Preţurile imobiliarelor s-ar putea diminua în lunile următoare
Piaţa rezidenţială s-au putea confrunta cu un blocaj în perioada următoare, care ar putea genera o scădere a preţurilor pe piaţă, estimează specialiştii din domeniu, precizează Economica.net
Conform unui documentului, circa 2.300 de apartamente au fost scoase la vânzare în ianuarie 2019, în creştere cu 25% faţă de perioada similară a anului trecut, preţurile fiind similare cu cele din decembrie şi mai mari cu 5-8% raportat la prima lună din 2018,
„Mult anunţata criză imobiliară şi scăderea iminentă a preţurilor în imobiliare a speriat proprietarii de apartamente. În ianuarie 2019 au fost scoase la vânzare aproximativ 2.300 de apartamente în Bucureşti, comparativ cu 1.850 în ianuarie 2018. Creşterea este de aproximativ 25%. În Bucureşti sunt scoase la vânzare în fiecare an între 25 şi 30 de mii de apartamente. Cel mai mare număr de oferte s-a înregistrat în 2008, ajungând la 36.000, iar cel mai mic număr s-a înregistrat în 2009 cu doar 22.000 de oferte”, menţionează analiza citată.
Pentru garsonierele din Bucureşti, preţul mediu solicitat se situează în jur de 44.400 euro, pentru apartamentele de 2 camere se solicită 64.500 euro, pentru 3 camere preţul mediu este de aproape 91.000 euro, iar pentru apartamentele de 4 camere preţul este de 123.000 euro, potrivit sursei citate.
Analiştii economici: Scăderea rezervelor României nu a fost provocată de intervenţia BNR pe piaţa valutară
Economiştii subliniază că plata unei emisiuni de obligaţiuni în euro este principalul motiv pentru care rezervele internaţionale ale României au scăzut în ianuarie faţă de decembrie, ceea ce era de aşteptat, deoarece data acesteia era cunoscută, nu intervenţiile pe piaţa valutară a Băncii centrale, potrivit Mediafax.
Rezervele internaţionale ale României (valute plus aur) la data de 31 ianuarie 2019 au fost de 35,765 de miliarde de euro, o în scădere cu 1,035 miliarde de euro, comparativ cu acelea de la data de 31 decembrie 2018, conform datelor transmise vineri de Banca Naţională a României (BNR).
De asemenea, rezerva de aur s-a menţinut la 103,7 tone, iar în condiţiile evoluţiilor preţurilor internaţionale, valoarea acesteia s-a situat la 3,843 de miliarde de euro, potrivit sursei amintite.
În plus, plăţile scadente în luna februarie 2019 în contul datoriei publice denominate în valută, directe sau garantate de MFP, însumează circa 247 de milioane de euro.
Trendurile la români în 2019: Mai multă toleranță și deschidere către nou
⦁ Doi din trei români sunt dispuși să își ia un an sabatic, iar unul din doi este interesat de activități cu grad ridicat de pericol (sărit cu parașuta, escaladă etc), unii chiar fiind deschiși să practice couch-surfing sau să facă o modificare corporală (tatuaj, piercing).
⦁ Surprinzător, în anul referendumului pentru familia tradițională, mai mult de jumătate din cei chestionați s-au declarat deschiși către comunitatea LGBTQ+, fiind dispuși să aibă prieteni de altă orientare sexuală.
⦁ Unul din trei români s-a declarat dispus să folosească o aplicație matrimonială/ dating app și tot o treime sunt deschiși către relații intime cu mai mult de un partener
⦁ Un sfert dintre cei chestionați sunt în căutare de ghidare spirituală sau religioasă
București, 30 ianuarie – Hunters, divizia de trenduri a companiei de cercetare Unlock Market Research, lansează un studiu național complex care conturează noile tendințe în stilul de viață al românilor. Datele au fost colectate timp de un an și arată cum oamenii își regândesc modul în care trăiesc, ei fiind mult mai toleranți, deschiși către nou, către experiențe de viață. Pentru prima oară, Hunters a luat în considerare controversele discutate în spațiul public anul trecut, precum acceptarea comunităților LGBTQ, mișcarea #metoo sau discuțiile despre un stil de viață sănătos.
