INACO a pregătit a patra ediție a Ghidului de finanțare pentru internaționalizarea și dezvoltarea companiilor românești pe care îl pune la dispoziția tuturor celor interesați de susținerea financiară a proiectelor lor. Această inițiativă civică lunară a INACO dorește să facă o conexiune strict necesară între organismele care oferă fondurile și românii care ar putea să le folosească, conexiune care la noi nu este făcută organizat, cu claritate și constanță”, anunță Andreea Paul, președintele think-tank-ului INACO – Inițiativa pentru Competitivitate.În Ghid sunt prezentate 37 de oportunități active, mari programe de finanțare – precum Orizont 2020, Programul transnațional “Dunărea” sau programul de studii Erasmus. Dar și programe specifice – precum cele pentru producții artistice sau mici producători agricoli. Veți găsi în Ghid și programe de susținere a progresului tehnologic sau inovației, de sprijin pentru tineri, pentru start-up-uri sau fonduri din afara cadrului UE etc.Inițiativa pentru Competitivitate încearcă să întreprindă un demers cât mai exhaustiv, cât mai complet în ceea ce privește prezentarea publică a surselor de fonduri pentru țara noastră.10 noutăți aduce ediția lunii aprilie a Ghidului INACO față de luna anterioară, descrise succint, atractiv și pragmatic pentru mediul românesc de afaceri:
- COMPETIȚIE DEDICATĂ IMM-urilor: CECURI DE INOVARE
- GRANTURI SEE ȘI NORVEGIENE (2014-2021): Programul “RO Innovation”
- PROGRAMUL CERCETARE FINANȚAT DIN MECANISMELE FINANCIARE SEE ȘI NORVEGIAN 2014-2021
- FOND DE INVESTIȚII PENTRU NECESITATEA CREȘTERII START-UP-URILOR DIN EUROPA: Eight Roads Ventures, Londra
- FOND DE INVESTIȚII LANSAT DE CĂTRE UE PENTRU CREȘTEREA START-UP-URILOR DIN COMUNITATEA EUROPEANĂ: VENTURE EU
- SCHEMA DE AJUTOR DE MINIMIS PENTRU MĂSURA DE PROMOVARE A VINURILOR ÎN ȚĂRI TERȚE
- ÎMBUNĂTĂȚIREA COMPETITIVITĂȚII ÎNTREPRINDERILOR MICI ȘI MIJLOCII (Investiții Teritoriale Integrate–ITI Delta Dunării)
- PROGRAMUL TRANSNAȚIONAL DUNĂREA
- PROGRAMUL DE CERCETARE ȘI DEZVOLTARE PENTRU O VIAȚĂ ACTIVĂ ȘI ASISTATĂ
- PROGRAMUL ORIZONT 2020 (HORIZON 2020)
„Facem acest lucru deoarece considerăm că finanțarea este începutul obligatoriu al oricărei inițiative românești care dorește să fie competitivă în țară și în afară. Succes celor întreprinzători!”, transmite președintele INACO.Acest Ghid va fi lansat în data de 26 aprilie, la sediul Reprezentanței Comisiei Europene în România în cadrul evenimentului dedicat instrumentelor europene financiare și ne-financiare pentru mediul de afaceri din România, la orele 10.30, alături de experți și potențiali beneficiari.Ghidul de finanțare poate fi descărcat liber aici: https://inaco.ro/wp-content/uploads/2018/04/ Ghidul-de-finantare-pt- internationalizarea- companiilor-romanesti-_24- APRILIE-2018.pdf
Andreea Paul: INACO lansează azi a patra ediție a Ghidului surselor de finanțare pentru dezvoltarea afacerilor la sediul reprezentanței Comisiei Europene în România
Indicele Robor la 3 luni a atins un nou record de 2,47%
Rezervele în valută ale BNR au scăzut
România are cel mai mare deficit bugetar din ultimii ani
Decăderea învățământului din România. Pledoarie pentru un învățământ curat
Contextul învățământului actual din România
În România piața educațională este în formare, o serie de școli au început să perceapă competiția în ceea ce privește notorietatea, adică creșterea cotei de piață[1], manifestată prin deschiderea în raport cu politica educațională din Uniunea Europeană sau alte țări cu sisteme educaționale dezvoltate. Chiar și la nivelul pieței educaționale interne, unele dintre școli, mai ales publice, trebuie să facă față competiției manifestate de unele școli private, respectiv să răspundă cerințelor beneficiarilor actului educațional, elevilor. În acest sens, școlile pot stabili un anumit etalon în ceea ce privește calitatea serviciilor educaționale, complementaritatea dintre programele educaționale și cerințele pieței muncii, pe termen scurt, mediu și lung. Totodată, bazinul de selecție al elevilor este același, atât pentru școlile publice, cât și pentru cele private. Diferența constă în puterea financiară/accesibilitate, confort/număr de elevi ce revin la un cadru didactic, capacitatea elevului de a alege o serie de discipline care să fie conform propriilor înzestrări, deprinderi, competențe, activitățile adiacente actului educațional standard/cluburile de elevi. Aceste aspecte au fost cele legate exclusiv de manifestarea competiției pe piața educațională, ca premisă a libertății de acțiune pe această piață a tuturor actorilor educaționali, în condițiile unei oferte educaționale elastice și a unei cereri inelastice sau chiar rigide. Acest fapt conferă un avantaj pentru clienți, consumatorul de servicii educaționale, respectiv elevul, pentru că nivelul prețului serviciilor educaționale este mai mic în raport cu calitatea oferită.Marile exploatații – premisa agriculturii performante
