Germania rămâne cel mai important partener economic al României

0
Camera de Comerț și Industrie Româno-Germană (AHK România) subliniază, pe baza datelor publicate de Institutul Național de Statistică (INS), că „relațiile economice bilaterale au crescut și în 2016” și astfel Germania rămâne „partenerul economic nr. 1 al României”. Concret, AHK precizează că „importurile din Germania au însumat anul trecut 13,8 mld. EUR (+10,5%), iar exporturile 12,3 mld. EUR (+14,6%). În total, volumul comercial între cele două state a fost de 26,1 mld. EUR (+12,4), ceea ce înseamnă peste 20% din totalul comerțului exterior al României – tendința în creștere. Printre cele mai importante grupe de produse în comerțul dintre Germania și România se numără în mod tradițional mașini și aparate, echipamente electrice, mijloace și materiale de transport, metale comune. Companiile germane sunt parte integrantă a economiei românești și realizează o contribuție decisivă la valoarea adăugată brută, dar și la creșterea competitivității prin transferul de know-how. Circa 7.500 de companii germane, respectiv cu capital german, sunt active în România. Acestea sunt astfel un important angajator, care în ultimii ani a contribuit decisiv la crearea și asigurarea de locuri de muncă în România. În calitate de contribuabili și angajatori pentru mai mult de 250.000 de angajați, companiile germane au un rol important prin plata contribuțiilor sociale și a altor contribuții către administrațiile fiscale”. În același timp, semnalează AHK, „pe fondul accentuării lipsei de personal calificat este important, și din punctul de vedere al economiei germane, ca autoritățile din România și factorii de decizie să ia în continuare toate măsurile necesare în ce privește dezvoltarea învățământului profesional”. Sebastian Metz (foto), director general AHK Romania, subliniază: „În discuțiile noastre cu investitorii germani, disponibilitatea personalului calificat este unul din cele mai importante criterii în luarea deciziei investiționale. Acest lucru se referă atât la învățământul universitar, cât și la învățământul profesional, care într-un sistem educațional funcțional sunt complementare”.

PoliFest la Universitatea Politehnica din București

0
Universitatea Politehnica din București organizează în perioada 30 martie – 1 aprilie ediția 2017 a PoliFest, cel mai mare eveniment național care aduce împreună școala, universitatea, angajatorii, cu scopul cunoașterii reciproce. Peste 50 de companii din întreaga lume sunt atrase de inteligența și capacitatea de inovare a viitorilor ingineri ai României și își prezintă oferta de locuri de muncă și disponibilitatea pentru internship-uri. Politehnica, la rândul ei își etalează oferta de programe de studii pentru admitere. Se desfășoară conferințe științifice, workshopuri, expoziții de echipamente și noi tehnologii, prezentare de oferte educaționale, oportunități de angajare, concursuri motivaționale, precum și alte manifestări conexe. Este programată finala națională a concursului MT 180 – „Teza mea de doctorat în 180 de secunde”, organizat de Ambasada Franței la București și Institutul Francez, inspirat din „Three minute thesis (3MTMC)”. British Council organizează o conferință internațională. O conferință online, o tombolă, cursuri demonstrative, aplicații practice întregesc evenimentul.

