Echipa de analiză a XTB în topul Bloomberg pentru T3 2020

0

Echipa de analiză a XTB, singura casă de brokeraj activă pe piața românească, listată la bursă, a fost desemnată ca realizând cele mai bune prognoze privind evoluția prețului pentru 13 perechi valutare majore și fost plasată a doua cea mai bună în clasamentul Bloomberg G10 pentru trimestrul 3 din 2020. Clasamentele pregătite de Bloomberg sunt considerate cele mai prestigioase din industria financiară la nivel global.

Clasamentul Bloomberg ia în considerare acuratețea prognozelor publicate de case de brokeraj și instituții financiare din întreaga lume. Echipa de analiză a XTB, din care fac parte și Claudiu Cazacu și Radu Puiu, a obținut un dublu succes, la doar un trimestru după ce a ocupat locul 1 în clasamentul G10 din trimestrul 2 2020, confirmându-și acuratețea în rândul a aproape 50 de instituții financiare din întreaga lume.

Omar Arnaout, CEO XTB

„La nivel global, piețele financiare continuă să înregistreze o volatilitate ridicată. Cu toate acestea, echipa noastră de analiști, unde printre membrii cheie se numără şi Claudiu Cazacu și Radu Puiu, a reușit să obțină un succes extraordinar, fiind câștigători la categoria celor 13 perechi valutare și ajungând pe locul doi în categoria G10, pierzând primul loc la o diferență foarte mică. Clasamentul Bloomberg confirmă încă o dată experiența vastă și cunoștințele de piață aprofundate ale analiștilor XTB”, a declarat Omar Arnaout, CEO XTB.

Analistii XTB in topul Bloomberg pentru T3 2020
Analistii XTB in topul Bloomberg pentru 2020

Clasamentele pregătite de Bloomberg sunt considerate cele mai prestigioase din industria financiară, acestea fiind actualizate trimestrial și incluzând previziuni publicate în ultimele 12 luni de către cele mai mari instituții financiare globale, inclusiv Barclays, BNP Paribas, JP Morgan și Westpac. Cea mai recentă ediție a clasamentului a fost pregătită la sfârșitul celui de-al treilea trimestru al anului 2020 și rezumă cele mai precise previziuni din ultimele 12 luni.

Departamentul de analiză XTB pregătește zilnic rapoarte de analiză și comentarii cu privire la evenimentele actuale de pe piețele financiare globale. Analizele acoperă perechi valutare, indici, mărfuri și criptomonede. Previziunile și comentariile zilnice pot fi găsite pe pagina XTB: https://www.xtb.com/ro/analize-de-piata/stiri-de-piata

Despre GRUPUL XTB:

Grupul XTB este constituit din mai multe companii printre care se numără și unul dintre cei mai mari brokeri de FX & CFD, listați la bursă, din lume. Entitățile grupului XTB sunt reglementate de cele mai importante autorități de supraveghere din lume, inclusiv FCA, CySEC, KNF, ASF. Cu mai mult de 15 ani de experiență în piețele financiare, Grupul XTB oferă clienților săi de retail acces instant la mii de instrumente de pe cele mai importante piețe financiare din lume. XTB este o companie de tip Fintech, ale cărei valori sunt încrederea, tehnologia și suportul de calitate. Din anul 2012 și până în prezent Grupul XTB s-a extins pe 12 piețe majore din Europa, America Latină și Asia și a atras peste 200.000 de clienți. Grupul XTB pune la dispoziție clienților săi o platformă dezvoltată in-house, premiată de-a lungul anilor, respectiv xStation și xStation Mobile, prin intermediul căreia clienții tuturor sucursalelor XTB pot avea acces la peste 4.700 de instrumente financiare, incluzând Acțiuni cu deținere, ETF-uri cu deținere și CFD-uri cu activ suport pe forex, indici, mărfuri, acțiuni, ETF-uri și criptomonede. Prin intermediul X-Open Hub, divizia de business instituțional a grupului, XTB este și un furnizor de tehnologie de tranzacționare și lichiditate pentru instituțiile financiare din întreaga lume. Află mai multe detalii pe www.xtb.ro.

Intercapital Invest se alătură ARIR ca Membru Afiliat

0

Asociația pentru Relații cu Investitorii la Bursă din România (ARIR) este încântată să anunțe că Intercapital Invest se alătură ARIR în calitate de Membru Afiliat.

