Cele mai căutate domenii în care românii aleg să lucreze

0
În luna martie, românii au continuat să-și caute joburi noi, volumul de aplicări pentru un alt job crescând cu 12% comparativ cu luna februarie și cu 20% față de nivelul din aceeași perioadă a anului trecut, conform Profit.ro. De asemenea, pentru a treia lună consecutiv, joburile în domeniile transport, financiar-contabil și inginerie au fost cele mai căutate de către angajații români, cu un volum total de peste 71.000 de căutări, în creștere cu 11% față de luna februarie. Noutatea lunii martie vine din domeniul resurse umane, unde angajații au înregistrat peste 10.000 de căutări de joburi pe tot parcursul lunii, arată datele platformei de recrutare BestBobs. În același timp, primele zece companii care au primit cele mai multe aplicări la joburile postate în luna martie a acestui an au fost Oracle România (1.941 aplicări), IKEA România (1.813 aplicări), Banca Transilvania (1.787 aplicări), ENEL (1.575 aplicări), Alpha Bank (1.564 aplicări), Deichmann (1.507 aplicări), Rompetrol (1.490 aplicări), Inditex (1.454 aplicări), British American Tobacco (1.443 aplicări) și Societe Generale European Business Services (1.428 aplicări).

Protecția consumatorilor europeni: același gust, aceeași calitate a produselor în toată Uniunea Europeană

0
Parlamentul European și Consiliul au ajuns astăzi, 2 aprilie, la un acord provizoriu privind consolidarea normelor în materie de protecție a consumatorilor și aplicarea mai eficientă a acestora. Principalele îmbunătățiri vor fi sporirea gradului de transparență de care beneficiază consumatorii atunci când fac cumpărături online, sancțiuni eficace și norme clare care să abordeze problema dublului standard de calitate a produselor în UE. Comisia Europeană a propus noile norme în luna aprilie a anului trecut, în cadrul pachetului intitulat „Noile avantaje pentru consumatori”.
Prim-vicepreședintele Timmermans a declarat: „Pachetul aprobat astăzi este menit să-i protejeze pe consumatori printr-o transparență sporită și printr-o aplicare fermă a normelor, în cazul în care sunt induși în eroare. Datorită acestui pachet, consumatorii vor ști ce cumpără și de la cine cumpără.”
Věra Jourová, comisarul pentru justiție, consumatori și egalitate de gen, a adăugat: „Acest pachet va pune capăt standardelor duble din cadrul pieței unice. Consumatorii nu ar mai trebui să fie induși în eroare de produse diferite prezentate ca fiind identice. Comercianții care vor continua să-i înșele pe consumatori vor fi aspru sancționați. De asemenea, acest pachet va asigura o protecție sporită a consumatorilor în mediul online și va îmbunătăți transparența cumpărăturilor online.”  Măsurile adoptate vor oferi consumatorilor beneficii concrete.
  • Introducerea unor sancțiuni eficace pentru încălcările legislației UE privind protecția consumatorilor: autoritățile naționale de protecție a consumatorilor vor avea competența de a impune sancțiuni eficace, proporționale și disuasive într-un mod coordonat. Pentru încălcările pe scară largă care îi afectează pe consumatorii din mai multe state membre ale UE și care fac obiectul unei aplicări coordonate la nivelul UE, amenda maximă care poate fi impusă în fiecare stat membru va fi de cel puțin 4 % din cifra de afaceri anuală a comerciantului.
  • Combaterea dublului standard de calitate a produselor de consum: în noile norme se precizează că faptul de a comercializa un produs ca fiind identic cu același produs vândut în alte state membre, în condițiile în care, în realitate, respectivul produs are în mod semnificativ o compoziție sau caracteristici diferite nejustificate, constituie o practică înșelătoare.
  • Consolidarea drepturilor consumatorilor în mediul online: atunci când cumpără de pe o piață online, consumatorii vor trebui să fie informați în mod clar dacă vânzătorul produselor sau al serviciilor este un comerciant sau o persoană fizică, astfel încât să știe de ce tip de protecție beneficiază în cazul în care apar probleme. Atunci când efectuează căutări online, consumatorii vor fi informați în mod clar dacă un rezultat al căutării este plătit de un comerciant. De asemenea, aceștia vor fi informați cu privire la principalii parametri care determină clasificarea rezultatelor căutării.
Etapele următoare În continuare, acest acord provizoriu trebuie să fie adoptat în mod oficial atât de Parlamentul European, cât și de Consiliu. Context Pachetul intitulat „Noile avantaje pentru consumatori” vizează să valorifice rezultatele deja obținute de Comisia Juncker în ceea ce privește îmbunătățirea protecției consumatorilor. În cadrul Strategiei privind piața unică digitalăCăutați traducerile disponibile pentru linkul precedentEN•••, Comisia Europeană a obținut deja rezultate în privința mai multor inițiative care adaptează normele în materie de protecție a consumatorilor la mediul online, de exemplu prin eliminarea tarifelor de roaming sau a geoblocării nejustificate. De asemenea, Regulamentul modernizat privind cooperarea în materie de protecție a consumatoruluiCăutați traducerile disponibile pentru linkul precedentEN•••, care a fost adoptat în 2017, va îmbunătăți asigurarea de către autoritățile publice a respectării normelor și cooperarea transfrontalieră dintre autoritățile de protecție a consumatorilor. Pachetul intitulat „Noile avantaje pentru consumatori” a fost alcătuit din două propuneri de directivă:

Festivalul Enescu aduce muzica în viaţa oraşului

0
Pe întreaga perioadă a ediţiei din acest an a Festivalului Internațional George Enescu (31 august-23 septembrie), se va desfăşura în Bucureşti proiectul „Orașul cântă”, dezvoltat de Programul Național „Cantus Mundi” (foto) prin Corul Național de Cameră „Madrigal – Marin Constantin”, cu susținerea companiei de servicii comerciale şi investiții în real estate CBRE România, sub egida Festivalului Internațional George Enescu. Prin derularea proiectului – o premieră – muzica clasică va fi prezentă în cartierele orașului, în parcuri (Regele Mihai I al României, Parcul Circului de Stat, Unirii, Tineretului, Sebastian, Drumul Taberei), muzee (Muzeul Municipiului București, Theodor Aman, Muzeul vârstelor – Casa Filipescu-Cesianu, Nicolae Minovici), centre comerciale (Băneasa Shopping City, Mega Mall, Afi Cotroceni, Sun Plaza), clădiri de birouri (administrate de CBRE România). Mihai Constantinescu, directorul executiv al Festivalului Internațional George Enescu: „Enescu cânta în sate și pe marile scene ale lumii din bucuria de a împărtăși muzica. Orașul cântă este materializarea acestei idei. Festivalul are obiectivul de a păstra muzica clasică în interesul și atenția oamenilor. Are, de asemenea, rolul de a păstra și promova excepționalul dar al lui Enescu. Orașul cântă demonstrează că muzica clasică poate fi un ritm potrivit vieții contemporane, un însoțitor al activităților de zi de zi și continuă efortul marelui compozitor de a duce muzica peste tot”. Emil Pantelimon, managerul Corului Național de Cameră „Madrigal – Marin Constantin”: „Festivalul Enescu și Cantus Mundi își unesc forțele în acest an pentru a realiza cea mai mare reprezentație stradală a muzicii clasice dintr-un oraș din România. Va fi o muzică venită din sufletele a mii de copii, care prin intermediul acestor evenimente vor avea acces la cultură și vor fi puși în lumina reflectoarelor cu toată frumusețea, prospețimea și talentul lor. Sperăm că bucureștenii vor fi încântați să-și vadă orașul cântând și salutăm aderarea celui mai mare program de integrare socială prin muzică, Programul Național Cantus Mundi, la cel mai important eveniment cultural din România – Festivalul Internațional George Enescu”. Răzvan Iorgu, directorul general al CBRE România: „La fiecare ediție a Festivalului George Enescu am fost martorii unei transformări, de poveste, a orașului. În acest an, în spiritul care ne caracterizează, am făcut un pas înainte devenind din susținători, facilitatori ai ascultării de muzică clasică. Considerăm că spațiile de lucru trebuie să acomodeze interesele oamenilor, să includă atât aspectele pragmatice, cât și pe cele care le completează activitatea și adaugă un sens valoros vieții. Facem acest lucru în fiecare zi cu partenerii și clienții noștri ceea ce a condus natural la abordarea nouă a sprijinului pe care CBRE îl oferă impresionantului Festival Enescu și în 2019”.  

