Romsilva, precizări despre aplicarea Statutului personalului silvic

0

Regia Naţională a Pădurilor – Romsilva face o serie de precizări referitoare la aplicarea Statutului personalului silvic, în urma solicitării de aplicare transmise public de ministrul mediului, apelor şi pădurilor, Costel Alexe.

„În contextul:

solicitării publice din data de 21 ianuarie 2020, formulată de Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor,cu referire la punerea în aplicare, de îndată a prevederilor Legii nr.234/2019 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 59/2000 privind Statutul personalului silvic;

– conștientizării așezării ierarhice a Regiei Naționale a Pădurilor – Romsilva,ca  regie autonomă de interes național  aflată sub autoritateastatului, prin autoritatea publică centrală care răspunde de silvicultură;

împrejurării potrivit căreia, Regiei Naționale a Pădurilor – Romsilva  este supusă prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr.109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, cu modificările și completările ulterioare, respectând astfel principiile de funcționare a unei regii autonome,

Consiliul de Administrație și conducerea executivă a Regiei Naționale a Pădurilor – Romsilva, prin directorul general Gheorghe Mihăilescu,încunoștiințează respectuos pe această cale, următoarele:

1. Conducerea executivă a Romsilva permanent a manifestat o conduită de respect pentru tot personalul silvic şi mai ales a pădurarilor, aceștia din urmă reprezentând în mod practic și concret celula de bază a Corpului silvic din perspectiva asigurării pazei și integrității fondului forestier național.

Atitudinea conducerii Romsilva s-a manifestat întotdeauna cu bună credință și printr-o totală disponibilitate la necesitățile și neajunsurile actuale ale tuturor categoriilor de personal silvic, materializându-se prin respectarea legislației în vigoare și acordarea tuturor drepturilor prevazute de Contractul colectiv de munca (C.C.M.), prin identificarea de resurse financiare si prevederea lor in  bugetul de venituri și cheltuieli aferent anului 2019.

Concret in anul 2019, Consiliul de Administrație și conducerea Romsilva au fost alături de familiile tuturor silvicultorilor agresați sau uciși în timpul exercitării atribuțiilor de serviciu, acordând începând din luna noiembrie 2019 sprijin financiar celor 3 copii minori ai pădurarului ucis în judetul Maramureș (câte un salariu minim pe economie, în cuantum brut, până la definitivarea studiilor pentru fiecare copil). http://www.rosilva.ro/comunicate_de_presa/regia_nationala_a_padurilor_romsilva_asigura_intreg_sprijinul_financiar_familiei_padurarului_directiei_silvice_maramures_decedat_in_timpul_exercitarii_atributiilor_de_serviciu__p_560.htm

2. Din perspectiva aplicării și respectării prevederilor Legii nr.234/2019, act normativ care modifică și completează OUG nr.59/2000 privind Statutul personalului silvic, în vigoare din data de 16.12.2019, Consiliul de Administrație și conducerea Regieimenționează:

● Actul normativ în discuție își are aplicabilitate pentru toate categoriile de personal silvic,indiferent de locul/instituția/unitatea/organizația în care-și desfășoară activitatea (potrivit art.2 din Legea nr.234/2019), șianume:

  • autoritatea publică centrală care răspunde de silvicultură şi de vânătoare, precum şi în structurile teritoriale de specialitate ale acesteia; 
  • structurile administratorilor fondului forestier proprietate publică a statului şi bazele experimentale; 
  • ocoalele silvice de regim; 
  • structurile silvice de rang superior prevăzute la art. 13 din Legea nr. 46/2008 Codul silvic, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; 
  • structurile de gestionare a faunei cinegetice; 
  • administraţiile ariilor naturale protejate; 
  • forurile ştiinţifice, institutele/unităţile de cercetare ştiinţifică, inginerie şi dezvoltare tehnologică în silvicultură; 
  •  unităţile/instituţiile de învăţământ care şcolarizează în domeniul silvicultură; 
  • organizaţiile şi asociaţiile sindicale şi profesionale din domeniul silvicultură; 
  • unităţile de management al proiectului/unităţile de implementare a proiectului aferente domeniului silvicultură, indiferent de sursa/programul de finanţare; 
  •  persoanele juridice de drept public care au în proprietate fond forestier; 
  •  persoanele juridice şi fizice atestate/autorizate, în condiţiile legii, să desfăşoare activităţi şi/sau să presteze servicii în domeniul silvicultură; 
  • organizaţiile nonguvernamentale care au în obiectul de activitate conservarea şi dezvoltarea fondului forestier naţional şi/sau a fondului cinegetic naţional; 
  •  unităţile şi subunităţile din structurile administratorului fondului forestier proprietate publică a statului care gestionează activităţile de creştere, exploatare şi ameliorare a cabalinelor de rasă din patrimoniul statului. 

