Sezonul România-Franța vine în România

0
După patru luni de evenimente prin care țara noastră a dezvăluit Franței o imagine inedită, creativă și inovatoare, Sezonul România – Franța se pregătește pentru inaugurarea sa în România. Ambasadorul Republicii Franceze în România, Michèle Ramis, secretarul de stat în Ministerul Afacerilor Externe, Maria Magdalena Grigore și Francois Bloch, director general BRD și președinte al comitetului de mecenat în oglindă al Sezonului România-Franța, au deschis joi, 28 martie 2019, la Institutul Francez din București, evenimentul de prezentare a proiectelor pe care Franța le propune publicului românesc între 18 aprilie și 14 iulie 2019. Participanții au descoperit, în prezentarea comisarilor generali ai Sezonului, Andrei Țărnea și Jean-Jacques Garnier, o programare al cărui fir narativ stă sub sloganul „Uitați de clișee!”. În arte vizuale, muzică, literatură, cinema, gastronomie, teatru, dans, dezbateri, conferințe sau evenimente dedicate mediului de afaceri, Sezonul va surprinde, din 18 aprilie, publicul de toate vârstele, din peste 30 de orașe. Calea Victoriei din București va reprezenta axa centrală a deschiderii la Muzeul Național de Istorie a României cu expoziția „Dessine-moi la guerre. 1914 – 2014: desene din presă despre conflictele secolelor XX şi XXI”, la Muzeul Național de Artă al României cu lucrările din colecția de artă contemporană Société Générale reunite sub titlul „Specii de spații” și cu expoziția „Acești români care au făcut Franța, acești francezi care au făcut România” sau la Muzeul Colecțiilor de Artă cu expoziția „Eli Lotar (1905-1969)”, organizată de Muzeul Național al Literaturii (MNLR). Instalațiile, jocurile de lumini și concertele vor fi elementele cheie la SPOTLIGHT – Festivalul Internațional al Luminii, în cadrul căruia Franța este țară invitată de onoare. Desigur, prima oprire a Șaretei culinare care ne invită să degustăm deliciile bucătăriei franceze va fi chiar SPOTLIGHT, iar serile se vor încheia pe ritmurile muzicii actuale franceze la Club Control. În continuare, Muzeul Național de Artă Contemporană va propune monografia artistului Raphaël Zarka intitulată „Gnomonica”, dar și expoziția „Renault și arta, o istorie vie”, o selecție din colecția de artă contemporană a companiei Renault. Dialogul dintre România și Franța va fi dezvăluit din nou de MNLR cu expoziția plurivalentă „Gherasim Luca – Erou – Limită”, prezentată la deschiderea Sezonului de la Paris. Cele peste 200 de proiecte și peste 400 de evenimente vor continua până pe 14 iulie. „România și Franța sunt unite prin legături vechi și profunde, o cultură comună și valori împărtășite, iar în acest moment, tinerele generații sunt cele care ne pot ajuta să le ducem mai departe. Sezonul România-Franța oferă și va oferi noi oportunități de comunicare și canale prin care putem ajunge la tinerele generații și ne permite să promovăm cele două țări prin schimburi culturale, educaționale, economice, gastronomice și să arătăm că avem o moștenire comună”, a declarat Michèle Ramis. „Ne bucurăm să putem anunța astăzi un program care se adresează tuturor categoriilor de vârstă și care încurajează generațiile tinere să fie parte din viața culturală, de creație și inovație a României și a Franței, construind noi forme de cooperare bilaterală, pentru viitor. Pentru Ministerul Afacerilor Externe, oportunitatea de a coordona, la nivelul României, derularea Sezonului este una cu adevărat importantă și reprezintă unul dintre cele mai ample exerciții de diplomație publică și culturală desfășurate în ultimii ani”, a declarat Maria Magdalena Grigore. Liliana Țuroiu, președintele Institutului Cultural Român, a precizat: „Ne-am spus adeseori în timpul acestei prime părți a Sezonului România-Franța 2019, în timpul acestor prime patru luni, că nu există nimic mai frumos, nimic din ce și-ar putea dori un institut cultural în existența sa, decât să poată „trăi” un sezon cultural comun. În aceste zile de predare a ștafetei, în care Franța se pregătește febril să demareze activitățile ce se vor desfășura în România până în ‪14 iulie, gândul meu se îndreaptă către echipele celor două institute, francez și român, către echipa ambasadei noastre de la Paris. Acei oameni care au „trăit” efectiv Sezonul, zile și uneori nopți, ceas cu ceas, zile pasionante, zile pline, zile în care bucuria de a fi parte din acest Sezon unic, istoric se împletea cu dorința de a face totul pentru ca fiecare proiect, simplu sau complex, să fie dus cu bine la capăt. Să fie de neuitat pentru cei prezenți.” În intervențiile lor, cei doi comisari au subliniat esența acestui exercițiu unic de redescoperire reciprocă: beneficiind de o strategie de comunicare curajoasă, Sezonul România-Franța îndeamnă publicul din cele două țări să uite de clișee pentru a se putea bucura de moștenirea noastră comună și pentru a înțelege profunzimea relațiilor dintre țările noastre. În cadrul Sezonului, aceste relații se traduc prin colaborări excepționale între operatori culturali, economici și academici, instituții și asociații din România și Franța care, împreună, au inițiat sute de proiecte pentru a fi derulate timp de opt luni.  
Informații suplimentare
Sezonul România-Franța 2019 este organizat de următoarele instituții:
Din partea României: Ministerul Afacerilor Externe, Secretariatul General al Guvernului, Ministerul Culturii și Identității Naționale, Ministerul Apărării Naționale, Ministerul Turismului, Ministerul Cercetării și Inovării, Ministerul Educației, Ministerul Economiei, Ministerul pentru Mediul de Afaceri și Antreprenoriat, Ambasada României la Paris și Institutul Cultural Român.
Comisar general: Andrei Țărnea
Din partea Franței: Institutul Francez cu sprijinul Ministerului pentru Europa și Afaceri Externe, Ministerului Culturii, Ministerului Economiei și Finanțelor, Ministerului Educației Naționale, Ministerului pentru Învățământ Superior, Cercetare și Inovare, Ministerului Tranziției Ecologice și Solidarității, Ministerului Sportului, al Ambasadei Franței la București, al rețelei filialelor Institutului Francez din România și al Alianțelor franceze.
Comisar general: Jean-Jacques Garnier
Mai multe informații se regăsesc pe cele două site-uri:
 www.sezonulromaniafranta.ro șiwww.saisonfranceroumanie.com.

