Un secol de inginerie biomedicală românească

0
„Ingineria biomedicală românească de-a lungul Centenarului Întregirii: istorie, prezent, perspective” a fost genericul conferinţei INGIMED XIX, organizate de Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Inginerie Electrică INCDIE ICPE-CA, în parteneriat cu Federaţia Română de Inginerie Biomedicală, sub auspiciile Academiei de Ştiinţe Medicale, cu sprijinul Ministerului Cercetării şi Inovării. După cum o caracterizează iniţiatorii, „conferinţa a încercat să facă bilanţul unui secol de evoluţie, oferind oportunităţi pentru diseminarea rezultatelor ştiinţifice, menţinerea contactului direct dintre ingineri şi medici, dezvoltarea de noi direcţii de cercetare”. Au fost abordate subiecte referitoar la bioinginerie-biotehnologie-bioetică, 100 de ani de endocrinologie: de la insulină la vitamina H3, 4 decenii de informatică medicală în România, retrospectiva ingineriei biomedicale la centenarul României Mari, implicarea noilor tehnologii în identificarea corectă a dispoziţiei ţesutului adipos şi a riscului metabolic, bioingineria cardiovasculară la încrucişarea secolelor XX şi XXI, modelarea cu element finit a unui implant pentru radius, retrospectiva de 50 de ani asupra aplicaţiilor medicale ale tehnologiilor laser în România. Evenimentul a cuprins de asemenea masa rotundă „Contribuţiile ingineriei electromecanice în domeniul medicinei” şi o sesiune de postere.  

Casa solară românească, performanţe de top mondial

0
Casa solară EFdeN Signature, creată şi prezentată de echipa interdisciplinară de studenţi EFdeN la Solar Decathlon, Dubai, 2018 (foto), cea mai importantă competiție internațională de case solare, s-a clasat pe podium la mai multe probe, încât a ocupat locul 4 în clasamentul general mondial, cea mai bună performanţă în istoria participării României la competiție: – locul I, campioană mondială, la Comunicare – „capacitatea de comunicare și de conștientizare socială a echipelor, având în vedere creativitatea, eficacitatea și eficiența împărtășirii subiectelor relevante ale competiţiei (sustenabilitate, eficiență energetică și utilizarea energiilor regenerabile), precum și obiectivele echipei” – locul II la Inginerie și construcție – „construcţia şi sistemele incluse, inovaţia, integrarea şi implementarea soluțiilor” – locul II la Condiții de confort – „probă monitorizată prin senzorii amplasați în casa EFdeN Signature pe parcursul celor 10 zile de competiție”; confortul interior urmărit „prin controlul temperaturii, umidității, luminii, calității aerului interior și performanțelor acustice” – locul III la Sustenabilitate – „modul în care fiecare echipă a reuşit să reducă impactul locuinţei asupra mediului pe durata ciclului de viață, păstrand în acelaşi timp condiţiile de confort şi sănătate. De asemenea, proiectarea interdisciplinară și inițiativele de conservare a apei și vegetației au fost parte a acestei evaluări”. De asemenea, echipa României s-a clasat pe locul 4 la probele Funcționalitatea casei, Eficiență energetică, Transport electric. Competiţia a fost câştigată de FutureHaus, SUA. Componenţii echipei sunt studenţi la Universitatea Tehnică de Construcții din București, Universitatea de Arhitectură și Urbanism „Ion Mincu”, Universitatea Politehnica din Bucureşti, Universitatea din București. Casa solară EFdeN Signature a fost realizată în urma a doi ani de cercetare, proiectare și practică voluntară. Reamintim că, potrivit regulamentului competiţiei, a fost construită integral la Bucureşti, a fost prezentată public testată și vizitată timp de o lună, a fost demontată de tot, transportată la locul competiţiei, reconstruită acolo şi supusă evaluărilor pe durata a două săptămâni. Reprezentanţii ţării noastre subliniază că a fost o competiție „extrem de dură și de exigentă: dintr-un total de 21 de case calificate pe baza concursului inițial de proiecte, numai 18 au reușit să finalizeze casele și să ajungă în Dubai, iar apoi numai 15 dintre acestea au reușit să treacă de inspecțiile preliminare și să intre efectiv în competiție”. Totodată, este de remarcat că realizarea românească a avut un buget total de patru ori mai mic decât cel al proiectului câștigător şi că sursele de finanțare a casei EFdeN Signature „sunt integral private, obținute din parteneriate cu peste 100 de companii comerciale, iar proiectul este unul 100% educațional și de cercetare, realizat de studenți români”.

