Aproape trei sferturi dintre angajații români nu și-au luat anul acesta concediu de odihnă, dar 42% dintre ei plănuiesc totuși să facă o cerere în acest sens în perioada următoare, arată datele unui sondaj efectuat de platforma de recrutare BestJobs. Îngrijorați mai ales că lumea s-a relaxat prea mult și nu mai respectă regulile de igienă și distanțare socială (42%), dar și că vine un nou val de epidemie și, implicit, noi restricții care le-ar putea da peste cap planurile de vacanță (23%), peste 80% dintre ei rămân în țară și au în plan să își petreacă zilele libere la mare sau la munte (57,4%) ori chiar acasă (24,8%).
Dintre cei care plănuiesc să
plece anul acesta în vacanță, 34,2% se așteaptă să cheltuiască același buget
planificat inițial, înainte de izbucnirea pandemiei, iar puțin peste 16% spun
că vor reduce bugetul cu până la 30% față de anul trecut având în vedere
incertitudinile actuale.
Când vine vorba de cazare,
50% dintre respondenții la sondajul BestJobs preferă hotelul sau pensiunea, și
doar 12% iau în calcul posibilitatea de a-și petrece concediul într-un
apartament închiriat în regim hotelier, cu rulota sau chiar cu cortul, pentru a
elimina orice risc în ceea ce privește distanțarea socială.
Când se vor întoarce din concediu, 29% dintre angajații
chestionați spun că revin direct la birou, fără vreo măsură de prevenție pentru
siguranța colegilor lor, alți 28% declară că vor lucra remote până la sfârșitul
anului, în timp ce 21% vor lucra de acasă 14 zile, pentru a-i proteja pe
ceilalți în cazul în care au fost expuși la coronavirus. 18% au însă de gând
chiar să-și facă analize și testul Covid-19.
În ceea ce privește călătoriile în interes de serviciu,
88% dintre angajații intervievați spun că nu pleacă nicăieri anul acesta și
doar 10% au programate deplasări de afaceri în țară, iar alți mai puțin de 3%
în străinătate. Majoritatea (74%) nu au fost informați despre politica firmei
pentru care lucrează privind călătoriile de afaceri din perioada următoare, în
timp ce alții spun că angajatorul a optat să anuleze orice deplasare de
serviciu anul acesta (12%), permite călătorii doar în țară și doar
managementului (15%) sau impune izolare după întoarcere pentru o perioadă de 14
zile și testare Covid-19 (5%).
Criza sanitară le-a adus multor angajați români, pe lângă
temeri din cauza bolii, şi o scădere bruscă a veniturilor. Doar 36% dintre
participanții la sondaj au reușit să-și păstreze intact bugetul familial, în
timp ce 25% au declarat că în lunile de restricţii veniturile familiei au
scăzut cu până la 25%, iar 24,5% susțin că scăderile depășesc chiar și 50%.
Sondajul a fost efectuat în
perioada 15-25 iunie 2020, pe un eșantion de 804 utilizatori de internet din
România.
Compania Brother, nume
de referință în soluții pentru mediul deafaceri, a acordat două premii de câte 500 de euro unor absolvenți ai
programelor de master de la Facultatea de Îmbunătățiri Funciare și Ingineria Mediului (FIFIM) a Universității de Științe
Agronomice și Medicină Veterinară din București (USAMV): ing. Theodor Paul Digă
– absolvent al programului de master de Geomatică pentru ingineria mediului, pentru
lucrarea de disertație „Trasarea hărților de hazard ale
inundațiilor istorice în b.h. Siret, zona nămoloasă”; absolventa
programului de Ingineria și protecția mediului în spațiul rural autoare a
lucrării „Diminuarea
debitului de apă uzată de la Stația de Epurare Glina prin reducerea cantității
de apă infiltrată în colectorul de canalizare A0 mal drept, Râul Dâmbovița”. Evaluarea
lucrărilor a fost făcută de membrii comisiilor de examinare în cadrul sesiunii
de susținere a lucrărilor pentru cele două programe de studiu. Reprezentantul
companiei Brother, Monica Otlăcan, Country Manager Brother România, a selectat
câștigătorii, având ca principal criteriu aplicabilitatea lucrărilor susținute
de absolvenți: „Am fost impresionată de relevanța, gradul de implicare și
originalitate al subiectelor alese, așa că am suplimentat bursele acordate
pentru a acoperi ambele programe. Felicit proaspeții absolvenți pentru
dedicarea pe care au arătat-o și le urez să continue să se implice în protecția
mediului în România. Considerăm importantă stimularea viitorilor specialiști în
domeniul protecției mediului, iar Brother este o companie care pune pe primul
plan calitatea mediului înconjurător. Practic, în fiecare etapă din ciclul de
viață al unui produs avem în vedere impactul asupra mediului. Încurajăm astfel
viitorii specialiști în protecția mediului, cei care sunt liderii viitoarelor
generații, să urmărească aspectele practice ale protejării mediului, așa cum
s-au dovedit lucrările premiate anul acesta”.