Din considerente obiective, operaționalizarea principalelor prevederi ale Legii nr.234/2019 nu putea fi realizatăde Consiliul de Administrație și conducerea Romsilva până  la finele anului 2019,darau fost  imediat demarate, inca din 18 decembrie  2019, toate demersurile legale, iar negocierile sunt in  desfășurare, întreconducerea Romsilva şiFederația Sindicatelor din Silvicultură.Astfel,preocupările reale și asumate ale conducerii Romsilva au condus  la aprobarea de catre Consiliul de Administrație în data de 18.12.2019, a comisiei de negociere și mandatarea pentru negocierea actului adițional la Contractul colectiv de muncă înregistrat la ITM București la nr.168/22.05.2019 în scopul transpunerii în acesta,a prevederilor Legii nr.234/2019.  (Pct.25.2 din Hotărârea C.A. nr.30/18.12.2019).

În concret, anterioroperaționalizării principalelor prevederi ale Legii nr.234/2019, se justifică îndeplinirea următoarelor obiective:

stabilirea impactului și a sustenabilității economico-financiare a majorării cu 18% a fondului de salarizare al Romsilva  în contextul menținerii numărului existent de angajați la nivelul regiei, al unităților și/sau subunităților sale;(obiectiv realizat)

prognozarea bugetului de venituri și cheltuieli al Romsilva pentru anul 2020 în ipoteza aplicării dispozițiilor Legii nr.234/2019 după cum urmează:

  • pentru perioada 01.01. – 28.02.2020 menținerea nivelului cheltuielilor cu personalul la cel actual ( obligatie legala stabilita prin Legea nr.5/2020 a bugetului de stat pentru anul 2020 );
  • incepand cu data aprobarii prin hotarare de guvern (H.G.) a bugetului de venituri si cheltuieli al Romsilva  recalcularea cheltuielilor cu personalul respectând majorarea salarială pentru categoria pădurarilor (1.5 ori salariul  minim garantat în plată), precum și pentru toți ceilalți salariați (personal silvic sau de altă specialitate decât cea silvică);
  • incepand cu data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei a ordinului  conducătorului autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură privind   normelor metologolice de încadrare şi promovare a personalului silvic în grade profesionale şi gradaţii,recalcularea prin includerea și a noilor indemnizații de grad profesional în acord cu prevederile Legii nr.234/2019;,(art.II din Statutul personalului silvic );

–  aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli al Romsilva pentru anul 2020;

– armonizarea prevederilor Contractului colectiv de muncă cu valabilitate 2019-2021,  cu dispozițiile Legii nr.234/2019, cu respectarea procedurii reglementate de Legea dialogului social nr.62/2011procedură în curs de derulare la nivelul Romsilva.

În contextul argumentelor logice și obiective mai sus prezentate și probate, la care se adaugă și o serie de prevederi și termene legale ce se justifică a fi respectate, apreciem respectuos că nu poate plana asupra conducerii Romsilvai nicio intenție de inacțiune sau management defectuos. Mai mult decât atât, fiind vorba de utilizarea resurselor financiare (chiar și când vorbim despre salarizarea sau dotarea personalului silvic, desigur cu respectarea reglementărilor legale în vigoare), este firesc, ca conducerea Romsilva să manifeste prudență, urmărindu-se o creștere rațională a salariilor personalului silvic, în acord cu prevederilor Statutului personalului silvic (modificat și completat), care să fie sustenabilă, pentru care să existe resursele financiare necesare și să nu fie o creștere care să creeze grave dezechilibre între personalul silvic și personalul contractul angajat de alta specializare decat silvica, în ceea ce presupune desfășurarea în condiții de normalitate și eficiență a Romsilva.

