Noi locuri de muncă sunt vacante la nivel național

0
Peste 28.800 de locuri de muncă sunt vacante la nivel național, anunță Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM). Cele mai multe oferte sunt pentru agent de securitate și lucrător commercial, conform datelor Profit.ro. De asemenea, potrivit datelor furnizate de agenții economici privind locurile de muncă vacante, în evidențele ANOFM, sunt disponibile 28.870 de locuri de muncă, scrie News.ro. La nivel național, cele mai multe locuri de muncă sunt oferite pentru: agent de securitate (2.945), lucrător comercial (1.235), muncitor necalificat la asamblarea, montarea pieselor (920), paznic (893), muncitor necalificat în industria confecțiilor (856), muncitor necalificat la demolarea clădirilor, căptușeli zidărie (715), manipulant mărfuri (689), ucenic (665), confecționer-asamblor articole din textile (648), șofer autocamion/mașină de mare tonaj (505). Totodată, oferta locurilor de muncă la nivel național poate fi consultată pe site-ul ANOFM (www.anofm.ro), la secțiunea Persoane fizice/Locuri de muncă vacante. În ceea ce privește locurile de muncă la nivel județean, aceste informații pot fi vizualizate pe pagina de internet a fiecărei agenții pentru ocuparea forței de muncă județene/municipale sau la sediul acestora.

REGUS A DESCHIS DOUĂ NOI CENTRE ÎN LUNA MAI

0
Grupul Regus, lider internațional pe piața soluțiilor de spații de birouri flexibile, anunță deschiderea Primavera Regus Center, pe Calea Dorobanților 32, cea de a zecea locație Regus din București, pe data de 15 mai 2019. De asemenea, în decursul lunii a mai a avut loc și deschiderea Sun Regus Center, a noua locație deținută de Regus în capitală, la etajul al treilea din Sun Business Centre, pe Șoseaua Văcărești 391. Primavera Regus Centre are o suprafață de 1180 mp dedicată spațiilor de co-working, birourilor individuale și sălilor de întâlniri, într-o clădire formată din două secțiuni distincte – o vilă veche, renovată, ocupată de Institutul Goethe și o zonă modernă de spații de birouri. În același timp, Sun Regus Centre are o suprafață de 1050 mp și este amplasat la etajul al treilea din Sun Business Center, în incinta centrului comercial Sun Plaza și dispune de birouri individuale cu lumină naturală, zone de co-working și săli de întâlnire cu un design modern și elegant. Ambele centre Regus oferă facilități de clasa A, precum sisteme de climatizare, lumină naturală, Wi- Fi, locuri de parcare, flexibilitate în compartimentare, servicii de pază și curățenie a clădirilor sau restaurante în proximitatea birourilor. Pe lângă cele două centre recent deschise, Regus mai deține în București încă 8 locații. Portofoliul companiilor pe care Regus le deține în România este format din start-up-uri, companii locale și companii multinaționale din domenii precum IT&C, consultanță, telecomunicații, turism, resurse umane sau e-commerce. Regus a început activitatea din România în București, în anul 1999 și acum deține 10 centre Anchor Plaza, City Center, Green Gate, Charles de Gaulle Plaza, Floreasca Plaza, World Trade Center, Hermes, Iride Business Center, Sun Regus Centre și Primavera Regus Centre.

DEZBATEREA: Finanțarea dezvoltării în contextul noilor modele financiare pentru dezvoltare în Lume, Uniunea Europeana și în România

FINANȚAREA DEZVOLTĂRII ÎN CONTEXTUL NOILOR MODELE FINANCIARE PENTRU DEZVOLTARE ÎN LUME, UNIUNEA EUROPEANA ȘI ÎN ROMÂNIA

face parte din seria de dezbateri cu tema „Modelul economic românesc în UE. România – Orizont 2040.”

Temele dezbaterii:

 Tendințe globale privind noi paradigme de finanțare a dezvoltării în lume, Uniunea Europeană și în România.

