BANCA MONDIALĂ: PIB în creștere pentru 2018,

0
Economia țării noastre va înregistra un avans de 5,1% în 2018, de 4,5% în 2019 și de 4,1% în 2020, în timp ce deficitul de cont curent se va adânci la 4,3% din PIB anul acesta, la 4,7% din PIB anul viitor și la 4,9% din PIB în 2020, se arată în raportul intitulat „Macro Poverty Outlook for Europe and Central Asia”, publicat ieri de Banca Mondială (BM) și citat de Agerpres. De asemenea, instituția financiară internațională se așteaptă ca deficitul bugetar să ajungă la 3,3% din PIB în 2018, urmând să se reducă la 3% din PIB în 2019 și în 2020. „Creșterea va rămâne solidă în 2018, dar riscurile pe termen mediu la adresa perspectivei au sporit. Presiunile asupra deficitului bugetar, în urma majorării cheltuielilor, vor continua în acest an. Pentru a îmbunătăți calitatea creșterii, ar trebui acordată o atenție reînnoită investițiilor publice”, se arată în raport. Totodată, deficitul de cont curent este în creștere, iar presiunile inflaționiste persistă. Aceste evoluții lasă economia românească vulnerabilă la șocurile exogene, potrivit Bursa. Banca Mondială mai susține că reformele în administrația publică și în companiile de stat, sporirea predictibiliății autorităților de reglementare, precum și politici de rezolvare a discrepanțelor majore sociale ar trebui să fie pe agenda priorităților Guvernului.

Cea mai importantă donaţie pentru tezaurul istoric naţional

0
Însemnele Premiului Nobel decernat în 1974 profesorului doctor George Emil Palade (1912 2008) – distins, împreună cu Albert Claude și Christian de Duve, „pentru descoperiri privind organizarea funcțională a celulei ce au avut un rol esențial în dezvoltarea biologiei celulare moderne” – se află de acum în tezaurul Muzeului Național de Istorie a României, îndeplinindu-se astfel dorinţa testamentară a marelui savant. De asemenea, toate distincţiile acordate în decursul anilor lui George Emil Palade au întrat în patrimoniul Universităţii de Medicină şi Farmacie “Carol Davila” din Bucureşti. Ceremonia semnării documentelor care certifică sub aspect juridic donaţia a avut loc la sediul Muzeului Naţional de Istorie a României într-o zi cu o semnificaţie majoră pentru această instituţie: 8 mai, la împlinirea a 46 de ani de la inaugurare. Diploma și medalia premiului Nobel au fost remise de profesorul Philip Palade şi de inginerul George Palade, fiii lui George Emil Palade. Au participat membri ai familiei, istorici, reprezentanţi ai mediului academic medical, ai Ministerului Culturii şi Identităţii Naţionale. Managerul Muzeului Național de Istorie a României, dr. Ernest Oberländer-Târnoveanu, a subliniat că ne aflăm în prezenţa celei mai importante donaţii primite de muzeu până în prezent, fiind expusă în permanenţă în Tezaurul Istoric. În acelaşi context, acad. Ioanel Sinescu, rectorul Universităţii de Medicină şi Farmacie “Carol Davila” din Bucureşti, a evocat meritele recunoscute pentru ştiinţa mondială ale lui George Emil Palade.  

Investitiile în sectorul petrolier din Marea Neagră măresc bugetul de stat

0
Investițiile în sectorul hidrocarburilor din Marea Neagră vor genera venituri la bugetul de stat în valoare de 26 de miliarde de dolari și un plus de 40 de miliarde de dolari la PIB-ul României, până în anul 2040, se arată într-un studiu realizat de Deloitte, la solicitarea Asociației Române a Concesionarilor Offshore din Marea Neagră (ARCOMN). Cea mai mare sumă, respectiv 9,5 miliarde de dolari, va fi reprezentată de impozitul pe profitul companiilor, potrivit Agerpres. Din TVA și accize vor veni 3,7 miliarde de dolari, din contribuțiile la asigurările sociale – 6,5 miliarde de dolari, iar din redevențe – 5,5 miliarde de dolari. Tot în aceeași perioadă, aceste investiții vor susține anual, în medie, peste 30.000 de locuri de muncă. Analiștii estimează că producția de gaze offshore se va ridica la 170 de miliarde de metri cubi, din care 35% va fi exportată. „Există premise ca 65% din acest gaz să fie consumat în România”, a declarat Răzvan Nicolescu, senior expert în cadrul Deloitte, luni, în cadrul unei conferințe de presă cu ocazia lansării raportului.