Intercapital Invest este prezentă în piața de capital din România încă din anul 1995, de la momentul înființării Bursei de Valori București, în calitate deconsultant autorizat de către BVB în vederea finanțării companiilor prin emisiuni de obligațiuni și acțiuni listate. Dintre rezultatele notabile ale companiei amintim: listarea acțiunilor BVB pe propria piață, listarea pe piața reglementată a companiilor Electromagnetica și Artego Târgu Jiu, în calitate de intermediar unic, participarea la importante IPO-uri (Transgaz, Romgaz), precum și intermedierea ofertei publice de obligațiuni în RON a Băncii Mondiale.

Mihaela Stoica, Director General, Intercapital Invest

Mihaela Stoica, Director General, Intercapital Invest:

„Având o experiență de peste 20 de ani în piața financiară din România, ne dorim să construim proiecte solide împreună cu ARIR și să susținem companiile în demersul lor de a accesa cele mai potrivite soluții de finanțare prin intermediul pieței de capital, prin emisiuni de obligațiuni sau acțiuni. În procesele de consiliere punem accent atât pe adoptarea celor mai bune practici în guvernanța corporativă a viitorului emitent, cât  și pe derularea în paralel a unor acțiuni de educație financiară specifica emitenților. Este esențial ca aceste companii să fie pregătite pentru adoptarea noii calități, cea de emitent, iar experiența noastră ne poziționează ca profesioniști în realizarea acestui demers. De asemenea, suntem aproape de investitori pentru a le prezenta oportunități investiționale în plasamente private de obligațiuni și acțiuni. Credem în potențialul pieței de capital autohtone și suntem pregătiți ca împreună cu ceilalți jucători să o ducem către nivelul următor.”

Daniela Șerban, Președinte și Co-fondator ARIR

Daniela Șerban, Președinte și Co-fondator ARIR:

„Cu fiecare nou membru, ARIR devine o comunitate din ce în ce mai puternică și relevantă în piața de capital. Este un moment bun ca tot mai multe companii listate sau nelistate să adopte cele mai bune practici în guvernanța corporativă, care s-a dovedit critică în pandemie.

Ne vom uni eforturile cu toate părțile interesate și vom arăta importanța comunicării profesioniste pentru atragerea de finanțare, cu valoarea adăugată atât pentru companie, cât și pentru întreaga economie.”

Intercapital oferă și servicii de consultanță în vederea adoptării codului de guvernanță corporativă specific emitenților, suport în menținerea relației cu investitorii și cu autoritățile de supraveghere și control, precum și consultanță în management și afaceri. Ca parte a activităţii sale, compania oferă totodată servicii de analiză pentru investitori, cu privire la oportunitățile de investiții în plasamente private de obligațiuni și acțiuni.

Intercapital Invest este a patra organizație care se alătură Asociației pentru Relații cu Investitorii la Bursă din România în calitate de Membru Afiliat.

ARIR a fost înființată la inițiativa Danielei Șerban în noiembrie 2018 împreună cu membrii fondatori: Bursa de Valori București (BVB), ALRO, Electromagnetica, Franklin Templeton Management – suc. București, Hidroelectrica, Nuclearelectrica, Teraplast, Transelectrica, Cosmin Răduță și Tony Romani. Au aderat comunității: Electrica, OMV Petrom, Antibiotice, Purcari, Idea Bank, BRK Financial Group, Banca Transilvania și Transgaz ca Membri Asociați. INNOVA Project Consulting, ENVISIA și RTPR au devenit Membri Afiliați.

Trei sferturi din mâncarea neconsumată la noi se aruncă

0

Compania LifeBox, liderul pieței de healthy food delivery din România, atrage atenția asupra fenomenului risipei alimentare: o cercetare proprie asupra pieței, reflectată în ghidul LifeBox pentru alegerea optimă a meniului, arată că 3 din 4 respondenți la întrebarea „ce faci cu mâncarea care îți rămâne în frigider, neconsumată” spun că o aruncă; un sfert dintre participanții la sondaj spun că au grijă să o consume integral sau să o doneze. Datele arată că risipa alimentară este „un obicei de consum tot mai întâlnit în special în mediile urbane”.

16 octombrie este Ziua Națională a Alimentației și a Combaterii Risipei Alimentare.

Cofondatorii companiei LifeBox – Radu Bălăceanu, Florin Scarlat, Lucasz Kuzniar (foto) – subliniază: „Conștientizarea acestui obicei de consum este unul foarte important pentru societate, și am văzut încă de la începutul activității noastre o mare oportunitate de a ne implica în reducerea risipei alimentare. Prin crearea unui sistem în care clienții noștri își comandă mesele în avans, în medie pe șapte zile, putem să ne aprovizionăm exact cu ceea ce avem nevoie de la furnizorii noștri și, la rândul lor, clienții consumă exact cât au nevoie, fără a mai arunca mâncarea. Rezultatul a fost o reducere semnificativă a deșeurilor alimentare din lanțul de aprovizionare, în special comparativ cu bucătăriile restaurantelor clasice, precum și reducerea risipei în cazul clienților noștri și, nu în ultimul rând, educarea lor în acest sens”.