INS: Managerii români estimează o creştere a activităţii în construcţii şi comerţ

0
Directorii firmelor din România estimează o creştere a activităţii în construcţii şi comerţ, până în luna mai, dar şi un avans al preţurilor, potrivit datelor publicate joi de Institutul Naţional de Statistică (INS). De asemenea, soldul conjunctural indică percepţia managerilor asupra dinamicii unui fenomen, care nu trebuie confundată cu ritmul creşterii sau scăderii unui indicator statistic, potrivit News.ro. În activitatea de construcţii, managerii estimează că se va înregistra, pentru următoarele trei luni, o creştere a volumului producţiei (sold conjunctural +28%). Managerii estimează creştere moderată a numărului de salariaţi (sold conjunctural +11%). Referitor la numărul de salariaţi se estimează relativă stabilitate, soldul conjunctural fiind de +2% pe total industrie prelucrătoare. Pentru preţurile produselor industriale se prognozează creştere moderată în următoarele trei luni (sold conjunctural +13%), potrivit sursei citate. În sectorul comerţ cu amănuntul, managerii aşteaptă, pentru următoarele trei luni, o tendinţă de creştere a activităţii economice (sold conjunctural +18%). În sectorul de servicii se estimează relativă stabilitate a numărului de salariaţi (sold conjunctural +5%). Conform opiniei managerilor, preţurile de vânzare sau de facturare ale prestaţiilor vor avea tendinţă de creştere moderată (sold conjunctural +10%).

