Indicele ROBOR la 3 luni a scăzut la 3,26%

0
Indicele ROBOR la 3 luni, în funcţie de care sunt calculate dobânzile la majoritatea creditelor în lei, a scăzut la 3,26%, cel mai mic nivel din ultimele două luni, potrivit datelor publicate miercuri de Banca Naţională a României (BNR). Miercuri, indicele a scăzut la 3,26%, cel mai mic nivel din 2 aprilie, când a fost 3,23%, scrie News.ro Totodată, indicele ROBOR la 6 luni a stagnat la 3,38%. ROBOR (Romanian Interbank Offer Rate) este rata medie a dobânzii la care se împrumută, între ele, instituţiile bancare din România, în lei, iar evoluţia sa este legată, în principal, de nivelul de lichiditate existent în piaţă.

Rata șomajului a scăzut la 3%

0
Rata șomajului înregistrat la nivel național a fost de 3%, la sfârșitul lunii aprilie 2019, mai mică cu 0,19 puncte procentuale decât cea din luna anterioară și cu 0,58 puncte procentuale sub valoarea înregistrată la finele aceleiași luni a anului 2018, reiese din datele Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM), publicate miercuri. De asemenea, numărul total de șomeri la finele lunii aprilie era de 261.909 persoane, conform datelor oferite de Profit.ro. Din totalul șomerilor înregistrați, 49.929 au fost șomeri indemnizați și 211.980 neindemnizați. Totodată, în funcție de mediul de rezidență, numărul șomerilor la finele lunii aprilie se prezintă astfel: 77.452 șomeri provin din mediul urban și 184.457 șomeri provin din mediul rural. Cei mai mulți șomeri aveau între 40 și 49 de ani (76.172), urmați de cei din grupa de vârstă peste 55 de ani (53.129), la polul opus aflându-se persoanele între 25 – 29 de ani (13.886).

PwC România se ocupă de găsirea unui cumpărător pentru Prima TV

0
  București, Mai 2019- O echipă mixtă a PwC România, formată din specialiști din cadrul departamentelor de Mergers&Aquisitions (M&A) și Business Recovery Services (BRS), se va ocupa de găsirea unui cumpărător pentru Prima TV, televiziunea deținută de societatea Prima Broadcasting Group SRL, ca urmare a deciziei luate de reprezentații și creditorii companiei de a acorda un mandat exclusiv către PwC în acest scop. „Tendința în Sectorul Media și Telecomunicații, observată de la începutul anului 2019, este de consolidare la nivel global pe fondul nevoii de a genera și difuza conținut atractiv și de a furniza cât mai eficient servicii cu valoare adăugată pentru clienți. Marii jucători își planifică foarte atent strategia de dezvoltare viitoare, iar companiile nou intrate trebuie sa facă eforturi mari să își găsească locul în lanțul de creare a valorii aflat într-o continuă evoluție. Ne așteptăm să vedem și în România tranzacții mari în 2019, atât în media cât și în telecomunicații, unde consolidarea pieței vine din nevoia de a se crea sinergii şi implicit valoare pentru acționari. Prima TV este un post TV fanion cu o istorie îndelungată, trecând prin mai multe tranzacții, cu un brand încă foarte puternic și poate reprezenta o bună oportunitate de dezvoltare a unei noi platforme media în România sau un activ valoros pentru companiile TV deja prezente în piață” spune George Ureche, Liderul departamentului de Fuziuni si Achiziții, PwC România. „Suntem interesați sa oferim soluții configurate si adaptate companiilor aflate în dificultate, urmărind să valorificăm experiența noastră combinată în servicii de M&A, restructurare si insolvență. Ne dorim să punem la dispoziția colaboratorilor experiența și networking-ul nostru la nivel regional, inclusiv prin facilitarea valorificării activelor din procedurile de insolvență din piața locală”, spune Cristian Gavril, Head of Business Recovery Services, PwC România. Prima Broadcasting Group SRL a fost înființată în 1992, televiziunea Prima TV fiind lansată doi ani mai târziu, în 1994. Din cauza dificultăților cu care s-a confruntat, în anul 2015, societatea a intrat în procedura insolvenței, cu scopul reorganizării activității. În 2017, creditorii au aprobat un plan de reorganizare care prevede inclusiv opțiunea de business transfer. În luna mai 2019, compania și creditorii acesteia au decis să acorde mandat exclusiv de vânzare către PwC România pentru finalizarea unei posibile tranzacții. Despre PwC Misiunea PwC este de a construi încredere în cadrul societății și de a contribui la rezolvarea unor probleme importante. Firmele din rețeaua PwC ajută oamenii și organizațiile să creeze valoarea adăugată de care au nevoie. Suntem o rețea de firme prezentă în 158 de țări cu mai mult de 250.000 de profesioniști ce oferă servicii de calitate în domeniul auditului, consultanței fiscale și consultanței pentru afaceri. Spuneți-ne care sunt lucrurile importante pentru dumneavoastră și descoperiți mai multe informații despre noi vizitând site-ul www.pwc.ro. PwC se referă la rețeaua de firme PwC și/sau la una dintre firmele membre, fiecare dintre acestea fiind o entitate juridică. © 2019 PwC. Toate drepturile rezervate.  