Compania apreciază, pe baza mediei naționale privind risipa alimentară individuală, că „prin conceptul LifeBox s-au salvat în acest an, în perioada ianuarie-septembrie, peste 55 de tone de alimente. Meniurile LifeBox sunt gândite din punct de vedere nutrițional și calculate caloric de către un medic nutriționist specializat în obezitate infantilă – Anamaria Iulian și Alex Cîrțu –  Chef-ul LifeBox, astfel încât să ofere opțiunea unui comportament alimentar corect și în același timp să asigure cantitatea potrivită fiecărei persoane, pentru a elimina complet risipa alimentară din obiceiul de consum al acesteia”.

Abonamentul cu o medie de comandă de 7 zile în avans, cu extindere până la trei luni per comandă, oferă companiei posibilitatea de a gestiona mult mai bine stocurile de alimente, astfel încât să se aprovizioneze cu produsele și cantitățile necesare preparării meniurilor care ajung zilnic la clienți: „Înțelegem aportul unui ingredient ca întreg în procesul de preparare, astfel încât, acolo unde este permisiv, exploatăm tot produsul pentru maximizarea nutrienților și a gustului. De exemplu, în cazul legumelor și a unor fructe, coaja prezintă proprietăți nutritive sporite și aduc un aport de vitamine, chiar și proteină. De cele mai multe ori aceste părți folosite sunt pentru prepararea supelor, care ulterior se folosesc ca bază la gătirea altor preparate: bulgur, orez, hrișcă și astfel evităm folosirea potențatorilor de aromă, care sunt total excluși din meniurile noastre. Tot acest proces și efort constant în optimizarea rețetelor și a ingredientelor ne oferă și o recompensă directă în misiunea noastră dincolo de satisfacția gustului și anume aceea că reducem pe cât posibil risipa alimentară”.

LifeBox se caracterizează prin faptul că „pornind de la un comportament alimentar corect, oferă meniuri gustoase și sănătoase, personalizate în funcție de stilul de viață al fiecărui utilizator și calibrate corect din punct de vedere kilocaloric. Echipa LifeBox are la bază 3 membri fondatori și doi specialiști în bucătărie și nutriție. În bucătăria LifeBox sunt preparate în fiecare zi 5 tipuri de meniuri, ce pot fi comandate zilnic sau în avans pe o perioadă de până la 3 luni în București & Ilfov, Cluj & Florești și Oradea”.           

Florin Cîțu, la BucharestFoodSummit: Foarte curând lansăm un program similar IMM Invest pentru agricultori. Încă 1 miliard!

0

Ministrul Finanțelor, Florin Cîțu, a participat pe 14 octombrie la BucharestFoodSummit, unde a făcut câteva anunțuri speciale și a vorbit despre mai multe programe de finanțare, dintre care unul special pentru fermieri.

Este vorba de un program similar IMM Invest, care se va numi cel mai probabil Agro Invest și care ar putea să fie adoptat de Guvern în câteva săptămâni.

Ministrul a răspuns astfel întrebărilor venite din partea unuia dintre cei mai mari fermieri din sudul țării, Alexandru Baciu, care deține un business integrat cunoscut.

„Vestea bună este că lucrăm și sper să intre în ședința următoare de Guvern sau în următoarele două săptămâni, la un program similar cu IMM Invest, dar dedicat sectorului agricol. Va fi doar pentru sectorul agricol – este vorba de garanții, de împrumuturi cu dobândă garantată 100% pentru o perioada mai lungă de timp. Mai sunt câteva discuții dacă subvenționăm dobânda 8 luni sau mai mult, ne gândim… Cred că o să fie o garanție de un miliard de lei, iar programul va fi derulat prin FNGCIMM și apoi prin sistemul financiar bancar”, a declarat Florin Cîțu la BucharestFoodSummit.

Programul se va chema, cel mai probabil  Agro Invest și va fi pus în dezbatere publică. Ministrul i-a invitat pe fermierii prezenți la BFS să-l consulte și să facă sugestii pentru a-l îmbunătăți.

La eveniment au fost prezenți câțiva dintre cei mai mari integratori din România – Dimitrie MuscăAlexandru BaciuNicușor Șerban, adevărate modele de busines de succes.