Profitul Allianz-Tiriac a crescut anul trecut cu 13% comparativ cu 2015

0
Allianz-Ţiriac a înregistrat, la finele anului 2016, un volum al veniturilor din primele încasate la nivel agregat (asigurări generale şi asigurări de viaţă & sănătate) de peste 1,2 miliarde de lei, în creştere cu circa 16% faţă anul precedent. Profitul operaţional consolidat din activitatea de asigurări a crescut, la finele anului trecut, cu 12 milioane de lei, faţă de 2015, reprezentând o majorare de 15,8%. Conform datelor publicate de către Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF), Allianz-Ţiriac deţine o cotă de piaţă de 13,08% şi rămâne liderul pieţei de asigurări atât la nivel agregat, cât şi la nivelul segmentului asigurărilor generale. Allianz-Ţiriac Asigurări înregistra, la finele anului 2016, o rata de solvabilitate de 144%, conform Solvency II, garantând astfel capacitatea companiei de a-şi onora promisiunile faţă de clienţii şi partenerii săi. Conform datelor publicate de către Autoritatea de Supraveghere Financiară în luna martie, Allianz-Ţiriac este, de asemenea, lider pe segmentul asigurărilor generale, cu o valoare a primelor brute subscrise de 1,1 miliarde lei, reprezentând o creştere de peste 17% comparativ cu anul precedent. Asigurările auto au generat venituri de 796 milioane de lei, ponderea cea mai mare fiind realizată de asigurările Casco cu 51% din totalul veniturilor auto. Din vânzările polițelor RCA s-au generat venituri cu 48% mai mari față de anul precedent La finele anului trecut, valoarea despăgubirilor plătite în baza asigurărilor auto au totalizat circa 400 milioane lei, aproximativ 164 milioane lei fiind achitate terţilor păgubiţi pentru daunele produse de către deţinătorii unei poliţe RCA la Allianz-Ţiriac. În plus, la sfârșitul anului 2016, obligaţiile de plată aferente segmentului auto, înregistrate sub formă de rezerve nete de daune avizate, se situau la peste 204 milioane lei. În ceea ce priveşte numărul petiţiilor primite în ultimii ani, Allianz-Ţiriac a înregistrat o reducere anuală constantă atât la nivelul tuturor petiţiilor primite, dar şi la nivelul petiţiilor întemeiate referitoare la dosare de daună. Astfel, faţă de 2015, când s-a înregistrat un total de 1246 de  petiţii, în 2016, numărul acestora a scăzut la 658, reprezentând o reducere de 47%. De asemenea, scăderea ratei petiţiilor s-a resimţit şi la nivelul reclamaţiilor întemeiate referitoare la dosarele de daună: în termeni absoluţi, în 2016 s-au înregistrat 132 petiţii întemeiate, faţă de 297 înregistrate cu un an în urmă, reprezentând o scădere de 56%. Începând cu a doua jumătate a anului trecut, clienţii îşi pot achita primele de asigurare prin noul serviciu de plată în regim mobil, direct la intermediarii companiei, dotaţi cu device-uri de tip POS. Soluţia digitală de plată a primelor „mPOS”  a fost lansată în luna iulie a anului trecut de către Allianz-Ţiriac, în premieră absolută pentru piaţa românească, generând un volum al primelor lunare tranzacţionate în a doua jumătate a anului trecut de peste 1,2 milioane lei, ca urmare a celor peste 4.000 de tranzacţii on-line. Virgil Şoncutean, CEO Allianz-Ţiriac Asigurări a declarat că „anul 2016 reprezintă un an de referinţă pentru noi în ceea ce priveşte serviciile oferite clienţilor noştri pentru a le garanta cea mai bună experienţă. Rezultatele bune vin să întărească promisiunea pe care ne-o asumăm faţă de aceştia privind continuarea investiţiilor în a genera servicii digitale şi interacţiuni umane de calitate, accesibilitate şi agilitate”. Segmentul non-auto a înregistrat, pe parcursul anului 2016 un ritm de creştere accelerat. Subscrierile non auto au atins, la finele anului 2016, o valoare de 322,9 milioane lei, cu 13,5% mai mult faţă de anul 2015. În 2016, Allianz-Ţiriac s-a lansat pe segmentul affinity, prin încheierea unui contract cu iSTYLE, cel mai mare lanț de magazine Apple Premium Resseler, lansând 2 produse de asigurare dedicate clienţilor acestor magazine. În doar jumătate de an, au fost vândute peste 1500 de asigurări ataşate echipamentelor noi achiziţionate în reţeaua de magazine. În linie cu dinamica pieţei, asigurările de sănătate îşi continuă ritmul pozitiv de creştere. Allianz-Ţiriac a înregistrat, la finele lui 2016, o creştere a volumul de afaceri de peste 43%, comparativ cu anul 2015. Anul trecut, Allianz-Ţiriac a plătit clinicilor partenere şi nepartenere peste 23 milioane de lei, în contul serviciilor prestate de acestea clienţilor beneficiari ai poliţelor de asigurări de sănătate de la Allianz-Ţiriac. Subscrierile din asigurările de bunuri şi proprietăţi au urcat până la 181,2 milioane de lei, evidenţiind o creştere de 5,7%. Începând cu anul 2016, clienţii companiei, deţinători ai unei asigurări de locuinţă, beneficiază de serviciul de autoconstatare şi serviciul de plată rapidă a daunelor. Allianz-Ţiriac îşi păstrează locul 5 în topul segmentului asigurărilor de viaţă, cu o cotă de piaţă de 6,48%, reprezentând o creştere de 0,92 puncte procentuale faţă de anul 2015. Vânzările de poliţe de asigurări de viaţă au înregistrat o creştere de aproape 8%, în urcare de până la 117,6 milioane de lei, cu 8,4 milioane mai mult faţa de anul 2015. În 2016, asigurările de tip unit linked au înregistrat o creştere la nivel de prime brute subscrise de aproximativ 53 de milioane de lei, cu aproape 5% mai mult faţă de anul anterior. În ceea ce priveşte produsele tradiţionale, se remarcă o creştere de circa 10%, până la valoarea de 64,7 milioane de lei. Pentru anul 2016, de exemplu, Allianz-Ţiriac a comunicat o dobândă realizată din investirea rezervelor pentru produsele tradiţionale de 5,90%. În ceea ce priveşte comportamentul clienţilor, se remarcă o reprioritizare a modului de alocare a resurselor financiare prin prisma scăderii volumului răscumpărărilor plătite cu aproximativ 24%, faţă de anul 2015. În paralel, instrumentele de asigurări de viaţă îşi dovedesc utilitatea, evidenţiind un volum al despăgubirilor achitate în creştere cu circa 18% faţă de anul 2015.