P3 Logistic Parks, portofoliu mărit în 2018 cu o jumătate de milion mp

0
Dezvoltatorul și managerul pe termen lung de proprietăți logistice P3 Logistic Parks şi-a mărit portofoliul în 2018 cu aproape o jumătate de milion de metri pătrați, compensat de vânzarea strategică a 250.000 mp de active non-core. În acelaşi timp, baza de clienți a companiei a crescut cu 20%, cota clienților din retail depăşind pentru prima dată 30%. La sfârşitul anului trecut, P3 avea construcții în derulare și contractate pentru 1,2 milioane mp de depozite BTS și proiecte de dezvoltare speculativă. Rata de ocupare la nivelul întregului portofoliu rămâne de peste 95%. Ian Worboys, CEO al P3 Logistic Parks, subliniază: „Industria logistică prezintă un mix perfect de apetit investițional, cerere din partea clienților și inovări tehnologice. Ieșită din conul de umbră, industria logistică este acum unul dintre cele mai atractive și stabile segmente pentru investiţii. Continuăm să rămânem orientați către clienți, iar baza noastră în creștere de clienți retail apreciază abordarea flexibilă și pe termen lung a companiei P3. Și continuă să vină înapoi! Probabil de aceea semnăm un nou contract de leasing la fiecare 1,3 zile, avem  discuții pentru noi proiecte de peste 660.000 mp și intentionam să construim unele dintre cele mai mari proiecte speculative din Europa”. La nivel european, cele mai importante contracte și construcții ale companiei în 2018 sunt începerea primului depozit P3 P+3 din Europa, o dezvoltare de 190.000 mp pentru un client eCommerce de top din Italia; o dezvoltare BTS de înaltă tehnologie și semi-automată de 30.000 mp pentru Lamborghini Ducati în P3 Sala Bolognese, Italia; începerea construcției pe o dezvoltare BTS de 30.000 mp pentru Airbus în P3 Illescas, la sud de Madrid, Spania; dezvoltarea unui proiect industrial de 130.000 mp, P3 Kamen, în Germania, cu 37.000 de preînchirieri către Arvato; instalarea Virtuplex de către Etnetera, cea mai mare experiență virtuală B2B în Europa, în P3 Prague Horni Pocernice, Republica Cehă; începerea celei mai mari dezvoltări speculative din Cehia, de 60.000 mp la P3 Lovosice; dezvoltarea unui nou parc pilot în Slovacia, P3 Bratislava Airport, cu un depozit de 46.000 mp în curs de dezvoltare pentru comerciantul Action; finalizarea unui proiect BTS de 30.000 mp în P3 Lomme, Franța, pentru Ingram Micro; extinderea parcului P3 Piotrków: în 2018 a fost finalizat un total de 54.900 mp și au fost demarate construcții suplimentare cu o suprafață totală de 59.000 mp; achiziționarea unui teren de 16 ha în nord-vestul Bucureștiului, pentru un parc logistic de 80.000 mp. Referitor la prezenţa în ţara noastră, Sînziana Pardhan, director general al P3 în România, accentuează: „Piaţa de logistică se aşază pe un făgaş sustenabil şi România devine din ce în ce mai atractivă. P3 are încredere în potențialul României și ne dorim să creștem în mod strategic și sustenabil, cu produse de calitate și locații dominante. În 2019, P3 intenționează să se extindă atât în București, cât și în alte părți ale țării. Focusul nostru rămâne parcul P3 Bucharest A1, pe care vom continua să-l dezvoltăm, deoarece credem cu tărie că km 13 de pe A1 va rămâne locația prime și centrul de greutate pentru piața de logistică din București. În paralel, dorim să acoperim și alte zone logistice emergente ale orașului, mai ales în partea de nord a Bucureștiului, unde am achiziționat un teren de 16 hectare pe care vom dezvolta un nou parc logistic”.