IMM Invest este cel mai mare program de susţinere a IMM-urilor din România din ultimii 30 de ani.  Principalele avantaje sunt următoarele: statul asigură până la 90% din valoarea creditului, dobânda creditelor este subvenţionată integral de stat cel puţin până la final de an, zero comisioane legate de garanţia statului, zero comision de rambursare anticipată a creditului, iar perioada de acordare a garanţiei este de până la 72 de luni.

BucharestFoodSummit.ro este cel mai mare și important eveniment internațional al toamnei din România în agribusines, producție alimentară, producție de băuturi, retail și HoReCa.
Ediția a III-a: 21 septembrie – 19 noiembrie 2020.

Printre participanții la conferință s-au mai numărat Gabriel Biriș, Partener Fondator, Casa de Avocatură Biriș-Goran, Nicolae Badea – președinte Computerland, Emil Dumitru, Secretar de Stat, MADR, Călin Muscă, antreprenor, PorkProd, Sorin Mihai Cîmpeanu – rector USAMV, Adrian Radulescu – președinte Asociația Fermierilor Români,  Nicolae Istudor, Rector ASE București,  Nicu Vasile, președinte LAPAR, Valentin Vladut, director general Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Mașini și Instalații Destinate Agriculturii și Industriei Alimentare (INMA), Jozsef Toth, antreprenor Juglans Dacic, Alexandru Ungurelu și Dinu Dinulescu – BucharestFoodSummit.

BucharestFoodSummit.ro este organizat în parteneriat cu #RomâniaFuncționează, FoodBiz, CEC Bank, Casa de Avocatură Biriș-Goran, ASAS, ASPES, FIHR, ICDP – Mărăcineni, HORA, Agrostandard și Academia de Studii Economice București.

Sponsorii evenimentului: Sponsor Gold – Computerland România, Exclusive Pure Water Partner – Aqua Carpatica, Wine Partner – Domeniile Sâmburești.

Partenerii media: FoodBiz, #RomâniaFuncționează, Agrostandard, Lumea Banilor, EVZ, TVRi și Economistul.

Seria de conferințe BucharestFoodSummit este în desfășurare. Se mai pot face înscrieri de participare dar locurile sunt limitate!

AHK România și-a ales consiliul director

0

Camera de Comerț și Industrie Româno-Germană (AHK România) și-a ales membrii consiliului director. Noii membri aleși de adunarea generală sunt Andreas Lier – vicepreședinte (BASF), Claudia Hesselmann (Arensia Exploratory Medicine), Günter Krasser (Infineon Technologies Romania), Simona Melnic (MedicHub Media) și Florin Sabou (Sialtpro), alături de Dragoș Anastasiu – președinte (Touring Europa Bus), Sebastian Metz – director general, Christian von Albrichsfeld – vicepreședinte (Continental Automotive România), Michael Beier (CLAAS Regional Center South East Europe), Peter Zeilinger (OMV Petrom), Daniel Gross (REWE România), Iuliu Cadar (DRM Dräxlmaier Romania Sisteme Electrice), Marco Alpert (Wiebe România). În Comisia de Cenzori au fost realeși Adriana Costea (PricewaterhouseCoopers), Johannes Becker (TPA Admin SRL), Tobias Seiferth (Banca Comercială Română).

Dragoș Anastasiu: „Mulțumim tuturor companiilor membre pentru colaborare și încredere. Împreună suntem o voce puternică a economiei germane în România și împreună vom reuși să depășim toate provocările actuale și viitoare!”

Sebastian Metz, a prezentat activitățile vaste și diverse ale AHK România în anul 2019 și a subliniat: „Suntem în continuare alături de membrii noștri, pentru a-i sprijini activ, astfel încât împreună să depășim mai ușor actuala criză”.

La expirarea mandatului, AHK România le adresează mulțumiri membrilor care au părăsit consiliul director: Mihai Boldijar (Robert Bosch), Wargha Enayati (Intermedicas), Roland Ruffing (Metro Cash&Carry Romania), Titus Löw (Siemens).

AHK România este definită ca „reprezentanța oficială a economiei germane și totodată cea mai mare Cameră de comerț bilaterală din România. AHK România aparține, alături de Camerele de comerț și industrie germane (IHK), rețelei globale a Camerelor de comerț germane bilaterale, reunite sub umbrela Uniunii Camerelor de Comerț și Industrie din Germania (DIHK). Camera de Comerț și Industrie Româno-Germană, înființată în 2002, numără circa 600 de firme-membre și oferă companiilor o platformă importantă pentru networking, schimb de informații și experiențe. Prin serviciile pe care le oferă și prin evenimentele pe care le organizează, AHK România susține activ companiile germane la intrarea lor pe piața românească și este totodată partener al firmelor românești interesate de piața germană. În România AHK se implică activ în implementarea sistemului dual de învățământ după model german și a înființat platforma GreenTech econet romania și o Curte Permanentă de Arbitraj. Pentru susținerea companiilor mici și mijlocii românești am inițiat portalul Marketplace Romania”.