Universităţile îşi prezintă oferta educaţională

0
Orientate spre cerinţele mediului economic şi spre opţiunile candidaţilor, universităţile îşi prezintă ofertele de programe de studii.   Universitatea din București     În perioada martie-mai 2017, la Universitatea din București (foto) se desfăşoară Zilele Porților Deschise. Candidaţii la admitere pentru anul 2017-2018 se vor întâlni cu profesori și consilieri din facultăți, vor putea participa la prezentări ale programelor de licență și master pentru diversele specializări, la cursuri deschise, la vizite ghidate în sălile de curs, în sălile de lectură și în laboratoarele facultăților, la discuţii cu cadre didactice, studenţi și masteranzi, la expoziții, conferințe și ateliere pe diferite tematici. Programul, pe facultăţi, este: Facultatea de Fizică – 10 martie-2 iunie, orele 10.00-14.00; Facultatea de Geografie și Facultatea de Matematică și Informatică – din 23 martie; Facultatea de Chimie – 27-31 martie; Facultatea de Psihologie și Științele Educației – 27-31 martie; Facultatea de Teologie Romano-Catolică – 28 martie 2017, orele 09.00-18.00; Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării – 1-14 aprilie; Facultatea de Drept – 3-7 aprilie; Facultatea de Filozofie – 3-7 aprilie și 8-12 mai Facultatea de Litere – 3-5 aprilie; Facultatea de Sociologie și Asistență Socială – 3-7 aprilie; Facultatea de Teologie Baptistă – 3-8 aprilie; Facultatea de Administrație și Afaceri – 4-6 aprilie; Facultatea de Biologie – 5-7 aprilie; Facultatea de Geologie și Geofizică – 10-14 aprilie; Facultatea de Istorie – 24-28 aprilie; Facultatea de Limbi și Literaturi Străine – 2-6 mai; Facultatea de Teologie Ortodoxă „Justinian Patriarhul” – 11 mai; Facultatea de Științe Politice – 22-28 mai.    Universitatea de Vest din Timişoara    Universitatea de Vest din Timișoara organizează Zilele Porților Deschise în perioada 27-31 martie. Sunt prezentate ateliere de pictură și gravură, experimente de chimie și biologie sub tematica „între știință și magie”, „Mapping festival sau cum să creezi o hartă în 30 de minute folosind cartografia digitală”, călătorii în timp cu ajutorul hărților digitale, activități fizice pe biciclete și role, o simulare a unui Consiliu de Securitate ONU. De asemenea, programul include participări la cursuri și seminarii alături de studenți, conferințe specializate, excursii prin Timișoara. Rectorul Universității de Vest din Timișoara, prof. univ. dr. Marilen Gabriel Pirtea, subliniază: „Ne-am orientat către acțiuni cât mai practice, pentru a prezenta aplicabilitatea celor învățate în viața de zi cu zi. Oferta e diversă și se pliază pe diferite vârste, de la cei mai mici dintre elevi, la liceenii din anii terminali”.  Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative   Facultatea de Comunicare și Relații Publice a SNSPA lansează programele postuniversitare de formare și dezvoltare profesională continuă: „Comunicare în sectorul medical” și „Public Speaking”, cerute de „nevoi pregnante de perfecționare pe piața muncii”. Lansarea are loc joi, 30 martie 2017, ora 19.00, la sediul SNSPA din Bulevardul Expoziției nr. 30A, București. Evenimentul va fi deschis de prof. univ. dr. Alina Bârgăoanu, decanul facultăţii. Programul „Comunicare în sectorul medical” va fi prezentat de dr. Vasile Cepoi, președintele Agenției Naționale de Management al Calității în Sănătate și de dr. Florin Buicu, preşedintele Comsiei de Sănătate din Camera Deputaţilor. Programul „Discurs și adresare publică (Public Speaking)” va fi prezentat de Mihaela Nicola, specialist în comunicare și CEO The Group și prof. univ. dr. Adrian Titieni, fost rector al Universităţii Naţionale de Artă Teatrală şi Cinematrografică  „I.L. Caragiale”. Ambele programe, acreditate, sunt organzate în 112 ore didactice și propun o gamă variată de cursuri și module practice, ce asigură dezvoltarea unor competențe și abilități concrete, cu aplicabilitate largă în activitatea profesională, în conformitate cu definirea domeniului profesional „Comunicare și relații publice” din Codul Ocupațiilor din România.  Absolvirea va fi atestată prin certificat de perfecționare profesională în specializarea comunicare și relații publice, emisă de Facultatea de Comunicare și Relații Publice din cadrul SNSPA, sub antetul Ministerului Educației Naționale.  