Studiu EY: Amenzi de peste 11 miliarde de dolari nu reușesc să descurajeze corupția de la nivel global
- 38% dintre executivii din 55 de țări declară că practicile legate de corupție sunt larg răspândite în mediul de afaceri
- România percepută cu un nivel mai scăzut al corupției față de anul trecut
- Nivelurile mitei și ale corupției pe piețele emergente sunt de două ori mai ridicate decât cele de pe piețele dezvoltate
- 20% dintre respondenții cu vârsta până în 35 de ani ar fi dispuși să ofere bani pentru a câștiga sau a păstra o afacere
Niveluri de percepție ale corupției mai ridicate pe piețele emergente. România soluționează unele probleme.
Diferența dintre nivelurile de percepție ale corupției dintre țări rămâne semnificativă, 20% dintre respondenții de pe piețele dezvoltate indică faptul că mita și corupția se produc pe scară largă în afaceri, comparativ cu mai mult de jumătate (52%) dintre cei de pe piețele emergente. Conform rezultatelor sondajului, România este în prezent plasată sub media globală, cu 34%. Trebuie remarcat faptul că percepția a scăzut de la 36% cât înregistra în sondajul de anul trecut, dar rezultatul este încă departe de media scorului țărilor dezvoltate, de 20%. „Sondajul care a captat răspunsul participanților români de-a lungul ultimilor 6 ani arată îmbunătățiri vizibile ale percepției privind corupția în țară. România este un studiu de caz important pentru UE cu privire la modul în care măsurile instituționale abordează corupția”, subliniază liderul Serviciului de Investigare a Fraudelor și al Disputelor (FIDS) din EY România, Kenan Burcin Atakan.Există o discrepanță între intenție și performanță
Integritatea se află pe ordinea de zi a echipelor de conducere, iar 97% dintre respondenți recunosc importanța integrității organizației lor. Cu toate acestea, se observă o discordanță între intențiile organizațiilor și comportamentul real. 13% dintre respondenți spun că ar fi dispuși să ofere bani pentru a câștiga sau a păstra o afacere. Acest procent se ridică la 20% în rândul celor care au sub 35 de ani (1 din 5 respondenți, comparativ cu unul din opt respondenți cu vârsta peste 35 de ani). În acest context, organizațiile trebuie, pe de o parte, să clarifice la nivel intern faptul că a acționa corect intră în responsabilitatea fiecărui angajat, iar a implementa un program de responsabilizare, de sus în jos pe linie ierarhică, în care să implice angajații – intră în responsabilitatea managementului. 22% dintre respondenți consideră că a avea o conduită etică ține de fiecare individ, în timp ce 41% spun că intră în responsabilitatea conducerii companiei. În privința gestionării abaterilor, 78% dintre respondenți au declarat că organizațiile lor sancționează aceste practici, însă, doar 57% au auzit de cazuri în care anumiți angajați au fost penalizați. Un management eficient al implementării unor standarde etice trebuie să-i includă însă și pe terți – cei care acționează în numele organizației, potrivit raportului. În prezent, analizarea afacerii unei terțe părți nu pare să reprezinte o prioritate, doar 59% dintre respondenți spun că au o abordare bazată pe identificarea riscurilor și pe un proces de verificare a integrității în rândul terților.Conformarea la prevederile GDPR
Noul Regulament al UE privind protecția generală a datelor (GDPR) are deja și va continua să aibă un impact semnificativ asupra oricărei organizații care colectează, procesează, folosește și stochează datele cu caracter personal ale cetățenilor UE, ca parte a activității lor zilnice. Ca atare, companiile ar trebui nu doar să fie conștiente de dispozițiile GDPR, ci să le înțeleagă profund, împreună cu noile drepturi pe care le va avea persoana vizată, urmând un model și o strategie holistică, concentrându-se asupra următoarelor domenii: conformitatea legislativă, mediul juridic domestic și internațional, precum și securitatea IT. La întrebarea în ce măsură companiile lor cunosc prevederile GDPR, 38% dintre respondenții români au