Foto AHK

Un sistem de gestionare a relației cu clienții crește cu 80% eficiența unei campanii

0

Datele colectate în scopuri de marketing prin intermediul unui sistem de gestionare a relației cu clienții (CRM – Customer Relationship Manager) reprezintă o oportunitate de business ce poate crește cu 80% eficiența unei campanii, arată un studiu realizat de companiile Interactions și Mediapost Martech.

Autorii studiului subliniază că datele „ajută la segmentarea și la personalizarea comunicării, care poate duce la dublarea vânzărilor în decursul unui an. Instalarea și folosirea unui software de administrare a relației cu clienții presupune o investiție inițială de minimum 1.000 de euro. Cercetarea a inclus 213 campanii de comunicare, derulate pe parcursul a 11 ani de către 31 de companii din domenii ca: FMCG, auto, retail, telecom și organizare de evenimente”.

Adrian Alexandrescu (foto), Managing Partner Interactions și Senior Partner al Mediapost Martech oferă detalii: „Motivul pentru care promovăm cu atâta convingere această abordare are legătură cu propria noastră experiență. Atât Interactions, cât și Mediapost Martech sunt IMM-uri care au testat intern această strategie ce include folosirea soluțiilor Big Data și ambele companii au avut parte de rezultate peste medie. Aceste efecte încep să apară chiar din primele două săptămâni. De aceea, înțelegem valoarea unui câștig rapid și credem în capacitatea graduală, dar accelerată, de îmbunătățire a businessului în acest mod. Obiectivul nostru este să democratizăm accesul la CRM și în România, prin lansarea acestui produs care garantează succesul și care poate fi soluția universală pe plan de marketing, într-un context global, care presupune reevaluarea și reinventarea modelului de business”. 

În contextual actualului studiu, realizatorii lui accentuează că „în Europa, sistemele CRM sunt folosite într-un procentaj mult mai mare decât în țara noastră, potrivit datelor Eurostat. Astfel, conform Biroului de Statistică Oficială al Uniunii Europene, în România, doar 14% dintre companiile cu cel puțin 10 angajați folosesc un sistem CRM pentru analiza informațiilor despre clienți, în scopuri de marketing. Aceste date arată că ne aflăm la jumătatea potențialului, comparativ cu alte țări ca Irlanda, Olanda sau Finlanda, unde companiile folosesc sisteme CRM în proporție de până la 26%. Informațiile oficiale atestă că în 2009, în România companiile foloseau sisteme CRM într-un procentaj de 13%, iar în 2019, de 14%. Majorarea de doar 1% în 10 ani nu este comparabilă nici măcar cu cea a Lituaniei, spre exemplu, care a crescut de la 9% la 24%, în aceeași perioadă. Această statistică ar putea fi mult îmbunătățită dacă mai multe firme din România ar adopta sisteme CRM, mai ales ținând cont că instalarea și aducerea la un nivel optim de funcționare a unui astfel de sistem durează maximum o lună.
O altă concluzie a cercetării arată că cel mai potrivit CRM pentru IMM-urile românești este HubSpot, un software intuitiv ce maximizează și simplifică eforturile de marketing. HubSpot este clasat ca fiind cea mai bună platformă de marketing din lume, care deservește peste 10.000 de companii din 65 de țări diferite. Pentru cele mai bune rezultate, este recomandată o investiție inițială de 2.500 euro și una lunară de 500 de euro. Amortizarea sumei investite poate dura între 6 luni și un an, dar rezultatele sunt vizibile după doar o lună, când poți genera deja un câștig rapid.
Printre beneficiile principale ale unei platforme de CRM se numără: (1) eficiența maximizată cu 80% în atingerea obiectivelor de comunicare într-o lună de zile, față de campanii similare fără colectare de date; (2) înțelegerea mai bună a obiectivului și predictibilitate în luarea deciziilor pentru un procentaj mai mare de conversii; (3) identificarea cauzelor pentru care campaniile anterioare nu și-au atins obiectivele și găsirea instrumentelor potrivite pentru o îmbunătățire; (4) generarea unor oferte și experiențe personalizate, bazate pe obiceiurile de consum ale publicului țintă monitorizat; (5) îmbunătățirea nivelului de implicare a consumatorului și creșterea loialității printr-o interacțiune bazată pe informații concrete; (6) evaluarea mai precisă a riscurilor și a echipei”.