Games of Romania. Piața jucăriilor se extinde spectaculos, pe fondul apetitului în creștere al românilor

0

Dezvoltarea spectaculoasă a tehnologiei a creat un boost semnificativ în piața jocurilor și jucăriilor. Potrivit unui studiu KeysFin, pe fondul creșterii economice și a diversificării semnificative a obiceiurilor de consum, România a devenit un teren extrem de atractiv pentru companiile producătoare de jucării.

Afacerile din piața de jocuri și jucării (producție și comerț) au crescut cu peste o treime față de 2016, respectiv cu 344% față de 2013, la 950 de milioane de lei în 2017. Evoluția a fost stimulată de extinderea și diversificarea ofertelor și, bineînțeles, de creșterea puterii de cumpărare a românilor. „De la replici de instrumente muzicale, la board games și drone, la jucării aspiraționale sau inspirate de industria de entertainement, industria și-a dezvoltat semnificativ ofertele, iar afacerile companiilor producătoare au evoluat cu un ritm de creștere excelent’’, afirmă analiștii. Potrivit KeysFin, datele preliminare din 2018 indică o cifră de afaceri cu aproape 200 de milioane de lei peste pragul de 1 miliard de lei. Comerțul reprezintă principalul motor al evoluției sectorului, generând 78% din cifra de afaceri, în creștere de la  72% față de 2016. Principalul actor din acest segment este JUMBO EC.R SRL, companie cu acționariat cipriot și-a consolidat poziția de lider de piață în 2017 cu o cifră de afaceri de 400 milioane de lei (54,2% din total), după un avans anual de aproape 50%. Jumbo s-a extins puternic în mare parte din țară, dovadă că formatul de magazine a fost  unul de succes. „O soluție de business similar cu cea adoptată de hipermarketuri în care însă focusul se pune pe jocuri și jucării. Gama foarte variată de produse, ofertele promovate în funcție de sezonalitate și politica de pricing au atras un număr semnificativ de clienti către acest tip de format, dovadă rezultatele financiare spectaculoase’’, afirmă analiștii. Locul secund în topul comercianților de jocuri și jucării este ocupat de Noriel (INTERTOY ZONE SRL), companie cu acționariat luxemburgez, cu afaceri de 180 de milioane de lei, adică un sfert din total. Podiumul este completat de LYDIALAND COM SRL (33 de milioane de lei; 4,5% din total), BRICK DEPOT SRL – distribuitorul Lego pe piața locală (17,3 milioane de lei; 2,3%) și J&M SRL (16,4 milioane lei; 2,2%). Cele mai mari 5 companii generează aproape 90% din cifra de afaceri totală. În ceea ce privește producția locală de jocuri și jucării, principalul actor din piață este MODELLEISENBAHN SRL, companie cu acționariat 100% germană cu sediul în Arad. Liderul pieței a raportat o cifră de afaceri de 21,6 milioane de lei  (10% din total) în 2017. Pe locul al doilea în topul producătorilor regăsim AIRQUEE SRL, companie cu acționariat majoritar britanic, cu afaceri de 20,3 milioane de lei, adică 9,5% din total. Podiumul este completat de D-TOYS SRL (19,2 de milioane de lei, 9% din total),  ROMEXA SA  – fostul lider din 2016 (15,6 milioane de lei; 7,4%) și FROM PRODUCT SRL (14,4 milioane lei, 6,8%). Cele mai mari 5 companii generează aproape 43% din cifra de afaceri totală. Pe ansamblu, numărul companiilor din acest sector a scăzut 3% față de 2016, la 362, însă este cu 21% peste cel din 2013. Interesant este că 42% dintre firmele din acest sector activează în producție. „România stă foarte bine la capitolul creativitate, oferta de muncă în această industrie fiind una calitativă. Iar investitorii au înțeles și exploatat la maximum acest potențial, dovadă că numărul de angajați a crescut cu 18% față de 2016 și cu peste 91% față de 2013, la aproape 4.000 de angajați în 2017’’, afirmă analiștii.  