Brother subliniază
că obiectivul acordării premiilor este de „a sprijini desfășurarea de
activități de protecție a naturii și
conservare a biodiversității și recunoașterea implicării absolvenților
în activitățile de protecție a mediului”. Totodată, Brother își reafirmă misiunea
„de a dezvolta soluții, echipamente și tehnologii eficiente care să permită
organizațiilor să își îmbunătățească performanțele și operabilitatea, simultan
cu reducerea costurilor. Reducerea impactului asupra mediului reprezintă una
din temele cheie ale implicării sociale a companiei Brother, inclusiv în
România. Angajamentul Brother de a
susține specialiștii și activitățile de cercetare în domeniul protecției
mediului derulate în cadrul universității se vor concretiza și prin alte
acțiuni corelate din cadrul parteneriatului. La nivel internațional,
Brother colaborează cu diverse organizații și se implică în multiple acțiuni
menite să reducă nivelul de poluare a mediului înconjurător. În România Brother a început o colaborare cu
USAMVB în 2019 pe care o continuă susținut an de an. Această colaborare are
scopul de conștientizare asupra riscurilor pe care le prezintă lipsa de atenție
a oamenilor față de mediu, pentru a încuraja și susține rolul practic al
viitorilor specialiști în protecția mediului înconjurător”.
Universitatea de
Ştiinţe Agronomice şi Medicină Veterinară din Bucureşti, definită ca „o
universitate pentru viaţă şi agricultură prin educaţie şi cercetare de înaltă
calitate”, este „o instituţie de învăţământ superior şi cercetare acreditată, cu
personalitate juridică, ce face parte din reţeaua instituţiilor de învăţământ
superior de interes public, având caracter nonprofit şi apolitic. USAMVB este
organizată şi funcţionează în conformitate cu prevederile Constituţiei
României, ale legislaţiei şi reglementărilor naţionale din domeniul
învăţământului, cu Carta universitară şi regulamentele proprii pentru a-şi
îndeplini misiunea asumată. Absolvenții Facultății de Îmbunătățiri Funciare și
Ingineria Mediului, unica în ţară ce pregăteşte ingineri prin programul de
studii de licenţă Îmbunătăţiri Funciare şi Dezvoltare Rurală, dobândesc
calificări pentru a răspunde cerințelor pieței muncii, fiind pregătiți pentru a
lucra în următoarele sectoare de activitate/instituții: construcții –
proiectare și execuție, agenții de mediu, Agenția Națională de Cadastru și Publicitate
Imobiliară, servicii/cadastru, administrația centrală și locală, cercetare și
consultanță, Real Estate & Business”.
Brother, companie fondată
în Japonia cu mai bine de un secol în urmă de frații Masayoshi și Jitsuichi,
este „o marcă recunoscută la nivel mondial pentru inovație tehnologică.
Compania desfășoară operațiuni în peste 40 de țări și regiuni. Printre
produsele Brother, se numără imprimante, echipamente multifuncționale, scanere
și soluții de etichetare. Oferta pentru o eră bazată tot mai mult pe tehnologie
digitală și inteligentă include soluții mobile de tipărire și servicii de
management al printurilor (Managed Print Services – MPS)”.
România se află în fața unui examen de maturitate. În apele tulburi ale Mării Negre se află o resursă bogată de gaze naturale care ne vor asigura independența energetică pentru mulți ani de acum încolo, dar și dezvoltarea economică de care avem nevoie. Din păcate, curentul de opinie pornit de la un grup restrâns cu interese obscure că mai bine nu extragem aceste resurse s-a extins. Asta deși avem toate argumentele economice, sociale și geopolitice să o facem, iar exploatarea lor este susținută cu o majoritate largă de români în sondajele de opinie. 2020 este anul deciziei politice pentru a da undă verde sau a îngropa definitiv, în adâncimea Mării Negre, aceste resurse cu care am fost binecuvântați.
Despre importanța acestor resurse naturale pentru economie, pentru siguranța energetică a țării și despre implicațiile geopolitice actuale s-a discutat în cadrul dezbaterii „Marea Neagră în Noua Economie”, un eveniment de marcă organizat de România Durabilă și EM360, la care au participat numeroși experți din mediul economic și cel politic.
„Dacă România face pașii corecți pe care până acum a întârziat să-i facă, e o oportunitate fără precedent. Nu mai avem foarte mult timp la dispoziție, și nu neapărat din cauza Green Deal, dar și pentru că interesele vecinilor noștri nu sunt întotdeauna cu ale noastre”,a declarat Adrian Măniuțiu, jurnalist și antreprenor EM360, moderator al evenimentului alături de Daniel Apostol, jurnalist economic, fondator România Durabilă, Director de relații externe FPPG.
Depinde exclusiv de noi dacă în următoarele decenii vom continua să importam gaze din est. Ce blochează acest proiect strategic și cum poate fi deblocat? Poate această clasă politică să sară peste propria umbră și să ia în context electoral o decizie fundamentală pentru viitorul României? Și, mai ales, cine va răspunde politic pentru ratarea acestui proiect strategic, pe care suntem pe punctul de a-l rata? Cine va răspunde pentru un asemenea eșec?
La aceste întrebări, am încercat să găsim nu doar răspunsuri, ci și soluții în cadrul dezbaterii.
„Trăim cu speranța că lucrurile vor reveni în normalitate, că vom găsi împreună – politicieni, industrie, reglementatori – un echilibru care să dea o șansă unei oportunități enorme pentru toată țara noastră”, spune Vasile Ciolpan, Director Direcția Comercializare Energie, Romgaz, referindu-se la gazele naturale din Marea Neagră.