E.ON a lansat două stații de încărcare rapidă pentru autoturisme electrice

0
E.ON Energie România a mai pus în funcțiune două noi stații de încărcare rapidă a autovehiculelor electrice, în Suceava și Roman, numărul unităților funcționale instalate de companie în România ajungând astfel la șapte, dintr-un total programat de 19 unități, conform Profit.ro. Demersul E.ON face parte din proiectul NEXT-E, cofinanțat din fonduri europene, prin intermediul programului Connecting Europe Facility (CEF,) prin care E.ON Energie România și-a propus să instaleze, în total, 19 unități de încărcare rapidă a autovehiculelor, alte 21 urmând să fie instalate de către MOL, unul dintre partenerii din acest proiect. Cele două stații de încărcare de la Suceava și Roman au o putere maximă de 93 kW. Până la sfârșitul anului viitor, E.ON își propune să implementeze proiectul pe ruta Iași – Gheorghieni – Tg. Mureș, care va deveni astfel o “autostradă electrică” de care vor putea beneficia toți posesorii de autovehicule prietenoase cu mediul având asigurată infrastructura de încărcare pe întreg traseul. O altă “autostradă electrică”, care va lega municipiul Iași de Bucuresti, se află în plină dezvoltare, susține compania.

Studiu „Tineri în România 2018-2019”

0
Fundația Friedrich Ebert (FES) România a lansat studiul „Tineri în România: 2018-2019”. Principalele concluzii ale studiului sunt: – Politica pare să joace un rol marginal în viața majorității tinerilor români. Atât nivelurile de participare cât și interesul față de participare sunt scăzute, participarea la proteste fiind forma cea mai populară de activism. Mai puțin de un sfert dintre membrii eșantionului au fost implicați în acte participative. În comparație cu celelalte nouă țări sud-est europene incluse în studiul comparativ, România are cel mai mic procent al respondenților implicați politic. În comparație cu celelalte nouă țări sud-est europene incluse în studiul comparativ, România are unul dintre cele mai mici niveluri ale sprijinului democratic. – Procentajele celor care au opinii pozitive privind starea democrației, a statului de drept și a drepturilor omului în România sunt mai mici decât cele ale respondenților critici. Într-o comparație cu celelalte nouă țări sud-est europene incluse în studiul comparativ, România are nivelurile cele mai reduse dintre statele membre UE când este vorba despre evaluarea stării democrației, deși acestea sunt mai mari comparativ cu statele care nu sunt membre UE. De asemenea, România are al doilea cel mai scăzut nivel de sprijin pentru drepturile minorităților etnice, și cel de-al treilea cel mai scăzut nivel de sprijin pentru drepturile săracilor, comparativ cu alte țări incluse în prezentul studiu. – Respondenții din acest proiect de cercetare s-au plasat pe o scală stânga-dreapta cu o valoare medie spre dreapta, însă apropiată de mijlocul scalei. Totuși, majoritatea tinerilor manifestă un sprijin puternic pentru redistribuire și pentru un stat puternic: 55,7% consideră că veniturile săracilor și bogaților ar trebui să devină mai egale, 47,5% sunt complet de acord cu afirmația conformă căreia cotele de participare a guvernului în afaceri și industrie ar trebui să crească și 65% că Guvernul ar trebui să își asume mai multă responsabilitate pentru a se asigura că toți au ce le trebuie. În același timp, aproximativ 30 % dintre respondenți și-au exprimat dorința de a pleca din România pentru o perioadă de cel puțin 6 luni, un procentaj relativ mic pentru regiune, și care constituie o scădere semnificativă față de cifrele din 2014, când aproape 60 % dintre tinerii români se gândeau să emigreze. În cea mai mare parte, dorința și planurile de plecare sunt corelate cu sentimentul de sărăcie și lipsa accesului la bunuri de consum. Marea majoritatea a emigranților doresc să rămână în UE, în special în Germania și Marea Britanie. Mai mult, familiile sărace tind să aibă mai mulți copii și să înțeleagă și să utilizeze deficitar mijloacele contraceptive. – Aproximativ 20 % dintre tineri raportează ori că nu știu ce este contracepția ori că, în general, nu o folosesc. Deși cele mai multe persoane care raportează că nu utilizează metode contraceptive sunt într-o relație stabilă sau căsătorite, aproximativ 15 % raportează că sunt singure, având o viață sexuală activă, cu mai mulți parteneri/ partenere. Totodată, un procentaj mare de tineri simt că sunt supracalificați pentru munca pe care o depun. – Aproximativ 63 % dintre tinerii din întregul eșantion raportează că Dumnezeu este foarte important în viața lor. Importanța mare acordată divinității este asociată cu o valorizare puternică a statutului de persoană căsătorită/a faptului de te căsători și a avea copii și este corelată negativ cu opiniile privind homosexualitatea și avortul. Culegerea datelor a fost efectuată în luna martie 2018, pe un eșantion reprezentativ la nivel național de 1048 de persoane cu vârsta cuprinsă între 14 și 29 de ani, prin metoda interviului față în față.