JUCĂRIILE, UN BUSINESS PROFITABIL

  Potrivit KeysFin, dintre cele 362 de companii luate în calcul în analiză, 165 au înregistrat profit în 2017144 au avut pierdere, restul înregistrând un rezultat nul. Rezultatul net al companiilor din piața de jucării (profit minus pierdere netă) a crescut într-un ritm alert ajungând la un avans de 30% față de 2016, la aproape 100 de milioane de lei în 2017 pe fondul evoluției componentei de comerț care, în 2017, a reprezentat 95% din rezultatul net al pieței. Acest lucru se reflectă și la nivelul ratelor de rentabilitate: ROE de 17,7% pentru comerț și de 9% la pentru producție în 2017. JUMBO EC.R SRL a generat peste 90% din profitul net al comercianților de jucării. Din punct de vedere regional, la nivel agregat, București polarizează companiile din acest sector, cu o cifră de afaceri de 668 milioane de lei, reprezentând 70% din total). În top urmează Covasna (55,3 milioane lei; 5,8%) și Cluj (40,7 milioane de lei). Din punctul de vedere al producătorilor, Covasna este lider (55 milioane de lei; 26%) urmat de Arad (33 milioane de lei; 15,5%) și Bihor (25 milioane de lei; 12%).  

JOCURILE SE MUTĂ ÎN ONLINE

  Industria mondială a jocurilor și jucăriilor se află în plin proces de restructurare. Internetul, platformele online, inteligența artificială și realitatea virtuală au determinat schimbări semnificative în comportamentul de joacă, de la cei mici la cei mari. „Copiii sunt mai atrași în prezent de jocurile digitale decât de jucăriile clasice, VR-ul tinde să ofere un mediu de gaming seducător. Sunt doar două dintre tendințele într-o piață în care inovația și tehnologia se impun tot mai pregnant’’, afirmă analiștii. Așa se explică, într-o oarecare măsură, și dispariția unor giganți, precum Toys R Us, companie care, anul trecut, a reprezentat al treilea faliment din retailul american. Falimentul a impactat întreaga piață, toți marii producători, de la Mattel la Lego, fiind afectați. Dincolo de aceste cazuri care aduc aminte de falimentul altor mari giganți din alte domenii, precum Nokia și Blackberry, incapabili să se adapteze vremurilor, industria de jocuri și jucării a continuat să crească semnificativ. Liderul modial după veniturile totale,  Lego a înregistrat un avans de 3,7% al cifrei de afaceri la 4,9 miliarde de euro și un avans al profitabilității de 3% la aproape 1,05 miliarde de euro în 2018. Mai puternic afectat a fost Hasbro (Transformers, Frozen, My Little Pony, Monopoly), care  a anunțat o scădere a cifrei de afaceri de 8%, la 4 miliarde de euro în 2018 și o înjumătățire a profitului la aproximativ 190 de milioane de euro. Pentru Mattel (Barbie, Fisher Price), locul 3 mondial, 2018 a însemnat coborârea sub pragul de 4 miliarde de euro a cifrei de afaceri însă pierderea s-a înjumătățit la 460 de milioane de dolari. Potrivit estimărilor Technavio, la nivel european, piața de jucării este estimată să crească cu aproximativ 5% pe an, pe termen mediu, la peste 20 de miliarde de euro în 2020. Notă: Analiza KeysFin are la bază datele financiare anuale, neajustate, agregate, raportate de companii la Ministerul Finanțelor (la sfârșitul perioadei) care au ca domeniu principal de activitate unul dintre codurile CAEN 3240 – fabricarea jocurilor și jucăriilor sau 4765 – comerț amănuntul al jocurilor și jucăriilor în magazine specializate.  Toate cifrele sunt exprimate în lei iar datele au fost extrase în prima parte a lui 2019. Estimările au la bază rata medie anuală, calculată pe o perioadă de cel puțin 5 ani. JUCARII2