răspuns pozitiv. Acest nivel de conștientizare se apropie de media globală de 40%, dar este mai scăzut decât media țărilor dezvoltate și a celor din Europa Centrală și de Est, de 54%, respectiv 42%. „Afacerile românești nu sunt încă pregătite să se conformeze cu prevederile GDPR. În timp ce instituțiile financiare și companiile mari au luat măsuri pentru a se conforma noii legislații, întreprinderile locale ar trebui să își reconsidere punctul de vedere începând de astăzi, cu mai puțin de o lună înainte de punerea în aplicare”, susține Kenan Burcin Atakan, liderul FIDS România. Ca urmare a digitalizării pieței și a dezvoltării tehnologice extrem de rapide, companiile continuă să se confrunte cu un număr tot mai mare de atacuri cibernetice, inițiate fie de atacatori individuali, fie de rețele de crimă organizată și de grupări teroriste. Atunci când se produc breșe de securitate, acestea pot avea un puternic impact asupra operațiunilor, ceea ce ar putea duce la pierderi operaționale mari și la generarea unor riscuri semnificative din perspectiva conformității cu prevederile GDPR. Participanții la sondaj sunt de părere că atacurile cibernetice reprezintă al doilea cel mai mare risc pentru afaceri după mediul macroeconomic, cu 38% răspunsuri pozitive. Kenan Burcin Atakan, liderul FIDS România evidențiază faptul că „digitalizarea pieței, combinată cu investițiile scăzute în securitatea informatică, pot expune companiile la pierderi semnificative rezultate din activități frauduloase”.Bosch face fabricile inteligente, eficiente și flexibile.Târgul de la Hanovra 2018
O nouă fabrică: Bosch investeşte 100 de milioane de euro într-o fabrică inteligentă din Mexic
O nouă strategie: creșterea vânzărilor Bosch Rexroth până la 5,5 miliarde de euro
O nouă denumire: Bosch reunește soluții software și servicii pentru producție și logistică sub denumirea Nexeed
Stuttgart și Hanovra, Germania – Singurele elemente fixe sunt podeaua, pereții și acoperișul. În rest, totul este mobil și conectat. Utilajele intră și ies după cum este nevoie, liniile de asamblare devin mai lungi sau mai scurte, roboții autonomi de transport livrează componente către lucrători. Roboții lucrează alături de oameni, preluând de la aceștia sarcinile periculoase sau solicitante. Alimentarea electrică este realizată fără fir prin intermediul buclelor de inducție din podeaua fabricii. Lucrătorii, utilajele și componentele sunt conectate prin sisteme software și dispozitive mobile inteligente. O rețea wireless 5G ultra-rapidă asigură transferul de date în timp real, în timp ce inteligența artificială îmbunătățește calitatea produselor prin detectarea din timp a defectelor. Acest lucru reduce efortul lucrătorilor, aceștia având la dispoziție mai mult timp pentru alte sarcini, cum ar fi programarea algoritmilor, crearea de noi modele de afaceri sau întreprinderea altor activități creative. Așa își imaginează Bosch fabricile din viitor. La târgul de la Hanovra de la finalul lunii aprilie, Bosch a prezentat, sub sloganul „Fabrica viitorului. Acum. În curând. În viitor”, ceea ce compania oferă deja (acum) pentru fabricile conectate, ce soluții vor fi disponibile în următoarea perioadă (în curând) și ce dezvoltă pe termen lung (în viitor).Oameni, utilaje și date: cei trei piloni ai succesului într-o fabrică conectată
Și factorul conectivitate pentru fabricile și echipamentele existente este unul esențial pentru succesul Industriei 4.0. Pe o suprafață de 1.300 de metri pătrați în cadrul târgului de la Hanovra, Bosch a prezentat ambele aspecte: fabrica inteligentă, eficientă și flexibilă a viitorului, precum și soluții conectate utilizate deja în producție și logistică. Ambele scenarii au ceva în comun: interacțiunea dintre hardware, software și servicii – orchestrată de oameni. „Cei trei piloni ai succesului fabricii viitorului sunt oamenii, utilajele și datele”, a declarat Dr. Stefan Hartung, membru în consiliul de administrație Bosch cu responsabilități în sectorul Tehnologie industrială.Creștere stabilă a vânzărilor cu Industria 4.0