Industria de petrol și gaze naturale a fost dintotdeauna unul dintre motoarele economice ale României. Deblocarea exploatării înseamnă niște beneficii imense pentru țară. Dacă resursele de gaze naturale din Marea Neagră vor rămâne în pământ, importurile pot ajunge la 40% la nivelului lui 2030, conform estimării Transgaz, a declarat Alina Popa, Membru al Consiliului Director OMV Petrom.
Proiecțiile privind consumul de gaze naturale în UE arată o scădere puternică a cererii pentru acest combustibil după 2030, pe măsură ce ne îndreptăm spre țintele de neutralitate climatică din 2050, a afirmat Christian Egenhofer, Senior Research Fellow la Departamentul de Energie, Resurse și Schimbări Climatice în cadrul Centrului de Studii Politice Europene (CEPS), un think tank cu sediul la Bruxelles.
Andreea Mitiriță, Partener PWC, a expus în cadrul webinarului „Marea Neagră în Noua Economie” drumul recomandat din punct de vedere fiscal pe care România ar trebui să îl urmeze pentru a se asigura de un câștig cât mai pronunțat în urma exploatărilor resurselor offshore. Veniturile generate la bugetul de stat ar relansa economia României.
Prezent în cadrul webinarului „Marea Neagră în Noua Economie”, avocatul Laurențiu Pachiu, partener David & Baias, face o radiografie a proiectului resurselor naturale offshore. Concluzia este că am ratat, deja, șansa de a crește nivelul de siguranță geostrategică în regiune prin amânarea continuă a proiectului, din cauza legislației lipsite de predictibilitate și a unei politici fiscale incorecte față de investitori. Asta în contextul în care românii își doresc cu adevărat deblocarea proiectului și începerea exploatării gazelor naturale care ne aparțin.
Reprezintă gazele naturale din Marea Neagră un colac de salvare pentru economia României? Cristian Păun, cercetător în cadrul ASE & ASPES, crede că da. Noul studiu pe care l-a prezentat în cadru conferinței online indică niște cifre care ar putea să ne dea speranță în cazul în care exploatările resurselor de pe fundul Mării Negre ar începe. Pe de altă parte, frânarea proiectului ar aduce o scădere semnificativă a veniturilor la stat.
Cine răspunde de blocarea proiectului de exploatare a resurselor offshore din Marea Neagră? Cum a fost posibil ca dezinformarea, populismul și propaganda să umbrească beneficiile uriașe pe care exploatarea gazelor naturale le-ar fi adus României? Radu Dudău, Director Executiv al Energy Policy Group, a reușit să pună punctul pe „i” în cadrul webinarului „Marea Neagră în Noua Economie”.
Este nevoie ca reprezentanții clasei politice să stea la aceeași masă și să înțeleagă că problema Mării Negre, problema energetică a României este o problemă comună. Depinde exclusiv de noi dacă în următoarele decenii vom continua să importăm gaze naturale de la Est. O spun chiar tineri din politica și administrația locală.
Unul dintre cele mai importante subiecte pentru România, atât din punct de vedere economic, cât și din punct de vedere geostrategic: MAREA NEAGRĂ. Un subiect care este deja dezbătut de mai mulți ani, din păcate fără nicio o concluzie. Lipsește decizia care ar transforma resursele offshore în colacul de salvare al economiei românești, toate acestea într-un context dificil de gestionat din punct de vedere al tranziției către un viitor decarbonizat.
NOUA ECONOMIE este un demers inițiat de România Durabilă și EM360 care susține un dialog permanent între Executiv și mediul de afaceri. Mulțumim partenerilor media ai evenimentului „Marea Neagră în Noua Economie”: Agerpres, Profit.ro, Money.ro, Financial Intelligence, Europa FM, e-nergia.ro, InvesTenergy, Energy Industry Review, Energy Center, Focus Energetic, The Diplomat, G4Media.ro, Economistul, Club Economic.
România se află în fața unui examen de maturitate. În apele tulburi ale Mării Negre se află o resursă bogată de gaze naturale care ne vor asigura independența energetică pentru mulți ani de acum încolo, dar și dezvoltarea economică de care avem nevoie. Din păcate, curentul de opinie pornit de la un grup restrâns cu interese obscure că mai bine nu extragem aceste resurse s-a extins. Asta deși avem toate argumentele economice, sociale și geopolitice să o facem, iar exploatarea lor este susținută cu o majoritate largă de români în sondajele de opinie. 2020 este anul deciziei politice pentru a da undă verde sau a îngropa definitiv, în adâncimea Mării Negre, aceste resurse cu care am fost binecuvântați.
Despre importanța acestor resurse naturale pentru economie, pentru siguranța energetică a țării și despre implicațiile geopolitice actuale s-a discutat în cadrul dezbaterii „Marea Neagră în Noua Economie”, un eveniment de marcă organizat de România Durabilă și EM360, la care au participat numeroși experți din mediul economic și cel politic.
„Dacă România face pașii corecți pe care până acum a întârziat să-i facă, e o oportunitate fără precedent. Nu mai avem foarte mult timp la dispoziție, și nu neapărat din cauza Green Deal, dar și pentru că interesele vecinilor noștri nu sunt întotdeauna cu ale noastre”,
a declarat Adrian Măniuțiu, jurnalist și antreprenor EM360, moderator al evenimentului alături de Daniel Apostol, jurnalist economic, fondator România Durabilă, Director de relații externe FPPG.
