Romsilva şi Moldsilva au plantat Pădurea Centenar

0
La un secol de la unirea Basarabiei cu România, primul pas în 1918 către înfăptuirea României Mari, Regia Națională a Pădurilor – Romsilva şi Agenția Moldsilva din Repubica Moldova au pus bazele Pădurii Centenar, pe ambele maluri ale Prutului, în zona oraşelor Huși, din județul Vaslui și Leușeni, din raionul Hâncești. Pentru început, silvicultori din cele două ţări, elevi, autorităţi centrale şi locale au plantat simbolic 1918 puieți de stejari pe o suprafaţă a Direcției Silvice Vaslui. Au participat ministrul apelor și pădurilor, Ioan Deneş, prefectul judeţului Vaslui, Eduard Popică, preşedintele Consiliului Judeţean Vaslui, Dumitru Buzatu. Ing. Dragoş Ciprian Pahonţu, directorul general al Romsilva şi ing. Nicolae Munteanu, directorul Agenţiei Moldsilva, au subliniat colaborarea dintre cele două instituţii, în spiritual apropierii şi al interesului comun pus în slujba conservării naturii, al dezvoltării durabile.

Grupul Volkswagen îşi schimbă sigla

0
Grupul german Volkswagen AG intenţionează să modifice sigla brandului pentru prima dată din 2012, deoarece se pregăteşte pentru era vehiculelor electrice şi încearcă să-şi refacă imaginea, afectată de Dieselgate, potrivit Globalmanager. De asemenea, noua siglă va fi prezentată anul viitor, odată cu lansarea unor modele electrice. Adaptându-se perioadei actuale, sigla va trebui să fie vizibilă atât pe maşini cât şi pe ecranele smartphone-urilor, a anunţat Jochen Sengpiehl, şeful de marketing al brandului VW. Totodată, emblema VW, modificată ultima dată în urmă cu şase ani cu o imagine tridimensională, s-a schimbat foarte puţin de la renaşterea producătorului auto, după al Doilea Război Mondial. “Brandul VW nu este în cea mai bună formă, comparativ cu anii precedenţi”, deoarece marca şi-a piedut din atracţie încercând să fie “prea nemţească”. “Nu este numai din cauza scandalului legat de emisiile motoarelor diesel”, a declarat Sengpiehl. Compania VW va extinde utilizarea mediilor digitale şi a reţelelor de socializare, pentru a-i convinge pe consumatorii sceptici să treacă la vehiculele electrice. O imagine proaspătă a brandului reprezintă cheia planului de 20 de miliarde de euro al Volkswagen de cucerire a pieţei vehiculelor electrice.

Mitsubishi Electric se lansează pe piața din România

0
Mitsubishi Electric a inaugurat pe 16 aprilie, la Bucureşti, sucursala din România, cea de-a doua din Europa de Est. Compania japoneză vizează, astfel, să-şi consolideze prezenţa din Europa şi să accelereze creşterea vânzărilor de aparate de are condiţionat şi sisteme de climatizare, ajunse anul trecut, pe piaţa românească, la 10 milioane de euro, conform datelor oferite de Portalul globalmanager. De asemenea, sucursala din România a fost deschisă prin Mitsubishi Electric Italia, companie specializată în domeniul instalațiilor de aer condiționat, încălzire și tratare a aerului. Compania şi-a dublat “în ultimii ani” cota de piaţă din România şi estimează creşterea vânzărilor şi în 2018. “Am venit în România pentru că vedem un potenţial foarte bun de creştere aici. Trebuie să creştem vânzările companiei cu 10% pe an pentru a ne atinge ţinta pentru anul 2020. Mi-am dedicat ultimii 35 de ani din viaţă companiei Mitsubishi Electric şi sistemelor de aer condiţionat şi mă bucur că prima sucursală din România va activa în acest domeniu”, a spus Yoji Saito, şeful Mitsubishi Electric Europe. Mitsubishi Electric Europe a avut anul trecut afaceri de 3 miliarde de dolari şi are aproximativ 2.500 de angajaţi. Fondată în 1921, Mitsubishi Electric are o tradiție de aproape un secol în dezvoltarea, producţia şi vânzarea soluțiilor industriale și casnice în diverse domenii de activitate, precum echipamentele electrice și electronice folosite în procesarea și comunicarea informațiilor, dezvoltarea spațială și comunicații prin satelit, electronice de uz casnic, tehnologii industriale, tehnologii energetice, mijloace de transport și echipamente de construcții. Mitsubishi Electric are peste 5.000 de angajaţi în Europa.