Studiul măsoară evoluția anuală a trendurilor în gândirea și comportamentul românilor, în special modul în care aceștia se raportează la rolurile sociale tradiționale, la comunitățile din care fac parte precum și la presiunile tot mai mari pe care le impune ritmul alert de viață.
Printre altele, studiul relevă că mai degrabă femeile cu educație ridicată și venituri peste medie sunt dispuse să își ia un concediu prelungit pentru a călători și a trăi o vreme într-o cultură diferită/pe un continent diferit din cei 67% români care au răspuns pozitiv la această întrebare. Tot femeile cu educație ridicată și venituri peste medie șiîn special cele între 16 și 34 de ani sunt maideschise unei prietenii cu o persoană cu altă orientare sexuală decât cea tradițională din cei56% care au răspuns ”da” sau ”mai degrabă da”.
Cei 49% dintre români care doresc să își testeze limitele prin activități cu grad ridicat de pericol (sărituri cu parașuta, escaladă, parkour, drumeții în zone greu accesibile etc.) sunt în special tineri cu vârste cuprise între 16 și 34 ani, mai degrabă din București, cu educație și venituri ridicate; mulți sunt angajați cu studii superioare.
Dintre cei 41% care au răspuns că sunt dispuși să își facă un tatuaj sau să își monteze un piercing (inel, cercel etc.) o mare parte sunt femei, în general între 16 și 34 ani, mai degrabă din București, cu venituri ridicate. Mulți dintre ei sunt studenți.
Persoanele care vor să facă Couch Surfing (călătorii în străinătate în care să se cazeze în casele unor necunoscuți, dar și primirea altor personae necunoscute în propriile case) sunt în proporție de 40%și au venituri peste medie; dar nu există diferențieri pe vârstă sau gen ca la alte răspunsuri din acest studiu.
33% folosesc sau ar folosi o aplicație de dating/serviciu matrimonial, ei fiind mai degrabă bărbați, cu venituri mari, cu vârste preponderant între 25-34 ani, care locuiesc singuri, mulți în București.
Tot 33% sunt dispuși să aibă relații intime de scurtă durată (aventuri de o noapte) sau relații atipice (de exemplu relații deschise, cu mai mult de un partener etc.). Și ei sunt de asemenea mai degrabă bărbați, 25-34 ani, care locuiesc singuri.
Tinerii cu vârste între 16 și 34 de ani se regăsesc în mai mare măsură printre cei 27% care ar putea opta să își schimbe religia cu o alta de care s-ar simți mai apropiați. Tendința este și mai evidentă la tinerii sub 24 de ani, în special la cei din Capitală, dar și din Ardeal.
Unul din patru români (25%) apelează sau ar putea apela la servicii spirituale de la persoane precum vraci, șamani, mediumi, astrologi, guru etc. Cu asemenea opțiuni sunt mai mult femei cu venituri medii și mari, mai degrabă din București.
“Este foarte important să conștientizăm că oamenii își schimbă modul de viață și implicit comportamentul social și că în ultima vreme au devenit foarte preocupați de propria persoană, dar și de relațiile cu cei din jur. Sunt mult mai deschiși la noutăți, la experiențe inedite, mai atenți la cei de lângă ei, mai sociali. Este, dacă vreți, o schimbare de paradigmă, care de mai mult timp vine dinspre noua generație și care acum se reflectă la nivelul societății. Trendurile schimbării sunt desigur influențate și de evenimentele din spațiul public, care iată sunt procesate și duc la abordări noi în viața socială, neașteptate chiar, după cum se reflectă în studiul nostru. Principalii actori și decidenți din societate, dar și din companii, trebuie să țină cont de aceste trenduri și să le ia în considerare atunci când elaborează politici sociale și strategii de business”, spune Adina Vlad, Managing Partner Unlock Market Research.