Conchidem, prin asigurarea respectuoasă a domnului ministru ca  în continuare respectam toate  actelor normative și termenelor legale – precum ca  derulam  toate  acțiunile  și obligații ce cad în sarcina Consiliului de Administrație și a conducerii executive a Romsilva, primând interesul superior al întreg Corpului silvic, ca resursă umană indispensabilă în ceea ce privește apărarea si asigurarea integrității fondului forestier național”.

Transportatorii cer măsuri de creștere a concurenței pe piața RCA

0

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) se adresează Autorității de Supraveghere Financiară (ASF), solicitând „ca măsura de introducere a unui tarif de referință pentru manoperă la efectuarea reparației prin intermediul unei polițe RCA să fie însoțită de prevederi care să crească concurența pe piața RCA, prin retragerea autorizației de vânzare a asigurărilor de răspundere civilă auto obligatorie RCA acelor companii care nu ating o cotă de piață minimă stabilită pentru acest produs, în decurs de 5 ani de la autorizare”. În susţinerea cererii, transportatorii aduc următoarele argumente: „Tarifele din piața RCA din România se situează într-un interval mare de la un asigurător la altul, cu diferențe foarte mari ca valoare, chiar de la simplu la triplu, la aceeași categorie de autovehicule și aceeași clasă bonus-malus, atât pentru persoanele fizice, cât și pentru cele juridice. În aceste condiții, UNTRR solicită Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) măsuri pentru creșterea concurenței pe piața RCA, prin impunerea unei cote de piață minime, astfel încât unele companii de asigurări să nu mai excludă din start categorii de asigurați ( persoane fizice până în 30 de ani, firme de transport rutier etc.) considerate nefavorabile, prin tarife prohibitive și să ofere prețuri competitive, în raport cu tarifele de referință. Prima de asigurare RCA este stabilită prin calcul actuarial, dar depinde și de alte elemente de cost, respectiv, marja de profit, canalele de distribuție, gradul de intermediere, comisioanele brokerilor, nivelul personalului companiei de asigurări și salarizarea. Aceste elemente sunt calculate în funcție de gradul de concurență și nivelul de maturitate al pieței și trebuie să se reflecte în plaja tarifelor practicate de toate companiile de asigurări autorizate. Totodată, UNTRR solicită Guvernului și Parlamentului României menținerea Legii 132/2017 – RCA în forma actuală și transmiterea către Comisia Europeană a unei analize fundamentate privind situația pieței RCA din România, cu evidențierea motivelor practice specifice pieței, care justifică pe deplin păstrarea legislației actuale.

UNTRR solicită ca Guvernul României și Autoritatea de Supraveghere Financiară să întreprindă toate acele măsuri suplimentare necesare, pentru a evita întoarcerea la situația de criză înregistrată în piața RCA în perioada 2015-2016”.