BUILD EUROPE si Patronatul Societăților din Construcții – PSC au prezentat Președinției române la Consiliul U.E. Manifestul său privind locuințele

0
BUCUREȘTI, 28 mai 2019 – Cu ocazia acestor alegeri europene, BUILD EUROPE intenționează să joace un rolcheie prin Manifestul său pe tema locuințelor, în special a locuințelor la prețuri accesibile. Este esențial ca organizația să mobilizeze toți actorii europeni pe o temă care este în centrul preocupărilor cetățenilor europeni, și aceasta în toate statele membre. Iată de ce BUILD EUROPE s-a aflat in 22-24 Mai în București, pentru a celebra munca depusă atât de Președinția României a Consiliului Uniunii Europene, cât și de către Patronatul Societăților din Construcții. Acest Manifest este o parte integrantă a transformării Organizației, a cărei acțiune este, în opinia Președintelui Marc PIGEON, mai ales „de a răspunde aspirațiilor sociale și de mediu ale societății. Aceasta este abilitatea de a face față provocărilor de astăzi care dă legitimitate acțiunilor construirii Europei „. Manifestul explorează provocările cu care se confruntă cetățenii europeni în găsirea de locuințe care să răspundă așteptărilor lor. Această provocare este cu atât mai dificil de rezolvat, deoarece presupune a lua în considerare aspirațiile cetățenilor europeni de a locui în spații adecvate, la un preț accesibil în condițiile în care cererea este cea mai puternică. BUILD EUROPE nu pretinde că oferă o singură soluție, care poate fi aplicată uniform pe teritoriul european. Dimpotrivă, aceasta propune o gamă de soluții complementare care iau în considerare problema locuințelor într-o perspectivă holistică nouă, care nu mai este gândită separat de mediul de viață al europenilor: ocuparea forței de muncă, educația, cultura, mobilitatea, mediul și planificarea. Pentru Filiep Loosveldt, Managing Director al BUILD EUROPE, „Manifestul răspunde problemelor comune țărilor europene. Oferim soluții pentru a răspunde cererii crescânde de locuințe la prețuri accesibile și mobilizării necesare a capitalului privat pentru a sprijini politicile publice „. În prezența reprezentanților Președinției Române la Consiliul UE, Organizația a făcut un pas înainte pentru a se angaja cu oficialii români pentru a sublinia importanța țării în lupta împotriva crizei locuințelor, atât la nivelul UE, cât și la nivel național. Marc Pigeon concluzionează: „Soluțiile nu pot funcționa decât dacă politicienii europeni și naționali își dau seama de amploarea crizei locative din Europa, soluția implicând neapărat implicarea cooperării și a actorilor privați și publici pentru a răspunde așteptărilor concetățenilor noștri”. Notă pentru editori Despre BUILD EUROPE: BUILD EUROPE este organizația „umbrelă” a federațiilor naționale de dezvoltatori, planificatori urbani și constructori de locuințe din statele membre ale Uniunii Europene, reprezentând peste 30 000 de dezvoltatori și constructori de locuințe afiliați federațiilor din 10 state. Obiectivul principal al BUILD EUROPE este, mai presus de toate, de a satisface aspirațiile sociale și de mediu ale comunității. BUILD EUROPE colaborează cu membrii săi pentru a promova abordări politice practice, pentru a construi mai mult, la o mai bună calitate și la un preț accesibil. Membrii BUILD EUROPE: • Belgium: Union Professionnelle du Secteur Immobilier – Beroepsvereniging van de Vastgoedsector (UPSIBVS); • France: Fédération Promoteurs Immobiliers (FPI); • France: Union Nationale des Aménageurs (UNAM); • Germany: Bundesverband Freier Immobilien-und Wohnungsunternehmen (BFW); • Ireland: Irish Home Builders Association (IHBA); • Malta: Malta Developers Association (MDA); • Norway: Boligprodusentenes Forening (NHBA); • Poland: Polski Zwiazek Firm Deweloperskich (PZFD); • Romania: Patronatul Societăților din Construcții (PSC); • Spain: Developer and House Builders Association of Zaragoza (ACPZ); • United Kingdom: Home Builders Federation (HBF), • United Kingdom: National House Building Council (NHBC). Despre Patronatul Societăților din Construcții – PSC: – la nivel european: o este membru al BUILD EUROPE; o are urmatorii reprezentanți în Boardul Director: ▪ Liviu Iulian Simion, Președinte PSC ; ▪ Răzvan Niculescu-Aron, Vicepreședinte PSC ; ▪ Tiberiu Andrioaiei, Secretar General PSC. – la nivel național o este membru fondator al FPSC – Federație reprezentativă cf. Legii 62/2001. o este membru al UGIR si ACPR, prin FPSC ; La eveniment au participat 23 lideri ai organizatiilor nationale de dezvoltatori din 9 tari: Franța, Germania, Marea Britanie, Belgia, Malta, Spania, Polonia, Norvegia și România. Au fost invitați Domnul Președinte Gheorghe Balaceanu, Federația Generală a Sindicatelor „Familia” si Domnul Director general Claudiu Munteanu, Casa Socială a Constructorilor. Despre Manifestul BUILD EUROPE: Manifestul își propune să fie un document de referință privind locuințele în Europa, propunând câteva soluții complementare, între care: • să desemneze un comisar european care să se ocupe de planificarea orașelor și a teritoriului și de construcții la nivelul UE; • Crearea unui organism european de observare; • Alinierea și unificarea protecției mediului înconjurător cu nevoia de locuire; • Încurajarea transformării urbane; • A face orașele de dimensiuni medii mai atractive; • Crearea de noi orașe inteligente și verzi; • Sprijinirea campaniilor de comunicare publică / campanie de advocacy publice pentru a satisface nevoile de locuit; • Accelerarea livrării de noi locuințe; • Crearea unui nou Consiliu european pentru construcții; • Declararea unui moratoriu de 5 ani pentru toate noile reglementări europene privind locuințele noi; • Încurajarea statelor membre să oprească poleirea directivelor UE și să se angajeze în mod activ în evitarea suprareglementării; • Formularea de recomandări specifice fiecărei țări cu privire la aspectele cheie legate de locuințe; • Eliminarea producției de locuințe noi din prevederile referitoare la activitatea speculativă imobiliară a acordurilor „Basel IV”; • Realizarea sistemului deschis drept referință pentru locuințele sociale europene; și • Construirea unei coaliții la nivelul întregii UE de sprijin pentru realizarea locuințelor la prețuri accesibile pentru toți cetățenii europeni. foto (176) foto (218) foto (220) foto (222)

