru a intra pe piața din București, o piața mare, eterogenă și preponderent urbană. Calitatea și numărul mare de produse vor acoperi nevoile unui segment al populației care simțea nevoia unui supermarket cu produse pentru grădină, îngrijirea animalelor de companie și hobby farming, administrat de personal cu experiență în domeniu. Suntem optimiști în ceea ce privește evoluția acestui magazin, care va aduce atât o creștere a cifrei de afaceri, cât și o consolidare puternică a poziției noastre în București și în zonele limitrofe. În prezent, în preajma capitalei avem nouă unități tradiționale, iar în prima parte a anului viitor, vom deschide magazine Agroland MEGA și în Bolintin Vale și Afumați. Ne dorim ca prezența noastră chiar în oraș să fie un semnal și pentru de dezvoltatorii de parcuri comerciale, pentru furnizori și chiar pentru investitori că avem planuri importante în zona Bucureștiului, și nu numai, în următorii ani!”, spune Horia Cardoș, fondator și Director General al rețelei Agroland

Potrivit reprezentanților Agroland, curba ascendentă, care s-a manifestat în prima jumătate a anului, a continuat și în cel de-al doilea semestru. „În primele patru luni din semestrul al doilea, am înregistrat o majorare de circa 35% a vânzărilor față de aceeași perioadă din 2019. Dacă în trimestrul al treilea al anului trecut, ieșisem pe minus, acum nu mai este cazul. În mod normal, într-o afacere sezonieră precum a noastră, semestrul al doilea este sensibil mai slab decât primul, din cauza anotimpului rece. În 2020, din datele pe care le avem acum, nu va mai fi așa, ci va fi primul an, după mult timp, în care vom înregistra profit și în a doua jumătate a anului. Practic, am înregistra o creștere solidă, de peste 30%, pe gamele principale de produse, de la cele de îngrijire a animalelor de companie, la grădinărit și hobby farming”, mai explică Horia Cardoș.

Despre Agroland

Agroland este cea mai mare rețea de magazine cu produse pentru gardening, pet care și hobby farming din România, are capital 100% românesc și a fost fondată în 1997, la Timișoara, de către antreprenorul Horia Cardoș. În prezent, rețeaua Agroland are 250 de unități, localizate în 29 de județe, și 400.000 de clienți unici/ an. Printre produsele comercializate se află: pui de o zi, furaje şi echipamente pentru ferme mici şi medii, produse pentru grădinărit – seminţe, material săditor, fertilizanți, echipamente – şi hrană și accesorii pentru animale de companie. 

Agroland a înregistrat o cifră de afaceri de 30 milioane de euro, la finele lui 2019, și are 220 de angajați. În 2013 a devenit membră a ERPA – Asociația Producătorilor de Păsări Rurale din Europa. Pentru mai multe informații, vă rugăm să vizitați website-ul nostru la: https://www.agroland.ro

Carrefour raportează cele mai mari vânzări din ultimii douăzeci de ani

0

Carrefour, cel mai mare retailer european, a raportat în trimestrul trei cel mai solid avans al vânzărilor, datorită performanţelor mai bune de pe pieţele sale cheie din Franţa, Spania şi Brazilia, potrivit Economica.net.

De asemenea, grupul francez a anunţat miercuri că este în grafic cu realizarea planului de relansare pe cinci ani, anunţat în 2018, şi destinat reducerii costurilor şi dezvoltării ofertei online, pentru a contracara concurenţa din partea rivalilor online, cum ar fi Amazon.

Totodată, vânzările la hipermarketurile franceze ale Carrefour au urcat cu 2,5% în trimestrul trei, faţă de un declin de 3,6% în precedentele trei luni.
Sursa: https://www.economica.net/carrefour-raporteaza-cele-mai-mari-vanzari-din-ultimii-douazeci-de-ani_191788.html

OMV Petrom a avut pierderi de 41 milioane lei în trimestrul 3

0

OMV Petrom, cea mai mare companie de energie din Europa de Sud-Est, a avut pierderi de 41 milioane lei în trimestrul 3, de la un profit net de 785 milioane lei în trimestrul 3 din 2019, în timp ce veniturile din vânzări au scăzut cu 26%, la 5,05 miliarde lei, de la 6,86 miliarde lei în trimestrul 3 din 2019, potrivit datelor raportate joi de companie, scrie News.ro.