UE finanțează UniCredit în vederea creditării companiilor inovatoare

0
Grupul bancar italian UniCredit va primi, de la Fondul European de Investiții (FEI), fonduri suplimentare de 340 de milioane de euro pentru creditarea companiilor inovatoare din România, Ungaria și alte șase state din Europa Centrală și de Est, finanțarea totală disponibilă pentru companiile din regiune ajungând la jumătate de miliard de euro, conform Profit.ro. Potrivit unui acord încheiat astăzi, UniCredit va avea la dispoziție încă 340 de milioane de euro pentru finanțarea intreprinderilor mici și mijlocii (IMM) și a micro-companiilor inovatoare din România, Bulgaria, Ungaria, Croația, Cehia, Slovacia, Serbia și Bosnia-Herțegovina, pe lângă tranșa inițială de 160 milioane de euro aprobată în acest scop la începutul anului trecut, potrivit sursei amintite. Diviziile UniCredit din Bosnia și Herțegovina vor beneficia de o garanție acordată de FEI în baza programului Orizont 2020, program-cadru al Uniunii Europene pentru cercetare și inovare, în timp ce creditele acordate de banca italiană pentru companiile din România, Bulgaria, Croația, Cehia, Slovacia și Ungaria vor fi garantate de FEI prin intermediul Fondului European pentru Investiții Strategice (FEIS).

BNR a mărit dobânda cheie la 2,5% pe an

0
Consiliul de Administrație al Băncii Naționale a României (BNR) a hotărât, luni, majorarea ratei dobânzii de politică monetară la nivelul de 2,5% pe an, de la 2,25% pe an, începând cu data de 8 mai, se arată într-un comunicat de presă al instituției, remis AGERPRES. Dobânda cheie era nemodificată din luna februarie a acestui an, când a fost majorată la 2,25% pe an. De asemenea, Consiliul a mai decis majorarea ratei dobânzii pentru facilitatea de depozit la 1,5% pe an, de la 1,25% pe an, și a ratei dobânzii aferente facilității de creditare la 3,5% pe an de la 3,25% pe an. Totodată, reprezentanții băncii centrale au decis păstrarea nivelurilor actuale ale ratelor rezervelor minime obligatorii aplicabile pasivelor în lei și în valută ale instituțiilor de credit, potrivit sursei citate. De asemenea, cele mai recente date statistice relevă deteriorarea balanței bunurilor și serviciilor și, în consecință, adâncirea deficitului de cont curent în primele două luni ale anului 2018 față de perioada similară a anului anterior. Consiliul de Administrație subliniază că mixul echilibrat de politici macroeconomice și implementarea de reforme structurale care să stimuleze potențialul de creștere pe termen lung sunt esențiale pentru menținerea stabilității macroeconomice și întărirea capacității economiei românești de a face față unor eventuale evoluții adverse.

Un antidot la analfabetismul financiar

0
A început o nouă ediție a programului „Schimbăm vieți” (Life Changer), derulat de organizația pentru educație economică Junior Achievement (JA) România și fundația pentru finanțarea companiilor și implicarea în comunitate MetLife. Programul cuprinde activități educaționale dedicate incluziunii financiare a tinerilor şi se adresează elevilor de gimnaziu și de liceu. După cum subliniază iniţiatorii, „elevii vor avea acces la informații despre importanța administrării corecte a resurselor și despre cum pot să evalueze profesia și standardul de viață pe care și-l doresc”. Prin activități de tip learning by doing, ei sunt „încurajați să reflecteze și să găsească răspunsuri pentru: Ce mi-ar plăcea să fac în viitor? Care este legătura dintre nivelul studiilor și oportunitățile profesionale? Cum pot gestiona eficient un buget și situațiile de risc financiar?” Carmina Dragomir, CEO Metropolitan Life, accentuează: „Ne bazăm deja pe un parteneriat de tradiție între Metropolitan Life și Asociația Junior Achievement, întrucât desfășurăm programul Schimbăm vieți pentru al patrulea an consecutiv în România. În această ediție, ne adresăm către 3500 de elevi de gimnaziu și liceu, mai precis tineri din generația Z cu o abordare adecvată lor, prin activitățile și kit-ul educațional oferite gratuit în program. Continuăm să împărtășim din cunoștințele noastre financiare pentru ca tinerii să dobândească noțiuni și abilități financiare de bază și să își asigure un viitor independent”.