Producătorul de cosmetice Farmec a avansat pe plan financiar

0
Producătorul de cosmetice Farmec anunţă o creştere a cifrei de afaceri cu 9.12% în 2017, faţă de 2016, cifra de afaceri a companiei ajungând la peste 214 milioane lei (45,8 milioane euro), conform datelor oferite de Portalul globalmanager. Pentru 2018, compania a stabilit un program investiţional de peste 11 milioane lei (2,4 milioane Euro), pentru retehnologizare şi modernizarea producţiei, dar şi pentru dezvoltarea reţelei magazinelor de brand, atât la nivel naţional, cât şi internaţional. „Suntem primul şi singurul producător român de cosmetice care dispune de o reţea proprie de magazine de brand şi, după dublarea numărului de spaţii în 2017 (de la 11 la 21 de centre naţionale), ne propunem să deschidem alte 10 magazine în 2018, în toată ţara”, a declarat Mircea Turdean, director general Farmec. Cu un total de peste 120.000 de vizitatori ai magazinelor de brand în 2017, valoarea medie a bonului de cumpărături s-a dublat anul trecut. În ceea ce priveşte platforma online, a fost înregistrată o medie de 5.000-6.500 de clienţi lunari, iar valoarea medie a coşului de cumpărături a fost de 150 de lei (32 euro).

Compania Porcelanosa a deschis primul showroom din România

0
Grupul spaniol Porcelanosa a inaugurat un showroom în România, deschis în parteneriat cu Delta Studio, după o investiţie de peste jumătate de milion de euro. Noul showroom se desfăşoară pe o suprafaţă de aproximativ 1.000 mp, conform datelor oferite de Portalul globalmanager. „Investiţia comună a celor două firme partenere, Porcelanosa Grupo şi Delta Studio, a depăşit o jumătate de milion de euro. Încă din primul an de la deschidere, mizăm pe vânzări de peste 2 milioane de euro”, a declarat Dragoş Bonea, director general Delta Studio. „Piaţa internaţională a fost dintotdeauna scopul nostru, încă din 1974, anul în care bunicul meu a fondat compania. În România, avem o relaţie de peste 10 ani cu Delta Studio, relaţie ce a devenit acum şi mai specială”, a declarat José Măría Soriano, membru al familiei fondatoare Porcelanosa. Porcelanosa Grupo activează în domeniul materialelor exclusiviste destinate designului de interior, deţinând opt fabrici în Spania şi o reţea de peste 150 de magazine în toată lumea, cel mai renumit fiind cel din Manhattan – New York. Grupul are o cifra de afaceri anuală de peste 1 miliard de euro şi este furnizor oficial al Casei Regale Britanice. Colecţiile Porcelanosa sunt semnate de nume celebre de arhitecţi şi designeri la nivel mondial: Zaha Hadid, Foster+Partners, Simone Micheli, Luis Vidal.

Vodafone sprijină companiile cu acces gratuit la internet pentru aplicații de business

0
Vodafone România lansează noi opțiuni dedicate companiilor care le permit clienților noi și celor existenți să folosească aplicații de business fără a consuma traficul de date inclus în abonament. Noua ofertă include trei categorii de aplicații de business care pot fi activate împreună sau individual, ce acoperă cele mai folosite aplicații de e-mail, stocare sau transfer de fișiere, precum și hărți online. Oferta este disponibilă pentru toate tipurile de abonamente de voce și date mobile și pentru toate companiile din România, indiferent de numărul de angajați și de industrie, conform datelor oferite de Portalul globalmanager. „Noile soluții răspund nevoilor companiilor de a fi în permanență conectate și de a fi eficiente din punctul de vedere al costurilor. Companiile au libertatea de a alege aplicațiile care le ajută să fie pregătite pentru era digitală și de a se bucura de conexiunea Vodafone, cea mai bună rețea recunoscută de P3 Communications și de Ookla, cu zero consum de date din abonament”, a declarat Valeriu Nistor, Enterprise Business Unit Director, Vodafone România. De asemenea, toate cele trei categorii de aplicații sunt disponibile gratuit la abonamente care pornesc de la 46 de euro/lună sau cu 0,8 euro/lună și trei luni gratuite pentru abonamente de la 12 euro/lună. Serviciile de business Vodafone România se adresează atât firmelor mici și mijlocii, cât și corporațiilor, și includ soluții individuale de voce și date mobile, voce fixă și internet fix, precum și soluții integrate și servicii IoT.

Cornel Coca Constantinescu (ASF) – Noile prevederi din asigurări vor contribui semnificativ la protecția consumatorilor.

0

Prezent astăzi la evenimentul organizat de KPMG „Perspective pentru 2018 privind industria asigurărilor’’ vicepreședintele ASF Cornel Coca Constantinescu a declarat:

„După modificările de substanța aduse activității asiguratorilor ca urmare a aplicării prevederilor directivei Solvabilitate II, industria asigurărilor continuă reformarea și îmbunătățirea reglementărilor prin noua directivă IDD, cu scopul de protejare mai eficace a consumatorilor și de creare a unei piețe interne.

Efectul implementării directivei IDD se va concretiza în existența unor reguli noi cu privire la informarea clienților, la verificarea adecvării produselor, în special în cazul vânzării produselor de investiții bazate pe asigurări, cât și cu privire la modalitatea de remunerare, la conflictul de interese ș.a. Toate aceste prevederi noi vor contribui semnificativ la protecția consumatorilor, indiferent de canalul de vânzare a produselor de asigurare. În acest context, se va pune accentul de nivelul de competență profesională și de pregătire continuă a persoanelor implicate în activitatea de vânzare a polițelor.