Totodată, UNTRR „solicită Guvernului să întreprindă demersurile necesare pentru desecretizarea scrisorii primite de autoritățile române de la Comisia Europeană în temeiul art. 4(2) din Regulamentul european 1049/2001, justificat de impactul acesteia pentru milioane de asigurați RCA care reprezintă pe deplin un interes public superior care justifică divulgarea conținutului documentului în cauză. În anii precedenți, marcați de criza pieței RCA, asigurătorii nu au putut justifica majorarea tarifelor de bază RCA de la 700 euro în 2013 la 5.000 de euro în 2016 pentru un autocamion sau autobuz. Pe baza formulei pe care companiile de asigurări declarau că o folosesc pentru a calcula prima de asigurare pentru segmentul autovehiculelor comerciale mai mari de 16 tone destinate transportului de mărfuri și pentru autovehiculele cu mai mult de 18 locuri pe scaune destinate  transportului de pasageri, ținând seama de datele publice privind frecvența daunelor și valoarea medie a daunelor pentru fiecare segment de autovehicule comerciale, rezultatele indicau o primă de maxim 1.000 – 1.100 Euro per vehicul timp de 12 luni. Toate aceste companii se pare că au ascuns o parte din costurile altor produse de asigurare în cadrul costurilor RCA, motive care au stat la baza anchetei Consilului Concurenței urmată de sancționarea companiilor de asigurări găsite vinovate de practici anticoncurențiale. După 10 ani de pierderi, prin intrarea în vigoare a legii RCA nr. 132, 2017 a fost primul an în care piața de asigurări s-a echilibrat și a generat profit. Deși tarifele RCA au fost plafonate la începutul anului 2017 și raportate la tariful de referință, după intrarea în vigoare a legii RCA, prin care au fost impuse cheltuieli administrative de 25%, iar ASF a reglementat modul de calcul al tarifelor de primă, asigurătorii RCA au înregistrat profituri de peste 400 de milioane de lei în 2017 și 2018, potrivit datelor de la MFP. În aceste condiții, UNTRR se opune ferm modificării Legii 132/2017 motivat de faptul că de la intrarea în vigoare a acestor noi reglementări legale, piața RCA în România a funcționat în condiții foarte bune, suportabile pentru toți clienții asigurați și profitabile pentru asigurători, la tarife chiar sub cele de referință, demonstrând atât justețea principiilor pe care a fost construită și adoptată legea, cât și viabilitatea acesteia în piață. UNTRR atenționează că modificarea Legii RCA, dorită și susținută de către companiile de asigurări și aliații lor, va recrea o parte din condițiile care au condus la escaladarea tarifelor RCA în anii 2015-2016, cu afectarea directă pe termen lung a intereselor milioanelor de persoane fizice și juridice asigurate și fără îmbunătățirea serviciilor oferite de către asigurători”.

România se află printre țările cu cel mai mic salariu minim din Europa

0

Diferenţa dintre cel mai mic salariu minim din Europa şi cel mai mare este de 1.700 de euro. România se află, alături de Bulgaria și Ungaria, printre țările cu cele mai scăzute salarii minime, scrie Antena3.ro.

De asemenea, cel mai mare salariu minim din Europa este încasat în Luxemburg. Locuitorii acestui stat iau în fiecare lună cel puţin 2.142 de euro.

În jur de 1.700 de euro pe lună se înregistrează într-un grup select de ţări, conduse de Regatul Unit şi Irlanda, urmate de Olanda, unde salariul minim este 1.654 de euro și Belgia, Germania şi Franţa, unde se încasează aproximativ 1.500 de euro.

În același timp, cele mai mici salarii minime sunt în Europa de Est. În Bulgaria vorbim de 312 euro, care este cel mai mic nivel al unui salariu minim din tot blocul comunitar. Un pic mai bine stau ţara noastră, unde se câştigă cel puţin 466 de euro şi Ungaria cu un salariu minim de 487 de euro.

Petrom vinde activele sale din Kazahstan

0

Compania românească OMV Petrom a demarat procesul de vânzare a câmpurilor sale de petrol şi gaze din Kazahstan, singurele sale active de peste hotare, potrivit documentelor de vânzare consultate de Reuters.
 

OMV Petrom este operatorul a patru zăcăminte onshore de ţiţei aflate în producţie: Tasbulat, Turkmenoi, Aktas şi Komsomolskoye. Toate sunt situate în regiunea Mangistau din vestul Kazahstan-ului, în apropierea Mării Caspice. De asemenea, portofoliu de active din Kazahstan al OMV Petrom ar urma să producă aproximativ 8.000 de barili de echivalent petrol pe zi în 2020 şi conţine rezerve recuperabile de aproximativ 57 milioane barili echivalent petrol.