Cea mai importantă investiție TenarisSilcotub din ultimul an la Zalău

0
TenarisSilcotub –definit drept „cel mai important producător român de țevi fără sudură de diametre mici, utilizate în diverse aplicații din industriile energiei, mecanică și auto” – anunţă că a finalizat cea mai importantă investiție din ultimele 12 luni la fabrica de țevi din Zalău: retehnologizarea liniei de finisare a țevilor destinate industriei de petrol și gaze (oil country tubular goods – OCTG), în valoare de 8 milioane de dolari, cu sublinierea că „modernizarea liniei de finisare s-a făcut cu echipamente și tehnologii de ultimă generație, care aduc îmbunătățiri relevante în ceea ce privește siguranța în muncă și protectia mediului, calitatea produselor și eficiența procesului”. Autorii acestei realizări oferă o serie de informaţii tehnice: „Capacitatea anuală de producție a liniei este de 60.000 de tone de țevi OCTG cu lungimi de până la 14 metri, cu conexiuni atât API cât și conexiuni proprietare Ternaris. Aceste tipuri de țevi sunt utilizate în activitățile de exploatare din industria de petrol și gaze din întreaga lume. Odată cu punerea ei în funcțiune, fabrica din Zalău câștigă o nouă linie pe care este instalată tehnologia de identificare unică a țevilor. Tenaris oferă clienților săi un serviciu unicat, prin care asigură trasabilitatea integrală a produsului, de la oțelul din care este fabricată țeava și până la utilizarea acesteia la sondă. Aplicația PipeTracer™ oferă clienților acces la informațiile detaliate privind produsul – material, diametru, grosime de perete, tip de conexiune, proprietățile conexiunii – ce le sunt foarte utile în operațiunile lor, într-un format ușor de citit și de transferat către utilizatori”. Mihaela Popescu, președinte al TenarisSilcotub, subliniază: „Peisajul industrial se schimbă radical cu fiecare nouă tehnologie implementată în fabricile noastre, atât prin asigurarea unor condiții optime de ergonomie și siguranță pentru angajați, cât și prin reducerea impactului activităților asupra mediului înconjurător.  De asemenea, clienții au garanția calității produselor și au toate informatiile despre produs disponibile în format digital, simplu de utilizat și la îndemâna tuturor, ceea ce le crește eficiența operațiilor la sondă”. Valoarea totală a investițiilor realizate de TenarisSilcotub în ultimele 12 luni în unitățile sale de producție din Zalău, Călărași și Câmpina este de peste 17 milioane de dolari.

Modificări semnificative aduse Ordonanței de Urgență 114/2018

0

Autor: Alex Milcev, Partener, Liderul departamentului de Asistență Fiscală și Juridică, EY România