Depinde exclusiv de noi dacă în următoarele decenii vom continua să importam gaze din est. Ce blochează acest proiect strategic și cum poate fi deblocat? Poate această clasă politică să sară peste propria umbră și să ia în context electoral o decizie fundamentală pentru viitorul României? Și, mai ales, cine va răspunde politic pentru ratarea acestui proiect strategic, pe care suntem pe punctul de a-l rata? Cine va răspunde pentru un asemenea eșec?
La aceste întrebări, am încercat să găsim nu doar răspunsuri, ci și soluții în cadrul dezbaterii.
„Trăim cu speranța că lucrurile vor reveni în normalitate, că vom găsi împreună – politicieni, industrie, reglementatori – un echilibru care să dea o șansă unei oportunități enorme pentru toată țara noastră”, spune Vasile Ciolpan, Director Direcția Comercializare Energie, Romgaz, referindu-se la gazele naturale din Marea Neagră.
Industria de petrol și gaze naturale a fost dintotdeauna unul dintre motoarele economice ale României. Deblocarea exploatării înseamnă niște beneficii imense pentru țară. Dacă resursele de gaze naturale din Marea Neagră vor rămâne în pământ, importurile pot ajunge la 40% la nivelului lui 2030, conform estimării Transgaz, a declarat Alina Popa, Membru al Consiliului Director OMV Petrom.
Proiecțiile privind consumul de gaze naturale în UE arată o scădere puternică a cererii pentru acest combustibil după 2030, pe măsură ce ne îndreptăm spre țintele de neutralitate climatică din 2050, a afirmat Christian Egenhofer, Senior Research Fellow la Departamentul de Energie, Resurse și Schimbări Climatice în cadrul Centrului de Studii Politice Europene (CEPS), un think tank cu sediul la Bruxelles.
Andreea Mitiriță, Partener PWC, a expus în cadrul webinarului „Marea Neagră în Noua Economie” drumul recomandat din punct de vedere fiscal pe care România ar trebui să îl urmeze pentru a se asigura de un câștig cât mai pronunțat în urma exploatărilor resurselor offshore. Veniturile generate la bugetul de stat ar relansa economia României.
Prezent în cadrul webinarului „Marea Neagră în Noua Economie”, avocatul Laurențiu Pachiu, partener David & Baias, face o radiografie a proiectului resurselor naturale offshore. Concluzia este că am ratat, deja, șansa de a crește nivelul de siguranță geostrategică în regiune prin amânarea continuă a proiectului, din cauza legislației lipsite de predictibilitate și a unei politici fiscale incorecte față de investitori. Asta în contextul în care românii își doresc cu adevărat deblocarea proiectului și începerea exploatării gazelor naturale care ne aparțin.
Reprezintă gazele naturale din Marea Neagră un colac de salvare pentru economia României? Cristian Păun, cercetător în cadrul ASE & ASPES, crede că da. Noul studiu pe care l-a prezentat în cadru conferinței online indică niște cifre care ar putea să ne dea speranță în cazul în care exploatările resurselor de pe fundul Mării Negre ar începe. Pe de altă parte, frânarea proiectului ar aduce o scădere semnificativă a veniturilor la stat.
Cine răspunde de blocarea proiectului de exploatare a resurselor offshore din Marea Neagră? Cum a fost posibil ca dezinformarea, populismul și propaganda să umbrească beneficiile uriașe pe care exploatarea gazelor naturale le-ar fi adus României? Radu Dudău, Director Executiv al Energy Policy Group, a reușit să pună punctul pe „i” în cadrul webinarului „Marea Neagră în Noua Economie”.
Este nevoie ca reprezentanții clasei politice să stea la aceeași masă și să înțeleagă că problema Mării Negre, problema energetică a României este o problemă comună. Depinde exclusiv de noi dacă în următoarele decenii vom continua să importăm gaze naturale de la Est. O spun chiar tineri din politica și administrația locală.
Unul dintre cele mai importante subiecte pentru România, atât din punct de vedere economic, cât și din punct de vedere geostrategic: MAREA NEAGRĂ. Un subiect care este deja dezbătut de mai mulți ani, din păcate fără nicio o concluzie. Lipsește decizia care ar transforma resursele offshore în colacul de salvare al economiei românești, toate acestea într-un context dificil de gestionat din punct de vedere al tranziției către un viitor decarbonizat.
NOUA ECONOMIE este un demers inițiat de România Durabilă și EM360 care susține un dialog permanent între Executiv și mediul de afaceri. Mulțumim partenerilor media ai evenimentului „Marea Neagră în Noua Economie”: Agerpres, Profit.ro, Money.ro, Financial Intelligence, Europa FM, e-nergia.ro, InvesTenergy, Energy Industry Review, Energy Center, Focus Energetic, The Diplomat, G4Media.ro, Economistul, Club Economic.