MediaPost Martech este definită ca „parte a grupului Mediapost, care include și compania Interactions, precum şi alte companii de comunicare şi marketing direct, și este activă de peste 20 ani pe piața românească. În afară de România, compania este prezentă pe alte cinci piețe europene și a derulat de-a lungul timpului mai mult de 200 de campanii de marketing. Astfel, a acumulat experiență și know-how pentru a dezvolta propriile produse de automatizare, care au fost achiziționate de peste 20 de companii. Mediapost Martech este Gold Partner HubSpot și partener Salesforce”. În România,  Grupul Mediapost a avut în 2019 o cifră de afaceri de peste 121 de milioane de lei, cu o creştere de 16 milioane față de 2018.  

AMROMCO și EXPERT Petroleum – noi membri ai FPPG

0

Federația Patronală Petrol și Gaze se consolidează primind în rândurile sale noi membri dintre cele mai importante companii din sector și salută recenta aderare a AMROMCO Energy și EXPERT Petroleum. Prin eforturi susținute, FPPG reunește în prezent principalii producători de gaze naturale, care acoperă peste 98% din producția internă, atestându-și astfel reprezentativitatea pentru sectorul energetic.

”Unitatea este esențială pentru industria noastră, mai cu seamă acum, când ne confruntăm cu provocări precum tranziția energetică, rolul gazului în mixul de combustibili din România și noile reglementări destinate pieței libere. Cu cele două companii alături și promovând același climat al cooperării, federația va susține cu fermitate măsurile propuse pentru redresarea economică strâns legate de încurajarea producției interne de resurse naturale.”, susține Franck Neel – președintele FPPG.

În contextul efectelor iminentei crize economice la nivel global, suntem de părere că România are o oportunitate pe care puține țări din Europa o au – resursele naturale. Importanța acestei industrii cu tradiție pentru creșterea economiei naționale este esențială, obiectivul strategic al României fiind acela de a spori securitatea energetică la nivel național și regional. Dezvoltarea sectorului pe care îl reprezentăm poate fi atinsă numai printr-o legiferare care să stimuleze investițiile în explorarea și producția resurselor, prin diversificarea pieței de gaze naturale, creșterea competitivității și eficienței sectorului energetic, având totodată grijă să ofere cele mai bune condiții pentru consumatorii finali. Planul de acțiuni asumat de către federație, prin susținerea și implicarea activă a membrilor săi, vizează o mai bună corelare a politicilor publice cu necesitatea dezvoltării sectorului de petrol și gaze.

”Împreună cu AMROMCO Energy și EXPERT Petroleum, vom continua activitățile specifice federatiei. În calitate de reprezentant legitim al industriei, FPPG reiterează caracterul inerent al dialogului transparent între mediul de afaceri, autoritățile publice și societatea civilă. Promovarea unui parteneriat constructiv între reprezentanții industriei și cei ai mediului public vor spori capacitatea de redresare economică a României.”, conchide Cătălin Niță – Director Executiv FPPG.

Comisia publică rezultatele unui sondaj de opinie privind alimentația și agricultura în UE

Trei din patru europeni au auzit de politica agricolă comună (PAC) și consideră că toți cetățenii beneficiază de pe urma acesteia, conform celui mai recent sondaj de opinie public realizat de Eurobarometru la nivelul UE cu privire la agricultură și PAC, publicat astăzi, 13 octombrie, de Comisia Europeană.13/10/2020

Sondajul arată că un număr mai mare de cetățeni ai UE au auzit de PAC (73 % în prezent, cu 6 puncte procentuale mai mult decât în 2017) și consideră că PAC le aduce beneficii tuturor cetățenilor, nu numai fermierilor (76 % în prezent, cu 15 puncte procentuale mai mult decât în 2017). În plus, opiniile cetățenilor cu privire la principalele obiective pe care ar trebui să le aibă PAC rămân similare celor rezultate din sondajul efectuat în 2017.

La fel ca în 2017, o majoritate de 62 % dintre respondenți consideră că obiectivul principal ar trebui să fie furnizarea de alimente sigure, sănătoase și de înaltă calitate. Un număr mai mare de europeni sunt de părere că UE își îndeplinește rolul în ceea ce privește obiectivele-cheie ale PAC. În comparație cu 2017, în toate domeniile, inclusiv securitatea alimentară, sustenabilitatea, siguranța și calitatea alimentelor, s-au înregistrat creșteri de cel puțin 5 puncte procentuale. În prezent, mai mulți cetățeni sunt conștienți de logoul de agricultură ecologică, și anume 56 % dintre respondenți  – cu 29 de puncte procentuale mai mult decât în 2017.