Politica de coeziune post-2020

0
Agenţia pentru Dezvoltare Regională Bucureşti-Ilfov a prezentat „Politica de coeziune modernizată și reformată post-2020” la nivelul Uniunii Europene. În ansamblu, este de reţinut că vor exista cinci priorităţi de investiţii: „1. Europă mai inteligentă, prin inovare, digitalizare, transformare economică și susținerea întreprinderilor mici și mijlocii; 2. Europă mai verde, cu emisii reduse de carbon, prin punerea în aplicare a Acordului de la Paris și prin investiții în tranziția energetică, surse regenerabile; 3. Europă mai conectată, cu transport strategic și rețele digitale; 4. Europă mai socială, care îndeplinește obiectivele Pilonului european al drepturilor sociale și susține locurile de muncă de calitate, învățământul, competențele, incluziunea socială și accesul egal la servicii medicale; 5. Europă mai apropiată de cetățeni, prin sprijinirea strategiilor de dezvoltare plasate sub responsabilitate locală și dezvoltarea urbană durabilă în întreaga UE”. Conform perspectivei anunţate, „majoritatea investițiilor Fondului european de dezvoltare regională (FEDR) și ale Fondului de coeziune (FC) vor fi direcționate către primele două priorități. În funcție de venitul lor național brut (VNB) pe cap de locuitor, statele membre ar trebui să investească între 65% și 85% din alocările prin intermediul celor două fonduri către aceste două priorități”. Oraşele vor beneficia de un tratament prioritar, fiind considerate „motoare ale creşterii şi inovării”. Totodată, „accentul va rămâne pe regiunile mai puţin dezvoltate”. Coeziune1Situaţia depunerilor de proiecte prin Programul Operaţional Regional 2014-2020 în regiunea Bucureşti-Ilfov la 16 noiembrie 2018 arată că pe Axa 3 – Efieinţă energetică, Prioritatea de investiţii 3.1A – Clădiri rezidenţiale, au fost contractate 40 de proiecte în valoare totală de 292.391.069,36 lei în urma primului apel şi 48 de proiecte în valoare totală de 466.912.089,01 lei după al doilea apel. Pentru clădiri publice, au fost contractate 7 proiecte, în valoare toală de 29.370.919,04 lei. De asemenea, a fost contractat un proiect de 89.658.239,92 lei, aferent priorităţii Reducerea emisiilor de carbon în zonele urbane bazată pe planurile de mobilitate urbană durabilă. Pe Axa 5 – Patrimoniu cultural şi mediul urban, Prioritatea 5.1 Monumente istorice, au fost contractate două proiecte (25.540.479,52 lei) la primul apel şi 5 proiecte (62.596.230,69 lei) la al doilea apel. Pentru prioritatea 5.2 – Regenerare urbană, au fost contractate două proiecte, în valoare toală de 22.116.216,57 lei. Pe Axa 10 – Infrastructura educaţională prioritatea 10.1b – Învăţământ obligatoriu, a fost contractat un proiect de 22.736.661,64 lei.  

Renaşterea unui monument istoric în centrul Bucureştilor

  Un proiect în plină derulare, deosebit prin valoarea obiectivului şi prin beneficiile de ordin cultural, istoric şi economic este „Consolidare, restaurare şi punere în valoare imobil situat în strada Scaune, nr. 2, sector 3, Biserica Adormirea Maicii Domnului – Scaune”. Obiectivul general îl constituie „Impulsionarea dezvoltării locale a municipiului Bucureşti prin creşterea numărului de vizitatori la monumentul istoric restaurat Biserica Scaune”. Rezultatele preconizate sunt îmbogăţirea patrimoniului turistic bucureştean cu încă un obiectiv restaurat şi creşterea medie a numărului anual de vizitatori cu minimum 1,5%. Din aspectul şantierului (foto) care merge la nivel maxim şi din explicaţiile oferite de preotul paroh Jenică Danţiş şi de consilierii parohiali Ion Apostol şi Gheorghe Cotiugă, se vede că lucrarea este foarte complexă şi se desfăşoară în condiţii deosebite generate de valoarea de patrimoniu a construcţiei şi de starea în care aceasta se află, ceea ce necesită un nivel superior de profesionalism. Actuala formă datează din 1705, a avut o evoluţie grevată de faptul că o bună perioadă (1878-1939) a fost folosită drept grajd, iar ultima restaurare, de la care persistă imaginea prezentă, a fost făcută în 1950. Cooperează pentru lucru efectiv, restaurare, avizare etc. o diversitate de factori, de la muncitori constructori şi specialişti de la Universitatea Naţională de Arte din Bucureşti la autorităţi din Ministerul Culturii şi Identităţii Naţionale. Întregul proiect are valoarea de 9.045.325,40 lei (8.738.702,14 lei suma nerambursabilă).  