Peste 40% dintre români s-au concentrat în această perioadă pe depășirea dificultăților vieții de zi cu zi și pe cheltuielile zilnice, iar un procent similar a adoptat o atitudine statică
Peste 50% declară că actualul context i-a determinat să ia în calcul cumpărarea unei asigurări de viață
43% dintre cei chestionați doresc să achiziționeze o asigurare de viață online, inclusiv după ce restricțiile au fost ridicate
Circa 85% dintre români au cumpărat doar produse care să le acopere nevoile de bază, care țin de supraviețuire, siguranță și sănătate, de la decretarea stării de urgență, arată un studiu realizat de Aegon România în prima jumătate a lunii aprilie. Din punct de vedere al priorităților emoționale, s-a observat că majoritatea respondenților, 84%, s-a împărțit egal între cei cu o mentalitate orientată spre depășirea greutăților și cei care au rămas în expectativă. Astfel, rezultatele arată că aproximativ 42% dintre respondenți s-au concentrat în această perioadă pe valori precum grijă, stabilitate și învățare, iar alți 42% au adoptat o mentalitate bazată pe depășirea obstacolelor, explorare și divertisment, pentru a reuși să se detensioneze.
Principalele obiective ale cercetării au inclus determinarea modului în care românii s-au adaptat situației actuale, schimbările care au survenit în comportamentul lor de consum, percepția pe care respondenții o au cu privire la viitor, precum și identificarea nivelului de interes pentru asigurările de viață.
Din aceeași cercetare reiese faptul că declanșarea epidemiei în România și îngrijorarea legată de starea de sănătate și de stabilitatea locurilor de muncă i-au determinat pe 55% dintre respondenți să considere că este necesară încheierea unei asigurări de viață. Din totalul participanților la studiu, ideea de a avea o asigurare de viață a suscitat cel mai ridicat interes pentru persoanele cu vârste cuprinse între 25 și 44 ani, cu studii medii sau superioare, venituri medii sau mari și cu copii de până în 14 ani. Astfel, 62% dintre respondenții care provin din această categorie consideră necesară încheierea unei asigurări de viață. Această percepție este împărtășită și de 63% dintre adulții de vârstă mijlocie, necăsătoriți și fără copii.
Studiul a evidențiat o deschidere semnificativă către cumpărarea de asigurări online și după ridicarea restricțiilor. Astfel, 43% dintre respondenți menționează că ar prefera să achiziționeze o asigurare de viață online. Femeile s-au arătat interesate de achiziționarea asigurărilor online într-un procent de 48%. De asemenea, 4 din 10 respondenți ar prefera în continuare să meargă la sediile băncilor sau brokerilor, în special bărbați (45%).
„Am demarat acest studiu pentru a înțelege mai bine impactul pe care pandemia COVID-19 și perioada de stat acasă l-au avut asupra comportamentului românilor. Totul pentru a le putea oferi actualilor și potențialilor clienți servicii și produse de care au cu adevărat nevoie. Rezultatele ne-au confirmat că, momentan, românii se limitează la achiziții care vizează produse de strictă necesitate. Mă bucură, totuși, să văd că oamenii încearcă să rămână optimiști și că tot mai mulți încep să înțeleagă că suntem fragili, că viața așa cum o știam ni se poate schimba într-o secundă și că este important să ne pregătim cât de bine putem pentru neprevăzut. De asemenea, un alt aspect important este avântul pe care l-a luat online-ul și care tinde să continue și după încheierea stării de urgență. Cred că viitorul asigurărilor stă în simplitate și interconexiune, în adaptarea produselor la mediul online și în dezvoltarea platformelor și a magazinelor online. Tocmai de aceea, în perioada aceasta am pus accentul pe promovarea www.aegonmarket.ro, magazinul nostru online de asigurări, unde principalele produse se adresează celor care sunt preocupați de sănătatea lor și a celor dragi”, a punctat Sînziana Maioreanu, CEO al Aegon România.
Riscurile asociate COVID-19, o preocupare pentru aproape jumătate dintre români
Un alt aspect este legat de beneficiile pe care oamenii doresc să le includă o asigurare de viață. Criza generată de COVID-19 a dus la apariția unei noi nevoi: acoperirea riscului de îmbolnăvire cu noul coronavirus. Astfel, circa 45% dintre respondenți consideră că este necesar ca o asigurare de viață să acopere și această eventualitate și au declarat că vor urmări existența acestui beneficiu pentru o perioadă de timp mai lungă, nu doar pentru următoarele luni.
Studiul a fost realizat prin intermediul chestionarelor online, pe un eșantion reprezentativ de peste 1.000 de persoane, format din bărbați și femei cu vârste de peste 18 ani, care provin din mediul urban.
În ceea ce privește particularitățile demografice ale eșantionului analizat, acesta se împarte astfel: 34% este reprezentat de familii tradiționale formate din persoane de 30 – 54 ani, cu copii și venituri mici sau medii, având studii primare sau medii; 21% din familii moderne constituite din adulți căsătoriți sau divorțați de 25 – 44 ani, cu studii medii sau superioare și venituri medii sau mari și având în grijă copii de până în 14 ani; 19% familii formate de persoane pensionate de peste 55 ani, din toate categoriile de venit și de studii, ai căror copii nu mai locuiesc cu ei; 10%, mileniali (18 – 30 ani) fără o relație stabilă, cu studii superioare sau care încă studiază și care au venituri diverse; 10%, tineri profesioniști (25-35 ani) căsătoriți sau aflați în relații stabile, fără copii, absolvenți de studii superioare și având venituri medii sau mari; iar 6% reprezintă adulți de vârstă mijlocie (35 – 55 ani), care nu sunt implicați într-o relație stabilă, nu au copii și fac parte din toate categoriile de venit și educație.
