Modificările aduse OUG 114 sunt un pas în direcţia bună
Asociaţia pentru Pensiile Administrate Privat din România (APAPR) a anunţat, joi, că noile modificări aduse OUG 114 sunt un pas în direcţia bună, conform News.ro
De asemenea, Ministrul Finanţelor, Eugen Teodorovici, a anunţat, joi, după şedinţa de Guvern, că nu vede niciun risc ca administratorii de pensii private din Pilonul II să iasă din piaţă, în condiţiile în care ”s-a închis discuţia” după ce Guvernul a renunţat la solicitarea ca administratorii fondurilor de pensii să crească capitalul de 11 ori, fiind modificată OUG 114 cu noi măsuri agreate împreună cu administratorii şi cu ASF.
Ulterior, APAPR a anunţat că noile modificări sunt un pas în direcţia bună.
”În urma dialogului şi a consultărilor care au avut loc între Ministerul de Finanţe, ASF şi reprezentanţii administratorilor de fonduri private de pensii din România în ultima perioadă, prevederile OUG 114 cu privire la Pilonul 2 de pensii au fost modificate astfel încât să includă condiţii îmbunătăţite, în comparaţie cu cadrul legal creat iniţial de actul legislativ menţionat”, se arată în comunicat.
În același timp, APAPR consideră că măsura diversificării investiţiilor, pe care asociaţia a promovat-o de mulţi ani, reprezintă un beneficiu important, atât pentru economie, cât şi pentru veniturile viitoare ale românilor, pentru că banii colectaţi în conturile lor de pensii private vor putea fi investiţi profitabil în mai multe sectoare, contribuind la dezvoltarea României.
Guvernul a aprobat indicele IRCC pentru creditele garantate de stat
Guvernul a adoptat în şedinţa de vineri o hotărâre care prevede că pentru dobânda calculată creditelor acordate prin programele guvernamentale cu garanţia statului se va utiliza indicele de referinţă în locul ROBOR-ului, a anunţat ministrul de Finanţe, Eugen Teodorovici, potrivit Economica.net.
„S-a adoptat o hotărâre de Guvern pentru modificarea legislaţiei specifice programelor guvernamentale cu garanţia statului pentru clarificarea modalităţii de aplicare a prevederilor OUG 19/2019. Este o măsură necesară care va duce la reducerea costurilor de finanţare a creditelor acordate prin programele guvernamentale ‘Prima casă’, ‘Prima maşină’ şi ‘Investeşte în tine’, programele de succes pe care românii le-au accesat cu mult interes. Astfel, pentru dobânda calculată creditelor acordate prin aceste programe guvernamentale se va utiliza indicele de referinţă care va înlocui ROBOR. Acest indicator de referinţă a fost introdus pentru a reduce costurile de finanţare a împrumuturilor luate de cetăţeni şi pentru a creşte transparenţa modului de calcul al dobânzilor”, a spus Teodorovici, la Palatul Victoria, după şedinţa de Guvern.
De asemenea, el a mai adăugat că programul „O casă, o familie” ar putea fi adoptat de Guvern în prima jumătate a lunii iunie.
Cotaţia IRCC anunţată de BNR pe 2 mai a fost de 2,36%. Azi, ROBOR la trei luni a scăzut la 3,25%, faţă de 3,26%, nivelul din şedinţa precedentă şi a atins cea mai mică valoare din 2 aprilie 2019. La 1 aprilie, ROBOR la trei luni era cotat la 3,23%. ROBOR la şase luni a rămas la 3,38%.
Cercetare spaţială sub egidă românească
România, prin ministrul cercetării şi inovării, Nicolae Hurduc, a prezidat la Bruxelles trei reuniuni privind cercetarea spațială: reuniunea Consiliului Competitivitate – Cercetare și Spațiu, reuniunea ministerială a Consiliului Agenției Spațiale Europene (ESA) și reuniunea Consiliului de Spațiu UE – ESA.