Cu ocazia Centenarului, Google a instalat pe Street View cele mai importante monumente din Alba iulia

0
Pentru a marca aniversarea a 100 de ani de la unirea României, Google lansează noi imagini Street View și galerii Google Earth dedicate României și evenimentului centenar, potrivit Hotnews.ro. Muzeul Național al Unirii din Alba Iulia și colecțiile sale se deschid astfel vizitatorilor virtuali, prin intermediul imaginilor Street View din interiorul acestuia. De asemenea, Catedrala Reîntregirii Neamului din Alba Iulia poate fi vizitată virtual pe Google Maps. Alături de acestea, Google a publicat o colecție Google Earth dedicată României.   Aceasta este o colecție Google Earth dedicată României, frumuseților acesteia și momentelor care i-au marcat istoria. Sunt disponibile trei galerii: una dedicată frumuseților naturale (Delta Dunării, Cascada Bigar sau Vulcanii Noroioși), a doua, monumentelor construite de mâna omului (Castelul Bran, Castelul Peleș sau Cimitirul Vesel de la Săpânța), iar cea de a treia, unor momente importante din istoria românilor (Sala Unirii de la Alba Iulia, Piața Victoriei din Timișoara sau Cetatea Sarmizegetusa).

Sincu (EY România): Finanțele ar putea să renunțe la eliminarea impozitului pe dividende

0
Ministerul Finanțelor va pune pe tapet o mulțime de propuneri pentru a ușura viața contribuabililor, precum eliminarea impozitului pe dividende, consolidarea fiscală pentru companii, corectarea inadvertențelor din Codul fiscal etc., dar nu va implementa niciuna dintre ele pe motiv că “nu există spațiu fiscal”, crede Gabriel Sincu, partener asociat EY România, conform unui document privind predicțiile pentru 2019.   „Mai mult, ar putea apărea riscul unor majorări de impozite (un impozit progresiv pentru salariați?), în condițiile în care a fost deja subminată ideea de cotă unică”, a spus Sincu.   Potrivit acestuia, atitudinea agresiv-abuzivă a autorităților fiscale va continua în tot ceea ce înseamnă inspecții fiscale pe fondul unei reduceri accelerate a gradului de conformare voluntară, potrivit Hotnews.ro   „Acest lucru va genera probleme și mai mari contribuabililor, va aglomera și mai mult echipele de soluționare a contestațiilor și instanțelor. Și, ca să încheiem pe un ton optimist, sistemul informatizat de declarare și plată a impozitelor și contribuțiilor sociale pentru persoanele fizice care obțin venituri, altele decât salariile, va fi pus la punct și va reprezenta primul pas spre normalitatea mult dorită în administrarea fiscală românească”, a mai arătat reprezentantul EY.

Deficitul bugetar s- a majorat la 3,3 miliarde lei, în octombrie

0
Deficitul bugetar a crescut cu 3,3 miliarde de lei în luna octombrie a acestui an, ceea ce a determinat un sold negativ de 20,1 miliarde de lei (2,2% din PIB) pentru bugetul general consolidat la zece luni, faţă de 16,8 miliarde de lei sau 1,77% din PIB la nouă luni, potrivit Economica.net. Anul trecut în aceeaşi perioadă, bugetul general consolidat se încheia cu un deficit de 6,6 miliarde de lei (0,79% din PIB). Potrivit Ministerului Finanţelor, încasările din contribuţiile sociale au fost influenţate pozitiv, începând din februarie, de transferul contribuţiilor din sarcina angajatorului în sarcina angajatului, potrivit sursei citate. Începând cu luna mai, se constantă o îmbunătăţire a colectării veniturilor din TVA, astfel acestea au crescut cu 9% faţă de realizările aceleiaşi perioade din 2017, ajungând la o valoare de 47,9 miliarde lei pe primele zece luni ale anului în curs. Veniturile din accize au fost în sumă de 23,7 miliarde lei (2,5% din PIB) cu 7,9% mai mari comparativ cu perioada similară a anului precedent. De asemenea, încasările din impozite şi taxe pe proprietate au crescut cu 4,4% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2017. De asemenea, Comisia Europeană a solicitat recent României o ajustare structurală anuală de cel puţin 1% din PIB având în vedere evoluţiile înregistrate ca urmare a lipsei de acţiuni din partea ţării pentru a-şi corecta abaterea semnificativă de la traiectoria de ajustare spre obiectivul bugetar pe termen mediu (MTO). Totodată, Comisia Europeană a atras atenţia că deficitul public al României a crescut de la 0,5% din PIB în 2015 la 2,9% din PIB în 2016 şi este prognozat să ajungă la 3,3% din PIB în 2018, la 3,4% din PIB în 2019 şi la 4,7% din PIB în 2020, cel mai ridicat deficit din UE.