Dan Robinson, noul președinte al Asociației Berarii României

0

Dan Robinson (foto), Managing Director al companiei Heineken România, este de la 1 ianuarie 2020 președintele Asociației Berarii României, ales în funcție de membrii acesteia. Preluând funcţia, Dan Robinson a subliniat: „Suntem mândri că Heineken România este unul dintre fondatorii Asociației Berarii României și este o onoare pentru mine să preiau rolul de președinte al asociației. Pe lângă contribuția semnificativă pe care sectorul berii o are asupra economiei, ne bucurăm să fim prezenți în viața consumatorilor români. Aștept cu nerăbdare să colaborăm cu toți partenerii noștri pentru a consolida impactul pozitiv al berii în România”.

Dan Robinson face parte din grupul Heineken România din 2005. Anterior a fost Managing Director Europe Export and Global Duty Free la Heineken Amsterdam.

Asociația Berarii României cuprinde marii producători de bere autohtoni Bergenbier SA, Heineken România SA, United Romanian Breweries Bereprod, Ursus Breweries, Martens, precum şi microberăria Clinica de Bere și reprezentanții producătorilor de materii prime Soufflet Malţ România și Asociaţia Producătorilor de Hamei din România. Obiectivele asociaţiei sunt „să sprijine dezvoltarea unui sector durabil, să promoveze un mediu competițional transparent, să asigure un tratament egal și corect în fața instituțiilor de reglementare și să educe consumatorii de bere cu privire la beneficiile și consumul responsabil de bere”. Consumul de bere în România este în proporţie de 97% din producție locală, iar 70% din ingredientele folosite la producerea berii provin din agricultura României.

Pilonul II de pensii în 2019, cele mai bune investiții din ultimii 9 ani

0

Asociaţia pentru Pensiile Administrate Privat din România (APAPR) arată că 2,1 milioane de participanți la Pilonul II de pensii private dețin în acest moment peste 10.000 lei în conturile personale din fondurile de pensii, iar 850.000de persoane au economii de peste 20.000 de lei în contul de pensie administrată privat. Furnizând aceste informaţii cu ocazia bilanţului anual, Radu Crăciun, președintele APAPR, apreciază că „Fondurile de pensii private de Pilon II au înregistrat în 2019 cele mai bune performanțe investiționale din ultimii 9 ani, iar rezultatele cumulate pe toată perioada de funcționare arată că acestea chiar sunt o soluție de protecție a populației împotriva sărăciei. Pilonul II în România a funcționat în primul rând în beneficiul participanților, în pofida climatului legislativ instabil, producând randamente foarte bune în condiții de risc redus și cu costuri de funcționare extrem de competitive. Coroborând datele sondajului ISRA și informațiile statistice ale ASF și APAPR, reiese faptul că Pilonul II de pensii private obligatorii este singura sursă de acumulare financiară pentru vasta majoritate a populației țării. Acest lucru face din menținerea și consolidarea Pilonului II un obiectiv strategic care ar trebui îmbrățișat de orice administrație politică, pentru că oamenii încep să înțeleagă beneficiile aduse de Pilonul II”.

Studiul de cercetare cantitativă „Cunoaştere şi atitudini privind Pilonul II de pensii”, octombrie 2019, realizat de ISRA Center la solicitarea APAPR, arată că ponderea persoanelor care nu reuşesc să economisească nimic este de 60% dintre cei chestionaţi (față de 51% în 2018), adică oameni între 20 şi 55 de ani, din mediul urban, cu loc de muncă şi venit de peste 2500 de lei. Ponderea celor care economisesc cu regularitate a scăzut anul trecut faţă de anul precedent: 34%, de la 45%. A scăzut ponderea oamenilor care declară că se vor baza pe pensia de la stat: 50% în 2019, faţă de 56% cu un înainte. Numai 11% dintre subiecţii sondajului au bani strânşi pentru vârsta pensionării.

În calitate de coordonator al cercetării, sociologul Monica Alexandru (ISRA Center) subliniază: „În general, participanţii Pilonului II au o opinie favorabilă în legătură cu modul în care fondurile de pensii private sunt administrate. Românii consideră că Pilonul II este o idee bună, care trebuie menținută. Sprijinul populației pentru Pilonul II a rămas constant și majoritar în perioada de un an dintre cele două sondaje pe care le-am derulat pentru APAPR”.