# # #
Despre studiu
Tendințele au la baza un amplu studiu calitativ și cantitativ care s-a desfășurat continuu pe parcursul unui an, pe un eșantion reprezentativ pentru România și sunt un produs al diviziei de trenduri Hunters by Unlock Market Research. Mai multe detalii aici https://www.unlock-research.com/ro/hunters/
Cercetarea cuprinde două părți: prima sondează percepția românilor asupra trendurilor pe care le identifică în jurul lor, iar a doua arată în ce măsură aceștia le aplică în propria viață. Studiul în versiune completă este disponibil la cerere la Unlock Market Research.
Acesta poate fi personalizat pe anumite categorii și ajută profesioniștii în business, marketing și comunicare să identifice modul în care pot aborda consumatorii cărora li se adresează. Pachetul complet include studiul, workshop personalizat aplicat pe business și focus-grupuri.
Cercetarea a fost desfășurată de Unlock Market Research în perioada decembrie 2017 – decembrie 2018, prin observare continuă a trendurilor, explorare calitativă in 12 focus-grupuri, precum și cercetare cantitativă prin chestionare aplicate pe un eșantion reprezentativ de 1000 de români, 16 – 55 ani, din mediul urban.
Despre Hunters
Noua divizie HUNTERS este specializată în cercetarea trendurilor în România și analizează noi tendințe, colectând informații în mod continuu. Divizia face parte din compania Unlock Market Research și a luat ființă pentru a răspunde nevoii de conectare permanentă a brandurilor cu cele mai noi tendințe în modul de viață al consumatorilor români – de la identificarea zonelor de evoluție și măsurarea intensității trendurilor, până la oferirea de consultanță aplicată și analize de target pentru fiecare business în parte.
Grupul Autoklass estimează o creștere de 10% a vanzarilor de autoturisme
Grupul Autoklass, partener autorizat vanzari si service Mercedes-Benz, smart si Honda, se asteapta anul acesta la o crestere de 10% a business-ului de masini noi si rulate, a declarat intr-un interviu pentru wall-street.ro Traian Craciun, Coordonator vanzari in cadrul companiei.
Potrivit managerului Autoklass, in 2018 business-ul a inregistrat o crestere de aproximativ 35% pe segmentul de autovehicule rulate, pe o piata in scadere cu peste 8%.
„In anul 2018, Autoklass a inregistrat o crestere de aproximativ 35% in vanzarea autovehiculelor rulate. Aceasta performanta este foarte importanta pentru noi intrucat ne raportam la contextul pietei de vehicule rulate la nivel national, unde, conform datelor furnizate de DRPCIV privind inmatricularile de autovehicule second-hand, la finalul primelor 11 luni ale anului trecut tranzactiile totale cu autovehicule rulate au inregistrat o scadere de 8,34%, iar numarul total de inmatriculari autovehiculelor rulate Mercedes-Benz a scazut cu 4,95%. Avand in vedere rezultatele anului precedent si luand in calcul contextul economic actual, estimam o crestere moderata de 10% pentru anul 2019 atat pentru autovehicule noi cat si pentru autovehiculele rulate”, a declarat Traian Craciun.
Grupul Autoklass detine in prezent sapte sucursale in orase importante din Romania, trei dintre ele avand sediul in Bucuresti, iar celelalte patru in Ploiesti, Constanta, Sibiu si Timisoara.
Compania a fost infiintata in anul 1998, iar incepand cu anul 2001 a primit denumirea Autoklass. Grupul Autoklass este unul dintre partenerii autorizati Mercedes-Benz cu cea mai indelungata experienta din Romania. In total, peste 450 de persoane lucreaza in cadrul grupului.