Deși o parte din ce în ce mai mare a cetățenilor consideră că agricultura este una dintre cauzele majore ale schimbărilor climatice (de la 29 % în 2010 la 42 % în 2020), o majoritate de 55 % din populație consideră că agricultura are deja o contribuție majoră în ceea ce privește combaterea schimbărilor climatice (un procent în creștere, față de 46 % în 2010).

Sondajul a fost efectuat în perioada august-septembrie 2020 și a inclus peste 27 200 de respondenți din 27 de state membre. Raportul complet privind sondajul UE va fi publicat în luna noiembrie. Mai multe informații sunt disponibile online.

Tablou de bord referitor la coronavirus: Răspunsul politicii de coeziune a UE la criza provocată de coronavirus

0

Comisia anunță primele rezultate provizorii ale implementării Inițiativei pentru investiții ca reacție la coronavirus (CRII) și a Inițiativei plus pentru investiții în răspunsul la coronavirus (CRII +).12/10/2020

Încă de la începutul crizei, grație flexibilității introduse în cadrul politicii de coeziune, UE a mobilizat investiții în valoare de peste 13 miliarde EUR în scopul combaterii efectelor pandemiei de coronavirus, prin intermediul Fondul european de dezvoltare regională (FEDR), al Fondului social european (FSE) și al Fondului de coeziune (FC). Fondurile UE au ajutat comunitățile naționale, regionale și locale să facă față impactului socioeconomic negativ al pandemiei de coronavirus.

În total, 4,1 miliarde EUR au fost redirecționate către sectorul medical pentru a achiziționa aparatura vitală și echipamentele individuale de protecție necesare pentru a salva vieți. Au fost mobilizate 8,4 miliarde EUR sub formă de granturi și împrumuturi, dar și sub forma unei serii de instrumente financiare personalizate, pentru a sprijini economia și, în special, întreprinderile mici și mijlocii (IMM-uri) în vederea adaptării la criză. În fine, aproximativ 1,4 miliarde EUR au fost canalizate prin intermediul FSE pentru ajutarea cetățenilor și salvarea locurilor de muncă.

În scopul asigurării unui nivel maxim de transparență și de responsabilitate, Comisia lansează astăzi o pagină web specială pe Platforma de date deschise privind coeziunea pentru a arăta modul în care politica de coeziune a UE sprijină statele membre pentru a face față crizei provocate de coronavirus. Platforma va fi actualizată zilnic și va afișa toate informațiile referitoare la modificările programului, precum și la modul de alocare și de investire a resurselor. Grație actualizării sistematice, platforma va oferi, pe zi ce trece, o imagine de ansamblu tot mai completă a situației.

Comisarul pentru coeziune și reforme, Elisa Ferreira, a declarat: „Politica de coeziune se află în centrul eforturilor de combatere a pandemiei de coronavirus și de asigurare a unei redresări rapide. Rezultatele bilanțului nostru arată că toate statele membre profită în prezent de Inițiativa pentru investiții ca reacție la coronavirus pentru a-și sprijini cetățenii, întreprinderile și sectorul sănătății. Începând de astăzi, aceste rezultate pozitive pot fi consultate de toată lumea, printr-un simplu clic, pe tabloul nostru de bord interactiv referitor la coronavirus.”

Președintele Comitetului European al Regiunilor, Apostolos Tzitzikostas, a adăugat: „Grație simplificării normelor, politica de coeziune și-a demonstrat valoarea adăugată, reunind statele membre, regiunile și orașele UE cu scopul de a proteja populația, de a salva locurile de muncă și de a susține economiile locale în timpul pandemiei. Trebuie să prețuim această lecție, facilitând accesul la fondurile UE și implicând toate nivelurile de guvernare în elaborarea și punerea în aplicare a planurilor de redresare. Pentru a fructifica la maximum fiecare euro investit și pentru a ne asigura că banii ajung acolo unde este cea mai mare nevoie de ei, coeziunea trebuie să devină busola care să orienteze toate investițiile UE.”

Soluţii de consolidare şi continuitate în turism

0

În urma unui sezon turistic 2020 atipic datorat contextului creat de pandemie şi de restricţiile de călătorie, sectorul turismului trage concluzii și caută soluții de redresare. Christian Tour – cel mai mare turoperator român de pe piața autohtonă, companie deținută de Cristian Pandel, prezentă în țară prin agenţii proprii și francize, precum și în Republica Moldova, Grecia, Turcia, Spania, SUA – prezintă un comentariu referitor la contextul actual și la perspectivă:

Ȋn România, startul sezonului principal de vacanţe a fost posibil cu o ȋntârziere de mai bine de 3 luni şi sub influenţa restricţiilor de călătorie. Ȋn ciuda acestor incoveniente şi al climatului general instabil, mulţi români au ales totuşi să ȋnfrunte pandemia şi să se bucure de vacanţa mult aşteptată, spun touroperatorii români.