De asemenea, în perioada ianuarie-septembrie, veniturile din vânzări au scăzut cu 17%, la 15,12 miliarde lei.

Investiţiile au însumat 816 milioane lei în trimestrul 3 2020, cu 24% mai mici faţă de trimestrul 3 2019, din care 635 milioane lei pentru investiţii organice, în timp ce diferenţa se referă la achiziţia participaţiei în Han Asparuh offshore din Bulgaria, potrivit sursei citate.

Indicele ROBOR la 3 luni a scăzut la 2,15%

0

Indicele ROBOR la 3 luni, în funcție de care sunt calculate dobânzile la majoritatea creditelor în lei, a scăzut joi la 2,15%, potrivit datelor publicate de Banca Națională a României (BNR). Miercuri, ROBOR la 3 luni a fost 2,16%. Indicele ROBOR la 6 luni a scăzut la 2,16% de la 2,18%, scrie Profit.ro.

De asemenea, pe 5 august, Consiliul de Administrație al Băncii Naționale a României (BNR) a decis reducerea ratei dobânzii de politică monetară la nivelul de 1,5% pe an, de la 1,75% pe an, începând cu 6 august, dar și de reducere a ratei dobânzii pentru facilitatea de depozit la 1% pe an, de la 1,25%. Măsura a fost luată pentru atenuarea impactului economic al pandemiei de coronavirus.

ROBOR (Romanian Interbank Offer Rate) este rata medie a dobânzii la care se împrumută, între ele, instituțiile bancare din România, în lei, iar evoluția sa este legată, în principal, de nivelul de lichiditate existent în piață.

AUTOMOTIVE FORUM AND INDUSTRY GALA AWARDS, EDITIA 2020

0

Forumul   AUTOMOTIVE FORUM AND INDUSTRY GALA AWARDS  2020   organizat ONLINE & ONSITE pe 24 noiembrie 2020 de catre The Diplomat-Bucharest si Automotive Today  are in vedere trecerea in revista a evolutiei peisajului industriei auto din Romania, principalii vectori de inovatie, exemple de rezilienta in contextul actual al economiei locale si globale, alaturi de perspectivele de dezvoltare cu focus pe e-mobilitate si oamenii care fac posibila dezvoltarea acestei industrii.

              MEMBRII comunitatii POT PARTICIPA ONLINE, ACCESAND LINKUL DE ÎNREGISTRARE:
https://us02web.zoom.us/webinar/register/WN_HOvWooa7RDW2pBW5wDoaYQ

AUTOMOTIVE INDUSTRY FORUM – CEO LEADERS DEBATE

Prima sesiune a evenimentului reuneste lideri din domeniu auro intr-o sesiune de discutii ce isi propune sa dezvolte principalele aspecte ce guverneaza industria auto din Romania in acest an complicat si sa ofere o perspectiva ampla asupra evolutiei acestei industrii strategice pentru econimia din Romania.

Sesiunea de discutii este moderata de ADRIAN SANDU, Secretary General – Member of the Board, ACAROM si se bucura de prezenta in panel a:

CHRISTOPHE DRIDI, MD Renault Group Romania, CEO Automobile Dacia

IAN PEARSON, President, Ford Romania (ONLINE)

Dr. CHRISTIAN VON ALBRICHSFELD, Head of Country Continental Romania

CRISTIAN CARSTOIUEY Romania Digital Enablement and Chief Innovation Officer, Partner

MIHAI BOLDIJAR, General Manager at ROBERT BOSCH  Romania and  Bulgaria

RADU PAVEL, Country Manager, NXP Semiconductors, Romania

CATALIN STRATULAT, Engineering Head Europe Industrial & Engineering Services, Wipro

ADRIAN SANDU, Secretary General – Member of the Board, ACAROM, Event Moderator

AUTOMOTIVE INDUSTRY GALA AWARDS 2020

Cea de-a doua parte a evenimentului are in vedere ceremonia de decernare a premiilor in industria auto pentru 11 CATEGORII, initiativa avand ca scop recunoasterea rezultatelor si performantei, atat ale companiilor si organizatiilor, cat si ale persoanelor care au contribuit decisiv la dezvoltarea proiectelor si a climatului de afaceri din domeniul auto in Romania.