Prof. univ. dr. Dumitru Miron, noul președinte al Senatului ASE

0

Prof. univ. dr. Dumitru Miron (foto ASE) este noul președinte al Senatului Universitar al Academiei de Studii Economice din București, ales prin votul exprimat de cei 94 de membri prezenți. A candidat de asemenea prof. univ. dr. Paul Pocatilu.

Dumitru Miron

Prof. univ. dr. Dumitru Miron este cadru didactic la catedra de Relații Economice Internaționale din 1983. A îndeplinit funcțiile de prodecan, decan (2012-2016) al Facultăţii de Relaţii Economice Internaţionale, prorector al ASE (2000-2012), secretar de stat la Ministerul Educaței și Cercetării (2005-2007), președinte al Comisiei de guvernanță universitară a Senatului ASE (2016-2020), membru sau președinte al unor comisii naționale de profil, expert în proiecte strategice de reformă a învăţământului superior.

În funcția de cancelar a fost ales prof. univ. dr. Paul Pocatilu, propus de președintele Senatului Universitar al ASE și votat în unanimitate.

Ministrul mediului cere ca Romsilva să asigure pădurarilor veniturile şi echipamentul cuvenite

0

Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor anunţă că ministrul Costel Alexe (foto) cere public conducerii Regiei Naționale a Pădurilor – Romsilva să pună în aplicare de îndată prevederile Legii nr. 234/2019 privind Statutul Personalului Silvic și clauzele Contractului colectiv de muncă al Regiei. Este vorba despre „acordarea îndemnizațiilor pentru gradele profesionale conform Statutului, începând cu data de 16 decembrie 2019; acordarea majorării salariale pentru pădurari (1,5 ori salariul minim garantat în plată); acordarea uniformelor de serviciu conform clauzelor CCM în vigoare și a Statutului”.

Ministrul subliniază că„este inadmisibil să ne batem joc tocmai de oamenii pe care ne bazăm să ne păzească pădurile. Întreaga societate românească a fost martoră, în ultima perioadă, la dificultățile pe care pădurarii le întâmpină la îndeplinirea atribuților de serviciu. Avem zeci de cazuri de atacuri, răniri și chiar decese. Nu voi accepta ca, pe lângă aceste riscuri majore la care se supun, angajații noștri să aibă de suferit suplimentar din cauza lipsei de acțiune sau a managementului defectuos”. Accentuând că „termenul pentru operaționalizare, sfârșitul anului 2019, a fost deja depășit”, Costel Alexe semnalează: „Vreau să se  înțeleagă foarte clar că Romsilva este o regie a Statului român, aflată sub autoritatea Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor și nu voi ezita nicio secundă să exercit această autoritate, în cazul în care situații asemănătoare se vor repeta.

MODEXPO 2020 promoveazăantreprenorii români din industria textilă și industria modei

0

Ediția de primăvară a MODEXPO 2020Expoziție internațională de țesături textile, îmbrăcăminte, pielărie, blănărie, încălțăminte și marochinărie, accesorii are loc la ROMEXPO între 2 și 5 aprilie 2020.

Evenimentul stimulează dialogul între specialiști din industria textilă și din industria modei, designeri, producători, importatori, distribuitori pentru dezvoltareaunor colaborări viitoare și este locul idealde prezentareanoutăților sezonului primăvară-vară 2020.

MODEXPO este unul dintre evenimentele ROMEXPO cu o evoluție constantă, majoritatea participanților revenind la fiecare ediție. 85% dintre expozanții MODEXPO I 2019 au lansat noi produse în cadrul târgului și și-au îndeplinit targetul de vânzări propus. Alăturați-vă expozanților MODEXPO de anul acesta și profitați de avantajele pe care participarea la un asemenea eveniment vi le oferă!

Ediția de primăvară a MODEXPOpromovează în special producătorii români din industrie care doresc să atragă un nou segment de public, tinerii designeri și micile ateliere autohtone care surprind publicul prin creații inedite și îndrăznețe.MODEXPO I 2020 readuce în atenția specialiștilorimportanța calității materialelor folosite în industria modei și, de aceea, încurajează participarea la eveniment a cât mai multor reprezentanți din domeniul textil.