Salariul minim brut lunar în construcții va fi de 3.000 lei

0
Guvernul va fixa pentru sectorul construcțiilor un salariu minim brut lunar de 3.000 de lei, va elimina taxele pe muncă pentru angajatori și va înființa un Fond de Garantare, conform datelor Profit.ro. O altă măsură pregătită este introducerea unui avans obligatoriu pentru orice proiect de construcții. De asemenea, o altă măsură va consta în introducerea obligativității de acordare a avansului pentru contracte de lucrări în proporție de 30%, indiferent de sursa de finanțare, și restituirea acestuia prin reduceri procentuale la fiecare factură, până la finalizarea proiectului. Dăncilă a mai anunțat că, în sprijinul finanțării sectorului, va fi înființat un Fond de Garantare pentru Construcții, cu o participare a statului de 80% și o participare a firmelor de construcții de 20%. Totodată, autoritățile din România tocmai au parafat, miercuri, un Memorandum de colaborare în domeniile muncii și protecției sociale cu ministerul de resort din Vietnam, în vederea aducerii de forță de muncă din această țară pe teritoriul național.

Forumului Pădurilor, Industriei Lemnului și Economiei Verzi

0
yyyyProprietari și administratori de păduri din toată țara, producători de mobilă, organizații de mediu și asociații ale forestierilor și-au dat întâlnire la București cu scopul de a analiza și a pune în dezbatere starea actuală a pădurilor din România și identificarea unor soluții care să salveze o întreagă economie  forestieră, aflată în pragul  colapsului.   Întâlnirea este stabilită în cadrul celei  dea doua  ediții a Forumului Pădurilor, Industriei Lemnului și Economiei Verzi care se desfășoară pe 7 decembrie 2018, la Hotel Epoque București, cu începere de la ora 10,00. Acest eveniment este organizat de Fordaq România– Comunitatea Forestierilor, în parteneriat cu Consiliul Pădurilor și Dezvoltării Rurale. Tema principală de dezbatere este “Starea  Pădurilor  conform  datelor  Inventarului  Forestier  Național –  Ciclul II.  Valorificarea  resurselor  forestiere”.   La masa de discuții vor fi prezenți reprezentanții Ministerului Apelor și  Pădurilor care vor prezenta rezultatele Inventarului Forestier Național – Ciclul II. Acest inventar forestier este o cercetare statistică de mare anvergură a pădurilor, bazată pe aproximativ 25 000 de piete de probă fizice și aproximativ 1 000 000 piete de probă fotointerpretate, derulată în cicluri de câte 5 ani, prin revenirea pe aceleași piete de probă. Prin revenirea în perioada 2013 -2018 în pietele de probă inventariate în Ciclul I în perioada 2008-2012 rezultă date esențiale, cu erori de 1-2 % privind: –  suprafața fondului forestier –  volumul  de masă lemnoasă și starea pădurilor –  raportul dintre creșterea  pădurii/  volumul „dispărut”  din păduri.   Pornind de la informațiile privind starea pădurilor furnizate  de către  Inventarul  Forestier  Național, specialiștii din domeniu și reprezentanții autorităților vor încerca să ofere răspunsuri la întrebările esențiale pentru sectorul forestier:
  • Care este starea pădurilor României ?
  • Cum ar trebui gospodărite pădurile din punct de vedere al mediului în contextul schimbărilor climatice?
  • Lemnul o resursă regenerabilă. Este industria lemnului sustenabilă?
  • Cum punem România pe direcția politicilor europene privind utilizarea biomasei pentru producerea de energii din surse regenerabile?
  • Ce ar trebui să facem pentru o mobilizare sustenabilă a resurselor forestiere? Priorități  de finanțare  a sectorului  forestier  în Programul National de Dezvoltare  Rurală.
  • Care este  starea sectorului forestier și a industriei de prelucrare a lemnului, inclusiv industria mobilei?
  xxx În cadrul Forumului va fi lansată și o ediție actualizată a „Raportului privind starea pădurilor și industriei lemnului”- raport elaborat și asumat de către Fordaq România.   Prima  ediție, Forumul Pădurilor 2017, a avut  ca temă  centrală  “Criza lemnului  de foc.  Criza de resursă în industria  lemnului.”  Vă invităm  să găsiți în link-ul  de mai  jos un rezumat  al lucrărilor  forumului:   Video: Rezumat si concluzii, Forumul Pădurilor, Industriei Lemnului și Economiei Verzi   În  decembrie 2017,  arătam  că Modificarea  Codului  Silvic  va  conduce  la restrângerea  artificială  a ofertei  de masă lemnoasă disponibilă în piață  în 2018 și  implicit la o criză artificială  de resursă  atăt  pentru  populație  cât  și pentru  industrie.  Ceea  ce, din păcate,  s-a  și întâmplat.  În toamna anului  2017 pentru  producția  anului 2018, în condițiile  unei oferte  reduse  cu 30 %,  prețurile medii  de adjudecare  la licitațiile organizate  de Romsilva  au crescut, pentru  lemnul  pe picior, până la 259  lei mc,  față  de o medie  de 185 lei/mc pentru  anul 2017.  O  creștere de 40  % !   Rezultatul  acestor  creșteri  de prețuri: prețurile  lemnului  pentru  industrie au crescut , în primavara-vara  anului  2018,  cu aproximativ  20%  peste prețurile  medii  de pe  piețele  europene,  conducând  la  pierderea  rapidă  a competitivității  industriei  lemnului  din România,  o reducere  accelerată  a producției în industria  lemnului,  decapitalizarea  și blocajul  firmelor  din exploatarea  lemnului.   Concomitent, pe  segmental  lemnului  de foc, prețurile  au atins  nivele maximale  de 5-600  lei/mc în iarna  2017-2018, ceea  ce  a condus și la scaderea consumului de lemn  de foc și  căutarea  de către populație  de alternative energetice  pentru  încălzire.   În toamna  anului  2018,  urmare  a reducerii  consumului  atât  din partea populației  cât  și din partea industriei lemnului,  piața  lemnului s-a prăbușit și a intervenit un blocaj  al cererii. La  primele  licitații organizate  de către  RNP-Romsilva  pentru  producția  anului  2019, procentele  de adjudecare  a masei  lemnoase  au variat  între 19 % la  Arad  și  45 %  la Alba! Blocajul și decapitalizarea    agenților  economici  din exploatarea  lemnului  și  criza  de forță  de muncă crează pentru 2019  premise  ale unei  noi crize de resursă  atât  pentru  populație  cât  și pentru  industria  lemnului ! Practic  întreaga  ramură  a economiei  forestiere  a   fost  destabilizată  în ultimii  3-4  ani.   Pentru mai multe detalii despre sectorul forestier și industria lemnului accesați www.fordaq.ro sau ne puteți contacta pe e-mail la adresa catalin.tobescu@fordaq.ro și la tel. 0735.446.278 444