Totodată, în perspectivă ar trebui să avem în vedere inovația tehnologică în asigurări, care ar putea transforma modelele de business ți totodată, competiția care ar putea veni din zona unor platforme tehnologice, care dețin informații despre comportamentul clienților, care vor facilita «personalizarea» asigurării pe baza unor informații detaliate cu privire la riscul indus de aceștia. Tehnologiile inovatoare vor impacta industria asigurărilor, prin potențiale reduceri de costuri pentru cei care le vor aplica și prin pierderi de business pentru aceea care vor demonstra reticență în utilizarea lor.

Provocările anului 2018 în industria asigurărilor vor fi generate și de  intrarea în vigoare a regulamentul GDPR, în considerarea faptului că asiguratorii și intermediarii sunt depozitari a unei cantități impresionante de date cu caracter personal, ceea ce va impune modificări consistente și costisitoare la nivel operațional pentru asiguratori și intermediari.”

ASE 105 ani: Conferinţa internaţională ICESS 2018

0
În contextul sărbătoririi a 105 ani de la fondare, Academia de Studii Economice din Bucureşti organizează în aceste zile (16-17 aprilie) Conferința Internațională de Economie și Științe Sociale – ICESS 2018, cu tema „Challenges and Trends in Economic and Social Sciences Research” (foto). La deschiderea evenimentului, participanţii au fost salutaţi de prof. univ. dr. Nicolae Istudor, rectorul ASE. Manifestările – academice, culturale, editoriale, sportive – se desfăşoară pe durata întregii săptămâni, având ca repere majore Senatul festiv reunit miercuri, 18 aprilie, ora 9.30, în Aula Magna şi adunarea festivă aniversară a comunităţii ASE, a partenerilor şi a invitaţilor, sub genericul „ASE – 105 ani de performanță academică”, joi, 19 aprilie, ora 9.30, Aula Magna.  

CNIPMMR susţine crearea unui centru european de cunoștințe digitale

0
La impactul cu provocările şi oportunităţile pe care digitalizarea le deschide în faţa economiei la nivel european, Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR) îşi afirmă susţinerea pentru propunerile ueapme (European Association of Craft, Small and Medium-Sized Enterprises/ „Uniunea Europeană a Artizanatului și IMM-urilor”) privind digitalizarea. În acest sens, prof. univ. dr. Ovidiu Nicolescu, preşedintele de onoare al CNIPMMR, reiterează necesitatea implementării măsurilor fără caracter legislativ lansate de UEAPME „în cinci domenii diferite: dezvoltarea abilităților, sprijinul financiar, consolidarea capacităților, infrastructura adecvată și standardizarea”, accentuând importanţa creării unui centru de cunoștințe digitale care „ar trebui să sprijine abordarea holistică”. Aprecierea de bază, din perspectiva CNIPMMR, este că „pentru a face față digitalizării, IMM-urile au nevoie de un cadru juridic care să fie suficient de flexibil, neutru și sigur pentru viitor, cadru care trebuie să asigure corectitudinea, transparența și condiții de concurență echitabile pentru toate companiile”.

PeliFilip, inclusă în Legal 500 EMEA

0
Echipa PeliFilip primeşte o recunoaştere internaţională de top odată cu includerea de către ghidul de referinţă în domeniul juridic la nivel global Legal 500 EMEA în primul eșalon al caselor de avocatură din România, în nouă arii de practică: drept financiar-bancar; piețe de capital; drept comercial, corporatist și fuziuni și achiziții; dreptul concurenței; rezolvarea disputelor; dreptul muncii; energie și resurse naturale; drept imobiliar; insolvență și restructurări. Profesioniştii în drept cărora li se datorează performanţa sunt: Alexandru Bîrsan – remarcat (leading individual) în piețe de capital, Cătălin Suliman – inclus în categoria leading individuals în practica de dreptul concurenței, avocații Alexandru Goșa (rezolvarea disputelor), Ioana Roman (drept imobiliar și construcții), Georgeta Gavriloiu (dreptul concurenței), Olga Niță (piețe de capital), Mirona Apostu (drept financiar-bancar) – menționați în categoria Next generation lawyers. Cristina Filip (foto), managing partner PeliFilip, subliniază: „PeliFilip a crescut sănătos și susținut și a atins obiectivul de a ajunge între primele case de avocatură din România. Ne bucurăm că la aniversarea noastră de 10 ani performanțele au fost recunoscute și de către ghidul internațional Legal 500, care ne-a inclus în Tier 1 în nouă arii de practică. Avem în continuare un potențial foarte ridicat de dezvoltare, iar planurile strategice, proiectele și inițiativele clienților noștri ne oferă permanent oportunități și provocări complexe”.