Asigurarea la sănătate şi la pensie, opțională pentru cei care au doar venituri extra-salariale, sub plafon
Persoanele care estimează că în 2019 nu vor avea venituri din salarii, ci din drepturi de proprietate intelectuală şi/sau din activităţi indepedente, dintr-o sursă sau din mai multe surse, care cumulat se află sub plafonul de 24.960 de lei, nu au obligaţia să se asigure la sistemul public de pensii şi sănătate, potrivit datelor oferite de Economica.net.
De asemenea, cei care vor însă să se asigure la sistemul asigurărilor sociale şi la sănătate vor opta în declaraţia unică pentru plata contribuţiilor sociale, urmând să achite, în total, 7.488 de lei în contul CAS şi CASS datorate pentru anul 2019.
În același timp, persoanele care în 2019 nu realizează venituri din salarii şi asimilate salariilor, ci din activități independente (venituri din activități de producție, comerț, prestări de servicii, din profesii liberale și contracte de activitate sportivă) și/sau venituri din drepturi de proprietate intelectuală şi care estimează că venitul net cumulat în 2019 va fi mai mic decât plafonul de 12 salarii minime pe economie nu au obligaţia să se asigure la sistemul de pensii publice şi la sănătate, potrivit sursei citate.
Dacă oamenii cu venituri sub plafon vor să se asigure la sistemul sanitar public, vor opta în declaraţia unică pentru plata contribuţiei de asigurări sociale de sănătate (CASS), rezultate din aplicarea cotei de 10% la 12.480 de lei (baza de calcul reprezentată de şase salarii minime pe economie în 2019). Prin urmare, persoanele cu venituri nete sub plafon vor plăti 1.248 de lei ca să se asigure la sistemul asigurărilor sociale de sănătate pentru tot anul 2019.
Dan Suciu: Rămâne o situație care beneficiază de toată atenția Băncii Naționale
Dan Suciu, purtătorul de cuvânt al Băncii Naționale a României (BNR), a declarat, marți, la Realitatea TV, că instituția este în continuare atentă la evoluția cursului de schimb, în ciuda temperării din ultimele două zile, potrivit Mediafax.
„Tensiunea s-a mai temperat (în ceea ce privește cursul de schimb – n.red.), dar, în continuare, rămâne o situație care merită toată atenția și beneficiază de toată atenția Băncii Naționale. Asta nu pentru că spune cineva sau altcineva să facem acest lucru, ci pentru că aceasta este treaba noastră. Din păcate, nu avem suficiente clarificări – nici legate de buget, nici legate de Ordonanța 114, ca să mai risipim din tensiunea aceasta. Ulterior (după ce vor veni clarificările – n.red.), depinde ce clarificări vin”, a spus Dan Suciu, într-o emisiune la Realitatea TV.
Cursul de schimb al monedei naționale a scăzut marți la 4,7601, cu 0,06% față de luni, când s-a oprit din perioada de creștere din ultimele trei săptămâni, după ce a atins, vineri, un maxim istoric de 4,7648 lei/euro, conform datelor oferite de Hotnews.
Situația tensionată din economie a redus din încrederea investitorilor pe termen lung și a atras investitorii oportuniști.
Apple: Vânzările de iPhone s-au diminuat cu 15%
Apple a anunțat că vânzările de iPhone au scăzut cu 15%, spre 52 miliarde dolari, în timp ce vânzările totale ale companiei au scăzut cu 5%, spre 84,3 miliarde dolari, potrivit Hotnews.
De asemenea, Apple a dat de înțeles că ar putea scădea prețul telefoanelor pe unele piețe și în premieră nu a mai anunțat numărul de telefoane vândute. Compania Canalys estimează că Apple a vândut 71,1 milioane de iPhone-uri.
Pentru trimestrul octombrie – decembrie vânzările au scăzut de la 88,2 mld dolari, la 84,3 mld dolari. Venitul net a scăzut cu 0,5%, până la 19,96 mld dolari. iPhone a ajuns să reprezinte 62% din totalul vânzărilor companiei.