Cine sunt antreprenorii care pot expune la MODEXPO?

MODEXPO este locul care prezintă simultan :

  • produse finite din industria ușoară (confecții textile și tricotaje pentru femei, bărbați, tineret, copii, confecții piele/blană, încălțăminte, marochinărie);
  • tendințe în modă (case de mode, tineri designeri, asociații de design, site-uri și publicații de specialitate);
  • materii prime și accesorii pentru industria ușoară;
  • utilaje din domeniu;
  • servicii pentru industria ușoară.

ROMEXPO îi sprijinăpe expozanții și partenerii fiecărei ediții MODEXPO să organizeze demonstrații, workshop-uri, conferințe, seminarii și dezbateri în care să abordeze subiecte de actualitate din industrie.

Așadar, ediția de primăvară a MODEXPO 2020 va fi gazda perfectă pentru micii și marii producători și importatori care își doresc să prezinte noutăți, promoții și discounturi, atât pentru cei care activează în domeniu, cât și pentru pasionați șipublicul larg.

Nu ratați participarea și impuneți tendințele vestimentare ale anului 2020 la ROMEXPO, între 2 și 5 aprilie 2020!

Manifestarea se va desfășura împreună cu Mobila Expo, Construct-Ambient Expo, Romtherm, Expo Flowers & Garden și Antique Market I.

Pentru a găsi cele mai bune oportunități de a expune la MODEXPO, contactați organizatorul:

Doru Matei

telefon: 021 207.70.00, int. 1104

mobil: 0758 014 202

doru.matei@romexpo.ro

Program de vizitare:

2 – 4 aprilie (joi – sâmbătă): între orele 10.00-18.00

5 aprilie (duminică): între orele 10.00-16.00

Mai multe informații despre eveniment se găsesc pe: www.modexpo.ro

MODEXPO ROMEXPO

Despre ROMEXPO

ROMEXPO S.A., societate comercială cu capital privat, are ca acționar majoritar Camera de Comerț și Industrie a României, unul dintre cele mai importante foruri de reprezentare a oamenilor de afaceri români.

ROMEXPO susține un viitor fără fum – un parteneriat cu Philip Morris International!

Immersive Factory, companie susținută de acceleratorul de business Vive X, atrageo finanțare de 1 milion de Euro

0

București, 21 Ianuarie – Start-up-ul Immersive Factory, susținut de acceleratorul de business Vive X și care oferă cursuri de formare bazate pe realitatea virtuală în domeniul HSE (Sănătate și Securitate în muncă), a atras finanțare în valoare de 1 milion de euro.

Immersive Factory, companie înființată în urmă cu trei ani de către Olivier Pierre (CEO), Bertrand Pierre (CCO) și alți doi co-fondatori, Philippe Timsit și Francis Savic, dezvoltă cursurile inspirate din situații reale, în parteneriat cu grupuri industriale importante la nivel mondial.Finanțareaîn valoare de 1 milion de dolari a venit din partea WaterStart Capital (NCI).

Accelerată prin intermediul programelor HTC VIVE X în Londra și Shell LiveWire în Franța, Immersive Factory numără în prezent 30 de angajați împărțiți între sediul administrativ și de vânzări din Paris și centrul R&D din Albi, acesta din urmă fiind concentrat pe crearea serviciilor de training prin intermediul realității virtuale, precum și îmbunătățirea platformei utilizate pentru livrarea acestora.

„Experiența este cel mai bun profesor…”

Această frază ilustrează perfect viziunea companiei Immersive Factory a ceea ce reprezintă de fapt predarea și învățarea. Training-ul în VR generează un impact mult mai mare comparativ cu cel convențional, întrucât acesta poate fi utilizat pentru a simulasituații periculoase și expune cursanții la riscurile de la locul de muncă cu scopul de a reduce rata accidentelor de muncă și de a îmbunătăți conduita acestora.