Obiectivele Asociației Companiilor de Distribuție de Bunuri din România

0
POCA2-1 (1) Evitarea micii evaziuni fiscale prin modficarea unei Ordonanțe – acesta e unul dintre obiectivele Asociației companiilor de distribuție de bunuri din România. Ovidiu Gheorghe, președintele asociației, afirmă că o parte a evaziunii fiscale rezultă din faptul că proprietarii unor magazine mici cumpără din magazinele cash and carry ca persoane fizice și introduc apoi marfa în magazine. Definirea corectă a magazinelor cash and carry ar rezolva, în opinia sa, această problemă. Asociația de distribuție de bunuri din România are în desfășurare un proiect prin care își propune să modifice legislația care permite deschiderea de spații comerciale mai mari de 400 de metri pătrați în mijlocul orașelor. Ovidiu Gheorghe, președintele asociației, susține că actualele magazine mai mari de 400 de metri pătrați duc la îngreunarea traficului și la închiderea afacerilor mici din proximitate. Prin acest Proiect se propune autorităților publice naționale acceptarea unor măsuri legislative care să conducă la recâștigarea independenței economice a României raportat la producția și comerțul cu produse agroalimentare românești în contextul:
  • Expansiunii necontrolate a marilor rețele de super magazine,
  • Închiderii micilor magazine de proximitate și a celor specializate,
  • Dependenței producătorilor români de produse alimentare de marile rețele comerciale,
  • Lipsei accesului la fonduri europene pentru distribuția tradițională de bunuri,
  • Lipsei forței de muncă în sectoarele producției și comerțului de bunuri agroalimentare,
  POCA_ECONOMISTUL2019

Managerii estimează o creştere a activităţii în construcţii şi comerţul cu amănuntul

0

În cadrul anchetei de conjunctură din luna mai 2019, managerii din industria prelucrătoare preconizează pentru următoarele trei luni o creştere moderată a volumului producţiei (sold conjunctural +14%), potrivit Economica.net.