Romsilva: a doua campanie de împăduriri

0
Regia Națională a Pădurilor – Romsilva anunţă începerea celei a de-a doua campanii de împăduriri a anului (foto Romsilva), prima fiind în primăvară. Acum sunt programate împăduriri pe mai mult de 1100 de hectare, „pentru care se vor utiliza aproximativ 3,7 milioane de puieți forestieri, suma totală alocată fiind de 11,2 milioane de lei”. Începerea lucrărilor de toamnă abia acum „a fost amânat de seceta prelungită, nefiind îndeplinite condițiile de umiditate a solului, necesare pentru reușita plantării puieților forestieri”, după cum ne informează specialiştii RNP Romsilva, care ne oferă detalii: „Cele mai extinse lucrări de împădurire în fondul forestier de stat se desfășoară în județele Dolj, pe 172 de hectare, Călărași, pe 132 de hectare, Brăila, pe 113 hectare și în Ialomița, pe 98 de hectare. Lucrările de plantare din România se realizează primăvara, preponderent în zonele de munte și deal, iar lucrările de toamnă se desfășoară la altitudini mici, în zonele de câmpie și silvostepă, distribuția lucrărilor fiind fundamentată prin cercetări științifice și practica silvică din ultimele decenii. În acest an, programul Regiei Naționale a Pădurilor – Romsilva pentru regenerarea pădurilor prevede lucrări pe 12.881 de hectare, 8.443 de hectare prin regenerări naturale și 4.448 de hectare prin regenerări artificiale, iar bugetul alocat în 2018 pentru lucrările de regenerare și întreținere a acestora se ridică la suma de 167,4 milioane de lei. Regia Națională a Pădurilor – Romsilva a cheltuit pentru lucrările de împădurire de primăvară 61,3 milioane de lei, folosiți pentru regenerarea naturală și artificială a 10.779 de hectare, din care regenerări naturale pe 7.212 hectare și regenerări artificiale pe 3.567 de hectare, fiind plantați peste 22 de milioane de puieți forestieri. Toți puieții forestieri plantați în lucrările de împădurire din primăvară și toamnă provin din pepinierele Regiei Naționale a Pădurilor – Romsilva. În ultimii cinci ani, în pădurile de stat administrate de Regia Națională a Pădurilor – Romsilva au fost plantați peste 187 de milioane de puieți forestieri, fiind regenerate 50.034 de hectare pe cale naturală și 31.836 de hectare prin împăduriri, cheltuindu-se, în acest scop, peste 570 de milioane de lei”.