Aceste premii reflecta entuziasmul pentru dezvoltare si inovatie în cadrul industriei, în timp ce dezvoltarea managerilor si tuturor resurselor umane este încurajata de creativitatea ideilor, adaptare si flexibilitate, planificare si noile modalitati de pionierat, gandurile si ideile noi. Ceremonia de premiere ofera oportunitatea de a conecta, a dezbate si a împartasi subiectele fierbinti din peisajul specific si, de a sublinia realizarile celor mai bune proiecte si rezultate.

AUTOMOTIVE FORUM AND INDUSTRY GALA AWARDS 2020 reuneste delegatii din sectorul auto din Romania si reprezentantii Guvernului, într-un eveniment de o jumatate de zi, cu sesiuni dedicate discutiilor interactive in care sunt invitati la dialog liderii din industrie, urmate de Ceremonia de Premiere si Dineul de Gala.

Sondajul si Indicatorul de Incredere Macroeconomica realizat de Asociatia CFA Romania, septembrie 2020

0

Indicatorul de Incredere Macroeconomica a crescut in luna septembrie 2020

In luna septembrie 2020, Indicatorul de Incredere Macroeconomica al Asociatiei CFA Romania a crescut fata de luna anterioara cu 1,0 puncte pana la valoarea de 34,3 puncte, (fata de aceeasi luna a anului anterior, Indicatorul a scazut cu 13,2 puncte). Aceasta evolutie s-a datorat componentei de conditii curente a Indicatorului.

Astfel, Indicatorul conditiilor curente a crescut, fata de luna anterioatra cu 10,5 puncte, pana la valoarea de 33,0 puncte (fata de aceeasi luna a anului anterior, Indicatorul conditiilor curente a scazut cu 32,3 puncte). Indicatorul anticipatiilor a crescut in luna august cu 3,8 puncte pana la valoarea de 35,0 puncte (fata de aceeasi luna a anului anterior, Indicatorul anticipatiilor a scazut cu 3,7 puncte).

In ceea ce priveste cursul de schimb EUR/RON, 96% dintre participanti anticipeaza o depreciere a leului in urmatoarele 12 luni (comparativ cu valoarea actuala), neexistand nicio opinie de apreciere a leului. Astfel valoarea medie a anticipatiilor pentru orizontul de 6 luni este de 4,9284, in timp ce pentru orizontul de 12 luni valoarea medie a cursului anticipat este pactic 5 lei pentru un euro (4,9996) (in conditiile in care anticipatiile individuale au variat intre 4,8700 si 5,2500).  

Rata anticipata a inflatiei pentru orizontul de 12 luni (octobrie 2021/octombrie 2020) a inregistrat o valoare medie de 2,87%.

Este de remarcat ca 64% anticipeaza majorarea primei de risc (masurata prin CD) a Romaniei in urmatoarele 12 luni.

Din luna aprilie a acestui an, in cadrul sondajului au fost adaugate si intrebari suplimentare, referitoare la impactul crizei coronavirusului asupra economiei nationale, iar rezultatele pentru luna septembrie 2020 releva:

  • Durata impactului economic al cornavirusului: cea mai mare parte a respondentilor (52%) anticipeaza ca acesta se va resimti puternic pana in trimestrul III al anului 2021;
  • Deficitul bugetului de stat anticipat pentru anul 2020: valoarea medie a anticipatiilor este 7,9%;
  • Evolutia, in termeni reali a PIB in anul 2020: valoarea medie a anticipatiilor este -4,5%;
  • Rata somajului la finalul anului 2020: valoarea medie a anticipatiilor este 6,0%.
  • Adoptarea modalitatii de munca remote are un caracter permanent (considera 56% dintre participantii la sondaj).
  • Impactul utilizarii extensive a muncii remote asupra inchirierii de spatiu de tip « office » va fi de lunga durata (cativa ani), considerea 52% dintre participanti sau chiar permanent (considera 40% dintre participantii la sondaj).
  • Utilizarea extensiva a muncii remote are un impact de crestere a cererii de proprietati rezidentiale (considera 52% dintre participantii la sondaj).