________________
Despre Aegon
Aegon România face parte dintr-unul dintre cele mai mari grupuri financiare din lume, specializat în asigurări de viață, planuri de pensie și soluții pentru investiții. Aegon are, la nivel mondial, o tradiție de peste 175 de ani și este prezent în peste 20 de țări. În total, cei peste 28.000 de angajați ai companiei oferă servicii financiare pentru aproximativ 30 de milioane de clienți din Europa, Asia și America. Aegon a intrat pe piața din România în 2007, prin divizia de pensii private, și în 2008 prin compania de asigurări de viață. În prezent, Aegon România are circa 1 milion de clienți și 150 de angajați.
Compania Alfredo Seafood, brand românesc reprezentativ pentru importul şi distribuția de produse din peşte
şi fructe de mare, semnalează tendința din perioada
de izolare și imediat după relaxarea restricțiilor de creștere a vânzărilor
fructelor de mare certificate ASC – Aquaculture Stewardship Council: în
intervalul martie-iunie, vânzările de creveți au crescut cu 30% față de perioada
similară din 2019. Mihai Cristian
Dărmănescu (foto), fondatorul Alfredo Seafood, subliniază: „În
lunile în care oamenii au stat preponderent acasă, am observat o creștere a
vânzărilor fructelor de mare cu certificare ASC, în special a creveților. S-a
gătit mai mult acasă și observ că a crescut interesul românilor pentru rețetele
mediteraneene, pe bază de creveți, pe fondul preocupării tot mai mari de a
mânca sănătos, de a consuma mai multe produse de calitate și, probabil, și al
încercării de a găti preparate asemănătoare cu cele servite la restaurante”.
Alfredo Seafood informează că piața
locală de pește de acvacultură reprezintă 50% din totalul pieței de pește,
atingând circa 60.000 t anual, din care 10% este certificat ASC. La rândul lor,
crescătoriile de unde provin acești pești sunt certificate ASC, recunoscute
pentru respectarea normelor internaționale în ceea ce privește protecția
habitatelor naturale și pescuitul sustenabil. Exigențele certificării și
costurile vânzării determină ponderea atât de scăzută.
Înaintea declanșării pandemiei Covid-19,
segmentul de acvacultură se afla într-o creștere susținută, de 3-4% pe an.
Prognozele Alfredo Seafood arată că, dacă ritmul se păstrează, în mai puțin de
zece ani, peștele de cultură va depăși ca pondere peștele sălbatic. Mihai Cristian Dărmănescu accentuează că „direcția
actuală pe care merge piața, atât în România cât și la nivel internațional,
este de majorare a ponderii peștelui și a fructelor de mare de crescătorie. În
ultimii cinci ani, segmentul de pește de acvacultură vândut în România a
crescut cu circa 4% în fiecare an. Produsele de acvacultură, fie că vorbim de
pește, fie de fructe de mare, iau un mare avânt pe piață și nu pentru că nu ar
mai fi aceeași cerere pentru sortimentele sălbatice, ci pentru că resursele din
oceane și mări sunt în scădere”. În contextul economic și sanitar actual,
fondatorul companiei Alfredo Seafood apreciază: „Segmentul alimentar în
general, și cel al produselor pescărești în special, nu cred că va fi afectat
major de pandemie, decât dacă aceasta va provoca o criză economică gravă. Este
nevoie ca jucătorii din industrie să se adapteze noului context, iar această
adaptare presupune găsirea unor modele noi, mai eficiente. Cred că soluția stă
în investițiile în aparatură și echipamente de automatizare și robotizare.
Totuși, acestea sunt costuri pe care întreprinderile mici și mijlocii nu și le
permit. De aceea, programele guvernamentale cum este IMM Invest sunt salutare
și trebuie implementate cât mai rapid, cu atât mai mult în această perioadă”.
Aproximativ 10% din produse Alfredo
Seafood sunt certificate ASC, inclusiv somonul și creveții de acvacultură,
cu sublinierea că „atestarea ASC este destinată peștelui de acvacultură
provenit de la fermele piscicole care cresc pești în ape nepoluate și asigură o
hrană naturală, nealterată chimic. Procesarea, depozitarea și transportul sunt
făcute în condiții foarte stricte, impuse la nivel global. Alfredo Seafoodși-a reînnoit,
în 2019, certificările ASC, pentru pește de acvacultură și MSC (Maritime
Stewardship Council), destinată peștelui sălbatic, pescuit și procesat în mod
sustenabil. În afară de proveniența peștelui și modul în care acesta a fost
crescut și pescuit, atestarea ASC este acordată și pentru îndeplinirea
criteriilor de depozitare, procesare și flux logistic.
În ansamblu,
„succesul Alfredo
Seafood se datorează experienţei şi relaţiilor internaţionale cu marii
producători de peşte din lume, a celor trei linii de procesare și ambalare
automatizate şi de înaltă productivitate din fabrica situată în Bucureşti și a
unui sistem logistic de transport optimizat. Produsele cu marca Alfredo Seafood
sunt distribuite în cele mai importante lanţuri de hypermarketuri şi
supermarketuri din ţară. Printre acestea se numără: Kaufland, Carrefour, Mega
Image, Metro, Cora, Profi, Auchan etc. şi în peste 5.000 de magazine din
comerţul tradiţional, și rețeaua HoReCa. Produsele sunt transportate,
procesate, ambalate și distribuite în condiții adecvate de păstrare a aromei și
texturii cărnii, de la recoltarea din fermele piscicole internaționale sau
capturare”.