Festivalul Enescu lansează apelul pentru proiecte „Bucureștiul Creativ”

0
Festivalului Internațional George Enescu (2-24 septembrie) a lansat apelul pentru realizare de proiecte care să reprezinte „Bucureștiul Creativ” – asociere a spațiului urban cu mediul socio-economic şi cultural, sub semnul tehnologiei avansate. Apelul este adresat către instituții publice, companii, ONG-uri, artiști și persoane fizice. Creațiile așteptate sunt lucrări de artă contemporană, proiecte interactive în spațiul public, expoziții, ateliere: „De la abordările din zona de artă contemporană, la instalații destinate spațiului public, lucrări care includ un mix de sunet și imagine, integrând lumina, perspective de arhitectură sau abordări care încurajează redescoperirea orașului într-un mod creativ. De asemenea, abordări care includ și arte precum fotografia și artele plastice, precum și ateliere tematice”. Regulamentul menționează că „toate proiectele participante la selecție vor fi finanțate fie din sursele proprii ale fiecărui aplicant în parte, fie din sponsorizările atrase de aceștia pentru implementarea proiectelor propuse”. Proiectele se depun între 22 martie 2017 şi 15 iunie 2017. Cerința generală este ca proiectele să fie inspirate din sau să aibă o legătură fie cu tema muzicală a ediției din acest an a Bucureștiului Creativ, Sonata pentru Violoncel și Pian în Fa minor, Op.26 de George Enescu, fie cu tema generală a Festivalului Enescu 2017 – punerea într-o nouă lumină a creației lui George Enescu și a muzicii clasice. Organizatorii precizează că „festivalul va pune tehnologia în serviciul muzicii clasice și al creativității, prezentând lucrări cunoscute, într-o nouă abordare; va aduce în prim-plan muzica contemporană, invitând pentru prima dată la București pe unii dintre cei mai cunoscuți compozitori ai momentului; va oferi publicului posibilitatea să se bucure de un număr record de lucrări de George Enescu (37), două dintre acestea fiind în premieră istorică în Festival și va acorda matematica la sunetul muzicii, printr-o expoziție în premieră”. Proiectele vor fi grupate în: Grădina Festivalului (spațiile verzi din fața Ateneului Român și a Sălii Mari a Palatului); Orașul Festivalului (Piața Roma, Piața Sf. Anton, Piața Colțea, Băneasa Shopping City, Sala Radio și alte spații posibile propuse de aplicanți și de parteneri; Festivalul meu (companii/ asociații/ organizații/ furnizori de produse și servicii pot participa la Bucureștiul Creativ prin realizarea de produse și oferte speciale cu ocazia Festivalului). Informații în detaliu: pe site-ul www.festivalenescu.ro, la secțiunea București Creativ.