Pentru activitatea de fabricare a băuturilor se estimează creştere accentuată (sold conjunctural +46%). Referitor la numărul de salariaţi, se estimează relativă stabilitate, soldul conjunctural fiind de +4% pe total industrie prelucrătoare.

Pentru preţurile produselor industriale, se prognozează o creştere moderată în următoarele trei luni (sold conjunctural +11%), spune INS.

Angajatorii prognozează pentru următoarele trei luni o creştere a numărului de salariaţi (sold conjunctural +19%) şi o creştere a preţurilor de vânzare cu amănuntul (sold conjunctural +30%), conform sursei citate.

În sectorul de servicii se estimează o relativă stabilitate a numărului de salariaţi (sold conjunctural +5%). Conform opiniei managerilor, preţurile de vânzare sau de facturare ale prestaţiilor vor avea tendinţă de creştere moderată (sold conjunctural +8%).

Managerii din România se așteaptă la o stabilitate a numărului de salariaţi în industrie

0
Directorii firmelor din România estimează o relativă stabilitate a numărului de salariaţi în industrie şi servicii, dar şi o creştere a activităţii în construcţii şi comerţul cu amănuntul, până în iulie, potrivit datelor publicate marţi de Institutul Naţional de Statistică (INS). Soldul conjunctural indică percepţia managerilor asupra dinamicii unui fenomen, care nu trebuie confundată cu ritmul creşterii sau scăderii unui indicator statistic, scrie News.ro. De asemenea, în industria prelucrătoare, managerii preconizează, pentru următoarele trei luni, o creştere moderată a volumului producţiei (sold conjunctural +14%). ”Pentru activitatea de fabricare a băuturilor se estimează creştere accentuată (sold conjunctural +46%). Referitor la numărul de salariaţi se estimează relativă stabilitate, soldul conjunctural fiind de +4% pe total industrie prelucrătoare”, se arată în comunicat. Cifra de afaceri din zona serviciilor, potrivit estimărilor managerilor, va cunoaşte o creştere moderată în următoarele trei luni (sold conjunctural +13%), potrivit sursei amintite.

Indicele ROBOR a stagnat la 3,27%

0
Indicele ROBOR la 3 luni, în funcţie de care sunt calculate dobânzile la majoritatea creditelor în lei, a stagnat la 3,27%, potrivit datelor publicate marţi de Banca Naţională a României (BNR). Luni, indicele ROBOR la 3 luni a coborât la 3,27%, cel mai scăzut nivel din 2 aprilie, când a fost 3,23%, potrivit News.ro Totodată, indicele ROBOR la 6 luni a scăzut de la 3,39% la 3,38%. ROBOR (Romanian Interbank Offer Rate) este rata medie a dobânzii la care se împrumută, între ele, instituţiile bancare din România, în lei, iar evoluţia sa este legată, în principal, de nivelul de lichiditate existent în piaţă.

Prelegere despre fenomenul drogurilor, la Universitatea Hyperion

0
Universitatea Hyperion – investiţie privată de top în învăţământ superior şi cercetare – organizează un eveniment ştiinţific de interes în plan social: prelegerea susţinută de dr. Sylvio Burcescu (foto) despre „Mecanismele și tratamentul adicției de droguri”, marți, 28 mai 2019, orele 14.30, în sala de conferințe a Universităţii Hyperion, corp A, etaj 6; intrarea este liberă. Dr.Sylvio Burcescu, psihiatru practicant de 25 ani, este asistent clinic universitar de psihiatrie la Colegiul Medical New York – NYMC, psihiatru principal la Institutul de Ştiinţe Comportamentale din Centrul Medical Westchester, director clinic al Centrului Privat de Psihiatrie Mensana Center.