  1. Repoziționarea istorică a statului în centrul proceselor de finanțare a dezvoltării și apariția de noi arhitecturi instituționale globale, europene și naționale:
– Fonduri naționale și regionale de investiții pentru dezvoltare; – Bănci de dezvoltare și instituții financiare pentru dezvoltare regionale, continentale și mondiale; – Instituții financiare specializate pentru IMM-uri; – Mecanisme de garantare și contragarantare a creditelor și investițiilor; – Agenții de credit de eport tip Exim Bank; – Dezvoltare de finanțări alternative prin tehnologii financiare digitale – FinTech.
  1. Finanțarea proceselor de incluziune financiara a IMM-urilor și a persoanelor fizice nebancabile pe plan global – programele Băncii Mondiale –, pe planul Uniunii Europene – programele Băncii Europene de Reconstrucție și Dezvoltare – BERD, programele Băncii Europe de Investiții – BEI, a Fondului European de Investiții – FEI cu impact potențial pentru dezvoltare în economia românească.
  2. Dezvoltarea Technologiilor financiare digitale – FinTech sub forma de finanțari alternative și „Open Banking” pentru IMM-uri în direcția amplificării finanțării pentru dezvoltare prin utilizarea resurselor financiare proprii.
  3. Evoluții în Uniunea Europeană și în economia Românească pentru dezvoltarea infrastructurii financiare dedicate finanțării dezvoltării prin:
– Înfintarea unui fondului național de dezvoltare; – Înfințarea unei băncii de dezvoltare; – Întărirea rolului Exim Bank în promovarea exporturilor; – Amplificarea capacității financiare a mecanismelor de garantare și contragarantare; – Includerea subsistemelor financiare naționale în sistemul de finanțare a dezvoltării în Uniunea Europeană.
  1. Adaptarea și implicarea operatorilor financiari cu capital privat din România la noile modele de finanțare a dezvoltării pe plan global și european – crowd in –.
  2. Concluzii.

17 Mai 2019 Sala de Consiliu a Palatului CEC

Calea Victoriei, nr. 13

AGENDA

Orele 9:30 – 10:00 – Primirea participanților GAZDA: CEC Bank
Orele 10:00 –14:00:
Laurențiu MITRACHE – Director general CEC – Cuvânt de întâmpinare – Dr. ec. Constantin BOȘTINĂ – Cuvânt de deschidere – Moderator – Petru RAREȘ – Vicepreședinte ASPES, membru în Consiliul de Administrație Banca Românească SA și membru în Consiliul de Administrație Garanta Asigurări SA – Leonardo BADEA – Președinte Autorității de Supraveghere Financiară – Gabriela FOLCUȚ– Director executiv al Asociației Române a Băncilor – Stere FARMACHE – Director general al Fondului de Contragarantare – Alina TOMA – Președinte, director general al Fondului de Garantare a Creditului Rural – Gheorghe LEPĂDAT – Director general al Fondului Național de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici și Mijlocii din România –FNGCIMMR – Gabriel BIRIȘ – membru ASPES – Ion STANCU – Director general al Institutului de Studii Financiare – Sanda POPESCU – Director Exim Bank SA – Dr. Adrian MITROI – Profesor Universitar Facultatea de Finanțe Asigurări, Bănci și Burse de Valori, ASE București – Dr. Daniel DUMITRESCU – Director general INNOVX – accelerator de business – Dr. Dan PAUL – Președintele Asociației Brokerilor din România Co-moderatorDinu DINULESCU – secretar general ASPES
Orele 12:00 – Coffee Break
Partneri media: ECONOMISTUL, TVR, Radio România Actualități, ECONOMIKOS.TV, ClubEconomic.ro
 

Președintele ASF Leonardo Badea: Importanța asigurării riscurilor cibernetice în atenția Autorității de Supraveghere Financiară

„Conform analizei tematice a A.S.F. referitoare la asigurarea de risc cibernetic:

o   Riscurile cibernetice sunt în responsabilitatea atât a managementului instituțiilor și companiilor, cât și la nivel de angajați, asigurările cibernetice putând acoperi și riscurile profesionale generate de riscurile cibernetice.

o   Instituțiile/companiile au nevoie de o strategie cuprinzătoare de management al riscului cibernetic asigurând revenirea la operațiunile normale cât mai repede posibil, cu costuri cât mai reduse.