Indicatorul de Incredere Macroeconomica, a fost lansat de Asociatia CFA Romania in luna mai 2011 si reprezinta un indicator prin intermediul caruia organizatia doreste sa cuantifice anticipatiile analistilor financiari cu privire la activitatea economica in Romania pentru un orizont de timp de un an. De asemenea, sondajul in baza caruia este calculat Indicatorul include si intrebari referitoare la evaluarea conditiilor curente macroecnomice.

Prin modul de realizare, acest sondaj cuprinde atat elemente specifice unui indicator de sentiment (incredere) care arata perceptia grupului de analisti din comunitatea CFA din Romania privind evolutia pietelor financiare, a mediului de afaceri, a randamentelor si riscurilor, cat si un indicator fundamental de prognoza privind evolutiile cursului de schimb, a ratelor dobanzilor si inflatiei.

Sondajul este realizat in ultima saptamana a fiecarei luni iar participantii sunt membri ai Asociatiei CFA Romania si candidatii pentru nivelurile II si III ale examenului CFA.

Indicatorul de Incredere Macroeconomica ia valori intre 0 (lipsa increderii) si 100 (incredere deplina in economia romaneasca) si este calculat pe baza a 6 intrebari cu privire la:

  • Conditiile curente – referitoare la mediul de afaceri si piata muncii;
  • Anticipatiile pentru un orizont de timp de un an pentru: mediul de afaceri, piata muncii, evolutia venitului personal la nivel de economie si evolutia averii personale la nivel de economie.

Pe langa intrebarile necesare pentru calculul Indicatorului de Incredere Macroeconomica, sondajul evalueaza si anticipatiile, tot pentru un orizont de timp de un an, pentru rata inflatiei, ratele de dobanda, cursul de schimb EUR/RON, indicele bursier BET si conditiile macroeconomice globale.

Titlul CFA® este unul dintre cele mai prestigioase din lume in randul profesionistilor din domeniul financiar. Administrat de catre CFA Institute, programul CFA este un program post-universitar, care pregateste si testeaza candidatii in domeniul eticii si standardelor profesionale, analizei situatiilor financiare, economiei, managementului de portofoliu, analizei si evaluarii diverselor instrumente financiare si de investitii.

Astazi, in lume exista peste 170.000 de detinatori ai acestui titlu, majoritatea fiind afiliati la cele 159 organizatii membre ale CFA Institute.

Candidatii pentru titlul CFA® trebuie sa promoveze o serie de trei examene cu frecventa anuala. Fiecare examen presupune cca. 250-300 de ore de studiu individual. In plus, sunt necesari 4 ani de experienta profesionala relevanta in domeniul financiar, precum si aderarea la un cod de standarde etice si profesionale stricte.

Asociatia CFA Romania este organizatia profesionistilor in investitii din Romania, detinatori ai titlului Chartered Financial Analyst (CFA®), calificare administrata de CFA Institute (USA). Asociatia CFA Romania este una dintre cele peste 159 de societati membre ale CFA Institute, si are  misiunea de a promova interesele specialistilor in investitii si de a mentine standarde ridicate de integritate si excelenta profesionala.

In prezent, Asociatia CFA Romania are 230 de membri, detinatori ai titlului de Chartered Financial Analyst (CFA®). Comunitatea CFA mai cuprinde si aproximativ 200 de candidati la unul din nivelurile de examinare. Profesionistii care sunt membri ai Asociatiei CFA Romania lucreaza pentru institutii de reglementare, institutii supranationale, institutii bancare, firme de asigurari, firme de intermediere de valori mobiliare, firme de asset management, fonduri de pensii, firme de consultanta, sectorul public, institutii de invatamant, companii care activeaza in diverse sectoare economice etc.