Ministrul Nicolae Hurduc a subliniat că prin aceste evenimente au fost „stabilite prin dezbateri şi analize direcţiile de dezvoltare a cercetării- inovării la nivel european şi ale cercetării în domeniul spațial”. Argumentând, ministrul a accentuat: „Dacă ne raportăm la activitățile spațiale, vom vedea că acestea ne sunt de ajutor în programul nostru de zi cu zi, fie că folosim telefonul mobil, verificăm previziunile meteorologice sau apelăm la servicii de urgență. Mai mult, spațiul este esențial pentru fiecare țară, însă activităţile desfăşurate în această arie de activitate sunt globale prin natura lor. Tocmai de aceea, cooperarea continuă să fie un factor-cheie al politicii spațiale europene, deoarece multe provocări sunt resimţite la nivel global și pot fi rezolvate numai la acest nivel, tehnologiile spațiale furnizând un instrument important în rezolvarea lor”. Referitor la economia spațială globală, ministrul a reiterate că „a atins valoarea de 309 miliarde de euro în anul 2017, crescând în medie cu 6,7% în perioada 2005-2017. Aceasta este aproape dublul creșterii mediei anuale a economiei globale de 3,5%. Mai mult, sectorul spațial european are peste 231.000 de profesioniști, un indice important fiind faptul că Europa produce o treime din toți sateliții lumii. Astfel, întâlnirile care au avut astăzi loc au creat premisele necesare consolidării rolului Europei ca actor global şi contributor la construirea guvernanței spațiale globale”. Consiliul ministerial ESA a adoptat rezoluţia „Spaţiul ca facilitator”.
Referitor la modul în care cercetarea-inovarea va putea să contribuie într-o mai mare măsură la dezvoltarea socio-economică a Uniunii Europene, ministrul Nicolae Hurduc a subliniat: „Consider că cercetarea și inovarea sunt domenii care trebuie să fie susţinute şi mai mult, atât la nivel european, cât și la nivel național. Investițiile în cercetare-dezvoltare, în educație și în infrastructura dedicată pentru aceste domenii reprezintă de fapt investiții făcute pentru un viitor prosper şi competitiv. Comisia a propus să se aloce 100 de miliarde de euro pentru cercetare și inovare în cadrul viitorului buget al UE – Horizon Europe. Totodată, fondurile din cadrul politicii de coeziune vor mobiliza sume importante pentru a sprijini inovarea în toate regiunile Europei. Extrem de important este ca utilizarea acestor fonduri să se facă în strânsă legătură cu politica noastră industrială și cu reformele identificate în contextul ciclului anual de semestru european al coordonării politicilor economice. Dat fiind că majoritatea cheltuielilor și politicilor publice din domeniul cercetării-dezvoltării din UE rămân în responsabilitatea statelor membre, angajamentul acestora, de a-și reforma politicile naționale și de a asigura o mai bună coordonare cu politicile UE, joacă un rol foarte important”.
La Romexpo, Tibco ediţia 36
Tradiţia Tibco – Târgul internațional de bunuri de larg consum la Romexpo continuă cu ediția 36, în perioada 30 mai-2 iunie. După cum anunţă organizatorii, „companii din România și străinătate își așteaptă vizitatorii cu prețuri promoționale și reduceri semnificative la o gamă largă de produse: îmbrăcăminte, încălţăminte şi accesorii din piele naturală și ecologică, cosmetice, parfumuri, bijuterii, obiecte de uz casnic, decorațiuni, covoare, carpete și produse hand-made”. Concomitent, se desfăşoară activități conexe: inițiere în tehnica ronde-bosse și basorelief, momente artistice, ateliere de creație etc.
În paralel se desfăşoară şi alte manifestări tematice de referinţă:
– Bio Life & Style 2019 – producători și distribuitori de produse și servicii pentru starea de sănătate, produse naturiste, preparate vegane, dulciuri, cosmetice și suplimente alimentare din ingrediente certificate bio, articole hand-made, remedii naturiste, cărți de specialitate, instrumente de gătit în stil sănătos; evenimente conexe referitoare la parenting alimentar, importanța sportului în viața adulților și a copiilor, alimentația gluten free, cosmetica naturistă, arta culinară, terapia prin parfum, ateliere de creație, demonstrații culinare și sportive
– Antique Market – Târgul de obiecte de artă și antichități, cu obiecte de mobilier şi decoraţiuni interioare, tipărituri vechi (publicaţii, scrisori, filatelie, ilustraţii şi fotografii), obiecte personale şi de colecţie (numismatică, bijuterii şi ceasuri, arme de colecţie, jucării de epocă şi miniaturi), artă plastică (tablouri, gravuri, desene, artă decorativă, sculpturi)
– Expo funerare – Salonul pentru servicii funerare, cu producători, distribuitori și furnizori de servicii din acest domeniu, pachete funerare la prețuri speciale.