Datorită soluțiilor conectate, vânzările companiei Bosch în sectorul Tehnologie industrială au crescut cu 7,7%, ajungând la 6,7 miliarde de euro în 2017. „Portofoliul nostru de soluții pentru producție și logistică se mărește constant, ceea ce înseamnă că putem transforma treptat în realitate viziunea unui flux de valoare complet conectat”, a afirmat Hartung. Înființarea în 2018 a diviziei Industrie conectată în cadrul Bosch cu 500 de angajați, plus noul portofoliu software Nexeed, subliniază importanța conectivității pentru compania Bosch. „Suntem tot mai aproape de a ne atinge obiectivul, acela de a profita de Industria 4.0 pentru a ne crește vânzările globale cu peste un miliard de euro în 2020”, a declarat Hartung. Și rezultatele excepționale înregistrate de Bosch Rexroth contribuie la atingerea acestui obiectiv, compania specializată în tehnologie de acționare și control generând vânzări de 5,5 miliarde de euro în 2017 – o creștere de 10,4% față de anul precedent. Realinierea strategică din ultimii ani a sporit competitivitatea și cota de piață a companiei Bosch Rexroth.O nouă fabrică inteligentă în Mexic
În plus, Bosch realizează investiții mari în Mexic, țara parteneră la târgul de la Hanovra de anul acesta: compania investește aproximativ 100 de milioane de euro într-o fabrică inteligentă pentru componente electronice din Celaya, centrul Mexicului, care va fi finalizată în 2019. Cu o suprafață de 21.000 de metri pătrați, fabrica va produce unități de comandă a motorului pentru piețele din Mexic și S.U.A. Bosch va crea peste 1.200 de locuri de muncă la noua locație. „Industria 4.0 îmbunătățește procesele de afaceri și sporește productivitatea. Ceea ce înseamnă că vom crea și locuri de muncă”, a spus Hartung.Roboții generează locuri de muncă
Utilajele învață singure noi aptitudini
Interesant este faptul că toate aceste avataruri sunt machete ale unor aplicații pregătite pentru lansarea pe piață sau proiecte-pilot. „Deja îi ajutăm pe clienții noștri să își gestioneze în mod optim liniile și uzinele de producție”, a declarat Rolf Najork, director general al Bosch Rexroth AG. „Însă în viitor, solicitările legate de flexibilitate, transparență și viteză vor fi tot mai mari”. Inteligența artificială (IA) va juca un rol esențial din acest punct de vedere. Inginerii au găsit un mod distractiv de a demonstra ce poate face inteligența artificială într-un context industrial: KI-cker (KI este abrevierea din limba germană pentru inteligența artificială) reprezintă o variantă de foosball unde interacțiunea inteligentă dintre tehnologia de acționare și control și inteligența artificială transformă treptat portarul și jucătorii de câmp în jucători de fotbal profesioniști talentați. KI-cker este creat pe baza unei rețele neurale care învață constant din experiența sa de joc. Acesta este modul în care utilajele vor învăța noi aptitudini în viitor. Prin exemple, acestea pot învăța singure cum să identifice defecte și erori, îmbunătățindu-și constant performanța.Nexeed conectează procesele de producție și logistică
Aplicațiile hardware au nevoie de soluții software inovatoare care să ruleze pe fundal pentru a beneficia de conectivitatea necesară. În cadrul târgului de la Hanovra, Bosch a prezentat noul portofoliu software Nexeed, care include software și servicii pentru întregul flux de valoare. „Inteligența fabricii viitorului se va baza pe software și pe creierele angajaților”, a afirmat Dr. Stefan Aßmann, directorul diviziei Industrie conectată Bosch. Bosch a luat sistematic cunoștințele extinse de la cele peste 270 de fabrici ale sale și le-a transformat în soluții software. „Specialiști în producție, logistică și software au colaborat pentru a dezvolta soluții care simplifică activitatea zilnică a lucrătorilor, sporesc gradul de eficiență și flexibilitate și reduc impactul proceselor de producție și logistică asupra mediului înconjurător”.Mereu la curent cu locul și starea produselor
Nexeed Production Performance Manager îmbunătățește sistematic procesul de producție ajutându-i pe angajații responsabili de controlul calității și întreținere să ia decizii simplu și rapid. În acest scop, colectează în timp real și armonizează date referitoare la producție și utilaje din mai multe surse din cadrul mediului de producție, le structurează clar și le prezintă lucrătorilor pe dispozitivele lor mobile. Acest lucru economisește timp și bani. Nexeed Track & Trace este o soluție pentru monitorizarea fluxului de produse. Senzorii montați pe acestea detectează în mod autonom poziția și starea produselor prin intermediul unui cloud din rețeaua mobilă. Astfel, responsabilii de logistică pot monitoriza fiecare produs și fiecare transportator. De asemenea, utilizatorii pot vedea data exactă de livrare și pot realiza o planificare optimă a materialelor și capacității. Și acest lucru economisește timp și bani.