Consiliul IMM-urilor analizează propunerea legislativă privind dialogul social

0
Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR) face o analiză a Propunerii legislative privind dialogul social inițiate de deputații Petrea Gabriel și Solomon Adrian, propunere respinsă de Senatul României şi înaintată ulterior Camerei Deputaților. CNIPMMR subliniază că „își exprimă susținerea pentru decizia corectă și întemeiată a Senatului de respingere a Propunerii legislative privind dialogul social nr. L567/04.09.2018, solicitând Camerei Deputaților, cameră decizională, să mențină soluția de respingere, pentru următoarele considerente:
  1. Nerespectarea normelor de tehnică legislativă stabilite prin Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative–republicată – Lipsa studiului de impact prevăzut de art. 33 din Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative – republicată, fiind necesară solicitarea de către comisie a studiului respectiv de la Ministerul Muncii:
“Art. 33: Studiul de impact (1)Scopul elaborării studiului de impact este de a estima costurile şi beneficiile aduse în plan economic şi social prin adoptarea proiectului de lege, precum şi de a evidenţia dificultăţile care ar putea apărea în procesul de punere în practică a reglementărilor propuse. (2)Studiul de impact este întocmit, de regulă, de structurile de specialitate în domeniu ale administraţiei publice centrale, la cererea Guvernului. Pentru propunerile legislative iniţiate de deputaţi sau de senatori, studiile de impact se întocmesc prin grija ministerelor de resort, la solicitarea comisiilor parlamentare. (3)În studiul de impact se face referire: a)la starea de fapt existentă la momentul elaborării noii reglementări; b)la modificările care se propun a fi aduse legislaţiei existente; c)la obiectivele urmărite prin modificarea legislaţiei existente; d)la mijloacele disponibile în vederea realizării scopurilor propuse; e)la dificultăţile care ar putea fi întâmpinate în aplicarea noilor dispoziţii; f)la evaluarea costurilor impuse de adoptarea proiectului de lege şi a eventualelor economii bugetare generate de aceasta, la motivele care stau la baza acestei evaluări, precum şi la modalitatea de calcul al costurilor şi economiilor; g)la beneficiile rezultate prin implementarea proiectului de lege, altele decât cele de natură economică; h)la analiza comparativă a costurilor şi a beneficiilor pe care le implică proiectul de lege, din care să reiasă dacă beneficiile sunt justificate de costuri.” 2.NereALIZAREA TESTULUI IMM, în condițiile în care proiectul crește substanțial birocrația pentru întreprinderile mici în domeniul negocierilor colective, prin scăderea numărului de salariaţi de la 21 la 10, pentru unităţile în care este obligatoriu negocierea contractelor colective de muncă (potrivit art. 91 din Legea nr. 346/ 2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificările şi completările ulterioare: „iniţiatorii actelor normative trebuie să evalueze efectele introducerii noii reglementări, mai întâi şi cu precădere, asupra activităţii întreprinderilor mici şi mijlocii”. “Evaluarea sistematică a impactului proiectelor de acte normative … se face prin aplicarea Testului IMM”). 3.Nerespectarea ConvenţiILOR Organizaţiei Internaţionale a Muncii (a principiului liberei asocieri și a negocierilor colective voluntare): art. 1-8 din Convenţia nr. 87/1948 a Organizaţiei Internaţionale a Muncii, ratificată de România, publicată în Buletinul Oficial nr. 4/18.01.1958: art. 2: „patronii … au dreptul, fără autorizaţie prealabilă, să constituie organizaţii la alegerea lor, precum şi să se afilieze acestor organizaţii, cu singura condiţie de a se conforma statutelor acestora din urmă”; art. 3: „Organizaţiile de muncitori şi patroni au dreptul să-şi elaboreze statutele şi regulamentele administrative, să-şi aleagă liber reprezentanţii, să-şi organizeze gestiunea şi activitatea şi să-şi formuleze programul de acţiune. Autorităţile publice trebuie să se abţină de la orice intervenţie de natură să limiteze acest drept sau ă-i împiedice exercitarea legală”; art. 5: „Organizaţiile de muncitori şi patroni au dreptul să constituie federaţii şi confederaţii precum şi să se afilieze acestora”; art. 7: „Dobândirea personalităţii juridice de către organizaţiile de muncitori şi patroni, federaţiile şi confederaţiile lor, nu poate fi subordonată unor condiţii care ar pune în discuţie aplicarea dispoziţiilor articolelor 2, 