Totodată, Apple a spus că în lume sunt active 900 de milioane de iPhone-uri, cu 75 de milioane mai multe decât acum un an, conform sursei amintite.
Pentru trimestrul curent Apple estimează vânzări în intervalul 55-59 mld dolari, ceea ce înseamnă o scădere de 3-10% față de primul trimestru din 2018.
Aegon este compania de asigurări de viață preferată de români
Cluj-Napoca, 28 ianuarie 2019. Compania de asigurări de viață Aegon România, parte a
grupului financiar internațional Aegon, este brandul preferat de români în categoria
„Companii de asigurări”, conform studiului independent Consumer Choice Award, realizat de
către compania de cercetare de piață, Netsonda.
Consumer Choice Award măsoară nivelul de satisfacție și acceptabilitate pe care mărcile din diverse domenii de activitate îl suscită în rândul consumatorilor. Studiul constă într-o analiză minuțioasă a preferințelor consumatorilor pentru principalii jucători din industrii variate. Brandurile au fost examinate ținându-se cont de mai mulți factori: calitatea pe piață, diferențierea față de alte mărci din categorie, inovarea comparativ cu alte mărci din categorie, credibilitatea pe piață, satisfacția globală față de alte mărci din categorie, intenția de a cumpăra sau recomandarea în categorie. Cercetarea s-a desfășurat în intervalul 7 – 24 noiembrie 2018 și a inclus 2.353 de interviuri reprezentative pentru
grupuri țintă de femei și bărbați care locuiesc în București și în principalele regiuni ale României, cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani. Din punct de vedere al repartizării pe sexe și grupe de vârste, eșantionul pe care s-a desfășurat studiul a cuprins un număr egal de femei și bărbați, dintre care 43% au între 45 și 65 de ani, 21% se încadrează între 35 și 44 de ani, iar 36% este reprezentat de persoane între 18 și 34 de ani.
„Suntem onorați să primim acest premiu, care vine ca urmare a unei cercetări independente și care recunoaște munca depusă în cei peste zece ani de la intrarea Aegon pe piața locală. Ne bucură că publicul apreciază produsele de asigurare de viață pe care le-am implementat de-a lungul timpului.
Această distincție ne face și mai încrezători în succesul efortului întregii echipe Aegon România de a consolida și crește acest brand pe piața locală. De asemenea, cu sprijinul și experiența colegilor noștri din filialele internaționale și a celor peste 170 de ani de experiență acumulați la nivel de grup, ne dorim ca în 2019 să reușim să contribuim major la creșterea interesului românilor pentru încheierea asigurărilor de viață”, a explicat Sînziana Maioreanu, CEO al Aegon România.
Conform clasamentului întocmit de Consumer Choice, Aegon România a ocupat prima poziție în categoria companiilor de asigurări de viață, întrunind 79% dintre voturile respondenților. Printre brandurile premiate la nivel local de către Consumer Choice în 2019, se află: DM Drogerie Markt, Aldis, Altex, Sano, Vodafone, Teilor sau Twinings.
Premiile Consumer Choice sunt decernate anual, în Portugalia, Polonia, Spania și România și acoperă industrii diverse (FMCG, produse de mobilier, echipamente etc.), comerț (specializat și nespecializat, canale moderne sau tradiționale), precum și diferite tipuri de servicii profesionale (bănci, companii de asigurări, comunicații, transport, divertisment etc.).
Recent, Aegon România a fost declarat câștigător al Totara Awards 2018, în categoria Best Finance and Insurance Project. Totara este partenerul care furnizează platforma de e-learning Academia Aegon, dedicată atât partenerilor de bancassurance cât și angajaților companiei. În afara cursurilor
2
de e-learning pe care le furnizează, această platformă a fost gândită pentru a deveni o comunitate
online.