Programul de vizitare a tuturor celor patru manifestări, în Pavilionul B1, este 30.05-01.06.2019, orele 10-20; 02.06.2019, orele 10-18. Accesul este liber.
Legea turismului, analizată de Coaliţia pentru Dezvoltarea României
Grupul de lucru în domeniul turismului al Coaliţiei pentru Dezvoltarea României a prezentat o serie de aspecte constatate în urma analizării proiectului de lege a turismului şi „consideră că Legea Turismului, în forma aprobată de guvern, nu aduce nicio soluţie relevantă pentru viitorul turismului românesc şi solicită modificarea substanţială a acesteia, în Parlament”. Argumentele, reliefate de Dragoş Anastasiu, liderul grupului de lucru şi de membrii grupului Daniel Mischie, Călin Ile şi Florin Jianu sunt:
„1. Legea Turismului este în dezbateri de peste 14 ani. Multe state europene nu au o lege a turismului, iar aceasta nu ar fi necesară în România decât dacă ar rezolva o serie de probleme grave, cu care se confruntă domeniul şi ar emana o viziune şi o strategie coerentă pentru următorii 20 de ani.
- Problemele grave din turism, în acest moment, sunt legate de: promovarea României ca destinaţie turistică, forţa de muncă, educaţia şi pregătirea profesională în domeniu; debirocratizare şi simplificare. Legea menţionată nu vine pe aceste teme cu o viziune sau o strategie şi nici măcar cu soluţii punctuale coerente.
- Un alt rol al acestei legi ar fi sa centralizeze toate reglementările domeniului. Deşi, autorităţile au avut acest scop, legea trecută de Guvern nu rezolvă nici măcar această problemă.
- Cea mai stringentă temă este cea legată de promovarea României ca destinaţie turistică. Grupul de Lucru pe Turism al CDR a prezentat, atât Guvernului, cât şi Parlamentului, un document de poziţie critică faţă de soluţia prevăzută în forma actuală a legii, cu privire la Organizaţiile de Management al Destinaţiilor (OMD). De asemenea, alături de alte 17 asociaţii profesionale şi patronale din România, a propus o soluţie funcţională privind parteneriatul public-privat, atât la nivel local, dar şi la nivel regional (judeţean) şi, mai ales, naţional, luând în considerare modele existente în UE. Forma actuală a Legii Turismului ignoră aceste propuneri şi statuează un mod de lucru în parteneriat doar la nivel local, impropriu şi nefuncţional. Considerăm că la baza actualei legi nu a existat un studiu de impact, iar din dialogul existent cu mediul de afaceri nu au fost preluate propunerile de substanţă, venite din industrie.
- De asemenea, reiterăm reglementarea incompletă sau insuficientă a unor concepte, faţă de necesităţi. Construcția OMD trebuie să genereze adaptarea altor acte normative la conceptul OMD. De exemplu, Codul Fiscal trebuie adaptat la viziunea de OMD. E nevoie, totodată, de clarificarea și legiferarea statutului platformelor de booking online, prin cadrul pentru camere de închiriat și cazările în regim de economie circulară și atragerea acestora în OMD locală / județeană.
- Măsura a fost adoptată de MFP în contextul controalelor ANAF. Intenţia nu a fost să reglementeze impozitarea bacşişului, ci să găsească o soluţie privind banii nefiscalizaţi, găsiţi în casele de marcat.
- Operatorii economici erau obligaţi să emită bonuri fiscale pentru bacşiş în condiţiile în care reglementările nu au reuşit să acopere toate situaţiile posibile întâlnite în diferite domenii de activitate (livrarea la domiciliu, taximetria, cazarea în unităţi hoteliere ş.a.)