Alexandra Andresen, la 20 de ani, are cu 100 milioane dolari mai mult decât cel mai bogat român, Ion Țiriac

0
  Surorile Andresen şi Gustav Magnar Witzoe din Norvegia ocupă primele poziții în topul celor mai tineri miliardari din lume realizat de revista Forbes. Acestea sunt urmate de nume sonore din domeniul IT, precum cofondatorul Snapchat, Spiegel, sau fondatorii Stripe, frații Cllinson. Alexandra Andresen se află pe primul loc în clasamentul realizat de Forbes în funcție de vârstă, pentru al doilea an consecutiv. Norvegianca, acum în vârstă de 20 de ani, are o avere estimată la 1,2 miliarde de dolari, clasându-se pe locul 1.678 în topul general al miliardarilor, realizat de revista Forbes. Sora sa, Katharina Andresen, doar cu un an mai mare, ocupă următoarea în top. Intrarea lor în rândul celor mai bogați oameni din lume, s-a petrecut anul trecut, după ce tatăl lor, Johan H. Andresen jr, proprietarul unui fond de investiţii, a transferat fiecărei fiice participații de câte 42% din afacere. Pe locul al treilea în clasament se află tot un norvegian, Gustav Magnar Witzoe, de 23 de ani, cu o avere de 1,6 miliarde de dolari. Gustav Witzoe deţine 47% dintr-o companie piscicolă norvegiană, Salmar ASA, participație care i-a fost donată de către tatăl său în 2013. Fondatorul aplicației Snapchat, Evan Spiegel ocupă al patrulea loc în topul Forbes. La vârsta de 26 de ani, acesta deține o avere în valoare de cinci miliarde dolari. John Collison, în vârstă de 27 de ani, este cofondatorul şi preşedintele Stripe, companie care a dezvoltat o aplicație care permite efectuarea de plăți prin intermediul internetului. John Collison deține o avere de 1,1 miliarde de dolari, ocupând poziţia a cincea în clasamentul celor mai tineri miliardari. Fratele lui, Patrick Collison, în vârstă de 28 de ani, este, de asemenea, în top 10. Pe poziția a șasea se află cofondatorul Facebook, Mark Zuckerberg, în vârstă de 32 de ani, cu o avere ce se ridică la 56 miliarde dolari.

Euro, la cel mai scăzut nivel din ultimii 15 ani, dacă Marine Le Pen câștigă alegerile în Franța

0
Câștigarea alegerilor prezidențiale din Franța de către Marine Le Pen, liderul partidului extremist de dreapta, Frontul Național, ar putea duce la cea mai însemnată scădere a monedei unice din ultimii cinci ani, cursul valutar urmând o traiectorie similară cu cea a lirei în urma votului pentru ieșirea Marii Britanii din Uniunea Europeană, este concluzia unui sondaj făcut de Bloomberg printre economiști. Moneda europeană ar putea înregistra un declin rapid în cazul în care Marine le Pen ar câștiga alegerile prezidențiale din Franța, pe fondul acuzațiilor acesteia la adresa Uniunii Europene și a promisiunii făcute de le Pen pentru organizarea unui referendum pentru părăsirea zonei euro și introducerea francului care să reducă valoarea nominală a datoriei suverane. O  depreciere a euro până la paritate cu dolarul, pentru prima dată din 2002 ar reprezenta un declin mai mare de 7% faţă de nivelul cotației din prezent de 1,08 dolari, în timp ce o scădere sub 95 de cenţi ar reprezenta o devalorizare de aproape 12%. Potrivit unui raport realizat înainte de referendumul pentru Brexit din mai 2016, mare parte a economiştilor au prevăzut scăderea lirei sterline sub 1,35 dolari, în cazul unui vot în favoarea părăsirii blocului comunitar. Prognoza a fost una realistă, lira sterlină pierzând peste 10% din valoare în fața principalelor valute, până la minimul ultimilor 31 de ani, cu 1,3229 dolari pentru o liră. Economiștii citați de Bloomberg susțin totuși că victoria candidatei Le Pen este puţin probabilă, aceasta având șanse de 20% să câștige, în timp ce probabilitatea ca contracandidatul său,  Emmanuel Macron, să devină președinte al Franței este de 61%.

Târgul de joburi și internshipuri RAU JOB FAIR, ediția a IV-a

0
  În scopul corelării permanente a ofertei educaționale cu cerințele pieței muncii, precum și a creării unui mediu de interacțiune concret, Universitatea Româno-Americană din București organizează târgul de joburi și internshipuri RAU JOB FAIR, ediția a IV-a. Târgul va avea loc pe data de 4 aprilie 2017, între orele 10:00 – 17:00, în incinta Universității Româno-Americane (Bld. Expoziției, nr.1B, sector 1, București). Evenimentul cuprinde activități de recrutare și selecție la standurile companiilor expozante ce vor fi amplasate în holul principal al Universității (corp B). De asemenea, evenimentul presupune desfășurarea în paralel a unor workshopuri tematice menite să ofere informații utile pentru dezvoltarea profesională, susținute de către reprezentanții ai mediului social, educațional și de business. Evenimentul este deschis oricărei persoane (student, masterand sau absolvent), indiferent de universitatea de proveniență. targ job sponsori Participarea este GRATUITĂ și se realizează în urma completării formularului de înscriere online. Detalii complete pe site-ul dedicat – http://rjf.rau.ro/