„Care dintre noi”, la Institutului Cultural Român din Londra

0
Institutul Cultural Român din Londra prezintă joi, 28 martie, evenimentul prilejuit de lansarea în capitala britanică a volumului autobiografic „Care dintre noi”/ “Which One of Us”, de regizoarea şi scriitoarea Chris Simion-Mercurian, albumul unei experienţe de vială realizat împreună cu fotografa Cătălina Flămînzeanu, apărut la Editura Trei în ediție bilingvă. Lansarea cărții este însoţită de prezentarea filmului bazat pe imaginile din album şi de un spectacol de teatru susţinut de Maia Morgenstern, căreia i se alătură tinerii actori români stabiliți la Londra George Corodeanu, Beatrice Ragea, Magda Dimitrescu.

Locuri de muncă vacante

0
La această oră, agenţii economici din judeţul Ilfov anunţă 903 locuri de muncă vacante. Oferind această informaţie, Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Ilfov precizează că din totalul oferte, 155 de locuri sunt pentru studii superioare, 289 pentru studii medii, 218 pentru muncitori calificaţi şi 241 pentru muncitori necalificaţi. Locurile sunt pentru curier, ajutor bucătar, ambulator manual, stivuitorist, șef manevră, operator mase plastice, controlor calitate, lăcătuș mecanic etc. Condiţiile de angajare, valabilitatea ofertei şi informaţii suplimentare despre fiecare loc de muncă în parte se pot obţine la sediul AJOFM Ilfov din Bucureşti, str. Ruginoasa, nr. 4, sector 4, la telefon (021)332.37.08/105, pe site-ul AJOFM Ilfov sau la punctele de lucru ale AJOFM Ilfov.