- S-a introdus în definiţia bacşişului şi «restul dat de vânzător clientului şi nepreluat de acesta în mod voluntar», ceea ce a făcut dificilă aplicarea prevederilor în zona comerţului cu amănuntul”.
Sprijin pentru nou veniţii în companii
Nou veniţii în companii, abia angajaţi, care nu ştiu nici măcar unde să se aşeze, cum să se apuce de treabă, cui şi cum să i se adreseze şi toate de felul ăsta, au de-acum un sprijin în Youkno, recomandat ca „aplicație mobilă care integrează procesele de inducție a noilor angajați, training și follow-up, la nivelul companiilor”. L-a adus la noi din Canada, unde-l produce Rebounty Inc., compania de training, team building și consultanță de resurse umane Human Performance Development International (HPDI). Ni l-au prezentat Petru Păcuraru (foto), fondator şi Managing Partner al HPDI şi Doru Droşcaru, Chief Product Officer al Youkno. În linii mari, este vorba despre „un spaţiu virtual de discuții în care oamenii beneficiază de anonimat și care implică totodată și o componentă de recompensare a interacțiunii și răspunsurilor. Printre principalele avantaje ale Youkno se numără creșterea vitezei de luare a deciziilor la nivel intern, precum și creșterea gradului de satisfacție și, implicit, a retenției angajaților”. Prin dialog, se schimbă întrebări, îndrumări, informaţii care pot fi dintre cele mai banale despre mediul şi modul de lucru, unele putând să fie şi foarte interesante, şi larg utile, ceea ce la un moment dat aduce bonusuri cui le lansează. Necesitatea unui asemenea mod de cunoaştere, înţelegere şi până la urmă apropiere a fost găsită de cei care acum o implementează în mai multe companii din România în abandonarea semnificativă a locurilor de muncă în primele zile de după angajare. Nu se întâmplă numai la noi, există un studiu internaţional pe această temă făcut de Harvard Business Review, rezultatul în esenţă fiind că „primele 100 de zile de angajare sunt critice”, pentru că atunci multor angajaţi le vine să-şi ia lumea-n cap în principal din cauză că nu ştiu ce să facă, nu ştiu cum să facă, nu ştiu de ce să facă.
Bookfest, eveniment al industriei editoriale
În Complexul Expozițional Romexpo din București (pavilionul B2), are loc Salonul Internațional de Carte Bookfest, eveniment al industriei editoriale organizat de Asociaţia Editorilor din România, sub egida Federației Editorilor din România, cu sprijinul Ministerului Culturii și Identității Naționale și al Ambasadei Marii Britanii din București. Invitatul de onoare al ediției este Marea Britanie.
Salonul se desfăşoară în perioada 29 mai-2 iunie 2019, cu program de vizitare miercuri 29 mai şi joi 30 mai – 10.00-20.00, vineri 31 mai şi sâmbătă 1 iunie – 10.00-21.00, duminică 2 iunie – din nou 10.00-20.00. Intrarea este liberă.
Indicele ROBOR la 3 luni a scăzut la 3,26%
Indicele ROBOR la 3 luni, în funcţie de care sunt calculate dobânzile la majoritatea creditelor în lei, a scăzut la 3,26%, cel mai mic nivel din ultimele două luni, potrivit datelor publicate miercuri de Banca Naţională a României (BNR).
Miercuri, indicele a scăzut la 3,26%, cel mai mic nivel din 2 aprilie, când a fost 3,23%, scrie News.ro
Totodată, indicele ROBOR la 6 luni a stagnat la 3,38%.
ROBOR (Romanian Interbank Offer Rate) este rata medie a dobânzii la care se împrumută, între ele, instituţiile bancare din România, în lei, iar evoluţia sa este legată, în principal, de nivelul de lichiditate existent în piaţă.
Rata șomajului a scăzut la 3%
Rata șomajului înregistrat la nivel național a fost de 3%, la sfârșitul lunii aprilie 2019, mai mică cu 0,19 puncte procentuale decât cea din luna anterioară și cu 0,58 puncte procentuale sub valoarea înregistrată la finele aceleiași luni a anului 2018, reiese din datele Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM), publicate miercuri.