Ȋn ciuda restricţiilor, ȋn această vară, peste 220 de curse charter ale celui mai mare touroperator din România – Christian Tour, au decolat spre destinaţii de vacanţă din Grecia, Turcia sau Egipt. Acestora adăugându-li-se şi programele de sejur cu autocarul sau cu maşina proprie ȋn România şi Bulgaria, multe alte destinaţii rămânând ȋnsă inoperabile ȋn acest sezon.

Ȋn aceste condiţii, ale unui sezon total neaşteptat, proprietarii de afaceri ȋn turism au fost forţati de ȋmprejurări să găsească soluţii rapide şi viabile pentru a asigura continuitatea şi stabilitatea agenţiilor, dar mai ales pentru siguranţa vacanţelor. Ȋn cazul Christian Tour, proprietarii au optat ȋncă din primăvara acestui an pentru consolidarea companiilor cu activităţi comune ȋn sfera turismului, ȋntr-un entitate comună – Christian Tour Holding. Entitatea din care face parte şi touroperatorul Christian Tour, deţinând un capital social evaluat la peste 25 milioane euro.

Cristian Pandel: „Sezonul de vară 2020 a fost unul modest şi cel mai provocator pentru noi, după 23 de ani de business ȋn turism. Am fost forţati de ȋmprejurări să luăm unele decizii nu tocmai populare ori favorbaile tuturor, ȋnsă au reprezentat soluţia de mijloc găsită pentru a putea traversa perioada aceasta dificilă. Le suntem profund recunoscători tuturor turiştilor noştri care au ales să ne ȋnţeleagă şi să accepte variantele de reprogramare pe care le-am putut oferi. Ȋi iubim pe fiecare dintre cei care ne aleg de atâţia ani pentru vacanţelor lor şi pentru ei ne luptăm zi de zi să găsim soluţii de continuitate, pentru că vacanţele vor continua şi oamenii au nevoie de acestea. Vacanţele nu mai sunt doar un moft, ci o nevoie de evadare din cotidian, perioada aceasta ne-a ȋntărit crezul că avem cu toţii dreptul la vacanţă!

O valoare semnificativ mare a capitalului social ne conferă stabilitate pe piaţa autohtonă, puternic impactată de efectele pandemiei. Am ales această soluţie şi pentru a putea deschide noi linii de business prin care să susţinem turismul ȋn această perioadă atât de grea. De asemenea, am reuşit să prelungim poliţa de asigurare a insolvabilităţii agenţiei noastre pentru următorul an. Practic, prin acest instrument de asigurare fiind garantate toate sumele ȋncasate cu titlu de avansuri şi toate vacanţele ce urmează să se desfăşoare până ȋn decembrie 2021.

Efectele pandemiei de coronavirus se vor resimţi pe termen lung ȋn activitatea din turism, nu doar ȋn România, ci la nivel global. Estimăm că agenţia va încheia anul 2020 cu vânzări de circa 40 de milioane de euro, cam cât avea Christian Tour cu zece ani în urmă. Vor trece probabil 2-3 ani până să revenim la nivelul din 2019. De aceea, ȋncă din luna aprilie a acestui an, am luat decizia de a extinde activităţile grupului de firme către alte segmente economice. Am ales calea reinventării şi Christian Tour a intrat ȋn era Mai mult decât vacanţe. Lucrăm intens la extinderea activităţilor noastre prin noi proiecte de anvergură, care să ne asigure resursele necesare pentru a traversa dificultăţile din turism. Vom lansa ȋn curând pe piaţă un proiect inedit pe zona de retail, cu prezenţă atât online, cât şi fizică. Mizăm pe un concept inedit şi adaptat vremurilor pe care le trăim, cu focus asupra familiilor care deja ne aleg de mulţi ani pentru vacanţele memorabile. Prin aceste noi proiecte, ne propunem totodată să oferim opţiuni de reconversie profesională pentru mulţi dintre angajaţii actuali şi să folosim la maximum infrastructura şi resursele deţinute de grupul de firme, aşa cum sunt flota de autovehicule, autogara şi zona de depozitare adiacentă acesteia ori spaţiile anumitor sedii ale agenţiilor de turism”.