Campanie împotriva marginalizării consumatorilor de droguri

0
Agenţia Naţională Antidrog a lansat campania de informare şi sensibilizare „Oamenii sunt mai mult decât dependenţa lor. Cunoaşte-i, nu discrimina”, pentru diminuarea stigmatizării şi marginalizării sociale a consumatorilor de droguri. În contextul unei atitudini cvasigenerale de respingere în plan economico-social a unor astfel de oameni, adresarea către opinia publică, agenţi economici etc. se dovedeşte necesară. Directorul Agenţiei Naţionale Antidrog, comisar-şef de poliţie Constantin Negoiţă, a reiterat premisa campaniei, aceea că „acest grup vulnerabil al consumatorilor de droguri este supus etichetării sociale care generează creşterea distanţei sociale între acesta şi opinia publică la modul general, dar şi între el şi serviciile de asistenţă, ceea ce contribuie la scăderea accesului consumatorilor de droguri la serviciile de asistenţă”. La rândul său, medicul psihiatru Gabriel Cicu, având o experienţă bogată în tratarea consumatorilor de droguri, a atras atenţia asupra frecvenţei situaţiilor de stigmatizare a consumatorilor de droguri şi de limitare a accesului lor la servicii medicale şi pe piaţa muncii. Dr. Raed Arafat, secretar de stat în Ministerului Afacerilor Interne, a reiterat importanţa unei astfel de campanii, în condiţiile în care consumatorii de droguri au tendinţa să se retragă „şi să nu mai solicite ajutorul şi atunci lucrurile pot să se agraveze şi pentru ei, şi în unele situaţii şi pentru alţii, pentru că aici este vorba şi de maladii infecţioase, şi de probleme care necesită îngrijiri medicale, iar accesul la îngrijiri trebuie să fie asigurat pentru ei”. Psihoterapeutul Diana Şerban, şeful Serviciului pentru reducerea cererii de droguri din cadrul ANA, a prezentat elementele de bază ale campaniei, bazate „pe o cercetare ştiinţifică pentru identificarea percepţiilor şi stereotipurilor populaţiei generale şi profesioniştilor în domeniu faţă de consumatorii de droguri”. Cercetarea are la bază un studiu la care au participat respondenţi cu vârste între 15 şi 64 de ani, reprezentanţi ai autorităţilor publice locale, ai angajatorilor, ai serviciilor publice şi private de asistenţa consumatorilor de droguri din diferite categorii profesionale, medici, asistenţi sociali, jurişti, reprezentanţi ai consumatorilor de droguri sau ai părinţilor acestora. Sondajul astfel efectuat arată, între altele, că 79% din subiecţii categoriile profesionale menţionate „au fost de acord cu afirmaţia potrivit căreia prezenţa unui coleg consumator de droguri într-un mediu profesional are un efect negativ asupra celorlalţi angajaţi. Un procent similar consideră că prezenţa unui astfel de coleg ar afecta negativ imaginea firmei. 33% dintre respondenţi ar fi foarte deranjaţi dacă ar lua prânzul cu un consumator de droguri, 28% consideră că ar întâmpina probleme de comunicare a priori cu un consumator de droguri sau consumator dependent”. Campania este implementată în perioada 15 martie-15 septembrie şi are între beneficiari inclusiv 340 de angajatori, în ideea diminuării atitudinii de reticenţă faţă de integrarea socială şi economică a consumatorilor de droguri.

Indicele ROBOR la 3 luni a stagnat la 3,23%

0
Indicele ROBOR la 3 luni, în funcţie de care sunt calculate dobânzile la majoritatea creditelor în lei, a stagnat la 3,23%, pentru a doua zi consecutiv, potrivit datelor publicate miercuri de Banca Naţională a României (BNR). De asemenea, ROBOR la trei luni este indicatorul principal în funcţie de care se calculează dobânzile variabile la creditele în lei, potrivit News.ro. Luni, indicele a crescut de la 3,16% la 3,23%. Marţi, acesta a stagnat. Miercuri, indicele a stagnat pentru a doua oară consecutiv. Totodată, indicele ROBOR la şase luni a stagnat la 3,32%, pentru a doua oară consecutiv. ROBOR (Romanian Interbank Offer Rate) este rata medie a dobânzii la care se împrumută, între ele, instituţiile bancare din România, în lei, iar evoluţia sa este legată, în principal, de nivelul de lichiditate existent în piaţă.