Finalul anului 2018 a venit cu o serie de schimbări legislative majore pentru unele dintre cele mai importante domenii de activitate, printre care sectorul bancar, energetic, al telecomunicațiilor, al construcțiilor, dar și al fondurilor de pensii administrate privat. Este vorba despre deja bine-cunoscuta Ordonanță de Urgență 114/2018, care a introdus, printre altele, noua taxă anunțată inițial drept “taxa pe lăcomie”. În urma avertizărilor nenumărate ale mediului de afaceri privind impactul negativ major al măsurilor prevăzute de aceasta, Guvernul a reconsiderat prevederile incluse și a adus în dezbatere un proiect de modificare a acestei Ordonanțe de Urgență, care vine să răspundă unora dintre îngrijorările exprimate de către mediul de afaceri. Noua Ordonanță de Urgență a fost aprobată în ședința de Guvern de vineri, 29 martie 2019, și publicată în Monitorul Oficial și aduce, printre altele, următoarele modificări Ordonanței de Urgență 114/2018. Cele mai radicale schimbări se referă la taxa pe activele financiare ale instituțiilor de credit, care a fost regândită aproape complet, fiind modificate următoarele:
  • Taxa se datorează semestrial (și nu trimestrial, după cum prevede OUG în vigoare), primul termen de plată fiind 25 august 2019;
  • Cota de impozitare, care putea fi de până la 2%/an conform OUG în vigoare nu va putea fi, conform noilor prevederi, mai mare de 0.4%/an, respectiv 0.2% pe an, în funcție de cota de piață a instituției de credit respective;
  • Cota de impozitare se poate reduce semnificativ în mai multe cazuri, cum ar fi creșterea volumului creditării, scăderea marjei de dobândă, nivelul marjei de dobândă raportat la marja de referință (4% pentru 2019) putând ajunge chiar la 0 în anumite situații;
  • Taxa pe activele financiare nu se datorează de către instituțiile de credit care înregistrează pierderi, iar, pentru celelalte, cuantumul acesteia este limitată la nivelul profitului contabil obținut;
  • Pentru anumite categorii de active financiare nu se datorează taxa, cum ar fi numerarul, credite acordate către și titluri emise de către administrațiile publice, precum și cele care constau în finanțarea celorlalte instituții de credit.
Astfel, în noua variantă, taxa este redusă semnificativ, având un impact mai puțin dramatic asupra sistemului bancar și, prin consecință, asupra costului finanțărilor în piață față de cât se anticipase inițial. În ceea ce privește sectorul energetic, se vor aplica următoarele în urma adoptării noii OUG:
  • rata de rentabilitate a capitalului investit pentru perioada de reglementare 2019 -2024 crește de la 5.66% la 6.9%, cu implicații așteptate în ceea privește creșterea tarifului de distribuție și implicit asupra prețului final pentru consumator;
  • pentru clienții casnici, prețul pentru clientul final nu va mai fi definit de piață (cerere/ofertă), ci de către ANRE, furnizarea de energie electrică realizându-se în condiţii reglementate pentru perioada 1 martie 2019 – 28 februarie 2022;
  • contribuția anuală de 2% percepută de la titularii de licențe în domeniul energiei electrice și al gazelor naturale nu se aplică pentru titularii licențelor de exploatare comercială a capacitaților de producere a energiei electrice pe bază de cărbune, precum și a celor de producere a energiei electrice și termice în cogenerare, pentru care aceasta se stabilește anual prin Ordinul președintelui ANRE;
  • producătorii, inclusiv filialele acestora și/sau afiliații aparținând aceluiași grup de interes economic care desfășoară atât activități de extracție, cât și activități de vânzare a gazelor naturale extrase de pe teritoriul României, au obligația să vândă cu prețul de 68 lei/MWh cantitățile de gaze naturale rezultate din activitatea de producție internă curentă către furnizori și clienți finali eligibili, în perioada 1 mai 2019 – 28 februarie 2022 (față de perioada 1 aprilie 2019 – 28 februarie 2022 prevăzută în OUG 114 și față de situația pieței libere de dinainte de intrarea în vigoare a OUG 114).
În cazul fondurilor de pensii administrate privat, s-a suspendat până la data de 31 mai 2019 aplicabilitatea prevederii privind capitalul social minim, care va trebui constituit până la data de 31 decembrie 2019. Pe perioada suspendării prevederii, capitalul social minim necesar este de 4 milioane euro. În ceea ce privește sectorul telecomunicațiilor, penalitatea de 0,1%/zi de întârziere din cifra de afaceri din anul precedent se va percepe doar în cazul utilizării de frecvenţe radio fără licenţă, nu și pentru utilizarea acestora după expirarea perioadei de valabilitate (după cum se prevedea în OUG inițială). De asemenea, aplicarea amenzii de până la 10% din cifra de afaceri aplicabilă furnizorilor de reţele de comunicaţii electronice care încheie contracte de instalare, întreţinere, înlocuire a reţelelor de comunicaţii electronice sau efectuează lucrări de acces pe proprietăţi, fără existenţa dreptului de acces sau în lipsa autorizaţiei de construire, a fost suspendată până la data de 1 septembrie 2019. Pe de altă parte însă, nu au fost aduse modificări asupra prevederilor legate de domeniul construcțiilor introduse de OUG 114/2018, deși mediul de afaceri a subliniat că aplicarea facilităților privind impozitul pe venit și contribuțiilor sociale doar companiilor ce realizează cel puțin 80% din cifra de afaceri din aceste activități este limitativă. Modificările aduse vin ca răspuns la avertizările și solicitările de consultare din partea mediului de afaceri și prevederile modificate duc astfel la un impact negativ mai redus pentru domeniile afectate.