Ziua Independenţei şi Ziua Europei la Universitatea Titu Maiorescu

Facultatea de Ştiinţe Sociale, Politice şi Umaniste a Universităţii Titu Maiorescu din Bucureşti, în colaborare cu Institutul de Studii, Cercetare, Dezvoltare şi Inovare al universităţii, celebrează Ziua Independenţei şi Ziua Europei – 9 mai prin organizarea unei reuniuni ştiinţifice care se anunţă de amploare: simpozionul „România, între Orient şi Occident în anul Centenarului şi la 140 de ani de la recunoaşterea Independenţei (Tratatul de la Berlin)”. Evenimentul are loc miercuri, 9 mai 2018, începând cu ora 12.00, în Amfiteatrul 207 al Universităţii Titu Maiorescu, Corpul M, et. 2 (Calea Văcăreşti, nr. 189, sector 4, Bucureşti). Vor participa membri ai corpului academic, cercetători ştiinţifici, istorici, personalităţi ale ştiinţei şi culturii româneşti, studenţi. După cum subliniază prof. univ. dr. Sorin Ivan, decanul Facultăţii de Ştiinţe Sociale, Politice şi Umaniste a Universităţii Titu Maiorescu, discuţiile se vor focaliza pe teme precum „Declaraţia de Independenţă (9 mai 1877) şi semnificaţia ei istorică; recunoaşterea Independenţei de Marile Puteri şi implicaţii istorice, teritoriale, naţionale – 140 de ani de la Tratatul de la San Stefano (3 martie 1878) şi Tratatul de la Berlin (13 iunie 1878); Independenţa României, pas fundamental către înfăptuirea idealului Marii Uniri; România în anul Centenarului – conştiinţa istorică între continuitate şi discontinuitate, un stat membru al Uniunii Europene, între Orient şi Occident; Independenţa şi identitatea naţională, teme prioritare pentru România de azi şi de mâine”.  

IMPACTUL BREXIT-ULUI ÎN PIAȚA DE LOGISTICĂ ȘI TRANSPORTURI

0
COMUNICAT DE PRESĂ Auto, Logistică   București, 8 mai 2018. Creșterea timpilor de tranzit, nevoia de șoferi calificați în operațiuni vamale, aglomerarea în porturile de trecere sunt doar câteva dintre efectele pe care le va produce ieșirea Marii Britanii din Uniunea Europeană, estimată pentru luna martie 2019. ICT Logistics, jucător important în piața de transport și logistică din România, anticipează impactul pe care îl va avea Brexit-ul și care sunt măsurile pe care le vor lua casele de expediție și transportatorii ca să diminueze impactul resimțit de client. “Timpul de tranzit va crește, în medie, cu 15% datorită timpilor de așteptare la frontieră, însă, momentan, nu se poate contura o marjă concretă de creștere a costurilor pentru clienți. Cu toate acestea, pot fi estimate măriri de prețuri între 5 și 15%, sume aferente timpilor de așteptare pentru formalitățile vamale, precum și, cel mai probabil, scumpirea trecerii pe continent. Din cauza faptului că Marea Britanie este conectată cu spațiul european doar prin liniile de ferry și Eurotunnel, nu există rute alterntive, și de aceea vama se face la Dover, punctul de trecere spre Uniunea Europeană”, declară Mihai  Teodorescu, Country Manager ICT Logistics România. Brexit-ul va avea un impact și asupra forței de muncă, transportatorii vor trebui să se asigure că șoferii cunosc procedurile de comisionare și vamă, ceea ce va face accesul la piața din UK mai dificil, pentru că nu toate companiile au personal calificat în operațiuni vamale. “ICT Logistics este o firmă cu experiență în transport internațional, care deține birouri proprii în mai multe țări din Europa, printre care și 2 birouri în UK. Aceasta reprezintă un avantaj pentru că le putem oferi clienților suport pentru declarațiile vamale și, în general, în relația cu vama. De asemenea, compania noastră a stabilit, de-a lungul anilor, colaborări foarte strânse cu companiile de ferry care pot facilita oricând trecerea vehiculelor ICT”, mai adaugă Mihai Teodorescu. Anual ICT Logistics efectuează transporturi în valoare de 50 milioane EUR, dintre care 10% implică transporturi din sau către Marea Britanie. DESPRE ICT LOGISTICS ICT Logistics este o casă de expediții fondată în Danemarca și care deține birouri în 16 țări din Europa. Soluțiile de transport și logistică oferite de ICT Logistics acoperă deopotrivă nevoile clienților globali și nevoile specifice pe care le au companiile medii și mici. Serviciile companiei includ transport rutier, feroviar și naval din și către țări din Europa de Nord, Centrală și de Vest, CIS și Țările Baltice. Principalii clienți ai companiei provin din domenii precum automotive, agro, construcții metalice, cauciuc și mase plastice, industria chimică, industria lemnului, industria de textile și fabricarea jucăriilor. Anual compania transportă 1 mil tone de bunuri în spațiul European.