Economia românească este afectată

0
Într-o economie vulnerabilă, pe fondul lipsei investiților pe termen mediu și lung și a instabilității fiscale, multe dintre companii au ales în 2019 să își conserve resursele financiare, mergând pe dezintermediere, iar efectele se vor vedea în slăbirea unor lanțuri comerciale, cu efecte directe în scăderea numărului companiilor și creșterea numărului firmelor închise, a cazurilor de insolvență și faliment, estimează experții de la Sierra Quadrant, conform datelor oferite de Profit.ro/ De asemenea, în 2019, economia românească se pregătește de vremuri tulburi. Instabilitatea fiscală, deprecierea cursului euro, criza din piața forței de muncă și limitarea accesului la finanțare s-au tradus într-o scădere semnificativă a apetitului pentru business, ce se va resimți în mod semnificativ din a doua parte a anului, arată o analiză Sierra Quadrant. „Primele semne negative se văd deja în sectorul construcțiilor, acolo unde scăderea cererii a determinat înghețarea multor investiții, și în comerț, unde accentuarea blocajului financiar a făcut ca multe firme să intre în dificultate’’, spun experții.

Activitatea de pe piața IPO globală încetinește, dar urmează să se intensifice în trimestrul al II-lea al anului 2019

0
 
  • Activitatea IPO globală a scăzut în T1 2019, pe fondul permanentelor incertitudini geopolitice și comerciale
  • Tehnologia, sănătatea și industria au fost cele mai active sectoare în primul trimestru al anului 2019
  • Se așteaptă o creștere a activității de tranzacționare în al doilea trimestru al anului 2019, odată cu dispersarea incertitudinilor
  În pofida performanțelor pozitive ale principalilor indici bursieri și a unei scăderi a volatilității pe multe piețe, incertitudinile geopolitice și disputele comerciale actuale continuă să tempereze entuziasmul investitorilor. Drept urmare, numărul ofertelor publice inițiale (IPO) din primele trei luni ale anului 2019 a scăzut la 199 la nivel global, înregistrând o valoare de 13,1 miliarde de dolari, marcând o scădere de 41% a volumului tranzacțiilor și de 74% a valorii subscrierilor.   Sectorul tehnologiei, al sănătății și cel industrial au fost cele mai prolifice, ofertele publice inițiale din primul trimestru al anului 2019 cumulând 101 IPO-uri (51% din numărul de tranzacții IPO globale), în valoare totală de 5,4 miliarde de dolari (42% din valoarea capitalului atras la nivel global). După valoarea capitalului atras, tehnologia se clasează pe primul loc, cu subscrieri în valoare de 2,1 miliarde de dolari (16% din valoarea capitalului atras la nivel global), conform raportului trimestrial al EY, Global IPO trends: Q1 2019.   „Ceața densă a tensiunilor geopolitice curente, disputele comerciale dintre SUA, Europa și China, precum și incertitudinea modului în care va ieși Regatul Unit din Uniunea Europeană au încetinit astfel activitatea IPO în toate regiunile. În al II-lea trimestru al anului e nevoie de o singură megatranzacție IPO sau de un “unicorn” din ofertele publice inițiale aflate în așteptare pentru ca ceața incertitudinii să se disperseze și ca piețele IPO globale să își revină spre a doua jumătate a anului 2019”, a declarat Dr. Martin Steinbach, Coordonator EY Global and EY EMEIA IPO  

Activitatea IPO din regiunea EMEIA încetinită de incertitudinile generate de Brexit

  În regiunea EMEIA, volumul și valoarea tranzacțiilor au scăzut substanțial față de trimestrul I 2018, bursele din această regiune înregistrând doar 42 de tranzacții IPO cu o valoare totală de 1,4 miliarde de dolari în primul trimestru al anului 2019. Dar, deși trimestrul I 2019 a fost un trimestru cu o activitate extraordinar de slabă, acele tranzacții IPO din regiunea EMEIA care au fost lansate pe piețele principale au înregistrat randamente în prima zi de 4% și randamente curente de aproximativ 46%, ceea ce a conferit o atitudine pozitivă investitorilor IPO.   În Europa și în Regatul Unit, incertitudinea generată de Brexit a continuat să afecteze negativ piețele IPO, iar riscul unui ritm de creștere lent al economiilor europene a făcut ca numai 23 de companii să lanseze oferte publice, cu o valoare totală de 0,4 miliarde de dolari.   Cele mai mari tranzacții IPO din regiunea EMEIA în trimestrul I 2019 au avut loc pe Bursa Națională a Indiei, reprezentând 94% din subscrierile totale din India și 66% din valoarea totală a tranzacțiilor IPO din această regiune în primul trimestru al anului curent. Cu toate acestea, o criză de lichidități în rândul creditorilor nebancari a provocat o corecție a bursei indiene în trimestrul IV al anului 2018, ceea ce a continuat să afecteze activitatea IPO în primul trimestru al acestui an.   Activitatea IPO transfrontalieră s-a menținut la nivelurile din 2018, reprezentând 9% din activitatea IPO a companiilor din EMEIA în trimestrul I al anului 2019.  