Cristian Roșu (ASF): Polițele RCA pe o lună, rămân!

0

       În contextul celor declarate recent de domnul Președinte al Consiliului Concurentei Bogdan Chirițoiu, voi face câteva precizări:

–          piața RCA este o piață în consolidare, care necesită unele ajustări, dar nu de sistem;

–          nu se are în vedere trecerea asigurării pe persoană, ci va rămâne pe mașină;

–          nu se are în vedere nici zonarea teritoriului după riscuri, deoarece mașinile circulă prin toate zonele de risc;

–          nu se preconizează eliminarea polițelor pe o lună;

–          Autoritatea de Supraveghere Financiară nu este concentrată doar pe analiza tarifelor de referință, ci pe toată problematica pieței asigurărilor, pornind de la stabilitatea pieței (indicatorii de solvabilitate SCR și lichiditate MCR) și continuând cu conduita asigurătorilor și a intermediarilor în asigurări.

      Referitor la gradul de cuprindere în RCA, el este de peste 90% pentru vehiculele care circulă în mod constant pe drumurile publice. Acel procent de aproximativ 75% este format din parcul rece (nedeplasabil) aflat încă în evidențele scriptice, precum și din remorcile care nu circulă tot timpul atașate de un vehicul. Nu trebuie uitate nici motocicletele care au o circulație sezonieră.

     Evident că toate propunerile de modificare legislativă pe care le vom iniția, vor fi supuse unei analize si consultări publice. Așteptăm atunci opiniile argumentate ale tuturor celor interesați, inclusiv de la Consiliul Concurenței.

     Este necesar a fi semnalat  că, în acest moment nu lucrăm împreună la nicio propunere de modificare legislativă, iar în situația când anumite temeri și semnale există ar trebui discutate cu specialiștii înainte de a le promova în spațiul public pentru a nu crea emoții acolo unde nu este cazul.

Cât de absurd este să îți ții aurul la Bank of England?

0
O inițiativă parlamentară de a repatria de la Londra aurul din rezervele internaționale ale BNR face valuri. În prezent, BNR ține la Bank of England 61 din cele 103 tone de aur pe care le are, adică 59%. Conform inițiativei, BNR va putea ține cel mult 5% din rezervele de aur în străinătate. De asemenea, în textul inițiativei se menționează: „Nimic din situația economică a României nu mai justifică păstrarea unei asemenea cantități de aur ca rezervă în străinătate, cu costuri aferente deloc de neglijat, în condițiile în care această rezervă poate fi păstrată și suplimentată, în mod corespunzător, în depozite din țară”. Din păcate o astfel de explicație trece în viteză pe lângă subiect. Deoarece păstrarea rezervelor de aur ale unei țări la Bank of England nu are nimic de-a face cu situația economică. Ea are de-a face cu credibilitatea crescută a rezervelor unei bănci centrale atunci când aurul pe care îl deține este numărat de alții, nu de ea însăși. Iar prestigiul unei astfel de instituții vechi de peste 320 de ani face multe bănci centrale, chiar din țări dezvoltate și care au bănci centrale cu o reputație extrem de solidă, să își dorească să beneficieze de pe urma prestigiului Bank of England.