Despre Aegon
Aegon România face parte din unul dintre cele mai mari grupuri financiare din lume, specializat în asigurări de viață, planuri de pensie și soluții pentru investiții. Aegon are, la nivel mondial, o tradiție de peste 170 de ani și este prezent în peste 20 de țări. În total, cei peste 28.000 de angajați ai companiei oferă servicii financiare pentru aproximativ 30 de milioane de clienți din Europa, Asia și America.
Aegon a intrat pe piața din România în 2007, prin divizia de pensii private, și în 2008 prin compania de asigurări de viață. În prezent, Aegon România are peste 900.000 de clienți și 130 de angajați.
Notă: Rezultatele Aegon România nu se regăsesc în statisticile oficiale publicate de ASF, deoarece Aegon România este sucursală a Aegon Polonia, iar conform legislației în vigoare, rezultatele nu sunt în mod explicit prezentate în raport, ci sunt cumulate cu ale celorlalte sucursale active în segmentul asigurărilor de viață.
Ziua UNATC 2019, dedicată lui Lucian Pintilie
Ziua Universităţii Naţionale de Artă Teatrală Cinematografică – 30 ianuarie, (consemnată în istoria literară ca ziua de naștere a lui Caragiale, 1852-1912) – este dedicată lui Lucian Pintilie. Programul cuprinde:
– 30 ianuarie, ora 11.00, sala „Ileana Berlogea” – dialog între studenți și colaboratori ai lui Lucian Pintilie (actori, scenografi, directori de imagine, scenariști, producători) moderat de Victor Rebengiuc, Florin Mihăilescu, Florin Zamfirescu, rectori ai UNATC în diverse perioade; ora 14.00, proiecţia documentarelor „Fără titlu”, de Horea Lapteș, realizat în timpul filmărilor la „De ce trag clopotele, Mitică?” și „Filmare/Filmage, de Gabriel Kosuth, realizat în timpul filmărilor la „Balanța”
– 31 ianuarie, ora 11.00, sesiune de comunicări științifice coordonată de prof.univ.dr. Laurențiu Damian; ora 16.00, „De ce trag clopotele, Mitică?”, ora 18.30, „Balanța”.
Aegon România, compania preferată pentru asigurări de viaţă la noi
Studiul independent Consumer Choice Award, realizat de compania de cercetare de piață Netsonda, situează compania de asigurări de viață Aegon România, parte a grupului financiar internațional Aegon, pe primul loc în preferinţele publicului de la noi la categoria „Companii de asigurări”, cu o pondere de 79% în voturile respondenților.
Sînziana Maioreanu (foto), CEO al Aegon România, subliniază: „Suntem onorați să primim acest premiu, care vine ca urmare a unei cercetări independente și care recunoaște munca depusă în cei peste zece ani de la intrarea Aegon pe piața locală. Ne bucură că publicul apreciază produsele de asigurare de viață pe care le-am implementat de-a lungul timpului. Această distincție ne face și mai încrezători în succesul efortului întregii echipe Aegon România de a consolida și crește acest brand pe piața locală. De asemenea, cu sprijinul și experiența colegilor noștri din filialele internaționale și a celor peste 170 de ani de experiență acumulați la nivel de grup, ne dorim ca în 2019 să reușim să contribuim major la creșterea interesului românilor pentru încheierea asigurărilor de viață”.
În esenţă, studiul Consumer Choice Award analizează preferințele consumatorilor pentru diverse branduri din mai multe industrii(FMCG, mobilier, comerț, bănci, asigurări, comunicații, transport, divertisment etc.), pe baza unor criterii precum calitatea pe piață, inovare, credibilitate, satisfacție, intenție de a cumpăra, recomandare. În acest fel s-au evidenţiat în preferinţe branduri cum sunt DM Drogerie Markt, Aldis, Altex, Sano, Vodafone, Teilor, Twinings.
Aegon România este câștigător şi al Totara Awards 2018, categoria Best Finance and Insurance Project, Totara fiind furnizorul platformei de e-learning Academia Aegon, dedicată partenerilor de bancassurance și angajaților companiei şi totodată comunitate online.