Xiaomi s-a
clasat pe locul 24 pentru eforturile sale de a împinge limitele inovației
Este cea de a treia oară când compania ajunge în topul BCG, după ce anterior a ocupat locul 35 în anii 2014 și 2016
Xiaomi,
lider global în tehnologie s-a clasat pe locul 24 între cele mai inovatoare
companii globale în anul 2020, astfel revenind în
listă, conform celui mai recent raport al Boston Consulting Group (BCG).
Raportul BCG “The Most Innovative Companies 2020: The Serial
Innovation Imperative”, aduce companiei Xiaomi recunoașterea pentru
eforturile sale active de inovare în mai multe industrii, bazat pe un nou mod
de acordare a scorurilor, care analizează varietatea și intensitatea inovațiilor
aduse.
Conform raportului “într-o lume în care fiecare industrie devine, într-o
anumită măsură, o industrie tech, acest tip de abordare care provoacă limitele
inovației ajunge să fie o capabilitate cheie pentru o companie”.
“Acest rezultat este în concordanță cu misiunea noastră de face
tehnologia de vârf accesibilă tuturor oamenilor, pentru ca aceștia să se bucure
de o viață mai bună prin intermediul inovațiilor din tehnologie. Este un efort
recunoscut la scară largă de fanii MI și de utilizatorii noștri din peste 90 de
piețe din
întreaga lume unde suntem prezenți”, declară Shou Zi Chew, Președinte
Internațional, Xiaomi.
La
Xiaomi, îmbrățișăm o cultură a inovației îndrăznețe pentru a împinge limitele a
ceea ce tehnologia poate oferi. În compania noastră există
un spirit
de inovație care ne ghidează în eforturile de a crea produse uimitoare, pentru
a aduce la îndemâna oamenilor tehnologii inovatoare”, a mai adăugat Shou.
Xiaomi se angajează să
investească cel puțin 50 mld RMB (~ 7 mld USD) în următorii cinci ani în “5G+AIoT” pentru
a-și consolida avantajul competitiv în sfera “5G+AI+IoT” (5G+AIoT) și în următoarea
generație de super internet, și pentru a își asigura poziția de lider în noua
eră a internetului inteligent.
De asemenea, compania și-a mărit continuu investițiile în
cercetare și dezvoltare (R&D). În 2019, investiția în R&D a companiei a
atins suma de 7,5 miliarde RMB, o creștere de 29,7% față de anul anterior, pe
fondul extinderii substanțiale a companiei din ultimii 3 ani. În 2020,
investiția se așteaptă să crească la 10 miliarde RMB. La 31 martie 2020, echipa
de cercetare și dezvoltare, formată din 8.984 specialiști, a fost împărțită în diferite
departamente, reprezentând 48,6% din totalul angajaților full-time.
Portofoliul de brevete Xiaomi acoperă multe domenii din sfera
telefoanelor inteligente, hardware inteligent, tehnologii de internet, producția
și design-ul de dispozitive. La 31 decembrie 2019, compania deținea peste
14.000 de brevete acordate și peste 16.000 de cereri de brevete în curs.
Printre cele acordate, peste 6.500 de brevete au fost înregistrate în diferite
țări în care compania este prezentă.
Aceasta este cea de a treia oară când Xiaomi ajunge în clasamentul
BCG. Compania s-a clasat pe locul 35 în primele 50 cele mai inovatoare companii
din lume din anul 2014 și 2016.
OMV
Petrom, principala companie comerciantă de carburanți din România a scumpit în
această săptămână de două ori, luni și miercuri, benzina în stațiile sale, cu
câte 4 bani pe litru, conform Profit.ro.
Astfel,
miercuri au fost înregistrate scumpiri și la motorină în unele stații Petrom,
ca urmare a dublării prețului petrolului din ultimele două luni și a ieșirii
economiei și populației din carantina impusă de Guvern.
De asemenea, Petrom nu este singura companie care a efectuat
scumpiri de la începutul acestei luni, Lukoil, de exemplu, majorând prețul
benzinei la stațiile din zona Șoselei Alexandria cu 12 bani/l (de la 4,2 la
4,32 lei/l) și cel al motorinei cu 10 bani/l (de la 4,42 bani la 4,52 bani/l).
Ridicarea
restricțiilor de deplasare a impulsionat cererea de carburanți, care în plus
s-a suprapus și peste o apreciere a prețului internațional al petrolului. Drept
urmare, trendul de ieftinire a benzinei și motorinei din perioada de urgență
s-a inversat, în prezent piața autohtonă traversând o perioadă de scumpiri.
Indicele ROBOR la 3 luni, în funcţie de care sunt calculate
dobânzile la majoritatea creditelor în lei, a rămas joi la nivelul de miercuri,
de 2,20%, potrivit datelor publicate de Banca Naţională a României (BNR).
Indicele
ROBOR la 6 luni s-a menţinut la rândul său la 2,25%, scrie News.ro.
Cei doi indici au revenit pe creştere începând de săptămâna
trecută, după ce s-au aflat pe un trend descendent începând din 29 mai.