Odată cufundati într-un mediu virtual, dar realist, cursanții pot practica diverse proceduri și, dacă este cazul, pot experimenta situații în care reguli importante de siguranță sunt încălcate. Până la finalul cursului, managerii pot accesa diagrame statistice precise privind erorile comise de angajați în timpul experienței imersive. Pe lângă educarea comportamentului angajaților, organizațiile pot utiliza training-urile în VR și pentru a susține sesiuni de dezbateri obiective în vederea unor schimbări importanteși îmbunătățirii siguranței la locul de muncă.

În prezent, Immersive Factory numără aproximativ o sută de clienți importanți, printre care se află: Shell, Colas, Siemens, Moët Hennessy, Suez, Volvo, P&G, Engie, Airbus, EDF, Veolia, Saint Gobain, Orano, Eiffage, Bureau Veritas, Air Liquide etc. Pentru a-și susține clienții atunci când este implementată realitatea virtuală și pentru a promova platforma, Immersive Factory a creat o rețea de retaileri internaționali, numărând în prezent peste 40 de parteneri.

Campania de strângere de fonduri are ca scop extinderea serviciilor oferite de Immersive Factory la nivel global, pentru a susține clienții din toate locurile/zonele și pentru a răspunde nevoii de reînnoire a metodelor de training în domeniul sănătății și securității în muncă.

 
“Realitatea virtuală ne permite reproducerea situațiilor de la locul de muncă cu o acuratețe asemănătoare realității. Aceasta reprezintă un atu real pentru îmbunătățireatraining-urilorîn domeniul sănătății și securității în muncă a clienților noștri. Cursurile sunt adaptate atât angajaților noi, cât și persoanelor care au absolvit liceul cu mulți ani în urmă. Abordarea recreativă a cursurilorsporește atât interesul de a învăța, precum și abilitatea de a asimila informații noi, eliminând orice barieră culturală. Realitatea virtuală reprezintă o tehnologie de vârf ce poate fi folosită în vederea atingerii unor obiective ambițioase de învățare, a declarat Olivier Pierre, CEO Immersive Factory.

“În calitate de investitor timpuriu în Immersive Factory, suntem încântați să vedem această nouă strângere de fonduri. Noul capital va permite companiei să accelereze dezvoltarea soluțiilor inovatoare privind training-ul în VR, în prezent acestea fiind utilizate de companii mari lanivel global, cu ajutorul echipamentelor VIVE, precum Vive Pro și Focus Plus”, a declarat Dave Haynes, Director de Dezvoltare Ecosistem & Vive X, regiunea EMEA.

Despre Immersive Factory

Immersive Factory este inițiatorul primei platforme pentru cursuri de formare bazate pe VR, concentrându-se pe sănătatea și securitatea în muncă. Compania dezvoltă majoritatea conținutului platformei având parteneri clienți importanți precum Shell, Veolia, Volvo, Colas, Saint Gobain, Suez, Air Liquide, Engie, Aviva, Vinci, etc.Cursurile pot fi descărcate de pe platformă, acestea fiind modelate după situații reale, în același timp beneficiind și de avantajele inerente ale învățării active: realitatea virtuală le conferă cursanților un rol principal în cursurile HSE. „Experiența este cel mai bun profesor”, iar ceea ce simțim este un profesor și mai bun… această frază ilustrează perfect viziunea companiei Immersive Factory a ceea ce reprezintă de fapt predarea și învățarea.

Despre HTC Vive

HTC VIVE este principala platformă și un ecosistem de realitate virtuală (VR) ce creează experiențe VR reale pentru companii și consumatori. Ecosistemul VIVE este construit în jurul unui hardware, software și conținut premium. VIVE include hardware-ul XR de înaltă calitate, platforma și magazinul de aplicații Viveport, soluțiile Vive Enterprise pentru sectorul enterprise, VIVE X, un accelerator de business, în valoare de 100 milioane de dolari, VIVE Studios, un studio de divertisment, jocuri și conținut enterprise și VIVE Arts pentru inițiative culturale. Pentru mai multe informații despre VIVE vizitați www.vive.com.