De asemenea, numărul total de șomeri la finele lunii aprilie era de 261.909 persoane, conform datelor oferite de Profit.ro. Din totalul șomerilor înregistrați, 49.929 au fost șomeri indemnizați și 211.980 neindemnizați.
Totodată, în funcție de mediul de rezidență, numărul șomerilor la finele lunii aprilie se prezintă astfel: 77.452 șomeri provin din mediul urban și 184.457 șomeri provin din mediul rural. Cei mai mulți șomeri aveau între 40 și 49 de ani (76.172), urmați de cei din grupa de vârstă peste 55 de ani (53.129), la polul opus aflându-se persoanele între 25 – 29 de ani (13.886).
PwC România se ocupă de găsirea unui cumpărător pentru Prima TV
București, Mai 2019- O echipă mixtă a PwC România, formată din specialiști din cadrul departamentelor de Mergers&Aquisitions (M&A) și Business Recovery Services (BRS), se va ocupa de găsirea unui cumpărător pentru Prima TV, televiziunea deținută de societatea Prima Broadcasting Group SRL, ca urmare a deciziei luate de reprezentații și creditorii companiei de a acorda un mandat exclusiv către PwC în acest scop.
„Tendința în Sectorul Media și Telecomunicații, observată de la începutul anului 2019, este de consolidare la nivel global pe fondul nevoii de a genera și difuza conținut atractiv și de a furniza cât mai eficient servicii cu valoare adăugată pentru clienți. Marii jucători își planifică foarte atent strategia de dezvoltare viitoare, iar companiile nou intrate trebuie sa facă eforturi mari să își găsească locul în lanțul de creare a valorii aflat într-o continuă evoluție. Ne așteptăm să vedem și în România tranzacții mari în 2019, atât în media cât și în telecomunicații, unde consolidarea pieței vine din nevoia de a se crea sinergii şi implicit valoare pentru acționari. Prima TV este un post TV fanion cu o istorie îndelungată, trecând prin mai multe tranzacții, cu un brand încă foarte puternic și poate reprezenta o bună oportunitate de dezvoltare a unei noi platforme media în România sau un activ valoros pentru companiile TV deja prezente în piață” spune George Ureche, Liderul departamentului de Fuziuni si Achiziții, PwC România.
„Suntem interesați sa oferim soluții configurate si adaptate companiilor aflate în dificultate, urmărind să valorificăm experiența noastră combinată în servicii de M&A, restructurare si insolvență. Ne dorim să punem la dispoziția colaboratorilor experiența și networking-ul nostru la nivel regional, inclusiv prin facilitarea valorificării activelor din procedurile de insolvență din piața locală”, spune Cristian Gavril, Head of Business Recovery Services, PwC România.
Prima Broadcasting Group SRL a fost înființată în 1992, televiziunea Prima TV fiind lansată doi ani mai târziu, în 1994. Din cauza dificultăților cu care s-a confruntat, în anul 2015, societatea a intrat în procedura insolvenței, cu scopul reorganizării activității. În 2017, creditorii au aprobat un plan de reorganizare care prevede inclusiv opțiunea de business transfer. În luna mai 2019, compania și creditorii acesteia au decis să acorde mandat exclusiv de vânzare către PwC România pentru finalizarea unei posibile tranzacții.
Despre PwC
Misiunea PwC este de a construi încredere în cadrul societății și de a contribui la rezolvarea unor probleme importante. Firmele din rețeaua PwC ajută oamenii și organizațiile să creeze valoarea adăugată de care au nevoie. Suntem o rețea de firme prezentă în 158 de țări cu mai mult de 250.000 de profesioniști ce oferă servicii de calitate în domeniul auditului, consultanței fiscale și consultanței pentru afaceri. Spuneți-ne care sunt lucrurile importante pentru dumneavoastră și descoperiți mai multe informații despre noi vizitând site-ul www.pwc.ro.
PwC se referă la rețeaua de firme PwC și/sau la una dintre firmele membre, fiecare dintre acestea fiind o entitate juridică.
© 2019 PwC. Toate drepturile rezervate.