o   Asigurarea de risc cibernetic poate avea un rol esențial în a prelua/transfera riscurile la care companiile sunt expuse. Aceasta pot fi un instrument care completează (și nu înlocuiește) cadrul de gestionare a riscurilor pe care fiecare organizație ar trebui să îl aibă și ar trebui să fie un element de stabilitate economică și socială, atât pentru infrastructurile critice, guvernamentale, cât și pentru cele comerciale și personale, inclusiv pentru sectorul financiar.

o   Asigurarea de risc cibernetic ar trebui să fie utilizată în evaluarea solidității/sănătății financiare și a susținerii activității prin recuperarea rapidă a pierderilor și continuarea activității.

Având în vedere cele de mai sus, pentru atingerea obiectivului de acoperire și a riscurilor generate de societatea digitală, se relevă următoarele concluzii:

  • Pentru susținerea protecției infrastructurilor critice, ale activităților sectorului public, a bunului mers al economiei și a protecției activelor naționale și individuale, cu expunere majoră la riscuri în contextul lumii digitale actuale, este esențială formularea și asumarea de politici și susținerea reglementării acoperirii riscurilor cibernetice prin asigurare, cu mutarea responsabilității financiare către cei care pot plăti pagube de dimensiuni posibil foarte mari prin reducerea impactului politic, social și economic. Aceste politici vor avea efecte benefice atât la nivelul cererii, cât și al ofertei.
  • Pentru a asigura pe termen lung seriile de date necesare activității actuariale ale asigurătorilor, este necesară instituirea unui sistem de raportare a pierderilor generate de riscurile cibernetice, cel puțin pentru infrastructurile critice și importante,
  • Pentru asigurarea dezvoltării produselor de asigurare specifice, pe termen scurt-mediu, este nevoie să se dezvolte și utilizeze de către asigurători a unor modele de consultanță și evaluare pentru clienții care doresc să se asigure împotriva amenințărilor cibernetice, pe baza de standarde și certificări recunoscute la nivel mondial, și dezvoltarea competențelor necesare la nivelul asigurătorilor referitor la ingineria acestor riscuri.
  • Riscurile cibernetice impun realizarea unui front comun al beneficiarilor, al companiilor tehnologice și al asiguratorilor pentru a crește nivelul maturității informatice și a securității cibernetice, a aplicării principiilor de management al riscurilor, implementarea de mecanismecomune de luptă împotriva criminalității cibernetice și dezvoltarea de produse de asigurări specifice nevoilor clienților”.

Portret al antreprenorului debutant

0
Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR), cu sprijinul BCR, a realizar un profil al antreprenorului angrenat în programul Start-up Nation 2017 – de fapt, un portret al antreprenorului tânăr din economia noastră actuală. Cercetarea a cuprins 380 de răspunsuri la nivelul celor 8449 de participanţi la programul Start-up Nation în 2017. Antreprenorul tipic rezultat este de gen masculin, are 30 de ani, este căsătorit, are studii universitare (pregătire în domeniul economic), este asociat unic în firmă unde are doi angajaţi, estimează că va obţine profit în 12 luni. Media de experienţă antreprenorială anterioară angrenării în program este de 8,69 ani. Experienţa antreprenorială rezultă a fi fost acumulată mai ales în câte o firmă cu alt domeniu de activitate decât cel în care a fost obţinută finanţarea prin programul Start-up Nation – 73,7%. Aproximativ 90% dintre cei chestionaţi afirmă că fără oportunitatea finanţării prin program nu ar fi demarat afacerea, ceea ce, apreciază Florin Jianu, preşedintele CNIPMMR, ar necesita la viitoarea selectare a beneficiarilor şi recursul la un interviu asupra intenţiei investiţionale.