Piețele IPO americane au fost mai liniștite pe fondul blocării activității Guvernului SUA

  Activitatea IPO pe piețele americane a scăzut abrupt în trimestrul I, valoarea subscrierilor diminuându-se cu 83% la 3,3 miliarde de dolari, iar volumul tranzacțiilor s-a redus cu 44% la 31 de IPO-uri, în comparație cu trimestrul I al anului 2018.   În SUA au avut loc 65% dintre tranzacțiile IPO de pe piețele americane (20), care au reprezentat 92% din valoarea subscrierilor (3 miliarde de dolari). Cu toate acestea, în Statele Unite, volatilitatea piețelor a făcut ca emitenții străini să decidă să își amâne listările. Doar patru tranzacții IPO internaționale au fost listate în SUA în primul trimestru al acestui an, față de 15 companii listate în perioada similară a anului precedent.   NASDAQ s-a clasat pe locul al doilea în clasamentul mondial al burselor în funcție de valoarea subscrierilor în trimestrul I al anului 2019, care au însumat 2,5 miliarde de dolari sau 19,1% din subscrierile globale, în timp ce bursa canadiană Toronto Main Market and Venture Exchange a înregistrat 5 tranzacții IPO, cu o valoare totală de 188 milioane de dolari, iar în Chile s-a înregistrat o tranzacție IPO imobiliară în valoare de 68 milioane de dolari.  

Atitudinea piețelor IPO din regiunea Asia-Pacific afectată de tensiunile comerciale

Acalmia a cuprins și activitatea IPO de pe piețele din regiunea Asia-Pacific în primul trimestru al acestui an, dominate de incertitudinile economice globale și de problemele geopolitice. În special tensiunile comerciale actuale dintre China și SUA au avut un impact puternic asupra atitudinii piețelor, iar regiunea a înregistrat un declin de 24% al volumului de tranzacții (126) și de 30% al valorii tranzacțiilor (8,4 miliarde de dolari) față de primul trimestru al anului 2018.   Cu toate acestea, regiunea Asia-Pacific a continuat să domine activitatea IPO la nivel global în trimestrul I, înregistrând 63% din volumul tranzacțiilor IPO și 64% din valoarea acestora la nivel mondial. Această regiune a fost reprezentată de opt dintre primele 10 burse în funcție de numărul de tranzacții și de șase dintre primele 10 burse în funcție de valoarea tranzacțiilor la nivel global. Bursa de Valori din Hong Kong s-a clasat pe primul loc, atât ca volum, cât și ca valoare a tranzacțiilor în top 10 burse la nivel mondial. RAPORT
Despre date
Datele prezentate în raportul Global IPO trends: Raportul și comunicatul de presă privind trimestrul I 2019 provin de la Dealogic și EY. Datele pentru trimestrul I 2019 (ianuarie – martie) și anul 2019 (ianuarie – martie) se bazează pe cotațiile obținute pentru listările publice până la 15 martie 2019 și pe cele ale ofertelor publice inițiale preconizate pentru luna martie. Datele sunt actualizate până la 15 martie 2019, ora 12:00, ora Regatului Unit. Sursele tuturor datelor din prezentul document sunt Dealogic, CB Insights, Crunchbase și EY, dacă nu se precizează altfel.