Românii vor o experiență pozitivă de cumpărare atât online, cât și offline

0
Studii recente efectuate la nivel național cu privire la identificarea trendurilor în marketing au evidențiat importanța unei strategii omnichannel în procesul companiilor de trecere de la vânzările clasice la customer experience. Comportamentul de achiziție, așteptările, preferințele și nevoile consumatorilor se schimbă cu o viteză din ce în ce mai mare. De aceea, un magazin de sector sau un supermarket are nevoie și de varianta sa online. În egală măsură, trebuie să fie prezent în social media, să trimită clienților săi câteva reviste pe lună cu promoții, să aibă campanii și reduceri pe Facebook, dar și să susțină evenimentele organizate în oraș. Așadar, omniprezența în retail este esențială pentru a fi cât mai aproape de clienți și pentru a le satisface nevoile specifice. Este important ca retail-ul să investească atât într-o prezență fizică, cât și într-una digitală, deoarece studiile arată faptul că procentul românilor care cumpără online a crescut cu 40% în 2017, comparativ cu 2016. În retail și nu numai, clienții își doresc să primească revista cu promoții a supermarket-ului din cartier și să se bucure de promptitudine și diversitate atunci când merg în magazine. Cu alte cuvinte, creșterea sau scăderea vânzărilor este direct determinată de abilitatea jucătorilor din piața de retail de a oferi clienților o experiență pozitivă și susținută prin canalele online și offline. Prin urmare, o campanie creativă de marketing online declinată în offline prin intermediul printurilor de calitate plasate strategic, va asigura îndeplinirea obiectivelor și va avea un impact pozitiv asupra brandului. afirmă Călin Pascu – General Manager Agenția de Print În ultimii ani, comportamentul consumatorului implică folosirea motoarelor de căutare pentru a obține mai multe informații despre produsele pe care acesta vrea să le achiziționeze, indiferent dacă le va cumpăra online sau offline. De aceea, este necesară o armonizare a imaginii brandului, dar și a prezenței sale online cu cea offline pentru a oferi clientului o experiență pozitivă de cumpărare și pentru a-l loializa. De peste 5 ani, Agenția de Print – prima companie românească de print management – a realizat proiecte complexe de print pentru companii de referință din țară, din domenii precum: banking, FMCG, IT etc. Din portofoliul companiei fac parte: Garanti Bank, Profi, Cinema City, Fortuna, Cramele Recaș, Sky Group, Prețuri Pentru Tine (PPT),  DB Group, Hewlett Packard, Annabella, Lifecare și mulți alții.  

Predicții și realități

Viața va fi schimbată radical de tehnologie și, deși nu ne este clar cum anume vom traversa acest proces și cât anume va dura, mulți gânditori se întrec în predicții despre ceea ce fondatorul World Economic Forum, Klaus Schwab, susținea cu doi ani în urmă că va fi „un moment de maximă promisiune, dar și de maximă amenințare”. Tehnologia va transforma fundamental felul în care trăim, muncim și interacționăm unii cu ceilalți. Viteza transformărilor curente nu are precedent istoric. Dinamica este exponențială, nicidecum liniară. Amploarea și profunzimea acestor schimbări vestesc transformări viitoare ale întregilor sisteme de producție, de management și de guvernanță. Azi experimentăm posibilitatea nețărmurită a miliarde de oameni de a fi conectați instantaneu la echipamente mobile, cu o putere de procesare a informației fără precedent, cu o capacitate de stocare a informației fără precedent, cu un acces la cunoaștere fără limite. Inteligența artificială (IA) e printre noi, de la mașini care se conduc singure și drone, la asistență virtuală, programe de traducere sau softuri de tranzacționare și investiție. A Patra Revoluție Industrială are potențialul de a spori nivelul de venit global și de a îmbunătăți calitatea vieții întregii populații de pe glob. În același timp, însă, Revoluția 4.0 ar putea genera o și mai mare inegalitate, mai ales datorită puterii sale de a răsturna piața globală a muncii așa cum o cunoaștem azi. Pe măsură ce automatizarea substituie munca de-a lungul și de-a latul întregii economii, înlocuirea oamenilor de către mașini și roboți poate exacerba prăpastia dintre câștigurile capitalului și câștigurile forței de muncă. Pe de altă parte, este de asemenea posibil ca substituirea muncitorilor de către tehnologie să conducă, la nivel agregat, într-o creștere netă a numărului de job-uri mai sigure și mai bine răsplătite. Nimeni la acest moment nu poate prevedea limpede care scenariu anume este mai probabil să aibă loc. Dar mulți experți spun că, în viitor, talentul, mai mult decât capitalul, va reprezenta factorul critic de producție. Potrivit aceluiași Schwab, piața muncii va fi din ce în ce mai mult segregată în segmentele „pricepere redusă-salariu mic” și „talent excepțional-salariu de excepție”, ceea ce va atrage de la sine o creștere a tensiunilor sociale. A sporit cererea de angajați foarte bine pregătiți, în timp ce a scăzut cererea de muncitori mai puțin educați, mai puțin talentați, mai puțin calificați. Rezultatul este o piață a muncii cu maxime la extremități și cu o mare slăbiciune a cererii și ofertei în zona mediană. Iar între extreme, cine va învinge, Omul sau Mașina?.