Creditul guvernamental s-a triplat față de cel neguvernamental în februarie 2017

0
Creditul guvernamental a avansat în perioada februarie 2016 – februarie 2017 cu 3,5% mai mult decât cel neguvernamental, arată datele recente publicate de Banca Națională a României. Pentru aceeași perioadă de raportare, ritmul în care s-a împrumutat statul în februarie a fost mult mai alert, creditul guvernamental majorându-se cu 7,4%, în timp ce cel neguvernamental doar cu 2,1%. După primele două luni din acest an, creditul guvernamental a ajuns la valoarea de 96,22 miliarde lei, în creștere cu 1,8%, față de sfârșitul anului anterior, iar depozitele constituite de rezidenții clienți neguvernamentali au atins nivelul de 278,18 miliarde lei, majorare de 0,6% raportat tot față de finele lui 2016. Structurat în funcție de valuta în care s-a împrumutat statul, BNR constată că „la 28 februarie 2017, creditul neguvernamental a înregistrat o creştere de 2,1% (1,9% în termeni reali) faţă de 29 februarie 2016, pe seama majorării cu 13,9% a componentei în lei (13,7% în termeni reali) şi a diminuării cu 10,6% a componentei în valută exprimată în lei (exprimat în euro, creditul în valută s-a redus cu 11,5%). La 28 februarie 2017, creditul guvernamental a crescut cu 7,4% (7,2% în termeni reali) faţă de 29 februarie 2016”. Creditele pentru gospodăriile populației au înregistrat un avans de 12,7% în februarie 2017, față de februarie anul trecut, și de 1% în februarie, comparativ cu ianuarie a.c., ajungând la 104,52 miliarde lei. În ceea ce privește creditele persoanelor juridice (societăţi nefinanciare şi instituţii financiare nemonetare), aici a avut loc o majorare de 9,4% în februarie 2017, față de aceeași lună din 2016, și au crescut, totodată, cu 0,4%, în februarie față de ianuarie a.c., la 81,06 miliarde lei. Față de aceeași perioada a anului precedent, depozitele în valută ale rezidenţilor exprimate în lei au crescut cu 3,2%, în comparație cu depozitele în valută ale persoanelor juridice, care s-au diminuat până la 8,2% (exprimate în euro, depozitele în valută ale rezidenţilor persoane juridice s-au diminuat cu 9,2%), potrivit BNR.

Volkswagen revine pe piețele de obligațiuni pentru prima dată după Dieselgate

0
Volkswagen, cel mai mare producător auto din lume, a revenit joi pe piețele europene de obligațiuni cu prima emisiune de bonduri de după izbucnirea scandalului noxelor trucate din august 2015, conform Financial Times. Investitorii s-au grăbit să subscrie pentru emisiunea de obligațiuni denominate în euro de opt miliarde de euro, comenzile totalizând aproximativ 24 de miliarde euro. Noile titluri de valoare au fost vândute în patru tranșe, cu scadența la doi și 10 ani. Obligațiunile cu scadența la 10 ani au avut valoarea cuponului de 1,9%. Reprezentanții Volkswagen au anunțat în luna martie că estimează o creștere ușoară a veniturilor pentru 2017, cu 4% față de nivelul record din 2016, de 217,3 miliarde de euro și o marjă de profit de 6-7%, față de 6,7% din anul precedent. Volkswagen era cel mai mare emitent de obligațiuni corporative din Europa până la declanșarea scandalului emisiilor de noxe, numit și Dieselgate, atunci când grupul german a recunoscut că a instalat un soft pe motoarele diesel a circa 11 milioane de mașini, trișând astfel la testele oficiale antipoluare. Între 2011 și 2015, compania a fost cel mai mare emitent de bonduri corporatiste din Europa, arată datele comunicate de Dealogic, dar a apelat în cea mai mare parte la piețele securizate, unde împrumuturile și contractele de leasing sunt împachetate ca instrumente derivate și vândute astfel investitorilor, fiind garantate cu active. Volkswagen deține un portofoliu de 12 mărci, printre acestea se numără automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi și Bugatti, dar și camioanele MAN și Scania.