BNR
a publicat, în mai 2019, indicele de referinţă trimestrial pentru creditele
acordate consumatorilor (IRCC), care înlocuieşte ROBOR în
calculul dobânzilor la majoritatea creditelor în lei. Nivelul acestuia,
pentru al treilea trimestru din 2019, a scăzut la 2,36%, de la 2,66% în T2
2019.
Procentul românilor care preferă să achiziționeze polițe de asigurare prin intermediul instrumentelor online s-a dublat față de anul trecut, arată rezultatele Barometrului UNSAR-IRES privind „Percepția riscului și cultura asigurărilor în România”. Cu toate acestea, cei mai mulți români continuă să prefere interacțiunea directă atunci când vine vorba despre încheierea unei polițe de asigurare.
Astfel, dacă în 2019 doar 6% dintre români
spuneau că preferă să încheie asigurările din fața calculatorului sau a
telefonului mobil, în 2020 ponderea acestora a urcat la 12%, cel mai probabil
ca urmare a restricțiilor impuse pe perioada pandemiei COVID-19, care au
determinat creșterea rapidă a gradului de accesare a serviciilor online.
Același studiu arată că aproximativ 1 din 5
români (circa 18%) preferă serviciile online pentru achiziționarea de polițe sau
pentru gestionarea acestora, în timp ce ponderea celor care folosesc servicii
online în general, altele decât cele de asigurări, este de 59%. Din analiza
acestor date reiese existența unui potențial foarte mare neexploatat în
domeniul serviciilor online de asigurări.
Categoria de populație pentru care soluțiile
online au o importanță mai crescută este reprezentată de tineri până în 35 de
ani, cu educație superioară, și care locuiesc în mediul urban.
Două treimi dintre participanții la studiul
citat (66%) au declarat că soluțiile online sunt importante pentru ei atunci
când achiziționează sau gestionează o asigurare, iar circa 76% dintre respondenți
au declarat că sunt mulțumiți de serviciile online pe care le-au utilizat. De
altfel, serviciile online reprezintă al doilea factor de mulțumire în ceea ce
privește experiența cu companiile de asigurări, după interacțiunea cu
personalul, despre care 88% dintre participanții la studiu au declarat că sunt
mulțumiți și foarte mulțumiți.
„În perioada pandemiei, industria de
asigurări a luat, în ritm accelerat, o serie de măsuri speciale pentru
susținerea clienților noștri, dar și pentru menținerea unui contact permanent,
în condițiile în care o mare parte dintre companiile de profil au implementat
lucrul de acasă, conform recomandărilor făcute de autorități. Asigurătorii
au încurajat folosirea de către clienți a modalităților digitale și online
pentru încheierea sau reînnoirea polițelor, pentru constatarea și
instrumentarea daunelor. Practic,
pandemia a dus la dezvoltarea accelerată a instrumentelor online, în beneficiul
clienților. Astfel, le putem fi alături indiferent de context”,
a declarat Adrian MARIN, Președintele UNSAR.
Sistemele
online de achiziție și de gestionare a polițelor de asigurare le oferă clienților
posibilitatea să deruleze operațiuni legate de asigurările lor mai rapid decât
dacă ar face același lucru utilizând mijloace tradiționale.
„Achiziția unei polițe de asigurare online sau notificarea unei daune prin doar câteva click-uri, de pe calculator sau de pe telefon, reprezintă rezultatele digitalizării din ultimii ani a sectorului asigurărilor. Tot mai mulți dintre clienții noștri se conving de simplitatea și rapiditatea acestor servicii. În același timp, asigurătorii investesc din ce în ce mai mult în digitalizare și inovație. Iar schimbările nu se opresc aici: în următorii ani, ca urmare a revoluției tehnologice, experții se așteaptă ca digitalizarea să contribuie semnificativ la îmbunătățirea continuă a experienței clienților cu asigurările. Cu toate acestea,chiar dacă ne aflăm într-o perioadă de digitalizare accelerată, industria de profil oferă și va oferi în continuare tuturor clienților protecție în fața riscurilor, inclusiv prin intermediul canalelor tradiționale”, a precizat Alexandru CIUNCAN, Director General al UNSAR.
De altfel, România urmează tendința existentă
la nivel european, unde digitalizarea în asigurări se află într-o continuă
dezvoltare, îmbunătățind experiențele consumatorilor și aducând noi
oportunități[1].
Folosirea serviciilor online este în strânsă
legătură cu accesul la Internet. Potrivit celor mai recente statistici
oficiale, trei sferturi din gospodăriile din România au acces la internet.
Telefonul mobil este cel mai folosit dispozitiv pentru accesarea internetului,
86% din populație utilizând internetul pe smartphone.
Barometrul UNSAR-IRES a fost realizat în luna mai 2020 pe un eșantion de bază de 1.309 persoane cu vârste cuprinse între 18 și 50 de ani și pe un eșantion de screening de 2.555 de persoane cu vârsta de peste 18 ani, prin metoda CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing), cu o eroare maximă tolerată de ±2,7% pentru eșantionul de bază și de ±2% pentru eșantionul de screening.
[1] Cf. raportului Consumer
Trends Report realizat de EIOPA – Autoritatea Europeană
de Supraveghere în Asigurări și Pensii Ocupaționale.