Canalul Bega redevine navigabil printr-o investiţie de 14 milioane euro

0
A fost semnat contractul de proiectare și execuție ale proiectului „Repararea infrastructurii de navigație a Canalului Bega”, finanțat prin Programul IPA Interreg CBC România-Serbia. La eveniment au participat Ioan Deneş –miistrul apelor și pădurilor, Victor Sandu – directorul general al Administrației Naționale „Apele Române”, Titu Bojin – directorul general al ABA Banat, , Călin-Ionel Dobra – președintele Consiliului Județean Timiș, Vladan Tadic – consulul general al Republicii Serbia la Timișoara, reprezentanți ai Societății de Gospodărire a Apei din regiunea Voivodina (foto MAP). După cum precizează Ministerul Apelor şi Pădurilor, proiectul „are o valoare de 13.877.987 euro (TVA inclus), din care 85% reprezintă finanțare UE, sumă alocată României și Serbiei, prin Programul IPA. Partenerii acestui proiect sunt: Administrația Bazinală de Apă  Banat (lider proiect – România), Consiliul Județean Timiş și, din Serbia, Secretariatul Provincial pentru Cooperare Interregională și VDP Vode Vojvodine”. Au fost semnate contractul pentru proiectare și execuție în valoare de 5,65 milioane euro și contractul pentru dirigenția de șantier în valoare de aproximativ 87 mii euro (sumele includ TVA), între reprezentantul ABA Banat și reprezentanții firmelor care au câștigat licitația. Ministrul Ioan Deneș a anunțat că vor fi achiziționate o dragă și două barje (aproximativ 700.000 euro), achiziție în procedură de licitație internațională. Partea română va realiza: „Refacere nod hidrotehnic Sînmihaiu Român; achiziție dragă multifuncțională și două barje; semnalizare canal navigabil; studiu de fezabilitate pentru realizarea punctului de trecere a frontierei (CJ Timiș)”. Partea sârbă va realiza: „Reparații noduri hidrotehnice Srpski Itebej și Klek; achiziție dragă; construcție pistă de biciclete Zrenianin-frontieră, conexiune cu pista din România; studiu de fezabilitate pentru realizarea punctului de trecere a frontierei”.

URBAN-INCERC, conferinţă internaţională de cercetare  

0
Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Construcţii, Urbanism şi Dezvoltare Teritorială Durabilă URBAN-INCERC organizează a XV-a ediţie a conferinţei de cercetare în construcţii, economia construcţiilor, arhitectură, urbanism şi dezvoltare teritorială cu tema „Contribuţia INCD URBAN-INCERC la dezvoltarea durabilă a habitatului uman european”. Evenimentul are loc pe 29 mai 2019 la sediul institutului din Bucureşti. Organizatorii transmit invitaţia către „fiecare persoană interesată să participe la acest eveniment, fie pentru a prezenta o comunicare, fie pentru a audia lucrările conferinţei, să se înscrie on-line până la data de 10 mai 2019 la https://docs.google.com/forms/d/1FsklBwD5Aro5wciJp0knSXnMVwZebr61nH7wR9Y888Y/viewform şi, pentru cei care vor prezenta, să trimită până la data de 26 aprilie 2019 rezumatul şi lucrarea integrală la adresa de e-mail conferences@incd.ro; lucrările trimise pentru publicarea în revistele institutului vor putea fi trimise până la data de 10 mai 2019 la aceeaşi adresă sau direct către reviste. Pentru ca volumele de rezumate şi lucrări să poată fi disponibile participanţilor, nu se vor admite lucrări trimise spre publicare după data-limită, deşi participanţii înscrişi după 26 aprilie 2019 vor putea susţine comunicările. Accesul la lucrările şi documentele conferinţei este limitat şi persoanele care s-au înregistrat în timp util vor avea acces”. De asemenea, organizatorii anunţă că „informaţii suplimentare privind programul şi alte detalii organizatorice vor fi oferite doar celor care au confirmat participarea după data de 20 mai 2019, odată cu finalizarea programului, în funcţie de interesul exprimat şi afişate pe pagina Internet a conferinţei (http://conf.incd.ro/)”. Comitetul de organizare (conferences@incd.ro) subliniază: „Vă rugăm ca, în măsura posibilităţilor, să diseminaţi acest mesaj colegilor sau membrilor din instituţia sau organizaţia Dvs., precum şi colaboratorilor şi altor persoane care ar putea fi interesate. De asemenea, vă rugăm ca eventualele întrebări să le adresaţi direct persoanelor implicate la adresele indicate”.