Servicii de a doua opinie medicală, prin Aegon România

0
Compania de asigurări de viață Aegon România, componentă a grupului financiar Aegon specializat în asigurări de viață, planuri de pensie și soluții pentru investiții, oferă serviciul de a doua opinie medicală Aegon Diagnose.me. De la lansarea în decembrie 2017 în România, serviciul de acest tip a ajuns la peste 7.500 de clienţi. Sînziana Maioreanu (foto), CEO al Aegon România, subliniază: „În ultimii ani, tot mai mulți români au apelat la serviciile de a doua opinie medicală, ceea ce este un fapt îmbucurător. Este foarte important să fii cât mai sigur că ești diagnosticat corect și tratat corespunzător, în special în cazul suspiciunii unor boli grave, dar nu numai. Erorile de identificare a unei afecțiuni nu există doar în România, ci sunt un motiv de îngrijorare la nivel global, iar rata lor variază între 7% și 40%, chiar și în țările cu sisteme de sănătate performante, conform statisticilor realizate de Diagnose.me. Potrivit cercetărilor recente, solicitarea unei a doua opinii medicale scade posibilitatea de eroare în diagnostic cu aproximativ 90%. Aegon Diagnose.me este un serviciu pe care l-am inclus în portofoliu tocmai pentru a răspunde nevoii clienților noștri de a avea acces ușor la servicii medicale de calitate, oferite de o echipă de medici europeni și americani, specializați în aproape 90 de afecțiuni”. Serviciul Aegon Diagnose.me poate fi cumpărat direct de la Aegon România de către clienți Aegon, din rețeaua Banca Transilvania – alături de asigurarea de viață cu acumulare Aegon Fii Sigur, din rețeaua Alpha Bank –  ca produs opțional și complementar contului curent, prin brokerii parteneri Campion Broker de Asigurare, Safety Broker de Asigurare, Inter Broker de Asigurare, Globasig Broker de Asigurare, Global Assistance. Costurile sunt de 120 lei pe an – pachetul Standard, care conține serviciul Aegon Diagnose.me și asigurare în caz de deces din accident în valoare de 30.000 lei; 360 lei pe an – pachetul Expert, care include în plus, printre altele, o indemnizaţie de 10.000 lei în cazul diagnosticelor grave.

Sigfox, lansat în România

0
  Compania Sigfox, rețeaua mondial lider de piaţă în furnizarea de servicii pentru tehnologia IoT (Internet of Things), este de acum prezentă şi în România, prin lansarea partenerului local Simple IoT. Soluțiile Simple IoT sunt caracterizate prin „aplicabilitate mare în diferite domenii precum: transport și logistică, monitorizarea utilităților prin smart metering, smart buildings, retail și cold-chain, asigurări și e-health, agricultură și mediu, smart city etc. Printre beneficiile utilizării rețelei se numără informațiile și datele precise despre business, creșterea competitivității, extinderea afacerii, îmbunătățirea experienței clienților, dar și automatizarea proceselor de business”. Reţeaua este activă în 60 de țări, prin investitori globali reprezentaţi de companii precum Samsung, Salesforce, Intel Capital, Total, Engie, Eutelsat, Telefonica, Mitsubishi Heavy Industries. Între clienții la nivel mondial care utilizează soluțiile de conectivitate propuse de Sigfox se numără: Groupe PSA, Michelin, Total, Free, Securitas, Bosch, Louis Vuitton, Nestle sau Danone. Emma Park, VP Europe, Sigfox, face următoarea apreciere: „Până în 2030, estimăm că toate obiectele care conțin cel puțin un circuit electronic vor fi conectate la internet într-un fel sau altul. Acestea sunt obiecte care se vor regăsi în fiecare aspect al vieții noastre de zi cu zi. Putem afirma că, în prezent, 7 din 10 nevoi de conectivitate IoT pot fi soluționate folosind Sigfox. Potențialul României pentru această piață este unul foarte mare și estimăm că în următorii 5-10 ani vor fi adoptate peste 20 milioane de device-uri conectate prin Sigfox”. Dan Vlad, CEO & Founder Simple IoT, subliniază: „Piața de Internet of Things este mai mare decât pare la prima vedere. Nevoile clienților sunt foarte diverse și se regăsesc într-o gamă foarte variată de domenii. Primele proiecte demarate de Simple IoT în România au avut ca premisă două nevoi fundamentale ale clienților: prima se referă la informații pe care nu le puteau obține sau care aveau un cost de obținere foarte ridicat și cea de-a doua, cu un impact mai larg, se referă la utilizarea eficientă a resursei umane, mai ales în contextul dificultăților găsirii forței de muncă, în activitățile relevante business-ului și degrevarea acestora de activități repetitive și simple. Conectivitatea oferită de noi este cea mai bună soluție pentru situațiile în care clientul are nevoie de informații specifice și precise de la echipamentele sale, dar în același timp și de o durată de viață mare a bateriei, cu o autonomie de ordinul anilor, precum și un cost de deținere și utilizare redus”.