3 şi 4 de mai sus”; art. 8, pct. 2: „legislaţia naţională nu va trebui să prejudicieze şi nici să fie aplicată în aşa fel încât să prejudicieze garanţiile prevăzute de prezenta convenţie”; art. 2 pct. 1 din Convenţia nr. 98/1949 a ILO, potrivit cu care „Organizaţiile de muncitori şi de patroni trebuie să beneficieze de o protecţie adecvată împotriva oricăror acte de ingerinţă ale unora faţă de celelate, fie direct, fie prin membrii lor, în formarea, funcţionarea şi administrarea lor”; art. 5 și 6 din Convenţia nr. 154/1981 privind promovarea negocierilor colective a Organizaţiei Internaţionale a Muncii, potrivit cu care: Art. 5: „Vor trebui luate măsuri adaptate circumstanţelor naţionale, în vederea promovării negocierii colective”, prin care „să se încurajeze dezvoltarea regulilor de procedură convenite între organizaţiile celor ce angajează şi organizaţiile lucrătorilor; Art. 6: „părţile participă în mod voluntar la negocierea colectiva”. Respectarea Convenţiilor Organizaţiei Internaţionale a Muncii (nr. 87/1948, nr. 98/1949, ratificate de România) este obligatorie conform: art. 40 alin. (1) din Constituţia României: „Cetăţenii se pot asocia liber în partide politice, în sindicate, în patronate şi în alte forme de asociere”; art. 20 din Constituţia României: „Dispoziţiile constituţionale privind drepturile şi libertăţile cetăţenilor vor fi interpretate şi aplicate în concordanţă cu Declaraţia Universală a Drepturilor Omului, cu pactele şi cu celelalte tratate la care România este parte. Dacă există neconcordanţe între pactele şi tratatele privitoare la drepturile fundamentale ale omului, la care România este parte, şi legile interne, au prioritate reglementările internaţionale, cu excepţia cazului în care Constituţia sau legile interne conţin dispoziţii mai favorabile”. 4.DEZECHILIBRU MAJOR ÎNTRE PARTENERII SOCIALI Proiectul de Lege cuprinde prevederi, exclusiv pentru susținerea intereselor sindicatelor, în detrimentul angajatorilor și patronatelor (încasarea cotizației de sindicat cu titlu gratuit, cu obligarea suportării de către angajatori a costurilor administrative și bancare aferente, limitarea asocierii și afilierii angajatorilor și federațiilor patronale, instituirea reprezentativității indirecte sindicale la nivel de unitate, prin afilierea la o federație sindicală, cu excluderea reprezentanților salariaților aleși de peste 51% din numărul salariaților din acea unitate, modificarea efectelor contractelor colective, aplicarea lor erga omnes și nu doar pentru părțile semnatare, cu implicații grave asupra economiei și asupra bugetului de stat, contractele colective urmând să se aplice pentru toți angajatorii din sectorul de activitate, bugetari și privațifără participarea la negociere a Ministerului Finanțelor și fără respectarea bugetelor aprobate, revenindu-se la situația anterioară adoptării Legii nr. 62/2011, când autoritățile publice au fost obligate de instanțele de judecată, în aplicarea unor prevederi similare, să aplice contractele colective și să plătească salarii mult peste limitele stabilite prin lege pentru bugetari și cu depășirea bugetului aprobat, situație semnalată și de Fondul Monetar Internațional, sindicalizarea persoanele care exercită potrivit legii o meserie sau o profesiune în mod independent, care administrează şi utilizează capital în scopul obţinerii de profit în condiţii de concurenţă, etc.), dezechilibrând astfel grav relațiile dintre partenerii sociali, afectând investițiile și crearea de locuri de muncă. 5.NEVALORIFICAREA DECIZIILOR CURȚII CONSTITUȚIONALE Pentru încasarea cotizației de sindicat cu titlu gratuit, cu obligarea suportării de către angajatori a costurilor administrative și bancare aferente, deși sindicatul are personalitate juridică, patrimoniu, venituri din cotizații, invocăm Decizia nr. 1276 din 12 octombrie 2010 care s-a pronunțat într-o cauză similară: „Curtea constată că restrângerea operată asupra dreptului de proprietate nu poate fi justificată prin dispoziţiile art.53 din Constituţie, din moment ce măsura criticată nu este necesară într-o societate democratică”.  „Scopul reglementării, acela de a proteja activitatea sindicală, vine într-o evidentă coliziune cu interesele angajatorului, care este pus în situaţia de a suporta o sarcină excesivă, de natură a-i afecta esenţa dreptului de proprietate”. „Curtea ajunge şi la concluzia că textul legal criticat cuprinde o măsură care nu instituie un raport just de proporţionalitate între mijloacele folosite şi scopul legitim urmărit (întărirea libertăţii sindicale prin limitarea dreptului de proprietate al angajatorului)”; Pentru instituirea reprezentativității indirecte sindicale la nivel de unitate, prin afilierea la o federație sindicală, ceea ce va avea ca efect participarea la negocierea contractului colectiv la nivel de unitate a unor sindicate cu o reprezentare de sub 1% din numărul total de salariați din unitate, cu excluderea reprezentanților salariaților aleși de peste 51% din numărul salariaților din acea unitate, invocăm Decizia nr. 24 din 24 ianuarie 2013  care s-a pronunțat într-o cauză similară: „Dispoziţiile art. 51 alin. (1) lit. C. c) din Legea dialogului social nr. 62/2011 reglementează criteriile necesare pentru ca un sindicat să devină reprezentativ la nivel de unitate. Potrivit art. 1 lit. t) din legea menţionată, reprezentativitatea constituie un atribut al organizaţiilor sindicale dobândit potrivit prevederilor acestei legi, care conferă statutul de partener social abilitat să îşi reprezinte membrii în cadrul dialogului social instituţionalizat. Datorită atributului reprezentativităţii, sindicatul reprezintă angajaţii la negocierile ce privesc încheierea contractului colectiv de muncă la nivel de unitate”; „Rolul sindicatelor nu este nici afectat şi nici minimalizat, din contra, legea are în vedere unitatea de acţiune a membrilor de sindicate, aceştia putând fi mai bine reprezentaţi în faţa angajatorului doar dacă au o reprezentativitate mai mare. De asemenea, Curtea reţine că este anacronică existenţa mai multor sindicate reprezentative care să susţină diverse puncte de vedere şi, de aceea, soluţia legislativă nu poate fi decât una pozitivă pentru modul unitar de reprezentare al angajaţilor. Desigur, dacă nu există un astfel de sindicat, la negocierile colective pot lua parte, în final, reprezentanţii angajaţilor, conform art. 135 alin. (1) din lege”; „angajaţii au libertatea de a se asocia în sindicate şi nu sunt constrânşi de a se asocia numai într-un anumit sindicat. Dacă din configuraţia sindicatelor rezultată din libera opţiune a angajaţilor niciunul nu dobândeşte atributul de reprezentativitate, în final, cei ce vor participa direct la negocierile colective sunt reprezentanţii angajaţilor”. CNIPMMR subliniază necesitatea ca deciziile de modificare a legislației dialogului social: să fie fundamentate (pe baza unor analize obiective, inclusiv de drept comparat); să respecte toate normele de tehnică legislativă, inclusiv Testul IMM; să respecte principiile dialogului social calitativ (imparțialitate, obiectivitate și respect față de reprezentanții patronatelor, înregistrarea dezbaterilor și consemnarea lor în minute de sedință, asigurarea unui dialog social civilizat, ajungerea laconsens între confederațiile patronale și sindicale reprezentative); să respecte Convențiile OIM, Constituția României și bunele practici la nivel european. Patronatele reprezentând un partener social fundamental (egal cu sindicatele în dialogul social bi- şi tri-partit), având un rol determinant în dezvoltarea economiei româneşti şi în integrarea ei la nivel european şi mondial, în realizarea unui mediu de afaceri favorabil, în promovarea legală a intereselor profesionale, sociale şi economice ale întreprinzătorilor, la nivel naţional şi internaţional, în reglementarea dialogului social este necesară valorificarea practicilor Europene și a principiilor promovate de ILO, BUSINESSEUROPE şi UEAPME: acorduri între partenerii sociali pentru modificarea cadrului legal; asocierea liberă în patronate, în funcție de interesele sectoriale, locale, județene, regionale, apartenenta la categoria întreprinderilor mici si mijlocii; eliminarea oricăror limitări ale dreptului de afiliere la patronate, federaţii şi confederaţii patronale; organizarea şi funcţionarea patronatelor potrivit regulilor stabilite de membrii lor, prin statutele adoptate de aceştia; eliminarea procedurilor birocratice excesive privind funcţionarea patronatelor; asigurarea unui tratament egal al patronatelor raportat la sindicate de către autoritățile publice; respectarea în egală măsură a partenerilor sociali; criterii și proceduri egale de recunoaștere a reprezentativității sindicatelor și patronatelor; respectarea principiului negocierilor colective voluntare și a principiului relativității efectelor contractelor; separarea negocierilor din sectorul bugetar de cele din sectorul privat”.