Sorin Tudor, WebCultura: De la click la fake news

0
“Visit Romania, is a wonderful place for news but also and mostly a wonderful place for soul!” Așa și-a început prezentarea Sorin Tudor, în cadrul ENC 2019, urmând să dezvolte tema “Surviving the post-journalism: from clickbait to fake news”. WebCuktura are 10 mii de vizitatori unici pe zi, 40 de mii de views zilnic și peste 110 mii de fani pe FB. “Click după click am început să pierdem credibilitatea jurnalistică. Încet dar sigur am început să vorbim mai mult de <content> și mai puțin de jurnalism”, subliniază Sorin Tudor în prezentarea sa din cadrul Congresului European de Presă. ENC 2019 se desfășoară la Viena între 12-14 mai anul curent și reunește peste 500 de ziariști din întreaga Europă. IMG_0870 IMG_0873 IMG_0866

Alpha Bank Romania a realizat cu succes prima emisiune de obligațiuni ipotecare din România

0
Alpha Bank Romania anunță realizarea cu succes a primei emisiuni de obligațiuni ipotecare, în valoare de 200 milioane euro, o premieră pentru sectorul bancar din România. Acesta reprezintă un moment de referință atât pentru Alpha Bank Romania, cât și pentru piața românească de capital. Obligațiunile emise pe o perioadă de 5 ani, cu dobândă variabilă sunt garantate cu credite ipotecare de foarte bună calitate și au obtinut ratingul (P)Baa2 din partea Moody’s. Atât investitorii instituționali locali, cât și cei internaționali precum IFC și BERD au manifestat un interes deosebit pentru această tranzacție. Sergiu Oprescu, Președintele Executiv Alpha Bank Romania a declarat: “La aproape 18 ani de la lansarea primului împrumut pentru achiziția de locuințe, Alpha Bank Romania deschide un nou capitol pe piața bancară locală cu acest nou instrument de finanțare, demonstrând încă o dată capacitățile sale de pionierat”. Obligațiunile vor fi listate atât pe Bursa de Valori din Luxemburg, cât și pe Bursa de Valori București. „Obligațiunile ipotecare sunt instrumente moderne de finanțare care vor contribui la dezvoltarea instituțiilor financiare din România și a pieței de capital” a declarat Sergiu Oprescu. Tranzacția a fost intermediata de banca de investiții Barclays Bank PLC în calitate de Lead Manager și Alpha Finance România în calitate de Co-Manager. București, 14 mai 2019

BNR: Investițiile directe sunt în scădere față de 2018

0
Investiţiile străine directe au scăzut în primul trimestru al acestui an cu circa 20% faţă de perioada similară a anului trecut, la 1,243 miliarde de euro, conform datelor publicate marţi de Banca Naţională a României. „Investiţiile directe ale nerezidenţilor în România au însumat 1.243 milioane euro (comparativ cu 1.555 milioane euro în perioada ianuarie – martie 2018), din care participaţiile la capital (inclusiv profitul reinvestit net estimat) au însumat 854 milioane euro, iar creditele intragrup au înregistrat valoarea netă de 389 milioane euro”, menţionează BNR. De asemenea, în perioada ianuarie – martie 2019, numărul firmelor cu capital străin nou înfiinţate a crescut cu 9,1%, comparativ cu perioada similară a anului anterior, la 1.496 de unităţi, conform datelor centralizate de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului (ONRC). Cele 1.496 de societăţi noi aveau un capital social subscris în sumă totală de 3,941 milioane dolari, în creştere cu 127,3% faţă de perioada ianuarie – martie 2018, scrie Antena3.ro. Potrivit sursei citate, în intervalul 1991 – 2018, au fost înfiinţate 221.334 de societăţi cu participare străină la capital, valoarea totală a capitalului social subscris fiind de peste 63,117 miliarde de dolari.